eitaa logo
درس خارج أصول وفقه أستاد ترابی
203 دنبال‌کننده
29 عکس
3 ویدیو
189 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم
مشاهده در ایتا
دانلود
السلام علیک یا فاطمة المعصومة يَا فَاطِمَةُ اشْفَعِي لِي فِي الْجَنَّةِ🌷 💠 حدَّثَنِي عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ بْنِ مُوسَى بْنِ بَابَوَيْهِ، عَنْ عَلِيِّ بْنِ إِبْرَاهِيمَ بْنِ هَاشِمٍ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ سَعْدِ بْنِ سَعْدٍ، عَنْ أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا عليه السلام: ❇️قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنْ زِيَارَةِ فَاطِمَةَ بِنْتِ مُوسَى علیهماالسلام؟ ✅ قالَ: مَنْ زَارَهَا فَلَهُ الْجَنَّةُ. 📚المنابع: كامل الزيارات، ص۳۲۴، ح۱؛ ثواب الأعمال، ص۹۹؛ وسائل الشيعة، ج۱۴، ص۵۷۶، ح۱؛ بحار الأنوار، ج۹۹، ص۲۶۵، ح۱؛ عوالم العلوم، ج۲۱، ص۳۳۱، ح۴؛ سفينة البحار، ج۷، ص۱۲۵. 📝پ.ن: .
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
خارج ✅ حجیت إجماع منقول جلسه ۱۱۲ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۲
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
خارج العروة الوثقی ❇️ فصل ۲: فی قسمة الخمس ... . ✅ المسألة ۱۹: إذا انتقل إلی ... . ✅ اخبار تحلیل خمس. جلسه ۹۶ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۲
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
خارج ✅ حجیت إجماع منقول ✅ اشکالات مرحوم خوئی جلسه ۱۱۳ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۳
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
خارج العروة الوثقی ❇️ فصل ۲: فی قسمة الخمس ... . ✅ المسألة ۱۹: إذا انتقل إلی ... . ✅ اخبار تحلیل خمس. جلسه ۹۷ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۳
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
خارج ✅ حجیت ✅ أقسام شهرت جلسه ۱۱۴ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۴
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
خارج العروة الوثقی ❇️ فصل ۲: فی قسمة الخمس ... . ✅ المسألة ۱۹: إذا انتقل إلی ... . ✅ ادامه أخبار تحلیل خمس. جلسه ۹۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۴
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
خارج ✅ حجیت ✅ أقسام شهرت جلسه ۱۱۵ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۵
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
خارج العروة الوثقی ❇️ فصل ۲: فی قسمة الخمس ... . ✅ المسألة ۱۹: إذا انتقل إلی ... . ✅ ادامه أخبار تحلیل خمس. جلسه ۹۹ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۵
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
خارج العروة الوثقی ❇️ فصل ۲: فی قسمة الخمس ... . ✅ المسألة ۱۹: إذا انتقل إلی ... . ✅ ادامه أخبار تحلیل خمس. جلسه ۱۰۰ (آخرین جلسه) تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۶
بسم الله الرحمن الرحیم محضر محترم نمایندگان مجلس شورای اسلامی - دام تاییداتهم با اهداء سلام، موفقیت همگان را از خداوند متعال خواهانم. تصدیع می‌دهد؛ تعطیلی روزشنبه که در مجلس به تصویب رسید از لحاظ داخلی و خارجی قابل ملاحظه است. از لحاظ خارجی: در چنین روزهایی که دشمن صهیونیست فزون از هفت ماه، به نسل کشی پرداخته و هزاران شهروند غزه را به خاک و خون کشیده است آیا صلاح است در چنین شرایط روز تعطیلی دشمن که شنبه است، در جمهوری اسلامی ایران نیز به رسمیت شناخته شود. دنیای خارج که چشمانشان به ایران اسلامی باز است در این مورد چگونه داوری می‌کنند و آیا این نشانه غلبه فرهنگ غربی نیست؟ از نظر داخلی: 1. استدلال آقایان بر تعطیلی روز شنبه با منطق آنان همخوان نیست می‌گویند: «اقتصاد ایران با اقتصاد جهان پیوند ناگسستنی دارد باید کاری کرد که بیشترین روزهای هفته، این پیوند بر قرار باشد» این سخن بسیار منطقی است ولی دلیل بر تعطیلی روز شنبه نمی‌شود، چون در چنین روزی دنیای خارج نیز تعطیل است. این منطق ایجاب میکند که روزهای پنجشنبه که روز کاری بوده، بیشترین فعالیت را داشته باشد که دنیای خارج نیز فعال است؛ آقایان به جای اصلاح علت سراغ معلول رفته‌اند و سبب آن این است که میخواهند تعطیلی هفته از یک روز به دو روز افزایش یابد. و مسئله ارتباط با خارج در درجه دوم است. 2. در خمیره هر ایرانی روز شنبه روز کاری است، مصوبه مجلس بر تعطیلی شنبه، به حکم شنا بر خلاف مسیر آب است و اگر هم اقلیتی تعطیل کنند اکثریت از آن پیروی نمی‌کنند و این سبب می‌شود که در جامعه دو دستگی پدید آید که ضرر آن کمتر نیست. 3. سال‌هاست که بر اثر یک رشته تبلیغات، روز پنجشنبه حالت تعطیلی به خود گرفته و با تصویب تعطیلی روز شنبه، شمار تعطیلی هفته به سه روز خواهد رسید و با بحران تولید که کشور با آن روبروست کاملاً در تضاد است. 4. در دراصل 17 قانون اساسی، تکلیفِ تعطیلی هفته روشن شده است : «تعطیلی رسمی هفتگی روز جمعه است». باز در این مورد ملاحظاتی است، به همین مقدار بسنده شد امید است تجدید نظر شود. قم ، جعفر سبحانی 28 اردیبهشت1403 🌐 وب سایت | اینستاگرام| تلگرام |
با تقدیم سلام صبح که خدمت استاد آیت الله العظمی سبحانی دام ظله بودم و ایشان این نامه خدمت نمایندگان مرقوم فرمودند از بی تحرکی حوزه در چنین مساله مهم فرهنگی و عدم مقابله با آن توسط مراجع، اساتید و طلاب خیلی نگران و ناراحت بودند. واین حرکت را لطمه ای به چهره انقلاب اسلامی می دانستند. در صورت امکان در گروه های اجتماعی نظر ایشان بیشتر منعکس شود. با تشکر ترابی ۱۴۰۳/۲/۲۸
نورالجنان دعای (يَا عِمَادَ مَنْ لاَ عِمَادَ لَه) سوم شيخ كفعمى در بلد الامين دعايى مروى از حضرت امير المؤمنين عليه السلام نقل كرده كه هر ملهوف و مكروب و محزون و گرفتار و ترسانى بخواند آن را حق تعالى او را فرج كرامت فرمايد و آن دعا اين است يَا عِمَادَ مَنْ لاَ عِمَادَ لَهُ وَ يَا ذُخْرَ مَنْ لاَ ذُخْرَ لَهُ وَ يَا سَنَدَ مَنْ لاَ سَنَدَ لَهُ وَ يَا حِرْزَ مَنْ لاَ حِرْزَ لَهُ وَ يَا غِيَاثَ مَنْ لاَ غِيَاثَ لَهُ وَ يَا كَنْزَ مَنْ لاَ كَنْزَ لَهُ وَ يَا عِزَّ مَنْ لاَ عِزَّ لَهُ يَا كَرِيمَ الْعَفْوِ يَا حَسَنَ التَّجَاوُزِ يَا عَوْنَ الضُّعَفَاءِ يَا كَنْزَ الْفُقَرَاءِ يَا عَظِيمَ الرَّجَاءِ يَا مُنْقِذَ الْغَرْقَى يَا مُنْجِيَ الْهَلْكَى يَا مُحْسِنُ يَا مُجْمِلُ يَا مُنْعِمُ يَا مُفْضِلُ أَنْتَ الَّذِي سَجَدَ لَكَ سَوَادُ اللَّيْلِ وَ نُورُ النَّهَارِ وَ ضَوْءُ الْقَمَرِ وَ شُعَاعُ الشَّمْسِ وَ حَفِيفُ الشَّجَرِ وَ دَوِيُّ الْمَاءِ يَا اللَّهُ يَا اللَّهُ يَا اللَّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ أَنْتَ وَحْدَكَ لاَ شَرِيكَ لَكَ يَا رَبَّاهْ يَا اللَّهُ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ افْعَلْ بِنَا مَا أَنْتَ أَهْلُهُ پس بطلب هر چه حاجت دارى دانلود برنامه اندرویدی نورالجنان: https://cafebazaar.ir/app/org.crcis.mafatih
انالله و انا الیه راجعون عروج رئیس جمهور محبوب و مردمی حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان را در سانحه سقوط بالگرد را محضر حضرت ولی عصر امام زمان عجل الله تعالی فرجه، ورهبر معظم انقلاب حضرت آیة الله العظمی خامنه‌ای مدظله العالی و همه مومنان تسلیت عرض مینماییم.
اللهم صل علی علي بن موسی الرضا اللهم الحقنا بهم ... 🤲 اللَّهُمَّ إِنَّا نَشْكُو إِلَيْكَ فَقْدَ نَبِيِّنَا وَ غَيْبَةَ وَلِيِّنَا وَ شِدَّةَ الزَّمَانِ عَلَيْنَا وَ وُقُوعَ الْفِتَنِ بِنَا وَ تَظَاهُرَ الْأَعْدَاءِ عَلَيْنَا وَ كَثْرَةَ عَدُوِّنَا وَ قِلَّةَ عَدَدِنَا. (۱). 💠 جمیل می‌گوید: در محضر صحبت از ابان بن تغلب شد، امام فرمود: ❇️ رَحِمَهُ اللهُ، أَمَا وَ اللهِ لَقَدْ أَوْجَعَ قَلْبِي مَوْتُ أَبَانٍ. (۲) ✅ خدا او را رحمت کند، به خدا قسم مرگ ابان قلب مرا به درد آورد. 📚 المنابع: ۱. كمال الدين، ج۱، ص۵۱۴، ح۴۳. ۲. رجال الكشي، ص۳۳۰؛ رجال النجاشي، ص۱۰؛ رجال العلامة، ص۲۱.