eitaa logo
مصابره | محمد طهماسبی
313 دنبال‌کننده
317 عکس
109 ویدیو
38 فایل
خدمت در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی اِصبِروا و صابِروا... صبر فردی است و مصابره جمعی، مصابره یعنی همدیگر را به صبر و استقامت واداشتن در مسیر تحقق آرمان الهی @mtahmasebi
مشاهده در ایتا
دانلود
هشت سال با و به دیگران، خواستند ضعفها و خطاها و خیانتها را توجیه کنند. ان شاءالله برسیم به دولت اسلامی و سیاست‌ورزی صادقانه. @mosabereh
کمپین اعتراض به گرداندن سگ‌ها در خیابان و پارک اگر موافق هستید، از طریق لینک زیر حمایت کنید: https://farsnews.ir/my/c/77256
• تحلیل • 1 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️یک نارسایی، یک کسالت هر دارایی یا نارسایی نقطۀ ویژه ای برای بروز و جلوه کردنش هست. سالها است اندیشمندان متعددی متوجه شده اند که وضعیت «گفتمان ملی ایران انقلابی» خوب نیست. ایام انتخابات زمان خوبی برای فهمیدن این نارسایی و کسالت است. علائم و شواهد آن را بررسی خواهیم کرد و از رهگذر این بررسی به الزاماتی خواهیم رسید. اما می توان قبل از تبیین تفصیلی این نارسایی به برخی عوامل دخیل در آن اشاره نمود. عوامل متعددی در پدید آمدن آن دخالت داشته اند. در دوران حضرت امام، بعد از آن که جریانهای انحرافی چون «ملی گراها» و «مجاهدین خلق» و «پان ترکیسم» و «پان کردیسم» و ... از خط کار فکری و سیاسی خارج شدند و دست به کارهای امنیتی زدند و حتی با این که جنگ عراق با ایران هم به کمکشان آمد، ولی یکی یکی نزد مردم رسوا و با برخوردهای قاطع مردم و حاکمیّت بی رمق شدند، کار ادارۀ کشور دست شاگردان حضرت امام افتاد. اینجا بود که جامعه منتظر یک حرکت ناب اسلامی بود. اما اسلام ناب تربیت شدگان کافی نداشت و حتی به اندازۀ کافی تبیین شده نبود. به همین جهت خط رهبری به خوبی دنبال نمی شد و منطق ایشان مورد بی مهری قرار می گرفت و حاشیه های متعددی بر آن می خورد. البته واقع این است که حتی آنچنان که شهید دیالمه نیز تذکر می داد، فکر امام به خوبی فهمیده نیز نمی شد. شهید بهشتی در 22/12/59 نامه ای به حضرت امام می نویسد و در آن متذکر می شود که اکنون دو دیدگاه اسلامی میان مدیران هست که دو بینش دارند و با هم تنافر دارند و اگر به این دو رسیدگی نشود کشور هیچ کار بزرگی نخواهد کرد : «دوگانگی موجود میان مدیران کشور بیش از آن که جنبه شخصی داشته باشد، به اختلاف دو بینش مربوط می‌شود. یک بینش معتقد و ملتزم به فقاهت و اجتهاد، اجتهادی که در عین زنده و پویا بودن باید سخت ملتزم به وحی و تعبد در برابر کتاب و سنت باشد؛ بینش دیگر در پی اندیشه‌ها و برداشت‌های بینابین، که نه به کلی از وحی بریده است و نه آن چنان که باید و شاید در برابر آن متعبد و پایبند، و گفته‌ها و نوشته‌ها و کرده‌ها بر این موضع بینابین گواه است. بینش اول در برابر بیگانگان و هجوم تبلیغاتی و سیاسی و اقتصادی و نظامی آنها سخت به توکل بر خدا و اعتماد به نفس و تکیه بر توان امت اسلامی و پرهیز از گرفتار شدن در دام داوری‌ها یا دلسوزی بیگانگان معتقد و ملتزم؛ بینش دیگر هر چند دلش همین را می‌خواهد و زبانش همین را می‌گوید و قلمش همین را می‌نویسد اما چون همه مختصات لازم برای پیمودن این راه دشوار را ندارد، در عمل لرزان و لغزان. ... اگر این دو بینش در اداره امور جمهوری اسلامی ادامه یابد، نه کارهای جاری مردم سر و سامان پیدا می‌کند، نه مشکلات موجود دینی، فرهنگی، اخلاقیات اجتماعی و اقتصادی این مردم رنج‌دیده و محروم و ایثارگر با سرعت و قاطعیت کافی حل می‌شود و نه می‌توان برای آینده طرح‌های اصیل اسلامی ریخت و به مرحله عمل درآورد.» ┄┅••؛••┅┄ هرچند مراکزی تلاش کردند مدیران انقلابی برای نظام تربیت کنند و حضور و فعالیتشان بی تأثیر هم نبود، ولی به دلایل متعدد این داستان جبران نشد. (بحث ادامه دارد ...) ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ✿شاخۀ گل درودهای الهی، هدیه به روح بلند امام خمینی اعلی الله مقامه الشریف ☘️@faslefarhang
آیا باید در ایام شهادت تمام اهلبیت علیهم السلام، روضه‌‌خوانی و سینه‌زنی داشته باشیم؟ @mosabereh
هیئت، نماد تجمع و بر محور شخصیّت (علیه‌السّلام) است. رهبر انقلاب ۱۳۸۴/۶/۳ @mosabereh
آیا دستورِ بریدن سر فرزند عاقلانه است؟ اگر ما در زمان بودیم و می‌فهمیدیم خدا چنین دستوری داده و حضرت ابراهیم می‌خواهد سر فرزند نوجوانش را بدون هیچ گناهی ببرد چه می‌گفتیم؟ مجامع بین‌المللی چه می‌گفتند؟ در فضای مجازی چی پخش می‌شد؟ بی‌بی‌سی و ایران‌اینترنشنال چه تیتری می‌زدند؟ چرا خدا برعکس نظر بسیاری از ما، نه تنها این کار را تقبیح نکرد، بلکه آن را بالاترین مدال افتخار حضرت ابراهیم دانست و این روز را هم برای همه‌ی ادیان توحیدی عید بندگی قرار داد؟ در دورانی هستیم که تفکرات مادی بر دنیا حاکم است. ما هم از آن تأثیرات زیادی گرفته‌ایم. نتیجه این شده که هر دستور الهی را می‌خواهیم بر اساس فایده‌ی دنیوی و مادی آن توجیه کنیم و اگر نتوانستیم توجیه کنیم و بالاتر از آن، گمان کردیم که به ضرر دنیای ماست و باعث مشکلات دنیوی می‌شود، توسط خیلی از افراد به ظاهر مؤمن و مسلمان هم نفی و طرد می‌شود. چه در زندگی فردی‌مان و چه در نظام اجتماعی‌مان. در واقع از خودمان و منافع خودمان اطاعت می‌کنیم، اگر حرف خدا با حرف و منافع‌مان تطابق داشت، برای خدا فاکتور می‌کنیم، و اگر تطابق نداشت، با یک توجیهی آن را کنار می‌گذاریم. اما خدا در قرآن می‌فرماید: وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلّا لِیَعْبُدُونِ (ذاریات، ۵۶) هدف از خلقت این است که انسان عبد خدا شود. عبد یعنی هر چه خدا گفت اطاعت کند ولو این‌که بداند به ضرر خودش خواهد بود و حتی به قیمت جانش تمام خواهد شد. شهدای ما این آیه را باور کردند. جامعه‌ی ما وقتی موحّد خواهد شد که مسئله‌ی اصلی مردم این باشد که آیا به تکلیف‌مان درست عمل کرده‌ایم یا نه؟ اما اگر سؤالمان این است که عمل بر اساس دین و ایمان چه فایده‌ای داشته و به نفع ما هست یا نه، در واقع عبد خدا نشده‌ایم و جزو مؤمنین حقیقی نیستیم. اگر می‌خواهیم مؤمن باشیم، نباید گرفتار القائات و ملامت‌های کسانی شویم که ایمان ندارند. مؤمن رضایت خدا را در نظر دارد. اساساً جبهه‌بندی زمان پیامبران هم همینطور شکل می‌گرفت. نبرد بندگی و اومانیسم است. البته مؤمن واقعی در نگاه بالاتر می‌داند که اطاعت از خدا، سعادت ابدی برای او دارد حتی اگر ضررهای موقت ظاهری داشته باشد. به قول مرحوم علی صفایی حائری: «اما خدای ابراهیم... او نمی‌خواهد اسماعیل‌ها کشته شوند، او می‌خواهد ابراهیم‌ها آزاد شوند و رشد کنند و به قرب و رضوان دست بیابند.» ضمن اینکه اکثر دستورات خدا، نه تنها ضرر مادی ندارد، بلکه منافع مادی زودگذر را هم تأمین می‌کند، اما به هر حال گاهی خدا برای امتحان ما، اطاعت از خودش را با ضررهای موقت همراه می‌کند؛ البته اگر اطاعت صورت گرفت، همان ضررهای محدود هم رفع خواهد شد و برکات گسترده جای آن را خواهد گرفت: وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُریٰ آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنٰا عَلَیْهِمْ بَرَکٰاتٍ مِنَ السَّمٰاءِ وَ اَلْأَرْضِ... (اعراف، ۹۶) و اگر اهل شهرها و آبادیها، ایمان می‌آوردند و تقوا پیشه می‌کردند، برکات آسمان و زمین را بر آن‌ها می‌گشودیم. @mosabereh
معمولا خدا در آزمایش، راه فرار برای بهانه‌جویی قرار می‌دهد! دستور قربانی کردن اسماعیل را در می‌دهد آن هم نه به صورت مستقیم! إِنّی‌ أَری‌ فی المَنامِ أَنّی‌ أَذبَحُک (البته خواب برای پیامبر حجت است) اما وقتی از عهده‌ی آزمایش برآمد و چاقو نبرید، خدا به ابراهیم مستقیم داد: فَلَمّا أسلَما و تَلَّهُ لِلجَبينِ* و نادَيناهُ أن ياإبرَاهِيمُ * قَد صَدَّقتَ الرُّءيا إنّا كَذالكَ نَجزِى المُحسِنين (۱۰۵ صافات) عمل به حجت مهم است. فتوای مرجع اعلم جامع الشرایط برای ما حجت است. @mosabereh
آزادی بیان در دنیای پیشرفته، یک شوخی و فریب است. @mosabereh
اعمال متفاوت روز عید غدیر و ارتباط آن با حقیقت ولایت ولایت، فقط محبت به اهلبیت و اعتقاد به آن‌ها و حتی اطاعت از آن‌ها نیست! بلکه این فقط یکی از ارکان ولایت است که بدون دو رکن دیگر ولایت، نمی‌توانیم خودمان را دارای ولایت کامل بدانیم. این همان اتخاذ ولایتِ ولی است و قرار گرفتن در حزب الله: ومن یتول الله ورسوله والذین آمنوا فإن حزب الله هم الغالبون (مائده:۵۶) اما آن این است که مؤمنان باید به هم پیوسته و متحد و برادر باشند و همه با هم به صورت یک امت پشت سر امام قرار بگیرند. بدون این به هم پیوستگی، حقیقت ولایت در جامعه ایجاد نمی‌شود و حتی با وجود امیرالمؤمنین در رأس این جامعه، کار پیش نمی‌رود. والمؤمنون والمؤمنات بعضهم اولیاء بعض(توبه:۷۱) لذا و اهمّیّت بسیار زیادی پیدا می‌کند؛ کسانی که خودشان را حزب اللهی می‌دانند اما وحدت جامعه اسلامی برایشان اولویتی ندارد، بلکه وحدت شکنی می‌کنند، در مقابل حقیقت ولایت قرار گرفته‌اند. نکته‌ی بسیار جالب این است که وقتی اعمال عید غدیر که عید ولایت است را می‌بینیم، اکثرا مربوط به ایجاد محبت و پیوند بین مؤمنین است (انتهای متن) و ولایت، بعد سلبی آن است؛ یعنی کسی که به این ولایت بین مؤمنان با هم و با امام معتقد و عامل می‌شود، نمی‌تواند با دشمنان دین و کفار پیوند برقرار کند و باید با آن‌ها مرزبندی ایجاد کند: یا أیها الذین آمنوا لا تتخذوا الیهود والنصاری أولیاء... (مائده:۵۱) کار ما ایجاد این سه رکن در جامعه است. وحدت و برادری، مرز بندی با دشمن و اطاعت از ولی حق جامعه. 🌹🌹🌹 حال به برخی از اعمال روز که در مفاتیح الجنان آمده است توجه کنیم: چون مؤمنی را ملاقات کند بگوید: الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمؤمنین و الائمة علیهم السلام روز شریف از برای پوشیدن جامه‌های نیکو و زینت کردن و بوی خوش استعمال نمودن و شادی کردن و شاد نمودن شیعیان امیرالمؤمنین ع و عفو از تقصیرات ایشان و برآوردن حاجات ایشان و صله ارحام و توسعه بر عیال و اطعام مؤمنان و افطار دادن روزه‌داران و مصافحه با مؤمنین و رفتن به زیارت ایشان و تَبسّم کردن بر رویشان و هَدایا فرستادن بر ایشان... و یک درهم که کسی در این روز به برادر مؤمن خود بدهد برابر است با صد هزار درهم در غیر این‌روز و طعام دادن به مؤمنی در این روز مثل طعام دادن به جمیع پیغمبران و صدّیقان است... این روز... جناب رسول خدا ص ما بین اصحاب خود برادری افکنده و لهذا شایسته است در این‌روز عقد اخوّت با اِخوان مؤمنین. @mosabereh
14000506 بیانات عنوان‌زده‌شده‌ی رهبر انقلاب در آخرین دیدار رئیس‌جمهور و هیئت دولت دوازدهم.pdf
405.9K
بیانات عنوان‌زده‌شده‌ی رهبر انقلاب در آخرین دیدار رئیس‌جمهور و هیئت دولت دوازدهم ۱۴۰۰/۵/۶ @mosabereh
14000512 متن حکم و متن بیانات عنوان‌زده‌شده رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری.pdf
557.6K
متن حکم و متن بیانات عنوان‌زده‌شده رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی @mosabereh