پاس گل به دشمن ؛ جهل یا خیانت ؟ این یادداشتها و سخنان مشابه و لو بدون اذن و رضایت حاکمیت (نه دولت) قطعا طمعها و فشارها بر نظام و بالتبع هزینه تحمیلی بر کشور و نظام و مردم را بیشتر خواهد کرد و این چیزی نیست که بتوان آن را جهل دانست، و این یقینا بازی در نقش دشمن است و خیانت بزرگ به کشور . هم مردم بدانند و مسوولین و متولیان امر . لطفا با شعارهای توهمی مردم را تخدیر نکنیم. ظریف در یادداشت خود صراحتاً به نیابت از حاکمیت- و نه دولت-به ارسال پالسهای ضعف دربرابر دولت جدید ایالاتمتحده اقدام کرده و مسائلی نظیر نسلکشی اسرائیل در غزه را زمینه همکاری و شراکت تهران- واشنگتن معرفی کرده است. او همچنین ناباورانه و بدون درنظر گرفتن واقعیتهای نظام بینالملل و راهبردهای اعلامی از سوی دونالد ترامپ و تیمش، خواستار «شروع جدید» میان دو کشور شده که میتواند منجر به صلح شود، یعنی ایران و ایالاتمتحده میتوانند با «مذاکره دوجانبه»، جنگ در منطقه غرب آسیا را بهپایان برسانند.
@mosaberh_nazari
انسان آزاد است اما ...
نكتهي قابل توجه اين كه اگرچه عقلِ برهاني، اطاعت و ربوبيت خدايِ عليم و حكيم و عادل و قدير را بي چون و چرا مي پذيرد، اما چنين نيست كه دين خدا و حكومت الهي، تحميلي بوده و مردم، خواه ناخواه مجبور به تبعيت از آن باشند. سنت الهي، همواره بر اين بوده و هست كه هرگاه انسان ها در مدار عبوديت خدا حركت كردند و ربوبيت او را به جان خريدند، خداوند نيز آنان را ياري و حمايت و هدايت فرموده و بر جهان و جهانيان، برتريشان بخشيده است كه: (إن تنصروا اللّه ينصركم ويثبّت أقدامكم)[سوره محمد ص آیه ۷).
اما اگر حكومت الهي را نپذيرفتند و سر بر عبوديت حق تعالي ننهادند، چنانچه والاترين انسان ها چون امير مؤمنان (عليه السلام) نيز بر مسندِ رهبري امت تكيه زند، جامعه انساني بهره اي از حكومت الهي نخواهد برد و خداوند، مردم را به همان راهي كه خود مي روند، وا مي گذارد و ما اين حقيقتِ روشن را از تاريخِ دور و نزديك آموخته ايم و سرنوشت ياران و مدافعانِ انبيا و اولياي الهي از يك سو و رهاكنندگان و تنهاگذارندگان آنان را ازسوي ديگر ديده و شنيده ايم.
ايران پرماجرا، هم از آن سو سلطهي طاغوتيان و شاهنشاهانِ ستم پيشه و سكوت جامعه در برابر آنان را ديده است و هم از اين سو در سپيده دم روشن، اسلام خواهي و حمايت از دين خدا را در قول و فعلِ مؤمنان و صالحان اين سرزمين، مشاهده كرده است. با اين تفاوت كه در آن شام سياه شاهنشاهي، خبري از نصرت الهي نبود، اما در اين صبح سپيد انقلاب اسلامي، دست ياري خدا از آستين روح خدا (رضوان اللّه تعالي عليه) بيرون آمد و تيرگي هاي كفر و شرك و نفاق را از اين سرزمين الهي، پراكند.
بايد به هوش بود و اين نعمت عظيم و وصف ناپذير خداوندي و اين هديهي ملكوتي را حفاظت كرد. وگرنه فاصلهي چنداني ميان كنار گرفتن مردم از دين و بازگشت آن شام سياه و ننگين، وجود نخواهد داشت؛ چنانكه ياري نكردن و تنها گذاشتن اميرمؤمنان و فرزند برومند او امام مجتبي(عليهماالسلام)، جامعهي نوپاي اسلامي را چنان به انحطاط كشيد كه عمروعاص، معاويه را رسماً به عنوان پادشاه مي خواند و بر او با تعبير أيُّهَا الْمَلِك سلام مي داد و با اين لحن شيطاني، همهي دست آوردهاي رسول خدا (صلي الله عليه و آله و سلم) از نبوّت و حكومت اسلامي و خلافت و امامت و دين را پايان يافته، اعلام مي كرد.
پس اگر كسي در برابر خدا، از رأي خويش سخن گويد و خود را رعيّتِ حق نداند، از بندگي خدا بيرون رفته و تحت بندگي هوا در آمده است. چنين كسي از روي علم، به گمراهي درافتاده و راه گوش و قلب خويش را بسته و بر چشم خويش پرده ها آويخته است و چه كسي پس از خدا مي تواند چنين ستمكاري را هدايت كند: (أفرأيت من اتَّخذ إلهه هواه وأضلَّه اللّه علي علمٍ وختم علي سمعه وقلبه وجعل علي بصره غشاوةً فمن يهديه من بعد اللّه أفلا تذكَّرون)[1].
اين چنين شخص يا جامعهي خود رأي و متمرّد، اگر تحت فرماندهي علي بن أبي طالب (عليه السلام) نيز قرار بگيرد، بازهم شكست مي خورد.
*{صورت و سيرت انسان در قرآن، صفحه ۶-۳۵۵)
@mosaberh_nazari
پرسش و پاسخ ؛
وظیفه ما برابر غفلت و دنیاگرایی مردم و مسوولین چیست ؟
پاسخ ؛
اولا ما خودمان را حفظ کنیم با استعانت از خداوند متعال
دوم احساس رسالت برابر دیگران داشته باشیم
راه درست راه انبیای الهی علیهم السلام و سرمایه ما هم کتاب الهی و بیانات و سیره رسول خاتم الانبیا (صلی الله علیه و آله و سلم) و خاندان مطهرشان است.
و لاتطع الکافرین و جاهدهم به جهادا کبیرا.(به یعنی با قرآن ) سلاح اصلی قرآن کریم است سنت هم زیر مجموعه قرآن است (خلقه قرآن)
«اتبعوا من لایسالکم اجرا و هم مهتدون»
از این آیه شریفه میفهمیم شرط دعوت دو چیز است؛
اول عدم انتظار اقتصادی و معیشتی در دعوت،
دوم اهتدا یعنی باور واقعی به محتوای دعوت(درونی شدن آن) و تجلی عینی آن در رفتار..
وقتی اینها حاصل شد و عمل کردیم نباید نگران نتیجه باشیم و نتیجه ارتباطی به ما ندارد و انسان صاحب اختیار است و عده ای عالما و عامدا تکبر و لجاجت میکنند و به خودشان ظلم و خیانت میکنند.
فقط باید برابر مشکلات راه صبر داشته باشیم.
«فاصبر کما صبر اولوالعزم من الرسل»
فاصبر و ما صبرک الا بالله
و لاتحزن علیهم.
@mosaberh_nazari
ندیدن خیانت و تبانی علیه کشور، خود را به حماقت زدن است.
موافقم
@mosaberh_nazari
20.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 این کلیپ را با دقت ببینید.
هم شهید رئیسی و هم آقای روحانی به عنوان دو رئیسجمهور، از گرانفروشی ارز سخن میگویند و گلهمند هستند. آقای روحانی صراحتا لفظ خیانت را به کار میبرد. هیچ یک هم نتوانستند از عهده شرکتهای دلاردار و دلاری فروش برآیند.
صحبتهای شهید رئیسی مربوط به فروردین ۱۴۰۲ است. در یکی از روزهای اسفند ۱۴۰۱ یعنی کمتر از یک ماه قبل از این سخنرانی ایشان، تلفنی که صحبت میکردیم، به ایشان عرض کردم اجازه ندهید یک نرخ دیگر در کنار ۲۸۵۰۰ به رسمیت شناخته شود. همه صادرکنندگان باید ارز خودشان را به قیمت ۲۸۵۰۰ تحویل بانک مرکزی دهند. ایشان فرمودند من موافقم، منتهی به شرطی که ارزهایشان را بیاورند. عرض کردم حاج آقا غلط میکنند نمیآورند. اگر نیاوردند اجازه صادرات به آنها ندهید...
زمان گذشت و ماهها بعد که حضوری خدمتشان رسیدم و طبق روال همیشه! بحث ارز را مطرح کردم، چه گلایهها که از برخی سیاسیون و مقامات نکردند...
مردم عزیز ایران! میبینید که دو رئیسجمهور در پشت بلندگو از دست دلارداران و دلاریفروشان چگونه فریاد میزنند و شکوه میکنند.
پیروزی بر این جریان غارتگر، فقط با آگاهی و آگاهیبخشی شما ممکن است. این جریان، در ساختار کشور، در مجلس، در دولت، حامیانی دارد که با تمام توان از منافعشان دفاع میکنند. حامیان نرخ ارز شناور را بشناسید و بشناسانید و اجازه راهیابیشان به مجلس و دولت را ندهید.
جوانان عزیز انقلابی!. مسئله اول کشور در سطح داخلی، اقتصاد است و مسئله اول اقتصاد، دلاریزه شدن اقتصاد و شناورشدن نرخ دلار است.
سیدیاسر جبراییلی
7.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
از دلایل حقانیت ما نمونه هایی از کشف و شهود عرفانی رزمندگان ما بود
سردار شهید حاج قاسم
@mosaberh_nazari
5.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 حقیقتی که انسان را خاضع میکند
@mosaberh_nazari
هدایت شده از فرق و ادیان
♨️ تندخویی نوعی دیوانگی است
✳️ امیرالمؤمنین علیهالسلام میفرماید:
«الْحِدَّةُ ضَرْبٌ مِنَ الْجُنُونِ لِأَنَ صَاحِبَهَا يَنْدَمُ فَإِنْ لَمْ يَنْدَمْ فَجُنُونُهُ مُسْتَحْكَمٌ».
✅ تندخويى و شتابزدگى يك نوع ديوانگى است، زيرا صاحب اين صفت از كار خود پشيمان مىشود. اما اگر پشيمان نشود، پس ديوانگى او قوى و محكم شده است.
📚 عیون الحکم و المواعظ، ص۶۲.
7.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 رهبر انقلاب: نباید گذاشت دشمن شکست خورده، در داخل کشور با انحاء حیلهها و ترفندها، کار خودش را دنبال کند/ پرچم #نفوذ فرهنگی و سبک زندگی دشمن نباید در داخل کشور برافراشته شود/ باید مراقبت کرد و همه موظفند، در وزارت آموزش و پرورش، صدا و سیما، مطبوعات، وزارت علوم و وزارت بهداشت...
⏪ رهبر انقلاب در دیدار پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت
۱۴۰۳/۰۷/۰۴
#حتما_ببینید
#نشر_واجب
@mosaberh_nazari
قطعی برق و گرانیهای بی ضابطه یادآور فتنه خوارج و عمروعاص و اشعث در صفین است همه برای بستن دست نظام اسلامی و به نفع دشمن
خداوند متعال خیانتکاران را رسوا فرماید
@mosaberh_nazari
هندسه مدينه مهدوي
(عجل الله تعالی فرجه الشریف)
++======++
(وَعَدَ اللهُ الَّذينَ ءامَنوا مِنكُم وعَمِلوا الصّلِحتِ لَيَستَخلِفَنَّهُم فِي الارضِ كَمَا استَخلَفَ الَّذينَ مِن قَبلِهِم ولَيُمَكِّنَنَّ لَهُم دينَهُمُ الَّذِي ارتَضي لَهُم)[نور ۵۵]
، اين وعده قطعي الهي، آن گاه انجاز مي شود كه دولت كريمه مهدوي بر اساس «البيعة لله» تأسيس مي گردد؛ حكومتي كه زيربناي آن را توحيد و روبناي آن را قسط و عدل تأمين مي كند و در روايات و تعبيرهاي معصومان(عليهمالسلام) دولت حق نام گرفته است. آن حضرت كه مظهر تام (قائِمًا بِالقِسط)
است چون حكومتي را تشكيل دهد، جز اجراي عدل و قسط نخواهد بود.
خداوند متعالي با ظهور و حكومت حضرت مهدي(عج) بر آنان كه مستضعفان زمين بودند و بزرگان آسمان، منت مي نهد، همان گونه كه با بعثت و رسالت برمؤمنان منّت مي گذارد: «لَقَد مَنَّ اللهُ عَلَي المُؤمِنينَ اِذ بَعَثَ فيهِم رَسولاً مِن اَنفُسِهِم» (آل عمران، آيه 164)
و پرچم امامت را كه ميراث الهي آنان است به آن ها خواهد سپرد: «ونُريدُ اَن نَمُنَّ عَلَي الَّذينَ استُضعِفوا فِي الارضِ ونَجعَلَهُم اَئِمَّةً ونَجعَلَهُمُ الورِثين»(قصص ۵)
؛ آن گاه پهنه زمين پس از مرگي طولاني كه ثمره رواج ستم بوده است، احيا مي گردد و از عدل لبريز مي شود.
افروختن چراغ وحي و اصلاح بصيرت و احياي عقل بشر، نخستين سرفصل هاي حكومت حق مهدوي است. او كه خود وارث مقام ولايت و امامت و همتا و ترجمان كتاب الهي است، چراغ درخشان وحي را پرفروغ مي سازد و پرده غرور را از بصيرت و حجاب وهم را از چهره عقل بشر مي زدايد، تا انسان به چشم بصيرت و تعقل و در پرتو نور وحي سعادت خويش را باز شناخته و حركت خويش را اصلاح كند و در طريق مستقيم قدم گذارد و نهايت خوشبختي خويش را دريابد. اثاره، كشف و ارتقاي عقول بشر و ايجاد روح استغنا در انسان ها از اموري است كه وجود مبارك امام عصر(عج) در رأس برنامه هاي حكومت الهي خويش بدان خواهد پرداخت: يملأ الله قلوب اُمّة محمّدصلي الله عليه و آله و سلم غني.(كشف الغمه، ج2، ص483؛ بحار الانوار، ج51، ص92.)
مقابله و مبارزه با انديشه فرعوني و آنان كه فراعنه عصر ظهورند مي تواند نقطه آغازين برنامه رسمي قيام آن حضرت باشد، چنان كه هنگام ولادت با تلاوت آيه بدان اشاره فرمود. قرائت اين آيه كه درباره پيروزي مستضعفان بني اسرائيل بر مستكبران آل فرعون است، نشان مي دهد كه قيام آن حضرت نيز با مشيت الهي، وضعي مشابه قيام موساي كليم(عليهالسلام) در برابر دستگاه زرمدار و زورمحور فرعوني خواهد داشت و همان گونه كه با پاي مردي مؤمنان موحد و مجاهد بني اسرائيل و ايثارها و نثارهاي آنان به رهبري ولي الهي عصر، مؤمنان از اسارت فرعونيان رهايي يافتند و فرعون و پيروانش از صفحه زمين نابود گرديدند و حكومت عدل و داد به دست آنان سپرده شد، در مطلع فجر قيام امام عصر(عج) مؤمنان منتظر با تكيه بر ايثار و نثارهاي مجاهدان گذشته و پاي مردي در راه نوراني حق و بهره مندي از هدايت و رهبري معصومانه امامشان طومار حيات فرعونيان آن عصر را به هم پيچيده و حكومت حق و عدل را به دست «حجت بالغه» خداوند(عج) برقرار خواهند كرد؛ حكومتي كه به بهاي ريختن خون هاي بهترين بندگان خدا به ثمر مي نشيند، تا شجره طيّب انساني و عبوديت به بار نشسته و ثمر دهد.
احاديث گرانبهايي كه هندسه مدينه مهدوي(عج) را ترسيم و ويژگي هاي شهروندان آن را تصوير مي كنند، هم از عدل جامعه خبر مي دهند و هم از غناي قلوب مردمش و به ديگر سخن، اصول قانون اساسي حكومت آن حضرت كه از سرچشمه وحي جاري گشته است، هم نويد عدل مي دهد و هم مژده تقويت روح استغنا، همچنان كه نبي اعظم اسلام صلي الله عليه و آله و سلم سيره و سنّت او را چنين معرفي فرموده اند: ويملأ الله قلوب اُمّة محمّدصلي الله عليه و آله و سلم غني ويسعهم عدله( كشف الغمه، ج2، ص483؛ بحار الانوار، ج51، ص92.)
؛ يعني مهدي موعود(عج) به امر و اراده الهي دل هاي امّت مسلمان را از بي نيازي پر مي كند و گستره عدل آن حضرت(عليهالسلام) به همگان مي رسد.
آیت الله جوادی آملی، امام مهدي (عج) موجود موعود، صفحه ۲۵۴-۲۵۵)
@mosaberh_nazari