eitaa logo
مرکز مشاوره جامعه الزهرا (س)
1.4هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
782 ویدیو
54 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 💠 یاد بگیریم همسر خود را با کمبودهایش دوست داشته باشیم وگرنه آدم‌های کامل را همه دوست دارند! 💠 این اصل را بدانیم که ما و همسرمان همیشه، نواقصی داریم. مهم این است که با پذیرشِ همسرمان از نقاط مثبت و زیبای او لذّت ببریم. و با همکاری دو طرفه، نقص یکدیگر را جبران کرده و پوشش دهیم. 🆔 @moshavere_jz 🌺💓💞🌷
⛔️ ⛔️ کسایی که به دلایل زیر ازدواج میکنن، ازدواج پرخطری خواهند داشت:👇👇👇 ❎ 1.عقب نماندن از قافله دختر یا پسری که دوستانش ازدواج کرده اند و احتمالاً فرزندانی هم دارند، وسوسه میشود که با نبود شرایط، ازدواج کند تا از قافله عقب نماند؛ به ویژه اگر در معرض سؤالها و گوشه کنایه دیگران نیز باشد. ❎ 2. گاهی صرفاً برای لجبازی با کسانی که او را از ازدواج با شخصی منع کرده اند به رغم نداشتن شرایط، با او ازدواج می‌کند. ❎ 3.ترس از نفرین طرف مقابل در مواردی خواستگار یا دختر، از ترس نفرین طرف مقابل یا دلشکستگی‌اش و به سبب احساس ترحم و دلسوزی با او ازدواج میکند؛ در حالی که میداند همتایی لازم را با هم ندارند و دلشکستگی او در صورت جدایی پس از ازدواج بیشتر خواهد بود. ❎4. روکم کنی برخی از خانم ها یا آقایان بی درنگ پس از شنیدن پاسخ منفی، به ازدواج بدون شرایط اقدام می کنند تا به اصطلاح روی طرف مقابل را کم کنند و به وی بفهمانند که خواهان داشته اند و او فرصت مناسبی را از دست داده است! 🆔 @moshavere_jz 💓🌺🍎
🍀سوال اعتقادی🍀 سلام ❓️چطور می‌شود کارهایمان را فقط برای خدا و رضای خدا انجام بدهیم؟ ✅️ اخلاص پاکیزه کردن عمل از هر گونه آلودگی به غیر خداست، از مجموعه آیات و روایات می توان به شیوه هایی برای دسترسی به اخلاص دست یافت ازجمله: 1. تقویت ایمان و افزایش معرفت خداوند، ۲. تفکر در ارزش اخلاص، 3 . فکر کردن درباره ضررهای اخلاص نداشتن: از مجموع روایات درباره آثار ریا و عدم اخلاص بر می آید که: ریا و عدم اخلاص نوعی کفر، شرک، نفاق ،نیرنگ به خدا، مایه خشم خداوند و باعث عدم قبولی اعمال، شفاعت و اجابت دعا است . ۴. بندگی همه جانبه: پیروی فرمان ذات حق تعالی در همه واجبات، ترک محرمات، انجام مستحبات، ترک مکروهات و حتی در انجام مباحات، نه اینکه مثلاً نماز بگذارد درعین حال حسادت و غیبت هم داشته باشد و همین طور در سایر موارد اعتقادی و عملی دین . همچنین ورود و رسیدن به اخلاص و مراتب آن موانعی دارد که باید آنها را بر طرف کرد مهمترین آنها عبارتند از : ریاکاری، دلبستگی به دنیا، شیطان. 🔰 @moshavere_jz 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍀حضرت امیرالمؤمنین على عليه السلام فرمودند : مَنْ لَمْ يَكُنْ أَفْضَلُ خِصَالِهِ أَدَبَهُ كَانَ أَهْوَنُ أَحْوَالِهِ عَطَبَهُ. هر كه بهترين خصلت او ادبش نباشد، كمترين حالت او تباهى است!! غررالحكم حدیث ۸۹۸۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▫️دستورالعمل مهم معنوی از امام خمینی (ره) 🔻اکنون که معلوم شد ایمان غیر از علم است، و آنچه که در ما از معارف و‏‎ ‎‏حقایق توحید و اسماء و صفات است علم است و قلب ما را از آنها خبری‏‎ ‎‏نیست، و معلوم شد که تا این امور به قلب نرسد و قلب به آنها مؤمن نشود اثرش‏ ‎کم است، باید انسان در صدد تحصیل ایمان برآید که اگر خدای نخواسته از این‏‎ ‎‏عالم _که دار تغیُّر و تبدُّل است و هر یک از ملکات و اوصاف و احوال قلبی را‏‎ ‎‏می توان در آن تغییر داد_ بیرون رویم و از ایمان دست ما تهی باشد، خسارتهای‏‎ ‎‏فوق العاده به ما وارد خواهد آمد و در خسران بزرگ واقع خواهیم شد و ندامتهای ‎‏بی پایان نصیب ما خواهد گردید. و در آن عالم، ممکن نیست هیچ حالی از احوال‏‎ ‎‏نفس تغییر کند، یا اگر ایمان در این جا حاصل نشد، آنجا بتوان حاصل نمود.‏ 🌱 پس انسان باید در همین عالم، این چند صباح را مغتنم شمارد و ایمان را با‏‎ ‎‏هر قیمتی هست، تحصیل کند و دل را با آن آشنا کند. و این در اوّلِ سلوک انسانی‏‎ ‎‏صورت نگیرد، مگر آن که: 1️⃣ اوّلاً، نیت را در تحصیل معارف و حقایق ایمانیه‏ ‎‏خالص کند و قلب را با و ، به و آشنا کند تا اخلاص در‏‎ ‎‏قلب جایگزین شود؛ چه که اگر اخلاص در کار نباشد ناچار دست تصرف ابلیس‏‎ ‎‏به کار خواهد بود و با تصرف ابلیس و نفس _که قدم خودخواهی و خودبینی‏‎ ‎‏است_ هیچ معرفتی حاصل نشود؛ بلکه خود علم التوحید بی اخلاص، انسان را‏‎ ‎‏از حقیقت توحید و معرفت دور می کند و از ساحت قرب الهی تبعید می نماید...پس از تحصیل اخلاص، ممکن است راه به حقیقت پیدا کرد‏‎. 2️⃣... و پس از آن، از‏‎ ‎‏گناهان و مخالفات، خالصی کند با شرایط خود، که در باب «توبه» بیاید.‏ ‏‏و چون قلب را از کثافات خالی کرد، مهیای برای ذکر خدا و قرائت کتاب‏‎ ‎‏خدا شود و تا قِذارات و کثافات عالم طبیعت در آن است، استفادت از ذکر و ‏‏قرآن‏‎ ‎‏شریف میسور نشود. 3️⃣ پس از آن که دل را برای ذکر خدا و ‏‏قرآن ‏‏شریف مهیّا نمود، و‏ ‎ و را با حضور قلب و حال طهارت، قلب کند؛ به‏‎ ‎‏این معنی که قلب را چون طفلی فرض کند که زبان ندارد و می خواهد او را به‏‎ ‎‏زبان آورد، چنانچه آن جا یک کلمه را تکرار کند و به دهان طفل گذارد تا او یاد‏‎ ‎‏گیرد، همین طور کلمۀ توحید را با طمانینه و حضور قلب، باید انسان تلقین قلب‏‎ ‎‏کند و به دل بخواند تا زبان قلب باز شود. و اگر وقتی چون اواخر شب یا ‏_‎‏الطلوعین، بعد از فریضۀ صبح برای این کار اختصاص دهد خیلی بهتر است.‏‎ ‎‏پس در آن وقت، با طهارت وجهۀ ‏‏قرآن‏‏ و ذکر را متوجه قلب کند، و آیات شریفۀ‏‎ ‎‏الهیّه که مشتمل بر تذکّر و مشتمل بر توحید است به قلب بخواند به طور تلقین و‏‎ ‎‏تذکیر.‏ ‏‏و اگر آیات شریفه آخر سورۀ حشر را از قول خدای تعالی ‏‏«‏‏یَا ایُّهَا الَّذِینَ‏‎ ‎‏آمَنُوا اتَّقُوا الله‏‏»‏‎‏ که آیۀ ۱۸ است، تا آخر سوره، که مشتمل بر تذکر و محاسبه‏‎ ‎‏نفس و محتوی بر مراتب توحید و اسماء و صفات است، در یک وقت فراغت از‏‎ ‎‏نفس از واردات دنیایی، مثل آخر شب یا بین الطّلوعین با حضور قلب بخواند و‏‎ ‎‏در آنها کند، امید است ان شاء الله نتایج حسنه ببرد. و همین طور در‏‎ ‎‏اذکار شریفه با حضور قلب ذکر شریف: ‏‏«لا الهَ الاَّ الله»‏‏ _که افضل و اجمع اذکار‏‎ ‎است‎‏_ این عمل را بکند؛ امید هست خداوند از او کند. 4️⃣ و البته در هر‏‎ ‎‏حال، از نقص و عجز خود و از رحمت و قدرت حق، غافل نباشد، و دست‏ ‎‏حاجت پیش ذات مقدّس او دراز کند و از آن ذات مقدّس دستگیری کند؛‏‎ ‎‏امید است که اگر مدتی اشتغال به این عمل پیدا کند، نفس به توحید کند، و‏‎ ‎‏نور توحید در قلب جلوه کند. 5️⃣ و اگر در شب و روز چند دقیقه ای به حسب اقبال قلب و توجه آن _یعنی به‏‎ ‎‏مقداری که قلب حاضر است_ نفس را کند در تحصیل نور ایمان، و از آن‏‎ ‎‏مطالبۀ نور ایمان کند، و آثار ایمان را از آن جستجو کند، خیلی زودتر به نتیجه‏‎ ‎‏می رسد، ان شاء الله.‏ 📗 شرح جنود عقل و جهل؛ ص ۱۰۳ تا ۱۰۶