eitaa logo
پایگاه خبری تحلیلی مشتلق کتول
190 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.1هزار ویدیو
20 فایل
جهاد تبیین واجب کفایی است
مشاهده در ایتا
دانلود
《 یک جرعه قرآن بنوشیم 》 تَتَجَافَىَ جُنُوبُهُمْ عَنِ الْمَضَاجِعِ يَدْعُونَ رَبَّهُمْ خَوْفًا وَطَمَعًا وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنفِقُونَ(سوره سجده آیه ۱۶۰) پهلوهایشان از بسترها در دل شب دور می‌شود (و بپا می‌خیزند و رو به درگاه خدا می آورند) و پروردگار خود را با بیم و امید می‌خوانند، و از آنچه به آنان روزی داده‌ایم انفاق می‌کنند! پیام های آیه : - سحر خیزى و دل كندن از رختخواب، یكى دیگر از نشانه هاى مؤمنان است. «تتجافى جنوبهم...» - عبادت هایى كه با نوعى ریاضت و خفا همراه باشد ارزش بیشترى دارد. «تتجافى » - مؤمن، نه مأیوس است، نه مغرور، هم بیم دارد، هم امید. «یدعون ربّهم خوفاً و طمعاً» - تواضع، سحرخیزى و انفاق، خصلت دایمى مؤمنان است. «لایستكبرون - یدعون - ینفقون» (همه با صیغه ى مضارع آمده است.) - رابطه ى شبانه با خداوند، باید با رسیدگى به محرومان همراه باشد. «یدعون - ینفقون» - مورد انفاق، تنها مال نیست، بلكه شامل علم و آبرو و دیگر سرمایه هاى انسان نیز مى شود. «ممّا رزقناهم ینفقون»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آغاز تبلیغات دور جدید دورهمی‌های براندازان در خارج از کشور؛ ۴۵۰ دلار بدهید تا با همسر شازده ناهار بخورید . مصی علی‌نژاد در ماه ۵ میلیارد تومان از وزارت خارجه آمریکا حقوق می گیرد تا براندازی کند آنهم از راه دور ....
« یک جرعه قرآن بنوشیم » « لكِنِ اللَّهُ يَشْهَدُ بِما أَنْزَلَ إِلَيْكَ أَنْزَلَهُ بِعِلْمِهِ وَ الْمَلائِكَةُ يَشْهَدُونَ وَ كَفى‌ بِاللَّهِ شَهِيداً » «سوره مبارکه نساء آیه شریفه ۱۶۶ » (گرچه كفّار، بهانه مى‌گيرند)ولى خداوند، به آنچه بر تو نازل كرده گواهى مى‌دهد، كه به علم خود بر تو نازل كرد و فرشتگان نيز (بر حقّانيت تو) شهادت مى‌دهند و گواهى خداوند (براى تو) كافى است. معانی کلمات آیه «لکِنْ»: امّا. ولی. استدراک از مفهوم ماقبل است. «بِعِلْمِهِ»: برابر دانش خاصّ خود، قرآن را نازل کرده است و او می‌داند که تو شایستگی دریافت آن را داری، و در آن مصلحت بندگان را مراعات نموده است، و پیوسته در حفظ آن هم می‌کوشد. نکته ها : اين كه معارف والاى قرآن از زبان شخص درس ناخوانده‌اى، در منطقه‌ى جهل و شرك و دشمنى بيان شده، و مردم تحوّل يافتند و از تفرقه به وحدت، از بخل به ايثار، از شرك به توحيد، از جهل به علم، و از سقوط به عروج معنوى و تشكيل «امّت اسلامى» رسيدند، گواهى خداوند بر لطفى است كه به پيامبر و دين او دارد. پیام ها : ۱_ در برابر تضعيف‌هاى ناحقّ، بايد تقويت‌هاى بجا و شايسته صورت گيرد. «لكِنِ اللَّهُ يَشْهَدُ» ۲ - انبيا هم در مسير دعوت، نياز به پشتيبانى خدا دارند. «لكِنِ اللَّهُ يَشْهَدُ» ۳ - بهترين تكيه‌گاه ونقطه‌ى اميد هر مبلّغ دين، بايد خدا باشد. «لكِنِ اللَّهُ يَشْهَدُ» ۴ - سرچشمه وحى علم بى‌نهايت الهى است. «أَنْزَلَهُ بِعِلْمِهِ» از اين رو با پيشرفت علوم، هر روز از معارف قرآن پرده‌اى برداشته مى‌شود. ۵ - اگر در گوشه‌اى از زمين، گنهكاران لجوج بهانه مى‌گيرند، ولى همه فرشتگان هستى، به نفع تو گواهى مى‌دهند. «وَ الْمَلائِكَةُ يَشْهَدُونَ»
42.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 افتخاره ؛ آدم با نون حلال و شغل کشاورزی و دامداری پسر بزرگ کنه و بره سوریه بشه مدافع حرم ناموس حسین بن علی و آخرشم واسه این خاندان خون بده و جون بده و بشه شهید راهشون و تو هم بشی پدر شهید حرم عمه جان زینب و با عزت عکس پسرتو بگیری و راهی کربلا بشی. 🚩🚩🚩🇮🇷🚩🚩🚩 . 🎥 پ ن : بود امروز در میهمان پدر شهید مدافع حرم حسن آقا رجایی فر باشیم. با پدر شهید رجایی فر( الی شهریور ۱۴۰۲)
« یک جرعه قرآن بنوشیم » يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَجِيبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا يُحْيِيكُمْ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِهِ وَأَنَّهُ إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ « سوره مبارکه انفال -آیه شریفه ٢٤ » ای کسانی که ایمان آورده‌اید! دعوت خدا و پیامبر را اجابت کنید هنگامی که شما را به سوی چیزی می‌خواند که شما را حیات می‌بخشد! و بدانید خداوند میان انسان و قلب او حایل می‌شود، و همه شما (در قیامت) نزد او گردآوری می‌شوید! حیات، اقسام مختلفى دارد: نکته های آیه : - حیات گیاهى. «انّ اللّه یحیى الارض بعد موتها» خداوند زمین را زنده مى كند. - حیات حیوانى. «لمحیى الموتى» خداوند مردگان را زنده مى كند. - حیات فكرى. «مَن كان میّتاً فأحییناه» آن كه مرده بود و زنده اش كردیم. - حیات ابدى. «قدّمت لحیاتى» كاش براى زندگیم چیزى از پیش فرستاده بودم. مقصود از حیاتى كه با دعوت انبیا فراهم مى آید، حیات حیوانى نیست، چون بدون دعوت انبیا نیز این نوع حیات وجود دارد، بلكه مقصود حیات فكرى، عقلى ومعنوى، اخلاقى و اجتماعى و بالاخره حیات و زندگى در تمام زمینه ها مى باشد. البتّه ممكن است مراد از دعوت به حیات در اینجا (به دلیل آن كه آیه در كنار آیات جنگ بدر آمده است)، دعوت به جهاد باشد. حیات انسان، در ایمان و عمل صالح است و خداوند و انبیا هم مردم را به همان دعوت كرده اند. «دعاكم لما یحییكم» اطاعت از فرامین آنان رمز رسیدن به زندگى پاك و طیّب است، چنانكه در جاى دیگر مى خوانیم: «مَن عمل صالحاً من ذكر أو أنثى و هو مؤمن فلنحیینّه حیاة طیّبة» و طبق روایات شیعه وسنّى، یكى از مصادیق حیات طیّبه، پذیرش نداى پیامبر اسلام صلى الله علیه وآله در مسأله ى ولایت علىّ بن أبى طالب علیهما السلام و اهل بیت اوست. حایل و فاصله شدن خدا میان انسان و قلبش، نشان دهنده ى حاضر و ناظر بودن خداوند در همه جا و احاطه ى او بر تمام موجودات است و اینكه قدرت و توفیق از اوست. از رگ گردن به ما نزدیك تر است، فعالیّت عقل و روح نیز به دست اوست و اگر لطف او نبود، هرگز انسان به حقّانیّت حقّ و بطلان باطل پى نمى برد. از امام صادق علیه السلام روایت شده است كه یكى از مصادیق حایل بودن خدا بین انسان و دل او، مسأله ى محو و اثبات است؛ محو كفر و اثبات ایمان، محو غفلت و شك و تثبیت تذكّر و یقین. در جاى دیگر فرمودند: خداوند نمى گذارد انسان، باطل را حقّ ببیند. همچنین فرمودند: گاهى انسان با گوش، چشم، زبان و دست خود به چیزى علاقه دارد، ولى اگر آن را انجام دهد، قلبش با آن همراه نیست و مى داند آنچه میل به آن داشته حقّ نیست.و ممكن است حائل شدن، كنایه از مرگ باشد. پیام های آیه : - شرط ایمان واقعى، اجابت كردن دعوت خدا و رسول است. «یا ایها الّذین آمنوا استجیبوا للّه و للرّسول» - دعوت خدا و رسول، داراى حقیقت و هویّتى واحد مى باشد. «دعاكم» و نفرمود: «دعواكم» - حركت در مسیر خدا و انبیا، حیات واقعى است و كناره گیرى از آن، مرگ انسانیّت است«دعاكم لما یحییكم» - تمام دستورات دینى و فرامین انبیا، حتّى فرمان جنگ و جهاد، مایه ى حیات فرد و جامعه مى باشد. «دعاكم لما یحییكم» - كسى كه به حضور و احاطه خداوند ایمان داشته باشد، از دعوت پیامبران سرپیچى نمى كند. «استجیبوا... یحول بین المرء و قلبه» - تا از دنیا نرفته و فرصت داریم، حقّ را بپذیریم. (بنابراین كه حائل شدن خدا بین انسان و قلبش، كنایه از مرگ باشد). «استجیبوا... یحول بین المرء و قلبه» - نه مؤمن مغرور شود ونه از كافر مأیوس گردید، چون دلها به دست خداست و او مقلّب القلوب است. «یحول بین المرء و قلبه» - جاى هیچ عذرى براى نپذیرفتن توحید و یگانگى خداوند نیست. «یحول بین المرء و قلبه» زیرا توحید، امرى فطرى است. - هر فكر و اندیشه اى كه بر دل انسان بگذرد، خداوند بدان آگاه است. «یحول بین المرء و قلبه» - خداوند از هر چیزى به انسان نزدیك تر است، حتّى از قلب او به خودش. «یحول بین المرء و قلبه» - همه ى ما خواسته یا ناخواسته در قیامت محشور خواهیم شد، پس به رسولان الهى پاسخ مثبت دهیم. «استجیبوا للّه وللرّسول... الیه تحشرون»
« یک جرعه قرآن بنوشیم » تُولِجُ اللَّيْلَ فِي النَّهَارِ وَتُولِجُ النَّهَارَ فِي اللَّيْلِ وَتُخْرِجُ الْحَيَّ مِنَ الْمَيِّتِ وَتُخْرِجُ الْمَيِّتَ مِنَ الْحَيِّ وَتَرْزُقُ مَن تَشَاءُ بِغَيْرِ حِسَابٍ « سوره مبارکه آل عمران - آیه شریفه ٢٧ » شب را در روز داخل می‌کنی، و روز را در شب؛ و زنده را از مرده بیرون می‌آوری، و مرده را زنده؛ و به هرکس بخواهی،بدون حساب،روزی می‌بخشی.» حیات، اقسام مختلفى دارد: نکته های آیه : این آیه وآیه، قبل دوازده مرتبه نشانه هاى قدرت خدا را نام برده است تا روح توحید را در انسان شكوفا كند. مراد از داخل كردن شب در روز ویا روز در شب، یا كم وزیاد شدن طول ساعات شب وروز در فصل هاى مختلف است ویا غروب وطلوع تدریجى. البتّه معناى اوّل روشن تر است. نمونه قدرت نمایى خداوند در بیرون آوردن زنده از مرده، آفریدن سلّول زنده از مواد غذایى بى جان است. گاهى از كافران مرده دل، فرزندان مؤمن و زنده دل، و از مؤمنان زنده دل، فرزندانى كافر و مرده دل ظاهر مى شود[33] كه این یكى از مصادیق آیه است. مراد از رزق بى حساب، رزق فراوان وبى شمار است، نه آنكه حسابش از دست او خارج باشد. و ممكن است مراد آن باشد كه رزق او خارج از محاسبات شماست، و او از راهى كه گمان نمى برید رزق مى دهد. پیام های آیه : -این آیه و آیه قبل دوازده مرتبه نشانه هاى قدرت خدا را نام برده است تا روح توحید را در انسان شكوفا كند. _ مراد از داخل كردن شب در روز ویا روز در شب، یا كم وزیاد شدن طول ساعات شب وروز در فصل هاى مختلف است ویا غروب وطلوع تدریجى. البتّه معناى اوّل روشن تر است. _ نمونه قدرت نمایى خداوند در بیرون آوردن زنده از مرده، آفریدن سلّول زنده از مواد غذایى بى جان است. _ گاهى از كافران مرده دل، فرزندان مؤمن و زنده دل، و از مؤمنان زنده دل، فرزندانى كافر و مرده دل ظاهرمى شودكه این یكى ازمصادیق آیه است. _ مراد از رزق بى حساب، رزق فراوان وبى شمار است، نه آنكه حسابش از دست او خارج باشد. و ممكن است مراد آن باشد كه رزق او خارج از محاسبات شماست، و او از راهى كه گمان نمى برید رزق مى دهد. _ تفاوت مردم در رزق، یكى از حكمت هاى الهى است، تا مردم به یكدیگر نیازمند بوده و تشكیل زندگى اجتماعى دهند و صفات سخاوت و ایثار و صبر و قناعت در آنان شكوفا شود. زیرا در صورت یكسان بودن، این صفات شكوفا نمى شود. امّا اگر یكى نعمتى داشت و دیگرى كمتر داشت یا نعمتى دیگر داشت، مردم براى جبران كمبودها دور هم جمع مى شوند و صفات تعاون و سخاوت از طرف دارنده نعمت، و صفات قناعت و عفّت و صبر از سوى نادار شكوفا مى شود. پیام های آیه : - تغییرات شب و روز و پیدایش فصل ها یكى از بركات و الطاف الهى است.«بیدك الخیر... تولج اللیل فى النهار» - علاوه بر آفرینش، هرگونه تغییر وتدبیر به دست اوست. «تولج اللیل فى النهار» - قدرت خداوند محدود نیست. او از مرده، زنده و از زنده، مرده خارج مى سازد. «تخرج الحىّ من المیّت و تخرج المیّت من الحىّ» - سرچشمه لطف الهى بى انتهاست. رزق بى حساب، یعنى براى سرچشمه رزق محدودیّتى نیست. «ترزق من تشاء بغیر حساب»
"اربعین آمد" اربعین آمد و سودای تو در سَر دارَم من عَقب ماندم از این قافله کیفَر دارَم من روایَتگر این قافله ام ، زینَبم و ضِدّ ظُلمم چو حُسین ، تِکیه به داوَر دارَم بَعد چهل روز که این قافله بَر می گردد هَم پیام آوَرم هَم ، داغ برادَر دارَم سَر پاک تو به نی رَفت ، ز کوفه تا شام من خجالت زده ام، باز تَنم سَر دارَم بعد چِهل روز به دُنبال گُل گُمشده ات زیر هَر خار مُغیلان ، غَم دُختر دارَم قصّه شام و رقیّه ، تو مَپُرس از خواهر از خَرابه دِل پُر خون و مکدّر دارَم آمَدم با کمَر خَم شده امّا ، نَستوه خُطبه ای خوانده ام و نَسل ، ز حیدَر دارَم گفتم آنجا که نَدیدَم بِجز از زیبایی آنچه در کَرب و بَلا بود ، مُصوّر دارَم دُخترت خواست کنیزی بِبرد،شامی پَست سینه ام را سِپَرش کردم و سَنگَر دارَم حُکم مَن بود که پیغام رِسانَت باشَم  اَربعین را بِنگر، این هَمه لشکر دارَم موکِبی دارَد و نَذری دِه زُوّار تو است واندرین راه ، کِرامات مکرّر دارَم الحسین یجمعنا "نیز شُعاری اَبدی است "مَهدی " ات آید و آن وَعده که باوَر دارَم پَرچمَت را بِزند کَعبه، از آنجا بَر قُدس مُژده ی " سوره اَسری" ، ز پیمبَر دارَم
انتشار یادداشت با عنوان 《 جریان لیبرال و انگاره سازی گسست دولت و ملت 》در روزنامه کلام شمال تاریخ دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
گلستان نمایندگان ناتوانی دارد دکتر افرا مدیر عامل شرکت گلستان کاغذ پرشیا در نشست خبری : گلستان نمایندگان ناتوانی دارد،بروید مازندران را ببینید پوست مدیران را کندند ، اگر امام جمعه را کنار بگذاریم ، نمایندگان و مدیران در حوزه اقتصادی کاری نکردند. در شهر یزد که یک شهر خشک و بدون آب هست ۴۰ کارخانه کاغذ سازی داریم چرا گلستان نباشد. بحث صنعت چوب و زراعت چوب یک امر نفی شده است ، در شرایط امروز نباید دنبال صنعت چوب باشیم،هیچ صنایع چوبی نداریم که دست بخش خصوصی باشد،  عمده آنها دست مافیا هستند. تصفیه خانه ما فرسوده و مستهلک شده و نیازمند احیا آن هستیم،همه مراحل فنی و زیست محیطی هم طی شده و قرار شد ۲۰ میلیارد تسهیلات زیست محیطی به ما بدهند ولی فعلا گفتند در اولویت قرار ندارید و این می طلبد نمایندگان و مسئولان استان پیگیری کنند. در جواز تاسیس این شرکت اشتغال ۷۰ نفر آمده اما امروز ۱۷۰ نفر نیرو داریم. ساخت این شرکت از ۸۲ شروع شد و در سال ۹۴ راه اندازی شد ،شروع کار با تعدادی از نیروهای پاکستانی بود اما امروز همه نخبگان و فارس التحصیلان بومی مشغول بکار هستند. @gorgan_press
33.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹رسوا کنندگان در مجلس یزید چه کسانی بودند🚨 📲فیلمی که از مجلس یزید ابن معاویه و سخنان حضرت امام سجاد (ع) و حضرت زینب کبری (س) در لبنان ساخته شده است.