eitaa logo
مسجد صاحب الزمان(عج)🇮🇷
185 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1.8هزار ویدیو
85 فایل
کانال اخبار فرهنگی و سیاسی و اجتماعی صاحب الزمان(عج)
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از احکام حرم رضوی
4_5985549484078139166.mp3
8.27M
🔺احکام 🔹استاد 🔸جمله غلطی که میگویند خدا از حق الله میگذره اما از حق الناس نمیگذره ▪️جلسه 1⃣ @AhkameHarameRazavi
هدایت شده از احکام حرم رضوی
4_5987733419113580525.mp3
15.09M
🔺احکام 🔹استاد 🔸حق الناس های غیر مالی ▪️جلسه 2⃣ @AhkameHarameRazavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟣 تنها چیزی که حتی شهادت در راه خدا هم آن را پاک نمی‌کند چیست؟! 🔸حجت‌الاسلام حسینی قمی
فردا مراکز دولتی و بانک‌ها تعطیل است 🔹در پی تداوم گرمای شدید و به‌منظور حفظ سلامتی شهروندان، مراکز و ادارات دولتی و بانک‌ها در سراسر کشور (به جز مراکز خدمات امدادی و اورژانسی) یکشنبه تعطیل خواهند بود. @Farsna
🔰 مراسم تنفیذ پزشکیان توسط رهبر انقلاب، یکشنبه ۷ مرداد برگزار خواهد شد 🔻 مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب از جانب رهبر انقلاب اسلامی، فردا یکشنبه ساعت ۱۰ صبح، در حسینیه امام خمینی و با حضور مقامات کشوری و لشکری، رؤسا و اساتید حوزه و دانشگاه، نمایندگان اصناف مختلف، جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و سفرای مقیم در تهران برگزار خواهد شد. 🔻 این مراسم به‌طور زنده از شبکه یک سیما و شبکه خبر و رادیو ایران و همچنین شبکه‌های برون‌مرزی صدا و سیما پخش خواهد شد. ‌‎‎‌‎‎‎‌‎
در جلد دوم اصول كافي آمده است كه امام صادق(عليه السلام) فرمودند: «اِذَااتَّهَمَ المُؤُمِنُ اَخاهُ اِنماثَ الايمانُ مِن قَلبِهِ كَما يَنماثُ المِلحُ فِى الماءِ» يعني؛ «هرگاه مؤمن به برادر دينى خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از بين مى‏رود، همچنان كه نمك در آب، ذوب مى‏شود». (شرح أصول الكافي - مولي محمد صالح المازندراني - ج ١٠ - الصفحة ١٩) بنابراين هيچ‌گاه انسان آزاده و حرّ تهمت نمي‌زند، حتي اگر اعضا و جوارحش را از بدنش جدا و قطعه‌قطعه كنند. تهمت‌زدن يعني انسان، عملي را كه شخصي آن را انجام نداده است به او نسبت بي‌جا دهد؛ و غيبت‌كردن يعني عملي كه فردي آن را انجام داده است و نمي‌خواهد ديگران از آن باخبر بشوند امام خميني(ره) به اين دليل لقب «حرّ» را به «طيّب‌ حاج‌رضايي دادند» كه وقتي كه او را دستگير كردند، به او گفتند كه اقرار كن كه از امام خميني(ره) پول گرفتي تا مردم را در خيابا‌ن‌ها به راه بيندازي، اما طيب به آنها گفت: «من اصلا اين سيد را نديدم و هيچ‌گاه به او تهمت نمي‌زنم» و اين آزادگي او باعث شد تا او را به شهادت برسانند.
اگر انسان نمي‌تواند در مجلسي كه در آن غيبت مي‌شود، حرف را عوض كند، تا اينكه غيبتي رخ ندهد، بايد آن مجلس را ترك كند و حتي به فرض اينكه غيبت را نيز گوش نمي‌دهد، باز هم نبايد در آن مجلس بنشيند، زيرا نشستن او در آن مجلس، باعث تأييد عمل آنها مي‌شود.
توجه به اينكه خداوند «ستار‌العيوب» است اما فرد تهمت‌زننده را در روز قيامت روي بلندي‌ قرار مي‌دهد تا ديگران او را ببينند و در نتيجه خداوند انتقام تهمت‌زننده را مي‌گيرد.
منبع : سخنراني آيت الله قرهي در يکي از جلسات اخلاق بخش اخلاق و عرفان اسلامي تبيان
چند حدیث درباره تهمت و بهتان از امامان معصوم امام صادق‌می‌فرماید: "تهمت زدن به بی‌گناه از کوه‌های عظیم نیز سنگین‌تر است‌". امام جعفر صادق عليه السلام می فرمایند :غيبت آن است که در مورد برادرت آنچه را خدا پوشانده بيان کني و بهتان آن است که آنچه در او نيست را به او نسبت دهي. رسول خدا صلي الله عليه واله می فرمایند :هر كس به مرد يا زن مؤمن بهتان زند يا درباره او چيزي بگويد كه از آن مبراست، خداوند متعال در روز رستاخيز او را بر تلّي از آتش نگه دارد تا از حرف خود درباره آن مومن برگردد.
✳️ قضاوت در مورد افراد را از شیخ انصاری(ره) بیاموزیم 💠 آیه: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید: وَإِنَّ عَلَيْكُمْ لَحَٰفِظِينَ | كِرَامًا كَٰتِبِينَ انفطار/10و11 و قطعاً بر شما نگهبانانى (گماشته شده اند)؛ (فرشتگان‌) بزرگوارى كه نويسندگان (اعمال شما) هستند؛ حکایت؛ نقل کرده اند که از شیخ کبیر انصاری درباره مولوی استفتاء می‌کنند که مولوی چگونه آدمی است؟ شیخ که می‌خواهد از روی موازین حرف بزند و میداند تک‌تک سخنان و اعمال ما مورد سوال قرار میگیرند، در پاسخ می‌نویسد: من کتاب مثنوی را کم مطالعه کرده ام ولی در جوانی قدری آن را دیده ام و این شعر از آن زمان در نظرم مانده است که مولوی می‌گوید: هرکسی از ظن خود شد یار من از درون من نجست اسرار من وقتی مولوی درباره معاصران خود در 600 سال قبل می‌گوید: که اینان تشخیص نمی‌دهند که من چکاره ام، من چگونه درباره او قضاوت کنم. مرحوم شیخ با دقت و به گونه ای جواب می‌دهند که مسئولیت شرعی نداشته باشد.1 ...................................... 1. با اقتباس و ویراست از کتاب حکایت پارسایان https://eitaa.com/mosquesahebzaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 ورود کاروان المپیک ایران؛ 🔸کاروان ایران در یک کشتی مشترک با هند و اندونزی رژه خود را انجام داد
📣 اوقات شرعی اصفهان 🔸شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ اذان صبح: ۰۳:۴۰:۰۷ طلوع آفتاب: ۰۵:۱۴:۱۴ اذان ظهر: ۱۲:۱۰:۵۲ غروب آفتاب: ۱۹:۰۵:۱۰ اذان مغرب: ۱۹:۲۴:۲۰ نیمه شب شرعی: ۲۳:۲۳:۰۹ https://eitaa.com/joinchat/977469440C064eb01d9b 📣 اخبار ریزُ درشتِ استان اصفهان👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️دلیل اینکه چرخ‌های قطار کاملا استوانه‌ای نیست و مقداری حالت مخروطی داره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣 اوقات شرعی اصفهان 🔸يکشنبه ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ اذان صبح: ۰۳:۴۱:۰۵ طلوع آفتاب: ۰۵:۱۴:۵۴ اذان ظهر: ۱۲:۱۰:۵۱ غروب آفتاب: ۱۹:۰۴:۲۷ اذان مغرب: ۱۹:۲۳:۳۴ نیمه شب شرعی: ۲۳:۲۳:۱۶ https://eitaa.com/joinchat/977469440C064eb01d9b 📣 اخبار ریزُ درشتِ استان اصفهان👆
📜 آغاز به کار رسمی دولت چهاردهم، فردا ۷ مرداد ۱۴۰۳ با تنفیذ و اعطای حکم رئیس‌جمهور منتخب توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی 🔹️مراسم تنفیذ و اعطای حکم چهاردهمین دوره‌ی ریاست جمهوری اسلامی ایران و آغاز به‌کار رسمی رئیس جمهور منتخب، یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ با حضور رهبر انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام در حسینیه‌ی امام خمینی(ره) برگزار و حکم منتخب ملّت برای ریاست جمهوری بر اساس بند ۹ اصل ۱۱۰ قانون اساسی، توسط ولی‌فقیه تنفیذ می‌شود. 🔹️در این برنامه وزیر کشور گزارشی از روند برگزاری دور اول و دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ارائه می‌کند و پس از قرائت متن حکم تنفیذ رئیس‌جمهور منتخب و ایراد سخن توسط آقای دکتر مسعود پزشکیان، رهبر انقلاب سخنرانی خواهند کرد. 🔹️بیش از ۲۵۰۰ نفر از مقامات کشوری و لشکری، رؤسا و اساتید حوزه و دانشگاه، نمایندگان اصناف مختلف، جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و سفرای کشورهای خارجی مقیم در تهران در این مراسم حضور خواهند داشت. 🔹️مراسم  از ساعت ۱۰ صبح یکشنبه ۷ مرداد به‌صورت زنده و مستقیم از رسانه KHAMENEI.IR و شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی رسانه ملی و بین‌المللی پخش خواهد شد. 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📜 هم‌اکنون؛ رهبر معظم انقلاب طی حکمی، با تنفیذ رأی ملت ایران در انتخابات، جناب آقای مسعود پزشکیان را بعنوان ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📜 رهبر انقلاب، هم‌اکنون در مراسم : شاخص مهم حکومت پهلوی اول دیکتاتوری خشن و فشار به ملت و ذلت و انفعال در مقابل عوامل خارجی بود. ۱۴۰۳/۵/۷ 💻 Farsi.Khamenei.ir/live
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📜 رهبر انقلاب، هم‌اکنون در مراسم : محمدرضا پهلوی برای سرنگونی یک دولت ملّی متوسل به آمریکا و انگلیس شد. ۱۴۰۳/۵/۷ 💻 Farsi.Khamenei.ir/live
هدایت شده از 🇮🇷ملک شهر🇮🇷
📣 جای خالی شهید جمهور در مراسم تنفیذ چهاردهم https://eitaa.com/malekshahr
قلب سلیم عن الصادق علیه السلام :القلب حَرَمُ الله فلا تُسکِن حَرَمَ الله غیرَ الله [۱] « دل حرم خداست پس در حرم خدا جز خدا را جای مده » چند نکته در این روایت شریفه قابل توجه است : ۱-قلب انسان می تواند جایگاه تجّلی انوار جلال و جمال حضرت حق باشد . ۲-ظرفیت دل انسان نامحدود است چرا که خداوند نامحدود است . ۳-هر دلی نمی تواند ، حرم و جایگاه خدا باشد ، قلبی می تواند جای خدا باشد که سالم باشد و غیر خدا در آن نباشد در روایتی از امام صادق علیه السلام درباره این آیه پرسیده شد «اِلاّ مَن اتی الله بقلبٍ سلیم» حضرت فرمودند : «القَلبُ السلیم الذی یلقی ربَّه و لیس فیه احدٌ سِواهُ»[۲] یعنی قلب سلیم آن قلبی است که خدا را ملاقات کند و هیچ چیزی غیر از خدا در آن نیست . ۴- تلاش کنیم دلبستگی ها را کم کنیم مرحوم ملا مهدی نراقی در کتاب طاقدیس می گوید : خلوت دل چون همایون خلوتی است           خلوت سلطان صاحب حشمتی است هر گدایی را در آنجا ره مده                        خاروخس در مسند سلطان منه یعنی در جایگاه خدا که قلب است کسی جز او که بی نیاز است را ، راه نده . [۱] جامع الاخبار، ص۵۱۸. [۲] الکافی، ج۲، ص۱۶، حکمت۵.
در قرآن کريم خدای متعال می فرماید: «وَ لا تُخْزِنِي يَوْمَ يُبْعَثُونَ يَوْمَ لا يَنْفَعُ مالٌ وَ لا بَنُونَ إِلاَّ مَنْ أَتَى اللَّهَ بِقَلْبٍ سَلِيمٍ» و روزي كه (مردم) برانگيخته مي‌شوند رسوايم مكن. روزي كه هيچ مال و فرزندي سود نمي‌دهد. مگر كسي كه دلي پاك به سوي خدا بياورد.(1) قلب در لغت داراي معاني مختلفي از جمله عقل و فهم است، «اين ذهب قلبُك؟ قلبت كجاست و كجا رفت؟» يعني «اينَ ذهَبَ عَقلُكَ؟ عقل و فهمت كجا رفت؟»(2) و در قرآن به معناهاي مختلف آمده است از جمله: 1. عقل و درك « إِنَّ فِي ذلِكَ لَذِكْرى‏ لِمَنْ كانَ لَهُ قَلْب‏»(3) در اين مطلب تذكر و يادآوري است براي آنان كه نيروي عقل و درك داشته باشند. 2. روح و جان «ْ وَ إِذْ زاغَتِ الْأَبْصارُ وَ بَلَغَتِ الْقُلُوبُ الْحَناجِر...» هنگامي كه چشم‌ها از وحشت فرو مانده و جان‌ها به لب رسيده بود.»(4) 3. مركز عواطف « سَأُلْقِي فِي قُلُوبِ الَّذِينَ كَفَرُوا الرُّعْب‏...» بزودي در دل‌هاي كافران ترس ايجاد مي‌كنم.»(5) از آنجا كه قلب با پسوند رعب همراه است و رعب و ترس مربوط به عواطف و احساسات آدمي است نه ادراكات او، قلب در آيه به معناي مركز عواطف مي‎باشد. امّا با توجّه به اين‌كه مركز اصلي ادراكات و عواطف همگي روان و روح آدمي است. ولي تظاهرات و عكس العمل‌هاي جسمي آنها متفاوت است عكس العمل درك و فهم، نخستين بار در دستگاه مغز آشكار مي‌شود، ولي عكس‌العمل مسائل عاطفي از قبيل محبت شادي و غم در قلب انسان ظاهر مي‌شود نتيجه اين كه در قرآن مسائل عاطفي به قلب (همين عضو مخصوص) و مسائل عقلي به قلب (به معني عقل و مغز) نسبت داده شده و اگر از روح و جان و عقل انساني به قلب تعبير شده است علّت آن است كه همان طور كه قلب صنوبري كه در بخش چپ سينه قرار دارد نقش مهمي در حيات و بقاي انسان دارد روح و جان و عقل آدمي هم دارد بلكه بالاتر آن را دارا است.(6) امام باقر(علیه السلام)فرمود: قلب ها چهار گونه است: قلبى که در آن نفاق و ایمان است. قلبى که وارونه است. قلبى که مُهر بر آن خورده، هیچ حقى بر آن وارد نمى شود. و قلبى که نورانى است و خالى (از غیر خدا). سپس افزود: قلب نورانى قلب مومن است، هر گاه خدا نعمتى به او بخشد شکر مى گوید، و هر گاه مصیبتى به او رسد، صبر و شکیبائى مى کند، اما قلب وارونه قلب مشرکان است همان گونه که خداوند فرموده: « اَ فَمَنْ یَمْشِی مُکِبّاً عَلى وَجْهِهِ اَهْدى اَمَّنْ یَمْشِی سَوِیّاً عَلى صِراط مُسْتَقِیم»: «آیا کسى که به صورت بر زمین راه مى رود هدایت یافته تر است یا کسى که راست قامت بر صراط مستقیم گام برمى دارد»؟!(7) پی نوشت ها: 1 . شعراء/ 89- 87. 2 . ابن منظور، لسان العرب، بيروت، دار احياء التراث العربي، چاپ اول، 1408 هـ ق، ج 11، ص 271. 3 . ق/ 37. 4 . احزاب/ 10. 5 . انفال/12. 6 . مكارم شيرازي، ناصر، تفسير نمونه، تهران، دارالكتب الاسلاميه، 1374هـ ش، ج 1، ص 89 ـ 88. 7. تفسیر نمونه، جلد 15، صفحه 298.