convert-1209809448 (29).mp3
1.58M
_🎶مناسب برای موسیقی متن.
🔻||||||||||||||||||||||||||||||||||||🔺
🎥 @mostanadsazam 👈
convert-1209809448 (30).mp3
2.69M
🪕🎼 . .
_🎶مناسب برای موسیقی متن.
🔻||||||||||||||||||||||||||||||||||||🔺
🎥 @mostanadsazam 👈
⛔️حصار کشی دور موضوع ممنوع
در مستندهایی که مصاحبه ها، ساختار فیلم شما را میسازند و موضوع خاصی را قرار است از مصاحبه شونده دریافت و ضبط کنید، به هیچ عنوان دور موضوع حصار نکشید.
یعنی چی؟
یعنی نگذارید یک موضوع شما را محصور در خودش کند.
بگذارید مصاحبه شونده هر آنچه میداند چه گفتارش با موضوع شما مرتبط باشد و چه نباشد با دوربین شما طرح کند.
شاید از بین صحبتهایی که در ظاهر هیچ ربطی به موضوع شما ندارد، گفتاری خلق شود که خودش پایه ی یک مستند مستقل محسوب شود.
بارش فکر و بارش بیان را محصور نکنید ولی از طرفی حواستان هم به مدیریت زمان نیز باشد.
✍#سیدفخرالدین_موسوی
🔻||||||||||||||||||||||||||||||||||||🔺
🎥 @mostanadsazam 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوره آموزش مستندسازی (ویژه خادمین شهدای استان قم)
جلسه نقد و بررسی کارهای تولیدی شرکت کنندگان دوره
#سیدفخرالدین_موسوی
🔻||||||||||||||||||||||||||||||||||||🔺
🎥 @mostanadsazam 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوره آموزش مستندسازی (ویژه خادمین شهدای استان قم)
👈🏻کاربرد رنگها در ترکیب بندی
#سیدفخرالدین_موسوی
🔻||||||||||||||||||||||||||||||||||||🔺
🎥 @mostanadsazam 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوره آموزش مستندسازی (ویژه خادمین شهدای استان قم)
جلسه نقد و بررسی کارهای تولیدی شرکت کنندگان دوره
#سیدفخرالدین_موسوی
🔻||||||||||||||||||||||||||||||||||||🔺
🎥 @mostanadsazam 👈
4_5954150846487859027.mp3
3.29M
🪕🎼 . .
_🎶مناسب برای موسیقی متن.
🔻||||||||||||||||||||||||||||||||||||🔺
🎥 @mostanadsazam 👈
4_5960993287736135123.mp3
2.87M
.🪕🎼 . .
_🎶مناسب برای موسیقی متن.
🔻||||||||||||||||||||||||||||||||||||🔺
🎥 @mostanadsazam 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماهیت عنصر زمان سرد است.
هرچه از یک موضوع در طول زمان فاصله بگیریم، سردی این عنصر را بیشتر حس خواهیم کرد.
برای ایجاد قلیان احساس در مصاحبه هایی که سالها از خاطراتش گذشته است، باید یک عنصر که مصاحبه شونده با او قرابت ذهنی دارد (نظیر یک عکس که تجدید خاطره کند) همراهتان باشد.
گاهی با نشان دادن یک قطعه عکس، میتوانید پرده های زمان را کنار بزنید و موج احساس را به تلاطم بکشانید.
🔻||||||||||||||||||||||||||||||||||||🔺
🎥 @mostanadsazam 👈
mostanadme
ششم6️⃣ زاویهی پایین زاویهی پایین با اضافه کردن حس دراماتیک به عکس، میتونه حس فوقالعادهای رو در
هفتم 7️⃣
زاویهی چشم تو چشم
این زاویه باعث میشود با سوژه چشم تو چشم بشید و عکسهای شما رو قطعا جذابتر خواهند کرد.
این زاویه به ویژه میتونه احساسات عکس رو تقویت کنه، چراکه با نگاه کردن در چشم سوژه میتونید حقیقت ماجرا رو بفهمید.
بغیر از مواردی که عرض کردم مهمترین خصیصه این نگاه، انعکاس انرژی مستقیمی است که فقط از چشمها دریافت میشن و مخاطب کامل میتونه گرمای نگاه را حس کنه یا احساسات نهفته در اون رو به راحتی بشناسه.
#15_نکته_کلیدی
#سیدفخرالدین_موسوی
🔻||||||||||||||||||||||||||||||||||||🔺
🎥 @mostanadsazam 👈
mostanadme
هفتم 7️⃣ زاویهی چشم تو چشم این زاویه باعث میشود با سوژه چشم تو چشم بشید و عکسهای شما رو قطعا جذا
هشتم8️⃣
زاویهی بالا
زاویهی بالا برای ثبت حس بامزه بودن کودکان بسیار عالیه.
تا حدودی میشه گفت زاویهی بالا سوژه رو کوچکتر نشان میده و به نوعی یک زاویهی دوستانه و صمیمی حساب میشه.
#15_نکته_کلیدی
#سیدفخرالدین_موسوی
🔻||||||||||||||||||||||||||||||||||||🔺
🎥 @mostanadsazam 👈
mostanadme
هشتم8️⃣ زاویهی بالا زاویهی بالا برای ثبت حس بامزه بودن کودکان بسیار عالیه. تا حدودی میشه گفت زاویه
نهم9️⃣
زاویهی چشم پرنده
آخرین زاویهی دید، زاویهی چشم پرنده ست. همانجایی که هستید بمونید، بلندشید و مستقیم به پایین نگاه کنید.
لازم نیست برای این زاویه خیلی به بالا حرکت کنید، فقط کافیه بالاتر از سوژه قرار گرفته باشید که در این حالت فاصله کانونی لنز شما هم بسیار موثره؛ چرا که هر چه وایدتر باشه میتونید ارتفاع کمتری رو برای مشاهدهی کل سوژه بگیرید.
#15_نکته_کلیدی
#سیدفخرالدین_موسوی
🔻||||||||||||||||||||||||||||||||||||🔺
🎥 @mostanadsazam 👈
4_5960993287736135123.mp3
2.87M
🪕🎼 . .
_🎶مناسب برای موسیقی متن.
🔻||||||||||||||||||||||||||||||||||||🔺
🎥 @mostanadsazam 👈
mostanadme
🪕🎼 . . _🎶مناسب برای موسیقی متن. 🔻||||||||||||||||||||||||||||||||||||🔺 🎥 @mostanadsazam 👈
گاهی یک قطعه موسیقی هم میتونه نقطه اتصالت به مبدأ هستی باشه.
مهم اینه که چطور ببینی و چطور بشنوی.
4_5900249844441684044.mp3
899.6K
🪕🎼 . .
_🎶مناسب برای موسیقی متن.
🔻||||||||||||||||||||||||||||||||||||🔺
🎥 @mostanadsazam 👈
وقتی پای یک شهید، برای ساخت مستند زندگیش در میان است، دل را باید پای کار این شهید آورد.
او جانش را آورد و ماندگار شد، تو هم دلت را به میانه آور تا، خلق اثرت ماندگار شود.
ورای نگاه حرفه ای برای ساخت یک مستند، باید تعهداتی هم با دل خود داشته باشید، تا اثری که خلق میکنید بر دلها هم اثر کند.
تا دلتان به اسارت کار شهید در نیاید، شک ندارم که خروجی کار هم، آن چیزی نیست که نه خود بپسندی و نه صاحب اثر، یعنی آن شهید....
با دل باید کار کرد...
و شاید با خون دل...
#سیدفخرالدین_موسوی
#پشت_صحنه
#مستند_آخرین_ترانه
#مهندس_شهید_ابوالحسن_آل_اسحاق
🔻||||||||||||||||||||||||||||||||||||🔺
🎥 @mostanadsazam 👈
تصویربرداری مستند #برادرعلی امشب کلید خورد.
#سیدفخرالدین_موسوی
#پشت_صحنه
#مستند_برادرعلی
#مهندس_شهید_علی_تزروی
🔻||||||||||||||||||||||||||||||||||||🔺
🎥 @mostanadsazam
4_5854828460752505009.mp3
4.8M
🪕🎼 . .
_🎶مناسب برای موسیقی متن.
🔻||||||||||||||||||||||||||||||||||||🔺
🎥 @mostanadsazam 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مستند #برادرعلی
به مراحل آخر تدوین نزدیک شد🌷
تهیه کننده و کارگردان:
#سیدفخرالدین_موسوی
#مستند_برادرعلی
#مهندس_شهید_علی_تزروی
#کلیپ_معرفی
🔻||||||||||||||||||||||||||||||||||||🔺
🎥 @mostanadsazam
4_5974346929469921723.mp3
2.69M
🪕🎼 . .
_🎶مناسب برای موسیقی متن.
🔻||||||||||||||||||||||||||||||||||||🔺
🎥 @mostanadsazam 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قدم ورای ابرها...
نسخه معرفی
تهیه کننده و کارگردان:
#سیدفخرالدین_موسوی
#مستند_قدم_ورای
#کلیپ_معرفی
🔻||||||||||||||||||||||||||||||||||||🔺
🎥 @mostanadsazam
بحث امشب👇
آیا برای ساخت یک فیلم مستند هم، فیلمنامه نیاز است؟!
🔻||||||||||||||||||||||||||||||||||||🔺
🎥 @mostanadsazam
کارگاه شماره 1.mp3
1.78M
#کارگاه
#نقش_فیلمنامه_در_فیلم_مستند
#سیدفخرالدین_موسوی
♦️شماره اول 1⃣(مقدمه)
🔻||||||||||||||||||||||||||||||||||||🔺
🎥 @mostanadsazam