eitaa logo
مستضعفین تی‌وی
6.4هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
3.3هزار ویدیو
26 فایل
🌐 وبسایت http://www.Mostazafin.TV ✅ تلگرام t.me/Mostazafin_TV ✅ اینستاگرام instagram.com/Mostazafin_TV 📺 آپارات aparat.com/Mostazafin_TV 📲 ارتباط با مدیر کانال: 🆔 @VoiceOfMostazafin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اعضای شورای نگهبان واقعاً «التزامِ عملی» به ولایت فقیه دارند؟ ◀️ صحبت‌های آیت‌الله ، از فقهای شورای نگهبان را ببینید. در پاسخ به این سؤال که برخی کاندیداهای ردصلاحیت شده درخواست داشته‌اند که شورای نگهبان دلایل رد صلاحیتشان را اعلام کند می‌گوید: 💬 کدام قانون می گوید به کاندیدها باید دلیل رد صلاحیتشان را بگوییم؟ شاید بعضی‌هایشان یک دور هم قانون اساسی را درست نخوانده باشند یا اگر خوانده‌اند نمی‌خواهند عمل کنند! 🔹 عجب وضعیتی است! عضو شورای نگهبان در حالی مدعی است قانونی برای اعلامِ دلایل رد صلاحیت کاندیداها وجود ندارد که ، مورخ ۲۴ مهر ۱۳۹۵ (+) در ابلاغیه تعیین سیاست‌های کلی انتخابات به شورای نگهبان دستور داده بود در صورت درخواست ردصلاحیت شدگان، شورای نگهبان به صورت مکتوب، دلایل ردصلاحیت را به آنان اعلام کند: ▪️ بند ۲-۱۱ : «پاسخگویی مکتوب در خصوص دلایل ابطال انتخابات و رد صلاحیت داوطلبان در صورت درخواست آنان.» 🔺 بنظر می‌رسد آیت‌الله مدرسی ابلاغیه رهبری را نخوانده یا اگر خوانده، نمی‌خواهد به آن عمل کند! 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ اگر از صحنه خارج شویم ظلم بیشتر می‌شود ◀️ خود مردم نگذارند قلدرها دخالت کنند، افراد نالایق دخالت کنند. اگر عده‌ای جمع شدند و افراد نالایق را انتخاب کردند، مردم به آن‌ها رای ندهند، اگر مردم هم متوجه نشدند. مجلس آنها را قبول نکند. 🔹 تمام مردم موظفند که در انتخابات حاضر باشند و تحت تاثیر هیچ کس قرار نگیرند. بعد از اینکه مشورت کردند که برای اسلام مفید است رای دهند. اگر کسی مورد شک بود و یا اگر کسانی منحرف، خودشان را معرفی کردند، به آنها رای ندهند. 🔸 مردم اگر از من گِله دارند، از اسلام سرد نشوند. من خلاف کرده‌ام، به اسلام چه. مردم اگر اسلام را، استقلال و آزادی را، نبودن تحت اسارت شرق و غرب را می‌خواهند، همه در انتخابات شرکت کنند و در صحنه حاضر باشند. اگر یک ظالم خلاف کرد، اسلام که نکرده است. 🔹 پس باید کاری کنیم که ظلم نباشد و ظالم از بین برود. اگر دیدیم در این دوره خلاف شده و به افرادی ظلم شده باید تلاشمان را بیشتر کنیم تا خلاف و ظلم را از بین ببریم نه اینکه کنار رویم و از صحنه خارج شویم. 🔺 زیرا اگر از صحنه خارج شویم ظلم بیشتر می‌شود. پس باید اجتماعمان را بیشتر کنیم و بیشتر در صحنه حاضر باشیم. خداوند به شما قدرت و سعادت عنایت فرماید. 🎙 ؛ ۲۹ آذر ۱۳۶۲ (+) 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ ایام انتخابات است و باز عده‌ای شروع کرده‌اند به تحقیر و تخریب مردم و جمهوریت. جملاتی از این دست که «مردم ساده‌لوح هستند» و «مردم فریب می‌خورند» و «مردم اهل کوفه‌اند» و ... 🔻 اما چگونه به مفهوم مردم و جمهوریت نگاه می‌کند؟ 🔹 این جملات امام را کمتر در رسانه‌ها می‌شنوید. جملاتی که اغلب توسط رسانه‌ها سانسور می‌شود تا تصویری ناقص و مخدوش از امام نشان داده شود... 💬 ما تابع آرای ملت هستیم. ملت هرطور رأی داد، ما هم از آن‌ها تبعیت می‌کنیم. ما حق نداریم که به ملتمان یک چیزی را تحمیل کنیم. بله، ممکن است گاهی وقت‌ها ما یک تقاضایی از آن‌ها بکنیم؛ تقاضای متواضعانه، تقاضایی که خادم یک ملت از ملت می‌کند. (+) 🔺 نگاه امام به جمهوریت و مردم چقدر با نگاه ما حزب‌اللهی‌ها فاصله دارد؟ ما به مردم چطور نگاه می‌کنیم؟ 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ مرگ بر این جامعه! ➖حجابی که از نظر شهید بهشتی حرام مطلق بود... ◀️ از نظر فقه اسلامی، حجاب است. یعنی چه حجاب؟ یعنی طوری زندگی کند که هر کسی که بخواهد پیش او برود باید از دربانی، مامور تشریفات و رئیس دفتری اجازه بگیرد. باید حداقل هفته‌ای ۱ بار، روزی ۱ بار در اختیار عموم باشد. ▪️ ترورش می‌کنند؟ بکنند! کی از علی ارزنده تر که ترور شد... 🔹 جامعه‌ای که بخواهد روی کاکُل‌زری یک آقا پایش بند شود، مرگ بر این جامعه! 🔸 اگر بنده سرِ جانِ خودم می‌ترسم، اصلا زمام‌دار نباید بشوم! کسی که سرِ جانِ خودش می‌ترسد نباید زمام‌دار بشود... 🔺 اینها در اسلام دُگم است. من می‌گویم دگم، دگم، دگم! برای اینکه بدانید اینها هیچ قابل انعطاف نیست. 🎙 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ صحبت‌هایی که در هیاهوی انتخابات شنیده نشد... ◀️ اگر با ،‌ درباره حاکمیت اسلام در جمهوری اسلامی صحبت کنیم، بعید است کسی به مخالفت یا بحث درباره آن بپردازد؛ و به نظر نمی‌رسد کسی درباره آن چالش خاصی داشته باشد. اما اگر از ، حاکمیت و حضور مردم در امرِ حکمرانی و ... صحبت کنیم، کم نیستند کسانی که به مخالفت برمی‌خیزند و به نیت دفاع از انقلاب، سعی می‌کنند «جمهوریت» در نظام اسلامی را یک موضوع حاشیه‌ای نشان دهند. در حالی‌که سالهاست رهبر انقلاب تأکید می‌کنند که جمهوریت در نظام اسلامی یک امر جدایی ناپذیر از اسلام است و به هیچ وجه یک پدیده غربی نیست. 🔺 ، در سخنرانی اخیر خود، با استناد به آیات قرآن، نهج‌البلاغه، احادیث و روایات، بار دیگر به ارتباط جمهوریت با اسلام پرداختند ولی متأسفانه در هیاهوی آبروی فلان کاندیدا و هشتگِ سایت رهبری و ...، آنطور که باید شنیده نشد. گزیدۀ آن را در ویدئو ببینید. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ : بیکاری و گرانی برای مردم است آنوقت پول را بدهند به بعضی مسئولین، بخورند و به ریش مردم و انقلاب بخندند؟ 🔺 پی‌نوشت: این ویدئوی یک دقیقه‌ای را سایت رهبر انقلاب منتشر کرده است؛ اما حتی متن کامل این سخنرانی نیز موجود نیست و معلوم نیست چرا باید دسترسی به سخنرانی‌های رهبر انقلاب توسط مجموعه ایشان غیرممکن باشد! 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ مناظره یا «امتحانِ شفاهیِ کارشناسی»؟ ◀️ «نباید از آزادی ترسید و از مناظره گریخت و نقد و انتقاد را به کالای قاچاق و امر تشریفاتی تبدیل کرد؛ چنانچه نباید بجای مناظره به جدال و مُراء گرفتار آمد و بجای آزادی به دام هتاکی و مسئولیت گریزی لغزید» ( ۱۶ بهمن ۱۳۸۱). ▪️ بازنده اصلی مناظرات، کمیته تبلیغات و رسانه ملی است که مناظره را امری تشریفاتی کرده است. 🔹 بعضی سؤالات، موضوع انشاء است. بعضی دیگر همراه القای گفتمانی خاص؛ و اغلب درجه چندم از مسائل اساسی است. 🔸 مناظره دو طرفه را به مصاحبه های هفت طرفه تغییر دادند تا جدال و هتاکی نشود و می بینید که می شود! 🔹 جای مناظره ی همه بر سر یک کلان موضوع مثل عدالت، آسیب های اجتماعی، جمهوریت و آزادی، تحریم و... ، امتحان شفاهی کارشناسی قرار داده شده است! 🔺 راستش این است که دستگاه فرهنگی-سیاسی و رسانه ملی ما از آزادی می ترسد و مناظره را امری تشریفاتی گرفته است! کاش اقلاً پخش بین‌المللی و ترجمه‌اش نمیکردند. 🖊 حجت‌الاسلام 🔺 @m_ghanbarian 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ «ما خون دادیم که به عدالت برسیم پس کو عدالت؟» 💬 «آرزوها داشتیم و فکر می‌کردیم با این جمهوری اسلامی تحقق پیدا می‌کند...» ◀️ این جملات و امثال آن را زیاد شنیده‌ایم. عملکرد مصیبت‌بار مسئولین باعث شده بسیاری از مردم و دلبستگان به انقلاب به مرور زمان نسبت به انقلاب و نظام دلسرد شوند و متأسفانه این روند تلخ همچنان هم، با شدت، ادامه دارد. 🔺 اما بنظرتان راهکار چیست؟ در مقابل این همه ظلم و بی‌مهری باید چکار کرد؟ صحبت‌های کمتر شنیده شده‌ی در این باره را بشنوید. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ کسی حق ندارد راجع به انتخابات دستور بدهد! 🎙 : 💬 در تشخیص خوب و بد، اتکال به قول غیر نکنید. مگر اشخاصی باشند که مورد اعتماد خودتان باشد، صد در صد! 🔺 آیا کسانی که در شهر شما، پشت در‌های بسته، جلسه گرفتند و برای انتخابات شوراها، لیست و نامزدِ منتخب معرفی کردند را می‌شناسید؟ صد در صد به آنان اعتماد دارید؟ 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ۹۸ نتیجه بی‌اعتنایی به قانون اساسی بود ◀️ بیش از ۴۰ سال از عمر جمهوری اسلامی گذشته است و با وجودی که ۲۷_قانون_اساسی حق اعتراض و برگزاری تجمع به مردم داده است، هنوز هم این اصل به درستی اجرا نشده! آیا فرصت ۴۰ ساله برای اجرای این اصل کافی نبوده است یا اراده‌ای برای اجرای آن وجود نداشته است؟ 🎙 : 💬 قانون اساسی حق اعتراض گذاشته است. مردم برای اعتراض چکار باید بکنند؟ کجا بروند؟ در مسأله بنزین در سال ۹۸ شیوه مدیریتِ امنیتی و اقتصادی کشور اشتباه بود و زمینه‌اش را ضعف مدیریت و بی‌اعتنایی به قانون اساسی ایجاد کرد. 🔺 پی‌نوشت: آیا تا کنون در صحبت‌های کاندیداهای ریاست جمهوری صحبتی درباره اصل ۲۷ قانون اساسی شنیده‌اید؟ اصلاْ کسی آزادی اعتراض مردم در اولویتش هست؟ 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ مردم، ریشه‌ی نظام هستند ◀️ وقتی مردم در یک نظامی متحدند، یکپارچه‌اند، پشتیبان نظامند، این نظام مصونیت پیدا می‌کند، اقتدار پیدا می‌کند، قدرت پیدا میکند، برکندن آن از جا ناممکن می‌شود؛ مثل درختی است که در اعماق زمین ریشه دوانده؛ این را نمی‌شود برداشت. 🔹 بعضی از نظام‌ها هستند که پول هم دارند، امکانات هم دارند، به‌به و چه‌چهِ سیاستمدارانِ استعمارگر دنیا را هم دارند، اما ریشه ندارند؛ خودشان هم می‌دانند که ریشه ندارند. نظام جمهوری اسلامی ریشه دارد؛ این ریشه، مردمند. 🔸 اجتماع مردم حول این نظام، مایه‌ی عزت و برکت کشور و برکت نظام و برکت خود آن مردم است. مردم کمک می‌کنند به این که نظام عزت پیدا کند؛ خودِ این، عزت مردم است؛ خودِ این، مصونیت و امنیت مردم است؛ خود این، امکانی است برای حل همه‌ی مشکلات مردم؛ این را باید دانست؛ این یک فرمول کلی است. 🔺 بنابراین انتخابات که مظهر حضور مردم است، باید پرشور برگزار شود؛ همه‌ی تلاش و همت مسئولان باید این باشد. 🎙 ؛ ۸ خرداد ۱۳۹۲ (+) 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ این دو جناح، سال‌هاست که عدالت را به پای سیاست سر بریده‌اند مستضعفین‌تی وی با : 💬 در برهه‌‌ای جریان راست رفت که با انگلیس ببندد که رأی آوردن ناطق‌نوری در انتخابات به نفع جریان غرب است و جناح چپ این مسئله را افشاگری کرد. بعد خود آن‌ها (بهزاد نبوی و محسن آرمین) سر از جای دیگری در‌آوردند. یعنی هر دو طرف اگر به آرمان‌ها گرایشی هم داشتند در خدمت منافع حزبی و جبهه خودشان بوده است. 💬 اگر نسل قدیم اصولگرا‌ها بی اعتنا بودند به امر مهمی به نام عدالت، نواصولگرا‌ها، مخالف هستند با عدالت و عدالت را به نام غیریت می‌شناسند. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ اینجا تهران است، مانور اشرافیت افسارِ گسیخته و خودنمایی کاخ‌ها در پایتخت جمهوری اسلامی، ۴۰ سال پس از انقلابِ مستضعفان علیه زراندوزان! 🔺 : آن چیزی که بسیار بد و خطرناک است و انسان را اصلاً از حد ارزش انسانی پایین می‌آورد، آن است. وظیفه حکومت اسلامی و جامعه اسلامی این است که جو اقتصادی، شرایط عمومی را طوری کند که هرگز چنین خطرناکی در جامعه به وجود نیاید. 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ ششمین نشست سالیانه به مناسبت سالروز صدور پیام قطعنامه ◀️ موضوع: الهیات جنگ دائمی فقر و غنا 🎙 با ارائه‌ای از: حجت‌الاسلام محسن قنبریان 🗓 زمان: دوشنبه ۲۸ تیر، ساعت ۲۱:۳۰ 🔻 برای دریافت لینک نشست در محیط اسکای‌روم به شماره ۰۹۳۰۳۲۷۹۰۳۴ در واتس‌اپ پیام دهید. ➕ این نشست به صورت همزمان از طریق لایو اینستاگرام پخش خواهد شد. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ مگر امام در پیام ۲۹ تیر چه گفته است؟ ◀️ سخنان آیت‌الله خامنه‌ای، ۲ روز بعد از ابلاغ پیام #۲۹_تیر را ببینید: 💬 این پیام باید آنقدر بر سر منابر و تریبون‌ها گفته بشود و شرح داده شود، تا رنگ ثابت ملت ما و فرهنگ ناستردنی انقلاب بشود. 🔹 با این همه تأکید، چرا سال‌هاست، تحلیل و حرفی، درست و حسابی درباره این پیام، از تریبون‌های رسمی و غیررسمی نمی‌شنویم؟ آیا سانسورش، بعد از گذشت ۳۰ سال، ناخواسته و اتفاقی بوده؟ 🔺 وقتش نشده، به دور از بازی‌های مضحک سیاسی، مستقیماً و بلاواسطه، قدری پای درسِ امام مستضعفان بنشینیم؟ 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ این یک اعلام جنگ است! ➖ در معنای «جنگ» فقر و غنا : 🔸سه دهه از طرح می‌گذرد. سه دهه پیش با صراحت تمام از جنگ فقر و غنا گفت؛ در برابر یکی از آخرین و مهم‌ترین ایده‌های امام خمینی رسانه‌ها و نخبگان چه کار کردند؟ تقریبا هیچ؛ نوعی طرد و انکار. 🔹جنگ فقر و غنا در مجموع تفکر امام خمینی، مفهومی مهم و تعیین کننده است. این تعیین‌کنندگی عمدتا خود را در سه سطح نشان می‌دهد. ◀️ یکی این که امام خمینی این دوگانه را چارچوب کلان حاکم بر تحلیل مسیر طی شده انقلاب اسلامی می‌دانند؛ از نظر امام خمینی، هم (صحیفه امام ، ج۲۰ ، ص۳۳۳) و هم «جنگ ما [دفاع مقدس] جنگ فقر و غنا بود» (صحیفه امام، ج۲۱، ص۲۸۴) ◀️ دیگر آن‌که امام این مفهوم را چارچوبی برای درک آینده‌ انقلاب می‌دانند و استدلال می‌کنند که «امروز [و پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸] جنگ فقر و غنا شروع شده»(صحیفه امام، ج۲۱، ص۸۵). ◀️ دست آخر این‌که امام خمینی جنگ فقر و غنا را یک عنوان می‌کنند و در این‌باره تعبیر «نهضت مقدس و جنگ فقر و غنا» (صحیفه امام ، ج۲۰ ، ص۳۳۳) را به کار می‌برند. 🔸به راستی اما این جنگ فقر و غنا چیست که همه چیز تحلیل اجتماعی از منظر امام خمینی را شکل می‌دهد؟ جنگ فقر و غنا چیست که هم گذشته ما بوده و هم آینده ماست و هم امری مقدس است؟ برای یک جامعه، مهم‌تر و مهلک‌تر از وجود فقر و نابرابری، تحلیل‌ها و تصویرهای نادرستی است که در درک این پدیده رایج است. 🔹اگر در جامعه‌ای این باور وجود داشته باشد که وجود و طبیعی و گریز‌ناپذیر است؛ اگر به مثابه یک مسئله فرعی، که به سادگی قابل حل است، تصویر کرد؛ یا اگر گمان شود با خدمت به و اصلاح برخی قوانین و رویه‌ها، می‌توان راه درمان ناعدالتی‌ها را پیمود؛ بی‌شک رواج یک چنین درک‌ها و تفسیرهایی از نابرابری در اذهان عمومی یک جامعه، از مهم‌ترین محرک‌ها و است و به مراتب از خودِ نابرابری خطرناک‌تر است. 🔸«جنگ فقر و غنا» به مثابه یک نظریه و چارچوب مفهومی، تعریفِ منحصر به فرد انقلاب اسلامی از نابرابری اجتماعی را بازتاب می‌دهد. دو عنصر در این تعریف، در تعیین غیریت‌های ایده‌ی جنگ فقر و غنا اهمیتی بنیادین دارند: ◀️ یکی این‌که بر واقعیتِ تعارض‌های عینی و اجتماعی تأکید می‌شود؛ ما با «جنگ» فقر و غنا مواجهیم. تأکید بر این قید است که به مرزگذاری تفکر انقلاب اسلامی با و می‌انجامد. چه آن‌که در اولی منفعت مادی و در دومی عزلت معنوی، مانع دیدن و اصالت بخشیدن به جنگ فقر و غنا می‌شود. ◀️ عنصر و قید دیگر اما به تمایز مراد جنگ فقر و غنا از رویکردهای چپ‌گرایانه می‌انجامد: از نظر انقلاب اسلامی جنگ فقر و غنا در دامن و ادامه بوده و نهضتی مقدس است. 🔸بنابراین مفهوم جنگ فقر و غنا، آن‌چه متجددین دست چپی، متجددین دست راستی و متحجرین مقدس‌مآب در تحلیل جامعه می‌گویند را نمی‌گوید؛ اما به واقع جنگ فقر و غنا چه می‌گوید؟ 🔹جنگ فقر و غنا به ما می‌گوید در تحلیل انقلاب اسلامی، به ویژه در دوران پس از جنگ که تاریخ آغاز این درگیری اجتماعی است، ما با یک «» (رهبر انقلاب، ۷۶/۴/۲۵) مواجهیم. طبقه‌ای که در بالادست جامعه به وجود آمده و یکسره می‌کوشد وضع موجود را حفظ و آن را به نفع خود بسط دهد. ابزارهای طبقه مرفه جدید برای این امر، سیاست‌گذاری‌های اجتماعی، اقدامات و یا عدم اقدام‌های اجرایی، تقنین‌ و دیگر اقدامات پارلمانی و نیز بازتولید خود در عرصه‌های غیررسمی، همچون رسانه، فرهنگ، دین و جامعه است. 🔸طبقه مرفه جدید امروزه و سه دهه پس از آغاز آرام و انکارشده‌ جنگ فقر و غنا، توفیق‌های بسیار در بسط منافع خود داشته است. سلامت، ، بازار پولی، نفت، ، صندوق‌ها و شرکت‌های (نیمه)دولتی، رسانه و تا حدود قابل توجهی مذهب، از جمله عرصه‌های حیات اجتماعی ماست که تمامی یا بخش قابل توجهی از آن به خدمت منافع این طبقه درآمده است. 🔹هر اقدام یا تحلیل اجتماعی، اگر با این طبقه و منافعش درگیری صریح و آشکار (جنگ) نداشته باشد، هر چند جای خود عملی نیکو باشد هم گامی در مسیر جنگ فقر و غنا نیست و چه بسا در شمار مهم‌ترین خدمت‌ها به طبقه مرفه جدید باشد. ۲۹تیر 🎬 @Mostazafin_TV
🔅الهیات جنگ دائمی فقر و غنا ✔️دو سؤال اساسی بحث: 1️⃣این ادبیات و الهیات، داخلی هم بشود یا فقط مصرف خارجی(استکبار و آمریکا ستیزی) داشته باشد❓ ❗️این همان شعار مارکس نیست؟!! • داخلی شدنش به امتدادهایی مثل اسلام آمریکایی و درگیری با منش های اسلام درباری و مرفهین بی درد و مانند آن است؛ بنظرتان مدیران فرهنگی-سیاسی آنرا به صلاح میدانند❓ ❗️از روشنفکرانی که آنرا موجب شکاف عاطفی و تنش اجتماعی می شمارند، چیزی خوانده اید؟! • اگرصرفاً برای مصرف خارجی بماند، جز آمریکا پرستان مخالفی در حاکمیت ندارد؛ آیا این تقلیل و تنزیل را امام خمینی می پذیرد❓ 2️⃣در همان عرصه بین المللی؛ جنگ و مقاومت بماند یا رقابت❓ • جنگ فقر و غنا ، مستکبر-مستضعف ؟ یا رقابت سرمایه داری-سرمایه داری؟! • به تعبیر دیگر مقاومت انقلاب اسلامی مقابل استکبار جهانی بماند یا به رقابت چین-آمریکا شدن تأویل برده شود؟ • اینجا معرکه آراء درون مردان جمهوری اسلامی است. چیزی از مواجهه تقدم جمهوری اسلامی ایران بر انقلاب اسلامی شنیده اید❓ چیزی از تئوری تقدم ثروت ملی بر قدرت ملی می دانید❓ • برخی رقابت را هم واقعی نمی دانند و سازش و رفاقت، راهبردشان است. از راهبرد ژاپن اسلامی و مالزی شیعی در اجرا چیزی می دانید❓ ⬅️اگر این پرسشها برایتان مهم است به نشست "الهیات جنگ دائمی فقر و غنا" دعوتید: دوشنبه ۲۸تیر ساعت۲۱:۳۰ در بستر اسکای روم و پخش همزمان از لایو اینستاگرام مستضعفین تی وی @mostazafin_tv برای دریافت لینک شرکت در جلسه اسکای روم به شماره ۰۹۳۰۳۲۷۹۰۳۴ در واتس اپ پیام دهید. ☑️ @m_ghanbarian
⭕️ ششمین نشست سالیانه به مناسبت سالروز صدور پیام قطعنامه ◀️ موضوع: الهیات جنگ دائمی فقر و غنا 🎙 با ارائه‌ای از: حجت‌الاسلام محسن قنبریان 🗓 زمان: دوشنبه ۲۸ تیر، ساعت ۲۱:۳۰ 🔻 برای شرکت در نشست از اینجا وارد شوید. ➕ این نشست به صورت همزمان از طریق لایو اینستاگرام پخش خواهد شد. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ رهبران و متفکران انقلاب، همواره تاکید زیادی روی مسئله عدالت داشته‌اند، که می‌توانید بخشی از این ارجاعات را در کلیپ بالا ببینید. اما چرا بعد از چهل سال، همچنان دچار عقب‌ماندگی شدیدی در عدالت هستیم؟ 🔸 حجت‌الاسلام قنبریان در بخشی از ارائه خود در نشست امشب، ساعت ۲۱:۳۰ به ارائه جریان‌شناسی می‌پردازد. 🔺 برای شرکت در نشستِ الهیاتِ جنگ دائمی فقر و غنا، از اینجا وارد شوید. ➕ این نشست به صورت همزمان از طریق لایو اینستاگرام پخش خواهد شد. 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ مردمی‌سازی، اسم رمزِ خصوصی‌سازی؟ ◀️ به تازگی، جنابِ قالیباف، در اظهارنظری عجیب، اعلام کرده: "دولت یک دانه مسکن هم نباید بسازد!" 🔹 برای تحلیل صحبت‌های قالیباف خوب است، سه نگاهِ عمده درباره مسکن را، مختصراً مرور کنیم، ببینیم کدام یک، به نگاه ایشان، نزدیک‌تر است: 1️⃣ نگاه اول می‌گوید، دولت وظیفه‌ای در قبال ساخت مسکن ندارد، و همه امور باید بر عهده بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران (بخوانید سرمایه‌داران) باشد تا مسکن با کیفیت‌تر ساخته شود؛ حرفِ نئولیبرال‌هایی مثل عباس آخوندی. وقتی هم از واژه مردم استفاده می‌کند مرادش همان بخش خصوصی و سرمایه‌دار است تا مردم کوچه بازار و مستضعف. 2️⃣ نگاه دوم اما معتقد است از صفر تا صدِ ساخت مسکن، بر عهده دولت است و بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران نباید در این عرصه وارد شوند چرا که وارد شدن آن‌ها مساوی است با سوداگری و دلالی. پس تنها دولت باید بسازد؛ مردم نیز در همین حد، که آمده‌اند و رأی داده‌اند، دیگر کافی است و نیازی به عامل‌تر بودن مردم در مسائل اجتماعی نیست. 3️⃣ نگاه سوم اما، هم دولت را موظف می‌داند، هم مردم را؛ و صد البته این همه را در جهت خدمت به محرومان و مستضعفان می‌بیند نه سرمایه‌داران. حضرت امام(ره) در بخشی از پیام افتتاح حساب ۱۰۰،(+) ما را متوجه این مهم می‌کند که: «همه محرومان باید خانه داشته باشند. هیچ کسی در هیچ گوشه مملکت نباید از داشتن‌‎ ‌‏خانه محروم باشد. بر اسلامی است که برای این مسئله مهم چاره‌ای بیندیشد، و بر‌‎ ‌‏همه است که در این مورد همکاری کنند.‏» 🔺 خودتان قضاوت کنید. قالیباف به کدام یک شبیه‌تر است؟ 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ؛ برای چراغانی و مداحی، یا اقامه عدل؟ 🎙 : 💬 زنده نگه داشتن این عید، نه برای این است که چراغانی و قصیده‌خوانی و مداحی بشود، اینها خوب است، اما مسئله این نیست. 💬 ولایتی که در حدیث غدیر است به معنای حکومت است، نه به معنای مقام معنوی. 💬 اینکه از غدیر آن قدر تجلیل کرده‌اند، نه از باب این است که حکومت یک مسئله‌ای است، آنکه هست است. 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ این را نباید فراموش کنیم! 🔹 ۱۴۰۰/۵/۶‌(امروز)، در آخرین دیدار با هیئت دولت : دیگران باید از تجربه‌های شما استفاده کنند، یک را من به خصوص یادداشت کرده‌ام. حرفی است که من مکرر با شما و مردم تکرار کردم حالا هم همان حرف را تکرار می‌کنم. آیندگان باید از این تجربه استفاده کنند؛ در این دولت معلوم شد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد. 🔸 ۹۵/۵/۱۱، یک سال پس از توافق برجام: این برجام شد برای ما یک نمونه، یک . بنده سال گذشته در سخنرانی عمومی گفتم برجام برای ما یک نمونه خواهد بود؛ ببینیم آمریکایی‌ها چه‌کار می‌کنند؛ خیلی خب ببینیم در عمل چه‌کار میکنند. حالا معلوم شد در عمل چه‌کار میکنند. 🔹۹۵/۳/۱۴ در سالروز رحلت امام خمینی: یک تجربه‌ای ما در مذاکرات هسته‌ای پیدا کردیم؛ این را نباید فراموش کنیم که اگر ما تنازل هم بکنیم، آمریکا دست از نقش مخرّب خودش برنمی‌دارد. 🔸۹۴/۵/۲۲، یک سال قبل از توافق برجام: در زمینه‌ی ادامه‌ی مذاکرات هسته‌ای، منع نمی‌کنیم اما این، یک تجربه‌ی ذیقیمت دیگر برای همه بود که متوجه شویم نشست و برخاست و حرف زدن با آمریکایی ها، مطلقاً تأثیری در کم کردن دشمنی آنها ندارد و بدون فایده است. 🔹 ۱۳۹۲/۰۸/۱۲، سه ماه پس از آغاز دولت یازدهم: بنده همچنان که گفتم خوشبین نیستم؛ من فکر نمیکنم از این مذاکرات آن نتیجه‌ای را که ملّت ایران انتظار دارد، به‌دست بیایدِ لکن تجربه‌ای است و پشتوانه‌ی تجربی ملّت ایران را افزایش خواهد داد و تقویت خواهد کرد؛ ایرادی ندارد امّا لازم است ملّت بیدار باشد. 🔸 ۹۷/۳/۲ در دیدار با اعضای مجلس خبرگان: تجربه اوّل این است که دولت جمهوری اسلامی نمیتواند با آمریکا تعامل کند؛ چرا؟ برای خاطر اینکه آمریکا پابند به تعهّدات خودش نیست. تجربه دوّم، عمق دشمنی آمریکا با ایران و با جمهوری اسلامی است. مخالفت بر اساس و بر محور مسئله‌ای مثل مسئله‌ی اتمی نیست، بحث، فراتر از اینها است. تجربه سوّم، تجربه‌ی سوّم این است که انعطاف در مقابل این دشمن تیغ دشمنیِ او را کُند نخواهد کرد، بلکه او را گستاخ‌تر خواهد کرد. تجربه چهارم، تجربه‌ی همراهیِ اروپا با آمریکا در مهم‌ترین موارد است. تجربه پنجم این است که گره زدن حلّ مسائل کشور به برجام و امثال برجام یا به مسائل خارجی، خطای بزرگی است. 🎬 @Mostazafin_TV