eitaa logo
مستضعفین تی‌وی
6.5هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
3.2هزار ویدیو
26 فایل
🌐 وبسایت http://www.Mostazafin.TV ✅ تلگرام t.me/Mostazafin_TV ✅ اینستاگرام instagram.com/Mostazafin_TV 📺 آپارات aparat.com/Mostazafin_TV 📲 ارتباط با مدیر کانال: 🆔 @VoiceOfMostazafin
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ گردِ سمِ خرانِ شما نیز بگذرد! ◀️ ظاهراً جناب چند سال قبل، این چنین توییت زده: 💬 مست شده اندکه یکروز را می‌زنند روزدیگر و دیروز . آنکس که اسب داشت غبارش فرونشست گرد سم خران شما نیز بگذرد. 🔺 این توییت پر از عبرت است، علی‌الخصوص برای مسئولین. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ شب و روز تکرار کنیم: «ما انقلاب نکردیم که...» ◀️ خدا رحمت کند مرحوم را ... ماجرا را ساده برایمان می‌گوید... فهمش هم صغری و کبری و تلاش خاصی نمی‌طلبد... «صبر کنید» و «قضاوت نکنید» و «آبرو نبرید» هم از قضا لازم ندارد: 🔸ما انقلاب نکردیم که کسی درِ ماشین را برای دیگری باز کند... 🔹ما انقلاب نکردیم که نماینده مجلس برای استفاده از امتیاز خط ویژه‌، شهری را به هم بریزد... 🔸ما انقلاب نکردیم که نمایندگان مجلس از امتیاز نمایندگی استفاده کرده و سوار شوند و چند میلیون نفر مردم عادی در صفِ چند هزار خودرو سماق بمکند... 🔹ما انقلاب نکردیم که مسئولین مملکت خود را نور چشمی بدانند و از ما بهتران، که روزی خبرنگار را بزنند و روزی فرماندار و روزی مأمور قانون را... 🔸ما انقلاب نکردیم که این‌طور بشود که «اگر ظالم‌ها رفتند و ما یک دسته دیگر جایشان نشستیم، همان کارها را به اندازه‌ای که قدرت داریم بکنیم، ما هم همان هستیم؛ ما هم همان رژیم هستیم؛ ما هم همان ظالم هستیم.» ▪️آخرینش را ما نمی‌گوییم... روح‌الله موسوی خمینی‌ْ‌نامی گفته... ۸ خرداد ۱۳۵۸... 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ قصاص به خاطر یک سیلی! 🔹 : در زمان خلیفه‌ی دوم، استاندار مصر عمروعاص بود و پسر عمروعاص، سیلی بر صورت جوان دهاتی زد. خلیفه آوردشان توی مسجد و گفت که این پسر دهاتی، آن پسر استاندار را قصاص کند... 🔸 خلیفه دوم خطاب به عمروعاص می‌گوید: «از کی شما این مردم را بنده‌ی خودتان و برده‌ی خودتان قرار دادید، در حالی که مادرهاشان این‌ها را آزاد آفریدند؟» خطبه نمازجمعه تهران، ۶۵/۹/۱۵ 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ خون‌های جوانان ما ریخته شد، برای اینکه می‌خواهیم... ◀️ اگر از سخنرانی امام در بهشت زهرا فقط همان دو سه جمله‌ی کلیشه‌ای را شنیده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم این گزیده‌ی مختصر از سخنرانی طوفانی و پرنکته‌ی امام در بدو ورود به کشور را حتما ببینید. 🔸 امام رژیم شاه را به این خاطر نامشروع می‌داند که هم غیر قانونی‌ست و هم غیر منطقی و هم در حال چپاول ملت است؛ آخرِ سر هم عبارت کلیدی زیر را برایمان بر جای می‌گذارد: 💭 ما نمی‌خواهیم نظام را به هم بزنیم، ما می‌خواهیم نظام محفوظ باشد لکن نظام «ناشی از ملت در خدمت ملت»... 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ پرچم یا عَلَم؟ 🖊 ◀️ این وقتِ سال، همیشه عده‌ای راه می‌افتند و کارنامه‌ی نظام را زیر و رو می‌کنند... مخالفان، ضعف‌ها، خطاها و خیانت‌ها را سرِ دست می‌گیرند و موافقان، نقاط قوت و خدمات و برق‌رسانی و آب‌رسانی و خلاصه آمار آسفالت و پل و جاده‌ها را یادآور می‌شوند... امسال که پیشنهاد شده سر در خانه‌ها پرچم بزنند، ماجرا طبیعتاً یک گام جلوتر هم می‌رود... 🔸 مستقل از داوری در باب کیفیت این استدلال‌ها و شواهد، من، اصلِ ماجرا را خطا و بی‌ربط می‌دانم. دهه‌ی فجر، سالگرد پیروزی انقلاب است، نه سال‌روزِ استقرارِ نظام؛ موقعِ بازخوانی ماهیت انقلاب است، نه وقتِ بررسی کارنامه‌ی نظام... دهه‌ی فجر، بهترین و بِکْرترین فرصت برای بازخوانی معانی، پیام‌ها، اهداف و شعارهای انقلاب است و زدودنِ گَرد و غبار (و گاهی گند و کثافت) از چهره‌ی انقلاب... دهه‌ی فجر، هنگامه‌ی سوا کردنِ انقلابی از ضد/غیر انقلابی‌ست؛ و این مفهوم، هیچ ارتباطی به نظامِ مستقر ندارد... 🔹 در مواجهه با پدیده‌ای به نام انقلاب اسلامی، ما، حداقل با سه رویکردِ خیلی کلی مواجهیم که به نظرم بهترین زمان بررسی و پرداختن بهشان، همین ایام است... ➖ یکْ رویکرد، از اساس تحقق انقلابِ مردمی را انکار می‌کند؛ دامنه‌ی استدلال‌های این نگاه از «کار خودشون بوده» شروع می‌شود و به «انقلابِ آخوندها» و «اقلیتِ پرزورِ خشن» ختم می‌شود... ➖ رویکرد دیگر، انقلاب را محصولِ جوْ زدگی و نتیجه‌ی یک هوسِ اقتصادی می‌داند... گزاره‌های محوری این گروه هم از «خوشی زیر دلشان زده بود» تا «فریب وعده‌ی آب و برق مجانی رو خوردن» را در بر می‌گیرد... ➖ رویکرد سومی هم هست که (گاه برای دفاع از نظام و گاه برای حمله به آن)، دوربین را چَپَکی دستْ گرفته و انقلاب را در تفکرات و عملکردِ همین نظامِ فعلی خلاصه می‌کند... 🔸 به نظرم بدیهی‌ترین و بهترین راه برای مواجهه با این هر سه رویکرد، بازخوانی این سه مورد است: 1️⃣ شعارها، سرودها، موسیقی‌ها، نقاشی‌های دیواری، دیوارْ نوشته‌ها و خلاصه همه‌ی تولیداتِ هنریِ سال‌های منتهی به انقلاب و سال‌های ابتدایی پس از آن... آثاری که تولیدکنندگانشان اگرچه از گروه‌های مختلف و با خواستگاه‌های متفاوت بودند اما سرجمع، پیام‌های مشترکی را فریاد می‌زدند... 2️⃣ تاریخِ عینی و محقق‌شده‌ی انقلاب؛ تاریخ مبارزاتِ پیش از انقلاب، و تاریخ حماسه‌های عظیمِ پس از انقلاب، به روایتِ مردم و با تکیه بر حضور توده‌های مردم... (از جهاد و سوادآموزی و بسیج گرفته تا دِموراژ و ننه قربون و پ‌م‌ج‌ج و...) 3️⃣ سخنرانی‌ها، مکتوبات و آثار رهبرانِ انقلاب؛ از امام و مطهری و بهشتی و خامنه‌ای گرفته تا شریعتی و طالقانی و الخ... این‌ها به عنوان رهبران نهضت، حلقومِ انبوهِ جماعتی بودند که خون دادند و خونِ دل خوردند تا این نهضت یک گامِ بلند به جلو بردارد... ⚪️ بازخوانی این سه مورد، به جای بحث‌های تکراری و بی‌نتیجه‌ای که ثمری جز ایجاد و تشدید ندارند، نه فقط تصویر روشن‌تری از انقلاب ارائه می‌کند و رویکردهای نادرست را به حاشیه می‌راند، بلکه مسیر پیشِ رو را هم به خوبی ترسیم می‌کند و دل‌بستگان به انقلاب را از سرگیجه و انفعال می‌رهاند... عَلَم کارکردش همین است دیگر... 🔺 این دهه، این دهه‌ها، شاید آخرین فرصت‌های احیاء «انقلاب» باشد؛ قدر بدانیم‌شان... 🔺 @Border_Logic 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ اسلام امام، «ضد اسلامی» بود... 🖊 : ◀️ اصولاً یکی از مغالطات مهم در شناخت امام خمینی همین‌جا روی می‌دهد که محتوای خط امام را می‌گوییم اما محتوای خطوط مقابل آن را مسکوت می‌گذاریم؛ می‌گوییم هدف و ایده اصلی امام خمینی اسلام بود؛ این که بدیهی است. امام خمینی به عنوان یک مرجع تقلید و رهبری دینی به دنبال ترویج تفکر غیراسلامی که نبوده است! مسئله درست از جایی شروع می‌شود که بدانیم ایده‌های مهم‌ترین مخالفانِ حرکت امام خمینی هم اسلامی بوده است! 🔹 مهم‌ترین نقد امام خمینی هم به انواعی از تفکر اسلامی بوده؛ ما می‌بینیم در مهم‌ترین اسناد فکری و تاریخی نهضت امام خمینی، مانند کتاب ولایت فقیه، ایشان نسبت به عالی‌ترین سطوح حوزه‌های علمیه که مراجع تقلید و رساله‌های عملیه است، موضعی به کلی انتقادی دارند. هم‌چنان که با اسلام التقاطی منورالفکران لیبرال و روشنفکران چپ‌گرا نیز سر ناسازگار و نقد دارند. 🔹 آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی‌های سال اول دوره رهبری، هشدار می‌دهند که مسئله «جایگزینی» اسلام ناب، با اسلام تحجر و تجدد جاری و جدی است. می‌گویند باید به این فکر کنیم که انقلاب اسلامی و خط امام این بوده که اسلام، احکام اسلامی، آیین‌ها و مفاهیم و مضامین اسلامی، «نجات‌بخش محرومین» باشد نه یک سری «تشریفات» مذهبی. هشدار می‌دهند که مراقب باشیم تصویر ما از اسلام و دینداری نشود یک سری «مناسک میان‌تهی» و دیگر اسلام را آن‌چنان که باید، به عنوان «عقیده و جهاد» نبینیم. 🔹 مسئله‌‌ای که جای پرسش دارد این است که چرا منابر و تریبون‌ها و پژوهش‌هایی که در زمینه تفکر اسلامی وجود دارد، هشدارهای اصیل انقلاب اسلامی درباره تبدیل شدن تفکر اسلامی به ابزار زر و زور و تقابل با اسلام مناسک میان‌تهی و مضامینی از این قبیل را بازتولید نمی‌کند؟ یکی از زمینه‌های این وضعیت این است که در فرهنگ عمومی دینی، تحجر یا دست‌کم بی‌تفاوتی نسبت به تحجر رشد کرده است. 🔹 یک زمینه مهم دیگری که انقلاب ارتجاعی را موجب می‌شود، نابرابری اجتماعی است. در یک جامعه نابرابر و طبعاً ناهم‌بسته یا از هم‌گسیخته، هیچ پروژه‌ای جلو نمی‌رود مگر پروژه‌های ارتجاعیِ کسانی که مستظهر به تکاثر ثروت و قدرت هستند. در این‌جاست که رهبر انقلاب اسلام ناب را به عنوان «اسلام عدالت‌خواه» تعبیر می‌کنند. یا بارها و بارها می‌گویند ما در زمینه عدالت اجتماعی دچار «عقب‌ماندگی» هستیم. 🔹 خطبه‌های نمازجمعه، منبرها، نشریات، گفتگوها و گفتارهایی که خود را انقلابی و بحث خود را مرتبط با انقلاب اسلامی می‌دانند، چقدر به این مسئله‌ها فکر می‌کنند؟ این‌ها صورت امروزین جنگ اسلام ناب اسلام آمریکایی است و ما در جبهه‌هایی از این جنگ مغلوبه شدیم. 🔺 آیا اگر ایده «اسلام سرمایه‌داری» یک مفهوم جان‌دار بود و بسط و شرح لازم را پیدا کرده بود، امروز وضعیت ما در «عقب‌ماندگی در عدالت» به آن‌جا می‌رسید که رهبر انقلاب به تعبیر خودشان مجبور به اعتراف و عذرخواهی شوند؟ بالاخره این همه منابر و مجامع پژوهش اسلامی، که گاهی این همه با مقولاتی مثل تمدن اسلامی و مراحل تمدن اسلامی و غیره بازی می‌کنند و جمله‌سازی می‌کنند؛ اگر دنبال پروژه‌بازی نیستند و به ادبیات امام خمینی علاقه‌مند هستند، چرا یک‌بار درباره تحجر و مقدس‌مآبی، درباره جنگ فقر و غنا و درباره اسلام سرمایه‌داری حرف نمی‌زنند؟ 📎 مطالعۀ متن کامل (+) 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ با حکومت علوی فرسنگ‌ها فاصله داریم... ◀️ طرح شفافیت آرای نمایندگان، که حداقلی‌ترین اقدام برای شفاف‌سازی در مجلس بود، به دلیل رأی ندادن ۶ نفر از نمایندگان حاضر در مجلس، حد نصاب دو سوم را کسب نکرد و رأی نیاورد. بنظر می‌رسد بزرگترین پروژه‌ی این مجلس، به سخره‌گرفتن کلمه‌ی «انقلابی» است. 🎙 ، ۲۳ مهر ۱۳۹۷: 🔹 شفّافیّت را امیرالمؤمنین یاد داده؛ میگوید حقّی که شما پیش من دارید این است که هیچ رازی را از شما پنهان ندارم، مگر در جنگ و مسائل جنگ و مسائلی که با دشمن طرف هستیم، بله اینجا جای افشاگری نیست، جای شفّافیّت نیست، امّا در غیر اینها، در مسائل عمومیِ مردم، اَن لَا اَحتَجِبَنَّ دُونَکُم سِرّاً.» (بدانید حقّ شما بر من است که چیزى را از شما جز اسرار جنگ پنهان ندارم) 🔺 مسئولان جز در موارد نظامی، امنیتی و اموری که با دشمن مقابله داریم، باید شفاف باشند و هیچ رازی را از مردم پنهان نکنند. 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ شفافیت آرای نمایندگان، در مقابل همه‌ی آن چیزهایی که باید در مجلس شفاف شوند، مثل قطره‌ای است در مقابل دریا. موارد زیر، تنها بخش کوچکی از اطلاعاتی‌است که باید شفاف شوند اما عزمی برای در اختیار قرار دادنِ آنها به مردم دیده نمی‌شود: 🔹 انتشار حقوق و مزایای نمایندگی 🔹 انتشار حقوق و مزایای نمایندگان از غیر نمایندگی 🔹 اطلاعات هدایای دریافتی نمایندگان 🔹 انتشار آراء نمایندگان به طرح‌ها و لوایح در کمیسیون‌ها 🔹 ثبت و انتشار کلیه‌ی مکاتبات دفتر نماینده 🔹 انتشار منابع مالی برای هزینه‌های تبلیغاتی احزاب و نامزد‌ها در انتخابات 🔹 ثبت و انتشار وعده‌های نامزد‌ها 🔹 انتشار مشروح مذاکرات کمیسیون‌ها 🔹 انتشار چارت سازمانی مجلس و مسئولیت‌ها 🔹 انتشار اطلاعات مالی، هزینه‌ها و بودجه مجلس 🔹 و ده‌ها مورد دیگر... ➖ جدول‌ها را اندیشکدۀ شفافیت برای ایران (+) تهیه‌کرده است که با دیدنشان می‌توان به اوضاع اسفناک مجلس در حوزۀ شفافیت پی برد. 🔺 در حالی‌که بسیاری‌از موارد بالا در بسیاری از کشورهای دنیا در حال انجام است، مجلسِ ما حتی حاضر به شفاف‌سازی آرای نمایندگان هم نشد! 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ پرچم سه‌رنگِ ما؛ الهام بخشِ نوجوانان کشمیری ◀️ معنای جملات عجیب وصیت‌نامه حاج‌قاسم سلیمانی را می‌توان از این واکنش‌های مستضعفان جهان اسلام فهمید: 💬 امروز قرارگاه حسین بن علی(ع) ایران است. بدانید امروز جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند. 🔹 هسته‌های مقاومت در جهان چشم امیدشان هنوز به ایران است. اگر ما از مقاومت دست برنداریم، می‌توان نظم نوین جهانی را عوض کرد، اما اگر از مقاومت دست برداریم... 🔺 جمهوری اسلامی با همه‌ی کمی و کاستی‌هایش و با همه‌ی انتقاداتی که بر آن وارد است، با گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب، هنوز مایۀ قوت قلب و امیدواری مظلومان جهان است. این نعمت بزرگ را قدر بدانیم. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ نفت مال ماست اما سیاستش دست دیگران است، این جور سرمایه‌ای مایه دردسر است... 🔸 در پنجمین دهه از استقلال سیاسی بی‌نظیر ایران، وابستگی اقتصادی بلای جانمان شده است. ما دچار بیماری بدی هستیم؛ بیماری اقتصادِ وابسته به سیاست‌های جهانخواران؛ یعنی اقتصاد وابسته به فروش نفت خام. 🔹 این جملات پر از درد و حسرت را بشنوید تا عمق این بیماری را بدانید. 🔸 آیا در پنجمین دهه از پیروزی انقلاب از شر این بیماری مهلک خلاص خواهیم شد؟ 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ همه‌ی حرف همین است، «تا بی‌نیاز نشویم فشار حداکثری ادامه دارد» ◀️ ، معاون وزیر بهداشت، همان حرف‌های (+) را به زبانی دیگر می‌گوید. دشمنِ وحشی حتی از دارو و ماسک هم برای فشار به مردم و نظام دریغ نمی‌کند. تا زمانی که در داخل کشور نیاز‌هایت را برطرف نکنی، غربی‌ها نه تنها حاضر به کمک کردن نیستند، بلکه همان نیاز‌ها را تبدیل به سلاحی می‌کنند برای فشار بیشتر. 🔹 همه‌ی تلاششان را می‌کنند تا در چیزی خودکفا نشویم، عربده‌کش‌های داخلی‌شان هم به خط می‌شوند و یک روز با و یک روز با تحقیر واکسن داخلی و روز دیگر هم با برخوردِ سیاسی با واکسن‌های وارداتی از روسیه و چین و ...، علی رغم کاراییِ بالای آنها، عمداً یا سهواً فشارِ دشمن را مضاعف می‌کنند تا مبادا ایرانی جماعت بتواند نفس راحتی بکشد. 🔺 البته توانایی‌های داخلی در عمل در حال اثبات هستند... ➖ روزنامه بلیک سوییس: مقامات بهداشت سوییس به دنبال وارد کردن واکسن کرونا از ایران هستند. (+) 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ این تصاویر، بخشی از یادداشت‌های محمود گلابدره‌ای است که در آن، اتفاقات روزهای منتهی به پیروزی انقلاب را، در کفِ خیابان‌های تهران مشاهده و در کتاب لحظه‌های انقلاب ثبت کرده است. مشاهداتی که خبر از وقوع یک تغییر و تحول در مردم می‌دهند؛ تحولی که در ۲۹ بهمن ۱۳۵۸ دربارۀ آن می‌فرماید: 💬 مردم ايران يك تحول ذاتى پيدا كردند؛ خدا كرده اين را. متحول شدند روحاً. چند سال پيش، يك پاسبان می‌‏آمد در بازار تهران می‌گفت كه يا بازار را ببنديد يا بيرق بزنيد، براى كسى قدرت نبود - اصلًا براى خودش حق قائل نبود كه می‌شود گفت "نه". تمام اقشار براى خودشان حق قائل نبودند. يك تحول روحى انسانى پيدا شد به دست خداى تبارك و تعالى كه همين مردم كه آن روز از يك پاسبان می‌ترسيدند حالا ديگر از توپ و تانك نترسيدند و آمدند ريختند بر سرِ زمامداران‏. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ حماسه ۲۲ بهمن است یا حماسه ملبورن؟ ◀️ مشکل دقیقاً کجاست که دیگر این آهنگ و امثال این آهنگ را کمتر می‌شنویم؟ 🔹 نماهنگ‌های ما در این ایام شده قربان‌صدقه خاک و دریا و کوه و دشت رفتن. بی‌آرمان، بی‌درد، یخ و بی‌محتوا. 🔹 نماهنگ‌هایی که بیشترین تلاششان را هم کرده‌اند که تصویری مخدوش و غیرواقعی از مردم به تصویر بکشند. یک پرچم مثلثی در دست، یک نقشِ پرچم روی صورت یا کف دست، یک حضور پرشکوه در استادیوم، یک شادی بعد از گل؛ این‌ها همه چیزی است که از مردم نشان داده می‌شود. مشخص نیست حماسه ۲۲ بهمن است یا حماسه ملبورن! 🔹 بعد از ۴۱ سال از این انقلاب امثال این سروده‌ها فراموش شده‌اند؟ این نواها خاموش شده‌اند؟ این حماسه‌ها کشته شده‌اند؟ این آرمان‌ها به تاریخ پیوسته‌اند؟ 🔺 وقت آن نرسیده صدای تلویزیون را ببندیم و این نماهنگ‌ها را بارها و بارها پخش کنیم تا بدانیم چه بودیم و چه داشتیم. تا امثال این سرود یادمان باشد و یادمان هم بماند: 💭قسم به اسم آزادی/به لحظه‌ای که جان دادی 💭قسم به عزم هم‌رزمان/ستم‌کشان باایمان 💭به خستگان جان‌برکف/دلاوران هم‌پیمان 💭که راه ما باشد آن راه تو، ای شهید 🎬 @Mostazafin_TV