eitaa logo
مستضعفین تی‌وی
6.6هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
3.2هزار ویدیو
26 فایل
🌐 وبسایت http://www.Mostazafin.TV ✅ تلگرام t.me/Mostazafin_TV ✅ اینستاگرام instagram.com/Mostazafin_TV 📺 آپارات aparat.com/Mostazafin_TV 📲 ارتباط با مدیر کانال: 🆔 @VoiceOfMostazafin
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰در اینجا بیان از آرایش جنگی است... ♦️من به دولت سوئد توصیه می کنم مشورت کند و بپرسد (اگر) سوئد به عنوان کشوری که با اسلام مبارزه می کند (اعلان شود) به چه معناست؟ چه مفهومی دارد. چه عواقبی دارد. تبعات آن در دنیا چیست؟ و در جهان اسلام، در همه عالم و در هر جایی که مسلمانان باشند. این سخن بسیار شدید اللحن است این گفتمان بزرگتر از فتوا دادن در حق مجرم است. 🗓 سخنرانی سید حسن نصرالله در شب پنجم محرم ۱۴۴۵ هجری قمری (۱۴۰۲/۰۴/۳۱) @nasrollah_info
⭕️ هزینه‌های آرمان‌خواهی را سپر توجیه لغزشهایمان نکنیم! ✍️ 🔹 هزینه دارد؛ همیشه و ذی‌نفعانِ وضع موجود و نابرابری و وابستگی و... جلوی آن می‌ایستند. یکی برچسب و تهمت می‌زند، یکی به بیرون از انقلاب و اسلام هل می‌دهد، یکی برخورد امنیتی می‌کند، یکی ضربه فیزیکی می‌‍زند و... این‌ها همیشه هست و باید با آن مقابله کرد. 🔸اما کسی که مبنای درست فکری دارد و در عمل نیز به مقتضای آن وفادار است‌، این ساختارهای بیرونی و هزینه‌ها و برخوردها و خرفت‌ها و کرخت‌ها و خائن‌ها و ضرباتشان را بهانه‌ی توجیه انحراف و تندروی و کندروی و افراط و تفریط خود و دیگری نمی‌کند. نمونه‌اش اینکه در برابر از راه‌مانده‌ها و از نیمه راه برگشته‌ها، آدم‌هایی هستند که در برابر این برخوردها و هزینه‌ها چپ نکرده‌اند و مرزها را با دشمن و جریان‌های معارض و رقیب کم‌رنگ نکرده‌اند و برای کسب لایک و فالور و طرفدار و پروژه و... غیر اصولی عمل نکرده‌ و افراط و تفریط نکردند. 🔹شاید بشود در دنیا برای توجیه انحراف، با بهانه آوردن، صرفاً دیگران را متهم کرد؛ اما در دادگاه عدل الهی و نزد آدم‌های منصف، کسی که فاعل اصلی عمل است به اندازه‌ی اراده‌اش مسئول است و بقیه هم به اندازه‌ی تعاون در گناه یا مباشرت در جرم و آمریت و...مسئولند. بحث‌های طلب و اراده اصولیین و فقها یا جبر و اختیار متکلمان و حکما پر است از بحث در این باره و تاریخ تفکر اجتماعی در شرق و غرب پر است از لفاظی در باب ساختار و عاملیت. 🔸پنهان کردن کج‌روی‌ها پشت این همه چیزی از واقعیت را جابجا نمی‌کند. اصلا شرور و موانع و جبرها در دنیا برای آزمایش آدم‌هاست. 🔺خدا آخر و عاقبت ما را هم ختم به خیر کند تا هزینه‌ها و برخوردها و... را سپر توجیه لغزشهایمان نکنیم. 🆔 @jomhouri 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سوالی که باید پای هر منبر پرسید! 💬جا دارد ملت اسلام فکر کند که چرا پنجاه سال بعد از وفات پیغمبر، کار کشور اسلامی به جایی رسید که مردم مسلمان در کوفه و جمع شدند و جگر گوشه‌ی پیغمبر را با آن وضع فجیع به خاک و خون کشیدند؟! 💬رخدادهایی چنین، انسان را نگران می‌کند. مگر ما از جامعه‌ی زمان پیغمبر و امیرالمؤمنین (ع) قرص‌تر و محکم‌تریم؟! چه کار کنیم که آن گونه نشود؟ ▶️ اینها سوالاتی است که اوایل دهه ۷۰ در چند نوبت مطرح می‌کنند. سوالاتی که به نظر می‌رسد اگر منبرها می‌خواهند را زنده نگه دارند و را بیمه کنند باید به آن پاسخ دهند. 🔺نکته‌ای که درباره غفلت از آن اینگونه هشدار می‌دهند: اگر امروز من و شما جلو قضیه را نگیریم، ممکن است پنجاه سال دیگر، ده سال دیگر یا پنج سال دیگر، جامعه‌ی اسلامی ما کارش به جایی برسد که در زمان امام حسین (ع) رسیده بود... این نیاز به دقت و تفکر دارد. همین‌جوری که نمی‌شود جامعه، نظام و انقلاب را بیمه کرد! 🔻متن کامل این سخنرانی تاریخی را اینجا بخوانید. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ جامعه‌ای که رؤیا دارد، به روزمرگی نمی‌افتد! ▶️ : 🔹در جامعه ما ۳ مسئله بحرانی وجود دارد: ۱. محسوسی که مردم احساس می‌کنند مشکلات مال همه نیست. ۲. مردم احساس وجود در کشور نمی‌کنند. ۳. که به نظرم از همه‌اش مهم‌تر است این است که وجود ندارد! رویای یک آینده ممکنی که می‌توانیم به سمتش برویم. 🔸راه حل ما رؤیاسازی است! 🔺یک عده فکر می‌کنند آن که آقا می‌گوید یعنی که آمار این چیز و آن چیز را نشان بدهیم! جهاد تبیین یک بخش جدی‌اش این است که: - به مردم نشان بدهیم ریشه مشکلات کجاست؟! - آیا این مشکلات قابل حل و تغییر هست یا نه؟ - آیا نخبگان برای آن دارند؟ - و در نهایت نشان دهیم این وجود دارد. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ وقتی برحقیم، از چه بترسیم؟! 🔹وقتی به شناخت و برداشتی رسیده‌ایم و می‌خواهیم حرکتی کنیم،در مقابل کمی یاران و همرهان،در مقابل مخالفت‌ها،عنادها و سنگ‌اندازی‌ها چه حالتی در ما ایجاد می‌شود؟توقف می‌کنیم؟از مسیر برمی‌گردیم؟یا حرکت را با عزمی بیشتر انجام می‌دهیم؟ 🔸حضرت علی‌اکبر(ع)در صحرای کربلا در مواجهه با چنین حالتی درس مهمی به اصحاب جبهه حق می‌دهد و منطقی ارائه می‌دهد که در گذر قرن‌ها و حادثه‌ها،بیشتر به اثبات می‌رسد.می‌گوید وقتی ما بحقّیم و در مقابل باطل ایستاده‌ایم،چرا بترسیم؟! ▶️ به اتکای همین منطق است که نهضتش را پیش می‌برد: 💬کسی که پشتوانه‌اش اسلام است از چه بترسد؟کار وقتی برای خدا باشد،دیگر انسان خوف از چیزی ندارد! 💬در مقابل ابرقدرت‌ها،شماها بحقّید؛وقتی شما بحقّید،از اینکه فلانی با ما همراهی نمی‌کند چه باک!من تکلیفم را عمل می‌کنم،شما موافقت کنید، مخالفت کنید، ده تا هم چوب لایِ چرخ بگذارید،من کارم را انجام می‌دهم.رسیدم به آن کاری که انجام دادم،دو چیز بردم:یکی ثواب خدا،یکی رسیدن به مطلب.نرسیدم،ثواب خدا سر جای آن هست،شکست در کار نیست. 🎬 @Mostazafin_TV
🔹ما پرچمِ خونینِ حق‌طلبیِ مولایمان علی را به دوش می‌کشیم، بی آنکه او را دیده باشیم. ما سلمانِ پارسی و بلالِ حبشی را از اعماقِ قلبمان می‌ستاییم، گرچه هرگز ایشان را ندیده‌ایم. 🔸شرطِ اعتقاد به رهبری، دیدنِ شخصِ رهبر نیست، بلکه دیدنِ نتایجِ اعمال اوست؛ شرطِ پیوستن به یک نهضت، ملاقات با سرانِ آن نهضت نیست، بل برداشتنِ محصولِ مبارزه‌ی افرادِ آن نهضت است. 🔹آقای ما برای این حسین نشده است که ما او را دیده‌ایم، دستش را بوسیده‌ایم، در آغوشش گرفته‌ایم، خاک پایش را سرمه‌ی چشمانمان کرده‌ایم، یا او از نقشه‌هایی که برای رهایی فرزندانش دارد، چیزهایی به ما گفته ... نه ... ما حسین را دوست داریم به خاطرِ آنکه با نامِ او، عِطرِ نجابت در فضا پراکنده می‌شود؛ عِطرِ ایمان، عطرِ مقاومت در برابرِ ظلم - از این سو تا آن سویِ جهان، از زمین تا ستارگان .... 🔸این که دستِ من - دست هایِ من - هرگز به قبای حسین نمی رسد [و] به خاطرِ او شمشیر می‌زنم و به هوای وصلِ او با کرور کرور اجنبی می‌جنگم، حسین را حسین نگه می‌دارد. حسین، حسین نشد برایِ آنکه آفتابِ حضورش، سرمازدگانِ بی پناه را گرم کند، داغ کند و بسوزاند؛ بل حسین شد به خاطرِ حضور ازلی‌اش در ذهنِ هرکس که می‌خواهد در راه شمشیر بزند. 📚 ⁣برشی از کتاب خواندنی «بر جاده‌هایِ آبیِ سرخ»، انتشارات روزبهان؛ چاپ ششم، جلد اول، کتاب سوم، صفحه‌ی ۳۱۳ و ۳۱۴ ✍🏻 🎬 @Mostazafin_TV