11.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 محاصرهٔ تبلیغاتی
یک تعریف ساده از محاصرهٔ تبلیغاتی و رسانهای دشمن
⁉️ چرا محتوای فاخرِ ما در فضای مجازی به دست جامعه نمی رسه؟!
🔻 حجت الاسلام محمد کهوند
#بصیرت_رسانهای @motaleatfarhangy
13.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فیلم بغض رهبرانقلاب با شنیدن یک شعر بسیار زیبا @motaleatfarhangy
31.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آیا این نظام اسلامیه؟؟
#استاد_رحیمپور_ازغدی
@motaleatfarhangy
پلیس لندن آگهی داده اگر این زن را میشناسید او را به پلیس معرفی کنید. گفته خودش هم اگر بیاید خودش را معرفی کند بهتر است. فکر میکنید جرمش چیست؟
جرم او حمل این پلاکارد در راهپیمایی دیروز لندن است. تصویر برهنه شدن مردهای فلسطینی توسط ارتش اسرائیل را با تصویر برهنه شدن یهودیان توسط ارتش نازی کنار هم گذاشته و نوشته «تفاوت را پیدا کنید».
همین.
@motaleatfarhangy
6.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺تشبیه عجیب ژاپن به مرغ داری، در بیان آقای اندو از ژاپن
🔹قوائد نانوشته ی بیشمار و جامعه ی بسته، از ویژگی های جامعه ی ژاپن برشمرده می شود.
#ژاپن #فرهنگ_غرب #زندگی_ماشینی #خود_تحقیری
@motaleatfarhangy
هدایت شده از آیت الله العظمی جوادی آملی
19.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹آيت الله العظمی جوادی آملی
«...هر وقت اینها آتش را روشن كردند من شخصاً خاموش می كنم: ﴿كُلَّما أَوْقَدُوا ناراً لِلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللَّهُ﴾. با فعل ماضی تعبیر كرده است؛ نفرمود هر وقت اینها آتش را روشن كنند ما خاموش می كنیم، به فعل مضارع نگفت، بلکه فرمود هر وقت اینها روشن كردند ما خاموش كرده ایم; یعنی خاموش كردن ما قطعی است! ﴿كُلَّما أَوْقَدُوا ناراً لِلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللَّهُ﴾.
هم با فعل ماضی تعبیر كرد و هم به خودش اسناد داد؛ نفرمود من به فَلَك می گویم یا به مَلك می گویم, فرمود من خودم خاموش می كنم: ﴿كُلَّما أَوْقَدُوا ناراً لِلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللَّهُ﴾.
عزیزان ما چه در #غزه و چه در غیر غزّه، هر كسی توفیقی پیدا كرد، كمكی كرد، دعایی كرد، در این بخش انتفاضه و قدس شركت كرد، می شود #ید_الله!
خدا كه دست ندارد؛ اما همین عزیزی كه به فكر غزّه است «ید الله» است.
فرمود من خاموش می كنم، آن وقت چه حرفی داریم ما؟! یعنی ما شك داریم كه غزّه ای ها پیروزند؟!
شك داریم كه #اسرائیل شكست می خورد؟!
دیدار اعضای انتفاضه و سازمان تبلیغات اسلامی با حضرت استاد
١٣٩٣/۰۴/۳۱
#غزه #فلسطین #طوفان_الاقصی
👈🏻کانال رسمی دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی
هدایت شده از سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی
#اطلاعرسانی
به مناسبت هفته پژوهش
يکصد و نودودومين برنامه سه شنبههای علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی،
🔹معرفی و رونمايی از طرح فراهم آوری و صیانت از میراث علمی حوزه علمیه خراسان
🎙سخنرانان:
حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان
دکتر ابوالفضل حسن آبادی، مدیر مرکز نسخ خطی کتابخانه آستان قدس رضوی
⏳سهشنبه: 21 آذر 1402 ساعت 12:15
📍مکان: حرم مطهر رضوی،کتابخانه مرکزی، ورودی تالار قدس
📲حضور مجازی👇🏻
https://www.skyroom.online/ch/aqrlibrary/farhangi
💻 Sco.razavi.ir
╔══════════╗
🆔 @sco_razavi
╚══════════
هدایت شده از دفتر آیت الله العظمی مظاهری
#اطلاعیه
بسمهتعالی
شب گذشته برخی از خبرگزاریها، خبری در خصوص دیدار ریاست محترم جمهور با حضرت آیتالله العظمی مظاهری«مدّظلّه» منتشر نمودند. در این خصوص تذکر دو نکته برای تنویر افکار عمومی و اصحاب رسانه را لازم میداند:
اولاً: چنانکه پیش از این نیز مکرّراً اعلام شده است کلیۀ اخبار مربوط به آیتالله العظمی مظاهری صرفاً از طریق پایگاه اطلاعرسانی دفتر معظّمله، منعکس و منتشر میشود و هر خبر دیگری به غیر از این طریق، به هیچ عنوان مورد تأیید نیست.
ثانیاً: اقدام خودسرانۀ خبرگزاریهای مزبور در تنظیم و نشر خبر دیداری خصوصی که بیش از ۷۰ روز پیش انجام شده، آنهم به شکل نادرست، علاوه بر اینکه خلاف اصول اخلاق حرفهای و مغایر با رعایت تقوای در گفتار است، حاکی از دامن زدن به تنازعها و اختلافات بیحاصل سیاسی است، که هیچ ربطی به نهاد مرجعیّت ندارد و مناسب است رسانههای خبری و کنشگران سیاسی، به این نکتۀ مهم، توجه و التزام داشته باشند.
بدیهی است حق پیگیری قانونی در این زمینه برای این پايگاه اطلاعرسانی محفوظ است.
پايگاه اطلاعرسانی دفتر حضرت آیتالله العظمی مظاهری
۱۴۰۲/۹/۲۰
🆔 @almazaheri
هدایت شده از سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی
21.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌍همافق با ولی| اینگونه باشیم!
✔️عظمت مقربان و کارگزاران امامان معصوم، در شناخت رسالت و یاری امام زمان خود در همان مأموریت است!
🎙حجتالاسلام استاد عالی
#سیره_پیشوایان
💻 Sco.razavi.ir
╔══════════╗
🆔 @sco_razavi
╚══════════
🔺منافع ملی
🔸منافع ملی (National Interest) یکی از بنیادی ترین و رایج ترین مفاهیم و واژه های سیاسی کنونی به ویژه در ادبیات مربوط به سیاست خارجی کشورهاست. این مفهوم از ترکیب دو واژه منافع (Interest) و ملی (National) تشکیل شده است که هر کدام از آنها به نوبه خود از گستردگی معنایی زیاد برخوردار هستند. این امر از جهاتی باعث ابهام در مفهوم منافع ملی گردیده است .
اگرچه در عصر کنونی واژه منافع ملی و توجه به آن جزو الفبای سیاست خارجی و نظام دیپلماسی کشورها محسوب می شود اما سابقه کاربرد این مفهوم به عنوان اصول راهنمایی روابط دیپلماتیک کشورها به مراحل اولیه تحول دولت مدرن در قرون شانزدهم و هفدهم میلادی بازمی گردد . این مفهوم در قرن هجدهم بروز بیشتری یافت و در قرن نوزدهم تحت تاثیر جنگ های ناپلئونی عینیت بیشتری را شاهد بود. در دهه های اولیه قرن بیستم نیز با گسترش ادبیات مرتبط با این امر تلاش زیادی برای تمایز بین منافع عمومی که به سیاست های داخلی دولتها اشاره دارد با منافع ملی که راهنمای آنها در روابط خارجی شان است صورت گرفت.
ادامه دارد...
https://eitaa.com/motaleatfarhangy
🔹در واقع، مفهوم منافع ملی در سیاست خارجی کشورها در دوران پس از جنگ جهانی دوم و تحت تاثیر آموزه های مکتب واقعگرایی مورد توجه شدید واقع شد. در این دوران هانس جی مورگانتا یکی از بزرگترین نظریه پردازان روابط بین الملل، نظریه واقعگرایی سیاست های بین المللی را بر مبنای مفهوم منافع ملی بنا نهاد . مورگانتا منافع ملی را آن دسته از منافعی تلقی می کند که دولتها در یک برهه زمانی خاص و در پرتو شرایط سیاسی و فرهنگی و اقتصادی سیاست خارجی خود را بر مبنای آن تنظیم می کنند و در روابط خود با سایر کشورها در پی تحقق آن هستند. اگر چه هر ملت متشکل از تک تک شهروندان خود است اما منافع ملی حاصل جمع منافع کلیه شهروندان یک کشور که همچون تخم مرغ های جداگانه در کنار هم در یک سبد گذاشته شده اند نیست . در این راستا، منافع ملی کشورها اگرچه در کل منافع عمومی جامعه و کشور را مد نظر قرار داده اما از سوی دیگر با نوع نظام سیاسی حاکم نیز مرتبط است. در نظام بین الملل کشورهای با نظامهای سیاسی مختلف اهداف متفاوتی دارند که تحقق این اهداف نیز نیازمند شیوه های مختلف سیاست خارجی می باشد. البته بسیاری از جمله مورگانتا و طرفداران مکتب واقعگرایی در سیاست بین الملل معتقدند که مفهوم منافع ملی از عینیت برخوردار است و برای تمامی کشورها صرف نظر از ارزشهای مطلوب آنها یکسان می باشد
ادامه دارد...
https://eitaa.com/motaleatfarhangy
🔺انواع منافع ملی :
🔸درعلوم سیاسی وحقوق منافع ملی به دسته تقسیم شده است :
باتوجه به اینکه دراکثرکشورها اقوام وملیت های متعددومختلف زندگی می نمایند، فلـهذادریک کشورواحدنیزمیتواند دیدگاه های مختلف راجع به منافع ملی وجودداشته باشد.مضاف برآن دربعضی حالات منافع بین این اقوام وملیت هامی تواند درتقابل وتعارض باهم دیگرواقع شوند.به عین ترتیب دربین کشورهای مختلف نیزمی تواند منافع مشترک، موازی،متعارض ویااختلافی وجودداشته باشد.
به همین علت، دانشمندان (هانس مورگینتا ) بخاطردرک درست ماهیت موضوع، منافع ملی راچنین تصنیف بندی نموده اند:
– منافع موازی .
– منافع متعارض .
– منافع مشترک .
– منافع اختلاف زا .
https://eitaa.com/motaleatfarhangy