eitaa logo
جهاد تبیین
183 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.1هزار ویدیو
28 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
صفحه ۲ : ▪️چراغ سبز به سکولاریسم سکولاریسم می گوید : سیاست و دیانت و یا دین و دولت و یا دینداری و دولت داری دو مقولة جدا از هم و ناسازگار با هم و متفاوت و شاید هم متضاد می باشد . مبلغین سکولاریسم معتقدند که ، حجاب و عفاف ، نماز و روزه ، امر به معروف و نهی از منکر ، جهاد ، و سایر فرایض دینی و عبادی ، از جمله اموری است که در حیطه شخصی و خصوصی افراد قرار دارد ، و دولت یا حکومت حق دخالت و تجسّس در این امور را ندارد . سکولاریسم که مدعی جدایی دین از سیاست و نافی جامعیت دین و اقتدار حکومت دینی است ، و مطلقاً ، دین و حکومت دینی و یا قانون های اقتباس شده از دین را ، در امر ادارة جامعه و تشکیل دولت و حکومت داری عاجز و ناتوان می داند ، بر این باور است که ، دولتها حق دخالت و اظهارنظر و امر ونهی کردن در امور دینی افراد را ندارند و بطور کلی ، برای دین داری و دین مداری افراد امتیاز و ارزشی قائل نمی باشد . سکولاریسم می گوید : دخالت دولت در امور عبادی و اعتقادی مردم ، مثل حجاب و عفاف ، روزه ، نماز جمعه ، اعتکاف ، امر به معروف و نهی از منکر ، به منزله تأیید و ارزشی دانستن آن و در نهایت دخالت دادن سیاست در دیانت و امور عبادی مردم است . دولت ها و جوامع سکولار ، بر عکس دولت ها و حکومت های دینی ، دین گریزی و بی بندباری و تقابل با دین و دیانت و برهنگی و سکس گرایی و زندگی به شیوه حیوانات را ارزش می دانند واینهارا معیار و میزان سنجش افراد در تصدی مسئولیتهای کلیدی قرار می دهند . و یا به تعبیر ساده تر ، عفاف و پاکدامنی و ایمان و تقوی و خداترسی و خدا محوری افراد در جامعه سکولاریسم ، ارزش تلقی نمی شود و عامل صلاحیت فردی و برتری چنین افرادی ، نسبت به دیگر افرادی که ، از این صفات محروم هستند نمی باشد . بارزترین و ملموس ترین و مشهودترین وجه افتراق و امتیاز بین یک دولت و جامعه و حکومت دینی با یک دولت یا جامعه و یا حکومت سکولاریسمی این است که : فراهم نمودن زمینه و ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی و دینی و عبادی و انسانی شهروندان ، باید از جملة دغدغه های دولت دینی و دولتمردان و اصحاب حکومت دینی باشد . در جامعه سکولار، عکس این قضیه حاکم است ، یعنی دولت سکولار نه تنها تکلیفی در هدایت وتشویق وترغیب مردم به سمت وسوی معنویات وخدا پرستی ندارد ؛ بلکه دولتمردان سکولار ، خودرا مکلف می دانند که نشانه های دینی ودینداری ودین محوری را از سطح جامعه محو کنند . در جامعة دینی و حکومت دینی ، به تبعیت از اصل دین و اطاعت از آموزه های دینی و عمل به فرامین دینی ، دولت و دولتمردان باید تلاش کنند و تمام امکانات خود را به کار گیرند ، تا مردم بدون هرگونه مانعی و با کمترین هزینه ای و در کوتاه ترین فاصله زمانی و با بهره مندی از بهترین ضرایب امنیتی و پشتیبانی وبه بهترین کیفیت ؛ به امور دینی و عبادی خود بپردازند و در مقابل از تردد و یا نمایش یک حرکت ضد اخلاقی و ضد دینی در جامعه بطور جدی جلوگیری به عمل آورند . در جامعه و حکومت دینی ، دولت و دولتمردان موظف و مکلف هستند ، همچنان که تمام هم و غم خود را برای ارتقاء بهداشت محیط و سلامت تن و روح و روان افراد به کار می بندند ، دو چندان برابر آن و بطور مضاعف وظیفه دارند ، برای ارتقاء بهداشت اخلاقی و بهداشت دینی و اعتقادی شهروندان خود تلاش و کوشش و سعی وافر نمایند . و جامعه را از لوث وجود ویروس و میکروب های ضد اخلاقی و ضد اعتقادی مثل : بد حجابی یا بی حجابی و پوشش های نامناسب و تبلیغ تفکرهای دین ستیزی و سکولاریسمی واکسیناسیون کنند . دولت مردان باید هم چنان که ، پزشکان و کادر درمانی بیمارستان ها و دیگر افراد عادی یک جامعه ، از زخمی که بر اندام و پیکر یک فرد مبتلا به بیماری ایدز قرار دارد ، پرهیز می کنند و در راستای جلوگیری از آلودگی خود وافراد جامعه ؛ با احتیاط کامل و رعایت جمیع جهات امنیتی و بهداشتی با این فرد بیمار مواجهه می شوند و برخورد می نمایند ، باید از بد حجابی و تار موی زنی که از زیر مقنعه بیرون زده ولباس نامناسب خانمی که عامل تبرج است ، بخاطر احتمال آلودگی نوجوانان وجوانان و به انحراف کشاندن جامعه ترسید وبا تمام قدرت با آن مبارزه کرد ، واز تردد این افراد در سطح جامعه ومشاوره با آنان ومشارکت دادن آنها در امورات اجتماعی ؛ بطور مطلق پرهیز نمود . اگر خون مبتلا به ویروس ایدز ، سلامت جسمانی فرد یا افرادی را به خطر می اندازد ، تار موی دخترکی بی حجاب و مانتوی تنگ چسبیده به تن یک خانم بی بندبار ویا بدن نیمه برهنه یک خانم جوان ، و مشهود بودن برجستگی های اندام زنانة او ، روح و روان جوانان جامعه ، و دین و دینداری در جامعه و دنیا و آخرت شهروندان را ، تا مرز نابودی و سقوط در منجلاب سکولاریسم به خطر می اندازد و تهدید می کند .
صفحه ۳ : ▪️چراغ سبز به سکولاریسم اگر تارموی زن بی حجاب و لباس های نامناسب او و در کل ترویج بی حجابی خطر آفرین نبود ، دشمنان قسم خوردة نظام الهی جمهوری اسلامی ایران ، آن را بر تهاجم نظامی و برخورد فیزیکی و به کارگیری سلاح های هسته ای علیه نظام و مردم ترجیح نمی دادند . امروز آمریکا و اسرائیل بر این باورند که ، انقلاب اسلامی ایران و حکومت مبتنی بر حاکمیت ولایت فقیه را ، نمی توان با سلاح هسته ای و شیمیایی و میکروبی و موشک های قاره پیما و ترورفیزیکی شخصیت ها و در مجموع به وسیله جنگ نظامی از بین برد . ولی معتقد هستند که ، این انقلاب و حکومت را می توان ، با ترویج بی حجابی و تهاجمات فرهنگی و دامن های کوتاه و مانتوهای تنگ و شلوارک های مبتذل و تبرّج و خودنمایی وبرهنگی زنان در مقابل جوانان ، وتشکیل جلسات لهو ولعب و تولید فیلمهای مبتذل ومستهجن هالیودی ، متزلزل و به مرور زمان از بین برد . برای اینکه آنها هم براساس فرمایش رهبر حکیم وفرزانه انقلاب اسلامی براین باورند که حجاب ستون خیمه اسلامیت جامعه است وحکم دیوار برلین را دارد . ولذا برای تخریب وریزش این دیوار وستون هر کاری می کنند. نگارنده بر این باور است که ، راز ورمز حجاب واهمیت وحساسیت آن در وجوبیت وحکم شرعی وفقهی آن نهفته است ، و خطر بی حجابی و بی عفتی در جامعه ، از خطر تهدیدات هسته ای آمریکا و اسرائیل بیشتر است . چرا که بی حجابی و بی عفتی در جامعه ای که هنوز فضای آن ، آکنده از عطر خون شهیدان ودم مسیحانه امام روح الله (س) وآهنگ ندای علی زمان خامنه ای کبیر مد ظله العالی است ؛ خشم خدا را وقهر خدا را برمی انگیزد درخاتمه توجه دولت محترم ودولتمردان را به اصول اول ودوم وسوم وچهارم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران معطوف میدارم ، این اصول نشانه ومظهر اسلامیت نظام ، آن هم از نوع اسلام ناب محمدی (ص) است . که بر سایر اصول قانون اساسی حکم وناظر می باشند . طبق بند یک از اصل سوم قانون اساسی ، دولت موظف است ، برای نیل به اهداف مذکور در اصل دوّم قانون اساسی ، همة امکانات خود را برای ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان وتقوا و مبارزه با کلیه مظاهر فساد وتباهی بکار برد . علی ایحال ، با توجه به این تکلیف که بر ذمه دولت محترم گذاشته شده و با توجه به اینکه اصل هشتم که اصل امر به معروف ونهی از منکر است ، ومتاسفانه 46سال است که بر زمین مانده و مسئولیت وتکلیف دولت ومجلس وقوه قضائیه را در امر حفظ حجاب وعفاف جامعه وجلوگیری از سقوط جامعه در منجلاب های اخلاقی دوچندان نموده است ، از دولت محترم خصوصاً رئیس جمهور محترم ومحبوب سوال می شود ، شما که با قرآن ونهج البلاغه مانوس هستید ، برای مبارزه با بی حجابی وبی عفتی در جامعه اسلامی وبرای جلوگیری از عذاب مادران و فرزندان و خواهران وبرادران شهداء که شدیداً از دیدن بی حجابها معذب می شوند وخون دل می خورند ؛ ولی به احترام شما که روزی همسنگر شهدای آنها بوده اید سکوت می کنند ؛ درنهایت برای اجرای بندیک از اصل سوم قانون اساسی ، چه تدابیری اندیشیده اید ؟ ✅ کانال نشر آثار @seyedmokhtarmousav
« دل نوشته ای در ستایش مردم شریف به پاس استقبال بی نظیر و تاریخی آنها از مدظله العالی در آبان سال ۱۳۸۹ به قلم » ▪️ ( حماسة دلداده های اهل ولاء ) اهالی مکّرم و آگاه کوی حرم مطهره معصومه (س) مولود مسعود امام موسی (ع) که همه ولائی و واله و دلداده ائمه اطهار (ع ) و رامِ اوامر ولی امر عادل ، که هر کدام دل در گرو آل محمد و علی اعلی (ع ) دارد ، در کمال احرار و عدم اکراه و در آگاهی کامل در حد اکمل ، طلوع ماه ولاء در سماء ام السرای اسلام و مهد علوم اسلامی و کوی عالم و عالم را درک کرده ، و هر کدام در کمال سُرور و سَروری ، داد و آوا سر داده که ، ای اهل ولاء ، مولای ما ، دادرس کل، ولی الله ، حاکم احکم و عالم اعلم و دوای دردها و هادی راهها و اسوة صراط محمدی (ص ) و دلدار همه وصی روح الله و ولّیِ امام عصر آمد . مردم کوی ، که رهای رها ، در وادی ولاء ، دلها را مالامال مهر ولی الله کرده ، و اوحد آلام و آمال و واحد ملالی که همه اهالی را آسی و ادهام کرده و دلهارا درد آورده ، دوری دلداره که حالا در سرور اعلامی ، مراد دل همه آمده که عموم دلداده ها کامروا گردد . آری عموم مردم محل که سالها در ورود مراد و معلم کُل به سرای دل و حس عطرگل روی او حلم کرده ، آوای دلارام ورود دلدار و وعده وصال را در حد ملّی اکرام کرده و عموم مردم ولائی و اصولگرای کوی حرم مطهره ، گروه گروه آمادگی سر دهی و مرگ در راه الله و مطاوعة امر ولی الله را اعلام ، و طی کلامی محکم و واحد ، در کمال آگاهی ، دلدار وار ، گرداگرد گل روی دلدار ، همو که آوای وصال وی دلها را مسرور کرده گردآمده و هر کس آمد که سامع کلام عالی و الهی او و مطاع اوامر او گردد. (( الهی دردهای اهالی کوی ولاء را دوا ؛ وامها را ادا و کامها را روا وعدوها را رسوا و ولی ما را مدام و همواره ، حی و سالم )) ۸۹/۸/۱۱ ✅ کانال نشرآثار @seyedmokhtarmousav
8.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺خاطره حاج قاسم از توصیه رهبری به حزب الله لبنان برای فراگیرکردن قرائت دعای جوشن صغیر که فضای جنگ ۳۳ روزه را دگرگون کرد... 🎬بشنوید از لسان مبارک شهید سلیمانی 💢مهم: با توجه به تحولات جبهه لبنان، به زودی پویشی سراسری به همین مناسبت از طریق کانال اعلام می شود...💢 برای همراه شدن با «قلم تا قدم»👇 🆔@GhalamTaGhadam
‏عکس از shzd2013
رفقا یک سوال دارم: مگه جناب ظریف جزو افراد تحریم‌شده از سوی ایالات متحده نبود؟! چجوری پس اینقدر راحت بدون هیچ دردسری میره آمریکا و توی همه جلساتشون هم هست؟؟؟!!!🤔😏
❌ خیانت خواص و سران و خصوصا سرداران سپاه به مجتبی علیه السلام را هرگز نباید فراموش کنیم !!! ❌ خیانتهایی که با شعار صلح و مذاکره و پرهیز از جنگ انجام شد و امام معصوم آنقدر غریب و تنها شد که مجبور شد حکومت را به انسان پلیدی مانند معاویه ملعون واگذار کند.... ❌ سخنان اخیر و علنی رهبری در خصوص خیانت "عقب‌نشینی "، و انذار از غضب الهی، معنایی بسیار مهم و تعبیری به‌ مراتب مهمتر دارد؛ ⛔️ آیا مسئولانی هستند که بر خلاف حکم و فرمان علنی و مشخص رهبری در خصوص مجازات سخت و خون‌خواهی از دشمن، به‌دنبالِ سازش‌کاری و عدم تعقیب و درگیری با دشمن باشند؟؟؟؟؟ ⛔️ آیا این سخنان هشدارگونه و گلایه‌مندانه، بازتاب عدم اجرای وظایف از طرف مسئولان امر، نیست؟؟؟!!! ⛔️ تکرار کلیدواژه های ترس یا عدم ترس نسبت به جنگ روانی دشمن، چه معنایی می‌تواند در شرایط امروز، خلق کند؟؟؟! ⛔️ ما نمی‌خواهیم نسبت به هیچ موضوعی نتیجه گیری قطعی کنیم که منظور رهبر انقلاب فلان موضوع و مسئله بوده ، اما بالاخره امام جامعه امروز هشداری تکان دهنده و جدی و علنی دادند. حداقل کمی به مسائل گوناگون کشور و جامعه دقت کنیم تا خدای ناکرده با کوتاهی و عقب نشینی دچار غضب الهی نشویم ⛔️ به راحتی از کنار این هشدار امام جامعه نگذریم و خطر خط خیانت و سازشکاری و عقب نشینی از فرمان جهاد و انتقام و خونخواهی را تبیین کنیم... 🔴 خطر غضب الهی این سخن مهم نائب امام زمان عج یعنی خطر عافیت طلبی و عقب نشینی و خیانت برخی مسئولین آن قدر جدی است که ایشان لازم دانستند علنی گوشزد نمایند ⛔️ قابل توجه دوستانی که هرگونه مطالبه انقلابی در عرصه های فرهنگی و نظامی، سیاسی، تبلیغاتی و اقتصادی را تندروی و دخالت در کار بزرگان و گاه حتی تضعیف نظام می دانند!!!! تا کجا میخواهید عقب نشینی کنید؟؟ ❌ هرگز نباید فراموش کرد که به تعبیر امام خمینی (ره) تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش!!! ❌ مخصوصا در اواخر دوران امام علی و امام حسن مجتبی علیهما السلام که دشمن شروع کرده بود به غارات و جنایتها و ریختن خون مسلمانان بی گناه ..... اما در برابر فرمان جهاد و جنگ و لشکر کشی این امامان بزرگوار، بزرگان و خواص و سران و مخصوصا فرماندهان و سرداران سپاه چه خیانتها که نکردند تا جایی که مولا علی مظلومانه در خطبه های نماز جمعه گریه می کرد و آرزوی شهادت!!! و امام مجتبی مظلومانه تر مجبور شد حکومت اسلامی و رهبری جهان اسلام را به انسان پلید و ملعونی همچون معاویه واگذار کند!!! ❌ ساده لوحی است اگر فکر کنیم دشمن به دنبال همین اهداف نیست... در حالی که سالها پیش امام خامنه ای علنا بیان کردند دشمن خبیث به دنبال تحمیل صلح حسنی است و البته تاکید کردند با در میدان بودن جوانان و مردم انقلابی دشمنان قادر نیستند بر دنیای اسلام امروز حادثه‌ای مثل حادثۀ صلح امام حسن (ع) را تحمیل کنند؛ اگر خیلی فشار بیاورد، حادثۀ کربلا اتفاق خواهد افتاد... قیام و جهاد کربلایی که اینبار علاوه بر پیروزی معنوی، پیروزی نظامی را هم به دنبال خواهد داشت ان شاءالله همانطور که امام خامنه ای فرمودند: عقب نشینی غیر تاکتیکی خیانتی است که موجب غضب الهی خواهد شد خطر عافیت طلبی و دنیا طلبی و وسوسه های شیطانی دشمن سفیانی به بهانه صلح و صلح طلبی و مذاکره و پرهیز از جنگ و جهاد به شدت در کمین خواص و‌عموم مردم است... ❌ مرور عبرتهای تاریخی از صلح تحمیلی بر امام حسن تا قیام در محرم ۶۱ هجری و از جنگ روانی معاویه و عمروعاص و ابن زیاد تا جنگ روانی آمریکا و انگلیس و اسراییل بسیار ضروری است و لذا از توصیه های حاج قاسم عزیز این بود که کتاب الغارات را بخوانید. کتابی که گوشه ای از جنایتها و خونریزی های دشمن در کنار جنگ روانی و تبلیغاتی و از سوی دیگر سستی و فرار خواص از جنگ و جهاد فی سبیل الله و خسارتهای عافیت طلبی و مذاکره طلبی و صلح تحمیلی را بیان می کند.....
7.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
: ▪️بمیرم برای سردار حاجی زاده که با زبان بی زبانی وبا غم و نارضایتی که درصدایش است ؛ میگوید دولت تنش زدا ازترس تله تنش ؛ وبه بهانه مصلحت اندیشی وکاهش تنش ؛ با میدان داران حوزه دفاعی هماهنگ نمی شود . ▪️من از سخنان سردار حاجی زاده عزیز عدم هماهنگی دیپلماسی ومیدان را دریافتم که در سطر بالا شرح دادم . ▪️شما هم به دقت گوش کنید؛ آیا شما همان پیام را دریافت می کنید ؟ ▪️اگر اینگونه است ؛ بهتر نیست که مجلس تقیه ومصلحت اندیشی بیمورد را کنار بگذارد وبا یک طرح سه فوریتی مشکل را حل کند ؟ ▪️هرعزیزی میخواهد به راز مگوی تاخیر در مجازات سخت رژیم صهیونیستی پی ببرد به فرمایشات سردار حاجی زاده را گوش کند اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج . ✅ کانال نشر آثار @seyedmokhtarmousav
💢پویش«نوای حزب الله»_بهبهان💢 🔺"قرائت همگانی دعای جوشن صغیر" بنا به توصیه رهبری به رزمندگان حزب الله در جنگ 33 روزه که منجر به اثرات شگرف و نصرت در جبهه شد... ✊ضمن مطالبه اکید از حاکمیت برای "حمایت حداکثری از جبهه مقاومت و اقدام قاطع نسبت به رژیم صهیونیستی و انتقام شهید هنیه" ؛ به عنوان وظیفه معنوی خود سعی بر فراگیر شدن "قرائت دعای جوشن صغیر" در این روزها داریم 🆔پل ارتباطی برای مشارکت در پویش و ارسال پیوست رسانه ای: @ghtgh1403 🔻مجموعه هایی که تاکنون اعلام مشارکت کرده اند: ۱.مسجد حضرت امیر(ع) ۲.مسجد بلال ۳.مسجد امام رضا(ع) ۴.مسجد قدس رضوی ۵.مسجد المهدی(ع) ۶.مسجد انبیا ۷.مسجد ثامن الائمه(ع) ۸.مسجد امام علی(ع)مسکن مهر ۹.مسجد سیدالشهدا(ع) ۱۰.هیات منتظران حضرت مهدی(عج) ۱۱.هیات محبین قاسم بن الحسن(ع) ۱۲.هیأت الرضا(ع) ۱۳.هیات محبان سیدالشهدا(ع) ۱۴.هیات جنت الحسین(ع) ۱۵.هیات عشاق الزهرا(س) ۱۶.مسجد حضرت ابالفضل(ع)تشان ♻️به روز رسانی خواهد شد... برای همراه شدن با «قلم تا قدم»👇 🆔@GhalamTaGhadam
▪️«حدود و ثغور فعالیت سیاسی» (بخش اول) : با توجه به گذشت 46 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و استقرار حکومت جمهوری اسلامی ، و برخوردار بودن از مجالس قانون گذاری بسیار توانمند ، که بیشتر اوقات این مجالس نیز به سیاسی کاری سپری شده ، متأسفانه دستگاه قانونگذاری یا به تعبیری قوه مقننه در کشور ما ، در امر تعریف سیاست و فعالیت های سیاسی و از همه مهمتر ارائه تعریفی شفاف و گویا از جرم سیاسی و تفکیک آن از سایر جرائم اجتماعی ، در حد نام و شأن و جایگاه خود ظاهر نشده و این خلاء در دوازده دوره مجلس قانونگذاری ثابت و راکد به حال خود رها شده است و از ظواهر امر چنین استنباط می شود که ، نهاد یا ارگانی هم به فکر و پر کردن این خلاء قانونی و رفع این نقیصه بزرگ نمی باشد . البته دانشگاهها و مجامع علمی و حوزه های علمیه نیز ، در این خصوص بی تقصیر نبوده و آنها نیز مرتکب سهل انگاری و بی تفاوتی در این امر شده اند . نگارنده معتقد است ، اگر در نظام حقوقی و قضایی کشور ، خصوصاً در بحث حقوق جزا و جرم شناسی ، تعریفی مفید و مؤثر و شفاف و گویایی از فعالیت سیاسی و تفکیک و تقسیم آن به فعالیت سیاسی مجاز و غیرمجاز ، و همچنین تعریف شفاف و پویایی ازجرم سیاسی و مجرم سیاسی ، در کتب حقوقی و فقهی و یا قانون مجازات اسلامی ارائه می شد و در اختیار دستگاه قضایی و دیگر حقوقدانان قرار می گرفت ، و بوسیله دستگاه قضایی و انتظامی و رسانه های جمعی در سطح کشور و برای آگاهی عموم مردم اطلاع رسانی می شد وضعیت کلی غیر ازاین بود. اولاً : تکلیف مردم خصوصاً خانواده ها ، در کنترل و مهار فرزندان خود ، جهت همراهی یا عدم همراهی با فرد یا افرادی که آنها را دعوت به شرکت در متینگ های سیاسی ساختارشکن و سامان برانداز می نمودند و یا آنها را توصیه و تشویق به حمایت از تفکرات و ایده های سیاسی خود می کردند روشن بود ثانیاً : دست قوه قضائیه در مهار حوادث پس از انتخابات و یا فتنه ها وفعالیت های سیاسی غیرمجاز وهنجار شکن برای محاکمه متهمان خصوصاً محاکمه سران فتنه و آشوب باز بود . ثالثاً : ممکن بود که اوضاع و احوال طور دیگری می شد و هرگز جامعه اسلامی ایران شاهد حوادث وفتنه هایی که تا به حال شاهد آن بودهایم نمی بود . تلخ تر از حوادث فیزیکی وفتنه ها، فضای بسیار نامطلوب و ناامیدکننده ای است که بر بعضی از مطبوعات و رسانه ها حاکم است ، که این وضعیت هم از جمله مصادیق هرج و مرج سیاسی است که ثمرة فقدان قانون مناسب در باب فعالیت سیاسی و جرائم سیاسی و تخلفات فعالان سیاسی است . بدیهی است که در هر زمینه ای در جامعه بشری قانون و مقررات وضع نگردد ، هرج و مرج و آشوب ایجاد می شود و سیاست و سیاست بازی که از مسایل مهم و حساس و ظریف جوامع امروزی است نه تنها از این قاعده مستثنی نمی باشد ، بلکه هرج و مرجی که ممکن است در امور سیاسی حادث شود دو صد چندان بیشتر و خطرناک تر از هرج و مرج در دیگر مسائل است . چنین بنظر می رسد ، دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی و مخالفان اصل مترقی و ضددیکتاتوری ولایت فقیه ، از این خلاء بزرگ قانونی و هرج و مرج ناشی از فقدان قوانین و مقررات سیاسی ، که حدود و ثغور فعالیت های سیاسی را تعیین نماید ، نهایت سوء استفاده و بهره برداری سیاسی را نموده اند . چراکه آشوبهای خیابانی وتمامی فتنه ها وفعالیت های براندازی محصول بی قانونی و آثار ناشی از این خلاء بزرگ قانونی می باشد . آزادی به معنی عام و خاص و در تمامی زمینه ها از جمله آزادی بیان ، آزادی قلم ، آزادی اندیشه و عقیده ، حقوق شهروندی ، حق انتخاب ، اراده و اختیار ، از جمله واژگان و اصطلاحاتی هستند که کاربری سیاسی آن بیشتر از سایر موارد است . وقتی در ادبیات سیاسی و نظام نامه سیاسی و حتی نظام حقوقی کشور ، بطور شفاف از این واژگان و اصطلاحات که در علم حقوق و سیاست مشترک هستند ، مطابق با اصول و آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و شریعت اسلام ناب محمدی (ص) تعاریفی که جنبة کاربردی و علمی آنها به تفکیک قابل تمیز از هم باشند وجود نداشته باشد ، طبیعی است که ، گروههای معاند و غرب گرا ، با از دیدگاه اربابان غربی خود به این واژگان نگاه کنند و در ادبیات غرب تعاریف مورد نیازشان را پیدا کنند . اگر غیر از این بود ، روزنامه ای زنجیره ای وابسته به مدعیان اصلاحات ، به خودشان اجازه نمی دادند که ، آنقدر از آزادی بیان و قلم سوء استفاده کنند که در نشریات خود ، از هم جنس بازان و هم جنس گرایی دفاع کنند و ارزنده ترین فریضة الهی یعنی حجاب زنان مسلمان را مورد تمسخر قرار دهند . اگر غیر از این بود که ، افراد معتاد ولگرد و شرور سابقه دار و اخراجی سایر نقاط کشور را ، با پولهای کلان اجیر نمی نمودند و بعنوان دانشجو وارد دانشگاهها نمی کردند ، که بعداً با هیبت زنانه مجبور به فرار از دانشگاه شوند . ادامه دارد
▪️«حدود و ثغور فعالیت سیاسی» (بخش دوم) اگر غیر از این بود بعضی از نمایندگان مجلس ، با سوء استفاده از آزادی بیان ، از تریبون مقدس مجلس ، حرف های بوش و اوباما و نتانیاهو وبایدن وترامپ ومریم رجوی رافریاد نمی زدند . اگر غیر از این بود چند نفر وطن فروش و دین فروش ، به صراحت در خیابانها جرأت قرآن سوزی و شعار دادن بر علیه مقدسات اسلام و ارزش های انسانی و اسلامی ملت مسلمان ایران را پیدا نمی کردند . اینها نمونة کوچکی از سوء استفاده های حقوقی و سیاسی فرصت طلبان از خلاء قانونی موجود؛ و سوء استفاده این واژه ها و اصطلاحات است . اگر گفته شود روزانه شاهد هزاران نوع سوء استفاده سیاسی از این جنس در کشور هستیم ، چیزی به گزاف گفته نشده است . اما تا به کی ؟ آیا 46 سال تسامح و تساهل و بی تفاوتی و بی مسئولیتی و منتظر این و آن نشستن کافی نیست ؟ بالاخره کشور ما تا چه زمانی باید تعریفی از فعالیت سیاسی و حدود و ثغور آن ، و تعریفی از جرم سیاسی و واذکان وعناصر تشکیل دهنده آن و تخلف فعالان سیاسی نداشته باشد ؟ تا به کی دلسوزان نظام ؛ خانواده معظم شهدا و ایثارگران و جامعه انقلابی؛ از این خلاء قانونی که دست دشمنان را در مانور دادن بر علیه مقدسات آنها باز گذاشته است رنج ببرند و آزرده خاطر باشند ؟! ممکن است در پاسخ به این سؤالات مارا ارجاع بدهند به اصلاحاتی که در سال 94در قانون مجازات اسلامی انجام شده است . بله کمی تا حدودی با اصلاحات انجام شده وضعیت بهتر شده ولی کامل نیست . و آن طوری که انتظار می رفت این نقیصه وخلاء بزرگ قانونی ؛ در قانون مجازات اسلامی جدید هم مورد توجه قرار نگرفته و تعریفی جامع و مانع از فعالیت سیاسی مجاز و غیرمجاز ارائه نشده است. در این قانون مجازات اسلامی فقط به جرائم علیه امنیت کشور و توهین به مقامات و مقدسات پرداخته شده است . در حالی که همة جرائم سیاسی مشمول اقدام علیه امنیت کشور نمی شود و این قانون پاسخگو نبوده و نخواهد بود . کما اینکه تمامی وکلای متهمین فتنه 88 ضمن اینکه همگی بدون استثناء در ضمیر خود ، قلباً اعتقاد به گناهکاری و عملکرد خلاف قانون موکلین خود داشتند ، اما به استناد اینکه عملکرد موکلین شان از مصادیق اقدام علیه امنیت کشور نیست ، خواهان برائت آنها از اتهامات انتسابی می شدند . از طرفی قضات محترم نیز به علت خلاء قانونی مارالذکرو عدم نص قانونی و اینکه اکثریت افعال مجرمانه ارتکابی متهمین در حوادث سیاسی وفتنه ها واغتشاشاتها ، در هیچ یک از قوانین کیفری تعریف نشده اند ، نمی توانستند مجازات متناسب با فعل ارتکابی برای مجرمین در نظر بگیرند ، و اینگونه حق انقلاب اسلامی و حق اسلامیت نظام وحق پاسداری از ولایت فقیه و حقوق اکثریت ملت مسلمان ضایع می شود . امیدوارم مجلس دوازدهم ، این سکوت و طلسم 46 ساله را بشکند و دولت و نظام و مردم وازهمه مهمتر دستگاه قضایی را از این بلاتکلیفی نجات دهد . ✅کانال نشر آثار @seyedmokhtarmousav
▪️فاصله از کجاست تا به کجا ؟ : 👈 ببینید فاصله با اسلامی ؛ از کجاست تا به کجا؟ تاریخ وتجربه ثابت کرده که برای اصلاح طلبان مهم نیست چه کسی پرچم دار است، نزاع بر سر راه انقلاب وماهیت انقلاب است . وهرکس دراین مسیر قرار گرفت با او مخالفت ودشمنی می کنند. اختلافات ومنازعات سیاسی که بین گفتمان و تفکر انقلابی و رویکرد انصار حزب الله و جامعه انقلابی با گفتمان وتفکر موسوم به اصلاح طلبی و رویکرد هواداران این گفتمان وتفکروجود دارد ، صرفاً درامور شکلی و مباحث انتخاباتی نیست. بلکه اختلافات و منازعات اصلی بر سر راهی است که این گروه برای خودشان درمقابل ماهیت انقلاب وراه انقلاب ومنظومه فکری امامین انقلاب برای خود تعریف کرده اند . اختلاف و نزاع اصلی بر سر مبانی فکری و اصول و ارزشهای اسلامی وانقلابی است. اختلاف بر سر اصول و شاخص هایی است که در حقیقت انقلاب اسلامی ایران برای احیاء و جهانی نمودن آنها تحقق یافته و صدها میلیون مسلمان آزاده در آن سوی مرزها ، به خاطر این اصول و شاخص ها ؛ انقلاب اسلامی ایران را دوست داشته و از آن حمایت و الگوبرداری می کنند . وحاضرند برای آن جان بدهند. اختلاف بر سر نوع نگاه ؛ نوع قرائت ؛ نوع تعریف ؛ نوع تفسیر وتبیینی است که حضرات اصلاح طلب و اتاق فکر آنها از انقلاب اسلامی و حکومت جمهوری اسلامی و مبانی و ارزشهای اسلامی وانقلابی آن دارند . اختلاف بر سر مسایل بنیادی واعتقادی است که اصلاح طلبان با قرائت جدیدی از این امور بنیادین واعتقادی؛ سعی در تحریف وتخریب و مقابله با آنها آنها داشته ودارند . اختلاف و نگرانی بر سر اصول هشت گانه ای است که در حدیث و کلام گهربار مقام عظمای ولایت به عنوان شاخص های اصول گرایی بیان شده که عبارتند از : 1- ایمان و هویت اسلامی و پایبندی به آن (اعتقاد قلبی به ولایت فقیه ) . 2- عدالت .3- حفظ استقلال سیاسی (یکی بودن سیاست و دیانت و عدم وابستگی به شرق و غرب ) .4- تقویت خودباوری و اعتماد به نفس ملی .5- جهاد علمی .6- تثبیت و تأمین آزادی و آزاد اندیشی .7- اصلاح و تصحیح روش ها مبتنی بر ارزش ها و معیارها و خط کش های اسلامی و ایرانی یعنی اصلاحات اسلامی .8- شکوفایی اقتصادی . آری اختلاف و نگرانی جامعه انقلابی و دلسوزان نظام که اعتقاد واثق و عمیقی نسبت به اصول هشت گانة فوق دارند؛ برای این است که در اردوگاه مدعیان اصلاحات ، گرایش و تمایل آن چنانی به سمت و سوی این اصول که جزو مبانی و ارکان اصلی نهضت امام خمینی (ره ) و انقلاب اسلامی هستند دیده نمی شود. در تاریخ ۲۷ ساله عمر تفکر اصلاحات که پس از انتخابات دوم خرداد ۷۶ رسماً وارد قاموس سیاسی کشور شده اندتا به امروز که یکماهی از آغاز بکار دولت اصلاح طلب پزشکیان می گذرد ؛ هر کس از طرف این گروه ، جهت شرکت در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و مجلس خبرگان رهبری و یا مجلس شورای اسلامی و یا ریاست جمهوری کاندید شده است ، چون به نمایندگی از این تفکر و خط سیاسی معرفی شده ، بدون شک و تردید ، وام دار و مدیون و مرهون بزرگان و رهبران این جناح بوده ، و خواه ناخواه ناگزیر به اجرای سیاستهای آنها بوده ومصداق عینی آن آقای پزشکیان است. علت نگرانی دلسوزان نظام بخاطر کارنامه ای است که اصلاح طلبان در ۲۷ سال گذشته از خود بجای گذاشته اند . باستناد گفته ها و نوشته های بزرگان آنها و حرکت هایی که از طرف بعضی از روشنفکران این گروه در داخل و خارج مشاهده شده ، تا جایی که مشکلات خودرا را ناشی از کشته نشدن خدا در ایران اعلام کردند وحتی جواز تظاهرات علیه خدا را نیز صادر نمودند . وحاضر شدند دین را پای آزادی ذبح کنند . و مواضعی که بعضی از صاحب نظران این گروه در مقابل اسلامیت و جمهوریت نظام داشته اند موجب این نگرانی ها شده اند. از بدیهیات و امور غیرقابل انکار این است که ، هر کس به نمایندگی از این گروه و یا حزب سیاسی برای شرکت در انتخابات مطرح شد ، باید مجری منشورات و برنامه ها و طرحهای ابلاغی از طرف لیدرهای سیاسی و حامیان هم فکر خود باشد .