eitaa logo
شیدایی
972 دنبال‌کننده
218 عکس
90 ویدیو
11 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💖💖💖💖💖 🔹 و عن سهل بن زیاد، عن محمد بن الحسن بن شمون قال: کتب أبو الحسن علیه السلام إلی بعض موالیه: لا تلحوا فی المتعة إنما علیکم إقامة السنة ولا تشتغلوا بها عن فرشکم وحلائلکم فیکفرن ویدعین علی الامرین لکم بذلک ویلعنونا. 🔹محمد بن شمعون گفت: امام کاظم علیه السلام به بعضی از یارانش نوشتند: زیاده روی در متعه نکنید و برای برپایی سنت پیامبر صلی الله علیه و آله عمل کنید و آن کار شما را از همسران خود باز ندارد که باعث عصبانی شدن آن ها گردد و آنها در اثر عصبانیت حق را انکار کنند و بر ما که شما را بر آن کار داشته ایم نفرین کرده و لعنت بفرستند. ✍️توضیح: این حدیث به جهت توصیه به مردان متاهل که همسر دائم دارند گفته شده است و سفارش می کند مردان متاهل در صیغه گرفتن و رابطه ی جنسی با صیغه ی خود زیاده روی نکنند تا از میزان و توانایی پاسخگویی به نیاز جنسی همسر دائم آن ها کاسته نشود. 📚 منبع: رساله ی متعه ی شیخ مفید (رحمه الله) @moteha 🌹
امشب ڪه شب مبعث احمد باشد مشمول همه عطای سرمد باشد یارب چه شود طلوع صبح فردا صبح فرج آل محمد باشد 🌸 عید بزرگ مبعث، آغاز راه رستگارى و طلوع تابنده مهر هدایت و عدالت، بر شما مبارڪ باد 🌸 @moteha 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣❣❣❣❣❣❣ 💠قصد انشاء در ازدواج‌ موقت‌ 🔹قصد و رضاي‌ زوجين‌ در صيغه موقت از شرايط صحت‌ عقد است‌. لذا مرد يا زن‌ يا وكيل‌ آن‌ها كه‌ صيغه‌ عقد موقت‌ را مي‌خواند بايد قصد انشاء داشته‌ باشد يعني‌ اگر خود مرد و زن‌ صيغه‌ را مي‌خوانند، زن‌ به‌ گفتن‌ “زوجتك‌نفسي‌” قصدش‌ اين‌ باشد كه‌ خود را زن‌ او قرار دهد و مرد به‌ گفتن‌ “قبلت‌ التزويج‌” زن‌ بودن‌ او را براي‌ خود قبول‌ نمايد و اگر وكيل‌ مرد و زن‌ صيغه‌ را مي‌خواند، به‌ گفتن‌ “زوجت‌ و قبلت‌” قصدش‌ اين‌ باشد كه‌ مرد و زني‌ را كه‌ او را وكيل‌كرده‌ است‌، زن‌ و شوهر شوند. 🔹 بنابراين‌ اگر زن‌ و مرد راضي‌ به‌ عقد صيغه موقت نباشند يا اينكه‌ يكي‌ از طرفين‌، مورد اجبار و اكراه‌ قرار گرفته‌ باشد و يا آنكه‌ بدون‌ قصد انشاء، مثلا به‌ لحاظ شوخي‌ صيغه‌ را جاري‌ نمايد، اين‌ شرط كه‌ از صحت‌ ازدواج‌ موقت‌است‌ رعايت‌ نشده‌ و باطل‌ مي‌باشد. 🔹در نتيجه‌ اگر زن‌ يا مردي‌ را اجبار به‌ ازدواج‌ موقت‌ با ديگري‌ نمايند كه‌ شخص‌ مكره‌ بدون‌ اراده‌، مجبور به‌ پذيرش‌ ازدواج‌ است‌ اين‌ ازدواج‌ یا صيغه موقت صحيح‌ نمي‌باشد. @moteha 🌹
هرشب دلم حوالی ایوان کربلاست عاشق همیشه بی سرو سامان کربلاست السلام علیک یا ابا عبدالله ❤️ @moteha 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شیدایی
هرشب دلم حوالی ایوان کربلاست عاشق همیشه بی سرو سامان کربلاست #شب_زیارتی_ارباب السلام علیک یا ابا ع
ای اهل حرم میر و علمدار خوش آمد علمدار خوش آمد علمدار خوش آمد میلاد حضرت عباس (علیه‌السلام) و روز جانباز مبارک 🌹❤️
شیدایی
💖💖💖💖💖 #حدیث_ازدواج_موقت #توصیه_به_مردان_متاهل 🔹 و عن سهل بن زیاد، عن محمد بن الحسن بن شمون قال: کتب
💠امر معصوم به متعه کردن متاهلی که حتی نیازی به صیغه نداشت ... 🔹عَنْ إِسْمَاعِيلَ بْنِ الْفَضْلِ الْهَاشِمِيِّ قَالَ: قَالَ لِي أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (صلوات الله علیه) تَمَتَّعْتَ مُنْذُ خَرَجْتَ مِنْ أَهْلِكَ قُلْتُ لِكَثْرَةِ مَنْ مَعِي مِنَ الطَّرُوقَةِ أَغْنَانِي اللَّهُ عَنْهَا قَالَ وَ إِنْ كُنْتَ مُسْتَغْنِياً فَإِنِّي أُحِبُّ أَنْ تُحْيِيَ سُنَّةَ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) 🔸اسماعیل بن فضل هاشمی گوید حضرت امام صادق (صلوات الله علیه) به من فرمود : از زمانی که از پیش خانواده ات بیرون آمده ای صیغه انجام داده ای؟ گفتم چون که همراهان بسیاری (کنیزان و همسران و ...) با من هستند خداوند مرا از متعه بی نیاز کرده ، حضرت فرمود : حتی اگر (از صیغه) بی نیازی ولی من دوست دارم که تو سنت رسول الله (صلی الله علیه و آله) را احیاء کنی. 📚بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏100، ص: 306 📚وسائل الشيعة، ج‏21، ص: 15 📚مستدرك الوسائل، ج‏14، ص: 452 ‼️نکته : أَغْنَانِي اللَّهُ عَنْهَا ، راوی گفته من بی نیازم از ازدواج موقت ولی معصوم علیهم السلام فرموده : وَ إِنْ كُنْتَ مُسْتَغْنِياً فَإِنِّي أُحِبُّ أَنْ تُحْيِيَ سُنَّةَ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) حتی اگر هیچ گونه نیازی نداری من دوست دارم که سنت رسول خدا صلی الله علیه و آله را احیاء کنی. @moteha 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بطلان نکاح معاطاتی.mp3
3.77M
🔊 | حکم 🔻 ازدواج بدون قرائت خطبه عقد ⁉️ استفتاء از مقام معظم رهبری: مرحوم امام ازدواج معاطاتی (یعنی صرف رضایت دو طرف از ازدواج بدون خواندن عقد) را صحیح میدانستند. نظر رهبری هم اینگونه است؟ ✅ پاسخ: این نسبت به حضرت امام رحمه‌الله صحیح نیست و ایشان ازدواج معاطاتی را صحیح نمی دانستند. و به طور کلی عقد معاطاتی صحیح نیست. (نظر مراجع بزرگوار را بشنوید) ___ 🔶 پاسخ حجت الاسلام راجی @moteha 🌹
1_1487341989.pdf
694.7K
📖 لازم است | حکم ( ازدواج بدون قرائت خطبه عقد) 🔶به فتوای جمیع مراجع، در ازدواج لازم است با صیغه ی مخصوص اجرا شود و معاطاتی (ازدواج بدون صیغه عقد) ولو دو طرف راضی باشند، صحیح نیست و باطل است. 🔷 و اینکه عده ای نسبت به امام خمینی، آیت الله خویی، مرحوم کمپانی اصفهانی، مرحوم فیض کاشانی ، صاحب جواهر و مراجع دیگر نسبت داده اند که ازدواج معاطاتی صحیح است، یک کذب واضح به این بزرگواران می باشد. (نظر مراجع بزرگوار در فایل پیوست آمده است) @moteha 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا