eitaa logo
شیدایی
970 دنبال‌کننده
218 عکس
90 ویدیو
11 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ فال جالب علامه طباطبایی با دیوان علامه حسینی طهرانی: «در یکی از روزها که خدمت علامه طباطبایی مشرف شدم ضمن بیان استخاره و تفال به قرآن کریم که فرمودند هر دو منصوص و در روایات وارد شده است، فرمودند به دیوان حافظ به تجربه رسیده است که بسیار عجیب است و برای این موضوع دو مورد از تفال خود بیان کردند که یکی از این موارد به این شرح است: 🔸در ایامی که در نجف اشرف برای تحصیل مشرف بودیم و بعضی از پنج شنبه ها به کوفه می رفتیم روزی با چند نفر از رفقا ودوستان در کوفه نشسته بودیم و دیوان حافظ را با خود داشتیم که ناگهان یکی از رفقا از راه رسیده و ایستاده گفت: فالی برای من بگیرید! ما از دیوان حافظ برای او فالی گرفتیم این بیت آمد: اگر زاینده رود آب حیاتست ولی شیراز ما از اصفهان به همین که این بیت را از غزل شنید مات و مبهوت و متحیر ماند به طوری که همه دوستان در تعجب افتادند! و ناچار علت تحیر و سکوت او را پرسیدند. در پاسخ گفت: من میل دارم یک مخدّره ای را متعه(صیغه موقت) کنم و برای تفحص از این منظور دو مخدّره پیدا شده است. یکی اصفهانی و دیگری شیرازی است و من بین انتخاب هر یک از آن دو متحیر بودم و بالاخره بنا به فال خواجه حافظ گذاردم که چنین بیت معجزه آسا پاسخ مرا داد. 📚مطلع انوار، حسینی طهرانی، ج1، صص 186-187 🔹۲۰ مهر روز بزرگداشت حافظ شیرازی است. @moteha 🌹
ازدواج موقت در قرآن @moteha 🌹
❤️ امام حسن عسکری علیه ‌السلام: لا يَشغَلْكَ رِزقٌ مَضمونٌ عن عَمَلٍ مَفروضٍ مبادا [سرگرم شدن به] روزى ضمانت شده، تو را از كار واجبى باز دارد ميزان الحكمه جلد4 صفحه430 ◼️ علیه السلام بر شما تسلیت باد یا آجرک الله @moteha
ازدواج موقت 🔸سوال: لطفا درباره فلسفه ازدواج موقت توضیح دهید و بگویید چه فرقی با زنا دارد. ✅پاسخ: در رابطه با ازدواج موقت و اثبات مشروعیت ان از کتب فریقین ما در گذشته مفصلا بحث کرده ایم که می توانید برای یافتن ان کلمات متعه،ازدواج موقت و صیغه را در کانال سرچ فرمایید ❗️اما پاسخ این سوال در مورد فلسفه ازدواج موقت: بسیاری از مردم بویژه جوانان به ازدواج دائم دسترسی ندارند،زیرا ازدواج دائم بطور معمول نیاز به مقدمات وهزینه ها وقبول مسولیت های مختلف دارد که امادگی ان برای گروهی حاصل نیست،بعنوان مثال 1:بسیاری از جوانان در دوران تحصیل،قادر به ازدواج دائم نیستند،زیرا نه شغلی دارند ونه مسکن مناسبی ونه هزینه های دیگر 2:افرادی هستند که متأهل میباشند ولی در سفرهای خارج که گاهی بطول می انجامد،گرفتارمحرومیت شدید جنسی میشوند،نه همسران خودرا میتوانند ببرند ونه قدرت ازدواج دائم را دران دیار دارند 3:کسانی هستند که همسران انها گرفتار بیماریهای مختلف ومشکلات دیگری میباشند وتوان رفع نیاز جنسی همسران خود را ندارند 4:سربازانی هستند که به مأموریتهای طولانی برای حفظ مرزها ومانند ان میروند واز خانواده های خود دورند وگرفتار مشکل جنسی هستند 5:گاه در دوران بارداری وشرایط خاص ان مرد مجبور است با همسر باردارش روابط جنسی نداشته باشد وچه بسا جوان است وگرفتار مشکل محرومیت ❗️در این گونه مواقع افراد بر سر دوراهی قرار دارند،الودگی به فحشا یا استفاده از نوعی ازدواج ساده وموقت که مشکلات ازدواج دائم در ان نیست وبطور موقت پاسخگوی نیازهای جنسی میباشد ❗️پیشنهاد پارسایی وچشم پوشی از هردو پیشنهاد خوبی است ولی برای بسیاری قابل عمل نیس وحداقل برای عده ای جنبه ی خیالی دارد ❗️جالب اینکه حتی منکران ازدواج موقت یعنی غالب برادران اهل سنت،هنگامیکه تحت فشار جوانان واقشار دیگر محروم قرار گرفته اند،تقریبا به نوعی ازدواج،شبیه ازدواج موقت تن داده اند وان را ازدواج مسیار می نامند ❗️به هرحال اسلام که ایین الهی مطابق با فطرت ادمی است وتمام نیازهای واقعی انسان را پیش بینی کرده است،ممکن نیست مسئله ی ازدواج موقت را در برنامه ی های احکام خود نگنجانیده باشد 📚شیعه پاسخ میگوید،ایت الله مکارم،ص117به بعد ❗️علامه سبحانی چنین می اورند: «ازدواج مسیار که اهل سنت بر ان هستند داستان مفصلی دارد،اجمال ان این است که برخی از مردان (که در بالا ما از کتاب شیعه پاسخ میگوید اوردیم)بنا به علل وشرایطی که بر انها حاکم است از ازدواج دائم ناتوانند ❗️از طرف دیگر عللی از جانب زنان انان را بسوی ازدواج مسیار سوق داده است 1:دخترانی که بخاطر سن بالا موفق به ازدواج نشده اند ‌ 2:مواردی که تعداد زنان از مردان بیشتر بوده وبه این دلیل تقاضا برای ازدواج وجود ندارد 3:زنان مطلقه ی شوهر از دس داده ای که هرگز جوانان نورس حاضر به ازدواج دائم نیستند ❗️این مشکلات ونظایر ان اخیراً فقهای اهل سنت را در مجمع فقهی جده بر ان داشت که به نوعی از ازدواج به ظاهر دائم ولی در حقیقت موقت تن دهند،وان اینکه هردو طرف پس از عقد دائم کلیه حقوق خود را به یکدیگر ببخشند،جز اینکه مرد گاه وبیگاه به زن سربزند واز این طرق نیاز جنسی انان برطرف شود ونام این ازدواج را مسیار نهاده اند 📚راهنمای حقیفت،علامه سبحانی،ص570 ❗️این بود فلسفه ای کوتاه از ازدواج موقت،اما بخش دوم سؤالتان که گفتید چه فرقی است بین صیغه کردن وزنا ❗️ایت الله مکارم چنین پاسخ میدهند: انها که چنین میگویند گویا اصلا از مفهوم ازدواج موقت اگاهی ندارند،زیرا ازدواج موقت تنها با گفتن دوجمله تمام نمیشوند،بلکه مقرراتی همانند ازدواج دائم دارد،یعنی چنان زنی در تمام مدت ازدواج موقت منحصراً در اختیار یک مرد باید باشد وبه هنگام پایان باید حداقل45روز عده نگه دارد واگر از او صاحب فرزندی شد،باید تمام احکام فرزند بر ان فرد جاری شود،همانند فرزند ازدواج دائم در حالیکه در زنا هیچ یک از این شرایط وقیود وجود ندارد،ایا این دو را با یکدیگر هرگز میتوان مقایسه کرد 📚تفسیرنمونه،ج3،ص343 @moteha 🌹
7.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹قسمتی از سخنرانی مرحوم کافی در مورد ازدواج موقت @moteha 🌹
یه عالمه گریه به روضه بدهکارم... السلام علی الحسین ❤️ @moteha 🌹
امشب سخن ازجان جهان بایدگفت توصیف رسول(صلی الله علیه و آله) انس و جان باید گفت در شـــــام ولادت دو قــطب عالم تبریک به صــاحب الزمان (عج الله) باید گفت 💐 فرا رسیدن میلاد مسعود و پربرکت پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) و امام صادق(علیه السلام) بر شما مبارک 💐 @moteha 🌹
❤️ به امام صادق (علیه السلام) گفته شد: چرا در زنا 4 شاهد اما در قتل 2 شاهد تشریع شده است؟ ▫️حضرت فرمودند: خداوند تبارک و تعالی متعه [صیغه ی موقت] را بر شما حلال کرد و میدانست که این متعه را بر شما [مثل زنا] زشت می انگارند؛ لذا برای حفظ شما [از اتهام به زنا] 4 شاهد را تشریع کرد؛ و کم اتفاق می افتد که 4 شاهد برای شهادت بر یک موضوع، اجتماع کنند. 📚 من لایحضره الفقیه. ج3.ص296 📚 منابع فقه شیعه.ج26.ص77 @moteha 🌹
10.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‍ 🔘سخنرانی استاد رحیم پور ازغدی با موضوع ازدواج موقت: ▫️محور های سخنرانی: 1-تشکیل خانواده ی موقت 2-ازدواج موقت و پیشگیری از فحشا و فساد 3-عدم سوء استفاده از ازدواج موقت و پایبندی به رفع نیاز همسر دائم که پاسخگویی مناسبی به نیاز شوهرش دارد. 4-نفی ازدواج سفید و تاکید بر ازدواج موقت @moteha 🌹
👌حضرت محمد صلی الله علیه و آله ازدواج موقت داشتند... 🔹 قالَ وَ رَوَى الْفَضْلُ الشَّيْبَانِيُّ بِإِسْنَادِهِ إِلَى الْبَاقِرِ (علیه السلام) أَنَّ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ عَطَاءٍ الْمَكِّيَّ سَأَلَهُ عَنْ قَوْلِهِ تَعَالَى وَ إِذْ أَسَرَّ النَّبِيُّ الْآيَةَ فَقَالَ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) تَزَوَّجَ بِالْحُرَّةِ مُتْعَةً فَاطَّلَعَ عَلَيْهِ بَعْضُ نِسَائِهِ فَاتَّهَمَتْهُ بِالْفَاحِشَةِ فَقَالَ إِنَّهُ لِي حَلَالٌ إِنَّهُ نِكَاحٌ بِأَجَلٍ فَاكْتُمِيهِ فَأَطْلَعَتْ عَلَيْهِ بَعْضَ نِسَائِه‏ 🔸عبد الله بن عطاء از امام باقر (عليه السلام) درباره کلام خداوند متعال «و إذا أسر النبي...» (آيه 3 سوره تحريم) پرسيد. پس امام باقر (علیه السلام) فرمود: رسول خدا (صلي الله عليه و آله) با حره ازدواج موقت كرد، بعضي از زنانش از اين ازدواج مطلع شدند و به پيامبر (صلی الله علیه و آله) نسبت فحشاء (زنا) دادند. (نعوذ بالله) پس در جواب آنها فرمود: اين كار بر من حلال است اين يك ازدواج موقت (با سرآمدی معین) بود پس آن را مخفي كردم ولي برخي از زنانش بر آن اطلاع پيدا كرد. 📚وسائل الشيعة/ج‏21/ص10 📚خلاصة الإيجاز/ص24 📚جامع أحاديث الشيعة/ج‏26/ص76 @moteha 🌹