eitaa logo
شیدایی
972 دنبال‌کننده
218 عکس
90 ویدیو
11 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 در باب ازدواج موقت باید به فتوای مرجع دختر توجه کرد یا مرجع پسر؟ 🔆 : باسمه جلت اسمائه؛ هر کدام باید به فتوای مرجع خود توجه کنند مگر آنکه یکی فتوی بدهد و دیگری احتیاط لزومی بنماید که مقلد دومی می تواند به مرجع اولی که فتوی داده است مراجعه نماید. 📚 تذکر :دوستان گرامی برای اطلاع از جزئیات احڪام و تفاوت فتاوا لازم است به رساله عملیه مرجع شرعی خویش مراجعه نمایند. @moteha 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆 آیا اجازه پدر برای ازدواج ( دایم یا موقت ) دختر باکره لازم است ؟ 🔹به طور کلی در این که در ازدواج (دائم یا موقت) دختر باکره ای که به حد بلوغ رسیده و رشیده است، یعنی مصلحت خود را تشخیص می دهد، اذن پدر شرط است یا نه، چند نظر هست: الف: اذن پدر لازم است. (آیات عظام: امام خمینی، مکارم شیرازی، سیستانی، شبیری زنجانی، تبریزی، نوری همدانی). [البته آیت الله سیستانی در دختری که متصدی امور زندگی خویش باشد اذن پدر را بنا بر احتیاط واجب لازم می‌داند نه به فتوا] ب: بنا براحتیاط واجب اذن پدر لازم است(آیات عظام: خامنه ای، اراکی، خوئی، گلپایگانی، فاضل لنکرانی، صافی، وحید خراسانی)[توضیح المسائل مراجع، ج۲، مسئله۲۳۷۶] : طبق استفتایی که از دفتر آیت الله وحید خراسانی شده است زنی که یک بار ازدواج کند وبر اثر ازدواج و یا از طریق گناه (زنا و وطی به شبهه) بکارتش از بین برود، برای ازدواج بعدی نیاز به اجازه پدر نداردولی اگر ازاله بکارت بخاطر پریدن ویا حادثه ای و یا ازطریق خودارضایی باشد، باید برای ازدواج(دائم یا موقت) اجازه ی پدر گرفته شود. [منهاج الصالحین، ج۳، کتاب النکاح-اولیاء عقد النکاح، م:۱۲۳۷] : در احتیاط واجب مقلد می‌توان به مرجع تقلید دیگر رجوع نمود. ج : تکلیفاً لازم است، یعنی اگر بدون اذن پدر عقد خوانده شود عقد صحیح است، ولی فردی که باید اجازه می‌گرفت و نگرفته، معصیت کار است(آیت الله بهجت).[توضیح المسائل مراجع، ج۲، مسئله۲۳۷۶؛ و رساله آیت الله وحید، مسئله ۲۴۴۰؛ و سوال تلفنی از دفتر آیت الله خامنه ای در قم و دفتر آیت الله نوری] د: اذن پدر لازم نیست ولی خوب است رعایت شود.[آیت الله سید صادق روحانی، سوال حضوری از محضر ایشان، و آیت الله گرامی، توضیح المسائل، مسئله۲۶۰۳] ه: به نظر آیت الله اردبیلی، اگر دختر باكره‏ اى كه به حدّ بلوغ رسيده و رشيده است ـ يعنى مصلحت خود را تشخيص مى ‏دهد ـ بتواند زندگانى خود را به نحو مستقل اداره كند و قدرت تصميم ‏گيرى صحيح در امور زندگى خود را داشته باشد و بيم آن كه فريب بخورد در ميان نباشد، چنانچه بخواهد ازدواج كند، احتياجى به اجازه پدر يا جدّ پدرى خود ندارد و در غير اين صورت، بنابر احتياط واجب بايد از پدر يا جدّ پدرى خود اجازه بگيرد و اجازه مادر و يا برادر لازم نيست. همچنين بنابر احتياط واجب دخترى كه باكره نيست نيز همين حكم را دارد.[آیت الله اردبیلی توضیح المسائل مسأله ۲۸۳۰] @moteha 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دلم شده غرق سرور و شعف ڪعبه شده بهر علی یڪ صدف مرغ دلم رها شده به سوی ایوان باصفای شاه نجف ❤️ با سلام و ارادت خدمت همه همراهان محترم🌹
Hamid Alimi - To Ey Eshgho Ey Tamame Vojodam 128 (MusicTarin).mp3
9.06M
تو ای عِشق و ای تمام وجودَم تو بود و نبودَم ، فدای رُخ تو همه عالم بیا بِنگر بر دل غمدیده ، که لیلی نَدیده! ز غَم چه کشیده ، به این عالَم @moteha 🌹
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
امشب به سبک کرب و بلا گریه می کنیم همراه سیِّد الشُّهداء گریه می کنیم صاحب زمان گرفته عزا گریه می کنیم از داغ روح صبر و وفا گریه می کنیم 🥀 (س)🏴 🥀 @moteha
💠 هرچند مهمترین عمل امروز ، عمل ام داود است که لازمه اش روزه گرفتن 13 و 14 و 15 رجب هست، اما فراموش نکنیم امروز اعمال مهم دیگر هم دارد که روزه گرفتن شرط آن نیست و خوب است در حد توان انجام دهیم. اعمال شماره 1 الی 4 تصویر، نیازی به روزه گرفتن ندارد. @moteha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 چرا در روايات دوگونه با ازدواج موقت برخورد شده است؟ 🔅در مورد ازدواج موقت، از اهل بيت ـ عليهم السّلام ـ دو گونه روايات رسيده است؛ در برخي از آنها، تشويق به اين امر شده است؛ در برخي ديگر از آن مذمت شده است. 🔅در جايي كه اين ازدواج براي هوسراني باشد، منع شده است و اگر عوارض منفي اجتماعي و فردي داشته باشد، مورد نهي قرار گرفته است. براي كسي كه همسر دائمي دارد و مي تواند با او نيازهاي ضروري جنسي خود را بر طرف سازد نيازي به اين متعه نمي باشد. امام كاظم ـ عليه السّلام ـ فرمود: «تو را با متعه چه كار و حال آنكه خداوند تو را از آن بي نياز كرده است.» 🔅از طرف ديگر، در برخي روايات ديگر، اين عمل مورد تشويق قرار گرفته است؛ اين براي تأمين اهداف خاصي بوده است. اولاً براي جلوگيري از انحرافات جنسي و اخلاقي در جامعه، ازدواج موقت ضروري است. امام صادق ـ عليه السّلام ـ : «هركس به اين سنّت الهي عمل كند و آن گاه غسل نمايد، خداوند از هر قطرة آب غسلش، 70 ملك مي آفريند تا براي او تا روز قيامت استغفار كنند.».[1] 🔅ثانياً چون خليفة دوم، اين سنّت اسلامي را ممنوع كرد، كه البته اين نهي خليفه يك نهي سليقه اي بود نه نهي شرعي و قانوني، ائمة اطهار ـ عليهم السّلام ـ كه حافظان دين اسلام هستند، براي حفظ اين سنّت اسلامي و فراموش نشدن آن، ديگران را تشويق به آن مي كردند. اينجا بود كه يك مصلحت و حكمت ثانوي با حكمت اولي، نكاح منقطع توأم شد. 🔅لذا جايي كه اهل بيت مردان متأهل را از اين كار منع مي كردند به جهت حكمت اولي (جلوگيري از انحرافات جنسي) بود. و جايي كه افرادي را ترغيب مي كردند به اعتبار حكمت ثانويِ آن بود.[2] 📚 پي نوشت ها: [1] . بابازاده، علي اكبر، مسائل ازدواج و حقوق خانواده، بدر، چاپ چهارم، 1378، ص 170. [2] . مطهري، مرتضي، نظام حقوقي زن در اسلام، ص 82. @moteha 🌹
🌸 از بین رفتن حالت نعوظ حین مجامعت، بیشتر مربوط میشود به حالت های ذهنی یعنی استرس،اضطراب،دست پاچکی و.. 🌸عمیق نفس کشیدن در زمان رابطه جنسی باعث کاهش استرس و در نتیجه طولانی تر شدن می شود. 🌸مسلما همه در حال نفس کشیدن هستند ولی چه نوع تنفسی هنگام رابطه بدرد می خورد؟ @moteha 🌹