✅منافقین را بهتر بشناسیم
نفاق یک صفت درونی است اما شناخت آن به هیچ وجه مشکل نیست و با مداقه در رفتار و گفتار و عملکرد افراد، منافق از مؤمن تمیز داده میشود.
از مهمترین علائم منافق (براساس آموزههای قرآنی)
همراهی با دشمن
مأیوس سازی مردم
دوقطبی سازی مردم
تأیید رفتار دشمن
حسادت به جای غبطه
دوگانگی و دو رویی در رفتار و گفتار
برخورد گزینشی با موضوعات و مسائل جامعه اسلامی
ترجیح منافع خود بر منافع مردم
و...
است.
خطرناکترین نوع نفاق نفاق گروهی است.
هم اینک گروهک اصلاحطلبان بارزترین جلوه نفاق را در کشور به نمایش گذاشته اند. این گروهک در جنبش فواحش و دوعش با انواع موضعگیری ها، مقالات، یادداشت ها و... به مدد این جنبش آمده و از هیچ کوششی برای جلوگیری از فروکش کردن و خاموش شدن شعله های آتش این جنبش فروگذار نکردند.
این گروهک که تا قبل از سال نو در پی
۱- عوامفریبی و جذب آراء مردم
۲- تصرف سنگر مجلس
۳- عقیم سازی کارهای دولت از طریق قدرت مجلس
٤- زمینه چینی برای رفراندوم و تغییر بنیادی نظام
۵- و...
بود، از ابتدای سال جدید با تاکتیک دخیل بستن به سطل ماست، استراتژی انتخاباتی خود را بکلی تغییر داده و در پی تحریم انتخابات از طریق:۱- بلواسازی و غوغاسالاری
۲- پروپاگاندای خبری
۳- ناامیدسازی مردم نسبت به آینده
٤- بی اعتماد کردن مردم به نظام و مسئولان
۵- و...
هستند.
این گروهک که برای بعداز حضرت امام خامنهای خود را آماده کرده و قانون اساسی آینده را هم تدوین کرده هماینک در جلسات خصوصی راههای عبور از نظام (بخوانید براندازی نظام) ولایت فقیه را به بحث گذاشته است.
✅اتحاد جهان علیه رژیم صهیونیستی در روز جهانی قدس
🌺یادداشت سیاسی روزنامه جوان مورخ شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ بقلم سید عبداله متولیان
نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام «روز جهانی قدس» در شانزدهم مرداد ۱۳۵۸ نشانگر هوشمندی امام خمینی سلامالله علیه در استفاده از فرصت معنوی ماه رمضان برای وحدت جهان اسلام علیه نظام سلطه است. این نامگذاری و سخنان قاطع امام راحل که فرمودند: «روز قدس، روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است... روز قدس، روزی است که باید ملتهای مستضعف در مقابل مستکبرین اعلان وجود بکنند. باید همانطور که ایران قیام کرد و دماغ مستکبرین را به خاک مالید و خواهد مالید. تمام ملتها قیام کنند و این جرثومههای فساد را به زبالهدانها بریزند.»، در شرایطی واقع شد که جمهوری اسلامی در ضعیفترین وضع ممکن قرار داشته و تمسخر جمهوری اسلامی توسط دولتهای مغرور و مستکبر غربی به ویژه آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی را در پی داشت. در آن روزها شاید کمتر کسی باور میکرد که چهار دهه بعد وعده های آن عزیز سفرکرده رنگ تحقق پیدا کند. این ناباوری یادآور پیشگویی خداوند سبحان در آیات اول تا پنجم سوره روم است که پس از شکست رومیان از ایران، خداوند وعده شکست ایران از رومیان را در نبرد آینده داده است. اما اینک بعد از ۴۴ سال، رؤیای صادقه امام راحل در حال محقق شدن است.
طی بیش از چهار دهه گذشته، روز جهانی قدس هرسال باشکوه تر و گسترده تر از سال قبل برگزار شده و با استقبال ملت هایی از کشورهای مختلف جهان مواجه گردید اما امسال روز قدس در شرایطی کاملاً متفاوت در جهان برگزار شد و چراغ امید به نابودی اشغالگران صهیونیست پرفروغ تر از سنوات قبل نورافشانی کرد. اوضاع و احوال و وقایع و رخدادهای این روزها، روز قدس را به کابوس اشغالگران صهیونیست بدل ساخته است و در واقع رژیم صهیونیستی همه روزها را روز قدس دیده و در اوج عصبانیت نظاره گر فروپاشی خود بوده و از هر زمان پایان عمر خود را نزدیک تر میبیند. برخی از مواردی که بر سرعت فروپاشی رژیم صهیونیستی افزوده است عبارت است از:
۱- دنیا در حال تغییر و شکل گیری نظم جدید و تغییر مبانی و مؤلفه های قدرت و انتقال کانون قدرت از غرب به شرق است. چنین شرایطی بر تشدید وخامت و بی ثباتی در سرزمین های اشغالی افزوده و از طرف دیگر سبب افزایش روحیه مبارزان فلسطینی شده است.
۲- اشغالگران در حاکمیت نیز با انشقاق اجتماعی دست و پنجه نرم میکنند و روند معکوس مهاجرت در سرزمینهای اشغالی در حال سرعت گیری است.
۳- صهیونیستها در حاکمیت سیاسی هم در بی ثباتی به سر برده و بدترین وضع ممکن را تجربه میکنند و اشغالگران با دولتهای ناپایدار و مستأجل مواجه هستند.
۳- شعار آمریکایی ها: «امنیت اسرائیل خط قرمز ماست» به دلیل مشکلات متعدد رنگ باخته و تأمین امنیت و بقای صهیونیستها اولویت آمریکا نبوده و به این ترتیب رژیم صهیونیستی بزرگترین پشتوانه خود را از کف داده است.
٤- رژیم اشغالگر روی حمایت اروپایی ها هم نمیتوانند حساب باز کنند چرا که اروپا نیز با مشکلات فراوان داخلی و فرامرزی ناشی از بحران انرژی و جنگ در اوکراین درگیر است.
۵- با جنگ روسیه علیه ناتو در اوکراین، رژیم صهیونیستی دو حامی و عقبه مطمئن و بزرگ خود (روسیه و اوکراین) را از دست داده است.
۶- با آب شدن یخهای رابطه بین ایران و رژیم سعودی، صهیونیستها بزرگترین حامی خود را در بین اعراب از دست داده و عملاً ائتلاف غربی، عبری، عربی با فروپاشی مواجه شده است.
۷- تجدید روابط ایران و عربستان، بر روی روابط سایر کشورهای عربی در منطقه با رژیم صهیونیستی اثر گذاشته و بر بیثباتی بیشتر رژیم اشغالگر افزوده است.
۸- بعد از آنکه سعودیها به این حقیقت پی بردند که جنگ یمن از اولویتهای آمریکا و اروپا نیست و با فاصله گرفتن از غرب به حل مناقشه یمن پرداخته اند، محور مقاومت به شکل کاملاً محسوس از زیر فشار ائتلاف غربی صهیونیستی آزاد شده و در برابر رژیم صهیونیستی از قدرت و ابتکار عمل بالاتری برخوردار شده و همین موضوع بر وحشت و بیثباتی صهیونیستها افزده است.
۹- تغییرات سیاسی در منطقه و اصلاح روابط ایران و عربستان، سبب تحکیم و تقویت اتحاد دولتهای اسلامی علیه رژیم صهیونیستی شده و این رژیم را در موضع ضعف بیشتر قرار داده است.
۱۰- مبارزین فلسطینی به تدریج به سلاحهای بازدارنده و مؤثر دست پیدا کرده و بعلاوه اوضاع و رخدادهای کنونی در جهان و منطقه، سبب تقویت روحیه فلسطینیها و افزایش قدرت مقاومت و ایستادگی آنان در برابر ددمنشی و وحشیگری صهیونیستها شده است.
۱۱- در راهپیمایی روز قدس امسال مردم از بیش از ۹۰ کشور حضور پیدا کرده و حضور غیر مسلمانان در راهپیمایی روز قدس در کشورهای مختلف، به صف بندی جبهه مستضعفین در برابر مستکبران رنگ و بوی عملی بخشیده و همین امر بر وحشت و ضعف صهیونیستها افزوده است.
۱۲- حضور مؤثر ایران در محور مقاومت در برابر رژیم اشغالگر و تشدید فشار و حملات از چند محور (سوریه، لبنان، مبارزان فلسطینی و...) روحیه صهیونیستهای ساکن در سرزمینهای اشغالی را به شدت تضعیف کرده و بر انگیزه آنان برای مهاجرت اثر مستقیم گذاشته است.
۱۳- با آزاد شدن یمنیها، حلقه محاصره رژیم صهیونیستی در حال تکمیل شدن بوده و این رژیم را با فقدان عمق راهبردی مواجه ساخته و ورود فلسطینیها به فاز نظامی، صهیونیستها را در جنگ داخلی به سمت شکست و سقوط مرگبار حرکت داده است.
۱٤- افزایش جمعیت فلسطینیها از یکسو و کاهش جمعیت صهیونیستها و همچنین سرعت گیری مهاجرت آنان از سوی دیگر موازنه جمعیتی را به نفع فلسطینیها تغییر داده و همین موضوع موجب دست برتر فلسطینیها و تشدید وخامت در رژیم صهیونیستی شده است.
مروری بر برگزاری روز قدس در ٤٤ سال گذشته تا امروز، ژرف اندیشی و هوشمندی امام راحل را به تصویر میکشد که در باره آمریکا فرموده بودند: «همین قول (شعار) مرگ بر آمریکا برای آنان مرگ به دنبال میآورد» و اینک دنیا شاهد تحقق این حقیقت است که راهپیمایی روز قدس مرگ رژیم صهیونیستی را در پی دارد. اما نباید غفلت کنیم که با این اوصاف دور از انتظار نخواهد بود که رژیم صهیونیستی مانند مار زخم خورده برای بقای خود به اقدامات انتحاری و غیرعاقلانه در منطقه دست بزند. اگر چه اقدام احتمالی آن رژیم نابودی قطعی و زودرس آنان را در پی خواهد داشت لیکن در یک برآورد راهبردی ابعاد تحرک دیوانه وار آن رژیم منحوس باید در نظر گرفته شده و با ایجاد آمادگی لازم و کامل در محور مقاومت به این خطای راهبردی احتمالی آن رژیم به چشم فرصت طلایی نگریسته شود.
🌺آدرس اینترنتی مقاله:👇
http://www.Javann.ir/004pRK
تأکید دارد که امام زمان عج ولایت مطلقه اش را به نایبش تفویض کرده باشد.
سید عبداله متولیان
شنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۲
۲۴ رمضان المبارک ۱۴۴۴
🌺بحثی اجمالی در باب رفع شبهات از ولایت مطلقه فقیه
✅بر اساس:
۱- نص صریح قرآن کریم:
﴿یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الأَمْرِ مِنْکمْ﴾ (النساء: ۵۹)
(ای کسانی که ایمان آورده اید اطاعت کنید خدا را واطاعت کنید پیغمبر واولی الامر از خودتان را).
۲- مقبوله عمربن حنظله به نقل از امام صادق عليهالسلام:
مَنْ كَانَ مِنْكُمْ قَدْ رَوَى حَدِيثَنَا وَ نَظَرَ فِي حَلَالِنَا وَ حَرَامِنَا وَ عَرَفَ أَحْكَامَنَا فَارْضَوْا بِهِ حَكَماً فَإِنِّي قَدْ جَعَلْتُهُ عَلَيْكُمْ حَاكِماً فَإِذَا حَكَمَ بِحُكْمِنَا فَلَمْ يَقْبَلْهُ مِنْهُ فَإِنَّمَا بِحُكْمِ اللَّهِ قَدِ اسْتَخَفَّ وَ عَلَيْنَا رَدَّ وَ الرَّادُّ عَلَيْنَا الرَّادُّ عَلَى اللَّهِ وَ هُوَ عَلَى حَدِّ الشِّرْكِ بِاللَّهِ.
امام صادق عليهالسلام فرمودند: هر کس از شما حديث ما را نقل می کند در حلال و حرام ما نظر دارد و احکام ما را می شناسد به حکومت او رضايت دهيد همانا من او را حاکم شما قرار دادم پس وقتی او به حکم ما حکم کرد اگر قبول نشود، سبک شمردن حکم خدا و رد بر ما است و رد ما رد
۳- و توقیع شریف امام عصر عج به نقل از اسحاق ابن یعقوب:
وَ أَمَّا الْحَوَادِثُ الْوَاقِعَةُ فَارْجِعُوا فِيهَا إِلَى رُوَاةِ حَدِيثِنَا فَإِنَّهُمْ حُجَّتِي عَلَيْكُمْ وَ أَنَا حُجَّةُ اللَّهِ عَلَيْهِم (در رويدادهايی که اتفاق می افتد به راويان حديث ما مراجعه کنيد زيرا آنها حجت من بر شما و من حجت خدا بر آنان هستم).
٤- حدیث امام حسن عسکری علیهالسلام:
فَأمّا مَن كانَ مِن الفُقَهاءِ صائنا لنفسِهِ حافِظا لِدينِهِ مُخالِفا على هَواهُ مُطِيعا لأمرِ مَولاهُ فلِلعَوامِّ أن يُقَلِّدُوهُ ، وذلكَ لا يكونُ إلّا بَعضَ فُقَهاءِ الشِّيعَةِ لا جَميعَهُم.
اما هر فقيهى كه خويشتندار و نگاهبان دين خود باشد و با هواى نفْسش بستيزد و مطيع فرمان مولايش باشد ، بر عوام است كه از او تقليد كنند و البته اين ويژگيها را تنها برخى فقهاى شيعه دارا هستند ، نه همه آنها.
◀️موارد زیر قطعی است:
۱- ولایت حضرت حجت ابن الحسن روحی و ارواحنافداه بهعنوان امام منصوص من قبل البنی بر امت مطلق است
۲- ارتباط شیعیان با حضرت ولی عصر عج در عصر غیبت مع الواسطه است.
۳- شیعیان در عصر غیبت کبری برای ارتباط با امام زمان مکلف به رجوع فقها هستند
٤- رجوع شیعیان منحصر در مسائل فردی نظیر احکام نماز، روزه و... نبوده و همه مسائل مبتلابه فردی و اجتماعی مسلمانان را شامل است
۵- شروط چهارگانه منقول از امام عسکری علیهالسلام لازمه ولایت فقها بر امت امام زمان عج است و فقدان هر یک از شروط چهارگانه موجب منعزل شدن فقیه بوده و از ولایت بر امت ساقط میشود و طبق فرمایش امام یازدهم او را در ردیف علمای یهود قرار میدهد.
۶- فقها به اذن حضرت حجت ارواحنافداه بهعنوان حجت آن حضرت بر امت ولایت دارند و ولایت فقیه بر امت مأذون از امام غایب از نظر است
۷- اگر چه در متن توقیع شریف امت مکلف به رجوع به فقها به عنوان حجت امام امام علیهالسلام بر امت هستند اما بیتردید برابر متن توقیع این رابطه قطعاً دوطرفه بوده و فقها به نمایندگی از طرف امام معصوم غایب نه مجاز بلکه مکلف به ایجاد رابطه با امت هستند. به عبارت روشن تر رابطه امت و امام یک رابطه طرفینی و دوطرفه است.
۸- از نظر عقلی و نقلی هیچ دلیلی وجود ندارد که میزان اختیارات تفویض شده از جانب حضرت حجت ارواحنافداه به ولی فقیه را محدود و یا نامحدود عنوان کرده باشد.
۹- فقها برای تنظیم و استمرار و ساماندهی رابطه امت و امام در زمان غیبت مکلف به تشکیل حکومت اسلامی بوده و در حکومت اسلامی ولایت، فقیه بر امت به نیابت از حضرت ولی عصر عجلالله تعالی فرجهالشریف قطعی است و سایر فقها در مسائل حکومتی مکلف به تبعیت از ولی فقیه هستند.
۱۰- همه مذاهب اسلامی (اعم از شیعه و اهل سنت) بدون استثنا ولایت بر امت و ضرورت تبعیت از ولی را قبول دارند و تفاوت شیعه با اهل سنت در صلاحیت ولی است. اهل سنت معتقدند اطاعت از ولی واجب است ولو آنکه ستمگر و جائر باشد اما شیعه این اطاعت را مقید به فقیه بودن ولی و داشتن شروط چهارگانه امام عسکری میداند
✅نتیجه اینکه
ولایت فقیه بر امت امام زمان عج محرز است و قدیم یا حادث بودن موضوع هیچ تأثیری در اصل ولایت فقیه ندارد. مضافاً بر اینکه به آن دسته از کسانی که به دلایلی ولایت مطلقه را ابداع امام خمینی سلامالله علیه میدانند عرض میکنیم که از آنجا که ولایت امام عصر عج مطلقه است هیچ دلیل عقلی و نقلی نداریم که امام عصر عج مجاز نباشد ولایت مطلقه خود را به نایب عامش (بهعنوان حجت خود بر امت) تفویض کند و چنین جسارتی نیز نارواست که العیاذبالله به امام زمان روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداه گفته شود ولایت مطلقه خود را حق ندارید به نایب خود تفویض کنید، ضمن اینکه منطق عقلی و نقلی بر این احتمال
✅هم افزایی قوا و پرهیز از حاشیهها راهبرد تحقق شعار سال
🌺یادداشت سیاسی روزنامه جوان مورخ دوشنبه ٤ اردیبهشت ماه ۱٤۰۲ به قلم سید عبداله متولیان
مقام معظم رهبری در خطبه های نماز عید فطر، به روز رسانی شناخت روشهای دشمنی دشمن (تاکتیکهای دشمن) را یک ضرورت و اولویت اجتناب ناپذیر برای مسئولان و آحاد مردم در اداره کشور دانسته و قوای سه گانه را به «همدلی، همکاری، همافزایی» و «پرهیز از حاشیه سازی های دوست و دشمن، سرگرم نشدن و مشغول نشدن به حواشی و تمرکز بر حل مسئله» بهعنوان دو راهبرد اصلی در مقابله با توطئه ها و دسیسه های دشمن فراخواندند. نقطه کانونی فرمایش رهبری بیش از دشمن شناسی و مهمتر از شناخت خود دشمن، تمرکز بر شناخت روشهای دشمنی دشمن است که هر روز بر پیچیدگیها و ابعاد آن افزوده میشود و غفلت از این مهم ممکن است به قیمت نابودی کشور و برباد رفتن زحمات چند دهه جانفشانی و از خود گذشتگی مردم و پایمال شدن خون صدها هزار شهید عزیز تمام شود.
آنچه که در این باب حائز اهمیت است ابهامات فراوان و پیچیدگیهای نسل جدید جنگهای نظام های سلطه گر در عصر کنونی است. اگر فاصله جنگ نسل اول با نسل دوم دهها قرن طول کشید، اینک این فاصله بین نسل پنجم و ششم جنگ به کمتر از یک سال رسیده است و به مدد فناوریهای نوین و ابزارهای دقیق فاصله بین جنگ نسل های بعدی، ممکن است حتی به ماه و هفته برسد و از این بالاتر این انتظار دور از ذهن نیست که در جنگهای نسل آینده جنگی را که برای یک کشور طراحی و اجرا میکنند برای هیچ کشور دیگری قابل تکرار نباشد و برای هر کشور نسلی جدید از جنگ تدارک دیده شود. در دنیای جدید دشمنان بشریت به راهبردهای ترکیبی از جنگ مشتمل بر: «جنگ کلاسیک»، «جنگ نامنظم»، «جنگ مجازی»، «جنگ رسانه ای»، «جنگ دیپلماتیک»، «جنگ حقوقی و دادگاهی»، «جنگ مداخله انتخاباتی»، «جنگ اقوام مرزی»، «جنگ قومیتی»، «جنگ مهاجرپذیری»، «شبیخون فرهنگی»، «جنگ تضاد دینی»، «جنگ بافت جمعیت قومی و مذهبی» و... فکر میکنند که با آمیختن روشهای گوناگون، بیشترین آسیب را به کشور میزبان وارد نمایند. قرائن و شواهد نشان میدهد که دشمن در تدارک نسل جدیدی از جنگ ترکیبی بر بستر دنیای مجازی (جنگ های متاورس) است اما نقطه اشتراک نسلهای جدید جنگ تمرکز بر ذهن و شناخت مردم است. دشمنان به این نتیجه رسیده اند که جنگهای نظامی حتی با پیروزی، برای آنان به شدت پرهزینه و خسارت بار بوده و بر تنفر ملتها از دشمن میافزاید و از این رو است که در نسل جدید جنگ اندیشه و شناخت مخاطب در کشور هدف (مسئولان، نخبگان، سیاسیون، اصحاب قلم و آحاد مردم) هدف گیری میشود و با قدرت عظیم رسانه به ویژه دنیای مجازی: «دوقطبی سازی و تفرفه افکنی» و «حاشیه سازی و عدم تمرکز بر حل مسائل نظام» را در دستور کار قرار میدهند.
ما نباید و حق نداریم از کنار یک حاشیه سازی و یک رخداد غیرمنطقی و غیرعقلانی که عمدتاً بر محور دوقطبی سازی و تفرقه افکنی و انشقاق در صفوف متحد مردم طراحی میگردد با نگاه سطحی، بدون تحلیل و بدون توجه به طراحان، حامیان خارجی و داخلی، انگیزهها، خواستگاه و نیات پنهانی، غایت هدف و... عبور کنیم و یا تحت تأثیر فشار روانی و امواج سهمگین جنگ رسانه ای دشمن قرار گرفته و به دست خودمان، میدان را برای تاخت و تاز دشمن خارجی فراهم کنیم. مثلاً در همین حاشیه سازی همه پرسی (رفراندوم) مبهم و کلی که دقیقاً ۱۱ ماه قبل از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری مطرح شده، صرف نظر از اینکه به دهها دلیل منطقی، حقوقی، علمی، تجربی، عقلانی و... قابل قبول و اجرا نیست، باید از اهداف، انگیزهها و نیات طراحان آن مطلع شده و با طناب پوسیده طراحان (که به عیان پیداست که سر رشته طناب هم به دست بیگانگان و دشمنان این مرز و بوم است) به چاهی برویم که سرانجام و فرجامش را از قبل دیگران تعیین کرده اند. طراحان این حاشیه دقیقاً همان طیفی هستند که در کودتای آمریکایی و فتنه سبز اموی در سال ۸۸ (نه با نمره ۸ یا ۹ بلکه) با نمره صفر رفوزه شده و نتایج انتخابات با ۱۱میلیون اختلاف رأی را با دیکتاتوری عجیب و غریب نپذیرفته و بر شیپور فتنه دمیده و برطبل دیکتاتوری غیرمردمی (ضد دموکراسی) کوبیده و هنوز هم حاضر به پذیرش مسئولیت و عذرخواهی از مردم نیستند. چه کسی تضمین میکند که این جماعت به نتیجه همه پرسی فرضی تمکین کرده و مانند تجربه تلخ فتنه ۸۸ کشور را ماهها با حاشیه های دشمن شادکن درگیر نکنند و یا مانند تجربه تلخ برجام، دومینوی همه پرسی های (رفراندومهای) یک، دو، سه و... را مطالبه نکرده و پای بیگانگان را به امور داخلی کشور باز نکنند و اصولاً این جماعت بهعنوان مسببان وضع موجود که خود را در بنبست میبینند چرا اصرار به بنبست نمایی در امور کشور دارند.
مسئولان کشور خوب میدانند که دشمن بیرونی با کمک شبکه نفوذ و همکاری برخی افراد و احزاب داخلی (به دلیل تعارض منافع، قدرت طلبی و...) به نبال «بدبین کردن مردم به یکدیگر، «بدبین کردم مردم به مسئولان زحمتکش کشور»، «حاشیه سازی»، «بنبست نمایی»، «دوقطبی سازی، تفرفه افکنی و اختلاف افکنی»، «تحریف حقایق»، «تحقیر ملت»، «پنهان کردن موفقیتها و برجستگیهای ملت»، «ناامیدکردن و مأیوس کردن مردم»، «بی اعتمادکردن» بهعنوان راهبردهای اصلی علیه ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی است و نیز خوب میدانند که تنها راه تحقق شعار سال و زمینه سازی برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات پایان سال، پرهیز از درگیرشدن با حاشیه های داخلی و خارجی و تقویت هماهنگی و هم افزایی قوا و تکیه بر حمایت تحسین برانگیز ملت قهرمان ایران است.
🌺آدرس اینترنتی مقاله:👇
http://www.Javann.ir/004psV
4_5920262759953469344.ogg
20.01M
💠گفتگوی صوتی در گروه 🖋گفتگوی سیاسی
♻️رفراندوم اسم رمز فتنه آینده♻️
◀️پیشبینی اتفاقات و فتنه های مربوط به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه ۱۴۰۲ و ریاست جمهوری ۱۴۰۴
💠با حضور دکتر متولیان کارشناس عالی برنامه ریزی استراتژیک و امنیت ملی
⚫️روایت یک استیضاح (عبرتها و آسیبها)
نگاهی اجمالی به ابعاد استیضاح وزیر صمت (در راستای جهاد عظیم تبیین و روشنگری)
سؤالات اصلی و مبنایی در باره استیضاح دکتر فاطمی امین (وزیر صمت) که باید مجلسیان به آن پاسخ منطقی داده شود بسیار است از جمله:
۱- «چه چیز را برده اید؟»
۲- هزینه فایده اقدام مجلس چیست؟
۳- آیا به هدف یا اهداف استیضاح رسیده اید؟
٤- چه شخص یا اشخاصی از این استیضاح نفع میبرند؟
۵- خسارات و هزینههای احتمالی اقدام مجلس چیست؟
۶- چه کسی هزینه های احتمالی استیضاح را میپردازد؟
۷- در شرایط کنونی که عمر مجلس روبه اتمام و نمایندگان نم نمک وارد رقابتهای تبلیغاتی برای مجلس بعدی میشوند آیا اقدام مجلس به مصلحت نظام و منافع بوده است؟
۸- تأثیر استیضاح بر انتخابات مجلس آینده چیست؟
۹- آورده این استیضاح برای نظام چیست؟
۱۰- آیا هیچ اقدام کم هزینه تری برای تحقق اهداف استیضاح متصور نبوده است؟
۱۱- اقدام مجلس چند درصد به ریشه کنی فساد کمک میکند؟
۱۲- آیا فشارهای بیرونی (احزاب سیاسی، افراد اثرگذار و...) در اقدام نمایندگان و نتیجه استیضاح مؤثر بوده است؟
۱۳- اگر استیضاح به تحقق اهداف مورد نظر استیضاح کننده کمک نکند و اگر اقدام مجلس اوضاع را وخیم تر، پیچیده تر و خسارت بارتر کرد، آیا این نمایندگان حاضر به پاسخگویی و جبران خسارات وارده خواهند بود
۱٤- اگر به مرور زمان ثابت شود که اهداف مطرح شده در استیضاح بهانه و پوششی برای اهداف پشت پرده انتخاباتی، سیاسی، حزبی و... بوده است در این صورت نقش و وظیفه دستگاههای اطلاعاتی، امنیتی، قضایی در برخورد با مسببان این اقدام چبست؟ آیا نباید مجلسیان نسبت به عواقب تصمیمات غلط خود پاسخگو باشند
۱۵- این استیضاح چه میزان به تضعیف دولت و تقویت عوامل جنگ ترکیبی کمک میکند؟
۱۶- در صورت اثبات ترجیح منافع فردی و حزبی بر منافع ملی در استیضاح، آیا اقدام نمایندگان مصداق ترک فعل تلقی میشود؟
بهعنوان مقدمه:
۱- استیضاح حق طبیعی و قانونی مجلس و نمایندگان است
۲- استیضاح به موقع و فارغ از بازیهای حزبی و یا اغراض مادی و...، اقدامی مؤثر در کارآمدتر ساختن دستگاه اجرایی و استیفای حقوق ملت و منافع نظام محسوب میگردد.
۳- اصل وجود استیضاح موجب تحرک بیشتر وزرا برای تحقق برنامه اعلام شده توسط وزیر و پیشگیری از افتادن در تله استیضاح میشود.
با توجه به مقدمه مذکور در نقد استیضاح وزیر صمت نکات زیر تأمل براگیز است:
۱- این استیضاح کمکی به حل مشکلات این حوزه و مبارزه با مافیای خودرو نمیکند و صرفاً یک اقدام شکلی برای اعاده حیثیت مجلس تلقی میگردد.
۲- قیمت خودرو به احتمال قوی اگر افزایش پیدا نکند کاهش نخواهد یافت مضافاً بر اینکه موجب افزایش کیفیت خودروها هم نخواهد شد.
۳- دو بند فوق نشانه مغایرت با هدف مجلس از استیضاح بوده و این اقدام بیهوده تلقی میگردد.
٤- البته ممکن است که هدف یا اهداف پنهان نظیر اهداف انتخاباتی (برای انتخابات مجلس) پشت قضیه استیضاح بوده باشد.
۵- به احتمال بسیار قوی مافیای خودرو در این استیضاح نقشی نداشته اند اما استیضاح و تغییر وزیر عملاً به نفع مافیای خودرو تمام خواهد شد و مافیای خودرو با نتیجه استیضاح احساس میکند حداقل تا یکی دو سال آینده فرصت چپاولگری خواهد داشت چون:
اولاً تا سه ماه دیگر بی وزیر خواهد بود و با حضور سرپرستی که خود را موقتی و فاقد امنیت شغلی میبیند و به همین دلیل کارهای اساسی ضد فساد و بلند مدت انجام نخواهد داد و در نتیجه مجلس هم نظارتی بر وزارتخانه نخواهد داشت
ثانیاً وزیر جدید بعدی هم حداقل تا سه چهار ماه اول کار مسلط بر اوضاع نخواهد بود
ثالثاً از آذرماه هم نمایندگان وارد رقابت های انتخاباتی شده و از حرارت نظارتی مجلس کاسته خواهد شد
رابعاً مجلس جدید هم که از سوم خرداد سال ۱۴۰۳ تشکیل خواهد شد هم حداقل ۶ ماه طول میکشد تا سامان یافته و اعتبارنامه ها تصویب شود و کمیسیون ها شکل بگیرد و...
به این ترتیب اهداف مجلسیان از استیضاح به بوته فراموشی سپرده خواهدشد.
۶- اقدام مجلس را اقدامی شکلی و نمایشی میدانم که بدون توجه به رابطه علت و معلول در باره قیمت و کیفیت خودرو و سایر موضوعات مطرح شده در استیضاح انجام پذیرفته است. چنانچه گویی هدف اصلی مجلس صرفاً حذف وزیر بوده است.
۷- اقدام مجلس که مزین به نام مجلس انقلابی شده را یک اقدام غیر انقلابی و فاقد بصیرت و هوشمندی میدانم که عملاً اقدامات ضدفساد فعلی را نیز اگر کاملاً متوقف نکند کند خواهد کرد.
۸- تبریک گویی نمایندگان به یکدیگر و خوشحالی از حذف وزیر (که تقریباً همه نمایندگان به پاک دستی و ضدفساد بودن وی اذعان داشتند) حرکتی ضداخلاقی و مغایر با شئون انقلابی مجلس میدانم. نمایندگان بر کدام دشمن پیروز شده بودند؟
۹- با فرض اینکه برکناری وزیر از نظر تشخیص عملی کاملاً درست بوده (که رأی منفی ۱۰۶ نماینده صحت و درستی آن را زیر سؤال میبرد) در این صورت باید بپذیریم تشخیص نمایندگان در استیضاح قبلی مستند به رأی اعتماد اولیه اقدامی غیرکارشناسی و اشتباه بوده است.
۱۰- اقدام مجلس را من غیر مستقیم در تفارض با فرمایش رهبری میدانم
۱۱- از آنجا که اقدام مجلس فاقد دستاورد است در عمل برای نظام تولید هزینه کرده است.
۱۲- این استیضاح با حاشیه هایی نظیر اتهام (ناروا و ظالمانه) خودروپاشی و دادن ۷۵ خودرو شاسی بلند به نمایندگان برای صرف نظر از استیضاح. این حاشیه ها
*- هم برخلاف عقل و منطق بود
*- هم ناجوانمردانه بود
*- هم برخلاف مشی انقلابی مورد ادعای مجلس بود
*- هم بر خلاف مطالبات رهبری درباره پرهیز از حاشیه ها بود
*- هم توهین به نمایندگان ملت بود.
*- هم مشی فسادستیزی رئیسجمهور را زیر سؤال برد
*- هم خوراک تبلیغاتی برای دشمنان بیگانه بود
۱۳- شتابزدگی در اقدام مجلس عیان و آشکار بود.
البته با فضای روانی که در کشور ایجاد شده بود میتوان انتظار داشت این اقدام مجلس بتواند تا حدودی سبب کاهش التهابات جامعه شده و فضا را برای آرام سازی و کمک به تحقق شعار سال آماده کند
و گفتنی ها در باره این اقدام مجلس زیاد است لکن به همین مختصر بسنده کرده و از پیشگاه خداوند متعال مسئلت میکنیم از باب الخیر فی ما وقع، خیر این اقدام را متوجه مردم و نظام کند
t.me/motevallian
✅نکاتی چند در باب نهی از منکر در جامعه اسلامی
حضرت آیت الله جوادی آملی در باره منکر میفرمایند:
نهی از منکر واجب کفایی است
اما
انزجار از منکر واجب عینی است و بر هر فرد مسلمان واجب است که از منکر متنفر باشد
و اما در ابن باره باید توجه داشته باشیم که:
۱- بیزاری از منکر واجب عینی است، نه از شخص مسلمان خاصه اینکه در اکثر موارد ممکن است فرد مسلمان از بیاطلاعی از حکم خداوند مرتکب منکر شده باشد
۲- ابراز تنفر از منکر جنبه عام نداشته و همه مصادیق منکر را شامل نمیشود مثلاً به فتوای برخی از علمای دین تراشیدن محاسن (ربش) مصداق منکر و فسق است اما مشمول ابراز تنفر نمیشود
۳- اگر فرد در انجام منکر (نظیر بی حجابی) نسبت به حکم خداوند لجاجت و عناد داشته باشد و عمداً برنامه دشمنان اسلام را ترویج کرده و علناً حکم خدا را به تمسخر گرفته باشد در این صورت تنفر از چنین فردی نیز واجب عینی خواهد بود.
٤- اقتضای تنقر و بیزاری از منکر این است که کسی که مرتکب منکر میشود در جامعه اسلامی باید منزوی شود:
مغازه دار به او جنس نفروشد
تاکسی او را سوار نکند
و
خلاصه همه مشاغل و صنوف از ارائه هر گونه خدمت به او امتناع کنند
۵- در تنفر و بیزاری از منکر باید دقت شود که اگر اشتباهاً به جای منکر از فردی که مرتکب منکر شده متنفر شویم چه بسا ممکن است سبب رانده شدن دوستان و محبین اهل بیت علیهمالسلام (که بدلیل بی اطلاعی حکم خدا مرتکب منکر شده اند) از گرد شمع وجود اهلبیت بشویم
t.me/motevallian
و در شرایط کنونی که نظام سلطه با تمام ظرفیت رسانه ای خود به تحریف و وارونه نمایی پرداخته و با بنبست نمایی و سیاه نمایی در پی القای ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران است، الگوی فتح خرمشهر راهگشا است و فرمایش حضرت امام خامنهای در باره خرمشهر های بعدی، متضمن غلبه تفکر انقلابی بر تفکر غربگرای اشرافی و سازشکار برای تحقق گام دوم انقلاب در بزرگترین جنگ ترکیبی تاریخ بشری است.
🌺آدرس اینترنتی مقاله:👇
http://www.Javann.ir/004rR7
.
✍️فتح خرمشهر احیاگر عظمت و غرور ملی
🌺یادداشت سیاسی روزنامه جوان مورخ سهشنبه دوم خرداد ۱٤۰۲ به قلم سید عبداله متولیان
سوم خردادماه (سالروز فتح خرمشهر)، بیشک مهمترین واقعه در کارنامه ۸ ساله دفاع مقدس و از ایام الله فراموش نشدنی و خاطره آفرین در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی است فتح خرمشهر فراتر از آزادی یک شهر و بازگشت خرمشهر به آغوش میهن اسلامی است و در حقیقت به منزله به اهتزاز درآمدن پرچم غرور ملی است. فتح خرمشهر فتح ایرانشهر ملت ایران به وسعت ۱٬۶۴۸٬۱۹۵ کیلومتر مربع و تضمین تمامیت ارضی ایران به طول بیش از ۸۷۰۰ کیلومتر است. با فتح خرمشهر دنیا در برابر اراده های پولادین ملت ایران و ایمان، قدرت، صلابت، عزم، شجاعت، عشق و ایثار رزمندگان اسلام سر تعظیم فرود آورد. آزادی خرمشهر نماد عزم مردمی است که با کمترین امکانات رزمی در برابر ارتش تا بن و دندان مسلح صدام که در قامت جنگ تمام عیار جهانی از سوی قدرتهای جهانی و منطقه ای پشتیبانی می شد، توانستند شاخ غرور و بدمستی دشمن متجاوز شکسته و او را مجبور به عقب نشینی ذلیلانه کنند.
عراقیها پس از اشغال خرمشهر بر روی دیوارهای شهر نوشته بودند: «جئنا لنبقی، آمده ایم تا بمانیم» و صدام هم در سخنانش همواره از خرمشهر بهعنوان مروارید شطالعرب یاد میکرد، بر این اساس فتح خرمشهر:
۱- سبب انفعال ارتش عراق شد به گونه ای که نظامیان عراق تقریباً تا پایان دیگر نتوانستند از لاک دفاعی خارج شوند.
۲- سبب بازگشت روحیه و اعتماد به نفس نیروهای مسلح ایران شد.
۳- دفاع مقدس را وارد مرحله جدیدی کرد و ایران عملاً در موضوع قدرت و آفند قرار گرفت.
٤- تمام محاسبات و نقشههای ائتلاف غرب و شرق علیه ایران را به هم ریخته و نقش بر آب کرد.
۵- بیش از آنکه فتح خاک و سرزمین باشد فتح ارزشهای والای انسانی بود.
۶- به همان میزان که سبب غرور و عظمت ملی مردم ایران شد، به همان میزان غرور و ابهت رژیم بعثی و ائتلاف جهانی علیه ایران را درهم شکست.
۷- آرزوی غرب برای واگذاری نقش ژاندارمی و حافظ منافع نظام سلطه غربی به صدام را نقش بر آب و به کابوس تبدیل کرد.
۸- نشان داد که همه مردم ایران پشت خاکریز دفاع مقدس حاضرند.
۹- اندیشه تصرف ایران توسط صدام را به کابوس تصرف عراق از سوی رزمندگان ایران تبدیل کرد.
۱۰- نام مردم ایران را بهعنوان ملتی بزرگ و شکست ناپذیر بر سر زبان مردم جهان انداخت.
۱۱- آنقدر بزرگ و عظیم بود که دستگاه تبلیغاتی و امپراتوری عظیم رسانه های دشمن را وادار به اعتراف به پیروزی ملت ایران کرد.
۱۲- نماد رشادت و دلاوریهای مردمی است که خاطرات کم نظیر آنان برای همیشه در قلب تاریخ ثبت شده است.
۱۳- در نظر تئوریسین های نظامی آمریکایی مانند هنری کیسینجر به منزله سفوط رژیم بعثی عراق و فروپاشی همه کشورها و رژیم های عربی در منطقه غرب آسیا بوده و به همین دلیل با تمام قوا برای جلوگیری از سقوط صدام به میدان آمدند.
۱٤- از نظر نظامی و الگوهای راهبردی جنگ در جهان و از دید نخبگان نظامی و کارشناسان مسائل جنگ، بیشتر به معجزه شبیه بود.
بزرگداشت حماسه آفرینی مردم ایران در خونین شهر از آن جهت دارای اهمیت است که با فتح خرمشهر تاریخ ورق خورد و دنیای استکباری و نظام سلطه، حرکت عمیق انقلاب اسلامی و عظمت ملت ایران را باور کرد. مردم ایران در دفاع از تمامیت ارضی و هویت ملی خود حماسه ای آفریدند که کمترین دستاوردهای آن عبارت بود از:
۱- سلب قدرت مانور سیاسی عراق و دشمنان انقلاب اسلامی در محافل سیاسی و مجالس دنیا، نظیر مجالس سازمان ملل متحد، شورای امنیت، شورای همکاری خلیج فارس، کنفرانس غیرمتعهدها و ...
۲- احترام به حق حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از سوی عراق
۳- تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی در بعد سیاسی، به ویژه از نظر بین المللی به عنوان نظامی که بدون اتکای به قدرت های خارجی، در شرایط خطیر و حساس، قادر به طرح و تحقق مکانیسم های مهم و پیچیده سیاسی ـ نظامی است
٤- انعطاف و انفعال مواضع سیاسی عراق و عقب نشینی از خواسته های نامشروع خود
۵- عدم اعتماد شورای همکاری خلیج فارس به رژیم عراق که باعث تزلزل این رژیم از نظر مالی شد. شورای همکاری با فتح خرمشهر از پیروزی صدام در جنگ دچار یأس گردید و ارسال کمک ها را باعث هدر دادن امکانات تلقی کرد.
به این ترتیب حماسه عظیم فتح خرمشهر مانند شمشیر داموکلس بر گرده اجانب و دولتهای مستکبر است که در صورت حماقت و حمله به ایران شمشیر فاتحان خرمشهر همچون صاعقه ای بر فرق آنان فرود خواهد آمد.
و بالاخره دلیل اصلی پیروزی رزمندگان اسلام در حماسه فتح خرمشهر حذف تفکر لیبرالی در جنگ بود. فتح خرمشهر محصول پایان یافتن مدیریت لیبرالی بنی صدر و جایگزینی الگوی مدیریت تراز انقلابی و میوه شجره طیبه انقلابی گری در برابر تفکر سازشکار و وادادهی غیرانقلابی در عرصه دفاع مقدس است.
✍اهداف نئولیبرالیزم در دوران انحطاط اخلاق
شیطان همانگونه که وعده داده اهدافش را از طریق زنان دنبال میکند.
غرب مزرعه شیطان برای تکثیر بذر هرزگی و بی بند و باری در جای جای جهان است و در مسیر انحطاط اخلاقی هیچ حد یقفی وجود ندارد. در غرب هر روز یک پرده از هرزگی رونمایی میشود. ماجرا از عریان کردن زنان شروع شد و به کشف حجاب حضرت مریم مقدس سلامالله علیها رسید. ماجرا ادامه یافت، یک روز عرفان های دم خروسی، روزی دیگر آزادی همجنس بازی، یک روز هم قانونی کردن و رنگ حقوق بشر زدن به زندگی حیوانی و ازدواج سفید، روزی مشروعیت بخشی به تجاوز محارم به یک دیگر و.... و امروز در پی تصویری دیگر از حیوانیت مدرن در قالب ورزش هستند.
سکس به عنوان رسمیت مییابد و فدراسیون سکس دایر میشود. سوئد مسابقات جهانی سکس را برگزار میکند
کشور سوئد که در طول دهه های اخیر مزبله و چراگاه تجزیه طلبان بوده، اینک پیشتاز حرکتی جدید در مسیر استفاده شیطانی از زنان شده است.
اوج قله شیطانی «زن زندگی آزادی» و نهایت خواسته غرب برای انسان، پروژه ولشدگی و رهاشدگی در سکس است. آنها برای زن چیزی جز هرزگی جنسی نمیخواهند بلکه نه وقت برای زنان بلکه برای همه جامعه انسانی. از آزادی سکس بزرگسالان به تجاوز قانونی به محارم و دختربچه های معصوم رسیده اند، از همجنسبازی به پدوفیلیسم رسیدند. غرب که برای تحقیر، تحمیر و تذلیل انسان، دیروز به نام جشنواره فیلم در پی نمایش مستهجن ترین صحنه های ضد اخلاقی به نام تقدیر از زنان برگزیده بود امروز در پی آلوده سازی میادین ورزشی به سکس و بی بند و باری هستند. البته از همان روزی که تلاش کردند لباس ورزشی زنان را روز به روز کوتاهتر و سکسی تر کنند، امروز را نشانه رفته بودند و هدفشان مشخص بود، اما اینک آن هدف شیطانی را رسمی کرده اند.
به غرب وحشی بعنوان اردوگاه سپاه شیطان بگویید آری قرن حاضر، قرن رویارویی مستقیم سپاه شیطان با سپاه خداوند است اما غایت ک سرانجام آنگونه که شیطان ترسیم کرده رقم نخواهد خورد. به فرماندهان سپاه شیطان در زباله دانی غرب بگویید همه قرائن و شواهد از ظهور دولت یار خبر میدهد
سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ
این قرن به خواست خداوند قرن غلبه مستضعفین بر مستکبرین است:
وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ (سوره قصص آیه ۵)
ما میخواهیم بر مستضعفان زمین منّت نهیم (بر آنان نعمت ببخشیم) و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم.
t.me/motevallian
ضرورت دفاع از منظومه فکری امام خمینی
۱- امام خمینی مردمی ترین رهبر تاریخ چندهزارساله ایران است. در تاریخ ایران سابقه ندارد که رهبری بدرقه اش بیشتر از استقبالش بوده باشد. علت این امر را باید در منظومه فکری و عملی امام و تنظیم رابطه اش با خداوند و مردم جستجو کنیم. امام خمینی محبوب ملت بود چون به ملت صادقانه عشق میورزید. رابطه و علاقه قلبی مردم با امام از جنس امت و امام و دوطرفه بود. او خود را بنده خدا میدانست و فقط از خدا میترسید و قیامش فقط برای خدا بود. امام تفسیر عملی «ایاک نعبد و ایاک نستعین بود».
۲- منظومه انقلابی امام راحل به مثابه اقیانوسی است که نه محصور در مرزهای جغرافیایی است و نه به زمان خاصی تعلق دارد. منظومه انقلابی امام متعلق به جهان بشری در گستره تاریخ است که هر انسان آزاده ای (خواه ایرانی، خواه مسلمان سایر کشورها و خواه مستضعفان غیرمسلمان جهان) از دیروز تا فرداهای تاریخ در چارچوب اندیشه انقلابی آن یار سفرکرده میتواند (و بلکه باید) در آن اقیانوس تا سرمنزل امنیت و آرامش شنا کند. اگر حوصله و وقت برای مطالعه کامل صحیفه نورانی امام خمینی را نداریم توصیه اکید این است که لااقل پیام ها و نامه های حدود یک سال پایانی عمر پربرکت ایشان (فریاد برائت، منشور روحانیت و...) و وصیت نامه سیاسی الهی ایشان را بخوانیم و با اصول منظومه انقلابی ایشان را آشنا شویم و به این حقیقت تلخ برسیم که متأسفانه کسانی که (اردوگاه اصلاحات) سکه خط امام را به نام خود ضرب کرده و پشت عنوان خط امام پنهان شده اند نه تنها هیچ سنخیتی با خط امام ندارند بلکه آشکارا به وارونه نمایی و تحریف امام مشغولند و تیشه به ریشه باورهای مردم میزنند.
۳- درباره خطِّ مشی و سلوک حکومتی امام خمینی سلام الله علیه باید به چند نکته توجه شود: اول: ایستادگی در برابر نفوذ قدرت های خارجی و سازش نکردن با آن ها؛ دوم: اهتمام به تعبد و عمل فردی و ایستادگی در برابر سلطه شیطان نفس و وسوسه های شیطانی؛ سوم: اهمیت دادن به توانایی ملت ها و اصل دانستن آن ها؛ چهارم: اصرار بر وحدت مسلمین و مبارزه با تفرقه افکنی استکبار؛ پنجم: اصرار بر ایجاد روابط سالم و دوستانه با دولت ها، مگر استثناهایی که پشت سر منطقِ عدم رابطه با هر کدام از آن ها، استدلال های قوی وجود دارد؛ ششم: اصرار بر شکستن حصار تحجّر و التقاط در فهم و عمل اسلامی و التزام به اسلام ناب؛ هفتم: محور دانستن نجات محرومین و تأمین عدالت اجتماعی؛ هشتم: توجه به مبارزه با رژیم اشغالگر قدس و رژیم غاصب صهیونیستی؛ نهم: حفظ وحدت ملی و ایجاد یک پارچگی در میان ملت ایران و اصرار بر مقابله با هر شعار تفرقه افکنانه؛ دهم: حفظ مردمی بودن حکومت و ایجاد و حفظ ارتباط با مردم؛ یازدهم: اصرار بر سازندگی کشور و ارائه یک نمونه عملی به جهان.
٤- در این کره خاکی، حضرت امام خامنه ای در زنده نگه داشتن نام، یاد و راه امام و دفاع از منظومه فکری ایشان و تلاش برای تحقق آرمانهای آن عزیز سفر کرده، سرآمد، یگانه و بی همتاست. ۳۴ سال است که با عشق و علاقه به تبیین اندیشه سیاسی و منظومه فکری و عملی امام راحل مشغول است. ۳۴ سال است که در جنگ روایتگری، با جهاد عظیم تبیین و روشنگری راه تحریف امام را سد کرده است. ۳۴ سال است که نه فقط در مراسم سالگرد ارتحال، بلکه در هر فرصتی و به هر بهانه ای از باب «و ذکر فان الذکری تنفع المؤمنین» به معرفی جامع و کامل امام به مردم ایران و همه تشنگان عدالت و آزادی مشغول بوده است. ۳۴ سال است که به تنهایی ابعاد و زوایای پنهان منظومه فکری امام را آشکار میسازد. ۳۴ سال است که شخصاً مکتب نشر فضائل و اندیشه سیاسی و الهی امام بوده است. بی تردید امام خامنه ای معیار و شاخص: «عشق به امام»، «دفاع از امام»، «غواصی در اقیانوس منظومه فکری امام» و... است. تمركز حضرت امام خامنهای روی اجرای موبهموی راهبردهای انقلابی امام خمينی (ره) و ژرفانديشي او در خصوص انديشههای امام (ره) فتح قلههای بهظاهر ناگشودنی را يكي پس از ديگری تا مرز حيرتانگيز بودن امكانپذير كرده است.
۵- حقیقت این است که همه دستگاهها، نهادها و بخشهای مختلف نظام (تقریباً بی استثنا) در معرفی، دفاع از اندیشهها، حضور در میدان جهاد تبیین و مقابله با خط تحریف و جنگ روایتگری، و تلاش برای محقق شدن آرمانهای امام یا هیچ کاری نکرده و یا دچار کم کاری شده اند و بار سنگین این وظیفه حیاتی و مهم بر دوش رهبری بوده است.
۶- بازخوانی کارنامه اصلاح طلبان طی ٤ دهه اخیر به خوبی گویای این است که براي ترويج سياستهاي تجاوزكارانه آمريكا عليه موجوديت انقلاب اسلامي از سال ۱۳۷۶ تا امروز در مسیر تحریف امام خمینی عمل کرده و همواره ایمان و امید مردم را تخریب کرده اند. حافظه تاریخی ملت ایران هرگز فراموش نمیکند که اصلاح طلبان در سال ۱۳۸۸ زير همه تعهدات و پيمانهاي خود با امام و امت زده و امتحان بسیار بدی دادند.
اگرچه مردم ایران پاسخ اصلاح طلبان را داده و از آنها عبور كردند. ولي توطئهها و دسيسهها و فتنهگري آمريكا (حتی پیچیده تر از قبل) کماکان ادامه دارد. راه عبور از همه گردنهها و موانع سر راه بازخواني و خوانشی نو مبتنی بر فرمایشات ۳۴ سال اخیر امام خامنه ای در باره امام خمینی است.
۷- بازخوانی فرمایش حضرت آقا در مراسم سالگرد امام راحل در سال جاری گویای این حقیقت تلخ است که آنچه که در پاییز سال گذشته رخ داد، فتنه نبوده و یک طرح مهندسی شده بهعنوان مقدمه فتنه ۱۴۰۲ بوده است و فتنه اصلی با تمرکز بر ایمان و امید مردم در زمان انتخابات مجلس (در اسفند ماه سال جاری) در راه است و ما باید خود را برای مقابله با فتنه پیش رو از طریق حضور در میدان جهاد تبیین و دفاع از سیره عملی امام خمینی و مقابله با خط «بن بست نمایی»، «سیاه نمایی»، «فتنه ناکارآمدی» و... آماده کنیم.
آدرس اینترنتی مقاله
http://www.Javann.ir/004sCu
4_5816448491261530201.ogg
28.72M
👥 برنامه گپ آوا(ویس چت)
✍ موضوع:
بررسی اجمالی عملکرد دو ساله دولت سیزدهم
🎙 سخنران:
جناب آقای دکتر متولیان (کارشناس عالی بررسیهای استراتژیک و امنیت ملی)
🗓 زمان: شنبه مورخ ۱۴۰۲/۴/۳
⏰ ساعت: ۲۲:۰۰
📱مکان: گروه آتش به اختیاران ولایت
هدایت شده از پژوهشکده مطالعات راهبردی عمار بصیر
4_5816448491261530201.ogg
28.72M
👥 برنامه گپ آوا(ویس چت)
✍ موضوع:
بررسی اجمالی عملکرد دو ساله دولت سیزدهم
🎙 سخنران:
جناب آقای دکتر متولیان (کارشناس عالی بررسیهای استراتژیک و امنیت ملی)
🗓 زمان: شنبه مورخ ۱۴۰۲/۴/۳
⏰ ساعت: ۲۲:۰۰
📱مکان: گروه آتش به اختیاران ولایت
✍️پیامها و پیامدهای جشن میلیونی غدیر
واقعه بزرگداشت غدیر سال ۱۴۰۲ نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی به شمار میرود. جشن و میهمانی بزرگ خیابانی غدیر امسال و برپایی بزرگترین و به یادماندنیترین میهمانی منحصر به فرد تاریخ ملت ایران در مراکز استانها و بیش از هفتاد شهر بزرگ کشور (که در تهران به میهمانی ۱۰ کیلومتری موسوم شد) ناگفتههای زیادی برای ثبت و ضبط در تاریخ دارد و مانند سایر اضلاع تمدنی اسلام نظیر اربعین مشمول مرور زمان نشده و باید روزها و هفتهها در باره رویدادی نوشت که شکوفههای لبخند بر لب ملت ایران نشانده و کام آنان را به عشق امیرالمومنین حضرت علی علیهالسلام شیرین کرده و به همان میزان کام دشمنان را از شادی ملت ایران زهرآگین و تلخ نموده و بر خشم و عصبانیت آنان افزوده است.
جشن و میهمانی خیابانی غدیر از ابتکارات و نوآوری های دوستداران اهلبیت علیهمالسلام است که در کنار سایر اجتماعات مذهبی نظیر «راهپیمایی اربعین»، «اجتماع شیرخوارگان حسینی»، «اعتکاف رجبیه»، «سرود سلام فرمانده»، «جشن نیمه شعبان»، «اجتماعات عظیم شبهای قدر» و... تصاویر روشن و نمادین از سرزندگی و شادابی ملتی است که حیات طیبه خود را در الگوهای معنوی و دینی (و نه در شبیخون فرهنگ مهاجم و بی بند و باری های شیطانی در غرب نظیر همجنس بازی و...) و احیای ارکان تمدن اسلامی جستجو میکنند.
در باره آثار، رهیافتها، پیامها و پیامدهای این جشن بزرگ، صدها و بلکه هزاران کتاب میتوان نوشت که به اجمال به برخی از آنها اشاره میشود:
۱- موفقیت جمهوری اسلامی ایران در بالاتر بردن عیار دینداری مردم از طریق احیای مناسک جمعی و اجتماعات دینی. جمهوری اسلامی ایران در برابر فرهنگ مبتذل و بلکه مستهجن غربی، بر اساس برآورد دقیق توانسته با احیای مناسک جمعی و اجتماعات دینی، گرایش مردم به مفاهیم دینی و آموزه های دین را افزایش دهد و توجه مردم به امور دینی را جلب کند.
۲- نمایان شدن تأثیر دین در همبستگی ملی، انسجام اسلامی و افزایش نشاط اجتماعی.
۳- کشیده شدن خط بطلان بر ادعای کاهش دینداری مردم ایران در چهار دهه اخیر.
۴- نمایش بزرگ اثبات نشاط و سرزندگی اجتماعی در سایه دینداری و نفی ادعای افسردگی و دلمردگی مردمی که تحت تحریمهای ظالمانه و جنگ روانی امپراتوری رسانهای غرب.
۵- بر ملا شدن نفاق و عیار بسیار پایین اصلاحطلبان و همه مدعیانی که از کاهش دینگرایی مردم رجزخوانی کرده و از ضرورت سکولاریزم میگفتند.
۶- تجربه شیرین شادی جمعی. به قول یکی از افراد جوان حاضر در جشن: «چه کیفی دارد که مردم با هم شاد هستند و سفره نشاط جمعی پهن کرده اند و چه کیفی دارد که مردم ایران همگی با هم ناکامی دشمن در ناامید کردن مردم ایران را جشن گرفته اند و چه کیفی دارد دیدن عصبانیت دشمن»
اصلاحطلبان و کسانی که همواره در شیپور «گسل نسلی» و «تنفر و دوری مردم از دین در حکومت دینی» دمیده و دائما بر طبل سکولاریزم میکوبند، نشاط مردم در سرود سلام فرمانده را نمایش دولتی نامیده و در برابر تشییع جنازه باشکوه شهید حججی و شهید سلیمانی و برپایی ۵ راهپیمایی خودجوش در دفاع از فرهنگ عفاف و حجاب در پاییز سال گذشته سکوت میکنند. مردم از خود میپرسند چه قرابت و رفاقت بین این جماعت با امپراتوری رسانهای غرب و اپوزیسیون خارج نشین است که آنان عصبانیت و خشم خود را از جشن بزرگ خیابانی مردم ایران فریاد میزنند و اینها با سکوت با دشمن همراهی میکنند.
مردم میگویند اینکه اصلاحطلبان جشن و شادی عظیم خیابانی غدیر مردم ایران را سانسور میکنند و در صفحه اول اغلب روزنامه هایشان هیچ خبر و تصویری از آن را منتشر نمی کنند نشانه سوء نیت و غرض و مرض آنها است، و نمیتوان پذیرفت که آنان اصول حرفه ای فعالیت رسانهای را بلد نباشند! وقتی رویدادی به این وسعت، گستردگی و عظمت در کشور رخ داده و گل لبخند را بر لب مردم نشانده و شادی را به خانههای ایرانیان برده است ولی کوچکترین بازتابی در صفحه اول رسانه های اصلاحطلبان ندارد، یعنی آنها در دنیای دیگری زندگی می کنند و فاصله معناداری بین آمال و آرزوهای سکولاریستی و غربزدگی آنان و دنیای سراسر معنویت مردم ایران وجود دارد.
قرائن و شواهد بسیار مستند به ادله عقلی، نقلی، علمی، منطقی، آماری، نظرسنجیها و مشاهدات میدانی در صحنه های متعدد حضور میلیونی و گسترده مردم در مراسمات دینی، نشانگر این مدعا است که اولاً گرایش مردم به دین، پس از انقلاب با افزایش تصاعدی و جهشی مواجه بوده است و ثانیاً دشمنان مردم ایران با استفاده از ظرفیت عظیم امپراتوری رسانهای خود و نفوذ در ساختارهای حزبی کشور و هزینه فراوان، در تلاش برای فروپاشی خانوادهها و دور کردن مردم از دین ناکام بوده اند، ثالثا مردم ایران در حرکت به سمت تمدن بزرگ اسلامی و احیای اربعین، غدیر و سایر اضلاع تمدن مهدوی مصمم هستند.
حقیقت این است که اگرچه جشن و میهمانی غدیر به صورت خودجوش (مانند جشنهای نیمه شعبان) و با هزینه مردم برپا شد اما اگر نظام اسلامی برای شادی مردم هزینه هم میکرد به حداقل وظیفه و رسالت دینی خود عمل کرده بود. پیام روشن و رسای این مراسم دقیقاً این است که نظام اسلامی در چارچوب الگوی «امت/امام» باید به مناسبتهای خاص تمدن ایرانی اسلامی نظیر غدیر توجه ویژه داشته و تقویم اجتماعات بزرگ مناسبتی کشور در راستای تمدن نوین و بزرگ اسلامی را تهیه کرده و با تمام توان جهت فرصت سازی و برپایی سنت قائمه برای تکثیر و پاشیدن بذر شادی در قلوب ملت مقاوم و نستوه ایران اسلامی حرکت کند.
🌺 آدرس اینترنتی مقاله 👇
http://www.Javann.ir/004uNA
✍️استحاله فرهنگی، راهبرد دشمن برای فروپاشی از درون
رهبر معظم انقلاب در دیدار طلاب ، فضلا و مبلغین حوزههای علمیه (چهارشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۲) فرمودند: «جبهه مقابل نظام اسلامی لیبرال دموکراسی است، جبههای دروغگو و کذاب، مبارزه با این جبهه تمدنی و جهانی است... اگر سستی کنیم دچار استحاله فرهنگی میشویم و مانند غرب گرفتار قبحزدایی از گناهان بزرگ خواهیم شد، در تبلیغ به مبانی فکری دشمن حمله کنید.». شناخت ابعاد وسیع جنگ نرم و خنثی سازی تلاش دشمن در حوزه فرهنگ همواره از مهمترین دغدغههای ایشان از همان روزهای آغازین قبول مسئولیت رهبری نظام اسلامی در سال ۱۳۶۸ بوده و بيشترين توجه را به خنثي كردن ترفندها و توطئه هاي دشمن در این زمینه معطوف داشته و از تعبیراتی نظیر: «تهاجم فرهنگی»، «شبیخون فرهنگی»، «قتل عام فرهنگی»، «غارت فرهنگی»، «ناتوی فرهنگی» و «استحاله فرهنگی» برای نشان دادن ابعاد فاجعه بار جنگ نرم دشمن در حوزه فرهنگ استفاده کردهاند.
معظمله در تعريف مقوله «تهاجم فرهنگي» در ديدار با فضلاي حوزه علميه قم در هفتم آذر ۱۳۶۸ (تنها ۵ ماه بعد از قبول مسئولیت ولایت فقیه) گفتند: «يك جبهه بندي عظيم فرهنگی كه با سياست، صنعت، پول و با انواع و اقسام پشتوانه همراه است، الان مثل يك سيلی راه افتاده كه با ما بجنگد. جنگ هم، جنگ نظامي نيست. بسيج عمومي هم در آنجا هيچ تأثيری ندارد و آثارش هم طوری است كه ما تا به خود بياييم، گرفتار شده ايم.» رهبر معظم انقلاب مقوله فرهنگ را «چشم اسفنديار» ملتها دانسته و تهاجم فرهنگی را چونان يك بمب شيميايي كه نامحسوس و بدون سر و صدا منفجر میشود و اثرات ناگهانی و زيانباری برجای میگذارد، معرفی كرده و افزودند:
«فرض كنيم در يك محوطه يك بمب شيميايی منفجر شود يا بيفتد كه احدی نفهمد كه اين بمب اينجا افتاد. پس از هفت هشت ساعت میبينيد صورتها و دستهای همه تاول زده است. تهاجم فرهنگی دشمن به صورتی است كه شما ناگهان از مدرسه های ما، در خيابانهای ما، در جبهه های ما، در حوزه علميه ما، در مدارس و دانشگاههای ما نشانه های آن را خواهيد ديد...»
حضرت امام خامنهای در تیرماه سال ۱۳۷۱ در دیدار فرماندهان گردانهای عاشورا با اشاره به تلاش دشمنان برای تهاجم فرهنگی، گفتند: «دشمن از راه اشاعه فرهنگ غلط (فرهنگ فساد و فحشاء) سعی می کند جوانهای ما را از ما بگیرد. کاری که دشمن از لحاظ فرهنگی می کند یک تهاجم فرهنگی بلکه باید گفت یک شبیخون فرهنگی و یک قتل عام و غارت فرهنگی است». اما به رغم تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری در رابطه با ضرورت هوشیاری مسئولان در رابطه با تهاجم فرهنگی دشمن، مع الاسف در دوره اصلاحات مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن در سایه مضامینی همچون توسعه سیاسی و فرهنگی، مغفول ماند و نشریات آن دوره که اکثراً توسط تئوریسینهای مدعی اصلاح طلبی اداره میشدند و مستظهر به حمایت مالی دولت اصلاحات نیز بودند، هم راستا با غربیها، هجمههای لجام گسیختهای را علیه مبانی، هنجارها و ارزشهای دینی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه ایران انجام دادند و به نوعی به کارگزار بیگانگان در عرصه تهاجم و شبیخون فرهنگی تبدیل شدند.
حقیقت تلخ اینکه شبکه نفوذی غرب در دوران ۳۵ سالهی پساجنگ در یک جنگ شناختی برای اندولسیزه کردن کشور بر استحاله فرهنگی متمرکز شده و نیات و اهداف شوم خود را در لباس و پوشش اصلاحطلبی عملیاتی ساخته است. طی ۳۵ سال گذشته طیف گسترده ای از اصلاحطلبان به عنوان کارگزاران بیگانه، کشور را جولانگاه آنارشیسم، فسق فرهنگی ساخته و در کنار صاحبان دهکدههای مجازی (سلبریتی ها) با تمام توان و ظرفیت به قبح شکنی از گناهان بزرگ و اشاعه سبک زندگی غربی (آمریکایی) پرداخته اند. عملکرد اصلاحطلبان در پرونده (پروژه) هالیوودی ترویج هرزگی و بی بند و باری (موسوم به نه به حجاب اجباری) در پاییز سال گذشته، نمونهای کامل از همراهی اردوگاه اصلاحات با امپراتوری رسانهای دشمن و گویای لج بازی آشکار این جریان سیاسی با مبانی دینی در حوزه فرهنگ عفاف و حجاب و تلاش افراطی آنان برای گسترش فسق فرهنگی است.
بعد از شکست سنگین غرب در پرونده هرزههای هالیوودی و تودهنی محکمی که از ملت ایران خوردند، اینک با نزدیک شدن به شهریورماه، اخباری به گوش میرسد که جریان اصلاحات نه تنها از هوشیاری و بصیرت ملت در عدم همراهی با دشمنان در پاییز گذشته درس عبرت نگرفته اند بلکه به صورت آشکار و پنهان برای تحریک و به میدان آوردن برخی فریب خوردگان در سالگرد پرونده بی بندوباری هالیوودی سنگ تمام هم گذاشته اند. در اردوگاه اصلاحات بر اساس دیدگاه ماکیاولی هدف وسیله را توجیه میکند به طوری که میتوان برای عوامفریبی و دزدیدن آرای ملت، در یک همکاری علنی با غرب، چهارنعل بر ارزشهای فرهنگی و دینی تاخته و کشور و ملت را آماج تیرباران زهرآگین «استحاله فرهنگی» نمود.
از همین رو است که کشتیبان انقلاب؛ حضرت امام خامنهای؛ علما، فضلا، نخبگان و همه صاحبان قلم و اندیشه را به آفند فرهنگی (به جای پدافند فرهنگی) در برابر سیل فرهنگ مستهجن غرب فرا میخوانند. در چنین شرایطی که اصلاحطلبان بقای خود را در همراهی با دشمن در آنارشیسم و گسترش فسق فرهنگی برای فریب ملت تعریف کرده اند، جامعه به راهبرد متوازن فرهنگی از یکسو و اقدام قاطعانه و هماهنگ تمامی دستگاه های فرهنگی کشور برای مقابله آفندی با فرهنگ مهاجم بیگانه نیاز دارد.
🌺 آدرس اینترنتی مقاله 👇
🆔http://www.Javann.ir/004uoO