eitaa logo
موعود
1.9هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.1هزار ویدیو
275 فایل
🔸کانال رسمی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر «عج»🔸 🔹پایگاه اینترنتی موسسه موعود: 🔸fa.mouood.com 🔹فروشگاه اینترنتی: 🔸shop.mouood.com 🔹 ارتباط با موعود: 🔸Eitaa.com/mouood_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
7️⃣ 🔘 فرهنگ ایرانی و ایران فرهنگی 🔷 امانت، تنها تکلیف مداری نبود؟ 💠 از این آیت إِنّا عَرَضْنَا الْأَمانَة... مذکور در سوره‌ی احزاب با عنوان آیه‌ی امانت یاد کرده‌اند. چنانکه حضرت امام صادق(ع) ذیل این آیه امانت را معنی و در تفسیر آن فرموده‌اند: این امانت عبارت است ولایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام. (اصول کافی، ج1، ص 413، ح2) 💠 علامه طباطبایی می‌نویسد: منظور از ولایت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام)، آن ولایتی است که اولین نفر از این امت که بدان رسید. امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) در تعریف این ولایت بود، عبارت است از اینکه آدمی به جایی از تکامل برسد، که خدای سبحان عهده‌دار امور او شود، این از راه مجاهده و عبادت خالصانه به دست می‌آید. به زبان دیگر «به ولایت رسیدن» را امانت الهی عرض کرده است. 💠 برخی امانت را تکالیف شرعی و امور دینی که باید هر شخص مؤمن رعایت کند تعریف کرده‌اند برخی آن را، عشق و محبت به خداوند یا فیض الهی دانسته‌اند. اسماعیل حقی بروسی، از علمای اهل سنت، در تفسیر روح‌البیان چنین تعابیری درباره‌ی امانت بیان کرده است. 💠 مرحوم علامه طباطبائی، آن را «ولایت الهی» دانسته و فرموده: کمال حاصل برای انسان است از جهت آراستگی به عقاید صحیح و عمل صالح و پیمودن راه کمال به وسیله بالا آمدن از مرتبه ی پست ماده به اوج اخلاص، پس خدای سبحان تدبیر امرش را عهده‌دار می‌شود و این همان ولایت الهی است. (المیزان، ج 16، ص 421) 💠 حضرت علی بن موسی الرضا (علیه‌السلام) فرمود: «الامانةُ، الولایة، مَن ادّعاها بغیر حق فَقَد کفر؛ امانت ولایت است، هر که به ناحق آن را ادّعا کند کافر است.» (تفسیر صافی ج 4: 274، ح 66) 💠 شاید بتوان گفت: امانت، استعداد و قابلیت احراز مقام خلیفه اللهی است، همان که به تمامی در وجود شریف حضرت ولی الله، امام المتقین و امیرالمؤمنین(ع)، به ظهور رسیده و ایشان و اوصیاء پس از ایشان، در مقام ولایت کلّیه الهی واجد جمیع صفات کمالی خداوند متعال و همه‌ی شئونات حضرت حق‌اند، برای احراز مقام خلیفة اللّهی در عرصه‌ی هستی و در جمع همه‌ی ساکنان عالم امکان و پس از ایشان، جمیع ساکنان و راه‌نشینان، در فقر تمام، و در مسیر و سلوکی تمام و به مدد حضرت ولی‌الله الاعظم، مراتبی از ولایت را طی کرده و به مقام قرب الی الله، و توحید در صفات کمالی دست پیدا می‌کنند و آدمی، جز برای این مرتبه خلق نشده است، تا از مسیر گردن نهادن و مودّت ورزیدن درباره‌ی آن ذوات مقدّسه امانت‌داری کرد و خود نیز به کمالات دست یابد. ظهور کمالات در نایل آمدن به قرابتی از ولایت محقق می‌شود. 💠 چه به عبث، برخی از ما انسان‌ها بی‌هیچ مقدّمه و استحقاق و استعداد لازم، جامه‌ی خلافت و امارت، همان که به حقیقت در زمره‌ی شؤون خاص حضرت ولی الله است بر تن کرده و خود و دیگران را به هلاکت می‌افکنیم. ⬅️ ادامه دارد... ✍️ @mouood_org
🔘 مایة شادی همگان 🔹 روزی حضرت علی(ع) به فرزند خویش سیدالشهدا(ع) نگریسته و فرمودند: 🔹 این فرزندم همان‌گونه که نبی‌اکرم(ص) فرمودند، سیّد و سرور است و به زودی خداوند از نسل او مردی را بیرون می‌آورد که همنام و همسان پیامبرتان از حیث شمایل و روحیات است. 🔹 هنگامی قیام می‌کند که مردم دچار هستند و حق، پایمال گشته و ستم را عیان کرده‌اند. 🔹 ... از قیامش اهل آسمان و ساکنان آن شاد و می‌گردند. 🔹 او مردی است: پیشانی گشاد، دارای بینی کشیده و باریک و شکم برجسته و اندام متوازن که بر ران راستش خالی دارد و دندان‌هایش مرتب و نمایان هستند. 🔹 زمین را همان‌گونه که از ظلم و جور آکنده شده باشد، از مملو می‌سازد. 📚 برگرفته از کتاب برگرفته از کتاب « »؛ به نقل از الغيبة نعمانی، ص214. 📬 خرید از فروشگاه موعود shop.mouood.com/emam_ali_emam_mahdi فراکتاب: https://b2n.ir/j92654 کتابراه: https://b2n.ir/j37096 طاقچه: https://b2n.ir/x18346 @mouood_org
8️⃣ 🔘 فرهنگ ایرانی و ایران فرهنگی (بخش پایانی) 🔷 اراده‌ی معطوف به قدرت و تداوم غیبت 💠 راز قریب به یکهزار و سیصد و هشتاد و سه سال غیبت ولی الله الاعظم از جمع انسان‌ها، به جفای ما در حق ایشان، و تصرف عدوانی مقامات و مراتب خدادادی و خاص ایشان بازگشت می‌کند. 💠 این حرص، در مراتب بی‌شمارش در همه‌ی ما وجود دارد. همان که در عبارت کوتاه «اراده‌ی معطوف به قدرت» از آن یاد کردم. نه آنکه به تمامی رغبت به امارت، ملکداری و ریاست نکوهیده باشد، چه ترتیب مناسبات مدنی انسانی که مدنی الطبع است بسته به آنست، بلکه، مهم، احراز شرایط لازم این مناصب است و همه غوغا و جنگ هفتاد و دو ملت به احراز مناصب و حرص درباره‌ی آن، قبل از جمع شدن شرایط و جلب شؤونات بازگشت می‌کند. می‌فرمود: عشق و شباب و رندی مجموعه‌ی مراد است چون جمع شد معانی گوی بیان توان زد «حافظ» 💠 بیهوده سخن می‌گوئیم، و بیهوده‌تر عمل می‌کنیم، بر غوغا می‌افزائیم، جولان می‌دهیم، چون گرگان ره می‌پوئیم، آن زمان که معانی لازم را در خود فراهم نیاورده‌ایم. راز همه‌ی جدال و غوغا، در مراتب خورد و کلان به این امر بازگشت دارد. در مقابل «اراده‌ی معطوف به قدرت» که در معنی؛ تبدیل شدن انسان به اراده‌ای که به تمامی به قدرت و سروری می‌اندیشد «اراده‌ی معطوف به حق» قرار دارد. 💠 اوّلی، در ابلیس ظهور تام یافت، و پس از وی، در طیفی بسیار گسترده در میان جمیع انس و جن و پس از ایشان، در حوزه‌های فرهنگی و تمدّنی. تفوّق‌طلبی، استکبارورزی، فریاد اناالحق «أنا خیرٌ منه» گفتن‌ها، در عموم صورت‌های تمدّن عصر جدید قابل مشاهده است: لفظ «انانیّت» همه‌ی آن معانی را در خود دارد؛ ولی عبودیت در پیامبر اعظم(ص) و امامان بر حق در خاندان وحی، ظهور تمام می‌یابد، و طیفی از آن در میان مؤمنان به ولایت و امامت آن خاندان، تجلّی می‌یابد. 💠 «عبودیت» در مقام «عبداللّهی» رسول مکرم اسلام و اوصیاء ایشان ظهور دارد. 💠 مظهر تام و اتم عبودیّت، امام مبین، به مرتبه‌ای از قرب إلی الله رسیده که از مسیر ولایت تصرّفی و کلیّه، کار خدایی می‌کند و قادر به تصرّف در جمیع امور تشریعی و حتّی تکوینی است. اعجاز انبیاء، پرده از ولایت تصرّفی ایشان به نحو تامّ بر می‌دارد و کرامات اولیاء، خبر از مستحیل شدن صفات بشری ایشان در صفات ربّانی می‌دهد. از اینجا اولیاء کار خدایی می‌کنند. 💠 گویی، ابلیس در منتها الیه ریسمان انانیّت و اراده‌ی معطوف به قدرت مستقر و جناب محمّد بن عبدالله، در منتها الیه ریسمان عبودیّت مستقر گشته، از ایشان و خاندانش با عنوان، حبل الله المتین و عروة الوثقی یاد می‌شود. و جمیع خلق عالم، در طیفی گسترده، با جلب و جذب صفات هر یک از این دو، یا گردن نهاده به ولایت ابلیس‌اند و یا، منقاد و مطیع ولایت الله، آخرین حلقه از زنجیر اراده‌ی معطوف بحق، حضرت ولی الله الاعظم، امام زمان(عج) است، در عبودیّت تمام، و در پس پرده‌ی غیب مانده است و تا آن زمان که ما در جلوه‌گری نابجا، و اراده‌ی شیطانی مانع از جلوه‌گری و ظهور آن اراده‌ی حق باشیم طلوع و ظهور خورشید حق به تأخیر می‌افتد. به قول جناب حافظ: میان عاشق و معشوق هیچ حائل نیست تو خود حجاب خودی، حافظ از میان برخیز 💠 چه بدانیم و چه ندانیم، حجاب تابش و طلوع خورشید حقیقت قدسی از پس پرده‌ی غیب شده‌ایم. پرده‌ی افتاده بر غیب هستی مائیم، ساکنان اراده‌ی معطوف به قدرت. 💠 حقیقت و باطن جدال بی‌پایان هفتاد و دو ملت، همین اراده است، همه را افتاده و خاضع آستان خویش می‌خوانیم. هر یک بسته به وسعت مقامات و مراتبی که به حقیقت آن همه را غصب کرده‌ایم. ✍️ @mouood_org
🕯 ای دل تو چگونه نشکنی با این داغ 🕯 آتش زده باز دست دشمن بر باغ 🕯 یک زخم دگر به زخم مان افزودند 🕯 با این خبری که آمد از شاهچراغ ▪️ شهادت و زخمی شدن جمعی از زائران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) در حمله تروریستی را خدمت مولانا صاحب الزمان(عج)، خانواده آنان و همه هم وطنانمان تسلیت عرض می کنیم. @mouood_org
📚با دعای ندبه در پگاه جمعه 🔹این کتاب، تفسیری از دعای ندبه نیست؛ بلکه بررسی سندها و شبهات راجع به این دعای گرانقدر است. در این کتاب، نظر علمای بزرگی چون سید بن طاووس، علامه مجلسی، محدث نوری و محدث قمی درباره سند و راوی این دعا آورده شده و شبهات مختلفی پاسخ داده شده است. 🔹مطالب این کتاب که در سه فصل توسط حجت الاسلام و المسلمین «علی اکبر مهدی پور» جمع آوری شده است. 🌐 لینک در فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/doaye_nodbe/ 🌐 لینک محصولات موعود در کتابخوان‌های: 🔹طاقچه: 🔸taaghche.ir/publisher/832/انتشارات-موعود 🔸taaghche.ir/publisher/835/انتشارات-هلال 🔹کتابراه: 🔸ketabrah.ir/publisher/موعود-عصر 🔹 فراکتاب: 🔸faraketab.ir/content/person/13973/موعود-عصرعج 🔹پاتوق‌کتاب: 🔸patogh.mobi/publisher/2639 📋 🖋 📚 || 🔖 📲 @mouood_org 📲 @mouood_asaar 🌐 mouood.org 🌐 shop.mouood.com
5️⃣0⃣ 🔘نازل منزل پیامبری 🔹امام رضا(ع) در ادامه درباره منزلت منصب می فرمایند: 🔹هر آینه، امامت نازل منزل پیغمبران و و بهره امیرمؤمنان(ع) و ارث و بهره حسن و حسین(ع) است، امامت زمام دین است و سبب به هم بستگی مسلمانان و صلاح دنیا و عزت مؤمنان است. 🔹 امامت، تمامیت و روزه و زكات و حج و جهاد و تمام کننده غنیمت مسلمانان و صدقه ها است. امام حلال می‌كند حلال خدا را و حرام می‌كند حرام خدا را و برپا می‌دارد حدود خدا را و دفع خطر و دشمن می‌كند از دین خدا 🔹می‌خواند مردمان را به سوی راه پروردگار خود، با دلیل و برهان و پند و اندرز نیكو و دلیل رسای روشن. 📚 کتاب « » اثر از مجموعه 📬 خرید از فروشگاه موعود shop.mouood.com/velayat_vali طاقچه: https://b2n.ir/k79931 کتابراه: https://b2n.ir/n39413 پاتوق کتاب فردا: https://b2n.ir/j48730 فراکتاب: https://b2n.ir/b10942 @mouood_org
هدایت شده از موعود
202030_1951834298.mpga
3.38M
هدایت شده از موعود
1_92905014.pdf
686.4K
202030_976785733.mp3
3.97M
🔘 صاحب لوا: تجدید عهد با امام زمان(عج) 🔹 بیاید یک روز از صبح تا شب، پسند و ناپسند امام زمان(عج) را محور زندگیمان قرار دهیم. @mouood__org
💠راه بهشت 💧پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم به یكی از مسلمانان فرمودند: «می ‌خواهی تو را به موضوعی راهنمایی كنم كه به انجام آن، خداوند تو را به بهشت ببرد؟!» 💧او عرض كرد: چرا ای رسول خدا! 💧پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: «از آنچه خداوند به تو داده، تو هم (به نیازمندان) بده.» 💧او عرض كرد: اگر خودم نیازمندتر از او باشم، چه كنم؟ فرمودند: «مظلوم را یاری كن!» 💧او عرض كرد: اگر خودم، ناتوان ‌تر از او باشم ، چه كنم؟ فرمودند: «برای نادان، كاری انجام بده؛ یعنی راهنماییش كن.» 💧او عرض كرد: اگر خودم نادان ‌تر از او باشم، چه كنم؟ فرمودند: «زبانت را جز از سخن نیك، خاموش ‌دار.» 💧آیا شادمان نیستی كه یكی از این ویژگی ‌ها را داشته باشی كه تو را به بهشت ببرند؟ 📚 📗 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به لینک‌های زیر مراجعه فرمایید: https://shop.mouood.com/kashkul/ @mouood_org
🔸 حضرت عبدالعظیم حسنی گوید: 🔸 بر مولای خود حضرت جواد (ع) وارد شدم و خواستم درباره قائم بپرسم که آیا مهدی همان قائم است یا شخص دیگری می‌باشد؟ ولی امام پیش از آنکه من چیزی بگویم، آغاز به سخن کردند و فرمودند: 🔸 «ای ابوالقاسم! قائم فردی از ما «امامان شیعه» و همو مهدی است که باید در دوران غیبت، منتظرش باشند و در عصر ظهور از فرمانش اطاعت کنند. او نسل سوم از فرزندان من است. سوگند به خدایی که محمد (ص) را به نبوت برانگیخت و ما را به امامت برگزید، اگر از عمر دنیا تنها یک روز باقی مانده باشد، خداوند آن روز را آن چنان طولانی گرداند تا حضرت مهدی (عج) قیام نماید و زمین را پس از آنکه از ظلم وستم لبریز شده از عدل و داد آکنده سازد…» 🔸 سپس فرمودند: «برترین اعمال شیعیان ما انتظار فرج است.» 📚 «کمال‌الدین»، ج ۲، باب 36، حدیث ۱. @mouood_org
🔘یک سبد گل نرگس5️⃣ 🔵دعای ندبه، معرف انسان 🔸 فقط سوز و احساس و عاطفه نیست، علم و معرفت نیز هست، بلکه ساختار و پشتوانه آن احساسات پاک و عواطف انسانی و نهفته در آن هم می باشد. 🔸دعای ندبه، در سایه سار تعریف و امام معصوم، انسان را نیز به درستی معرفی می کند و جایگاه او را از حیوان ناطق بسی برتر می شناساند و از افق حی متأله نیز که در کتاب های برخی صاحب نظران در مورد تعریف انسان آمده، چه بسا روشن تر و زلال تر است و باطن و حقیقت این تعریف را آشکار می سازد. 🔸از آنجا که بحث مذکور، دامنه ای دراز دارد و علمی و قدری سنگین است، در این وجیزه در مورد آن فقط به همین اشارت اکتفا می کنیم؛ اما اجمالاً می گوییم تعریف روشن و دلنشین انسان را می توان در لایه های معرفتی دعای ندبه به نظاره نشست و او موجودی است که عمق وجود و ساختار انسانی اش را باید در ساحت و امام معصوم جست وجو کرد. @mouood_org
1⃣3⃣ 🔘 یدالله 🔺 سفر به مگدو ♦️ برای آشنایی بیشتر با عقیده در سال 1983 بار سفر بسته و با نظارت راهی سرزمین شدم. پس از فرود آمدن در ، اتوبوس ها ما را به شمال یعنی بردند، كه در 55 مایلی شمال تل اویو و 15 مایلی دریای مدیترانه قرار دارد. ♦️ در طول مسیر با كلاید آشنا شدم که اواخر شصت سالگی خود را طی می كرد. او فارغ التحصیل دانشگاه و در جنگ جهانی دوم افسر ارتش بود. ♦️ هنگامی كه به مگدو رسیدیم، از اتوبوس ها پیاده شدیم و راه تپه كوچكی را پیش گرفتیم كه بقایای گروه ها و مردمان گذشته را در خود دفن كرده بود. وقتی به او گفتم: نگاه كن كلاید این تپه جای یكی از شهرهای قدیمی بود و ما در جنوب دشت بزرگی ایستاده ایم كه أسدریلیون نامیده می شود و در از او به نام یاد شده است. ♦️ كلاید با لحنی همانند یك مورخ مجرب جواب داد: مگدو در قرون گذشته، شهر بزرگ و بسیار بااهمیتی بود. این شهر بر سر راه های استراتژیك نظامی قرار داشت و كاروان ها از این شهر می گذشتند. راه ساحلی كه مصر را به مرتبط می سازد، از دشت مگدو، می گذرد. 📚 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/yadollah/ کتابراه: yun.ir/ek8roc طاقچه: yun.ir/gge523 فراکتاب:yun.ir/x7flq1 @mouood_org
🔘 حقوق امام زمان(عج): پیروی کردن 🔸 امامان معصوم(ع) در ، ، ، ، ، و دیگر صفات پسندیده اخلاقی، سرآمد اهل روزگار هستند و به همین دلیل، مردم باید آنان را پیشوا و مقتدای خود سازند و در همه امور به آنها اقتدا کنند. 🔸 پیامبر اکرم(ص) در این باره می‌فرماید: هر کس خوشحال می‌شود مانند من زندگی کند و مانند من از دنیا برود و در بهشت برینی که پروردگارم آن را کاشته است، ساکن شود، باید پس از من علی را دوست دارد و به امامان پس از من اقتدا کند؛ زیرا آنان منند، از من آفریده شده‌اند و فهم و دانش روزی شده‌اند. 📚 برگرفته از کتاب , ج 3: ؛ اثر 📬 خرید از فروشگاه موعود shop.mouood.com/marefat_va_taklif از کتابراه: https://b2n.ir/504402 از فراکتاب: https://b2n.ir/790748 از طاقچه: https://b2n.ir/878540 @mouood_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 یار تنوری برای امام عصر(عج) باشیم... 🔹 امام زمان(عج) چه درخواستی از ما دارند؟ @mouood_org