شروع سخنرانی دکتر شهریار بحرانی
کارگردان ملک سلیمان و مریم مقدس
با موضوع جهان آینده کافران بر پردا سینمای غرب
پخش آنلاین از وبسایت موعود
www.mouood.org
#شعر_روز
بيا كه عشق ببارد
محمد رضا سليمى
چه سال ها كه گذشت و بهار منتظر است
بهار زخمى پشت حصار منتظر است
چه سروها كه به دست تَبر شهيد شدند
شقايق دل ما، داغدار منتظر است
از اين لباس سياه عزا، دلش پوسيد
سحر مگر برسد، شام تار منتظر است
بهانه گير شدند و به گريه افتادند
ستاره كُشت خودش را، سه تار منتظر است
چه قدر پنجره باز است رو به سوى اميد
چه قدر دلشده ى بيقرار منتظر است
مگر به مقصد خورشيد رو بگرداند
در ايستگاه تغزّل، قطار منتظر است
كوير شد دل عشّاق و آسمان خشكيد
بيا كه عشق ببارد، بهار منتظر است
تشديد فعاليت يك فرقه منحرف در قم
يكى از عناصر گروه منحرف احمد الحسن يمانى، اخيراً با تشديد فعّاليت هاى خود در استان قم با برگزارى جلسات مباحث عقيدتى در راستاى تغيير عقايد طلّاب خارجى براى پيوستن به احمد يمانى، لوح فشرده تبليغاتى شامل بيانيه هاى يمانى و مباحث جلسات خود را در اختيار آنها قرار مى دهد.
اين عناصر با محوريت شيخ عطيه مصرى با دعوت افراد به منازل خود يا مراجعه به منازل طلاب به صورت ريز در مباحث عقيدتى، ساعت ها با يكديگر بحث مى كنند. از جمله محورهاى عقايد و مباحث آنها عبارت است از: «امام زمان ازدواج كرده و خانواده دارد، ما سيزده معصوم و دوازده مهدى داريم، دو تا مهدى داريم كه در يك زمان ظاهر مى شوند، يكى فرزند امام حسن عسكرى (ع) و يكى در آخر زمان متولد مى شود، يمانى در بصره عراق ظاهر مى شود و ايران، عراق، عربستان، شام و مصر را تسخير خواهد كرد و اسامى ياران يمانى در عراق، الاخيار، در ايران الكنوز و در مصر، النجباء است.»
كراك فقط براى ايران توليد مى شود
سرتيپ حميدرضا حسين آبادى گفت: در ملاقات با پليس كشورهاى همسايه هيچ گونه كراك در آنجا مشاهده نكرديم به طورىكه كراك با هدايت كشورهاى غربى در افغانستان توليد و در كشور ما مصرف مى شود.
رئيس پليس مبارزه با موادّ مخدر نيروى انتظامى در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: هرويين فشرده و مخرب كراك و انواع افزودنى خطرناك كه به آن اضافه مى كنند كه با خلوص 95 درصد به ايران وارد مى شود، در هيچ كشورى مصرف ندارد و فقط براى ايران توليد مى كنند.
وى با بيان اينكه اروپا خود توليد كننده پيش سازهاى مواد شيميايى مخدر است گفت: سالانه 13 هزار تن پيش ساز اسيد انيدريك و هيدروكلرايد اسيد به افغانستان ترانزيت مى شود در حالى كه اگر اين پيش سازها به افغانستان نرود آنها نمى توانند كارى از پيش ببرند.
وى مصرف كراك را راهى بدون بازگشت اعلام كرد و گفت: كسانى كه به اين مواد اعتياد دارند قطعاً عمر بسيار كوتاهى خواهند داشت.
احترام به والدین
شخصى نقل مى كرد پدرم را پس از مردنش در خواب ديدم. از او پرسيدم ارواحى كه در عالم برزخ معذّباند عذاب و سختى هاى آنها چگونه است؟
در پاسخ فرمود: «آنچه براى تو كه هنوز در عالم دنيا هستى از عذاب برزخ و ناچارى آن مى توان بيان كرد مثل آن است كه در درّه اى باشى و از چهار سمت كوه هاى بسيار مرتفعى كه هيچ توانايى بر بالا رفتن از آنها نباشد تو را برگرفته باشد و در آن حال گرگى هم تو را دنبال كند و هيچ راه فرارى برايت نباشد. (عذاب برزخى هم چنين است).
پرسيدم: آيا خيراتى كه در دنيا براى شما انجام داده ام به شما رسيده و كيفيّت بهره مندى شما از خيرات چگونه است؟
در پاسخ فرمود: بلى تمام آنها به من رسيده است و امّا كيفيّت بهره مندى از آنها را هم با ذكر مثالى براى شما بيان مى كنم.
هرگاه در حمّام بسيار گرم و پرجمعيّتى باشى كه در اثر بخار و حرارت، نَفَس كشيدنت سخت باشد، در آن حال گوشه درب حمّام باز شود و نسيمى خنك به تو برسد چقدر شاداب و راحت و آزاد مى شوى؟! چنين است حال ما هنگام رسيدن خيرات شما؛ 1
پيامبر اكرم (ص) فرمودند: «هركس قبر پدر و مادرش يا يكى از آن دو را به خاطر خداوند زيارت كند مساوى با يك حجّ قبول شده است و هركس زائر پدر و مادرش باشد ملائكه در قبر به زيارتش مىآيند». 2
پی نوشت:
(1). سيد محمد نجفى يزدى، روابط زن و مرد يا اخلاق در خانواده، ص 42.
(2). كنز العمّال، ج 16، ص 468.
تغذيه درمانى
تغذيه درمانى و نگاه به نوع تغذيه، اساس و اصل تمام مكاتب پزشكى جهان، از جمله مكتب پزشكى جامع اسلامى است. اين بحث در طبّ جامع اسلامى از اهميت فوق العاده اى برخوردار است كه به بحث «اطعمه و اشربه» معروف است.
بحث «اطعمه و اشربه» توجه خاصى به نوع، كيفيت و زمان مصرف غذا دارد.
طبّ جامع اسلامى تغذيه سالم و صحيح را ضامن سلامتى انسان مىداند 1 و به همين جهت اولين شيوه از هفت شيوه درمان جسمانى را به اين امر مهم اختصاص داده است. 2
در نظر گرفتن حلال و حرام بودن غذاها و نوشيدنى ها و چگونگى حلال شدن و حرام بودن آنها را فقط در تحقيق قواعد تغذيه اى اسلامى مى توان به اين سادگى و جامعى يافت و اين بحث در ساير مكاتب تغذيه اى و درمانى يا مفقود است يا به صورت ناقص و طبق اعتقادات خرافى موجود است. 3
پی نوشت:
(1) .. ابنا بسطام نيسابوريين، طب الائمه، به اهتمام باسم محمود.
(2). محسن عقيل، طب الائمه.
(3). مامقانى، شيخ عبدالله، مرآت الكمال.
تغذيه درمانى
تغذيه درمانى و نگاه به نوع تغذيه، اساس و اصل تمام مكاتب پزشكى جهان، از جمله مكتب پزشكى جامع اسلامى است. اين بحث در طبّ جامع اسلامى از اهميت فوق العاده اى برخوردار است كه به بحث «اطعمه و اشربه» معروف است.
بحث «اطعمه و اشربه» توجه خاصى به نوع، كيفيت و زمان مصرف غذا دارد.
طبّ جامع اسلامى تغذيه سالم و صحيح را ضامن سلامتى انسان مىداند 1 و به همين جهت اولين شيوه از هفت شيوه درمان جسمانى را به اين امر مهم اختصاص داده است. 2
در نظر گرفتن حلال و حرام بودن غذاها و نوشيدنى ها و چگونگى حلال شدن و حرام بودن آنها را فقط در تحقيق قواعد تغذيه اى اسلامى مى توان به اين سادگى و جامعى يافت و اين بحث در ساير مكاتب تغذيه اى و درمانى يا مفقود است يا به صورت ناقص و طبق اعتقادات خرافى موجود است. 3
پی نوشت:
(1) .. ابنا بسطام نيسابوريين، طب الائمه، به اهتمام باسم محمود.
(2). محسن عقيل، طب الائمه.
(3). مامقانى، شيخ عبدالله، مرآت الكمال.
💠 معرفی مجموعه مستند راز آفرینش
🔸مجموعه مستند حقایق علمی قرآن کریم با استفاده از علوم پیشرفته دانشگاهی (إن فی ذلک لایه لقوم یتفکرون)
🔹این مجموعه حاوی 26 حلقه لوح فشرده به صورت فیلم مستند است که در کشور ترکیه، برای استفاده دنیای اسلام، به زبان عربی تولید و در ایران توسط موسسه فرهنگی هنری موعود عصر ترجمه و دوبله شده است. در هر یک از این حلقه لوحها به موضوعات مختلفی از راز آفرینش هستی پرداخته شده و اعجاز آنها توسط علوم دانشگاهی پیشرفته به اثبات رسیده است.
🔸به عبارت دیگر، همانطور که پروردگار متعال در آیات زیادی از قرآن کریم، پس از اشاره به نعمتهای الهی اشاره فرمودهاند: "ان فی ذلک لایه لقوم یتفکرون"، این مجموعه گوشهای از نشانهها و آیات الهی را در آفرینش هستی برای شما به نمایش گذاشته و شما را با قدرت لایزال الهی بیشتر آشنا میکند، باشد که در آن اندیشه کرده و از رستگاران شویم.
🔹برخی عناوین این مجموعه عبارت است از:
۱- معجزات قرآن کریم
۲- اعجاز پروردگار در خشکی و دریا
۳- شگفتیهای جهان
۴- مهر و عطوفت مادری
۵- معماران طبیعت
(برای مشاهده تمامی عناوین به کانال معرفی آثار موسسه موعود به آدرس @mouood_asaar مراجعه فرمایید)
🔸به یاری خداوند متعال و عنایات حضرت ولیعصر «عج»، بخشهایی از این مجموعه ارزشمند را در کانال موسسه موعود به محضر شما همراهان مهدوی ارائه میکنیم. این مجموعه در فروشگاه اینترنتی و اپلیکیشن فروش یارانشاپ با تخفیف 40 درصد قابل تهیه است.
🗒 #معرفی_آثار
📚 #مستند_راز_آفرینش
📲 @mouood_org
📲 @mouood_asaar
🌐 www.mouood.org
🌐 www.yaranshop.ir
💠 حلم و بردباری
🔸روزی حضرت علی «ع» چند بار غلام خود را صدا زدند؛ ولی جوابی نشنيدند. ناگهان حضرت ديدند كه غلام دم در ايستاده است. به او فرمودند: «چرا جوابم را نميدهی؟»
🔹غلام عرض كرد: زيرا به حلم و بردباري شما اطمينان دارم و خود را از مجازات ايمن ميدانم.
حضرت علی «ع» پاسخ غلام را نيكو شمردند و به همين جهت او را آزاد كردند.
🗒 #امیرالمومنین || #اخلاق
📚 #کشکول_موعود || 📔 #جمال_یار || 📖 كشّاف، ج 4، ص 715.
📲 @mouood_org
🌐 www.mouood.org
🌐 www.yaranshop.ir
💠 گرچه یک نفر!
🔸آيت الله حسنزاده آملی «حفظه الله» فرمود:
🔹شبی درباره اين موضوع فكر میكردم كه چرا خداوند، انسانها را آفريد؟ آياتی مانند «وَ ما خَلَقتُ الجِنَّ وَ الإِنسَ إِلّا لِيَعبُدُون» را هم كه از نظر میگذراندم و اينكه در تفسيرش فرمودهاند: لِيَعبُدُونَ يعني لِيَعرِفُونَ، باز اين اشكال به ذهنم میآمد كه عبادت، فرع معرفت است و ما كه معرفتی نسبت به خدا نداريم، پس چه عبادتی؟! و..!
🔹صبح، اوّل وقت، به حضور استاد علّامه طباطبايی «رض» رسيده و سؤال را با ايشان در ميان گذاشتم كه: حضرت استاد! پس چه كسی بناست خداوند را عبادت كند؟!
🔸ايشان در بيانی كوتاه فرمودند:
🔹گر چه يك نفر! تا اين جمله را فرمودند، من آرام شدم. همان دم به ياد وجود مقدّس امام زمان «عج» افتادم و خاطرم آمد كه زمين و عالم، هماره چنين شخصی را دارد. ديگران همگی طفيلی وجود انسانِ كامل (معصوم) هستند و گويی هدف از خلقت آنان، به خلقت موجود تام و كامل باز میگردد.
💌 همراهان مهدوی گرامی، از شما خواستار دعا جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان «عج» هستیم. التماس دعا
🗒 #امام_زمان_عج
📚 #کشکول_موعود || 📓 #سیره_نیکان
📲 @mouood_org
🌐 www.mouood.org
🌐 www.yaranshop.ir
هدایت شده از تاریخ فردا
▫️رخنه در كار عالم و آدم و به فساد كشاندن بندگان خدا، از شيطان به بنيقابيل و از آنان به بنياسرائيل منتقل شد تا به امروز كه چون موريانه و موذيانه در كار رخنه، تباهي و سلطهجويياند و جلوداري هم ندارند.
مناظره امام محمّد باقر (ع) با عمرو بن عبيد (يكى از بزرگان اهل سنّت)
عمرو بن عبيد بر امام باقر (ع) وارد شد و مى خواست ايشان را به پرسش هاى خود آزمايش كند. پس به آن جناب عرض كرد:
قربانت شوم! معناى گفتار خداى تعالى چيست كه مى فرمايد: «آيا نديديد آنان كه كفر ورزيدند كه آسمانها و زمين بسته بودند، پس شكافتيم آنها را.» 1
حضرت باقر (ع) فرمودند:
«آسمان بسته بود، يعنى باران فرو نمى فرستاد و زمين بسته بود، يعنى گياه نمى روياند.»
عمرو بن عبيد خاموش شد و جاى اعتراض به سخن آن حضرت نيافت و رفت و دوباره بازگشته، گفت:
قربانت گردم! مرا از گفتار خداى تعالى آگاه كن كه فرمايد: «و آنكه خشم من بر او فرود آيد، همانا تباه گشت.» 2 خشم خداى عزّوجلّ چگونه است؟ يعنى اگر خشم به همين معناى عرفى باشد كه در اثر پيشامد ها تغييرى در حال شخص پيدا مى شود و از آرامى به حال خشم درآيد، اين معنا درباره خداى متعال جايز نيست؛ زيرا موجب تغيير در او شود و مانند بندگان از حالى به حال درآيد.
امام باقر (ع) فرمودند:
«اى عمرو! خشم خدا عقاب اوست؛ يعنى خشم در اين آيه، به معناى عقاب است و هركه پندارد كه خداى تعالى را چيزى تغيير دهد، همانا چنين كسى كافر شده است.» 3
پىنوشتها:
__________________________________________________
(1). سوره انبياء، آيه 30.
(2). سوره طه، آيه 81.
(3). مفيد، محمّد بن محمّد، «الارشاد»، ج 2، صص 237- 238.
سيّد حسن حرّ، «سبك اخلاقى مناظرات چهارده معصوم (ع)» از منظر قرآن و روايات»، فصلنامه قرآنى، كوثر، شماره 51، زمستان 93، صص 167- 168.
آيا مؤمنى نيست؟
امام باقر (ع) فرمودند:
«خداى تعالى از ابتداى هر شب جمعه تا آخر آن، از بالاى عرش ندا در مى دهد: «آيا بنده مؤمنى نيست تا پيش از دميدن سپيده، براى دين يا دنيايش، مرا بخواند تا من اجابتش كنم؟ آيا عبد مؤمنى نيست كه تا قبل از طلوع فجر، از گناهانش توبه كند تا من او را بيامرزم؟ آيا بنده مؤمنى نيست كه روزى اش تنگ شده باشد تا قبل از طلوع فجر، از من زيادتر روزى درخواست كند و من روزى اش را زياد كنم و بر او وسعت دهم؟ آيا عبد مؤمن بيمارى نيست كه قبل از طلوع فجر، از من درخواست شفا كند، پس او را شفا دهم؟ آيا عبد مؤمن در بندى نيست كه تا قبل از طلوع فجر، از من درخواست آزادى از زندان كند و من او را برهانم و راهش را باز كنم؟ آيا بنده مؤمن ستم كشيده اى نيست كه تا قبل از طلوع فجر از من درخواست انتقام كند و من او را يارى كنم و برايش انتقام بگيرم؟» پس پيوسته اينگونه، مردم را مىخواند تا صبح شود.»
منبع: «عدة الدّاعى و اجاعى السّاعى»، ص 52.
٫شعرـروز
نگاه تو
كيستم من؟ سائلى در پاى ديوار شما
با همه فقر و تهيدستى خريدار شما
ديده ام را شسته ام يك عمر از خون جگر
در هواى لحظه اى از فيض ديدار شما
چون درخت خشك دارم بر فلك دست نياز
بلكه يابم حاصلى از نخل پر بار شما
سر برون آورده ام چون رشته از شمع خموش
تا مگر نورى نصيبم كرد از نار شما
پيشتر از آن كه بگذارند نامى روى من
بوده نامم با خطّ خوانا به طومار شما
پاى تا سر دردم و باشد دوايم يك نگاه
اى شفاى عالمى در چشم بيمار شما
فخر بر بلبل فروشم، ناز بر گل آورم
گر چو خارى سر برون آرم ز گلزار شما
غلامرضا سازگار