eitaa logo
موعود
2هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
1.2هزار ویدیو
276 فایل
🔸کانال رسمی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر «عج»🔸 🔹پایگاه اینترنتی موسسه موعود: 🔸fa.mouood.com 🔹فروشگاه اینترنتی: 🔸shop.mouood.com 🔹 ارتباط با موعود: 🔸Eitaa.com/mouood_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹 خدايا! هرگاه مرا در نظر مردم به درجتى فرا مى‏برى، به همان قدر در نفس خود خوارم گردان و هر گاه مرا به عزّتى آشكار مى‏نوازى، به همان قدر در نفس خود ذليل گردان. 📚 «صحیفه سجّادیه»، ترجمه آيتى، ص 128، مناجات بیستم @mouood_org
💠سيره ائمّه اطهار 💧مردی انصاری كه خانه جديدی خريده بود، نزد پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله و سلم آمد و نگرانی خود را از شرّ همسايه جديدی كه پيدا كرده بود، خدمت پيامبر صلی الله علیه وسلمعرض كرد. حضرت، چهار نفر (علی، سلمان، ابوذر و شخص ديگری كه گفته ‌اند مقداد بوده است) مأمور كردند با صدای بلند در مسجد به عموم مردم از زن و مرد ابلاغ كنند كه: «هر كس همسايگانش از آزار او در امان نباشند، ايمان ندارد.» ▫️اين اعلام سه نوبت تكرار شد. بعد، رسول اكرم صلی الله علیه و آله و سلم با دست خود به چهار طرف اشاره كرده و فرمودند: «از هر طرف تا چهل خانه همسايه محسوب می ‌شوند.» 📚 📗 📫 خرید از یاران شاپ: https://b2n.ir/546054 طاقچه: https://b2n.ir/752765 فراکتاب: https://b2n.ir/450683 کتابراه: https://b2n.ir/075429 @mouood_org
🔘 شهادت شکافنده‌ی علم نبوی و مظهر حلم علوی، امام محمّد باقر(ع) بر رهروان راه آن حضرت تسلیت باد. @mouood_org
🔘اتوپیا، سرزمین موعود و واقعیت‌های فراموش شده3️⃣ ❓اندیشه افلاطونی اتوپیا و آتلانتیس، که به تعبیر شما، ریشه در تلقّی یهود دارد، چگونه در دوره مدرن باز تولید می‌شود؟ از این جهت این را می‌پرسم که این مفاهیم در مکاتب گوناگون غربی در قرن‌های اخیر بسیار به کار رفته است! 🔅بله! در اواخر در و هم‌زمان با آغاز و جنبش دوم در ، پس از اومانیسم یکم که در باستان پدید آمده بود، سه حرکت ویژه از غرب اروپا، به ویژه از کشور آغاز شد. ابتدا با حمایت و فرمان دولت‌های و انگلیس، به سمت غرب روانه شد و به سرزمین سرخپوستان رسید و این مرحله، سرآغاز اشغال و غارت آن سرزمین و شکل‌گیری دنبالة تمدّن غرب در آنجا، در قالب قاره‌ای به نام شد. 🔅دیگر اینكه سیاستمداری به نام در دربار انگلیس، کتابی نوشت به نام . او در این کتاب، با ترکیب اومانیسم جدید و برخی انگاره‌های ، ضمن نقد جامعة آن زمان غرب، طرح نوینی را ارائه کرد. به گونه‌ای که در سده‌های بعد، برخی نویسندگان در غرب معتقد بودند كه موجود در اتوپیای تامس مور، مبنا یا الهام‌بخش کمونیسم مارکس شده است؛ اتوپیایی که متعاقباً در شکل گرفت و در نهایت، شخصی به نام کتاب را در انگلیس نگاشت. اکنون اتوپیای افلاطون در کتاب «جمهور»، در قالب اتوپیای تامس مور، چهره‌ای متفاوت به خود گرفته بود: خبر که به اروپا رسید، سراسیمه به دریا زدند و خود را به این قاره رساندند. آن سرزمین را غارت کردند و تمدّن‌های ثروت‌مند آنجا را نابود و طلا و نقرة آنها را به اروپا سرازیر کردند. 📚 📫خرید از: یاران شاپ: https://b2n.ir/103861 کتابراه: https://b2n.ir/498756 طاقچه: https://b2n.ir/705976 فراکتاب: https://b2n.ir/829969 @mouood_org
3️⃣ 🔘 دنیاپرستی و اشرافی‌گری (قسمت سوم) ♦️ جهان و هر چه با جهانِ بی‌قرار و زودگذر و جهنده نسبت می‌یابد، می‌شود؛ چراکه در بنیاد خود، فانی و نابودشدنی است. به استناد اشعاری که به امام علی(ع) منسوب است: همانا دنیا فناست و ثبوتی در آن وجود ندارد همانا دنیا مانند خانه سست و لرزان است. ♦️ جهان در ذاتش، جهندگی، بی‌ثباتی و بی‌قراری را داراست. بدا به حال امیران و حاکمانی که گمان می‌کنند برای طولانی ساختن مدّت عمر و ماندگاری خود، می توانند دلخوش و مطمئن به شحنه‌ها و برج‌ها و گزمه‌ها و زندان‌ها شوند! ♦️ همه اقوام و حاکمانی که برای ماندگاری، متّکی به ضرب و شتم مظلومان و به چارمیخ کشیدن حق‌جویان شدند، زمان خود را جلو انداخته‌اند. ♦️ «و چه بسیار آبادی‌هایی را که در معیشتشان کردند و ما هلاکشان کردیم و اینک خرابه‌های منازل و مساکن آنهاست که دیگر بعد از آنها، دارای سکنه نشد؛ مگر اندکی و مائیم وارث آنها.» ♦️ «» به معنی طغیان ناشی از است. موزه‌ها و همه آنچه که ذیل در حوزه و جهانگردی در محلّ نگهداری اشیای عتیقه و باستانی جلوه کرده است، نه به منظور متذکّر شدن خلق روزگار و عبرت آموزی آنان در وقت مشاهده نشانه‌های فروپاشی اقوام و تمدّن‌هاست. ♦️ کسی برای عبرت‌آموزی، به موزه نمی‌رود و با دیدن آن‌همه اثر عتیقه، متذکّر نمی‌گردد، انسان معاصر در عصر حاضر، چنان شیفته خود و محجوب حاصل دست جهان مدرن است که خود را میراث‌دار همه گذشته و سرآمد همه گذشته می‌شناسد و در موزه‌داری، همه پیشرفت و را در برابر نشانه‌های خرافه و جهل و نادانی گذشتگان به رخ می‌کشد؛ در حالیکه بر قلّه بطر، طغیان و اتراف، بر آستان هیچ خدایی و معبودی، جز فردی و جمعی، سر تعظیم فرود نمی‌آورد. ✍️ 📚 « » 📬 خرید از یاران شاپ: b2n.ir/g65332 @mouood_org
🔹 اى خداوند! همنشينى با درويشان را محبوب من گردان و يارى‏ام ده كه بر مصاحبت آنان شكيبا باشم. هر چه از متاع اين جهانى از من گرفته‏اى، در خزاين باقى خود براى من اندوخته گردان و آنچه را از خواسته دنيوى نصيب من ساخته‏اى و در اين جهان به من عطا كرده‏اى، وسيله‏اى ساز براى رسيدن من به آستان عزّ خود و پيوستن من به مقام قرب خود و دست‌يافتن من به بهشت جاويد خود. 📚 «صحیفه سجّادیه»، ترجمه آيتى، ص 53، مناجات سی‌ام @mouood_org
🔘 نقش سازنده انتظار: بایسته های انتظار در کلام صادق(ع) 🔸توجه شما را به روایتی از امام صادق(ع) جلب می کنیم؛ روايتی که با تأمل در آن می‌توان همه را دريافت: 🔸 «ما دولتی داریم که خداوند بخواهد، آن را محقق می‌سازد.» 🔸 آن‌گاه [امام] فرمود: 🔸 هر کس دوست دارد از ياران حضرت قائم، باشد، بايد باشد و در اين حال به و رفتار کند، در حالی‌که منتظر است. 🔸 پس چنانچه بميرد و پس از مردنش، قائم به پا خيزد، پاداش او همچون پاداش کسی خواهد بود که آن حضرت را درک کرده است. 🔸 پس کنيد و در بمانيد. گوارا باد بر شما [اين پاداش] ای گروه مشمول رحمت خداوند! 📚 برگرفته از کتاب , ج 3: ؛ اثر 📬 خرید از یاران شاپ https://b2n.ir/darsnameh از کتابراه: https://b2n.ir/504402 از فراکتاب: https://b2n.ir/790748 از طاقچه: https://b2n.ir/878540 @mouood_org
🔘 معاویة بن عمّار می گوید از امام صادق (ع) درباره علت نامگذاری پرسیدم. فرمودند: « (ع)، حضرت ابراهیم (ع) را در بیرون آورد. چون ظهر شد، به وی گفت: «ای ابراهیم، به گناهت کن و عبادت هایت را بشناس.» از این رو به «عرفات» نامگذاری شد، چون که جبرئیل گفت: «اعتراف کن»، او هم اعتراف کرد. 📚 «لوامع صاحبقرانى» مشهور به شرح فقيه، نشر موسسان اسماعیلیان، ج ‏7، ص 38. @mouood_org
🔹 خداوندا! ما را از فريب سراب آرزوها به سلامت دار و از شرّ و فساد آن، ايمنى بخش و مرگ را در برابر ما بدار و روزى مباد كه از ياد مرگ غافل باشيم. 📚 «صحیفه سجّادیه»، ترجمه آيتى، ص 241، مناجات چهلم @mouood_org
🔘آینده نزدیک6️⃣ برخی از رویدادها و حوادثی كه در كلمات انبیا و اوّلیا پیش‏بینی شده و امروز ما با همه وجود آنها را احساس می‏كنیم به شرح زیر است: ⏳2. گسترش قحطی و خشكسا لی3 نقش را در وقوع نباید نادیده گرفت؛ چرا كه قحطی و جنگ همزاد و همراه همیشگی‏اند. معمولاً، جنگ مساوی است با قحطی و گرسنگی بیشتر. ، رئیس‏جمهور پیشین ، در سخنان خود به فجایع ناشی از جنگ اعتراف كرده، می‏ نویسد: هر تفنگی كه ساخته می‏ شود، هر كشتی نظامی كه به آب انداخته می‏ شود، هر موشكی كه آتش زده می‏ شود، حكایت از دزدی از كسانی دارد كه گرسنه‏ اند؛ كسانی كه از سرما بر خود می‏ لرزند و لباس ندارند. جهان در جنگ، تنها پول خرج نمی‏ كند؛ جنگ، نیروی كارگران، نبوغ و استعداد دانشمندان، امید كودكان و... را نیز هزینه می‏ كند. در زیر ابر تهدید كننده جنگ، این است كه به صلیب آهنین كشیده می‏ شود... آیا راه دیگری برای زندگی بشر وجود ندارد. ⏳در اینجا به بعضی از حقایق اشاره می‏ كنیم تا مطلب واضح‌تر شود: تنها در در سال 1991 نیم میلیارد دلار در روز یا حدود 350 هزار دلار در دقیقه برای هم‏پیمانان هزینه دربر داشت. یك هواپیمای جنگی 25 میلیون دلار؛ یك موشك كروز توماهاك 1/3 میلیون و یك موشك هوا به هوا 800 هزار دلار هزینه دربر دارد. اگر بخواهیم هزینه‏ ها را گویاتر مطرح كنیم، باید بگوییم هزینه یك موشك راداری ، برابر با هزینه غذای روزانه یك مدرسه پر از دانش‏ آموز گرسنه به مدت پنج سال است. این ارقام در برابر میلیون‌ها رقمی كه سالانه به سمت تسلیحات و جنگ افزارها سرازیر می‏ شود، بسیار ناچیز است. ادامه دارد... 📚 📫خرید از: یاران شاپ:https://b2n.ir/081824 کتابراه: https://b2n.ir/086905 طاقچه: https://b2n.ir/566717 فراکتاب:https://b2n.ir/225663 @mouood_org