eitaa logo
راهبرد راه برد شما در آزمون حقوقی
351 دنبال‌کننده
12 عکس
6 ویدیو
2 فایل
تلاش و خواستن راه رسیدن به هر آنچه که میخواهید، موفقیت همیشه از آن شماست.
مشاهده در ایتا
دانلود
✍شهادت دروغ ✍ماده ۶۵۰ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) مصوب ۱۳۷۵، مبنای قانونی مجازات برای جرم شهادت دروغ است. این ماده به صراحت بیان می دارد: «هر کس در دادگاه نزد مقامات رسمی شهادت دروغ بدهد به سه ماه و یک روز تا دو سال حبس و یا به بیست و پنج میلیون تا یکصد میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهد شد
روز بخیر عزیزان🌹 . امیدوارم روزی پر از کلمات محبت آمیز🌝🌸 ، افکار مثبت🌈 ، افراد شاد🌚 و لحظات زیبا داشته باشید.🌺
🤚درود ✍اعسار به معنای رنج و تهیدستی است و در اصطلاح حقوقی به زبان ساده یعنی زمانی که یک فرد به نوعی تمکن مالی ندارد یا اموال و دارایی هایی دارد که در حال حاظر به آنها دسترسی ندارد تا بدهی خود را پرداخت کند.
راهبرد راه برد شما در آزمون حقوقی
🤚درود ✍اعسار به معنای رنج و تهیدستی است و در اصطلاح حقوقی به زبان ساده یعنی زمانی که یک فرد به نوعی
✍خیار یا خیار فسخ اصطلاحی در فقه و حقوق به معنای حق برهم‌زدن یک‌جانبه قرارداد است. خیار اسم مصدری به معنی اختیار و به مفهوم اختیاری‌ست که شخص در فسخ معامله دارد
✍حبس تعزیری حبسى است که در مقابل حبس حدى (یعنى حدود الله) نیست بلکه در اختیار حاکم است و گاهى هم مقابل حبس تعلیقى است که اجرا نمى‌شود در مورد متهم، اما حبس تعزیرى اجرا مى‌شود؛ و نوعی تادیب به‌شمار می‌آید که طبق شرع و ماده ۱۶ قانون مجازات اسلامی جمهوری اسلامی ایران به نظر حاکم واگذار شده است
راهبرد راه برد شما در آزمون حقوقی
✍حبس تعزیری حبسى است که در مقابل حبس حدى (یعنى حدود الله) نیست بلکه در اختیار حاکم است و گاهى هم مقا
✍قانونگذار در مادة 16 قانون مجازات اسلامی مقرّر می‌‌کند: «قصاص مجازات اصلی جنایات عمدی بر نفس، اعضاء و منافع است که به شرح مندرج در کتاب سوّم این قانون اعمال می‌‌شود». منظور از جنایت در این ماده رفتار مجرمانه علیه تمامیّت جسمانی است که شخص عمداً و با سوءنیّت انجام می‌‌دهد.
🌹🌹🌹🌹 در این روز خوب و زیبا دلی آرام ❤️ تنی سالم 🏃 لبی خندان 😊 روحی پر از محبت و صفا و نیک فرجامی برایتان خواهانم آفتاب عمرتون همیشه 🌞 سبز و برقرار و زندگیتون سرشار از عشق و دوستی ❤️ درود و سلام روز تون بخیر و شادی و عاقبت تون بخیر‌ 🌹🌹🌹🌹🌹
✍قاعده تسبیب ⭕️تسبیب، اصطلاحی در فقه و حقوق می‌باشد. تسبیب در مقابل مباشرت (انجام دادن بی واسطه کاری) اصطلاحی در فقه و از مصادیق اتلاف است. در تسبیب بر خلاف مباشرت، اتلاف با واسطه و به طور غیر مستقیم و با فراهم کردن مقدّمات آن صورت می‌گیرد ـ مانند کندن چاه در راه، افروختن آتش و سرایت دادن آن به ملک همسایه، شهادت دادن دروغین علیه کسی و بازکردن قفس حیوانات ـ که موجب تلف شدن مال یا جان کسی یا وارد آمدن خسارت بر آن گردد.❌
زندگی ‌شیرین‌ست🌷 مثل‌ شیرینی ‌یک ‌روز قشنگ💐 زندگی ‌زیبا‌ست🌾 مثل‌ زیبایی ‌یک ‌غنچه‌ٔ باز🪴 زندگی‌ تک‌تک ‌این‌ ثانیه هاست🌸 زندگی‌ چرخش ‌این‌ عقربه‌هاست🍁 سلام روزتون بخیر🌹 امروزتون پر از شادی و‌مهر🌝
✍بر اساس تعریف عقد معین و عقد نامعین، در قانون مدنی؛ عقد معین، نظیر بیع و اجاره، عقدی بوده که بر خلاف عقود نامعین، نامی مشخص، همچنین، تشریفات انعقاد مخصوص به خود را داشته و برای صحت انعقاد، باید، علاوه بر رعایت قواعد عمومی صحت معاملات، قواعد مخصوص به خود را نیز رعایت کنند که این امر، از جمله تفاوت عقد معین و عقد نامعین می باشد.
⭕️عقد بیع، مضاربه، وکالت، کفالت، معاوضه، ودیعه، ضمان، مساقات، جعاله، عاریه، رهن، اجاره، مزارعه، قرض، حواله، هبه و شرکت از انواع عقود معین در قانون مدنی هستند
✍تصرف اموال برای چه اشخاصی باطل و غیر نافذ است؟ ⭕️ـ دیوانه نمی‌تواند در مال خود تصرف کند، و همچنین مفلّس یعنی کسی که از جهت مطالبه طلبکاران از طرف حاکم شرع از تصرف در مال خود ممنوع است، بدون اجازه طلبکاران نمی‌تواند در آن تصرف کند، و همچنین سفیه یعنی کسی که مال خود را در کارهای بیهوده مصرف می‏کند، بدون اجازه ولی نمی‌تواند در مال خود تصرف نماید.✅
✍ترک فعل در قانون مجازات اسلامی به معنای امتناع از انجام تکلیفی است که موضوع حکم قانونگذار بوده است. نتیجه ای که عموما از یک کنش ایجابی حاصل می شود که ممکن است با ترک فعل هم محقق شود
تقسیم بندی مجانین در مدنی 1 به شرح زیر است👇 ✍در این تقسیم‌بندی، مجنون را به اعتبار زمان ابتلا به جنون، به دو گروه تقسیم کرده‌اند: مجنونی که جنون او متصل به دوران صغر است و مجنونی که جنون او متصل به ایام صغر نیست. به این تقسیم‌بندی در ماده ۱۲۱۸ قانون مدنی اشاره شده است. ✍ماده 1218 قانون مدنی - عدالت سرا برای اشخاص ذیل نصب قیم می شود: ۱- برای صغاری که ولی خاص ندارند. ۲- برای مجانین و اشخاص غیر رشید که جنون یا عدم رشد آن ها متصل به زمان صغر آن ها بوده و ولی خاص نداشته باشند.