eitaa logo
تبیین انواع ازدواج
1.7هزار دنبال‌کننده
887 عکس
1.3هزار ویدیو
41 فایل
✅بالاخص درشرایط فعلی جامعه ✅هرچه برای خودمون میپسندیم برای دیگران هم بپسندیم ابعاد مختلفی داره حلال خدا رو حرام تلقی نکنیم https://eitaa.com/halaal110
مشاهده در ایتا
دانلود
📌به نظر میرسد مهمترین ملاک برای ازدواج خانمها اینست که از دینداری و اخلاق آقا راضی باشند 🌺🌺🌺ابراهيم بن محمّد همدانى گويد: به امام ابو جعفر عليه السّلام نامه نوشتم و در مورد شوهر دادن (دختر) پرسيدم. نامۀ آن حضرت كه با دست خط‍‌ شريف خودش به دست من رسيد كه در آن مرقوم فرموده بود: رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم فرمود:«هرگاه كسى كه از اخلاق و دين‌دارى‌اش راضى هستيد نزدتان آمد، به او (دختر) دهيد؛ اگر اين‌كار را نكنيد، فتنه و فسادى بزرگ در زمين پديد مى‌آيد.» 🌿کافی ج۵ ص۳۴۷ ⚠️این روایت خطاب به پدران هست.متاسفانه امروزه بعضی پدران به مسایل مالی و عرفی اهمیت میدهند و اکثرا تابع همسرشان شدند و گاهی حتی اشتیاق دخترشان به ازدواج را در نظر نمیگرند و حاضرند دخترشان به گناه و رفیق گرفتن بیافتد.گاهی سن دخترشان هم بالا رفته ولی حتی ازهمسر دوم شدن و ازدواج موقت هم دریغ میدارند و دختر را مجبور به امور پنهانی میکنند و طبق روایت فتنه و فساد کبیر پیش می آید انشاالله ادامه دارد....... https://eitaa.com/joinchat/948174895C21eda30abd 🌴@taadodzojat 🌴
📣📣📣📣📣📣📣📣📣 شصتی برای همیشه مجرد💔 می‌مانند.... 👤 "شهلا کاظمی‌پور" جمعیت‌شناس و استاد دانشگاه چاره چیست؟ به نظر من👇👇👇👇👇 چاره ای نیست برای نجات ۷ میلیون زن مطلقه و بیوه و دختران بالای ۴۰ سال جز فرهنگ سازی ۱-ازدواج آسان با آموزش مهارت های همسرداری ۲_تشویق پسران به ازدواج با دختران همسن یا چندسال بزرگتر ۳- تعدد زوجات با رعایت عدالت در اخلاق و محبت و امور مالی و عاطفی و جنسی ۴_ ازدواج موقت ۴۰ ساله با ثبت رسمی محضری+ تعهدات لازم قانونی ازدواج آسان 💓 🆔@ezdevajeaasaan💓
فمنیستا و روشعنفکرا دیدن نمی‌تونن غیرت رو از بین ببرن اومدن تعاریف جدیدی ازش ساختن و چیزهایی که براشون خوبه رو نگه داشتن بقیه چیزهاشو انداختن دور و به جاش بی غیرتی و بی اخلاقی فمنیست پسند بهش اضافه کنه
. ✅ یک تحقیق علمی: چرا زنها همزمان نمی توانند چند همسر داشته باشند؟ ✍️ بسیاری از بانوان این سوال را می پرسند واقعاً چرا؟ ✍️ اسلام چرا برای زنان اجازه نداده که مثل مردها، چند همسر داشته باشند آیا این تبعیض علیه زنان است؟ ✍️ اگر جواب علمی می خواهید حتما بخوانید. ✍️ حکمت و فلسفه علمی و ساینسی نشان‌داده است که در اسلام اسراری نهفته است، که در این تحقیق برملا می‌شود! ✍️ پروفسور رابرت گیلهم: زن مسلمان پاکیزه ترین زن روی کره زمین می‌باشد. 💎پروفسور رابرت گیلهم رئیس دانشکده البرت انیشتن متعلق به یهودیان و متخصص در علوم ژنتیک، مسلمان شدنش را رسماً اعلام کرد آن‌هم فقط به یک دلیل: شناختن و کشف یک حقیقت علمی و معجزه بی نظیر بودن قرآن پاک، به دلیل محدود کردن دوره طلاق برای زنان که به مدت سه ماه می‌باشد. به طوری‌که او جهان مدرن و همه علوم پیشرفته را شگفت زده کرد. یک سورپرایز و نظریه علمی به اثبات رسیده با نام «أثر آب مرد» 💎شرح بیشتر: آب مرد دارای 62 نوع پروتئین است و این پروتئین‌ها از هر فرد به فرد دیگر متغیر است همانطوری‌که اثر انگشت هر فرد متغیر است و هر کس اثر انگشت خودش فقط مختص به خودش می‌باشد. و این مانند یک تراشه الکترونیکی می‌باشد که هر فرد تراشه خاص خودش را حمل می‌کند. 💎همچنان بدن زن در درون خود یک رایانه به تمام معنا حمل می‌کند و این رایانه اطلاعات تراشه مردی ‌که با او ارتباط برقرار می‌کند را در خود ثبت می‌کند! 💎این زن اگر در آن واحد، بلافاصله بعد از طلاق از همسر خودش، با مردی دیگر ازدواج کند و یا اینکه در یک برهه تراشه‌های متعددی به رایانه‌ای او متصل شوند، این مانند ویروسی بزرگ است که وارد این رایانه شده است و لذا این زن دچار اختلالات هورمونی و روانی و بیماری‌های گوناگون می‌شود. 💎پروفسور رابرت به صورت علمی ثابت کرد که اولین حیض (عادت ماهانه) بعد از طلاق باعث ریزش 32% الی 35% و حیض دوم 67% الی72% و حیض سوم 99.9% از أثر آب و اطلاعات مرد می‌شود. و در واقع رحم زن بعد از سه حیض از هر اثری که در گذشته بوده پاک و طاهر می‌شود و آماده استقبال از تراشه و أثر اطلاعات جدید می‌گردد، و آن وقت بدون هیچ‌گونه ضرری برای زن می‌باشد. 💎لذا می‌بینیم زنانی_که زناکار و بدکاره هستند دچار بیماری‌های سخت و گوناگونی می‌شوند، که آنهم به دلیل اختلاط أثر آب‌های مختلف در آن واحد می‌باشد. 💎و اما دوره زنان بیوه شده مثلا شوهرش فوت شده باشد، برای از بین بردن اثر آب می‌بایست مدت زیاد و بلندتر باشد، آنهم به دلیل این است که غم و اندوه باعث تثبیت بیشتر اثر مرد آن هم به شکل قوی تری می‌شود و به همین دلیل نیازمند دوره‌ای است که خداوند متعال در قرآن مجید می‌فرماید (أربعه أشهر و عشرا) تا ریزش اثر به صورت کامل انجام شود. 💎بناءً این نظریه باعث شد تا این دانشمند بزرگ به تحقیق بیشتر و بیشتر روی آورد. 💎این دانشمند تصمیم گرفت یک آزمایش انجام دهد به همین خاطر او به منطقه‌ای در آمریکا سفر کرد که غالبا جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند و آزمایش نشان داد که آن‌ها فقط أثر اطلاعات مردان خود را حمل می‌کنند. 💎و این در حالی است که در منطقه‌ای دیگر از آمریکا که غالبا افراد آن را آمریکایی‌های با اصطلاح روشنفکر، آزاد اندیش و پیرو آزادی جنسی تشکیل می‌دهند، این آزمایش نشان‌داد که آن‌ها أثرات متعددی با خود حمل می‌کنند، از دو الی سه اثر. 💎و این حقیقت به شدت تلخ بود آن‌وقت که خود این دانشمند بر روی همسر خود این آزمایش را انجام داد و کشف کرد که او سه اثر با خود حمل می‌کند ( یعنی رابطه با سه شخص به صورت همزمان). 💎و با همه‌ای این تفاسیر قانع شد که اسلام تنها دینی می‌باشد که عفت و پاکی، حضانت زن و ارتباطات سالم او را با جامعه تضمین می‌کند. واین‌ که زن مسلمان پاکیزه‌ترین زن روی کره زمین می‌باشد. ✍️ عزیزان بزرگوار این تحقیق علمی بخش کوچکی از علوم بی‌انتهای قرآن پاک می‌باشد و هر روز که می‌گذرد پرده‌های جدیدی از علوم بی‌نظیر قرآن برداشته می‌شود. ✍️ وبه همین دلیل است که يک مرد مى‌تواند و یا در اسلام جایز است که همزمان چند زن داشته باشد، ولى يک زن نمى تواند همزمان چند شوهر داشته باشد. ✍️ تا آن‌های که اسلام را مانع پیشرفت و مسلمانان را متحجر و عقب‌گرا می‌خوانند و یا اسلام را محدود کننده‌ي زن می‌دانند و یا می‌گوید اسلام حق زن‌ها را در نظر نگرفته، پی ببرند و بدانند که اسلام کامل است و زن مسلمان کاملترین. ✍️ فتبارک الله احسن الخالقين ✍️ استاد جوادی .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ایا چند همسری در ذات مرد هست.؟ اصل بر تک همسری هست یا چند همسری ؟ نظر روانشناسان غربی چی هست ؟
یکی از عواملی که می تونه باعث شوق به ازدواج برای جوان بشه تعدد زوجات هست. پیام تعدد زوجات🌹 یعنی من از همسر داری خسته نیستم و دوباره ازدواج میکنم و مسئولیت می پذیرم. این چه استدلال غلطیه تعدد زوجات رو تعطیل کنید و هزینه رو بدین یکی دیگه ازدواج کنه. این اصلا مفهوم تعدد رو متوجه نشده. بحث سر خانمهایی هست که امکان ازدواج اول رو ندارند . خب فرض کن اقایی که میخواد زن دوم بگیره پولش رو داد به جوانهای تک همسر. حالا اون خانمی که امکان ازدواج اول براش نیست چکار کنه؟؟ درستش این هست هر کدام جای خود. چون اولا هر حکمی مصلحت خودش رو داره و نمیشه جایگزین کرد نمیشه گفت تعدد زوجات رو بیخیال به ازدواج اولی ها هزینشو بدین مثل اون ذهنیت غلط معاندین اسلام هست که میگویند بخیال حج پولو به فقرا بدهید. هر چند این حرف رو به کسانی که کنسرت ابی انهم زمان که ترکیه دهن کجی کرده به ایران ،نمیگویند.انجا خفه میشوند .فقط مشکلشان با حج هست. ثانیا مومن نمیگه توان ازدواج ندارم احادیث رو در مذمت ترک تزویج بخاطر پول رو مطالعه کنیم تا متوجه بشیم ایمان یعنی چی و به کسی مومن میگویند. خداوند نگفته بخاطر بی پولی ازدواج نکن بلکه گفته اگر مرد ازدواج هستی اول ازدواج کن تا بهت کمک کنم.اما ما با خدا لج میکنیم میگوییم اول بده تا ازدواج کنم و به خدا اعتماد نداریم. مثل اینکه به تشنه بگویی اب بخور تا تشنگیت برطرف بشه بعد اون بگه اگه راس میگی اول تشنگیم را برطرف کن بعد اب بخورم.
راه کار غیر قرانی این هست : ۱_زندگی زن اول رو نابود کند خودش باهاش ازدواج کند ۲_انقدر دلبری کند تا مرد زن اول رو رها کند و با او ازدواج کند ۳_زن اول اورا از خط خارج کند تا از این غلطا نکند . ۴_خانمهایی که امکان ازدواج اول رو ندارند ادم نیستند باید بسوزند و بسازند اصلا به ما چه. ۴_برای تامین نیاز جنسیشون برن هرزگی کنند و دل مردایی رو ببرند که زنان فمینیستشان اجازه ازدواج به شوهرش رو نمیده. ۵_ان زنها رو باید یکجا به دریا ریخت تا زن مجرد در جامعه نباشد. اینها راهکارهای غیر قرانی بود. اما راه کار قرانی و اسلام این هست که با مردی که عدالت دارد ازدواج کند. عدالت در نفقه و همخوابی.
تبیین انواع ازدواج
راه کار غیر قرانی این هست : ۱_زندگی زن اول رو نابود کند خودش باهاش ازدواج کند ۲_انقدر دلبری کند تا م
راه کار غیر قرانی این هست : ۱_زندگی زن اول رو نابود کند خودش باهاش ازدواج کند ۲_انقدر دلبری کند تا مرد زن اول رو رها کند و با او ازدواج کند ۳_زن اول اورا از خط خارج کند تا از این غلطا نکند . ۴_خانمهایی که امکان ازدواج اول رو ندارند ادم نیستند باید بسوزند و بسازند اصلا به ما چه. ۴_برای تامین نیاز جنسیشون برن هرزگی کنند و دل مردایی رو ببرند که زنان فمینیستشان اجازه ازدواج به شوهرش رو نمیده. ۵_ان زنها رو باید یکجا به دریا ریخت تا زن مجرد در جامعه نباشد. اینها راهکارهای غیر قرانی بود. اما راه کار قرانی و اسلام این هست که با مردی که عدالت دارد ازدواج کند. عدالت در نفقه و همخوابی.
امام علی علیه السلام: زن، گُل است... پس در همه حال، با او مدارا كن، و با او به نیکی معاشرت نما، تا زندگیت با صفا شود وسائل الشيعه، جلد ۱۴، صفحه ۱۲ @sabkeslami
🌺همتای حضرت زینب سلام الله علیها🌺 🌼عبدالله پسر جعفر بن ابیطالب(جعفر طیار) و مادرش اسماء بنت عمیس بود.(اسماء بعد از شهادت جعفر با ابوبکر و سپس با علی علیه السلام ازدواج کرد.) حضرت علی علیه السلام که غیر ازجهت خویشاوندی واصالت خانوادگی، در وجودعبدالله اخلاق و فضیلت و ارزش های انسانی و معنوی زیادی سراغ داشت،عبدالله پسربرادرش را در حالیکه ده سال بزرگتر از علیها سلام بود برای ازدواج پذیرفت. ثمره این ازدواجِ پسرعمو و دخترعمو، چهار پسر(علی محمد عباس عون) و یک دختر(ام کلثوم) بود(محمد و عون در کربلا به شهادت رسیدند). 🌼در زمان شهادت حضرت علی علیه السلام ، چهار تن از زنان ایشان، از جمله ، زنده بودند. عبدالله پس از شهادت آن حضرت ضمن این که کبری سلام الله علیها را در عقد نکاح خود داشت، با وی نیز ازدواج کرد.حاصل ازدواج آنان سه پسر به نام های یحیی، هارون، و موسی ونیز دو دختر به نام های ام ابیها و ام محمد بوده است. https://eitaa.com/joinchat/948174895C21eda30abd 🌴@taadodzojat 🌴
تبیین انواع ازدواج
امام علی علیه السلام: زن، گُل است... پس در همه حال، با او مدارا كن، و با او به نیکی معاشرت نما، تا
حضرت میفرماید: زن گل است .....پس در همه حال با او مدارا کن. یعنی اقای محترم محبت کردن به خانمی که خوش اخلاق هست هنر نیست.همه بلدند که به خانم خوش اخلاق محبت کنند.گل بودن زن ان است که با خانمی که بد خلق هست مدارا کنی و بهش نهایت محبت رو بکنی.
مرحوم شیخ جعفر کاشف الغطاء از بزرگ‌ترین فقیهان عالَم تشیع بوده است. اهل علم و اصحاب سرّش فهمیدند که همسرش در خانه بداخلاقی می‌کند ولی خیلی هم خبر از داستان نداشتند. اینقدر در مقام جست‏‌وجو برآمدند تا به این نتیجه رسیدند که این مرد بزرگ الهی، این فقیه عالیقدر گاهی که به داخل خانه می‌رود، همسرش حسابی او را کتک می‌زند. یک روز چهار پنج نفر جمع شدند و خدمتش آمدند و گفتند: آقا ما داستانی شنیده‌‏ایم از خودتان باید بپرسیم. آیا همسر شما گاهی شما را می‌زند؟! فرمود: بله، عرب است، قدرتمند هم هست، قوی‌البنیه هم هست، گاهی که عصبانی می‌شود، حسابی مرا می‌زند. من هم زورم به او نمی‌رسد. گفتند: او را طلاق بدهید.گفت: نمی‌دهم. گفتند: اجازه بدهید ما زن‏هایمان را بفرستیم ادبش کنند. گفت: این کار را هم اجازه نمی‌دهم. گفتند: چرا؟ گفت: این زن در این خانه برای من از اعظم نعمت‏‌های خداست چون وقتی بیرون می‌آیم و در صحن امیرالمومنین می‌ایستم و تمام صحن، پشت سر من نماز می‌خوانند، مردم در برابر من تعظیم می‌کنند. گاهی در برابر این مقاماتی که خدا به من داده، یک ذرّه هوا مرا برمی‌دارد. همان وقت می‌آیم در خانه کتک می‌خورم، هوایم بیرون می‌رود! این چوب الهی است، این باید باشد. این خانم رحمت الهی برای من هست. نقل شده که بعد فوت این خانم شیخ خیلی گریه میکرد.بهش گفتند چرا گریه میکنی تو که میگفتی دست بزن دارد. شیخ جواب داد :شما نمیدانید من چه رحمت بزرگی را از دست داده ام.
💠 عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ عَمَّارٍ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: اَلْحَدِيثُ اَلَّذِي يَرْوِيهِ اَلنَّاسُ حَقٌّ؟ أَنَّ رَجُلاً أَتَى اَلنَّبِيَّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فَشَكَا إِلَيْهِ اَلْحَاجَةَ فَأَمَرَهُ بِالتَّزْوِيجِ فَفَعَلَ. ثُمَّ أَتَاهُ فَشَكَا إِلَيْهِ اَلْحَاجَةَ فَأَمَرَهُ بِالتَّزْوِيجِ حَتَّى أَمَرَهُ ثَلاَثَ مَرَّاتٍ. فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: [نَعَمْ] هُوَ حَقٌّ. ثُمَّ قَالَ: اَلرِّزْقُ مَعَ اَلنِّسَاءِ وَ اَلْعِيَالِ. 💠 إسحاق بن عمار نقل میکند که به امام صادق عليه السّلام عرض کردم: آیا حدیثی که مردم روایت میکنند صحیح است؟ که مردی نزد پیامبر آمد و از نیازمندی(مالی) شکایت کرد و پیامبر او را به ازدواج فرمان داد و او چنین کرد.[پس از مدتی] مجددا نزد پیامبر آمد و از نیازمندی(مالی) شکایت کرد، و پیامبر او را به ازدواج فرمان داد، و تا سه مرتبه او را به ازدواج فرمان داد. امام فرمود: بله، صحیح و حق است. سپس فرمود: همراه با زنان، اهل و عیال و خانواده است. منبع:الكافي،جلد۵صفحه۳۳۰حدیث۴ عوالي اللآلی،جلد۳صفحه۲۸۱حدیث۴ وسائل الشيعه،جلد۱۴صفحه۲۶حدیث۴
 در روایات صحیحه از اهلبیت علیهم السلام در مورد تعابیر بسیار عجیبی به کار رفته که نشانگر آن است که هیچ زنی به ایمان حقیقی نمی رسد مگر آنکه نسبت به شوهر خود غیرت نداشته باشد و برایش فرقی نکند که شوهر او همسر دائم یا موقت دیگری دارد یا نه؟ در برخی روایات پافراتر گذاشته شده و غیرت زنانه را موجب حبط و از بین رفتن عمل معرفی کرده اند. از جمله این روایات، روایات مربوط به قضیه مشهوری است که بین امام ششم حضرت امام صادق علیه السلام و همسرش اُمّ اسماعیل رخ داده است. ما یکی از این روایات را از کتاب شریف تهذیب الأحکام که یکی از مهمترین کتب شیعه که جزو کتب اربعه صحیحه است برایتان نقل میکنیم: «عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع فُسْطَاطَهُ وَ هُوَ یُکَلِّمُ امْرَأَةً فَأَبْطَأْتُ عَلَیْهِ فَقَالَ ادْنُهْ هَذِهِ أُمُّ إِسْمَاعِیلَ جَاءَتْ وَ أَنَا أَزْعُمُ أَنَّ هَذَا الْمَکَانَ الَّذِی أَحْبَطَ اللَّهُ فِیهِ حَجَّهَا عَامَ أَوَّلَ کُنْتُ أَرَدْتُ الْإِحْرَامَ فَقُلْتُ ضَعُوا لِیَ الْمَاءَ فِی الْخِبَاءِ فَذَهَبَتِ الْجَارِیَةُ بِالْمَاءِ فَوَضَعَتْهُ فَاسْتَخْفَفْتُهَا فَأَصَبْتُ مِنْهَا فَقُلْتُ اغْسِلِی رَأْسَکِ وَ امْسَحِیهِ مَسْحاً شَدِیداً لَا تَعْلَمُ بِهِ مَوْلَاتُکِ فَإِذَا أَرَدْتِ الْإِحْرَامَ فَاغْسِلِی جَسَدَکِ وَ لَا تَغْسِلِی رَأْسَکِ فَتَسْتَرِیبَ مَوْلَاتُکِ فَدَخَلَتْ فُسْطَاطَ مَوْلَاتِهَا فَذَهَبَتْ تَتَنَاوَلُ شَیْئاً فَمَسَّتْ مَوْلَاتُهَا رَأْسَهَا فَإِذَا لُزُوجَةُ الْمَاءِ فَحَلَقَتْ رَأْسَهَا وَ ضَرَبَتْهَا فَقُلْتُ لَهَا هَذَا الْمَکَانُ الَّذِی أَحْبَطَ اللَّهُ فِیهِ حَجَّکِ.» ترجمه: محمد بن مسلم میگوید: (در مراسم حجّ) به محضر امام صادق علیه‌السلام که در خیمه‌شان بودند، وارد شدم، در حالی که او با زنی صحبت می‌کرد. کمی این و آن پا کردم. امام صادق علیه السلام (که حال مرا دیدند) فرمودند: نزدیک بیا. این (همسرم) ام‌ّاسماعیل است و من یقین دارم که این مکان، مکانی است که خدا حج اول او را تباه کرد. (و این قضیه مربوط است به) آن زمانی که قصد اِحرام (برای حج) داشتم و گفتم که برایم در خیمه‌، آب قرار دهید و کنیز آب را برد و آنجا گذاشت. با آن کنیز خلوت کردم و سپس به او گفتم که سرت را بشوی و خوب خشک کن که اُمّ‌اسماعیل متوجه نشود و زمانی که قصد احرام داشتی، بدنت را بشوی و سرت را نشوی، که خانم به تو شک نکند. (توضیح: در غسل برخلاف وضوء، موالات لازم نیست و می‌توان سر و گردن را شست و شستن بدن را با تاخیر انجام داد)، آن کنیز (پس از شستن سر و خشک کردن آن) داخل خیمه اُمّ‌اسماعیل شد تا چیزی بردارد. در این هنگام اُمّ‌اسماعیل سر او را لمس کرد و تَری آب را احساس کرد و (غیرت زنانه موجب شد) موی سر کنیز را تراشید و او را کتک زد. من (که این صحنه را دیدم) به او گفتم که این مکانی است که خدا در آن حج تو را تباه کرد.» 🌺
اشکال: ای کاش آیه۱۲۹ سوره نساء را(ولن تسطیعواان تعدلو بین النسا) به دقت فهم می‌کردید مبنی براینکه غیراز معصومین کسی توان رعایت عدالت را ندارند ازهمه مهمتر اینکه بزرگان دینی مان مثل امام (ره) وامام خامنه ای به تک همسری اکتفا کردند پس عاقل باشید وترویج شهوت رانی نکنید 🌺جواب: اگر اهل انصاف و مطالعه باشید مطلب زیر از آیت الله العظمی شبیری زنجانی برای جواب شما کافی است 👇👇👇 ✍ در کتاب جرعه‌ای از دریا، ج3، ص593 به نقل از آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی چنین آمده: 📝 آقای آشیخ بهاءالدین مهدوی هیدجی (م ۱۳۹۷ه) از علمای هیدج و زنجان، آدم با فضل و با کمالی بود. وی قبلاً ساکن هیدج بود و اواخر عمر به قم آمد و در قم وفات کرد. ایشان نقل می‌کرد: من از هیدج به زنجان رفتم تا اجازه عمامه بگیرم. زمان رضاشاه پهلوی بود و در آن زمان عمامه داشتن ممنوع بود و استثناءً به بعضی از روحانیون با شرایطی اجازه عمامه داده می‌شد. در زنجان به منزل نایب‌الصدر رفتم. نایب‌الصدر از اعیان علمای زنجان بود. در آن زمان در شهرها مسافرخانه نبود و مسافران یا به کاروانسراها یا به منزل رجال بزرگ شهر وارد می‌شدند. منزل نایب‌الصدر این‌گونه بود. رجال سیاسی و علمای بزرگ به منزل نایب‌الصدر وارد می‌شدند. در آن وقت امیر لشکر به منزل نایب‌الصدر وارد شده بود. رئیس یکی از ادارات (دادگستری یا شهربانی) که متصدی اجازه عمامه بود، برای دیدن امیر لشکر به منزل نایب‌الصدر آمده بود. در آن مجلس بحث تعدّد زوجات مطرح شد. می‌گفتند: کسی فلان رساله را در جواز تعدد زوجات نوشته و دیگری در ابطالش رساله‌ای نگاشته است. رئیس اداره‌ای که متصدی جواز عمامه بود، گفت: به نظر من در این زمان تعدّد زوجات جایز نیست. چون آیه شریفه می‌فرماید: «و إن خفتم ألّا تعدلوا فَواحِدة» و بدون تردید الآن با تعدّد زوجات نمی‌توان عدالت را مراعات کرد. قهراً شرط قرآن عملی نیست، لذا در این زمان نباید بیش از یک همسر اختیار کرد. وقتی آن رئيس این مطلب را مطرح کرد، احساس کردم حرف باطلش در جلسه تلقّی به قبول شد، لذا با خود گفتم: هر چه بادا باد، از عمامه صرف‌نظر می‌کنم و حرف او را ابطال می‌کنم. گفتم: به فرمایش جنابعالی ایراد دارم. گفت: ایراد شما چیست؟ گفتم: در روایت آمده است که ابن أبی العوجاء با هشام بن حکم برخورد کرد(رک: کافی، ج۵، ص۳۶۲،ح۱) و به او گفت: در قرآن شما تناقضاتی وجود دارد. مثلاً در یکی از آیات آمده است: «فانکحوا ما طاب لکم من النّساء مثنی و ثلاث و رباع فإن خفتم ألّا تعدلوا فواحدة»؛ پس شرط تعدّد زوجات این است که خوف ظلم نباشد و از این استفاده می‌شود: گاهی انسان می‌تواند به عدالت رفتار کند، لذا مجاز است و گاهی هم نمی‌تواند لذا بیش از یکی مجاز نیست. از طرف دیگر در سوره نساء می‌گوید: «و لن تستطیعوا أن تعدلوا بین النّساء و لو حرصتم»؛ شما هرگز نمی‌توانید عدالت بین زن‌ها را برقرار کنید. هرچند حرص در این امر داشته باشید، این تناقض است. هشام نتوانست پاسخ این شبهه را بدهد. هشام می‌گوید: به مدینه رفتم و خدمت امام صادق علیه السلام مشرف شدم. حضرت فرمود: هشام، چه شده که الآن آمده‌ای؟ الآن نه وقت حجّ است، نه وقت عمره (معلوم می‌شود که رفتن به عمره هم زمان مشخصی مثل رجب یا ماه رمضان داشت). ماجرا را برای حضرت نقل کردم. حضرت فرمود: مراد از عدالت در آیه اول، عدالت حقوقی است، یعنی اگر می‌توانید نفقه زن را ادا و به او رسیدگی کنید، مجاز هستید تا چهار همسر اختیار کنید. ولی اگر توانایی ندارید، حق ندارید بیش از یک همسر اختیار کنید. ولی در آیه دوم مراد از عدالت، عدالت قلبی است، یعنی شما نمی‌توانید در میل قلبی بین زن‌ها عدالت برقرار کنید و ادامه آیه هم مؤید این مطلب است: «فلا تمیلوا کلّ المیل فتذروها کالمعلّقة». پس تناقضی در کار نیست چون وحدت موضوع نیست. آن رئیس گفت: تفسیر بیاورید. تفسیر آوردند و دیدند که این مطلب در تفسیر نقل شده است. خلاصه من با این حرف او را خراب کردم و نگذاشتم تلقّی به قبول شود. بعد از جلسه ناامید از گرفتن جواز عمامه به اداره آن رئيس رفتم. وقتی وارد شدم، آن رئیس خیلی به من احترام کرد و دستور پذیرایی داد و فوراً با کمال احترام جواز عمامه را تقدیم کرد. این اثر مجاهده با نفس بود که علاوه بر پاداش اخروی در دنیا هم اثر دارد. ضمنا با تهمت هایی همچون (ترویج شهوت رانی از طریق ترویج تعدد زوجات) آبروی خود را نبرید و این همه قدر و منزلت خودتان را پایین نیاورید. وقتی شما زاویه دید خودتان به یک مساله را بیان میکنید، در حقیقت، افکار ناخودآگاه خودتان که با آن زندگی میکنید را بازگو میکنید...
ازدواج موقت ، نشانه حقانیت و عقلانیت اسلام❤️❤️❤️❤️❤️ حضرت علی علیه السلام: اگر عمر، ازدواج موقت را حرام نمیکرد هیچ کس زنا نمیکرد مگر انسان بدبخت . (تفسیر جامع البیان، طبری، 4/15؛ الدّرّ المنثور، سُیوطی، ج2 /140و141؛ تفسیر کبیر، فخر رازی، 10/50 – هرسه اهل سُنـّت وشافعی مذهب) تذكر 1: اصل در اسلام ،ازدواج دائم است و همه ما وظیفه داریم در كمك و تشویق جوانان به ازدواج اگاهانه و موفق و ساده و بدون تجملات تلاش كنیم. تذكر2: ازدواج موقت برای كسانی است كه امكان ازدواج دایم را ندارند و برای مواقع اضطراری و برای دوری از گناه است و به هیچ وجه نباید جای ازدواج دایم را بگیرد. جملاتی از بزرگان درباره ی ضرورت ترویج ازدواج موقت نظر مراجع بزرگوار تقلید : کسی که به واسطه نداشتن همسر و نداشتن شرایط ازدواج دائم، به گناه می افتد،در صورت امکان ،ازدواج موقت بر او واجب است. علامه طباطبایی (رحمه الله) اسلام برای پاسخ دادن کامل به غریزه ی جنسی و جلوگیری از زنا و بی بند و باری جنسی ازدواج موقت را با شرایط ویژه در میان قوانین خود گنجانده است.» شهید مطهری (رحمه الله): « قطعا اگر قانون ازدواج موقت از مغرب زمین آمده بود کنفرانس ها و سمینار ها در دفاع از آن داده می شد. » آیا غریزه ی جنسی به بهانه ی فارغ التحصیل شدن دست از سر ما بر می دارد. «... دو راه بیشتر باقی نمی ماند یا اینکه جوانان را به حال خود رها کنیم و به روی خود نیاوریم به یک پسر اجازه بدهیم از صد ها دختر کام بگیرد و به یک دختر اجازه دهیم با ده ها پسر رابطه ی نامشروع داشته باشد راه دوم ازدواج موقت و آزاد است.» شهید بهشتی و شهید باهنر : «جوانان بسیاری در اثر فشار غریزه ی جنسی نیروها و استعدادهای ارزنده شان بیهوده از دست می رود...محرومیت جنسی جوانان غالبا بهترین ایام آنها یعنی جوانی را از تلخ ترین دوره های عمرشان کرده» نظر شهید دكترمحمد بهشتی(رحمه الله): هدف ازدواج موقت داشتن روابط جنسی قانونی است. در حقوق اسلامی یك نوع ازدواج موقت و غیردائمی پیشنهاد شده است ، در این نوع ازدواج هدف ، تشكیل خانواده نیست ، بلكه داشتن روابط جنسی قانونی در حدی است كه تعیین می كنند ، به همین جهت باید برای این منظور قراری روشن میان خود داشته باشند و قراردادی شخصی میان آنها بسته می شود. قراردادی كه در آن همه ی ج هات مشخص شده باشد. كتاب شناخت اسلام ص 329 شهید نواب صفوی(رحمه الله): «بهترین راه برای جلوگیری از خطر انحراف جنسی راهی است که اسلام به وسیله ی قانون مقدس ازدواج موقت وضع نموده و آنرا از ازدواج دائم مقدس تر نموده و ثواب هایی که بر آن مترتب نموده چندین برابر پاداش هایی است که بر عقد دائم قرار داده است » « با نصایح بی مغز جلوی حس طبیعی شهوت را نمی توان گرفت » «خواهران و برادران ! اگر از این امر مشروع با تعصب جلوگیری کردید به زنای نا مشروع با تاسف سخت دچار خواهید شد» مرحوم آیة الله فاضل لنکرانی: « گاهی دختر و پسر در شرایطی خاص قرار می گیرند که ازدواج دائم برایشان ممکن نیست مثل دانشجویان پسر ودختری که در بالاترین مراتب شهوت و هیجان جنسی هستند اگر در این هنگام ازدواج موقت مجاز نباشد معمولا به حرام می افتند » ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️🍎❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ قابل توجه همه هدف فرهنگ سازی ازدواج موقت است و امر حلال
خانم ها و آقایان مجرد آماده ازدواج دو دسته اند: ۱- افرادی که قبلا ازدواج کرده اند ۲- افرادی که سابقه ازدواج نداشته اند در مورد افرادی که قبلا ازدواج کرده اند، با مراجعه به سایت مرکز ملی آمار و مشاهده نتایج سرشماری سال ۹۵ آمار زیر به دست می آید: - بی همسر در اثر همسر 2,398,987 نفر بی همسر بر اثر 712,782 نفر - بی همسر در اثر همسر 329,03
🍁 پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلم فرمودند :🌿 ✨« إذا جاءَکمْ مَنْ تَرضُونَ خُلْقَهُ وَ دینَهُ فَزَوَّجُوهُ...إلاّ تَفْعَلُوهُ تَکنْ فِتْنَةٌ فی الأَرْضِ وَ فَسادٌ کبیرٌ »🌱 📌 اگر فردی برای خواستگاری آمد، دینش و اخلاقش مورد پسند بود👍 او را رد نکنید👌 🚫 و اگر این کار را نکنید، زمین پر از فتنه و فساد بزرگ خواهد شد.🥀 🆔💓💓 @ezdevajeaasaan💓💓💓