eitaa logo
تبیین انواع ازدواج
1.7هزار دنبال‌کننده
898 عکس
1.4هزار ویدیو
41 فایل
✅بالاخص درشرایط فعلی جامعه ✅هرچه برای خودمون میپسندیم برای دیگران هم بپسندیم ابعاد مختلفی داره حلال خدا رو حرام تلقی نکنیم https://eitaa.com/halaal110
مشاهده در ایتا
دانلود
حجت‌الاسلام قرائتی دركنگره خانواده و سلامت جنسی در مورد : را قفل🔒 كردیم و می‌گوییم چه كار كنیم؛ 🔓فقط باید موانع را رفع كنیم؛ 🔐مشكل مملكت ما با چند تا خط شكن رفع می‌شود. خدا كه ما را خلق كرده، مهندسی جنسی را نیز در ما به ودیعت گذاشته 💠اگر قرآن را كنار بگذاریم، گیج می‌شویم. 🔥غریزه جنسی یكی از حكمت‌های خداوند است برای: بقای نسل👼 ارتباط قوم و فامیل آرام‌بخشی توسعه شخصیت شكستن استبداد و خودرایی شكستن غرور 💃«آزادی زن در غرب باعث شده كه غربی‌هادر لذت جنسی هم سرشان كلاه رفته است و لذت جنسی‌شان كمتر از مومنان است زیرا آنها زمانی كه زنان ازدواج می‌كنند، بارها و بارها لذت جنسی را تجربه كرده‌اند و ازدواج چیز جدیدی به آنها نمی‌دهد». «در آمریكا طلاق گرفتن مانند تاكسی گرفتن در ایران است» «نظام خانواده در غرب به دلیل هرزه‌گی گسسته است. 🙅‍♀اسلام به زنها توصیه می‌كند در شهوت باید تمركز داشت. خدا به زنان می‌گوید زینت خود را به كس دیگری نشان ندهند. این باعث می‌شود كه در لذت جنسی تمركز به وجود آید و لذت آن چند برابر شود» 👨‍👩‍👦كسی كه همسر دارد، دو ركعت نمازش برابر هفتاد ركعت است 🧎💁‍♀«زن و نماز یك خاصیت دارند. هر دو آنها از فحشا و منكر جلوگیری می‌كنند اگر كسی زود ازدواج كند، 50درصد ایمان خود را حفظ كرده است. ازدواج در همه امور زندگی نقش دارد» «بسیاری از ازدواج‌ها در سال‌های اول زندگی شكست می‌خورند چون زوجین بچه‌دار👼 نمی‌شوند؛ در حالی كه تمام كمالات انسان در مادر🧚‍♂ شكوفا می‌شود. 🌫ضروری‌ترین نیازهای انسان، نیاز به اكسیژن، غذا و لباس است. قرآن همسران را تعبیر به لباس كرده است. بنابراین نیاز به همسر نیز جزو ضروری‌ترین نیازها است» باید آداب و رسومی را كه خودمان درست كردیم بشكنیم «چه كسی گفته زن بیوه نباید ازدواج كند. چه كسی گفته است در محرم و صفر رابطه زناشویی نباید باشد. مشكل ما در كمیسیون نیست، باید آداب و رسوم زائد ازدواج را حذف كرد. اسلام، ازدواج را راحت‌ترین كارها قرار داده است اما برای طلاق موانع زیادی گذاشته است. اما ما آمدیم به جای لباس شنا، لحاف به خودمان بستیم و حالا می‌خواهیم شنا كنیم. باید این لحاف را دور بیندازیم». وی افزود: «شب اول هر ماه آمیزش جنسی مكروه است جز شب اول كه این كار مستحب است. این نشان می‌دهد كه باید راه را باز كنیم. برای این كار هم احتیاجی به كمیسیون نیست. كمی عرضه می‌خواهد؛ اگر دو سه تا آخوند همانند نواب‌صفوی و چند كت و شلواری مانند شهید رجایی داشتیم، این همه مشكل نداشتیم» 🔒ازدواج موقت را قفل كردیم و می‌گوییم چه كار كنیم. پدر به دخترش می‌گوید بعد از لیسانس گرفتن ازدواج كن. چه كسی گفته باید چنین قید و بندهایی قرار دهیم. چه كسی گفته باید به دلیل مرگ فلانی تا 40 روز ازدواج را عقب بیندازیم. من دخترم را در دبیرستان شوهر دادم. خودمان هستیم كه برای خودمان گیر درست كرده‌ایم». قرآن یكی از وظایف انبیا را شكستن غل و زنجیرها دانسته؛ «چرا می‌گوییم تا وقتی دختر اول ازدواج نكرده، دختر دوم هم نباید ازدواج كند. چرا پسری كه سربازی نرفته نباید زن بگیرد. پسر زن بگیرد، سربازی‌اش را هم برود. 💞ما باید كاری كنیم كه ازدواج در ایران تسهیل شود. باید قانونی درست شود كه كسی كه زن دارد، كمتر از دو سال خدمت سربازی انجام دهد. 📌ما روی میخ نشستیم میگوییم آخ. چه اشكالی دارد ستادی درست شود برای ازدواج با 14 سكه. با جهیزیه سبك و با فاصله طولانی بین عقد و عروسی. البته در مدت عقد، زن و مرد باید از هم كام بگیرند اما دیرتر سر زندگیشان بروند. این كار چه اشكالی دارد». https://eitaa.com/movaghathalal
⁉ سوال: منظور از عدالت در چیست؟ 🌺 جواب: مردی که اقدام به می کند باید بین همسرانش به عدالت رفتار کند. عدالت دو گونه است: ۱- عدالت واجبه: شامل دو مورد است: ( تقسیم شب ها) و ۲- عدالت مستحب: که رعایت عدالت در سایر موارد می باشد. اما... عدالت در به چه معناست؟ عدالت در به چه معناست؟ یعنی تقسیم شب ها و از هر ۴ شب یک شب حق هر کدام از همسران مرد است اگر مرد ۴ زن داشته باشد واجب است از ۴شب یک شب را نزد هر کدام از همسرانش بماند. اگر ۳ زن داشته باشد واجب است یک شب از ۴ شب را نزد هر کدام از همسرانش بماند و یک شب اضافه را آزاد است و می تواند نزد هر کدام که خواست بماند یا نزد هیچ کدام نماند. اگر مرد ۲ زن داشته باشد واجب است یک شب از ۴ شب را نزد هر کدام از همسرانش بماند و ۲ شب دیگر اختیار با خودش است. البته برخی مراجع تقلید در مورد دوهمسری میفرمایند چهار شب به طور مساوی بین دو همسر تقسیم میشود. عدالت در یعنی به هر کدام از همسرانش به حسب حال او و در حد شأنش نفقه بدهد و لزوما به معنای تساوی نیست. با توجه به اینکه عدالت واجبه فقط در و می باشد، رعایت عدالت آنچنان که بعضی ها گمان می کنند سخت نیست اما شایسته است مرد علاوه بر عدالت واجبه، در حد امکان عدالت مستحبه را هم رعایت کند، یعنی در سایر موارد از جمله مجامعت و مسافرت و... هم بین همسرانش به عدالت رفتار کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طنزی که هزاران بار به صورت جدی به وقوع پیوسته... وقتی در روایات معتبره از اهلبیت علیهم السلام تصریح شده که مهریه سنگین شوم است و مهریه سبک نشان برکت زن شمرده شده، دیگر چه معنا دارد مردی زیر بار مهریه سنگین برود؟؟؟ البته که معنایی جز حماقت ندارد... وقتی مهریه اول بانوی زنان عالَم، صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها، که دختر پیامبر هم بود، پانصد درهم (سکه دو و نیم گرمی نقره) بوده، چه معنا دارد مهریه دختر اشخاص عادی سکه طلا باشد؟ خداوند متعال با اینکه دینار وجود داشت (دیناری که همان سکه طلای حدودا چهار و نیم گرمی و سکه پولی بود) ولی درهم را به عنوان مهریه حبيبه خود فاطمه زهرا سلام الله علیها قرار داد... (درهمی که سکه دو و نیم گرمی نقره بود و البته آن هم مثل دینار سکه پولی بود) فاعتبروا يا اولی الابصار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جهاد زن اینه که با همین آدم تو خونه بسازه🙈 البته روایات این جور نمیگن از تمثال مرد عذرخواهی 🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعای با عظمت شب جمعه...
13.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👏👏 زوج خوشبخت 👏👏 *آقای رمضانلی و خانم موسایی زوج اهل کتگنبد سروستان، صاحب سیزده بچه و درحال حاضر سه‌قلو باردار است و تا چهارماه آینده شانزده نفره میشوند /_ یک تیم فوتبال با چهار بازیکن ذخیره /_ این زوج قصد دارند تعداد فرزندانشان را به بیست نفر افزایش دهند* به افتخارشون 👏👏👏👏👏👏
به نام خداوند حکیم در چه شرایطی ازدواج بر دختر و پسر واجب می شود!؟ امام صادق(ع) می‌فرماید روزی رسول خدا(ص) بر منبر رفت و فرمود: ای مردم جبرئیل از سوی خدای تعالی به من خبر داد؛ دختران مانند میوه بر روی درخت هستند، اگر به موقع چیده نشوند آفتاب آنها را خراب می‌کند و باد آنها را می‌ریزد. اگر دختران درک کنند آنچه را که زنان درک کرده‌اند چاره‌اش فقط شوهر است، و گرنه فاسد خواهند شد. فیض کاشانى، محمد محسن، الوافی، ج ‏21، ص 75- 76، اصفهان، کتابخانه امام أمیر المؤمنین على علیه السلام‏، چاپ اول، 1406 ق.‏ حکم همه مراجع: اگر شخصی احتمال به گناه افتادن بدهد ازدواج بر او واجب است. جزئیات: احتمال گناه بدهد یا به گناه که افتاد واجب می شود؟ جواب: صرف احتمال سوال: منظور از گناه زنا و ... است یا هر گناهی مثل عشوه و ناز برای نامحرم یا نگاه حرام ... جواب: اعم است هر یک از گناهان یعنی هر گناهی که به سبب ازدواج نکردن باشد .... سوال: منظور از ازدواج چیست؟ ازدواج دائم هست یا موقت ؟ جواب: وقتی قیدی نیامده است یعنی اعم است از ازدواج دائم و موقت هر کدام که میسر بود! اینها احکام شرعی مورد اتفاق اکثر علما بود از امام خامنه ای و ایات عظام دیگر حالا یک سوال کلیدی که بر اساس اون نتیجه مشخص می شود؟ در زمان حاضر از زمانیکه دختر به بلوغ جنسی می رسد بعد از چه مدتی احتمال به گناه افتادن هست؟ یعنی احتمال اینکه یک عشوه و ناز برای نامحرم، نشان دادن مو به نامحرم، لذت بردن از صحبت با نامحرم، ..... از هرسنی که این احتمال وجود دارد برای همین زمان حاضر و به صورت قطعی ازدواج دختر واجب است بنا به احکام صادره اکثریت علما کسانیکه "احتمال" به گناه افتادن شان ۹ سالگی هست در این سن کسی هم که مثلا بیست سالگی احتمال گناه بدهد تا ان زمان مختار و در ۲۰ سالگی واجب است چیزی که واجب شد هم هیچ توجیهی نمیپذیرد!!! الله وکیلی عموم دوستان نهایتا چند سال بعد از بلوغ جنسی احتمال کوچکترین گناه در عموم دختران جامعه داده نمی شود!!! با این وضع نابهنجار جامعه و مدارس و موبایل و .... حتما در مورد سن نظرتون رو بذارید! نه در مورد خودتون، عموم جامعه! چون قرار است براوردی داشته باشیم برای اکثریت دختران جامعه تا اونها رو تشویق کنیم به ازدواج در این سن تذکر: باتوجه به اینکه سن وجوب ازدواج پایین آمده است پس والدین موظفند تلاش کنند تا سن بلوغ اجتماعی و رشد دختران خود را هم پایین بیاورند. تا ازدواجی ایده ال داشته باشند.
ازدواج موقت اگر با شرایط درست باشه و رعایت اصول حتما به نفع دو طرف هستش حکم اسلام بهترین حکم
نیازهای روحی و جسمی زن و مرد به یکدیگر یک نیاز طبیعی است. مسلمان، ابایی ندارد که به این نیاز اعتراف کند. و برای پاسخ به آن در چارچوب ازدواج اسلامی (ازدواج دائم، تعددزوجات، متعه) تلاش و تسهیل‌گری کند. در مقابل روشنفکر، اصل این میل طبیعی را در مقام حرف و ادّعا انکار و تقبیح می‌کند. اما در مقام عمل، لا قِید رفتار می‌کند. https://eitaa.com/movaghathalal