eitaa logo
مهـــــدی موعـــــود
58 دنبال‌کننده
928 عکس
248 ویدیو
26 فایل
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🤲 🔶 برنامــــــــه این کانال: 🔸هر روز یک صفحه قــــــــرآن 🔸فـــــــرازی از نهــج البلاغــــــــــه 🔸و سخـــــنرانی های مذهــبی 📲 آی دی ارتباط 👇 🆔 @mahmoudkavianyzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ارشیوم
🔻 ۷ دلیل برای اینکه چرا سعید جلیلی باید گزینه نهایی جبهه انقلاب باشد؟! 🔹 ۱) اصلح است: سعید جلیلی ۱۱ سال است که رییس‌جمهور بودن را مشق کرده و برای جزئیات آن برنامه عملیاتی دارد. او بدون هدر دادن وقت، کارش را از روز اول آغاز خواهد کرد. برنامه‌های عملیاتی او برای کشور گره‌گشایی به همراه داشته که فقط یک نمونه آن افزایش فروش نفت ایران از ۲۰۰ هزار بشکه به ۲ میلیون بشکه در اوج تحریم بوده است، آن هم با کارمزدی کمتر از قبل. از آن گذشته اگر سایر کاندیداها از اداره روزمره کشور سخن می‌گویند، سعید جلیلی از روستا گرفته تا پتروپالایشگاه می‌تواند کشور را جهش دهد. 🔹 ۲) مقبول است: از نظرسنجی ایسپا گرفته تا صداوسیما، سعید جلیلی محبوب‌ترین کاندیدای امروز جبهه‌ی انقلاب است! با نگاهی به تجمعات مردمی در اصفهان، قم، اراک، کرج، مشهد، شیراز، تبریز و مقایسه آن با سایر کاندیداها می‌توان به مقبولیت بالای جلیلی به نسبت سایرین پی‌برد. لازم به ذکر است تنها کاندیدی که جرات داشته تا از تجمعاتش تصاویر هوایی با کوادکوپتر پخش کند سعید جلیلی است. 🔹۳) عدم توان اجماع‌سازی قالیباف حتی بین انقلابی‌ها: در همین انتخابات علیرضا زاکانی و اميرحسين قاضی‌زاده با قالیباف فاصله‌گذاری کرده‌اند. به عنوان مثال در فضایی که تیم رسانه‌ای قالیباف بر روی کارنامه قالیباف تاکید می‌کرد، زاکانی در بیلبوردهای شهری‌اش در تهران بیان می‌کرد: می‌توان کارنامه داشت ولی سالم بود یا قاضی‌زاده هاشمی در نشست خبری‌اش بیان کرد: دست جبهه انقلاب به قدری خالی نشده است که بخواهد روی کسی که درباره خانواده‌اش شائبه‌هایی وجود دارد به اجماع برسد. زاکانی در مصاحبه‌اش اشاره کرد شهرداری را با بدهی‌های نجومی از دوران قالیباف تحویل گرفته است. این موارد نشان می‌دهد قالیباف حتی در استفاده از ظرفیت‌های جبهه انقلاب نیز توان اجماع‌سازی نخواهد داشت. از سوی مقابل سعید جلیلی کسی است که پس از تنش علی لاریجانی و محمود احمدی‌نژاد توانست در دبیرخانه شورای امنیت ملی اجماع ایجاد کند. 🔹۴) شکست احتمالی در دوگانه قالیباف پزشکیان: محمد قوچانی نماینده پزشکیان در مناظره با نماینده قالیباف به صراحت بیان کرد که او رقیب راحت‌تری برای اصلاحات خواهد بود چرا که با پررنگ‌کردن خط فسادستیزی قالیباف بخاطر حواشی پیرامونی‌اش، به شدت ریزش رای را تجربه خواهد کرد. همین امر بود که سبب شد در مناظره چهارم که بحث فسادستیزی و پرونده کرسنت داغ بود، محمدباقر قالیباف هیچ ورودی به مسئله نداشته باشد چون اساسا پررنگ شدن این خط به نفع او نخواهد بود. 🔹۵) انتقال سبد رای: در آمار نظرسنجی‌های معتبر، مشارکت رشد چندانی نداشته و مجموعه آرا ثابت بوده، اما آرای پزشکیان افزایش و آرای قالیباف کاهش داشته است. همین امر نشان می‌دهد آرایی از قالیباف که احتمال انتقال به سبد پزشکیان داشته، به علت عملکرد ضعیف قالیباف در مناظرات همین الان نیز در سبد رای پزشکیان قرار گرفته و مرددین بین این دو نفر تصمیم خود را گرفته‌اند و درصورت کنار رفتن قالیباف رای چندانی از سبد وی به پزشکیان منتقل نخواهد شد و اکثر آرا متعلق به جلیلی خواهد شد، از سوی مقابل کسانی که بخاطر روحیه فسادستیزی که محور اصلی‌ترین مناظره این دوره بود جذب جلیلی شده‌اند در صورت انصراف جلیلی، به قالیباف رای نخواهند داد. همچنین آرای بدنه کارگری حامی جلیلی نیز بعید است به سبد رای قالیباف منتقل شود. 🔹 ۶) بدنه رای‌ساز جلیلی: در صورت دو دوره‌ای شدن انتخابات تردیدی وجود ندارد که تعداد افرادی که حاضر به کار میدانی و گفت‌وگوی چهره به چهره به جهت رای‌سازی برای کاندید خود باشند برای سعید جلیلی به طرز محسوسی بیشتر از سایرین است. 🔹۷) اعتقاد راسخ به مبانی انقلاب: شاید یکی از بیشترین کسانی که آقای قالیباف را از نزدیک بشناسد و با ایشان کار کرده باشد حاج‌آقای قاسمیان است، جالب است که ایشان رای به قالیباف را بازگشت از خطوط انقلابی شهید رییسی دانسته و ضمن احترام به آقای قالیباف بیان می‌کنند که آقای جلیلی به مراتب به مبانی انقلاب اسلامی نزدیک‌تر هستند. این ویژگی در کنار استفاده فرصت‌ها مورد تاکید حضرت آقا برای انتخاب کاندیدای اصلح بوده است. 🔸پس بیاید به کاندیدایی رای دهیم که معتقد است یک جهان فرصت وجود دارد و می‌توان یک‌ایران جهش داشت! ✍ م.م.مبارز 🆔 @aqaye_president
★نکات مهم و کلیدی سوره نساء ★ 💎🍁🔑 چهارمین سوره و از سوره‌های مدنی قرآن است که در جزء چهارم تا ششم قرار دارد. این سوره را نساء نامیده‌اند چون بسیاری از احکام فقهیِ مربوط به زنان در این سوره آمده است. بیشتر درباره و سخن می‌گوید و در میان آنها به احکام نماز، جهاد و شهادت می‌پردازد. همچنین در این سوره مطالبی به صورت خلاصه درباره اهل کتاب و سرگذشت پیشینیان آمده و خداوند درباره منافقان هشدار داده است.
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
077.mp3
1.51M
🎧 📄  🍀 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۱ نساء 🌸🌸🌸 اميرالمؤمنين على عليه السلام فرمودند: صله ى رحم كنيد، گرچه با سلام دادن باشد، - آغاز سوره ى خانواده، با سفارش به تقوا شروع شده است، يعنى بنيان خانواده، بر تقواست و مراعات آن بر همه لازم است - همه ى انسان ها از يك نوعند، پس هر نوع تبعيض نژادى، زبانى، اقليمى و... ممنوع است - زن و مرد در آفرينش وحدت دارند و هيچكدام از نظر جنسيّت بر ديگرى برترى ندارند. - رعايت حقوق خانواده و خويشاوندان، لازمه ى تقواست.
۲ نساء 🌹🌹🌹 - اموال يتيمان را بايد به آنان پس داد، هرچند خود ندانند يا فراموش كنند. - اسلام، حامى طبقه ى محروم و ضعيف است. - كودكان يتيم، حقّ مالكيّت دارند - ممانعت، تبديل وكاستن از مال يتيم، گناه بزرگ است. - گناهان، كبيره و صغيره دارند.
نساء ۳ ♥♥♥ 🍀نظر اسلام درباره تعداد ازدواج🍀 بعضى مردان، دختران يتيم را براى تكفّل و سرپرستى به خانه مى بردند، بعد هم با آنان، با مهريه ى كم ازدواج كرده و به آسانى هم آنان را طلاق مى دادند. آيه نازل شد كه اگر از بى عدالتى بيم داريد، با زنان ديگر ازدواج كنيد. آيه ى قبل، درباره ى رعايت عدالت در اموال يتيمان بود، اين آيه، فرمان عدالت در ازدواج با دختران يتيم است. درباره ى حكمتِ تعدّد زوجات، مى توان به موارد زير اشاره نمود: الف: تلفات مردها در جنگ ها و حوادث بيشتر است و زنانى بيوه مى شوند. ب: جوانان، كمتر حاضرند با بيوه ازدواج كنند. ج: همه ى زنان بيوه و بى همسر، تقواى كافى و قدرت كنترل خود را ندارند. د: زنان در هرماه، مدّتى عذر دارند و مسائل زناشويى تعطيل است. نتيجه آنكه براى حفظ حقوق بيوه ها طبق شرايطى مرد مى تواند همسر دوّم بگيرد تا مشكل هر دو طرف حل شود. سؤال: در اين آيه مسئله ى بى عدالتى به صورت مشكوك بيان شده است: «ان خفتم الا تقسطوا»، امّا در آيه 129 همين سوره مى فرمايد: «لن تستطيعوا» كه شما قدرت آن را نداريد، اين دو آيه را چگونه مى توان جمع نمود؟ پاسخ: در مسائل مادّى مانند لباس، مسكن، خوراك و هم خوابى بايد عادل باشيد و اگر مى ترسيد عادل نباشيد برنامه ديگرى را براى خود تنظيم كنيد، ولى در آيه 129 مى فرمايد: شما هرگز قدرت بر عدالت نداريد كه مراد عدالت در علاقه و تمايلات قلبى است چون علاقه در اختيار انسان نيست تا بتواند آن را يكسان تقسيم كند. اين پاسخ با استفاده از حديثى از امام صادق عليه السلام مى باشد. - اسلام، حامى محرومان، به ويژه يتيمان و بالاخص دختران يتيم است، آن هم در مسأله ى عفّت و زناشويى و پرهيز از سوء استفاده از آنان. - لازم نيست براى ترك ازدواج با يتيمان، يقين به بى عدالتى داشته باشيم، احتمال و ترس از آن هم كافى است. - در انتخاب همسر، مى توان سراغ ايتام رفت، مگر آنكه خوف بى عدالتى باشد. - در انتخاب همسر، تمايل قلبى يك اصل است. - اسلام، با تعدّد همسر براى مرد، فى الجمله موافق است. - تعدّد زوجات، هم محدود به چهار همسر است و هم مشروط به مراعات. ه است
نساء ۴ 🍀🍀🍀 💎 مهریه در اسلام؛ كلمه ى «نِحلَة» به گفته ى راغب اصفهانى، از «نَحل» به معناى زنبور عسل است. چون زنبور عسل به مردم عسل مى بخشد و توقّعى هم ندارد، به هديه هم «نحلة» گفته مى شود. البتّه بعضى مفسّرين «نحلة» را به معناى «دَين» گرفته اند. يعنى مهريّه، دَين و بدهى قطعى مرد است. در حديث است: بهترين اموال خويش را براى سه مصرف قرار دهيد: 1- مهريّه. 2- حج. 3- كفن. اگر بهترين اموال را صرف مهريّه كنيد، فرزندان شما صالح مى شوند. - پرداخت مهريّه به زن حقّ او و الزامى است. - مهريّه، نرخ زن نيست، بلكه نشانه ى صداقت مرد در علاقه و دوستى به همسر است. - زن، مالك مهريه ى خود است. پدر و بستگان زن، حقّ گرفتن مهريه ى او را براى خود ندارند - مهريّه، بهاى زن نيست، بلكه هديه ى مرد به همسرش مى باشد. - زن، در گرفتن يا بخشيدن مهريه، آزاد و مستقل است. - مال گوارا، مالى است كه صاحبش آنرا با طيب خاطر و رضايت ببخشد. - رضايت ظاهرى كافى نيست. رضايت قلبى لازم است. بخشش هاى اكراهى، اجبارى و يا رودربايستى اعتبار ندارد. - زنان تحت تأثير عواطف همه ى مهر خود را نبخشند. چون در جاهليّت و بعضى اقوام، مهريه زن را پدر يا بستگان مى گرفتند، خداوند در قرآن، ابتدا نام گيرنده را برد و فرمود: «و اتوا النساء» مهريه را به خود زن بدهيد و نفرمود: «واتوا صدقات النساء» مهريه زنان را بپردازيد، تا گيرنده هر كه بتواند باشد.
نساء ۵ 💎💎💎 👌مال وثروت خوب است یا بد؟! در روايات، افراد شرابخوار و فاسق، سفيه خوانده شده اند پس اموال عمومى نبايد در دست چنين افرادى قرار گيرد، زيرا مال، قوام جامعه است و سپردن هرگونه مقام و مسئوليتِ مالى به اين افراد، خيانت به جامعه است. امام صادق عليه السلام به شخصى فرمودند: مال خود را حفظ كن، چون مال موجب قوام دين تو است. و آنگاه اين آيه را تلاوت فرمودند. «و لاتؤتوا السفهاء اموالكم التى جعل اللّه لكم قياماً. امام باقرعليه السلام درباره ى معناى «السفهاء» فرمودند: مقصود كسى است كه به او اطمينان ندارى. - سفيه، از تصرّف در مال خود ممنوع است. - مالى كه سبب برپا ماندن جامعه است، نبايد در اختيار سفيه باشد. - حاكم شدن سفيه حتّى بر اموال خود، ضربه ى اقتصادى به جامعه است و جامعه نست به اموال شخصى افراد حقّ دارد. - در برخوردها، به مصالح اقتصادى جامعه و رشد فكرى افراد بايد توجّه كرد، نه عواطف و ترحّم هاى گذرا. - مال و ثروت، قوام زندگى و اهرم نظام است. - سرمايه نبايد راكد بماند. اموال يتيمان و سفيهان هم، بايد در مدار توليد و سوددهى قرار گيرد و از درآمدش زندگى آنان بچرخد، نه از اصل مال. - به ابعاد روحى و شخصيّت محرومان بايد توجّه كرد. - ممنوع كردن افراد از تصرّف در اموالشان، واكنش دارد. چاره ى آن برخورد و سخن نيكوست.
نساء ۶ 🌺🌸🌺 ★آيين نامه پرداخت اموال يتميان★ - يتيمان را پيش از بلوغ، از نظر رشد اقتصادى، آزمايش كرده و با كارآموزى و ياددادن روش دادوستد انان را رشد دهيد. - يتيم، زير نظر ولىّ خود، حقّ تصرّف در مال خود را دارد. لازمه ى عمل به «وابتلوا»، آن است كه يتيم زير نظر ولىّ خود تصرّف كند، تا آزمايش شود. - براى در اختيار داشتن سرمايه، علاوه بر بلوغ جنسى، بلوغ اقتصادى و اجتماعی هم لازم است - در سپردن اموال يتيم به او، حدس و گمان كافى نيست. بايد اطمينان به رشد داشته باشيد. - مالكيّت، همواره همراه با جواز تصرّف نيست. يتيم مالك هست، امّا تا رشد نيابد، حقّ تصرّف ندارد. - افراد متمكّن، خدمات اجتماعى را بدون چشمداشت انجام دهند - در گرفتن حقّ الزّحمه، حدّ متعارف را در نظر بگيريد. امام صادق عليه السلام فرمودند: مراد از «فلياكل بالمعروف» به مقدارى است كه شكم خود را سير كند. - هم اموال يتميان را حفظ كنيد، هم با شاهد گرفتن و جلوگيرى از اختلافات و تهمت هاى آينده، آبروى خود را حفظ كنيد. - گواهى مردم، براى حفظ عزّت دنياست و گواهى خدا براى عزّت آخرت. - گواه گرفتن در جامعه، نزاع را خاتمه مى دهد، ولى حساب قيامت همچنان پابرجاست.
🌸 اطلاعات عمومی قرآنی: جلوه كردن دنيا در نظر انسان: ۱) گاهى از طريق خيالات شخصى ۲) گاهى از سوى شيطان ۳) گاهى از جانب اطرافيان متملّق صورت مى گيرد. •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال مهدی موعود👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
💠از حاج قاسم به مردم عزیز ایران... 🇮🇷جمهوری اسلامی‌ایران حَرَم است برای دفاع از حرم ... 👈
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
078.mp3
1.33M
🎧 📄  🍀 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۷ نساء ❤️❤️❤️ - زنان همانند مردان حقّ ارث دارند و دين، حافظ حقوق آنان است. - ارث، از اسباب مالكيّت است. - خويشاوندى كه نزديك تر است، در ارث مقدّم تر است. - تقسيم عادلانه ى ميراث، مهمّ است ،نه مقدار آن. - سهم ارث، تغيير ناپذير است.
۸ نساء ⚜⚜⚜ - به نگاه ها، حضورها وتوقّعات طبيعى محرومان توجّه كنيد - اموال ارثى را مخفيانه تقسيم نكنيد، تا امكان حضور ديگران هم باشد - در تقسيم ارث، علاوه بر افرادى كه سهم مشخّص دارند، به فكر محرومان و يتيمان نيز باشيد. - با هداياى مالى و زبان شيرين، از كينه ها و حسادت ها، پيشگيرى و پيوندهاى خانوادگى را مستحكم تر كنيد - هداياى مادّى، همراه با محبّت و عواطف معنوى باشد.
۹ نساء 🔥🔥🔥 ★چند نکته درباره مال یتیم★ به گفته ى روايات، خوردن مال يتيم، هم بازتاب دنيوى دارد و هم اخروى. در دنيا خسارت به اولاد مى رسد، كه در اين آيه مطرح شده و در آخرت، عذاب دوزخ دارد كه در آيه ى بعد مطرح شده است. ممكن است مراد آيه، نهى از انفاق و وصيت هاى غير متعادل باشد، بدين معنا كه: مبادا با داشتن كودكان خردسال و ضعيف، همه ى اموال خود را وقف يا انفاق كنيد و پس از مرگ، اولاد خود را در فقر و بدبختى رها سازيد. و ممكن است خطاب آيه به كسانى باشد كه فرزندان عقب افتاده دارند، تا آينده ى آنان را با برنامه ريزى تأمين كنند در رسيدن به خير يا شرّ، ميان نسل ها ارتباط است، زيرا آثار عمل محدود به عمر ما نيست، شرّ كار پدر به فرزند مى رسد و به عكس، اولاد از آثار كار نيك پدر بهره مند مى شود. داستان موسى و خضر و مرمّت ديوارى كه گنج يتيم را در خود داشت، از نمونه هاى آن است كه قرآن درباره آن مى فرمايد: «كان أبوهماصالحاً» - بايد خود را جاى ديگران گذاشت، تا دردها را بهتر درك كرد. با يتيمان مردم چنان رفتار كنيم كه دوست داريم با يتيمان ما آنگونه رفتار شود. - هركه آتشى روشن كند، دودش به چشم خودش مى رود. ظلم امروز به ايتام مردم، به صورت سنّت در جامعه در مى آيد و فردا دامن يتيمان ما را هم مى گيرد. - نه خيانت در اموال يتيمان، نه خشونت در گفتار با آنان. - يتيمان، در كنار لباس وخوراك، به محبّت و عاطفه و ارشاد هم نياز دارند.
💥🔥💥 مال يتيم به صورت آتش مى شود و خورنده ى آن را مى سوزاند. - چهره ى واقعى خوردن مال يتيم در دنيا، به صورت خوردن آتش در قيامت آشكار خواهد شد. - حضور در منزل ايتام و خوردن از مال آنان، در صورتى كه مايه ى ضرر و زيان به آنان نباشد، اشكالى ندارد.
🍀🌱🍀 👌قانون اره در اسلام 👇 ★چرا زن باید نصف مرد ارث ببرد؟! ⚖ ایا این گونه تقسیم بی عدالتی ست؟! گرچه دريافتى ارث زن نصف مرد است، ولى بهره گيرى اش دو برابر مرد است. فرض كنيد مقدار موجودى 30 باشد كه دختر 10 و پسر 20 مى برد، ولى دختر به خاطر آنكه تعهّدى ندارد، سهم خود را پس انداز مى كند و براى مخارج زندگى از سهم پسر كه 20 بود بهره مند مى شود. پس نياز خود را از سهم مرد تأمين كرده و سهم خود را ذخيره دارد. بنابراين دختر در گرفتن نصف مى گيرد، ولى در بهره گيرى كاملاً تأمين است. در حديثى از امام جوادعليه السلام آمده است: هيچگونه هزينه فردى واجتماعى بر عهده زن نيست، علاوه بر آنكه هنگام ازدواج مهريه مى گيرد، ولى مرد هم مهريه مى دهد، هم خرج زن را عهده دار است. زن بى هيچ مسئوليّتى سهم ارث دريافت مى كند وحقّ پس انداز دارد ولى در بهره گيرى، از همان سهم مرد بهره مى گيرد. احكام ارث، در تورات نيز بيان شده و در انجيل آمده است كه مسيح گفت: من نيامده ام تا احكام تورات را تغيير دهم. عرب جاهلى، زنان و كودكان را از ارث محروم مى كرد، ولى اسلام براى هريك از فرزند و همسر، متناسب با نيازهاى آنان سهم الارث قرار داد. رسيدن ارث به فرزند، انگيزه ى فعّاليت بيشتر است. اگر انسان بداند كه اموالش به فرزندش نمى رسد، چندان تحرّك از خود نشان نمى دهد. در فرانسه، هنگامى كه قانون ارث لغو شد، فعّاليت هاى اقتصادى ضعيف شد. بيشتر بودن سهم فرزندان متوفّى از والدين او، شايد براى آن است كه والدين، سال هاى پايانى عمر را مى گذرانند و نياز كمترى دارند. اگر متوفّى برادر نداشت، سهم مادر يك سوّم، و اگر داشت يك ششم، و باقى براى پدر است. شايد بدان جهت كه مخارج برادران متوفّى معمولاً به عهده ى پدر است، نه مادر. امام صادق عليه السلام فرمود: پرداخت بدهى ميّت برانجام وصيّت او مقدّم است چنانكه اگر وصيّت او خلاف شرع باشد نبايد عملى شود - اسلام، آيين فطرت است. آن گونه كه وجود فرزند، تداوم وجود والدين است و خصوصيّات و صفات جسمى و روحى آنان به فرزند منتقل مى شود، اموال هم بايد به فرزندان منتقل گردد. - وصيّت كه حقّ خود انسان است، بر حقوق وارثان مقدّم است. - حقوق مردم، بر حقوق وارثان و بستگان مقدّم است - در تفاوت سهم ارثِ بستگان، حكمت هايى نهفته است كه ما نمى دانيم. سهم ارث، بر اساس مصالح واقعى بشر استوار است، هرچند خود انسان بى توجّه باشد. - علم و حكمت، دو شرط ضرورى براى قانونگذارى است. احكام ارث، بر علم و حكمت الهى استوار است.
🍀 صبح روز شنبه چه رای داده باشیم و چه در خانه نشسته باشیم، این جمله از امیر المومنین را به یاد بیاوریم که «هر قوم، حکومتی را داراست که شایسته آن است». ما هستیم که انتخاب می‌کنیم.
🔆 هر تصمیمی آثاری دارد مثل پاداش یا تاوان، مثل شکست یا پیروزی، مثل خوشبختی یا سیاه بختی، مثل غنی شدن یا فقیر ماندن، مثل انسان شدن یا انسان نَما ماندن، مثل عزیز شدن یا ذلیل گشتن، مثل بهشتی گشتن یا جهنمی شدن، مثل حُرّ شدن یا شمر گشتن و ... ✍ انتخاب نکردن یعنی تسلیم شدن.
1_11689139209.mp3
28.68M
🔈 سخنرانی صوتی کامل اقای کاشانی 👆 🍀 با موضوع عبد و بنده بودن 🌴شیطان خوب عبادت می کرد(۶٠٠٠ سال)، اما بندگی نکرد و بنده خوبی نبود
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
079.mp3
1.11M
🎧 📄  🍀 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
♥ احکام ارث ♥ گرچه پرداخت بدهى، بر انجام وصيّت مقدّم است، لكن چون در عمل، انجام وصيّت سخت تر است، خداوند در آيه، اوّل عمل به وصيّت را آورده، بعد پرداخت بدهى را. در حديث آمده است: وصيّت به ثلث مال، زياد است، سعى كنيد وارثان شما بهره ى بيشترى از ارث ببرند، تا همه بى نياز باشند. و ضرر رسانى در وصيّت از گناهان كبيره است. و عمل به وصيّتى كه به ضرر وارث باشد الزامى نيست اگر مردى چند همسر داشت، يك هشتم يا يك چهارم ارث، ميان آنان به طور يكسان تقسيم مى شود. ديون و بدهى هاى متوفّى، هم شامل ديون الهى است، مثل حج، خمس، زكات و كفّاره، و هم شامل ديون مردمى است - پرداخت بدهى مردم، آن قدر مهم است كه در اين دو آيه، چهار بار مطرح شده است. - سهم هر يك از زن و شوهر را به نصف كاهش مى دهد، تا فرزندان نيز از متوفّى سهم ببرند، خواه فرزند دختر باشد يا پسر - در وصيّت براى خود، بايد حال وارثان را مراعات كرد، تا به آنان زيان نرسد. - اسلام، نه فقط ضرر رسانى در زندگى، بلكه زيان رساندن پس از مرگ را نيز مردود مى داند. - تقسيم الهى ارث، هم عالمانه است و هم اگر تخلّف كرديد، خداوند در قهر خود حليم است و شتابى ندارد. در احاديث آمده است: در قيامت، تمام گناهان شهيد بخشيده مى شود، مگر دَين وبدهى او.