eitaa logo
موکب فرهنگی اجتماعی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی
172 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
823 ویدیو
17 فایل
موکب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی حاج‌قاسم‌اگردل‌هارا تسخیرکردچون خودش،راحتی‌اش، امکاناتش،لذتش اولویتش‌نبود! جانش‌برای‌خدا،توانش برای‌خدا،دارایی‌اش‌درراه‌خدا🌱:) #حاج_قاسم
مشاهده در ایتا
دانلود
✴️چرا آدم‌هایی که زود عصبانی میشن اونقدرا هم بد نیستن؟ چون: این افراد لطیف و حساس ترن،درون و برونشون یکیه و هر آنچه که باید رو در همون لحظه نشون میدن! کمتر پشت سرتون حرف میزنن و توی روی شما هر آنچه که تو دلشون باشه رو مطرح میکنن! این افراد مسئولیت پذیری و همدلی بالایی نسبت به اطرافیان خودشون دارن و دوست دارن برای اطرافیانشون همه چیز خوب باشه.گاهی فریاد میزنن که شنیده بشن! روانشناسای دانشگاه سیدنی طبق تحقیقاتی که کردن میگن افرادی که زود عصبانی میشن معمولا بسیار دلبسته و احساسی هستند و بخاطر اینه که به جزئیات توجه بیشتری میکنن و حافظه قوی دارن.
باسلام واحترام فعالیت های فرهنگی واجتماعی موکب سپهبدشهیدحاج قاسم سلیمانی درحلول ماه ربیع الاول. بزرگوارانی که میخواهنددرثواب این کارها شریک باشندشماره کارت فرستاده شدتاکمکهای نقدی شمارادرراه پذیرایی ازمحبان اهل بیت (ع)استفاده شود وفقکم الله لمایحب ویرضی 💳شماره کارت : 5029081059681573 به نام : موکب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی
🌸🍃🌸🍃 تقوا میتواند سه گونه باشد: ۱} تـقـوای گـریز ۲}تـقـوای پـرهیز ۳}تـقـوای سـتیز ←"تـقـوای گـریز" آن است که از محیط گناه آلود دوری کنی. ←"تـقـوای پـرهیز" آن است که بتوانی در محیط گناه آلود، خودت را پاک نگهداری. ←"تـقـوای سـتیز" آن است که در صحنه بمانی و با مظاهر گناه مبارزه کنی و محیط سالمی ایجاد کنی. برای مثال: گاهی باید مانند موسی کاخ فرعون را ترک کنی و مهاجرت بر ابقاء ترجیح کنی گاهی یوسف وار باید از صحنه گناه فرار کنی و راه گریز را برگزینی. وگاهی هم ابراهیم وار با گناه، شرک و بت پرستی مقابله وستیز کنی‌ بت شکن شوی براي حفظ خودت بايدهرسه تقويٰ راداشته باشيد .
هدایت شده از خط حزب‌ اللّه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ غزل جدیدی از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با عنوان «شرح حال» منتشر شد 🔹️ در جریان دیدار رمضانی امسال شاعران با رهبر انقلاب در فروردین‌ماه ۱۴۰۳، حجت‌الاسلام انصاری‌نژاد از شعرای برجسته کشور که به تازگی کتابی با عنوان «امین شعر انقلاب» تدوین و منتشر کرده، از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درخواست کرد تا غزل منتشر نشده‌ای از سروده‌هایشان را برای انتشار در چاپ جدید این کتاب در اختیار وی قرار دهند. رهبر انقلاب نیز با تقدیر از آقای انصاری‌نژاد با این پیشنهاد موافقت و غزلی از سروده‌های معظم‌له در اختیار این شاعر قرار گرفت. 📝 هفته‌نامه‌ی «خط حزب‌الله» متن این غزل حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را به شرح زیر منتشر می‌کند.  📝 «شرح حال» گامی به راه و گامی در انتظار دارم سرگشته روزگاری پَرگارـ‌وار دارم دلبسته‌ی امیدی در سنگلاخ گیتی رَه بی‌شکیب پویم، دل بی‌قرار دارم یک عمر میزدم لاف از اختیار و اینک چون شمع، اشک و آهی بی‌اختیار دارم گو ابرِ غم ببارد تا همنشین عشقم از غم چه باک دارم کاین غمگسار دارم نبود روا که گیرم جا در حضیض پَستی سیلم که هستی خود از کوهسار دارم سرشارم از جوانی هر چند پیر دهرم چون سرو در خزان نیز رنگ بهار دارم از خاک پاک مشهد نقشی است بر جبینم شادم «امین» که از دوست، این یادگار دارم ▫️سیدعلی خامنه‌ای 🔹️ رهبر انقلاب در نوروز امسال و در جریان محفل شعرخوانی شاعران، یک بیت از این غزل را خوانده بودند. 💻 Farsi.Khamenei.ir
❓حرص ممدوح و مذموم کدام است؟ ✍ حرص مانند سایر صفات انسانی یک سرمایه الهی است که در وجود انسان قرار داده شده است تا در مسیر کمال یاری اش کند. این حرص به دو گونه است: گاه صفت حرص در مسیر صحیح استفاده می شود و باعث می شود انسان از کار خیر سیر نشود و برای کسب هر چه بیشتر رضای الهی نهایت تلاش خودش را به کار گیرد که این نوع حرص ممدوح است. 🌺امیرالمؤمنین علی (ع) در این باره می فرمایند: «لَا حِرْصَ كَالْمُنَافَسَةِ فِي الدَّرَجَات» ھیچ حرصی [در شايستگى] ھمانند رقابت براى رسیدن به درجات عالیه نیست! (1) ✅ و گاه صفت حرص از مسیر سازنده اش خارج می شود و رنگ شیطانی می گیرد. در این صورت به یکی از رذایل اخلاقی مهلک تبدیل می شود. و انسان خیر خود را در منفعت دنیا می بیند و برای کسب دنیا خودش را هلاک می کند.✅ چنین انسانی آنقدر در طلب دنیا اشتیاق نشان می دهد که از هر راهی هر چند خلاف رضای خداوند باشد، مثلا به جمع مال می پردازد و سیری ناپذیری او باعث می شود تمام عمرش را در این راه صرف کند.این حرص همان حرصی است که در آیات و روایات اسلامی مذموم و ریشه بسیاری از بداخلاقی ها شمرده شده است. چنانکه امام علی علیه السلام فرمودند: 🌷«اَلحِرصُ موقِعٌ فى كَثيرِ العُيوبِ»؛ حرص انسان را به عيب هاى زيادى مبتلا مى كند.(2) ______ (1) تحف العقول ص 286 - بحار الانوار(ط-بیروت) ج 75 ، ص 165 (2) تصنیف غررالحکم و درر الکلم ص 295