eitaa logo
حجت الاسلام رحیمی
154 دنبال‌کننده
208 عکس
177 ویدیو
17 فایل
صرفا جهت بیان نکات دینی
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 اربعین فرصتی حسّاس تاریخ روابط دو جامعه ی ایران و عراق آکنده از ها و بزنگاه هایی است که هر لحظه است دوباره با و شمایلی و حتی ناشناخته سر برآورد و فرصت ها را از بین ببرد. کهنه ای مانند ، عجم_ ، سنّی_ ، عثمانی_ و هشت ساله به اندازه ی‌ کافی زمینه برای روابط را درون خود دارند. زمان و زمینه ای منحصر به فرد برای و بازسازی ها و گسل های و ساختن نو دارد. https://eitaa.com/mr13_72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اگر ایران میزبان المپیک بود و مثل فرانسه میزبانی می‌کرد آن‌گاه واکنش برخی‌ها به این موضوع چه بود؟ هوش مصنوعی پاسخ می‌دهد https://eitaa.com/mr13_72
📌 گلایه‌کنندگان گرمای هوا در اربعین بخوانند امام صادق علیه‌السلام:أنَّ زَائِرَهُ لَیَخْرُجُ مِنْ رَحْلِهِ فَمَا یَقَعُ فَیْئُهُ عَلَى شَیْ‏ءٍ إِلَّا دَعَا لَهُ، فَإِذَا وَقَعَتِ الشَّمْسُ عَلَیْهِ، أَکَلَتْ ذُنُوبَهُ کَمَا تَأْکُلُ النَّارُ الْحَطَب‏. وَ مَا تُبْقِی الشَّمْسُ عَلَیْهِ مِنْ‏ ذُنُوبِهِ شَیْئاً، فَیَنْصَرِفُ وَ مَا عَلَیْهِ ذَنْب‏ 🚩 زائرِ حسین علیه السلام وقتى به زیارت از خانه‏‌اش خارج می‌شود، ‏‌اش بر چیزى نمی‌افتد، مگر اینکه آن چیز برایش می‌کند و هنگامى که بر او بتابد، را از بین می‌برد، همان‌طور که را از بین می‌برد. 📚 کامل الزیارات، ص۲۷۹ https://eitaa.com/mr13_72
50.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 پاسخ شیخ عصام تلیمه مصری به تردید برخی از اهل سنت معاند دربارۀ نماز رهبر شیعیان بر شهید اسماعیل هنیه: «شما در کشور خودتان نه در نماز شرکت کردید و نه تسلیت گفتید...، حالا بر طبل اختلاف می کوبید»! 👈 چند نکته: یک- نماز میت در تسنن و تشیع در تعداد تکبیر و قرائت تفاوت هایی دارد. دو- نماز میت بنابر مشهور قابل تکرار است. سه- اقتدای اهل سنت و شیعیان به نمازهای یکدیگر معمولا بحث برانگیز بوده است. شیعیان بنابر فتوای برخی از مراجع از جمله امامَین انقلاب در جماعات نمازهای یومیه اهل سنت اقتداء می کنند و نیازی به اعاده هم نیست. شهید اسماعیل هنیه خود در اقامه نماز بر پیکر سردار دلها شهید سلیمانی به رهبر معظم اقتداء کرد. این خود نشان میدهد که این شهید عزیز چنین نمازی را صحیح می دانست. دراین باره فتوای شیخ شلتوت مفتی جامع الازهر مصر (بر اثر مراوده علمی با آیت الله العظمی بروجردی ) در جواز تبعیت از مذهب تشیع امامی نیز بااهمیت است. چهار- تاکنون رهبران متعددی از مجاهدان فلسطینی به شهادت رسیده اند؛ اما معمولا برای هیچ یک مراسم نماز و تشییع باشکوهی برگزار نشده بود. پنج- ویدیوی بالا شاهدی بر تعمیق پیوند مذاهب اسلامی در حوادث «غزه» است. ✍ حامد منتظری مقدم https://eitaa.com/mr13_72
📌 فرازی از دعای امام ششم در حقّ زائران کربلا (۱) اللّهُمَّ اِغْفِرْ لِي وَ لِإِخْوَانِي وَ زُوَّارِ قَبْرِ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ اَلْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ ع اَلَّذِينَ أَنْفَقُوا أَمْوَالَهُمْ وَ أَشْخَصُوا أَبْدَانَهُمْ رَغْبَةً فِي بِرِّنَا وَ رَجَاءً لِمَا عِنْدَكَ فِي صِلَتِنَا وَ سُرُوراً أَدْخَلُوهُ عَلَى نَبِيِّكَ مُحَمَّدٍ ص وَ إِجَابَةً مِنْهُمْ لِأَمْرِنَا وَ غَيْظاً أَدْخَلُوهُ عَلَى عَدُوِّنَا أَرَادُوا بِذَلِكَ رِضْوَانَكَ فَكَافِهِمْ عَنَّا بِالرِّضْوَانِ  خدایا! من و برادرانم و زيارتگران امام حسين عليه السلام را ببخشای، آنان كه به سبب در به ما و به پاداش هایی كه در و پيوند با ما نزد توست و برای نمودن تو محمد صلي الله عليه و آله و پذيرفتن ما و ساختن دشمنان ما خويش را نموده و به سوی ما رهسپار شده اند و از اين و راهسپاری، تو را می جويند، پس آنان را از جانب ما پاداش ده، 📚ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ج ۲، ص ۹۴ https://eitaa.com/mr13_72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺دوازده جز حفظ توسط حضرت آیت الله سید ابوالقاسم (ره) در مسیر کوفه به نجف در بیان حجت الاسلام سیدجواد گلپایگانی https://eitaa.com/mr13_72
📌 اربعین نشان داد ... نشان داد که تا چه حد می تواند باشد. نشان داد آنچه می کند است نه . نشان داد می شود ولی همچنان . را نشان داد و می دهد. نشان داد و حسین هنوز هم است و می کند. https://eitaa.com/mr13_72
📌اربعین یک نیست، صرفاً یک نیست. بلکه یک است برای ... ماموریتی برای ، برای ، برای ، برای ، برای ، برای ، برای اربعین و بودن است. https://eitaa.com/mr13_72
📌 اربعین تجلّی گاهی از کلام زینبی حضرت زینب سلام الله علیها در مقابل یزید در بخشی از سخنان خویش فرمودند: «كِدْ كيدك، واسْعَ سعيك، وناصِبْ جُهدَك، فوالله لا تمحو ذِكْرَنا، ولا تُميت وحْيَنا هر چه دارى به كار بند و را بكن و هر كه دارى به كار گير؛ امّا به خدا سوگند [با همه اين تلاش ها] را [از خاطره ها] نخواهى كرد و [چراغ] ما را نتوانى نمود». و این اربعین بود که وعده زینب بنت امیرالمومنین علیه السلام را بر همگان ثابت نمود. 📚 مثير الأحزان ص ۸۰. اللهوف ص۷۰ https://eitaa.com/mr13_72
📌 اهمیت اربعین در چیست؟؟؟ اربعین از کجا است؟ صرف اینکه از شهادت شهید می‌گذرد، چه خصوصیتی دارد؟ اربعین به این است که در اربعین حسینی، شهادت حسین علیه السلام زنده شد؛ و اين بسیار مهم است. شما کنید اگر این شهادت عظیم در تاریخ اتفاق می افتاد، یعنی حسین بن علی و بقیه شهیدان در کربلا شهید می شدند، اما بنی امیه می شدند همانطور که خود حسین را و یاران عزیزش را از صفحه برافکندند و پاکشان را در زیر خاک پنهان کردند، آنها را هم از نسل بشر در آن روز و روزهای بعد کنند. ببینید در این صورت آیا این شهادت ای برای عالم اسلام داشت؟ یا اگر هم برای آن روز یک می گذاشت، آیا این خاطره در هم، برای نسل های بعد هم، برای گرفتاری ها و سیاهی ها و تاریکی ها و یزیدی های دوران تاریخ هم اثری و افشا کننده داشت؟ اگر حسین شهید می شد، اما مردم آن روز و مردم نسل های بعد نمی فهمیدند که حسین شهید شده، آیا این خاطره چه اثری و چه نقشی می توانست در و و و برانگیزانندگی ها و اجتماعات و تاریخ بگذارد؟ 📚جاذبه حسینی. ص۶۸ https://eitaa.com/mr13_72
📌اگر اربعین نتونستی زائر بشی قال مولانا الرِّضَا علیه السلام‏: مَنْ‏ غَابَ‏ عَنْ‏ أَمْرٍ فَرَضِيَ‏ بِهِ‏ كَانَ كَمَنْ شَهِدَهُ وَ أَتَاه‏. حضرت رضا علیه السلام فرمودند: کسی که در انجام عملی ، امّا به آن کار باشد، کسی است که بوده و آن را انجام داده است. 📚التوحید، ص۳۹۲ https://eitaa.com/mr13_72
📌 پر جمعیت ترین مراسم دینی جهان به معنای نشات گرفته از یک هندی است که در این کشور هر سه سال به نوبت در چند شهر، طی دو ماه با جمعیت بین ۴۰ الی ۱۵۰ میلیون نفر برگزار می‌گردد. 💯 با حسینی که در واقع دینی جهان است که در جمعیتی حدود ۲۰ میلیون همه ساله برگزار می‌گردد. ۱) جریان اربعین صرفاً علیه السلام و بازگشت اهل بیت علیهم السلام ایشان به کربلاست. بلعکس که شرکت کنندگان هر کدام خود را دارد و برای همان آمده است. ۲) اساساً بر اساس از است رابطه /بنده با خدا/ ولی در اربعین هدف اول نگه داشتن یک حرکت و جریان است. اقدامی علیه که در واقع رابطه /انسان با انسان/ لذا جنبه اربعین قابل قیاس با کومبه نیست. ۳) نگاه و دولتمردان هند به جریان کومبه بلعکس جریان اربعین. ۴) در مراسم اربعین اساسی ندارند بلعکس کومبه که نقش دولت مهم است. ۵) کومبه جنبه دارد در حالیکه اربعین جنبه دارد که بر اساس یک و نظری کاملاً و قابل دفاع است. ۶) اهمیت و اربعین با کومبه قابل نیست. ۷) اختلاف در جریان اربعین هیچ نمودی ندارد. حال آنکه در کومبه این مسأله وجود دارد و بزرگان و به صورت متفاوت و بعضا در مسیر حضور دارند. ✍رحیمی https://eitaa.com/mr13_72