eitaa logo
حجت الاسلام رحیمی
155 دنبال‌کننده
208 عکس
178 ویدیو
18 فایل
صرفا جهت بیان نکات دینی
مشاهده در ایتا
دانلود
🗯 تایید سنت‌های اجتماعی ارزشمند در عهدنامه امیرالمؤمنین علیه السلام به فرماندار آن حضرت در مصر جناب مالک اشتر آمده: لَا تَنْقُضْ سُنَّةً صَالِحَةً عَمِلَ بِهَا صُدُورُ هَذِهِ الْأُمَّةِ وَ اجْتَمَعَتْ بِهَا الْأُلْفَةُ وَ صَلَحَتْ عَلَيْهَا الرَّعِيَّةُ... 👈 « صالحی را که بزرگان این امّت‌ به آن عمل کرده‌اند و باعث اجتماعی آن امّت شده است و امورشان بر اساس آن نیکو شده، نکن.» 📚 نهج البلاغة، نامه ۵۳ https://eitaa.com/mr13_72
14.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹آيت الله العظمی جوادی آملی «ما اصرار نكنيم امام (عج) را ببينيم بلکه تمام تلاش و كوشش ما اين باشد كه امام (عج) ما را ببيند...اينكه در دعای «ندبه» می‌گوییم: «وَ انظُر إِلَينَا نَظرَةً رَحِيمَةً»؛ يعني همين! https://eitaa.com/mr13_72
🔰 مکان زندگی امام زمان علیه السلام: 👈 در باب مکان زندگی حضرت به طور کلی می توان آن را به چند بخش تقسیم کرد؛ ۱) دوران و همراه پدر که حضرت در شهر زندگی می کردند. ۲) دوران قرائن و احتمالات بر این می باشد در شهر بوده اند چرا که چهارگانه حضرت در شهر بوده اند. برخی روایات هم نشان از حضور حضرت در شهر دارد. ۳) دوران . فقط در همین حد می توان گفت که حضرت در ما هستند ولکن اینکه بگوییم در جزیره خضراء و سرداب و کوه رضوی و ... هستند هیچ دلیلی بر آن وجود نداشته و بلکه چه بسا دلایلی هم این تعیّن ها را رد می‌کند. ۴) که راویات فراوانی از اهل بیت علیهم السلام مسجد را خانه حضرت در دوران ظهور معرفی‌کرده اند. https://eitaa.com/mr13_72
18.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠آیت الله بهجت(ره) 🔸مشکل از کجاست که به درجه سلمان نرسیده ایم! 🔸اینکه حتی به مقام مقداد فکر هم نکرده ایم را به که بگوییم؟ 🔸اینکه ابوذر نیستیم را به که شکایت ببریم؟ https://eitaa.com/mr13_72
🔰 شهید وقتی دست و پا می‌زند... خدا غريق رحمت کند سيدنا الاستاد مرحوم علامه را! يک وقت ميفرمود اين که در ميدان خورده و دست و پا ميزند مثل انسانی است که در هواي در دارد شنا می کند ولی ما نمی فهميم. فرمود مثل اين است که در استخر دارد شنا می کند. گرچه از بدنش می آيد و دست و پا ميزند و انسان می کند که او می برد، او همين که وارد منطقه برزخی دارد می شود کاملاً دارد می برد. ايشان می فرمود که اين مثل انسانی است که در هوای در استخر دارد شنا می کند، حالش اين است. لذت هم می برد ولی دست و پا می زند شما می کنيد که آه آه، است! يک آقاي طباطبايي می خواهد که بفهمد در آن حال که او دارد دست و پا می زند دارد لذّت می برد که او هم از قرآن گرفته است. ✍درس علوم القرآن. ۱۴۰۲/۰۸/۲۴ https://eitaa.com/mr13_72
🔴مسئولی که عدالت را اجرا نکند... پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله مى‌فرمايد: ان اهون الخلق على الله، من ولي امر المسلمين فلم يعدل فيهم. مردم در نزد خدا كسى است كه به مسلمانان دست‌ يابد و در ميان ايشان را اجرا نكند. 📚الحیات -جلد ۳- صفحه ۲۷ https://eitaa.com/mr13_72
⚠️ ⚠️ خواب بزرگترین ابزار و ‌دستمایه‌ٔ تمامی فرقه های ضاله در طول تاریخ است .. ✧❁﷽❁✧ جمیع فرق ضاله و منحرفه از مهمترین و اساسی ترین مبانی مشترک آنها ، رویا و خواب می‌باشد؛ همچون بهائیت و قادیانیه و صوفیه و نصیریه و جیمع مدعیان قدیم و جدید همچون القحطانی و شیخ علی اکبر تهرانی و غیره و غیره ... 🔻احمد الدجال همبوشی بصری یا همان الحمدالحسن و‌ مدعی یمانی نیز که فرقه ای با همان نقشه راه بهاییت آورد، دقیقاً خواب را یکی از دو دلیل و شاهد اصلی ادعای خود معرفی می‌کند! چون مستمسک عقلی و نقلی ندارد، در بیانیه‌ قصه اللقاء ، اولین قرار ملاقات خود با امام مهدی عج را از طریق خواب معرفی میکند و اینگونه است که میشود فرزند امام و سپس پلکانی مقاماتش بالا می‌رود! صوفیه ، بابیت و بهائیت جزو قویترین ‌و بزرگترین استفاده کنندگان از ابزار خواب برای جذب طعمه‌های خویش می‌باشند! و همیشه در طول تاریخ حُمقایی بوده‌اند که خواب را بهانه‌ای برای سیر به سمت ضلالت قرار داده‌اند .... اکنون نیز اتباع مارق و مرتد احمد بصری ناصبی ، اولین احمق ‌های تاریخ نبوده و بی‌شک آخرین آنها نیز نخواهند بود! ⚠️ ✅🔚تنها حجت شیعه ، نصوص قطعیه و متواتره می‌باشد ، و‌ به حکم عقل همه ما ملزم به گردن نهادن در برابر نصوص متواتره هستیم ، و‌حجتی میان خدا و خلق جز این وجود ندارد.. ...عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ قَالَ: ... إِنَّ دِينَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَعَزُّ مِنْ أَنْ يُرَى فِي النَّوْمِ  . از امام صادق علیه السلام: دین خداوند عزیزتر (با ارزش تر و با کرامت تر) از انست که با خواب شناخته شود ... https://eitaa.com/mr13_72
خوابنما.pdf
5.39M
خواب نما نویسنده: سيد مهدی مجتهد سیستانی - ۳۵۸صفحه موضوع :جامع ترین کتاب تالیف شده درباره ماهیت خواب، اقسام آن و اثبات عدم حجیت رؤیا در شرعیات. پاسخ به همه حرفهای احمد بصری درباره حجت بودن خواب. https://eitaa.com/mr13_72
⛔️ مراقب شرارت بُخل باشیم‼️ در تفسير قمى آمده از فضل بن ابى مره آمده گوید: من امام صادق عليه السلام را ديدم كه از شب تا طواف مى‏كرد و مى‏گفت: بار الها مرا از نفسم نگه بدار. عرضه داشتم: فدايت شوم من امشب از شما به غير از اين دعا را . فرمود: چه از نفس سراغ دارى؟ خداى تعالى مى‏فرمايد:" وَ مَنْ يُوقَ شُحَّ نَفْسِهِ فَأُولئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ *هر كس كه خدا او را از شر تنگ چشمى و بخل حفظ فرموده، در نتيجه نه خودش از بذل مال مضايقه دارد، و نه از اينكه ديگران مالدار شوند ناراحت مى‏شود، چنين كسانى رستگارند.* نکته: شُحَّ نَفْسِهِ مراد بُخلی است که توام با حرص باشد البته در صورتی که به عادت نیز‌تبدیل شده باشد. 📚 تغابن. ۱۶. تفسير قمی. ج۲. ص۳۷۲. ترجمه تفسیر المیزان. ج۱۹. ص ۳۵۸ https://eitaa.com/mr13_72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جواب زیبای حاج آقای قرائتی به شخصی که دنبال متلک انداختن به ایشان بود! خیلی جامع و در عین حال ساده ✅ حفظه الله🙏 https://eitaa.com/mr13_72
🔰 تاثیر استغفار در صلاح و فساد جوامع ✍ علامه طباطبایی رحمه الله ذیل آیات: فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كَانَ غَفَّاراً☆ يُرْسِلِ السَّمَاء عَلَيْكُم مِّدْرَاراً☆ وَيُمْدِدْكُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِينَ وَيَجْعَل لَّكُمْ جَنَّاتٍ وَيَجْعَل لَّكُمْ أَنْهَاراً می فرماید: [ اين آيات به طورى كه ملاحظه مى‏فرماييد نعمت‏هاى دنيايى را مى‏شمارد، و از نوح علیه السلام حكايت مى‏كند كه به قوم خود وعده فراوانى نعمت‏ها و تواتر آن را مى‏دهد، به كه از پروردگار خود طلب گناهان كنند. پس معلوم مى‏شود از گناهان اثر در مصائب و گرفتاريها و شدن درب نعمت‏هاى آسمانى و زمينى دارد، مى‏فهماند بين جامعه انسانى و آن، و بين اوضاع عمومى جهان برقرار است، و اگر جوامع خود را كنند، به زندگى پاكيزه و مى‏رسند، و اگر به عكس عمل كنند عكس آن را خواهند داشت. 📚ترجمه تفسير الميزان، ج‏۲۰، ص ۴۶. ذیل آیات ۱۰ الی ۱۲ سوره نوح https://eitaa.com/mr13_72
🔰 برخی از حقوق مادر 👈 امام زين العابدين عليه السلام: و امّا بر تو، اين است كه؛ او تو را در جايى كرده است كه كس ديگرى را حمل نمى‏كند. و از ميوه ، آن به تو داد كه به ديگرى نمى‏دهد. و تو را با اعضايش كرد و اهميتى نمى‏داد كه خود باشد، اما تو سير باشى و خود باشد، اما تو را سيراب كند و خود باشد، اما تو را بپوشاند و خود در زير باشد، اما تو را افكند و به خاطر تو را بر خود سازد و از گرما و سرما نگاهت دارد، تا تو را داشته باشد و از ندهد. بنابر اين، تو جز با كمك و الهى، از پس او بر نمى‏آيى. 📚بحارالانوار. ج۷۴.ص۶ https://eitaa.com/mr13_72