eitaa logo
حجت الاسلام رحیمی
158 دنبال‌کننده
210 عکس
178 ویدیو
20 فایل
صرفا جهت بیان نکات دینی
مشاهده در ایتا
دانلود
جناب محمد بن ابی بکر اسوه‌ای از برائت و ولایت در بین شیعیان است. او فردی پاک سیرت و از شیعیان خالص حضرت امیر المومنین(علیه السلام) بود و از این روایت شریف زیر ثابت می‌شود که جناب محمد بن ابی بکر بیعت خود با حضرت امیر المومنین(علیه السلام) را بدون برائت از پدرش ابی بکر که اول ظالم در حق اهل بیت(علیهم السلام) بود، قبول نداشته است. ✍محمد طیار نقل می کند که نزد امام جعفر صادق(علیه السلام) از محمد بن ابی بکر یاد کردیم. حضرت(ع) فرمود : درود و رحمت خدا بر او؛ همانا روزی از روزها محمد بن ابی بکر به امیر المومنین امام علی(علیه السلام) گفت : 📋《اُبْسُطْ يَدَكَ أُبَايِعْكَ!》 ♦️دستت را باز کن تا با تو بیعت کنم. حضرت(ع) دستشان را باز کردند و محمد بن ابی بکر گفت : 📋《أَشْهَدُ أَنَّكَ إِمَامٌ مُفْتَرَضٌ طَاعَتُكَ وَ أَنَّ أَبِي فِي اَلنَّارِ》 ♦️شهادت می‌دهم که تو امامی هستی که اطاعتت واجب است و پدر من در آتش است! سپس امام صادق(علیه السلام) فرمودند: 📋《كَانَ إِنْجَابُهُ مِنْ قِبَلِ أُمِّهِ أَسْمَاءَ بِنْتِ عُمَيْسٍ رَحْمَةُ اَللَّهِ عَلَيْهَا لاَ مِنْ قِبَلِ أَبِيهِ》 ♦️نجابت محمد بن ابی بکر از طرف مادرش «اسماء بنت عمیس» بود نه پدرش!(۱)(۲) 📚منابع : ۱)الاختصاص شیخ مفید، ص۷۷ ۲)اختیار معرفة الرجال معروف به (رجال الکشی) شیخ طوسی، ص۶۶ @mr13_72
✅سید ابن طاووس می نویسد : روزی امام سجاد(علیه‌السّلام) در بازارهای دمشق راه می‌ رفتند یکی از اصحاب رسول اکرم(ص) به نام منهال بن عمرو، امام سجاد(علیه‌السّلام) را دید و به استقبال ایشان آمد و گفت : 📋《كَيْفَ أَمْسَيْتَ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ(ص)؟》 ♦️ای فرزند پیامبر خدا(ص) چگونه صبح را به شب رساندی؟ امام سجاد(ع) فرمود : 📋《أَمْسَيْنَا كَمَثَلِ بَنِي إِسْرَائِيلَ فِي آلِ فِرْعَوْنَ يُذَبِّحُونَ أَبْنَاءَهُمْ وَ يَسْتَحْيُونَ نِسَاءَهُمْ! يَا مِنْهَالُ! أَمْسَتِ الْعَرَبُ تَفْتَخِرُ عَلَى الْعَجَمِ بِأَنَّ مُحَمَّداً(ص) عَرَبِيٌّ وَ أَمْسَتْ قُرَيْشٌ تَفْتَخِرُ عَلَى سَائِرِ الْعَرَبِ بِأَنَّ مُحَمَّداً(ص) مِنْهَا وَ أَمْسَيْنَا مَعْشَرَ أَهْلِ بَيْتِهِ وَ نَحْنُ مَغْصُوبُونَ مَقْتُولُونَ مُشَرَّدُونَ فَإِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ‌ مِمَّا أَمْسَيْنَا فِيهِ يَا مِنْهَالُ!》 ♦️مانند بنی اسرائیل در میان فرعونیان که پسران آن‌ها را سر می‌بریدند و زنانشان را زنده می‌گذاشتند. ای منهال! عرب بر عجم افتخار می‌کند که محمد(ص)، عرب است و قریش بر عرب مباهات می‌کند که رسول خدا(ص) از آنهاست؛ ولی ما خاندان او، روز را در حالی به شب رساندیم که حقمان غصب شده است و ما را کشتند و از خانه هایمان رانده و آواره نمودند. پس ای منهال بر این مصیبت پیش آمده استرجاع می‌ کنیم و می‌ گوییم : انا لله و انا الیه راجعون!(۱) 📚منبع : ۱)اللهوف ابن طاووس، ص۱۹۴ @mr13_72
21.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نماهنگ استودیویی "بدعت" با موضوع بدعت های صوفیه در عزاداری💯 🎤کربلایی حسن عطائی ✍ شاعر: نوید پور مرادی 🚥🚥🚥🚥🚥 هر چی میخوای بگو ولی خدا نگو به اهل بیت بیا و نوکری بکن تو چارچوبِ اهل بیت 🔅🔅🔅🔅 بدونید اهل برائت آقا تون خودش اول صوفیه رو لعنت کرد نباید تو مجلس عزا داری یه موقع کاری شبیه بدعت کرد 🔅🔅🔅🔅 هیچ موقع یک امام حسینی  خط دلش کوفی نمیشه اونکه مرید اهل بیتِ مرید یه صوفی نمیشه ⚜⚜⚜⚜⚜ 🔰رهبر معظّم انقلاب: جواب کار فرهنگی باطل، کار فرهنگی حق است @mr13_72
mahsaamini.mp3
15.1M
مراقب باشیم تا پازل دشمن را تکمیل نکنیم! ــــــــــــــــــــــــ در فضایی که ما دشمن داریم و دشمن با هویت دینی ما مشکل دارد، هر نوع موضع‌گیری بدون توجه به این دشمن و دشمنی، به ضرر جامعه تمام می‌شود حتی اگر اصل این موضع‌گیری حق باشد. ــــــــــــــــــــــــ صحبت های مهم و متفاوت استاد محسن عباسی ولدی درباره ماجرای و رویدادهای اخیر ــــــــــــــــــــــــ @mr13_72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میان این همه نوکر به فکر من هم باشم🙏 بِحَقِّ اُمُّکَ فاطمه سلام الله علیها @mr13_72
▪️انتقام خواهد گرفت... @mr13_72
🔴سیره پیامبر اکرم(ص) در برخورد با هنجارشکنان 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔻سيرة پيامبر اکرم(ص) اين‌گونه بود که با اهانت‌ها و بي‌اخلاقي‌هايي که نسبت به شخص خودشان مي‌شد، کريمانه برخورد مي‌کرد. اين برخورد کريمانه و نرم و منعطف، تا جايي است که تمجيد و تحسين بی‌نظیر الهي را در پي داشته است: «وَ إِنَّكَ لَعَلى‏ خُلُقٍ عَظيم‏ (قلم، آيه 4)» 🔻در توصيفي که هند بن ابي هاله، از اخلاقيات (ص) دارد، مي‌گويد: كَانَ دَائِمَ الْبِشْرِ سَهْلَ‏ الْخُلُقِ‏ لَيِّنَ الْجَانِبِ لَيْسَ بِفَظٍّ وَ لَا غَلِيظٍ دائماً بشاش و خنده‌رو بود؛ اخلاقي ساده داشت؛ نرم و مهربان بود؛ خشن و سنگدل نبود. 🔹اما وقتي که مقررات و قوانين اجتماعي اسلام ناديده گرفته مي‌شد، به هيچ وجه اغماض نمي‌کرد. هيچ نوع قانون‌شکني‌ و هنجارشکنی را برنمی‌تافت. چنين نبود که مثلاً اگر ثابت مي‌شد کسي شراب خورده يا دزدي کرده است، خلق عظيم پيامبر و نرم‌خويي و محبتش به خلق خدا موجب شود اين جرم را ناديده بگيرد و حد الهي را دربارة او جاري نکند! پيامبر اکرم(ص) به شدت با نقض مقررات اسلامي برخورد مي‌کرد. هيچ واسطه و شفيعي را براي اجراي حدود الهي نمي‌پذيرفت. 🔹هند بن ابي هاله دربارة چگونگي برخورد آن حضرت با حق‌کشي‌ها و ظلم‌ها مي‌گويد: وَ لَا تُغْضِبُهُ الدُّنْيَا وَ مَا كَانَ لَهَا فَإِذَا تُعُوطِيَ الْحَقَّ لَمْ يَعْرِفْهُ أَحَدٌ وَ لَمْ يَقُمْ لِغَضَبِهِ شَيْ‏ءٌ حَتَّى يُنْتَصَرَ لَهُ؛ دنيا و ناملايمات آن هرگز او را به خشم در نمي‌آورد، و وقتي که حقي پايمال مي‌شد از شدت خشم کسي او را نمي‌شناخت و از هيچ چيزي پروا نداشت تا آنکه حق را ياري مي‌کرد و احقاق حق مي‌نمود. @mr13_72
یک تصویر قابل تامل! هزار بی‌ریشه هم جمع بشن نمی‌تونن یه ریشه دار رو بندازن! @mr13_72
خطر عوام شدن خواص.mp3
1.9M
💥🎧💥🎧💥🎧💥🎧💥🎧 ♨️‼️خیلی مهم‼️♨️ 🎧 حتمافایل رو تا آخر گوش کنید و نشر بدید.... 📛 خطر عوام شدن خواص 🎙رسانه به ما می‌گوید: تحلیل ممنوع! همان طوری فکر کن که من می‌گویم‼️ 🔴 محسن عباسی ولدی
⚠️هشدارِ دقیق و جدی⚠️ 🔹بر اساس پژوهش‌های میدانی، در میان دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر، حداقل یکی از پنج شاخصه زیر در ۸۵ درصد جوانان و نوجوانان ۱۴ تا ۲۵ ساله آشوبگر وجود داشته است: ⛔️1⃣ تک فرزند بودن ⛔️2⃣ ارتباطات از هم گسستۀ خانوادگی (طلاق عاطفی و…) ⛔️3⃣ شاغل بودن پدر و مادر همزمان و عدم نظارت بر رفتار فرزندان ⛔️4⃣ اعتیاد به بازی‌های خشن یا شبکه‌های ماهواره‌ای ⛔️5⃣ زیست و اعتیاد به فضای مجازی ❌ این‌که دشمن در این سال‌ها چقدر برای این چهار موضوع سرمایه‌گذاری کرده‌اند که اکنون ثمره‌اش را بچیند، نیاز به فرصت مفصل دیگری دارد😔 @mr13_72
مراقب امتحان در لحظات رفاه باشیم 🔸 روزی یکــی از رزمنــدگان جبهه‎هــای جنِگ با رومیان، از شــام بــه مدینه رفت. وقتی خانه مجلّل عبدالّرحمــن بــن عــوف (یکــی از اصحــاب مشــهور رســول خداصلّی الله علیه و آله را مشــاهده کرد) شــگفت‏زده شد و از عبدالرحمن پرسید: چه اتفاقی افتاده؟ 👈 ما در دنیا زهد به خرج مى‎دهیم، در حالى‌که شما به دنیا رغبت نشان مى‎دهید! 👈 ما، در رفتن به جهاد شــتاب مى‎کنیم، ولى شــما ُسســتى می‎ورزید و در جهاد شرکت نمى‎کنید، در حالى که شما جزء پیش‎کسوتان و برگزیدگانِ ما اصحاب پیامبر هستید! 🔹 عبدالرحمــن در پاســخ مــرد شــامى، حقیقــت را بى‎پــرده افشــا کــرده، گفــت : ⛔️ «این‎طور نیســت که چیزى (از رســول خدا) به ما رســیده باشــد که به شــما نرســیده باشــد. ⛔️ و این‎طــور هــم نیســت که ما چیــزى از اســلام بدانیم که شما ندانید. (که بدان جهت اینطور زندگی کنیم). سپس این جمله را گفت: بُلینَا بالضَّرّاءِ فَصَبَرنا وَلکِن بُلِینا بالسَّرّاءِ فَلَم نَصبِرُ. ❌ما در زمان پیامبر صلی الله علیه و آله به سختی و بلا امتحان شدیم و صبر کردیم. ولی امروز به راحتی و آسایش آزموده شدیم و صبر را از دست دادیم. ( خود را باختیم و به دنیا روی آوردیم) 📚تاريخ مدینه دمشق.ج۶۷.ص۱۲۰.به نقل از ریزش خواص.ص۶۱ @mr13_72
🔸چه کسانی در مصیبت ها رنگ نمی بازند؟؟؟ 👈 امام على عليه السلام درباره نقش تعيين‏ كننده و محورى «شناخت دنيا» مى‏فرمايد: مَن عَرَفَ الدُّنيا، لَم يَحزَن لِلبَلوى‏. (۱) ✍ مصيبت‏ها و بلاها از زمينه‏هاى بسيار مهم در نارضايتى‏اند. اندوه و افسردگى و نارضايتى، از پيامدهاى بلاهاى زندگى به شمار مى‏روند و امام على عليه السلام بر اين تأكيد دارد كه اگر كسى دنيا را آن گونه كه بشناسد، از سختى‏هاى آن، اندوهگين و ناراضى نمى‏شود. ❌ حضرت نمى‏فرمايد كه دنيا بايد جاى خوشى‏ها باشد و نمى‏فرمايد كه تصوّر كنيد دنيا پر از خوشى و راحتى است. ✅ بلكه مى‏فرمايد اگر دنياشناسى‏تان واقعى باشد، با وجود سختى‏ها و با اقرار به وجود آنها، باز هم احساس ناراحتى و نارضايتى به شما دست نخواهد داد. آموزه‏هاى زندگى‏ساز دين، انسان را به گونه‏اى تربيت مى‏كند كه در سختى‏ها و در عمق گرفتارى‏ها نيز و افسرده نخواهد شد.(۲) 📚 ۱) شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید.ج۲۰. ص۲۷۱. ۲)رضایت از زندگی.ص ۲۴