eitaa logo
⚑🇮🇷🇵🇸بلاغ مبین(محمدرضامزده ای)
260 دنبال‌کننده
27.3هزار عکس
17.8هزار ویدیو
110 فایل
اینجا برای تبلیغ دین مبین و دفاع از انقلاب خمینی کبیر که مقدمه ظهوراست، می باشد. سلام بر خامنه ای عزیز و بر شهداوسرداردلها وشهید رئیسی وسیدمقاومت و همه محبین اهل بیت علیهم السلام وپدرعزیزم خادم الحسین حاج غلامرضامزده ای صلوات @mohammadrezamazdei
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از علی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حسین تموم شدنی نیست.... . اگر لذت بردید به اشتراک بگذارید
هدایت شده از علی
5.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍ اولین توصیه ی عارف بالله سیدعلی آقای قاضی به علامه ی طباطبایی پس از آشنایی در نجف اشرف : 🌺 دنیا می خواهی ، نماز شب بخوان 🌺 آخرت می خواهی ، نماز شب بخوان
⚑🇮🇷🇵🇸بلاغ مبین(محمدرضامزده ای)
قالیباف: به چه حقی می‌گوییم وقتی خانمی بدحجاب است اجازه ندهیم به مترو سوار شود؟ رییس مجلس: 🔹مهمترین
یعنی به نظر آقای قالیباف اگر خانمی که روسری از سر برداشته و داخل بانک تشریف میاره با سلام و صلوات از او استقبال کرده و دسته گلی تقدیم او کنید و از او بابت ۴۴ سال تحمیل روسری عذر خواهی کنید!! تا الان کجا بودید سردار!! بعد اعتشاشات به این نتایج مشعشع رسیدید؟! چرا برای توجیه عملکرد ضعیف فرهنگی نهادهای نطام از شهید سلیمانی مایه می گذارید؟! امروز به بهانه امنیت کشف حجاب را بیخیال شوید،فردا کدام حکم شرعی دیگر؟! شما و شبکه یک و آن مجری جو گیر!! خانم کشف حجاب کرده و شل حجاب را یک کاسه کردید و و به روسری بردارها را این اطمینان خاطر دادید که خیالتون راحت این همه وصایای شهدا را بیخیال ؛پست و مقام رو عشق است!!!
حجت الاسلام، به این نقدها توجه دارند؟ (صمیمانه با حجت الاسلام محسن قنبریان) 🎆 پرده اوّل: چندی پیش سوالی از آیت الله اراکی در باب شیوه برخورد با اغتشاشگران مطرح شد؛ 🔻و ایشان عناوین «محاربه»، «بغی» و «افساد فی الارض» را منطبق دانستند بر کسانی که به گونه‌ای عمل کردند که منجر به قتل یا منجر به آتش‌سوزی و تخریب اماکن عمومی و ایجاد رعب و وحشت در خیابان‌ها شدند و منجر به آن شد مردم از باز کردنِ مغازه‌ها و خانم‌های چادری از راه رفتن در خیابان ترسیدند. 🔻و همچنین کسانی که همراه با اغتشاشگران در این اقدامات، حضور داشته اند را «محارب» و «مفسد فی الارض» دانستند و در نهایت خواستار برخورد عادلانه دستگاه قضاء با چنین افرادی شدند. 🎆 پرده دوّم: ❗️بعد از این سخنان آیت الله اراکی، موجی از حملات رسانه ای بر علیه ایشان شکل گرفت و حتی کسانی که اندک تخصصی در مباحث فقهی نداشتند، در جایگاه نظریه پرداز فقهی نشسته! و نظرات ایشان را از جهت فقهی ضعیف ارزیابی کردند!!! ❗️همان کسانی که به جای دفاع از مردم و کسانی که در اتفاقات اخیر مورد ظلم واقع شدند، از ظالم طرفداری می کنند و با اظهارات غیر کارشناسی خود، برای برخورد قانونی با قانون شکنان، هزینه تراشی می کنند. 🔻بعد از این اظهارات غیرکارشناسی، آنچه موجب تعجب شد، اعتراض حجت الاسلام قنبریان بود که با انتشار مطلبی در اشکال به تطبیق حکم «بغی»، ناخواسته در جهت پیشبرد اهداف کسانی حرکت کرد که با دفاع از اغتشاشگران، هزینه این قانون شکنی را کم می کنند و ناامنی را در جامعه ترویج. 🎆 پرده سوّم: آنچه در این بین، ذهن این طلبه کوچک را درگیر می کرد، شدت حملات رسانه ای به کسی بود که سالها در فقه و اصول، زحمات فراوانی کشیده و اکنون اینگونه از ناحیه کارشناسان و غیرکارشناسان، در معرض نقد قرار گرفته است. ⬅️طبعاً کسانی که بدون تخصص، سخن به نقد گشوده اند، همین ورودشان در مسئله ای که از حیطه تخصص آنها خارج است، برای قضاوت مردم کافیست. ✅اما حساب جناب حجت الاسلام، از این طایفه جدا بود و جا داشت اشکالاتی که به ذهن حقیر می رسید را با این استاد عزیز در میان بگذاریم. 🎆 پرده چهارم: گرچه فرمایشات حجت الاسلام قنبریان مشتمل بر مطالب خوبی بود اما نقدهایی در کلام ایشان وجود داشت که مستدعی است، توجه ایشان را به این اشکالات جلب کنم. ⚜ نقد اول: ایشان در بخشی از صحبت هایشان می فرمایند: «بر فرض که بپذیریم که «بغی» شامل دوره غیبت هم بشود» و در پاورقی آورده اند که « بسیاری از فقهاء بغی را منحصر در خروج بر امام معصوم می دانند». ⏪ سوال اساسی این است که چگونه این مسئله برای ایشان که قائل به ولایت فقیه بوده، محلّ اشکال است؟ مگر غیر از این است که امام خمینی، ولایت فقیه را امتداد ولایت رسول الله می دانند و ایشان نیز قائل به امتداد همین ولایت رسول الله، در عصر غیبت هستند؟ 🔴عجیب تر اینکه ایشان صاحب جواهر را در زمره کسانی می داند که «بغی» را منحصر در عصر حضور امام معصوم می دانند، درحالیکه صاحب جواهر تصریح کرده است: «هیچ اختلافی بین سنّی و شیعه نیست که اگر کسی بر یک پیشوای عادلی خروج کند و امام معصوم یا نائب امام(چه نائب خاص و چه نائب عام) فراخوان عمومی یا خصوصی بدهد، مقابله با او واجب است. بلکه بالاتر از عدم اختلاف، در اینجا اجماع منقول و محصّل وجود دارد». (جواهر الکلام، ج21، ص324) ⚜ نقد دوم: اینکه جناب حجت الاسلام، لازمه تطبیق عنوان «بغی» را جواز کشتار خیابانی دانسته اند هم محلّ اشکال است. ⬅️اینکه امیرالمؤمنین خارج از شهر و در مقام قتال با اهل بغی، آنها را موعظه کردند و بعد از تاثیر نکردن موعظه ها و شروع جنگ از ناحیه آنها، با اهل بغیِ زمان خود جنگیدند، آیا به این معناست که در اغتشاشات داخل شهر نیز به همین شیوه می توان برخورد کرد؟ 🔻جناب حجت الاسلام حضور حاکم شرع در معرکه یا انجام این اقدامات در داخل شهر را موجب خصوصیت نمی دانند؟ ⚜ نقد سوم: 💯جالب اینجاست که ایشان بر اساس نظر شیخ طوسی، «در قبضۀ حاکم بودن» را شرط صدق عنوان «بغی» می دانند و نتیجه می گیرند که «حکم بغی» در حق چنین کسانی، منتفی است. حال آنکه بر اساس کلام شیخ طوسی، حتی اگر این افراد در قبضۀ حاکم باشند، تغییری در حکم ایجاد نمی شود و صرفا عنوان «اهل بغی» به «قطّاع الطریق» تغییر می کند و طبق تصریح شیخ طوسی، حکم، همان حکم محارب است. (المبسوط، ج7 ص265) ❗️ادامه در پست بعدی...
🎆 پرده آخر: با توجه به شناختی که از نظرات فقهی آیت الله اراکی داریم، ایشان بین معترض و اغتشاشگر تفاوت قائل اند و آنچه فرمودند نه درباره کسانی که بعنوان اعتراض در خیابان ها حضور پیدا می کنند بلکه برای کسانی بوده است که با شعار براندازی، اقدام عملی کرده اند و امنیت عمومی را به مخاطره انداخته اند. ✅کما اینکه این سعه صدر را همواره در حکومت اسلامی در مقابل منتقدین هم شاهد بوده ایم؛ و تشویق مردم به مطالبه گری و به رسمیت شمردن حق مردم نسبت به امر به معروف و نهی از منکر مسئولین در قانون اساسی، به معنای به رسمیت شمردن حق انتقاد و اعتراض برای مردم است. ⛔️اما همه اینها نباید ما را دچار خطای در محاسبات کند و با اعتراض ناصحیح به دستگاه قضاء، هزینه برخورد با اغتشاشگران را بالا ببریم و در نهایت منجر به ترویج خشونت در جامعه شویم. آنچه دین مبین اسلام مبنی بر اعدام محاربین و اهل بغی، قرار داده است، بی شک برای حفظ امنیت در جامعه و با در نظر گرفتن مصلحت جامعه بوده است. ‼️طبعاً جایی که شبهه ای در موضوع یا حکم وجود داشته باشد حتما جای احتیاط است و قضات محترم باید در احکام صادره، احتیاط لازم را انجام دهند؛ اما در مواردی که چنین شبهاتی وجود ندارد، رعایت مصلحت اجتماع، اقتضاء می کند که بدون هراس از هجمه های رسانه ای ضد انقلاب، آنچه حق است را اجرا نمایند. سید محمدحسن صادقی @mrmazdei
‏معاون وزیر علوم صادقانه می گوید تا سه سال آینده عربستان در تولید علم از ما جلو خواهد زد چرا ؟ در عربستان با همه ایرادات و دیکتاتوری مزیتی به نام «اقتدار» در تصمیم گیری و ثبات وجود دارد یعنی مثلاً طرح مالیات بر عایدی سرمایه در عربستان در یک روز اجرا می شود تمام بدون مزاحم ... ‏در ایران ما سود افراد را به سمت دلال بازی دلار و سکه و ماشین و ...هدایت کرده‌ایم و وقتی طرحی هم مثل مالیات بر عایدی سرمایه که باید با وضع مالیات دلال بازی در این بازارهای کاذب را از سوددهی برای دلال خارج کند،طرح در مجلس و مجمع و شورای نگهبان و دولت و فلان شورا پیچ می خورد و هیچ! ‏در واقع اصلاح سیستم حکمرانی یکی از ارکان مهمی که دارد حذف موازی کاری و قرار دادن یک ارگان به عنوان تصمیم گیر با اختیارات کافی و به دنبال آن پاسخگو بودن و نظارت و کنترل بر آن است در واقع سیستم ما یاد گرفته که با موازی کاری و تعدد سازمان های تصمیم گیر از «پاسخگویی » فرار کند ... ‏یعنی اگر در هر طرح اقتصادی و فرهنگی و ...شما به مجلس بگویید می گویند مقصر دولت است ! به پلیس بگویید می گویند مقصر وزارت فرهنگ است به وزارت فرهنگ بگویید می گویند مقصر شورای عالی فضای مجازی است به شورای نگهبان بگویید می گویند مقصر مجمع است و همین روند در کلیه سازمانها «اقتدار» 🖋️ پوریا نقدی @mrmazdei
۵ ژانویه،‏ ۲۲.۳۴.aac
2.64M
🔴 یک تذکر لازم ؛آقای قالیباف، لطفا دوقطبی سازی نکنید! ♦️آقای قالیباف در برنامه ی "ملک سلیمان" بدون هیچ سند ومدرکی ادعا کرد، برخی اعلام کرده اند، بدحجاب ها نباید سوار مترو شوند و این کار با مرام شهید سلیمانی سازگاری ندارد! ♦️آقای قالیباف از طرفی جریانات را از ایجاد دوقطبی برحذر کرده واز طرف دیگر خودش دوقطبی سازی کاذب براه می اندازد. ♦️آنچه که برخی از جریانات و حقوقدانان اخیرا خواهان آن بوده اند، جلوگیری از ورود عناصر "کشف حجاب" کرده به مترو بوده وربطی به افراد بدحجاب نداشته است چرا که معتقدند همانطور که اکر کسی شرب خمر کرد و یا اهل سرقت باشد یا مبتلا به بیماری واگیردار باشد، می توان از حضورش در برخی از اماکن جلوگیری کرد، عناصر ٫کشف حجاب٫ کرده را می توان از برخی خدمات شهری محروم کرد. ♦️لذا مسئولان نباید از آب گل آلود ماهی بگیرند و برای ایجاد وجاهت کاذب و مقطعی، مباحث را وارونه بیان کنند. 🔴 @mrmazdei
✅ وفات حضرت ام البنین(س)، همسر امام علی بن ابی طالب(ع)/۱۳ جمادی الثانی، سال 63 هجری قمری ⬅️ نامش فاطمه، مکنی به ام البنین، پدرش حزام بن خالد، بن ربیعة، بن وحید، بن کلاب، بن عامر، بن صعصعة  و مادرش تمامة بنت سهیل بن عامر می باشد. (1)  طایفه وی را به خاطر انتساب به کلاب بن عامر، " بنی کلاب " و گاهی به خاطر انتساب به عامر بن صعصعة، " بنی عامر" می گویند. پدر و نیاکان ام البنین از دلیران و رزمجویان جزیرة العرب و به جوانمردی، رزمندگی و دلاوری معروف بودند. روایت شده است: هنگامی که فاطمه زهرا (س) همسر امیر مؤمنان (ع) و دخترگرانمایه پیامبر اکرم (ص)، بر اثر تحمل فشارهای روحی و روانی دشمنان اهل بیت (ع) در مدینه منوره، مظلومانه به شهادت رسید و چراغ پرنور خانه امام علی (ع) خاموش گردید، حضرت علی (ع) و چهار فرزند خردسال و نازنینش ، خیلی احساس تنهایی و نگرانی می کردند و به دنبال کسی بودند که  آلام آنان را تسلی و مقداری از خلأ عاطفی شان را جبران نماید. بدین لحاظ حضرت علی (ع) به برادر خود، عقیل بن ابی طالب (ع) که عالم به أنساب و نژاد شناس معروف عربستان بود، پیشنهاد کرد که همسری برای وی برگزیند که از خاندانی دلیر و جوانمرد باشد، تا خداوند به وسیله او، فرزندانی نصیبشان نماید که شجاع و دلیر بوده و در دفاع از حریم ولایت و امامت، توانا و امین باشند. عقیل، تیره ها و طایفه های متعددی را مورد مطالعه و بررسی قرار داد و از میان آن ها، تیره بنی کلاب و از این تیره، خانواده حزام بن خالد را، که از مؤمنان و دوستداران اهل بیت (ع) و صحرا نشین بودند، برگزید و دختر گرانمایه این خانواده، یعنی " فاطمه بنت حزام" را برای امام علی (ع) انتخاب نمود. حزام بن خالد و همسرش تمامه بنت سهیل، وقتی با خواستگاری حضرت علی (ع) روبه رو شدند، ضمن اعلان رضایت قلبی و اظهار خوشحالی، آن را منوط به رضایت فاطمه نمودند. اما همین که تمامه پیشنهاد امام علی (ع) را به اطلاع دختر خود فاطمه رسانید، با اعلان رضایت کامل وی مواجه  شد. چون فاطمه این خواستگاری را  تعبیر خوابی می دانست که در شب های پیش دیده بود. وی در عالم رویا دیده بود که ماه از آسمان فرود آمد و در دامن او جای گرفت. به هرروی، فاطمه بنت حزام، به خانه امام علی بن ابی طالب (ع) منتقل شد و علاوه بر وظایف همسرداری و انجام کارهای خانه، علاقه وافری به چهار فرزند فاطمه زهرا (س)، یعنی امام حسن مجتبی، امام حسین، زینب کبری و ام کلثوم ( صلوات الله علیهم اجمعین ) در وجود خود احساس می کرد و آنان را به مانند فرزندان خود ، مورد مهربانی قرار می داد . به طوری که آنان نیزاو را مادر دوم خود می دیدند و به تدریج به وی علاقه زیادی پیدا کردند.(2) فاطمه بنت حزام، در خانه امام علی (ع) چهار فرزند به دنیا آورد، که عبارت بودند از عباس، جعفر، عثمان و عبدالله. اما علاقه وی به فرزندان فاطمه زهرا (س)، بیش از فرزندان و پسران خودش بود. فاطمه بنت حزام، به خاطر داشتن چهار فرزند پسر، به " ام البنین" شهرت یافت. ولی هر چهار فرزند دلاورش در واقعه کربلا، در یاری امام و برادرشان اباعبدالله الحسین (ع) به شهادت رسیدند. دلیری آنان، به ویژه حضرت ابی الفضل العباس (ع) که سپهسالار لشکر امام حسین (ع) و پرچمدار سپاه و سقای خیمه ها بود،  مورد ستایش و تمجید همگان قرار گرفته است . در این واقعه جانگداز ، برادران عباس (ع) یکی پس از دیگری و پیش از او به شهادت رسیدند ولی   او تا آخر در کنار برادرش امام حسین (ع) ماند و در برابردشمنان ایستادگی کرد، تا این که در راه آب آوردن به خیمه ها، با دشمنان درگیر و پس از کشتن تعدادی از آن ها و زخمی نمودن تعدادی دیگر، زخم های زیادی برداشت و دستان وی  قطع وبه چشمش تیری  اصابت نمود و سرانجام درسن 34 سالگی به شهادت رسید (3).  امام حسین (ع) در شهادت او بسیار متأثر ودر فقدانش فرمود: ألآن إنکسر ظهری و قلت حیلتی. (4) راویان گفته اند که امام حسین (ع) در شهادت برادرش عباس (ع) بسیار گریه کرد[ فبکی الحسین (ع) لقتله (العباس) بکاءً شدیداً ] (5)  از چهار فرزند ام البنین (س)، تنها حضرت ابی الفضل العباس (ع) ازدواج کرده  و تشکیل خانواده داده بود و بقیه عزب بودند. بدین جهت نسل ام البنین، تنها از کودک خردسال حضرت عباس (ع)، یعنی عبیدالله بن عباس (ع) ادامه  یافت. (6) ام البنین (س) پس از واقعه کربلا، برای امام حسین (ع) و فرزندان شهیدخود، بسیار سوگواری وعزاداری کرد و روزها با حضور در بقیع و مرثیه سرایی برای شهدا، توجه همگان حتی مخالفان و دشمنان خاندان امیرمومنان (ع)  را به مظلومیت اهل بیت (ع) جلب می نمود. (7) ابوالفرج اصفهانی در این باره  گفت : تخرج الی البقیع فتندب بنیها اشجی ندبة و احرقها ، فیجتمع الناس الیها یسمعون منها .  فکان مروان یجیئ لذلک فلایزال یسمع ندبتها و یبکی . (8)   
به هر روی، این بانوی شریف و نجیب پس از دو سال و نیم غمگسا ی و سوگواری، در مدینه منوره وفات یافت و بدن مطهرش در بقیع، به خاک سپرده شد. هم اینک قبرمطهراو، پس از قبور ائمه اطهار (ع )، مورد احترام و زیارت زایران ، به ویژه شیعیان و محبان اهل بیت (ع ) در بقیع قرار می گیرد و از ایمان و وفاداری وی نسبت به اهل بیت (ع)، تجلیل و تمجید به عمل می آید. 📚منابع: 1- أعلام النساء المؤمنات، ص 496؛ مقتل الحسین "ع" ( ابو مخنف )، ص 174 2- الأنوار العلویة، ص 17 و 442 3- الارشاد، ص 463 4- منتهی الآمال، ج 1، ص 385 5- لهوف سید بن طاووس، ص 136 6- أعلام النساء المؤمنات، ص 497 7- منتهی الآمال، ج 1، ص 385 8- مقاتل الطالبیین ، ص 56 ✍ سید تقی واردی. ۱۵ دی ۱۴۰۱
🏝 اکثر شیعیان از اعتقاد به او دست خواهند کشید!🏝 💎حضرت امام سجاد ‌سلام‌الله‌علیه: ✨"برای قائم ما دو غیبت است؛ غیبتی کوتاه و غیبتی بلندمدت که آن قدر طول خواهد کشید که اکثر معتقدین، از او دست خواهند کشید! ⏪ در آن زمان کسی بر امامت و ولایت او ثابت‌قدم و استوار نمی‌ماند، مگر آن که یقینش را قوی و معرفتش را صحیح سازد و در دلش، نسبت به ما هیچ‌گونه کراهتی نداشته باشد ....." عن زین العابدین سلام‌الله‌علیه قال: ✨"إن للقائم منا غيبتين، أحدهما أطول من الأخرى، أما الأولى: فستة أيام أو ستة أشهر أو ست سنين وأما الأخرى فيطول أمرها حتى يرجع عن هذا الامر أكثر من يقول به فلا يثبت عليه إلا من قوي يقينه وصحت معرفته ولم يجد في نفسه حرجا مما قضينا وسلم لنا أهل البيت" 📚 کمال الدین، ج۱ تفسیر برهان، ج۴ ↙️↙️↙️ @atr_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا