eitaa logo
نگاشت|محمد صادق عبداللهی
192 دنبال‌کننده
178 عکس
37 ویدیو
76 فایل
گوشه‌ای از مجاز برای اشتراک نگاشت‌های محمد صادق عبداللهی _______ بخشی از تعریف من: - مدیر گروه آموزش‌وپرورش مرکز پژوهش‌های مجلس - دانشجوی دکتری فلسفه تعلیم‌وتربیت دانشگاه علامه طباطبایی - روزنامه‌نگار _____ دریچه تعامل: @msadegh_abdollahi
مشاهده در ایتا
دانلود
🌐 / با ۹۰میلیاردی که به ‎بیرانوند پیشنهاد دادند، در آموزش‌وپرورش چه می‌شد، کرد؟ 🆔 @ms_abdollahi
🌐 توئیت/ لج‌بازی را بیشتر نکنیم. 🆔 @ms_abdollahi
13.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
انگار عده‌ای عزم کرده‌اند ریشه اسلام را بخشکانند و تخم نفرت از دین را بکارند. اگر ‎حجاب دستور اسلام است، بی‌آبرو نکردن و پخش تصویر یک خانم، دستور اسلام نیست؟ نگاه نکردن به بی‌حجاب دستور دین نیست؟ مجوز داریم آبروی مسلمان بی‌حجاب را ببریم؟ گناهی را مرتکب می‌شویم، برای دفع گناهی دیگر؟ واقعاً دینداری ما عجیب و غریب است! ____ ✍ نگاشت | محمد صادق عبداللهی 🆔 @ms_abdollahi
راز پرچم سرخ گنبد اباعبدالله(ع) دکتر علی شریعتی: در قبایل عرب همواره جنگ بود، اما مکه «زمین حرام» بود و چهار ماه رجب، ذی‌القعده، ذی‌الحجه و محرم «زمان حرام»، یعنی که در آن جنگ حرام است. دو قبیله که با هم می‌جنگیدند، تا وارد ماه حرام می‌شدند، جنگ را موقتاً تعطیل می‌کردند، اما برای آنکه اعلام کنند: «در حال جنگند و این آرامش از سازش نیست، ماه حرام رسیده است و چون بگذرد، جنگ ادامه خواهد یافت.» سنت بود که بر قبه خیمه فرمانده قبیله، پرچم سرخی برمی‌افراشتند، تا دوستان، دشمنان و مردم، همه بدانند که: «جنگ پایان نیافته است.» آن‌ها که به کربلا می‌روند، می‌بینند که جنگ با پیروزی یزید پایان گرفته و بر صحنه جنگ، آرامش مرگ سایه افکنده است؛ اما می‌بینید که بر قبه آرامگاه حسین، پرچم سرخی در اهتزار است. بگذار این «سال‌های حرام» بگذرد! منبع: کتاب حسین وارث انسان، صفحه ۳۴ ____ ✍️ نگاشت | محمد صادق عبداللهی 🆔 @ms_abdollahi
🌐 / نباشد که کارگزاران و استانداران دولت‌های یازدهم و دوازدهم بخواهند با ورود به مجلس و قانون‌گذاری، دست‌فرمان ‎ را به ریل دائمی کشور بدل کنند! 🆔 @ms_abdollahi
🌐 / همت جوانان برای جبران توسعه‌نیافتگی‌ها و ‎ 🆔 @ms_abdollahi
🔴 «مرصاد»؛ یک صفحه یا یک مدل سیاسی؟ 🔸 صفحه‌ای تازه تأسیس در اینستاگرام، به جان شهر افتاده است. این صفحه که به اسم «فاطمه سادات حسینی» و با نام کاربری «مرصاد» فعالیت می‌کند، نمایانگر یک مدل کنش‌گری سیاسی است؛ مدلی که آرمانی جزء کسب قدرت ندارد و برای خوردن گندم ری، حاضر است همه ارزش‌های انسانی و اخلاقی را به روشی پوپولیستی، پای اهداف سلطه‌جویانه‌اش ذبح کند. 🔹 به نشانه‌های این اکانت فیک که مصداق بارز آن مدل است، دقت کنیم: 1⃣ استفاده ابزاری از زنان؛ صفحه به نام یک خانم است. مسئله زنان برای این‌ها در همین حد است. بازیچه‌ای برای ایجاد جذابیت، مقبولیت و کسب قدرت. 2⃣ استفاده ابزاری از دین؛ در صفحه از نام «سادات» استفاده شده است. برای این‌ها دین و سلاله حضرت زهرا(س) کاربردی جز این ندارد. 3⃣ استفاده ابزاری از دفاع مقدس؛ نام «مرصاد» را بر روی صفحه خود قرار می‌دهند. نامی که برای ایرانیان یادآور رشادت‌های سردار صیاد شیرازی در مقابله با حمله منافقین است. شهادت را هم بازیچه اهداف خود کرده‌اند. 4⃣ استفاده ابزاری از حجاب؛ پروفایل، تصویر خانمی محجبه است؛ در واقع خیانتی است به حجاب از جنس همان تصاویر صداوسیما که همه شکست‌خوردگان و ضعیفان را چادری نشان می‌دهد! و حالا صفحه‌ای دریده‌گو و بی‌اخلاق، حجاب را پرچمی کرده است برای کسب قدرت! 5⃣ استفاده ابزاری از علم؛ صفحه به نام دانشجویی پزشکی است! واقعاً دانشجوی نخبه ایرانی اهل این لمپن‌گویی‌هاست؟ 6⃣ مواجهه پوپولیستی با تخلف و فساد؛ با وعده افشاگری تلاش می‌کند مخاطب را با خود همراه سازد. ابزاری نخ‌نما برای رقابت‌های انتخاباتی. دریغ از آنکه سرانجام «بگم بگم» گویان به انحراف رفته، اکنون پیش چشمان همگان است. 🔸 این نشانه‌ها را با خطوطی که در پاسخ به «این یارو»، یعنی بنده، نوشته است، مقایسه کنید. در همین چند خط که متأسفانه بدیهیات ادبیات فارسی را هم رعایت نکرده، چقدر بی‌احترامی، افترا و تهمت! 🔘 آقایان پشت پرده، با این مدل می‌خواهید آینده رفسنجان و ایران را بسازید؟ اگر درد مردم دارید، شفاف و مردانه سخن بگویید، چرا مثل آلبانی‌نشین‌های سابق پشت اکانت‌های فیک پنهان می‌شوید؟ دین ندارید، حداقل آزاده باشید. ☑️ وقتی از می‌گوییم بخشی هم از دست همین‌هاست. ____ ✍️ نگاشت | محمد صادق عبداللهی 🆔 @ms_abdollahi
🔘 تصویر صفحه «مرصاد» در اینستاگرام 🆔 @ms_abdollahi
19199.pdf
3.82M
📚 گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس با عنوان «بررسی اعتبارات وزارت آموزش و پرورش در قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور» 📨 تهیه و تدوین: محمد صادق عبداللهی 📌 چکیده: در گزارش حاضر به بررسی اعتبارات آموزش و پرورش در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور و مقایسه آن با لایحه ارسالی از سوی دولت به مجلس پرداخته شده است تا ضمن گزارش جزئیات بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲، تغییرات صورت گرفته در لایحه بودجه عیان شود. بررسی ها نشان می دهد اعتبارات وزارت آموزش و پرورش با احتساب ردیف های متفرقه اعمال نشده (جدول ۹) به میزان ۲.۳۸۳.۵۸۰.۰۴۷ میلیون ریال (۲۳۸ هزار میلیارد تومان) می‌باشد که نسبت به لایحه بودجه ۰/۳۱ درصد (معادل ۷۴۳ میلیارد تومان) کاهش یافته است. این در حالی است که مجموع اعتبارات دستگاه های ذیل آموزش و پرورش (مندرج در جدول ۷ قانون بودجه) ۱/۲۴ درصد (معادل ۲۵۵۷ میلیارد تومان) نسبت به آنچه که در لایحه پیش بینی شده بود، افزایش داشته است اما به دلیل کاهش ۱۰/۱۸ درصدی (معادل ۳۳۰۰ میلیارد تومان) اعتبارات ردیف‌های متفرقه اعمال نشده (جدول ۹ قانون بودجه) سرجمع اعتبارات کاهشی است. 🔘 ____ ✍️ نگاشت | محمد صادق عبداللهی 🆔 @ms_abdollahi
🌐 / عاقبت نام‌نویسی در انتخابات بدون شناخت ساختار و کارکرد مجلس! 🆔 @ms_abdollahi
📖 | درس اول اقتصاد؛ درس اول سیاست 🆔 @ms_abdollahi
انتخاب با شماست! برخی از متفکران، سیاستگذاری فرهنگی را دارای دو رویکرد کلان دانسته‌اند: ۱) رویکرد آرمانشهرگرا و ۲) رویکرد واقع‌گرا. در رویکرد آرمانشهرگرا، سیاست‌گذار آرمانی را بر اساس اعتقادات و باورهای خود، مدنظر قرار داده و فارغ از واقعیت‌های اجتماعی به سیاست‌گذاری می‌پردازد. در این رویکرد، چندان به موانع فرهنگی و اجتماعی سیاست‌ها و تبعات آن‌ها فکر نمی‌شود؛ روش عمل، اقدام در سطح جامعه به عنوان یک کل است و از ابزار زور و اجبار هم در صورت لزوم استفاده می‌شود. در اینجا کثرت‌های فرهنگی جامعه محل توجه نیست و آرمان‌های سیاست‌گذار در اولویت است. «سیاست‌گذاری واقع‌گرا» اما از مسئله و علت‌یابی مشکلی عینی آغاز می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع سیاست‌گذاری «تحلیل هزینه - فایده» و روش عمل «آزمون، خطا و تجربه مداوم» است. در این رویکرد به خواسته‌های اقشار مختلف و کثرت‌های فرهنگی توجه می‌شود. مصداقی از تفاوت این دو مدل سیاست‌گذاری را در جریان بررسی لایحه عفاف و حجاب شاهد هستیم؛ سوپرانقلابی‌ها بدون آنکه واقعیت مسائل اجتماعی را در نظر بگیرند و درباره سیاست‌هایشان هزینه - فایده کنند، تصور دارند در جهت تحقق امر دینی حجاب می‌توان آرمان‌گرایانه قانون وضع کرد و بعد هم با جریمه‌های میلیاردی، توقیف پاسپورت، گرفتن حق تحصیل و... روسری را بر سر زنان کشید! این گروه باور ندارند که اصلاح فرهنگی امری تدریجی است نه امری پروژه‌ای و دفعی. حاصل کار آن‌ها چون فارغ از واقعیت‌هاست به لجاجت بیشتر جامعه، افت سرمایه اجتماعی و تبدیل مسئله فرهنگی به سیاسی - امنیتی، می‌انجامد و به چراغ ایمان در دل‌ها رونقی نمی‌دهد. این گروه حتی اگر موفق شوند ظاهرها را اصلاح کنند، همچون کار آن حاکمی خواهد شد که معماری را وادار به ساخت کاخش کرده بود. کار بنا تمام شده بود که خبر آوردند حاکم جان داد؛ معمار که در حال گذاشتن آخرین کاشی سر در بود، حاضر به اتمام کار نشد و همان جا کاخ را رها کرد. تجربه ، یکی از چندین دلیل اهمیت رأی مردم در است. این خواست مردم است که گروهی با رویکرد «سیاست‌گذاری واقع‌گرا» عنان سیاست‌گذاری را دست بگیرند تا با آرمان‌گرایی توأمان با واقع‌بینی که رهبر انقلاب آن را شرط عبور از گردنه‌های سخت دانستند، سیاست‌گذاری کنند یا گروه‌های «آرمانشهرگرا» بر کرسی قانون‌گذاری بنشینند تا آرمان‌هایشان را بدون توجه به واقعیت‌ها با اجبار و پروپاگاندا جلو ببرند. ____ ✍️ نگاشت | محمد صادق عبداللهی 🆔 @ms_abdollahi