eitaa logo
مجتبی شیخی
265 دنبال‌کننده
641 عکس
336 ویدیو
21 فایل
* بسم الله الرحمن الرحیم * 👈 یادداشت‌های اقتصادی و فرهنگی حجت‌الاسلام دکتر #مجتبی_شیخی ✅ استاد حوزه و دانشگاه ✅ دکترای «علوم اقتصادی» موسسه امام خمینی (ره) قم ✅ پژوهشگر ابرفقه و نظام اقتصاد ✅ نویسنده کتب احکام شرعی راه ارتباطی: @sheikhy1
مشاهده در ایتا
دانلود
زندگی سیاسی امام صادق (علیه السلام) از نگاه امام خامنه‌ای (مدظله): بعضی خیال میکنند که امام صادق (علیه السلام) به سیاست کاری نداشت، علیه دستگاه فعالیتی نمیکرد، در صدد ایجاد حکومت الهی و علوی نبود، این خطاست؛ که متأسفانه مشاهده میشود که، با این‌که این قضیه بارها گفته شده و اهل فضل و اهل فن، باید دنبال کنند و بروند مدارک را ببینند به نکات توجه کنند و البته این کار هم انجام میگیرد به وسیله‌ی عده‌ی زیادی از صاحبان ذوق سلیم؛ اما باز گوشه و کنار کسانی پیدا میشوند که در نوشته‌ها و گفته‌های خودشان، توجه به این نکته نمیکنند که  علیه‌الصلاةوالسلام، ماهیت مبارزه‌اش یک ماهیت سیاسی بود، کار فرهنگی او هم کار سیاسی بود، وقتی امام صادق میگوید من امامم، امام یعنی چه؟ امام یعنی حاکم جامعه، امام یعنی رئیس جامعه، یعنی من همان کسی هستم که این خلیفه‌ی غاصب بی دین، جای مرا گرفته. خب این حرف آیا یک حرف سیاسی است یا یک حرف فرهنگی است؟ ۱۳۶۸/۰۳/۱۲
سیاست‌های مسکنی پیامبر اکرم (ص)/ حل مشکل مسکن مهاجرین و محرومین: یکی از چالش‌های جدی مسلمانان در سال‌های آغازین هجرت به مدینه، مشکل مسکن بود. پیامبر (ص) در این موقعیت برای بهبود وضع مسکن مسلمانان تدبیری می‌اندیشند. (در گام اول با تشویق و ترغیب پیامبر)، با اینکه مردم مکه و مدینه فرهنگ‌های متفاوتی داشتند، انصار خانه‌های خود را با مهاجران تقسیم کردند. در گامی دیگر، انصار زمین‌ها و خانه‌های قدیمی و کلنگی خود را می‌بخشند. پیامبر (ص) این زمین‌ها را بین مهاجران تقسیم و واگذار می‌کند. تعدادی زمین را نیز پیامبر (ص) با پول زکات و مالیات از انصار خریداری می‌کنند و زمین‌ها را رایگان در اختیار مهاجران قرار می‌دهند. خانه‌های کلنگی را خراب می‌کنند و زمینش را همراه با سند و مشخصات کامل در اختیار مهاجران قرار می‌دهند و به این ترتیب یک همیاری و همکاری و تعاون در ساخت این خانه ها رخ می دهد. وقتی خانه ساخته می‌شود، شخص مهاجر خانه انصاری را تخلیه می‌کند و به خانه خود می آید. یعنی آن اضطرار که رفع شد، خانه انصار از مهاجر خالی می‌شد. با این تدبیر، مسکن افراد مهاجر و حتی افراد مدنی که مسکن نداشتند تأمین شد.
🔷 عمری اقتصاد کشور دست امثال این بنده خدا بوده و الان هم اسم معاون اقتصادی دفتر رهبری رو یدک میکشه ! حالا واسه ما همون حرف های ضد انقلاب رو تکرار می‌کنه !! 🔹 وضعیت مردم از لحاظ اقتصادی ممکنه بد باشه ولی به برکت انقلاب، اکثریت مردم از سلامت و خوراک و پوشاک برخوردارند و شاخصه های رفاهی و اقتصادی گویای جهش غیر قابل انکار در این حوزه ها هست. در زمینه اشتغال و مسکن و سایر حوزه ها کارهای خوبی انجام شده و پروژه های مختلف و اقدامات ارزشمندی نیز در دست انجام است. شما به جای سیاه نمایی و بازنشر اراجیف ضدانقلاب باید به مردم پاسخگو باشی و اگر هم ضعف هایی وجود دارد محصول کم کاری ها و سیاست های جنابعالی وبرخی دوستان شماست و شما باید پاسخگو باشید نه مطالبه گر. 🔴 👇 @bidariymelat
📚 آرامش نسبی بازار مسکن 🔹آن طور که واسطه‌های ملکی می‌گویند روند صعودی قیمت‌های پیشنهادی مسکن در شهر تهران، در روزهای اخیر متوقف و معاملات دچار رکود شده است. 🔹در صورت ادامه امیدواری به شرایط اقتصاد کشور در گام بعدی احتمال کاهش نرخ‌های اعلامی آپارتمان در پایتخت وجود دارد.
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 توفان دوبارۀ آیت‌الله در اعتراض به فضای ول مجازی، بی‌تفاوتی خانواده‌ها و بی‌عملی شورای‌عالی فضای مجازی: 🔺در طول این سال‌هایی که شورای عالی فضای مجازی تشکیل شده، آیا واقعاً مواجهۀ این شورا با فضای مجازی هوشمندانه بوده است؟ 🔺آیا نیازها احصا شده، فضا سنجیده شده و تحولات عرصه اطلاعاتی دنیا تحت رصد قرار گرفته است؟ 🔺این‌که نمی‌شود رهبر معظم انقلاب دستور تأسیس شورایی را بدهند، همه سران قوا و دستگاه‌های قدرتمند نیز در آن حضور داشته باشند، حدود ده سال هم بگذرد امّا هیچ تحول و تغییر مثبتی در این عرصه به وجود نیاید. 🔺سیاست‌گذاری، مدیریت کلان، تصمیم‌گیری لازم، نظارت روزآمد و رصد کارآمد فضای مجازی را از جمله وظایف راهبردی شورای عالی فضای مجازی است. 🔺اعضای شورا گزارش عملکرد بدهند که آیا آن‌چه رهبری خواسته واقعاً اجرا شده است؟ ♦️از دولت، مجلس و قوۀ قضاییه می‌خواهیم، که فضای مجازی را کنترل کنند. ♦️دشمن از دروازۀ وسیع فضای مجازی وارد مملکت شده و همه تهاجمات خود را در دستورکار قرار داده است. ♦️ عزیزان دشمن نه به جنگ جان و مال بلکه به جنگ دین شما آمده است و اگر در این عرصه موفق شود، بعد از آن هم جان شما را خواهد گرفت و هم مال شما را… #⃣ جبههٔ اسلامی در فضای مجازی ✊🏻 @jebheh
🔴 شراب ایرانی اسلامی⁉️❗️ 🔰خوردن شراب، حرام مسلم است. 🔻فرقی ندارد که آن شراب در خارج از کشور و یا اینکه در داخل کشور و با برچسب ایرانی اسلامی تولید شود! 🔻فرقی ندارد که شرب خمر در خارج ایران باشد یا در داخل کشور. 🔻فرقی نمی کند که نعوذبالله در مسجد خورده شود یا در کاباره. 👈قضیه هم چیزی شبیه شراب ایرانی اسلامی است! 🔻یکی از دلایل اصلی تشویق مردم به حضور در سکوهای داخلی این است که در یک محیط و بر اساس ارزش های اخلاقی و هنجارهای فعالیت کنند. 🔻قرار نیست بر روی محتوای کثیف و پر از فساد و فحشاء اینستاگرام برچسب روبیکا بزنیم و بعد به ایرانی بودن سکو ببالیم!!! ⏪ مشکل اصلی ما ترویج گناه و فحشاء است؛ تولید و نشر ، و چه در اینستاگرام و چه در روبیکا حرام است. بنابراین، ایرانی بودن روبیکا، حلال کننده امر حرام نیست.
🔴 فوری/ افشاگری تکان دهنده و صریح حسین شریعتمداری از یک لایحه عجیب و فاجعه بارلایحه عفاف یا گسترش بی‌حجابی؟! ▪️حاج حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به بندهایی از لایحه عجیب و غریب قوه قضائیه برای مقابله با بیحجابی نوشت: در این لایحه اولاً؛ وظیفه تصریح شده مقابله با جرم مشهود بیحجابی از ماموران سلب شده است! ثانیاً؛ مجازات کشف حجاب، از دایره جرایم کیفری حذف شده و به جرایمی از نوع «تخلف‌»! آن‌هم با مجازات نقدی تقریباً ناچیز تبدیل شده است! ثالثاً؛ امکان برخورد با این پدیده عفت‌سوز از سایر نهادهای ضابط قضایی مانند بسیج و سپاه گرفته شده و حال آنکه برخورد آنان با جرایم مشهود یک ماموریت قانونی و مصوب مجلس و فرماندهی کل قواست! رابعاً مردم از انجام تکلیف دینی و قانونی امر به معروف و نهی از منکر نه فقط منع شده‌اند، بلکه اقدام آنها در این زمینه به‌گونه‌ای یک اقدام مجرمانه نیز تلقی شده است! و مثلاً حق ندارند از تردد کشف‌حجاب‌کنندگان در معابر عمومی و انظار عامه جلوگیری کنند! ▪️و اما، حالا به شاه بیت! ماده یک این لایحه نظری بیندازید! چه می‌بینید؟! مطابق این ماده، نیروی انتظامی در صورت مشاهده جرم مشهود کشف حجاب، حق کمترین برخورد و ممانعتی ندارد! خُب، باید چه کند؟‌ باید برای کشف‌حجاب‌کننده پیامک بفرستد و به او تذکر بدهد! اگر مراعات نکرد چه؟ پیامک دوم! اگر بازهم... پیامک سوم! و‌... ▪️خودتان قضاوت کنید. آیا این فرمول پیشنهادی در لایحه یاد‌شده غیر از رها کردن پدیده خانمان‌برانداز و عفت‌سوز کشف حجاب و تشویق دشمن به بهره‌گیری از زنان فریب‌خورده برای ادامه این راه پلشت، مفهوم و معنای دیگری دارد؟! آیا این ماده خنده‌دار نیست؟! البته که خنده‌دار نیست، بلکه بر احوال ملت و خون شهدا و شهید و شهادت و مجاهدت‌های ۴۴ ساله ملت و... باید‌گریست! ⭕️متن کامل در زیر https://kayhan.ir/fa/news/265494
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انتقاد یک تولیدکنندهٔ محصولات حجاب از نبود حمایت مسئولان
هشدار❗️❗️❗️ 🔴 چرا رسانه های غربگرا با لایحه عفاف و حجاب مانند طرح فضای مجازی برخورد نکردند؟ 🔰بمباران رسانه ای، حجم تحریف و شبهه پراکنی رسانه های غربگرای داخلی و معاند خارجی و همچنین فعالیت های تخریبی این جریانات در شبکه های اجتماعی، در مورد طرح مجلس (مشهور به صیانت) با نوع موضع گیری آنها در خصوص لایحه عفاف و قابل مقایسه با یکدیگر نیست. 👈 هم از بخش هایی از محتوای این لایحه که در رسانه های رسمی منتشر شده و هم از نوع مواجهه رسانه های غربگرا در این موضوع متوجه می شویم که این لایحه در نهایت به بی بندو بارهاست و معضل به وجود آمده در زمینه حجاب و عفاف را حل نمی کند. اتفاقاً در برخی موارد منجر به هنجارشکنی های قبلی می شود❗️
🔴 آقای خسروپناه و خبرگزاری حوزه! لطفا علمی 📚 موضعگیری یعنی در بزنگاه، کاری کردن؛ چه با خاموشی باشد و چه با ایستادگی؛ ولی سخن بگوبگذر گفتن یا پس از بزنگاه، کاری کردن، یا نابخردی است یا رندی! 💠رهبر فرمودند که حوزه باید تحول‌آفرین باشد و اگر از تحولات کنار بکشد زیر دست‌وپا له می شود. خب اکنون موضع حوزه در برابر لایحه موسوم به حجاب چیست؟ ◻️خبرگزاری حوزه در ایتا، از ۲۹ اردیبهشت تا صبح ۵ خرداد، حتی یک واکنش علمی را نشان نمی‌دهد! تنها در ۴ خرداد، به بازتاب ادعای غیرعلمی آقای خسروپناه می‌پردازد! البته این رفتارها، معنادار است! ◻️جناب آقای خسروپناه! کار علمی این است که بگویید منتقدین چند دسته هستند و نقدها هم بر چند دسته است و به نقدهای عالمانه و مستند و اصلی پاسخ علمی داد! نه اینکه با برخورد تجهیلی به هو کردن آنها بسنده کنیم. تأسف بیشتر اینکه شما در اینجا، «دوستان انقلابی»، بویژه آقای شریعتمداری را دقیقاً» بازیخورده دشمن معرفی کرده‌اید! اینها رفتار علمی نیست! گیرم که شما بودجه ندارید، تدبیر که دارید! علمیّت که دارید! ‼️برادر خسروپناه! اگر ما را تجهیل نمی‌کنید و بازیخورده دشمن نمی‌دانید، ما آماده گفتگوی علمی در بررسی آن لایحه کذایی هستیم. یک نمونه پرسش روشن و مستند و علمی هم برای آگاهی خبرگزاری حوزه علمیه پیشکش می‌کنیم: 👈 اگر مرجع تقلید شیعه یا رهبر ایران با خانواده‌اش در خیابان راه بروند و چند زن و مرد در نزدیکی آنها کاملاً برهنه شوند، آیا بر پایه این لایحه، کسی حتی فراجا حق بازداشتن آنها از این کار را دارد؟ طبق کدام ماده و تبصره؟ ظاهراً برهنگان می‌توانند آزادانه کارشان را بکنند و فردا فیلم زنان و مردان برهنه در کنار مرجع تقلید شیعیان جهان و رهبر آزادگان جهان همه دنیا را پر کند؟! ◼️اگر کسی به زور آنان را باز بدارد، آیا تخلف نکرده است؟ تازه اگر برهنگان چهره‌شان را نپوشانده باشند، باید منتظر پیامک این لایحه بمانند تا بعد کمی جریمه یا اندکی حبس بکشند. ◼️آیا پولپاشی چند میلیاردی دشمن برای چندین هزار زن بهایی، فریب‌خورده، منافق، بدکاره و کومله با به کارگیری پیشرفته‌ترین و پیچیده‌ترین چیدمان‌های چند لایه ارتباطی برای هماهنگی‌ها، عفت عمومی را به لجن نمی‌کشد؟ خب مردم چقدر می‌توانند در برابر یک زن و مرد کاملاً لخت در بوستانها یا خیابانها صبور باشند و چیزی نگویند؟ این کار یعنی قتل عام غیرت و عفت مردم یا انداختن آنان به دام واکنش ناخواسته و سپس از میان رفتن آبروی نهی‌ازمنکر و مردم آزاده و از میدان بیرون کردن مردم و سپس باز هم عقب‌نشینی. 👈اگر برپایه این لایحه کذایی، برهنگان بتوانند آزادانه در کشور بچرخند و حتی فراجا هم نتواند با برهنگی برخورد کند، این یعنی کاپیتولاسیون فحشا و ۲۰۳۰؛ نه لایحه عفاف و حجاب! شرم بر این نابخردی! 🔴 👇 @bidariymelat
🚨ابرفقه تبیین بلندگویی اذان و هیات ⁉️پرسش آیا پخش اذان و صدای هیأت در فضای عمومی درست است؟ نورافشانی‌های گاه تا دیرشب و با صدای انفجارهای بسیار بزرگ اروپا چطور؟ آیا مزاحم آرامش خصوصی مردم نیست؟ چرا ایران و غرب هر دو چنین می‌کنند؟ 📚 ابرفقه برپایه ابرفقه، انسان و هر سامانه‌ای از پنج لایه «عقل، فکر، قلب، حس و عضو» درست شده است. از این رو ما پنج لایه فقه و مدیریت داریم که هر لایه، هنجارهای ویژه دارد و نباید هنجارهای مدیریت یک لایه را در لایه دیگر به کار برد. برای آنکه گیج کننده نشود، لایه‌های فقه و مدیریت را در سه لایه «بافتار، ساختار و فضا» چکیده می‌کنیم. ◻️آ. لایه فقه و مدیریت بافتاری؛ هنجارهای خصوصی و اختصاصی برای نمونه، بافت قلوه یا دل یا جگر، پدیده‌ای بافتی است و گویچه‌های سفید خون نیز، سامانه بافتاری برای امنیت داخلی (وزارت اطلاعات) هستند و بی‌سدا و بدون گزارش کار رسانه‌ای به سامانه عصبی بدن (جامعه)، میکروب‌ها را می‌کشند و این سربازان گمنام تن ما شهید شده و ما هوشیار نمی‌شویم که چه شده است. در نظام جامعه، «خانه و خانواده» یک بافتند که رخدادهای درون آن، در چارچوب هنجارهای خصوصی یا اختصاصی است. برپایه هنجارهای بافتی، مسائل هر خانه و هر بافت نباید مزاحم خانه و بافت دیگری شود. اینجا هنجار حریم خصوصی و اختصاصی دنبال شود و شبکه خبرگزاری و سامانه عصبی نظام نباید وارد شود. ◻️ب. لایه مدیریت ساختاری و میان بافتی؛ هنجارهای عمومی گاه مفاسد یا مصالح یک بافت، فراتر از توان بافت‌ها است. در اینجا شبکه عصبی به میان آید و پردازش کارها از مدیریت بافتاری و هنجارهای خصوصی و اختصاصی خارج شده و مسأله به اندازه نیاز، عمومی می‌شود مانند رفتن خار در پوست که سامانه امنیت داخلی (گویچه های سفید) توان کافی ندارد و سامانه عصبی (رسانه و خبرگزاری درونی) درد را به بیرون از بافتار (مدیریت ساختار) گزارش داده و هوشیار شده و به دست فرمان می‌دهیم که خار را بیرون بیاورد. همچنین مانند یورش گرگ به خانه کسی. در اینجا نیز با سر و سدا، هنجار آرامش خصوصی و اختصاصی همسایه و کوی و برزن بر هم میخورد ولی دیگران اعتراض نمی‌کنند؛ چون فقه فطری آنها این کار را می‌پذیرد. از سوی دیگر آنها بی‌اجازه به درون خانه آمده و با گرگ مبارزه می‌کنند و چه بسا به نیروی انتظامی و سپاه و آتشنشانی هم خبر رسد و بی‌اجازه به درون آیند. در اینجا دیگر هنجار و فقه مدیریت بافتاری در میان نیست. بلکه فقه مدیریت ساختاری به میان آید. با این روی همه جامعه را نباید به هم ریخت و به اندازه نیاز باید فریاد و همریز را پی‌گرفت. ◻️ج. لایه مدیریت فضا؛ فراساختاری؛ هنجارهای همگانی گاه پیگیری مصالح و مفاسد، فراتر از توان یک بخش یا حتی همه بخش‌ها است؛ مانند هنگامی که شهری بخواهد بمباران شود؛ مانند بمباران شیمیایی. در اینجا نه تنها تن ما توان رویارویی با آسیب‌ها را ندارد، کار از توان همسایه و حتی نهادهای عمومی هم بیرون است؛ چون «فضا» شیمیایی شده و آسیب دیده نه آنکه یک بافت یا حتی ساختارها آسیب ببینند. فضا چیزی است که ساختارها بدان تکیه دارند. در دل فضا، ساختارها به امنیت و کارامدی می‌رسند و در دل ساختار، بافتارها. اگر فضا آسیب دید، ساختار نتواند با ابزارهای مدیریت ساختاری به داد آن برسد. در اینجا باید از هنجارها و فقه و مدیریت فضا بهره برد. مثلاً باید آژیر خطر زد؛ آن هم به گونه هشداردهنده «همگانی» نه فقط یک هشدار عمومی. برای نمونه هشدار آتشنشانی، آمبولانش و پلیس، عمومی است نه همگانی و تنها خودروهای در راه باید کنار کشند و بلندی سدا نیز برای همین اندازه هشدار است نه بیشتر. ولی در بمباران شیمایی، باید آژیر خطر همگانی کشید! در اینجا هنجارهای مدیریت بافتار یا ساختار فرو ریخته و هنجارهای مدیریت فضا به میان آید. مدیریت فضا، پیوند تنگاتنگ با «امنیت» دارد و تقریبا همیشه همراه همند. اگر فضای جامعه دچار مسمومیت جسمی یا روانی یا ایمانی شود، در اینجا هنجارهای مدیریت فضا به میان آید تا فضای جامعه زهرآگین نشود. خردمندان پرچم و «عَلَم‌»های بازدارنده برافرازند. پرچمدار، فضا را مدیریت کند و به این کار «شعائر» گویند. «اذان» یکی از شعائر است و نتوان گفت سدای اذان، مرا در خانه می‌آزارد. اذان در لایه فقه فضا است و نتوان با هنجارهای فقه بافتار (خصوصی_اختصاصی) داوری‌اش کرد. عزاداری امام حسین هم همچون شهادتش، عنصری است که افزون بر نیاز بافتاری و شخصی، نیاز «عمومی» و گاه «فضا»یی به آن است و هنجارهای فضا در آن جاری است؛ چنانکه هنگام ظهور، روضه همگانی برای «اهل عالم» خوانند. غربی‌ها هم این را با فقه فطری درک کرده و گاه، خردمندانه هنجارهای مدیریت فضا را پی‌گیرند؛ اما چه کاری در حوزه مدیریت فضا است و چگونه باید پی‌گرفت، مساله دیگری است. در اینجا نمی‌توان گفت چرا مرا از خواب بیداری کردی یا من بیمار داشتم چرا آژیر همگانی کشیدید؟!
انسان اشرف مخلوفات نیست؛ حضرت محمد اشرف مخلوقات است. از نگاهِ خلقت گونه انسان در مقایسه با خلفت دیگر گونه ها، گویا خلقت انسان از خلقت از گونه های دیگر برتر است؛ آنها ولی لغزش اصلی این است که گفته شود، انسان است. 👈 آدم خلیفه خدا است نه انسان. انسان از آن رو که در پی مقام امانت و ولایت و خلافت است ظلوم و جهول است: ... و حملها الانسان انه کان ظلوما جهولا... نوع انسان سزاوار این مقام نبود و تنها آدم و برخی دیگر سزاوارند. ❌کشش نوع انسان‌ها به ولایت بر دیگران، ستمگری و جهالت است.
🌱 به نام حق خُنکایی در دل تابستان داغ! 🔹پیامبر اسلام (صلوات‌الله‌علیه‌وآله) در ابتدای هجرت با کمک انصار و ایثار کم‌نظیر آنان مشکل بی‌خانمانی مهاجرین را به طور موقّت مرتفع نمودند. در مستندات تاریخی آمده پس از ازدواج علی و فاطمه (علیهماالسلام) در سال دوم یا سوم هجری، حضرت علی به دنبال فراهم کردن خانه بودند. حارثة بن نعمان وقتی اطلاع پیدا کرد با اشتیاق فراوان یکی از خانه‌های خود را در اختیار این زوج جوان گذاشت تا زمانی که در نزدیکی پیامبر (صلوات‌الله‌علیه‌وآله) خانه ساختند. 📚ابن‌سعد، الطبقات‌الکبری، ج 8، ص 22، سیدجعفر مرتضی عاملی، الصحيح من سيره النبي الأعظم،ج 6، ص 315 و ابن‌حجر عسقلانی، الإصابة في تمييزالصحابه،ج 8، ص 264. 🔸تابستان داغ در پیش است و تب‌وتاب مستأجران برای یافتن خانه مناسب از آن داغ‌تر! 🔸معضل مسکن یکی از موانع جدی ازدواج و افزایش جمعیت است. اجاره‌بهاء سهم اصلی را در سبد هزینه خانوار به ویژه زوج‌های جوان تشکیل می‌دهد. 🔹استفاده از ظرفیت ایثار و همیاری عمومی یکی از راهکارهای فائق آمدن بر چالش فعلی کشور در حوزه عرضه و تقاضای مسکن و خروج آن از سبد تجارت و سوداگری است. 🔹چه خوب و شایسته است صاحبان خانه‌های مازاد به نیت حضرت علی و حضرت فاطمه (علیهماالسلام) یکی دو سال خانه خود را رایگان یا با اجاره مناسب‌تر در اختیار زوج‌های جوان قرار دهند. روزی خُنکای آن را با جان و دل خواهند چشید! ✍️ سیدجواد میرزازاده ✅ @ghalam14
🔴 در لایحه عفاف و حجاب ساز وکاری مهیا شده است که جریمه کردن اقدام بی‌حجابی، معلّق به محال شود❗️ 🔰محمد مهدی توکلی، وکیل پایه یک دادگستری در گفتگو با فارس: 🔻در لایحه دولت نیز مانند لایحه قوه قضائیه، در وهله اول صرفاً تذکر پیامکی پیش بینی شده است. بنابراین در متن لایحه دولت نیز مانند لایحه قوه قضائیه این تذکر مقیّد شده است؛ یعنی باید با استفاده از سامانه‌های هوشمند مانند ارسال پیامک به عمل آید؛ و نه تذکر زبانی مأمورین. 🔻بنابراین در صورتی‌که به هر دلیلی در مکانی، چنین ابزار و سامانه‌هایی در دسترس نباشد یا به دلایلی، مانند پوشیدگی یا عدم تشخیص چهره، سامانه‌ها کارایی نداشته باشند، هرگونه برخورد انتظامی منتفی است و ضابطین قضائی نباید اقدام به دستگیری یا برخورد دیگری کند. 🔻در این لایحه، جریمه بی حجابی منوط به آن شده که ابتدا شخص از طریق چهره‌نگاری رایانه‌ای، شناسایی و برای او پیامک ارسال شود. به نظر می‌رسد که چنین سامانه‌ای حتی اگر از لحاظ فنی و عملیاتی محال نباشد، با توجه به شرایط اقتصادی ناشی از تحریم، شدنی نباشد. می‌توان گفت که در این لایحه، سازوکاری مهیا شده است که جریمه کردن اقدام بی‌حجابی، معلّق به محال شود. 🔻گرچه دولت جریمه‌های مندرج در لایحه قوه قضائیه را افزایش داده است، اما اساساً بعید است که نوبت به اخذ جریمه‌های موضوع این لایحه قانونی برسد؛ چراکه اخذ جریمه منوط به آن است که ابتدا تذکر پیامکی به عمل آید که با توجه به پیچیدگی‌های فنی و هزینه‌ بالای مالی، غیرممکن به نظر می‌رسد. http://fna.ir/3cxd5f
📚 کارآمدی حکومت امیرالمومنین و ایران + شهید الداغی، آرزوی علی ع ⁉️ شبهه برخی با آوردن این سخن امیرالمؤمنین (ع) که همه مردم کوفه بهره‌مند بودند؛ نان گندم می‌خوردند و در سایه می‌نشستند (ما أَصبَحَ بِالکوفةِ أَحَدٌ إِلّا … یَجلِسُ فی الظِّلِّ ...». ابن شهرآشوب، مناقب، ۲: ۹۹) می‌گویند امیرالمؤمنین همه مردم حکومت خود را به رفاه و خانه رساند! پس چرا نظام ایران که ادعای اسلام دارد، مردم را خانه‌دار نکرده است؟! ◼️ادعای برادران حکیمی «همه خانه داشتند: در حکومت اسلامی امام علی (ع)، مسأله مسکن حل شده بود؛ یعنی در کوفه، تنها شهری که در اختيار آن حضرت باقی مانده بود، کسی بدون مسکن وجود نداشت». حکیمی، الحیاة، ۴: ۲۹۹ و ۳۰۰. آقای حکیمی ادعای محدود بودن فرمانروایی امیرالمؤمنین به کوفه را برپایه این فرمایش امام (ع) می‌داند: «این چیزی جز کوفه نیست» (ما هیَ إلّا الکوفةُ أَقبِضُها و أَبسُطُها) نهج: ۶۶) ◼️بررسی «خانه داشتن همگان» در حکومت علی (ع) آ. گستره حکومت امیرالمؤمنین سرزمینی که امیرالمؤمنین فرمانروای آن بود و کارگزاران خود را بر آن گمارد، بنا بر آنچه از کتاب «تاریخ سیاسی اسلام، ۱: ۷۴۰» گزارش شده، سرزمینی است که بیش از ۲۵ کشور کنونی را در بر می‌گیرد: «ایران، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان، قزاقستان، آذربایجان، داغستان، گرجستان، ارمنستان، قبرس، یونان، ترکیه، عراق، اردن، کویت، بحرین، قطر، امارات، عربستان، یمن، مصر، لیبی، سودان و اتیوپی. آن سخن امیرالمؤمنین درباره محدود شدن عملیِ حکمرانی ایشان به کوفه نیز، برای سالهای پایانی فرمانروایی ایشان بود. ب. توان خدماتی حکومت امیرالمؤمنین (ع) اگر «در سایه نشستن» (یجلس فی الظل) را به معنای خانه داشتن بگیریم، آیا همه مردم گستره حکومت امیرالمؤمنین خانه داشتند؟ مردم و کارگزاران با امیرالمؤمنین (ع) کاری کردند که ایشان نه تنها نتوانست بخشی از سرزمین اسلامی (سوریه، لبنان و فلسطین) را از معاویه پس بگیرد و نه تنها نتوانست مردم همین گستره فرمانروایی خودشان را خانه دار کند، بلکه تقریباً همه ۲۵ کشور کنونیِ در فرمان ایشان نیز از دست رفت و ایشان ماند و «کوفه» و چند شهر پیرامونش که سخنی از خانه داشتن مردم آن چند شهر نیز نشده است؛ 👈 بلکه مردم آن شهرها، حتی «امنیت مالی» و «امنیت جانی» نیز نداشتند و داعش آن روزگار، با راهبرد «هزارخنجر» اقدامات تروریستی غافلگیرانه‌ای بنام «الغارة» انجام می‌داد. کتاب «الغارات» این فتنه‌های معاویه را به گستردگی نشان می‌دهد. ◼️گزارش یکی از غارتها؛ غارت سفیان یکی از این غارات، غارت شهر انبار در سال ۳۹ است. معاویه به سفیان گفت با سپاهی پرشمار و مُجهّز، از «هیت» بگذر و اگر سپاهی یافتی بکش و «انبار» را تاراج کن و اگر سپاهی نیافتی به «مدائن» برو؛ ولی به کوفه دست اندازی نکن! چون غارت انبار همانند زدن کوفه است و دل مردم عراق را می‌لرزاند و هواداران ما در آنجا را خورسند می‌کند و ترسیدگان را به سوی ما می‌کشاند، هر کس دیدگاهش مانند تو نبود بکش! از کنار هر چه می‌گذری بِتُنبان و دارایی‌ها را غارت کن! چون این کار همانند کشتار و بلکه بیمبارتر است. سفیان هم به غارتگری پرداخت و کارگزار حضرت علی (ع) را کشت و دارایی‌ها را به تاراج برد. کافی، پانوشت، ۹: ۳۶۵ ◼️واکنش امیرالمؤمنین به این غارت علی ع: «شب و روز و پنهان و آشکار شما را به جنگ فراخواندم و گفتم با آنان بجنگید تا پیش از آنکه آنان با شما بجنگید ... پس به همدیگر وانهادید تا دچار غارت‌های معاویه شدید و آنان بر سرزمین‌های شما چیره شدند ... و بر زن مسلمان و زن کتابی درآمدند و از پای تا سر، هر چه زیور داشتند را درآوردند (پابند، دسبتند، گردنبند و گوشواره) و بی زخم و رنج بازگشتند! اگر کسی برای این داستان دِقمَرگ شود روا است! جای شهید الداغی خالی بود! ◼️نفرین امیرالمؤمنین ع بر کارگزاران و مردمش کار حضرت علی (ع) به جایی رسید که در جلو چشم دشمن به کارگزاران فرمود: خدا مرگتان بدهد! که فهم‌تان به اندازه کودکان خوابنما و زنان زفاف است! ای‌کاش شما را نمی‌دیدم و نمی‌شناختم! «قَد دَعَوتُکم إلی‏ قِتالِ هؤلاءِ القَومِ لَيلًا و نَهاراً ... فَتَواکلتُم‏ و تَخاذَلتُم حَتّی‏ شُنَّت عَلَيکم الغاراتُ و مُلِکت عَلَيکم‏ الأَوطانُ ... يا أَشباهَ‏ الرجالِ و لا رجالَ ... قاتَلَکم اللَّهُ» کافی، ۹: ۳۶۱. ◼️انقلاب فرزندان امیرالمؤمنین 👈 فتح پایگاه استکبار در ایران، با دست تهی 👈 ۸ سال دفاع در برابر جنگ استکبار 👈 ۴۵ سال در برابر تحریم اقتصادی 👈 ۳۰ سال در برابر شبیخون فرهنگی 👈 نه تنها محدود به کوفه نشدیم بلکه عراق، سوریه، لبنان، یمن و کمابیش فلسطین و حتی ونزوئلا را نیز از حلقوم استکبار درآوردیم ◼️کارآمدی ظاهریِ انقلابِ فرزندانِ علی (ع) در ایران، دهها برابر حکومتی بود که کارگزاران و مردمش نفرین‌شده‌ی امام تنها و مظلومش بودند!
♻️ جرم انگاری برای هنجارشکنان، 🔴 خواسته اکثریت مردم در نظر سنجی یکی از شبکه های سیما 🔰اخیراً در نظر سنجی شبکه پنج سیما، 84 درصد مردم گفته اند که در بررسی لایحه عفاف و حجاب، باید [برای] هنجارشکنان در اولویت باشد. جالب این است که تنها 11 درصد گفته اند: تقویت فرهنگ عمومی. 🔻مردم در کوچه و خیابان به خوبی متوجه پاشنه آشیل قضیه شده اند و دریافته اند که و انفعال حاکمیت در مقابله قاطع با هنجارشکنان، کار را به این وضعیت کشانده است. 👈 آنگاه برخی از مسئولین می خواهند این موضوع را صرفاً از دریچه کار فرهنگی – البته اگر همان را انجام دهند – ببینند و یا اینکه کشف حجاب و با عفت و حیای جامعه را با جریمه جمع کنند و در حد تنزل دهند. یعنی تا جایی که ممکن است می خواهند از مقابله قاطع با هنجارشکن شانه خالی کنند.
🔴 امام ره احیاگر بود، نمی گذاریم کسی امحاگر شود 🔰امام خمینی ره را باید حجاب و عفاف در ایران دانست که از همان اول انقلاب محکم پای آن ایستاد. ◀️ جبهه انقلاب به هیچ وجه به برخی از مسئولین و خواص التقاطی اجازه نخواهد داد که با اظهار نظرها، مماشات ها، ترک فعل ها و مصلحت بازی ها و با ترس از داد و فریاد مشتی بی بند و بار ، به نوعی این دستاورد بزرگ امام راحل - که با خون دل خوردن ها به دست آمده - باشند. شریعت و ره، برای جبهه انقلاب به عنوان خط قرمز محسوب می شود و با کسی در این زمینه تعارف ندارد.
📚 ۵ رده سختی؛ ۵ چشمه امید رهبرمان کلید پیروزی را «ایمان و امید» برشمردند که دشمن آن سختی و نومیدی است. ◻️راز سختی‌ها گاهی سختی‌هایی پیش در زندگی پیش می‌آید که ما را بسوی ناامیدی می‌کشاند. ولی سنت خدا این است که ما را با سختی‌ها بیازماید تا بیشتر به درگاه خدا زاری کنیم و نیرومندتر به جنگ سختی‌ها برویم: «و ما أَرسَلنا فی‏ قَريَةٍ مِن نَبیٍّ إِلّا أَخَذنا أَهلَها بِالبَأساء و الضَّرّاءِ لَعَلَّهُم يَضَّرَّعونَ». پس سختی‌ها بن‌بست نومیدی نیست؛ بلکه دریچه امید است: «الحمدُ لله علَی عظیم رَزیَّتی». ◻️ ۵ رده سختی ۱. در زندگی همه سختی و بلاء هست: «و لَنَبلُوَنَّکم بشیء مِن الخَوف و الجوع» ۲. ولی این سختی‌ها درباره مؤمنون بیشتر است: «هُنالکَ ابتُلِیَ المؤمنون و زُلزِلوا زِلزالاً شدیداً» یعنی مؤمنون زلزله می‌شوند، آن هم زلزله‌ای که در گزارش خدا، بسیار سخت است! گاهی مومنون چنان به لرزه می‌افتند که صدای پیغمبر خدا هم بلند می‌شود: «و زُلزِلوا حتی یقولَ الرسولُ و الذین آمنوا معه متی نصرُالله!» اینجا است که خدا پاسخ می‌دهد «الا إنّ نصرَالله قریب» ۳. آیا سختی از این بیشتر هم داریم؟ آری داریم! چون پیغمبر خدا درباره پسینیان سلمان فارسی که ان شاءالله همین انقلاب ایران و همین مردم هستند می‌فرماید: «أعجَبُ الناسِ إیمانا و أعظمهم یقیناً» شگفت ترین ایمان و بزرگترین یقین را دارند. پس سختی‌های آنان نیز بیشتر خواهد بود؛ ازینرو پیغمبر به یاران بَدر و اُحد می‌فرماید که سختی‌های این مردم به اندازه‌ای است که شما تاب آن را ندارید! «إِنَّکمْ لَوْ تَحْمِلُونَ‏ لِمَا حُمِّلُوا لَمْ تَصْبِرُوا صَبْرَهُمْ‏» الغیبة، توسی: ۴۵۷. ۴. قرآن می‌فرماید که مومنان آغاز اسلام اگر ۲۰ تا باشند بر ۲۰۰ تن از دشمن چیره می‌شوند: «إن یَکُن مِنکم عِشرون صابرون یَغلِبوا مِأَتین»؛ ولی درباره مؤمنان آخرالزمان می‌گوید که دستاورد هر یک از آنان ۵۰ برابر هر یک از این مؤمن‌های بدر و اُحد است: «سَیأْتی قومٌ مِن بعدِکم، الرَجلُ الواحدُ مِنهم‏ لهُ‏ أَجرُ خَمسینَ مِنکم» و در روایتی دیگری می‌فرماید که توان آنان ۴۰ برابر توان یک مرد است: «أُعطِی الرجلُ مِنکم قُوّةَ أربعین رَجلاً». کافی، ۱۵: ۶۶۳. ۵. آیا سختی از این بیشتر هم داریم و کسانی از اینان نیرومندتر هم داریم؟ آره، سردار سلیمانی می‌گوید «این انقلاب آن‌قدر تلاطم و سختی دارد که یک روزی شهدا آرزو می‌کنند زنده شوند و در دفاع از انقلاب شهید بشوند. اینها کسانی هستند که اگر یکی شان به کوه بزند، کوه را جاکن می‌کند: «و جُعِلَت قُلوبُکم کزُبَرِ الحَدیدِ لَو قُذِفَ بِها الجبالَ لَقَلَعَتها». کافی، ۱۵: ۶۶۳. از اینان باشیم! ◻️ هشدار رهبر در این تنگناهای بسیار سخت، صدای ولیّ امر هم درآورد. ایشان گفت که مردم حجت را بر مسئولان و علما تمام کرده‌اند ولی بازهم از برخی مسئولان و برخی عالمان تکانی ندیدیم! ایشان گفتند که حجاب واجب شرعی و «واجب سیاسی» است! ولی ما چیزهایی می‌بینیم که بیشتر به «إباحه سیاسی حجاب» می‌خورد! بیشتر به «کاپیتولاسیون فحشا» می‌خورد تا لایحه عفاف! ◻️«محافظه‌کاران قاتل برخی گویا نمی‌خواهند هزینه بدهند! رهبرمان فرمودند «محافظه‌کاری قتلگاه انقلاب است»! خب قتلگاه ولایت هم همین جاست دیگر: «گرم است به هم پشت رقیبان پی قتلم! ای عشق دلفروز دل من به تو گرم است». رهبر از همدستی رقیبان می‌نالد نه از دشمن! رقیبان چه کسانی هستند؟ قتل چیست؟ وقتی قتلگاه، محافظه‌کاری باشد، قاتل هم رقیبان محافظه‌کار هستند! شاید برخی بگویند پس چرا رهبر به آقایان هشدار نمی‌دهد! رهبر هشدار می‌دهد، ولی نه آشکار. سرزنش پی‌درپیِ برخی مسئولان و علما در جلوی چشم دشمن، یعنی همان دوپارگی که در اسرائیل می‌بینیم. رهبر گاهی آشکارا و گاهی هم تلخ و نهفته گله می‌کند؛ چنانکه در ۳ خرداد ۴۰۲ بود در گِله‌ای تلخ فرمود: «گفتن ما مثل حالت نصیحت پیدا می‌کند مواردی، ولی قانون شما اجرایی و الزامی است»! (متن پایگاه حفظ و نشر کمی عوض شده، لطفا به صوت این بخش گوش کنید). البته قانون آقایان هم گاهی برای خودشان الزام‌آور نیست؛ چنانکه رهبر در ۲ شهریور ۹۹ فرمود: «سیاستهای اصولی پهنای باند، مکرّر ابلاغ شده، خب این سیاستها باید رعایت بشود و اینها مورد درخواست و تأکید مؤکّد این‌جانب است» ◻️ التزام علمی به ولایت فقیه یا جهالت عملی؟ چرا اصل دین که ولایت است را اینگونه فروبگذاریم؟! چه راهی بهتر از این برای رسیدن به خدا هست؟ چرا «التزام عملی به ولایت فقیه» ندارند! خب مشکل ابلیس نیز همین «ولایت» بود؛ وگرنه خدا را «یکی» می‌دانست، خالق و رب و معبود را نیز یکی می‌دانست و تنها فرمان ولایی خدا را چیزی بیش از نصحیت نمی‌پذیرفت! جاهلیت این است که برخی در نزد ولیّ خدا و رهبر جهان، انگار با یک پیرمرد ساده روبرو هستند! چرا باید فرمان ولیّ امر حالت نصحیت پیدا کند؟ اُف بر جهل! @bidariymelat
📚نگاهی دیگر به «دور در ساختار نظام ایران» شبهه: رهبر شورای نگهبان را تعیین میکند، شورای نگهبان، مجلس، دولت و خبرگان را سرپا میکند و خبرگان هم رهبر را تعیین میکند! 🔺دور حقوقی و رده های آن «دور» یک واژه فلسفی است؛ بدینسان که «یک مرغ» سبب وجود یک «تخم مرغ» باشد و «همان تخم مرغ» سبب وجود «همان مرغ» باشد؛ یعنی مرغ و تخم مرغ، هم باید باشند تا دیگری را وجود آورند و هم باید نباشند تا از دیگری بوجود آیند! 👈 «دور حقوقی» چیست؟ در حقوق، سخن بر سر بود و نبود نیست؛ بر سر ارزش و اعتبار داشتن یا نداشتن است. اکنون به سه رده دور حقوقی می‌پردازیم: ⁉️ «دور در جایگاه رهبر، ش. نگهبان و خبرگان» اگر «جایگاه رهبری» به «جایگاه شورای نگهبان» اعتبار دهد و «جایگاه ش. نگهبان» به «جایگاه خبرگان و مجلس و دولت» اعتبار دهد و سپس «جایگاه خبرگان» به جایگاه رهبری اعتبار دهد، این می‌شود دور. 👈 پاسخ: اعتبار سه جایگاه، به قانون اساسی است و اعتبار قانون اساسی هم صرف نظر از مشروعیت آن، به همه‌پرسی مردم و چیزی بیرون از قانون اساسی است. ⁉️ دور در «بکار افتادن جایگاه‌ها» اگر به کار افتادن ۳ جایگاه رهبر، ش. نگهبان و خبرگان، بهم وابسته باشد، دور می۶شود؛ مانند اینکه رهبر بگوید من هنگامی می‌توانم کار را آغاز کنم که پیش از آن کار خبرگان آغاز شده باشد و مرا تعیین یا نظارت کند! خبرگان نیز بگوید من هنگامی می‌توانم کار کنم که ش. نگهبان مرا تأیید صلاحیت کند. ش. نگهبان هم بگوید من هنگامی می‌توانم کار کنم که رهبر، ۶ فقیه مرا با واسطه و ۶ حقوقدانم را با پیشنهاد رئیس قوه قضاییه‌ی منصوب رهبر) به دست آورم! 👈 پاسخ: نخستین رهبر (افزون بر مشروعیت الهی)، بگونه «تَعیُّنی» و در فرایند ۱۵ ساله انقلاب، از سوی مردم و کارگزاران انقلاب به رهبری پذیرفته شده بود. پس رهبر نخستین، از سوی خبرگانی درست نشد. رهبر بعدی هم با خبرگان پیشین درست شد نه خبرگان تایید شده از سوی شورای نگهبانی که برگزیده همان رهبر دوم باشد. ⁉️ «دور در کارکرد» یعنی با چشم پوشی از رهبران خوب کنونی، در این ساختار قانونی، اگر رهبری فاسدی بیاید، ش. نگهبان فاسدی درست می‌کند و ش. نگهبان هم خبرگان فاسدی درست می‌کند و خبرگان فاسد هم رهبر فاسد را برکنار نمی‌کند. 👈 پاسخ: آنچه گفته شد، دور نیست؛ بلکه «تبانی» است. اگر ساختار درست است و کارگزاران هم درست باشد، رهبر نادرست از کجا در می‌آید؟ ولی اگر کارگزاران بخواهند بر فساد تبانی کنند، ساختار نمی‌تواند جلوی آنان را بگیرد؛ هر چند که کارشان را دشوار کند. به هر روی در اینجا ما می‌خواهیم ساختار را بررسی کنیم و به کارگزار نمی‌پردازیم. ۱. در آذر ۵۸، قانون اساسی همه پرسی شد. سپس در همان سال، نخستین انتخابات مجلس انجام شد با اینکه هنوز ش. نگهبان درست نشده بود. سپس در تیر ۵۹ ش. این مجلس ۶ حقوقدان پیشنهادی رئیس قوه قضا را برگزید و به شورای نگهبان داد که با شش فقیه تعیین شده از سوی رهبر، این شورا درست شد. پس ش. نگهبان از مجلس برآمد؛ نه وارونه آن! سپس در تیر ۶۲ نخستین مجلس خبرگان نیز برگزار شد که آن هم با واسطه از همین مجلس برآمد؛ چون نیمی از آرای تأیید صلاحیت‌ها، مستقیماً در دست منتخبان مجلس در ش. نگهبان است. پس هم مجلس، مردمی است، هم ش. نگهبان قوامش به ۶ حقوقدان برگزیده مجلس است و هم خبرگان، تأیید صلاحیتش وابسته به همین ۶ حقوقدان است. افزون بر اینکه نامزدهای انتخابات گوناگون را نیز مردم بر می‌گزینند و مردمی است. در اینجا همه چیز به رأی مردم بازگشت دارد و اسلام هم که به جای خود. ۲. رهبرِ برآمده از رأی مردم، باید هر ۳ سال یکبار، ۳ فقیه ش. نگهبان را تغییر دهد. در همان سال، اگر رئیس قوه قضا (منصوب رهبر) از معرفی ۳ حقوقدان خوب به مجلس خودداری کند، مجلس می‌تواند به حقوقدان‌های پیشنهادی برای ش. نگهبان رای ندهد و ش. نگهبان با ترکیب ۹ نفره (اگر قانونی باشد)، ۶ به ۳ به سود نیکان بشود. در این زمان هم هر انتخاباتی برای مجلس، دولت و خبرگان انجام شود، باز حقوقدان‌های منتخب مجلس و آن ۳ فقیه تغییر نکرده، نقش تعیین کننده دارند و فساد به لحاظ ساختاری به بن بست می‌خورد. در سال ششم رهبر، مثلا ۳ فقیه فاسد دیگر می‌آورد. باز مجلس می‌تواند به حقوقدان‌های مثلاً فاسد پیشنهادی قوه قضا رأی ندهد و ش. نگهبان از ارزش بیفتد؛ چون دیگر حقوقدانی ندارد. از سویی آیا در این همه سال، خبرگان کنونی، رهبرِ مثلاً فاسد را برکنار نمی‌کند؟ اطلاعات و سپاه و مردم و مجلس و ... همه ساکتند؟ 🔺 پس در بررسی ساختاری، فاسد کردن دولت و مجلس و ش. نگهبان و خبرگان شدنی نیست.
اگر حق مدارید، از دولت بخواهید با بستن فیلترشکن‌ها این تجارت پر سود ولی خانمان سوز را براندازد نه اینکه با باز کردن قتلگاه صهیونیستگرام، جامعه را به بیندازد. صهیونیستگرام محصول است نه بومی سازی فناوری و حتی آمریکای مثلا آزاد نیز، اجازه حمله به ارزش‌هایش را نمی‌دهد. ویراست 👇 https://virasty.com/msheikhy/1686311584560029666
🔰 پاسخ آیت الله سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم به شبهه «حجاب مهم نیست باید قلب پاک باشد»: سه پاسخ برای این شبهه وجود دارد 🔻نخست، رفتار‌های اجتماعی تاثیرات خودشان را دارند و شکل ظاهری ما بر دیگران تاثیر می‌گذارد. 🔻دوم، آدمی که در مقابل حکم صریح خدا نافرمانی می‌کند قلبش از چه چیزی می‌خواهد پاک باشد؟ 🔻سوم، اگر فقط پاک بودن دل کفایت می‌کرد خداوند چرا حجاب را واجب کرد؟ https://www.iribnews.ir/00GKS1
✅ انجمن اقتصاد اسلامی برگزار می‌کند؛ سلسله نشست‌های ترسیم مرزهای دانش اقتصاد اسلامی Exploring the Frontiers of Islamic Economics موضوع: ارزیابی برنامه هفتم توسعه از منظر اقتصاد اسلامی با ارائه حجت الاسلام دکتر سیدمحمدکاظم رجایی 🪑نشست سوم 🗒دوشنبه 5تیرماه1402 ⏰ساعت 17 تا 19 📌مکان: قم بلوار جمهوری کوچه2 سالن انجمن های علمی حوزه ✌️حضوری و مجازی ♻️مسیر ارتباطی: ۰۹۱۹۶۶۵۱۲۳۳ 🔗 پخش مجازی: https://live.onlineamoozan.ir/ch/skyroom/anjomaneghtesad
🔴 فاجعه ای به نام لایحه برنامه هفتم توسعه! 🔻 متن لایحه برنامه هفتم توسعه پنج ساله کشور (۱۴۰۲ تا ۱۴۰۶) - که از سوی رئیس جمهوری به مجلس شورای اسلامی ارائه شد، در زمینه واقعاً تعجب برانگیز است. 🔻 با توجه به اینکه در سال های گذشته ما در عرصه فضای مجازی، عقب ماندگی های گسترده ای داشتیم، انتظار می رفت که در این دولت و در لایحه برنامه هفتم، برای سال های آینده در عرصه فضای مجازی به گونه ای برنامه ریزی شود که ما در بخش های گوناگون آن، شویم، در تراز کشورهای این حوزه خود را ببینیم و عقب افتادگی سال های گذشته را جبران کنیم. 🔻اما وضعیت این لایحه در زمینه فضای مجازی، در مجموع یک نگاه دم دستی است. فاجعه این است که تنها با خواندن بخش هایی از این لایحه، این پرسش برای مخاطب پیش می آید که آیا این لایحه را افراد نوشته اند؟ یا برای کشوری سکولار، پیشنهاد داده شده است⁉️ ⏪ تکلیف این همه توصیه ها و هشدارهای رهبر معظم انقلاب، این همه اسناد بالادستی و این همه وسیع در عرصه فضای مجازی - که در چند سال آینده بیشتر با آن درگیر خواهیم شد - چه می شود؟! چرا از گذشته، درس عبرت نمی گیریم؟ واقعاً این لایحه را چه کسانی نوشته اند؟!
🔴غول «فضای مجازی» همین قدر بود که در برنامه هفتم توسعه گفتید؟! 🔰در لایحه برنامه هفتم توسعه، متأسفانه در عرصه فضای مجازی در زمینه هایی که با چالش مواجه بوده ایم ( مانند سایبری، مساله درز ، فضای مجازی، در فضای مجازی، فضای مجازی، مقابله با فناوری های و ... ) اساساً برنامه جدی دیده نمی شود. تنها به موضوع شبکه ملی اطلاعات، آن هم به صورت مجمل، دم بریده و مبهم پرداخته شده است❗️ ⬅️یعنی فهم تدوین کنندگان این برنامه از عرصه «فضای مجازی» همین قدر کاریکاتوری، فنی زده و سطحی بوده است یا اینکه علت دیگری دارد؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تحقیقات میدانی از کاهش تا ۲۵ درصدیِ قیمت مسکن در پردیس تهران حکایت دارد.