eitaa logo
مجتبی شیخی
265 دنبال‌کننده
641 عکس
336 ویدیو
21 فایل
* بسم الله الرحمن الرحیم * 👈 یادداشت‌های اقتصادی و فرهنگی حجت‌الاسلام دکتر #مجتبی_شیخی ✅ استاد حوزه و دانشگاه ✅ دکترای «علوم اقتصادی» موسسه امام خمینی (ره) قم ✅ پژوهشگر ابرفقه و نظام اقتصاد ✅ نویسنده کتب احکام شرعی راه ارتباطی: @sheikhy1
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 پاسخ به شبهه کارشناس نبودن امام و رهبری در حوزه اقتصادی ⚠️ جناب غنی نژاد! امام و رهبری کارشناس نیستند، (بلکه) سیاستگذارند! 1⃣اولا بهتر می‌دانید هر سیاست ولو سیاست اقتصادی صرفا ابعاد اقتصادی ندارد. اقتصاددان به ابعاد اقتصادی، جامعه شناس در ابعاد اجتماعی، سیاستمدار در وجوه سیاسی و متخصص امور فرهنگی به تبعات فرهنگی اجرای سیاستها توجه دارد. 🔹حال اگر حاکم جامعه بخواهد به حرف اقتصاددان‌ها عمل کند از بین اقتصاددان ها به حرف کدامیک عمل کند؟ دکتر درخشان یا دکتر غنی نژاد؟ از بین جامعه شناس‌ها و ... چطور؟ 🔸جناب غنی نژاد، اصولا جایگاه حاکم جامعه (ولو جامعه غیردینی) جایگاه یک سیاستگذار است و سیاستگذار باید یک ایدئولوگ باشد و نه کارشناس، و کارشناسان در نقش مشاوران سیاستگذارانند. حاکم جامعه باید صاحب اندیشه اداره جامعه باشد و بداند که جامعه را به کدام سمت می‌خواهد ببرد که اگر چنین باشد میتواند تشخیص دهد که حرف کدام کارشناس را بپذیرد و کدام را نپذیرد! ❓حال سوالی که مطرح است اینکه آیا امام خمینی که سالها پیش از انقلاب نظریه ولایت فقیه را مطرح کردند ایدئولوگ نیستند؟ رهبر انقلاب چطور؟ 🔹از سوی دیگر شما که این چنین از نظرات کارشناسان دفاع می‌کنید بفرمایید که آیا جایگاه کارشناسان را در سطحی می‌دانید که هر حرفی که می‌زنند آثار سیاسی و فرهنگی و اجتماعی آن را بدانند؟ تجربه خلاف این را نشان می‌دهد. حذف ارز ۴۲۰۰، بنزین ۳۰۰۰ تومنی و ... مسائلی بود که با توصیه کارشناسان همسو با جنابعالی و با نگاه صرفا اقتصادی به قضیه اجرا شد و اکنون تبعات مختلف اجتماعی، سیاسی و حتی اقتصادی اجرای آن را مشاهده می‌کنیم. 🔸پس لطفا جایگاه کارشناس را با سیاستگذار جابجا نکنید. 2⃣ ثانیا به نظر می‌رسد قبول دارید که امام و رهبری هر دو اسلام شناسند. جناب غنی نژاد اینکه امام، به قول شما قانون اساسی را از چنگ سوسیالیسم نجات داد نه به خاطر این بود که ایشان لیبرال باشند، بلکه به این خاطر بود که اسلام چنین گفته بود، همانطور که تاکید امام و رهبری بر خودکفایی در محصولات استراتژیک نیز نه به این خاطر بود که سوسیالیست باشند، بلکه اسلام سلطه بیگانگان بر امورات مسلمین را مجاز نمی‌داند. 🔹جهت استحضار عرض کنم که آنچه به عنوان اقتصاد اسلامی شناخته می‌شود اعم از مکاسب و مقاصد، در جهت تحقق عدالت اقتصادی، عدم سلطه بیگانگان بر مقدرات جامعه، جریان داشتن ثروت در دست همه آحاد جامعه و نه تنها ثروتمندان (عدم تداول ثروت)، رفع فقر و تنگدستی از اصول مسلم حکمرانی اقتصادی است! ❓اگر رهبری این امور را مطالبه کنند جنابعالی به این بهانه که ایشان کارشناس نیستند به حرفشان اعتنا نمی‌کنید؟ اصولا آیا سطح این مطالبات را سطح کارشناسی می‌دانید؟؟ 🔹یکی از محاسن مناظره جنابعالی با دکتر درخشان این بود که پشت پرده عدم تحقق مطالبات امام و رهبری را در این سالها برملا کرد، و نشان داد که مشکل از شاگردان دیروز شماست که کارشناسان امروز ما نیز هستند، شاگردانی که به تبعیت از استاد به جای پیگیری تحقق مطالبات امام و رهبری، به دنبال برچسب زدن و تغییر ریل سیاستگذاری ها هستند. مساله ایکه نشان از این دارد کارشناسان ما دچار توهم جایگاه شده‌اند و فکر می‌کنند با تنزل جایگاه امام و رهبری می‌توانند جایگاه خود را بالا ببرند! يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ ✍ مرتضی صالحی
سهم ما در خون شهید...❗️ 🔹کارشناس، روان شناس، جامعه شناس و خلاصه هرکس دستی بر آتش داشت، مخاطرات و پیامدهای فضای مجازی ولنگار را فریاد زد، اما گوش شنوایی نبود! 🔹نسبت به تبعات آموزش مجازی ایام کرونا در فضای بی در و پیکر مجازی هشدار دادند اما گوش شنوایی نبود! 🔹رهبری فضای مجازی ولنگار را سگ هار بدون قلاده، قتلگاه جوانان و سلاح شیمیایی معرفی کردند، ساماندهی آن را جداگانه از مجلس خواستند، از دولت خواستند، از قوه قضائیه خواستند، اما گوش شنوایی نبود! 🔹هنجارشکنی های پسا مهسا و اخیرا شهادت آیت الله سلیمانی نتیجه تخم کینه نسبت به دین است که فضای مجازی ولنگار در دل هنجارشکنان و قاتل کاشت و این پایان ماجرا نیست اگر همچنان گوش شنوایی نباشد. 🔹و البته يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ، با وجود تهاجم همه جانبه شیطان و ایادیش، خورشید دین روز به روز بیشتر گرمابخش دلها میشود که آخرین نمونه اش امواج خروشان الهی العفو شب‌های قدر و اللهم اهل الکبریاء نماز عید بود اما... 🔹اما آقایانی که پیام تسلیت شهادت آیت الله سلیمانی صادر می کنید، نیمه شبی در خلوت با خدا، به دور از هیاهوی مشاوران و اطرافیان لختی بیندیشید و درباره سهم خود در خون این شهید و ولنگاری فرهنگی جامعه چرتکه بیندازید. 🔹جبران مافات کنید که تا بازخواست روز جزا زمان کوتاه است.
❇️ امام و اقتصاد امام خمینی رحمت‌الله‌علیه: «مجتهد باید به مسائل زمان خود احاطه داشته باشد. آشنایی به روش برخورد با حیله‌ها و تزویرهای فرهنگ حاکم بر جهان، داشتن بصیرت و دید اقتصادی، اطلاع از کیفیت برخورد با اقتصاد حاکم بر جهان، شناخت سیاستها و حتی سیاسیون و فرمولهای دیکته شده آنان و درک موقعیت و نقاط قوّت و ضعف دو قطب سرمایه داری و کمونیزم که در حقیقت استراتژی حکومت بر جهان را ترسیم می‌کنند، از ویژگیهای یک مجتهد جامع است. حکومت در نظر مجتهد واقعی فلسفه عملی تمامی فقه در تمامی زوایای زندگی بشریت است، حکومت نشان دهنده جنبه عملی فقه در برخورد با تمامی معضلات اجتماعی و سیاسی و نظامی و فرهنگی است، فقه، تئوری واقعی و کامل اداره انسان از گهواره تا گور است.» 📚صحیفه امام خمینی » جلد ۲۱» صفحه ۲۸۹ ✍️ سیدجواد میرزازاده
🔰 زمان و مکان دو عنصر تعیین کننده در مفهوم اجتهاد و نیز تبیین وظیفه مجتهد از منظر امام خمینی: 👇 زمان و مکان دو عنصر در اجتهادند. مسئله‌ای که در قدیم دارای حکمی بوده است به ظاهر همان مسئله در روابط حاکم بر سیاست و اجتماع و اقتصاد یک نظام ممکن است حکم جدیدی پیدا کند، بدان معنا که با شناخت دقیق روابط اقتصادی و اجتماعی و سیاسی همان موضوع اول که از نظر ظاهر با قدیم فرقی نکرده است، واقعاً موضوع جدیدی شده است که قهراً حکم جدیدی می‌طلبد. مجتهد به مسائل زمان خود احاطه داشته باشد. برای مردم و جوانان و حتی عوام هم قابل قبول نیست که مرجع و مجتهدش بگوید من در مسائل سیاسی اظهارنظر نمی‌کنم. آشنایی به روش برخورد با حیله‌ها و تزویرهای فرهنگ حاکم بر جهان، داشتن بصیرت و دید ، اطلاع از کیفیت برخورد با اقتصاد حاکم بر جهان، شناخت سیاستها و حتی سیاسیون و فرمولهای دیکته شده آنان و درک موقعیت و نقاط قوّت و ضعف دو قطب سرمایه داری و کمونیزم که در حقیقت استراتژی حکومت بر جهان را ترسیم می‌کنند، از ویژگیهای یک مجتهد جامع است. (صحیفه امام خمینی) پ.ن: طبق بیان بسیار دقیق بالا، گاه یک موضوع به یک نحوی فهمیده می شود و موضوع برخی روایات قلمداد می شود، اما همان موضوع (تاکید می شود همان موضوع) وقتی در پیوست با مسائل دیگر و با دستگاه خوانشگر نظام بازخوانی می شود، ممکن است جور دیگری فهمیده شود و موضوع روایات دیگری شود. بند ۱ به تعریف اجتهاد و بند ۲ به وظیفه مجتهد (نه لزوما ولی امر) می پردازد. ✍مجتبی شیخی
◽️دشمن‌شناسیِ کمتر از حبه‌انگور «مصاف» رائفی‌پور با «فقه فطرت» رسانه رسمی آقای رائفی‌پور نوشته: «صفحه اینستاگرام مؤسسه مصاف برگشت»! یعنی فاعل برگشتن این صفحه، خود این صفحه است؟ «صفحه برگشت؟» نه برادرم! دشمن بر پایه محاسبات پیچیده خودش و دهها ساعت بررسی، بر آن شده است که این صفحه را برگرداند و افراد دچار اختلال محاسباتی را در برنامه خودش به بازی بگیرد. آیا جز این است؟ یعنی صهیونیستاگرام از شما ترسیده؟ یا در برابر پیگیریهای شما ناگزیر شده؟ 💠 قتل فقه فطرت در اینجا شما تنها فاعل یک فعل را نمی‌پوشانید، بلکه نفوذ محاسباتی دشمن، «فقه فطرت» شما را خفه می‌کند؛ کاری که برای حبه انگور هم قفل بود! یعنی گرگ حبه انگور هم می‌دانست که باید دستش را بپوشاند ولی شما خودتان دست گرگ خودتان را می‌پوشانید و در را می‌گشایید و اختلالات محاسباتی خود را خرسندانه جار هم می‌زنید! 💠 سنجه قرآن؛ نپذیرفتن ادعای یاری منافق در جنگ تبوک برخی منافقان برای گریز از جنگ، اجازه ماندن خواستند و خدا آنان را سخت نکوهید و سپس فرمود: اگر خدا تو را به گروهی از آنان بازگرداند و آنان اجازه آمدن به نبرد را خواستند، به آنان بگو که «شما هرگز با من برای جنگ بیرون نخواهید آمد و هرگز در کنار من با دشمنی نخواهید جنگید؛ [زیرا] شما برای از آغاز، به قعود خوشنود بودید پس [اینک نیز] با رویگردانان [از جنگ] بتمرگید! [که اجازه نبرد با ما ندارید]: «فَإِن رَجَعَکَ اللَّهُ إِلی‏ طائِفَةٍ مِنهُم فَاستَأذَنوکَ لِلخُروجِ فَقُل لَن تَخرُجوا مَعِيَ أَبَداً و لَن تُقاتِلوا مَعِيَ عَدُوّاً إِنَّکُم رَضيتُم بِالقُعودِ أَوَّلَ مَرَّةٍ فَاقعُدوا مَعَ الخالِفين» توبه، ۸۳. 💠 سنجه روایت: رویکرد آخرالزمانی دشمن خوب دشمن در وقت خودش شما را می‌زند و هنگامی که دارید سر پا می‌شویم، مثلا دستگیری می‌کند که پای شما ورز نگیرد؛ مانند کاری که گفته می‌شود فرانسه در خودروسازی با ایران کرده است؛ ازینرو این نیرنگ دشمن در مؤمنان خردمند کارا نیست و امام باقر (ع) می‌فرماید: مردمانی که از خاور بر پا می‌خیزند (که ای بسا همین انقلاب مردم ایران باشد) حق خویش را می‌خواهند ولی به آنان داده نمی‌شود و باز حق خود را می‌خواهند و باز به آنان داده نمی‌شود پس هنگامی که کار را اینگونه می‌بینند، شمیشرها را بر شانه‌ها می‌گذارند، آنگاه است که خواسته‌شان به آنان داده می‌شود، ولی آنان دیگر آن را نمی‌پذیرند تا قیام کند و این انقلاب را جز به صاحب‌تان ندهند و کشتگان‌شان شهیدند: «کَأَنّی‏ بِقَومٍ‏ قَد خَرَجوا بِالمشرِقِ يَطلُبونَ الحقَّ فَلا يُعطَونَهُ ثم يَطلُبونَهُ فَلا يُعطَونَهُ فَإِذا رَأَوا ذَلک وَضَعوا سُيوفَهُم عَلَی عَواتِقهم فَيُعطَونَ ما سَأَلوهُ فَلا يَقبَلونَهُ حَتّی يَقوموا و لا يَدفَعُونَها إِلا إِلی صاحِبِکُم قَتلاهُم شُهَداءُ ...». الغيبة، نعمانی، ۲۷۳. خب برادر رائفی پور، شما چقدر فریادهای رهبری درباره فضای ولنگار و قتلگاه مجازی و بمب شیمیایی و بایستگی سلب سلطه دشمن بر فضای مجازی، گفتمان‌سازی و جریان‌سازی کردید؟ خب این کار را نکردید که دشمن‌شناسی شما، گاهی از «حبه انگور» هم پایین‌تر آمده است و خودتان، خودتان و کاربران‌تان را با مخفی کردن دست دشمن، فریب می‌دهید: «صفحه صهیونیستاگرام شما برگشت»؟ مگر سگ شکاری است برگشت؟ 💠 سیره امام خمینی؛ سلب سلطه طاغوت یا آبنبات دارالتبلیغ اگر امام خمینی هم می‌خواست با نیرنگ‌هایی در تراز برگشتن فلان صفحه اینستاگرام، مطالبات اصلی یعنی «سلب سلطه طاغوت» بر فضای کشور را در حاشیه رها کند، دیگر امام خمینی نبود که! یکی مانند «شریعتمداری» بود که او را به «دار التبلیغ» دلخوش کردند. 💠 اصل کار: سلب سلطه دشمن بر قتلگاه مجازی! اصل جهاد ما، تبیین و مطالبه «سلب سلطه دشمن» از فضای مجازی» است! نه اینکه دشمن بهمنی از شبهات و شهوات را مانند بمب شیمیایی بر سر مردم بریزد و شما بخواهید آفتابه بدست و با آب قلیل و زیر کلید استکبار، بهمنی از نجاست را تطهیر کنید؛ اگر اصل را فروگذاشتیم، ادعای ما در فرع نیز، دلبری نمی‌کند! 💐 آری جهاد تبیین حتی با آب قلیل هم دستور رهبر است، ولی جهاد بزرگتر و دستورتر، سلب سلطه دشمن است که شما در اینجا عطر مطالبه نمی‌پراکنید!
📚 رزمنده وقت شناس میدان درگیری سنگین چندساعته ای با دموکرات‌ها داشتیم و زیر آتش شدید بودیم. دوشکاچی کنارم کُپ کرده بود‌. یکنفر پرید پشت دوشکا و در کنار شلیک، نیروها را هدایت می‌کرد. دیدم است. ۳۰ سال گذشته و او همچنان رزمنده وقت‌شناس میدان است و جور کُپ کرده‌ها را نیز می‌کشد. ✍ مهدی سلحشور
📚 رشد شگفت نصب نرمفزارهای ایرانی در حدود هشت ماه از ۶۰ میلیون به ۱۲۳ میلیون 🔹 نتایج بسیار خوب آماری: ۱- در آماری شگفت، جمع نصبی، تنها از بازار و مایکت به ۱۲۳ میلیون رسید. ۲- شمار نصبی‌های سه پیام‌رسان نخست (، و ) به تنهایی به ۹۲ میلیون رسید. به امید آمار ۵۰۰ میلیونی با جذب مردم آزاده جهان ✍ مجتبی شیخی به کانال ما بپیوندید.
⁉️نرخ دلار تا کجا بالا برود خوب است؟ ✳️دیشب دکتر طغیانی علیرغم تاکید بر بحث علمی، از واژگان ارزشی همانند ارز پاشی، سرکوب نرخ ارز، فنر نرخ ارز و نرخ ارز حقیقی برای توجیه سیاست عدم ممانعت از افزایش نرخ ارز استفاده می کرد، واژگانی که همه مبتنی بر نظریه پشتیبان سیاست تعدیل ارزی است. ✳️ایشان هیچ شاهد علمی ارایه نکرد که چرا افزایش نرخ ارز به نفع اقتصاد کشور است. بیان هم نکردند که نرخ ارز چقدر بشود برای اقتصاد کشور خوب است ✅ شواهد نشان می دهد با افزایش نرخ ارز، چه به صورت جهشی و چه تدریجی، نه تنها واردات کم نمی‌شود و صادرات غیرنفتی زیاد نمی‌شود، بلکه هم مخارج دولت افزایش می‌یابد و کسری بودجه بیشتر می‌شود و هم هزینه تولید و هزینه مصرف کننده بالا می رود و سفره مردم کوچکتر می‌شود و منافع تولیدکنندگان واقعی نیز کاهش می‌یابد. ⁉️ کاش دکتر طغیانی می‌فرمود قیمت ارز چقدر بشود خوب است؟ ۳۰ هزار تومان، ۴۰ هزارتومان، ۵۰ هزارتومان، ۱۰۰ هزارتومان یا بالاتر، هرچه این نرخ بالاتر برود، هزینه تولید شما بالاتر می رود و تورم افزایش می یابد، و توزیع ناعادلانه رانت در اثر تورم ایجاد شده بسیار بیشتر از رانت ادعایی پرداخت یارانه به تولیدکننده است. ✳️ اینکه تعیین نرخ ارز را به بازار انحصاری مختل شده واگذار کنیم و تنها افزایش آن را تماشا کنیم و به امید دست نامریی بازار بمانیم خطایی است که مرتب تکرار کردیم، ولی وقتی در سال ۱۳۷۴ تعیین نرخ ارز را زیر کلید بانک مرکزی بریدیم، تورم از ۵۰ درصد به ۲۳ درصد کاهش یافت. ✍️ توکلی به کانال ما بپیوندید.
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥پیام مادر شهید: هر کس در خون بچه‌ام بازی کند حضرت عباسی راضی نیستم. مسئولان محافظه‌کار، اگر آرمان شهیدان را فراموش کرده‌اید، وصیت‌نامه شهدا را از زبان امام جامعه بخوانید. 👇 🌸 امام خامنه‌ای: این جوان پا می‌شود می‌رود جنگ، جانش را کف دستش می‌گیرد، از خطرات عبور می‌کند، برای چه؟ این در وصیت‌نامه‌ها منعکس است؛ برای خدا، برای امام، برای حجاب. دیدید در چقدر دربارۀ توصیه شده؛ خب، حجاب یک است؛ این فراموش نشود. (۱۳۹۵/۰۷/۰۵). چهره‌های تکیده و رنجور و دل‌های غمدیده پدران و مادران شهیدان و فرمایش‌های امام خمینی و امام خامنه‌ای دربارۀ احکام دینی و حجاب را به‌یاد آورید و به هوش باشید که روزی خواهد آمد که عذاب خدا بر بخت فروگذارندگان و محافظه‌کاران فرود می‌آید. به کانال ما بپیوندید.
🔺درخشش میبد در همایش ملی سایبری دو مقاله با رده علمی «آی‌اس‌سی: ISC» با رویکرد ابرفقه، در راستای کشف دانش سایبری اسلام، به قلم مجتبی شیخی ده‌آبادی و ابوالفضل امامی میبدی در مجموعه مقالات نخستین همایش ملی فضای سایبر، وابسته به دانشگاه تهران منتشر شد. ◽️دریافت کتاب همه مقالات؛ دریافت صوت مقاله «بنیاد ‌و چارچوب دانش سایبری اسلام» 🌾 با صبح میبد همراه باشید!
دیپلماسی سایبری وزیر ارتباطات 👏 🔰پس از آنکه طی چند ماه گذشته، سکوهای ایرانی نشان دادند که بدون حضور سکوهای آمریکایی به راحتی می توانند نیاز کشور را برطرف کنند؛ همچنین پس از آنکه در مرحله حوزه پیامرسان و شبکه اجتماعی قرار گرفته ایم؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال انجام دیپلماسی سایبری و رایزنی با کشورهای دیگر برای حضور شرکت ها و سکوهای ایرانی در خارج از کشور است‌. ⬅️ فکرش را بکنید که اگر ما از چند سال پیش و در دوران دولت به اصطلاح تدبیر و امید در مسیر فعلی قرار گرفته بودیم چه بسا الآن تا قلب اروپا و آمریکا جلو رفته بودیم و بسیاری از مردم آنجا را از طریق سکوهای خود جذب کرده بودیم.
✳️ معجزه اقتصاد اسلامی در حل مشکل مسکن مهاجرین ❇️ وقتی پیامبر اعظم به مدینه هجرت کرد، بر اساس نگرش‌های بنیادین توحیدی، از نظریه تعادل بازاری برای حل مشکل مسکن عدول کرد و حل آن را به ساختار موجود عرضه و تقاضای مسکن نسپرد، بلکه نوعی ساختار غیربازاری مبتنی بر مشارکت حکومتی-مردمی پایه‌ریزی کرد. ✳️ایشان نگفت، مهاجرین به بازار املاک بروند و به نرخ اجاره تعادلی، خانه اجاره کنند، بلکه انصار را تشویق به ایثار و جا دادن مهاجرین در منزل خود کرد. ❇️ پیامبر در اقدامی حکومتی مسکن اجتماعی صفه را برای کسانی که در خانه انصار جایی نیافته بودند، ایجاد کرد. ❇️ پیامبر با مداخله دولتی به افراد برای ساخت مسکن زمین واگذار کرد. ❎ پیامبر نگذاشت مهاجران بر سر سفره اطعام انصار بنشینند، بلکه آنها را به تامین مخارجشان در چارچوبی جدید واداشت( مزارعه و مساقات) ✳️ در برنامه ریزی پیشرفت نبوی، ساختار فرهنگی،سیاسی،اجتماعی و اقتصادی پشتیبان پیشرفت کوثری نه تکاثری شکل گرفت ❇️ پینوشت ✅ اقتصاددانان بر اساس مبانی(پیش‌فرض‌ها) و نظریه تحلیلی(تبیین و پیش‌بینی) مورد قبول، ساختار(سازمان-قواعد-ابزار) و سیاست (اقدام در چارچوب ساختار) برای اداره امور اقتصادی (تولید و توزیع کالاها و خدمات) ارایه می‌دهند. ❇️ آنها با فرض تحلیل ذره‌ای، عقلانیت و نظم خودجوش بازار، نظریه تعادل بازاری را میپذیرند و ایجاد یا حفظ ساختارهای بازاری و استفاده از سیاستهای قیمتی برای تنظیمگری درون ساختار بازاری را توصیه می‌کنند ❇️ اگر مبانی و نظریه تغییر کند، ساختارها و سیاستهای پیشنهادی نیز تغییر می کند ✍️ توکلی
📚 میانگین سهم ۳۶ درصدی مسکن در هزینه خانوارهای ایرانی 🔹 این سهم در تهران حدود ۵۰ درصد است، یعنی حدود نصف درآمد خانوار تهرانی باید برای هزینه مسکن مصرف شود. 🔹 حتی بهترین استان در این‌باره (کهکیلویه و‌بویر احمد) نیز سهم حدود ۲۰ درصدی در هزینه‌ها را در مسکن به خود اختصاص داده است. 🔸 با اجرای یک برنامه فوری و سریع در بخش مسکن، می‌توان برای مهار تورم در سال جاری گام اساسی برداشت. 🔹پیشتر نیز در بیانیه محققان اقتصاد اسلامی به مناسبت سال «مهار تورم و رشد تولید» در راستای مهار تورم پیشنهاداتی را ارائه نموده‌ایم. 👈 به کانال ما بپیوندید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 مراسم عروسی غیر تشریفاتی یعنی این 🔹 آفرین بر این عروس و داماد با سه روش نیک‌شان؛ عروسی ساده، دعوت از محرومان منطقه‌ای دورافتاده و محروم و دادن هدیه به آن‌ها 🔸سخنان نوروز امام خامنه‌ای: یکی از مشکلات دیگر بین ما مردم تجمّل‌گرایی افراطی است؛ تجمّل‌‌‌گرایی. همین است که ازدواجها مشکل شده؛ جوان در سنّ ازدواج ــ چه دختر، چه پسر ــ قادر به نیست؛ چرا؟ چون پدر و مادرش دچار رودربایستی قوم‌وخویش‌ها هستند؛ مهریّه‌ی فلان‌جور، جهیزیّه‌ی فلان‌جور، تجمّلات فلان‌جور، مهمانی فلان‌جور! هزینه‌های ازدواج بالا رفته. از این مسابقه‌ی تجمّل‌گرایی باید بیرون بیایید؛ یک عدّه‌ای در تجمّل‌گرایی مسابقه راه انداخته‌اند؛ باید خودتان را از این مسابقه خارج کنید. این یکی از عیوب کار ما است. (یک فروردین ۱۴۰۲). خدا نمونه این انسان‌ها و نمونه این عروسی‌ها را زیاد کند. 👈 به کانال ما بپیوندید.
⚠️ شبهه: چرا الزام به حجاب؟ 📚 پاسخ: 🔹 حجاب و پوشش یکی از دستورات اسلام و دیگر ادیان الهی است. حجاب تا آن‌جا که در حریم زندگی خصوصی افراد است، یک امر فردی و خصوصی است؛ ولی آن‌گاه که به یک امر اجتماعی تبدیل شده و با حقوق دیگران ارتباط پیدا کند، حکومت و حاکم می‌تواند از باب نهی از منکر و صیانت از اخلاق و معنویت جامعه، رعایت حجاب را الزامی کند و برای آن مجازات تعیین نماید. 🔸 بی حجابی به تعبیر امام خامنه‌ای علاوه بر ، نیز هست. امام خامنه‌ای در این‌باره در ۱۵ فروردین امسال فرمودند: 👇 🔹 «مسئله‌ حجاب محدودیت شرعی و قانونی است. محدودیت دولتی نیست. قانونی است و شرعی است. کشف حجاب حرام شرعی است، حرام سیاسی است؛ هم حرام شرعی است، هم حرام سیاسی است. خیلی از کسانی که کشف حجاب می‌کنند نمی‌دانند این را؛ اگر بدانند، بدانند که پشت این کاری که اینها دارند می‌کنند چه کسانی هستند، قطعاً نمی‌کنند. ۱۴۰۲.۱.۱۵. ⚠️هنر رسانه و صدا و سیما آنجا است که بتواند دشمنی پشت پرده دشمن (که رهبری بدان اشاره نموده‌اند) را با ابزارهای جذاب و گیرا به مخاطب نشان دهد؛ کاری که متاسفانه رسانه ملی در این زمینه نقص زیادی دارد. 👈 به کانال ما بپیوندید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک اقدام مثبت در حذف دلالی واسطه‌ها در بحث مسکن
⭕️چگونه بدون مراجعه به بنگاه کد‌ رهگیری بگیریم؟ 🔻به منظور کاهش هزینه‌ها امکان ثبت و استعلام قراردادهای اجاره برای موجران و مستاجران توسط وزارت راه و شهرسازی فراهم شد. 🔻مراجعه به نشانی amlak.mrud.ir قسمت «سامانه ثبت رایگان اجاره مسکن» 🔹با این سامانه، مالکان و مستاجران می‌توانند به صورت قانونی و بدون مراجعه به دفتر مشاور املاک، قرارداد خود را ثبت و کد رهگیری به صورت رایگان دریافت کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 بی نیاز از بودجه و برآمده از جوهر و شرف ◼️استاد خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: محسن برهانی باید به اشد مجازات برسد تا کسی جرات نکند به مقدسات توهین کند. توهین به شهید غیرت، آزادی بیان و گفتگو نیست. 💐 این غیرت و شورآفرینی، کارکرد فقه فضاساز دارد و کیمیاست! لغزشی هم اگر در آن باشد شرف دارد بر املای نانوشته محافظه کارانه! 💔 آقای فضائلی! امیدوارم دست به توئیت اسرائیلی نبرید و اگر ارشادی دارید دستمایه شماتت دشمن نشود! 🌼 سپاس از جناب استاد خسروپناه👏
🔴 خطیب نماز جمعه پردیسان حجت الاسلام حامدی با حمایت از موضع‌گیری صریح حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی، امام جمعه رشت در موضوع بیزاری از بی‌حجابان گفت : 🔷️عده‌ای بی‌انصاف راه افتادند و این کار را نقد کردند. این کار ایشان بود که مبادا آن فرمایش پیامبر اتفاق بیفتد و جای معروف و منکر عوض شود. با این در مسئله برخی‌ها گفتند که نکند خبری نیست و عوض شده است. 🔷️نمیدانم کجا رفته یک عده ای به جای این که بایستند و دفاع کنند از این نماینده ولی فقیه رفتند آن طرف ایستاده اند در مقابل و اعتراض می کنند با یک ادبیات سخیف بعضاً با توهین که شایسته ی این شخصیت نیست ⁉️
📚 در رثای امام صادق (ع) آتش کشد زبانه ز دور و برم خدا خاکسترش نشسته به روی سرم خدا پور خلیلم و وسط شعله ها اسیر بنما اجابتی به دل مضطرم خدا ای وای از تغافل اصحاب سینه چاک این درد غربت است به جان میخرم خدا دشمن غرور موی سپید مرا شکست اما کسی نبود شود یاورم خدا بی دردسر به شخصیتم لطمه زد عدو مستانه خنده کرد به چشم ترم خدا بیرون مرا چگونه ز خانه کشید و برد پیداست از کبودی بال و پرم خدا صد شکر نیمه شب سر من بی عمامه شد یاد غرور آن سر بی معجرم خدا وقتی که سوی چشم مرا ضرب او گرفت دیدم چگونه خورد زمین مادرم خدا با دست بسته در نظر اهل خانه ام یاد آور شکستگی حیدرم خدا گرچه کسی نبود تماشا کند مرا در فکر کوچه گردی آن خواهرم خدا غم های عمه عاقبت انداختم ز پا دیدی که داغ غربتش آمد سرم خدا (نوای هیئت)
🌱 به نام حق ⚠️ این قسطاس مستقیم نیست❗️ 🍀 أوْفُوا الْكَيْلَ وَلَا تَكُونُوا مِنَ الْمُخْسِرِينَ﴿١٨١﴾ وَزِنُوا بِالْقِسْطَاسِ الْمُسْتَقِيمِ ﴿١٨٢﴾ وَلَا تَبْخَسُوا النَّاسَ أَشْيَاءَهُمْ وَلَا تَعْثَوْا فِي الْأَرْضِ مُفْسِدِينَ ﴿١٨٣﴾، شعراء. قرآن کریم از زبان شعیب نبی (علیه‌السلام): «پیمانه را کامل بدهید و از کم فروشان نباشید و به (رأس‌المال) دیگران خسارت نزنید. و با ترازوى درست وزن كنيد و حق مردم را کم نگذارید و در زمین تلاش برای فساد نکنید!» 🔸اقتصاد ما متأثر از توصیه‌های نهادهای لیبرالی جهانی و منفعت‌طلبی ذینفعان داخلی چند دهه است که به شدت دلاریزه شده است. 🔸نرخ دلار به طور مستقیم یا غیرمستقیم میزان و مبنای قیمت‌گذاری بسیاری از کالاها قرار گرفته است. 🔸بخش‌های واقعی و مالی اقتصاد و مبادلات روزمره مردم به صورت لحظه‌ای متأثر از نرخ دلار است. 🔸دلار به مثابه یک ترازو و قسطاس در افتصاد ما مشغول تقویم، جهت‌دهی، توزیع درآمد و تعیین ارزش پول است. 🔸تقویت رقیبِ ریال، آن را بر مسند سنجش نشانده است. ارزش پول ملی مدام در حال کاهش است، رأس‌المال و دارایی مردم در معرض خسارت است و از حق مردم کم گذاشته می‌شود. 🔺دلار قسطاس مستقیم نیست؛ مفسد فی الارض است! با سلاح برهنه آمده به جنگ اقتصاد و تمام کیان ما؛ هم محارب است و هم کافر حربی! معدومش کنید! و البته این کار از سیاستگذاران و کارگزارانی برآید که هم متعهد و خداترس باشند و هم معتقد به حاکمیت قوانین الهی در اقتصاد؛ نه برده تفکرات لیبرالی. به فرموده شعیب نبی: فَاتَّقُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُونِ. پ.ن. البته اگر به لیبرال‌های نسخه‌وطنی برنخورد و نگویند حضرت شعیب که اقتصاددان نبود! ✍️ سیدجواد میرزازاده ✅ @ghalam14
🌱 به نام حق چه خوب پرچمی است حجاب ! يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ذَٰلِكَ أَدْنَىٰ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا (احزاب، ۵۹) «ای پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو جلباب‌های [پوشش بلند] خود را بر خویش فروافکنند، این کار برای اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است؛ خداوند همواره آمرزنده رحیم است» 🔹تعبیر قرآن بسیار دقیق و لطیف است. حجاب و پوشش بلند و مناسب برای شناخته شدن است نه شناخته نشدن! 🔹بانویی که با حجاب مناسب وارد فضای جامعه می‌شود نزدیکتر است به اینکه به عنوان اهل عفت و صلاح شناخته شود. چون خودش را زیر پرچم اهل عفاف و صلاح معرفی می‌کند؛ لذا مورد آزار افراد فاسد و هوسران قرار نمی‌گیرد (ترجمه المیزان، ج۱۶، ص۵۱۰). 🔸غالب بانوان بدپوشش یا بی‌حجاب سرزمین ما اهل عفت و ایمان هستند؛ اما با پرچم و نمادی وارد اجتماع می‌شوند که متناسب با اهل ایمان نیست و مردان فاسد و هرزه را به طمع و غلط می‌اندازد! بانوی نجیب و عفیف سرزمینم! ⚠️ اگر با پرچم اشتباه وارد جامعه شوی ممکن است از سوی نااهلان به درستی شناخته نشوی و خاطرت آزرده گردد❗️ این را خدای آمرزنده و مهربان ما فرموده! ✍️ سیدجواد میرزازاده