🌹روبه شش گوشه ترین قبله ی عالم هر صبح
🌹بردن نام حسین بن علی میچسبد
اللهم الْعَنْ اَوَّلَ ظالِم ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد،
وَآخِرَ تابِع لَهُ عَلي ذلِكَ،اَللَّـهُمَّ الْعَنِ الْعِصابَةَ الَّتي جاهَدَتِ الْحُسَيْنَ
وَشايَعَتْ وَبايَعَتْ وَتابَعَتْ عَلي قَتْلِهِ، اَللّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَميعاً
اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِ اللهِ، وَعَلَي الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنآئِكَ،
عَلَيْكَ مِنّي سَلامُ اللهِ ]اَبَداً[ ما بَقيتُ وَبَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ،
وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ،
اَلسَّلامُ عَلَي الْحُسَيْنِ،
وَعَلي عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ،
وَعَلي اَوْلادِ الْحُسَيْنِ،
وَعَلي اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین است
🌍طلبه انقلابی و سنگرولایت
روزمان را با #قرآن آغاز کنیم
🌟خداوند افراد نفوذ پذیر و نفوذ ناپذیر را از هم جدا میکند
التوبة
أَمْ حَسِبْتُمْ أَن تُتْرَكُوا وَلَمَّا يَعْلَمِ اللَّهُ الَّذِينَ جَاهَدُوا مِنكُمْ وَلَمْ يَتَّخِذُوا مِن دُونِ اللَّهِ وَلَا رَسُولِهِ وَلَا الْمُؤْمِنِينَ وَلِيجَةً وَاللَّهُ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ
ﺁﻳﺎ ﮔﻤﺎﻥ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻳﺪ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﻭﺍﮔﺬﺍﺭﻧﺪ [ ﻭ ﺑﻪ ﺑﻮﺗﻪ ﺁﺯﻣﺎﻳﺶ ﻧﻴﺎﺯﻣﺎﻳﻨﺪ ] ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﻫﻨﻮﺯ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺟﻬﺎﺩ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﻏﻴﺮ ﺧﺪﺍ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺵ ﻭ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﺤﺮم ﺍﺳﺮﺍﺭ ﺧﻮﺩ ﻧﮕﺮﻓﺘﻨﺪ ، ﺍﺯ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﻣﻌﻠﻮم ﻭ ﻣﺸﺨﺺ ﻧﻜﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ [ ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺑﺎﻳﺪ ﺁﺯﻣﺎﻳﺶ ﺷﻮﻳﺪ ﺗﺎ ﻣﺆﻣﻦ ﺍﺯ ﻏﻴﺮ ﻣﺆﻣﻦ ﻣﻌﻠﻮم ﻭ ﻣﺸﺨﺺ ﺷﻮﺩ ] ; ﻭ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺍﻧﺠﺎم ﻣﻰ ﺩﻫﻴﺪ ، ﺁﮔﺎﻩ ﺍﺳﺖ .(١٦)
آیه الله مصباح یزدی:
کلمه «ولیجه» ، به معنای «نفوذی» در اصطلاح خودمان بیشتر مناسبت دارد. میفرماید: أَمْ حَسِبْتُمْ أَن تُتْرَکُواْ وَلَمَّا یعْلَمِ اللهُ الَّذِینَ جَاهَدُواْ مِنکُمْ وَلَمْ یتَّخِذُواْ مِن دُونِ اللهِ وَلاَ رَسُولِهِ وَلاَ الْمُؤْمِنِینَ وَلِیجَةً . در مقام توبیخ، میگوید: چرا این طور فکر میکنید؛ مگر پنداشتید که خدا دست از سر شما میکشد و شما را رها میکند؟! وَلَمَّا یعْلَمِ اللهُ الَّذِینَ جَاهَدُواْ مِنکُمْ وَلَمْ یتَّخِذُواْ مِن دُونِ اللهِ وَلاَ رَسُولِهِ وَلاَ الْمُؤْمِنِینَ وَلِیجَةً؛ در حالی که معلوم نشده چه کسانی اهل جهادند و ولیجه اتخاذ نمیکنند؛ یعنی به دوستانی مخفی که سعی میکنند خودشان را وارد کنند و نفوذ کنند، اجازه ورود و نفوذ نمیدهند. «ولوج» یعنی ورود. تا خدا این کار را انجام ندهد و شرایطی پیش نیاورد که معلوم بشود چه کسانی پایدار و مقاوم هستند و زیر بار نفوذیها نمیروند و آنها را در داخل خودشان راه نمیدهند، خدا دست از سر جامعه شما نمیکشد.
آن قدر شرایط پیش میآورد تا معلوم شود که چه کسانی واقعا در راه خدا جهاد میکنند و با نفوذیها سر و کاری ندارند و به آنها اجازه نفوذ نمیدهند. آن قدر باید زیر و رو بشود تا اینها معلوم بشود؛ چون به یک معنا اصلا هدف آفرینش اینها هستند و دیگران طفیلیاند. باید شرایطی پیش بیاید که اینها رشد کنند و معلوم بشود که چه کسانی اهل اخلاصند و انگیزه دیگری ندارند، سر و سرّی با دشمنان خدا برقرار نمیکنند و مصالح اسلام را فدای منافع شخصیشان نمیکنند
🇮🇷 طلبه انقلابی و سنگرولایت 🌍
✳️ هرکسی که فردا را جزو مهلت عمر خود بداند، مرگ را نشناخته❗️
عَنِ الصّادِقِ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّدٍ عَلَیهِمَا السَّلامُ عَن اَبیهِ عَن آبائِهِ عَلَیهِمُ السَّلامُ قالَ، قالَ عَلىٌّ علیهالسّلام:
مَا اَنزَلَ المَوتَ حَقَّ مَنزِلَتِهِ مَن عَدَّ غَدا مِن اَجَلِه
هرکسى که فردا را جزو مهلت عمر خود بداند، مرگ را درست نشناخته و آن را در جایگاه حقیقى خود قرار نداده است. (امالی صدوق، ص ۱۰۸)
مَا اَنزَلَ المَوتَ حَقَّ مَنزِلَتِهِ مَن عَدَّ غَدا مِن اَجَلِه
✅ تعبیر کوتاه و بسیار گویا و عبرتانگیزى است. میفرماید هر کسى که فردا را -مثلاً امروز روز سه شنبه است و فردا چهارشنبه است- جزو مهلت عمر خود و زندگى خود بداند، مرگ را درست نشناخته؛ مرگ را در جاى حقیقى خود قرار نداده؛
🔵👈 اینکه ما خیال کنیم که حالا ما یک چند سال دیگر هستیم، از جملهى چیزهایى است که در روایات متعدّد، در دعاهاى مختلف مأثور با این نگرش عامیانهى ابلهانه مبارزه شده که شما خیال کنید که ما حالا که هستیم؛ حالا فردا مثلاً یا یکسال دیگر. میفرماید که [چنین شخصی] مرگ را در جایگاه حقیقى خود قرار نداده است، یعنی کسى که فردا را جزو اجل خود یعنى جزو مهلت خود و فرصت خود بداند مرگ را درست نشناخته است. ممکن است همین امروز، امشب، تا قبل از فردا ما نباشیم کمااینکه نظائرش را فراوان دیدهایم.
در دعاى صحیفهى سجّادیّه تعبیر عجیبى است؛ میفرماید که پروردگارا! به من آن روحیّه را عطا کن، آن فهم را عطا کن که من امید رسیدن نفَس بعدى را به این نفَس نداشته باشم: [حَتّى لانُؤَمِّلَ ...] وَلاَاتِّصالَ نَفَسٍ بِنَفَسٍ، وَ لاَ لُحوقَ قَدَمٍ بِقَدَمٍ؛(۱)
🔻 داریم راه میرویم، اینکه قدم بعدى حتما از سوى ما برداشته خواهد شد را ما خاطرجمع نباشیم؛ ممکن است برویم. خب این حالت ترقّب(۲) موت در انسان خیلى برکات دارد: کار را انسان عقب نمیاندازد؛ کارهاى لازمى را که باید انجام بدهد، انجام میدهد؛ منافاتى هم ندارد با اینکه انسان با توجّه به اینکه با همین احتمال که ممکن است تا یک ساعت دیگر، تا یک روز دیگر نباشد، کارهاى بلندمدّت را هم شروع کند؛ با هم منافاتى ندارد.
🔵👈چون سود کارهاى بلندمدّت حتما به شخص ما که نخواهد رسید؛ به دیگران هم که برسد به این تعبیر بگوییم سودش به ما رسیده است. بنابراین «اعمَل لِدُنیَاکَ کَاَنَّکَ تَعیشُ اَبدًا»؛ کار آبادى دنیا، سامان دادن به امور زندگى دنیا را جورى انجام بده که گویا تا ابد بنا است زنده بمانى، یعنى حتما با استحکام انجام بده امّا «وَاعمَل لاِخِرَتِکَ کَاَنَّکَ تَموتُ غَدا»؛(۳)
🔵👈 کار آخرت را هم اینجورى انجام بده. معناى این این است که هر دو را درست انجام بده؛ کار دنیا را درست انجام بده مثل کسى که تا ابد زنده خواهد بود، کار آخرت را هم درست انجام بده مثل کسى که فردا خواهد مُرد و دیگر فرصتى برایش باقى نیست.
۱) صحیفهى سجّادیّه، دعاى چهلم
۲) انتظار
۳) من لایحضره الفقیه، ج ۳، ص ۱۵۶
📖 شرح حدیث از حضرت آیت الله امام خامنه ای (حفظه الله)
🗓 ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
❤️ #مقام_معظم_رهبری ❤️
#درس_اخلاق
🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃
🌹درس اخلاق🌹
✨✨✨✨✨✨
🇮🇷طلبه انقلابی و سنگرولایت 🌍
💠حضرت زینب (سلام الله علیها) در مقابل حکومتهای جبار ایستاد و آن خطبه را خواند و آن حرفها را زد که همه می دانید؛ زنی که در مقابل یک جباری ایستاد ـ که اگر مردها نفس می کشیدند همه را می کشتند ـ و نترسید و ایستاد و محکوم کرد حکومت را، یزید را محکوم کرد. به یزید فرمود تو قابل آدم نیستی، تو انسان نیستی. زن یک همچو مقامی باید داشته باشد.
#امام_خمینی
📚صحیفه نور، جلد ۶،صفحه ١٨٧
👥کانال صحیفه نور امام خمینی(ره)
@Sahifeh_noor
🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷