مرد میدان همچنان قرص و مقاوم زنده است
در ضمیر استقامت حاج قاسم زنده است
ضرب شصت حاج قاسم بود طوفان حماس
آب نامیراست آری آب دائم زنده است
زنده تر از هر زمانی می کند فرماندهی
او هنوز آماده در میدان مقاوم زنده است
تا کند آئینه کاری با تنش صحن ظهور
در جهان تکثیر شد، همراه قائم زنده است
بر گلوگاه ستم این جای انگشتان اوست
دست او پر قدرت و پیروز و سالم زنده است
خواب آرامش ندارد دشمن صهیون هنوز
میزند فریاد و میگوید که قاسم زنده است
سید مرتضی هاشمی شیخ شبانی
https://eitaa.com/sayyedmortezahashemii
731913984_-960022820.pdf
12.27M
🔶 رهبر معظم انقلاب: از خواندن کتاب "پروتکل های دانشوران صهیون" غفلت نکنید.
🔹لطفاً در حد توان این فایل را در گروه هایی که عضو هستید به اشتراک بگذارید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هرگز تنهایت نمی گذاریم
https://eitaa.com/mtamhid
#اطلاعیه_پژوهشی
#نشست_علمی
#همایش_ملی_زن_خانواده_امنیت
سلسله نشست های هم اندیشی اساتید مجتمع عالی قرآن و حدیث با همکاری دبیرخانه نخستین همایش ملی زن،خانواده، امنیت، برگزار می کند:
🔹سی و پنجمین نشست علمی🔹
عنوان: « مقایسه تطبیقی رویکرد قرآن و اسناد بین المللی در تأمین امنیت جنسی و جنسیتی زنان»
🎤استاد: حجت الاسلام و المسلمین احمدی پرتو، پژوهشگر حوزه خانواده و تربیت و دکتر حمید رضا طوسی، عضو هیئت علمی جامعه المصطفی
🔹️دبیر نشست: حجت الاسلام و المسلمین سید یوسف موسوی، معاون پژوهش مجتمع عالی قرآن و حدیث جامعه المصطفی
📆شنبه 06 آبان ماه 1402
⏰ساعت 12:30 الی 14
🏫مکان:قم/ میدان جهاد مجتمع امام خمینی/ مجتمع عالی قران و حدیث/ طبقه دوم/ سالن شهید عارف الحسینی
🌐حضور برخط
https://vcm.whc.ir/b/xrx-mao-h6r-qot
#حوزه_علمیه_خواهران
#استان_قم
#جامعه_المصطفی_صلی الله علیه و آله و سلم
🔰@hawzah_khaharan_qom
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
نشست علمی باحضورعموم دانش پژوهان با عنوان:
"بررسی شبهات درباب قرائت حفص ازعاصم وتغییر یا تحریف قرآن کریم"
با حضور حجت الاسلام استاد عبدالکریم بهجت پور
از شاگردان مرحوم آیت الله معرفت و عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی
زمان :چهارشنبه 1402/08/03 ،بعداز نماز مغرب
مکان: پردیسان، موسسه آموزش عالی امام صادق(ع)
https://eitaa.com/mtamhid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حضرت معصومه (س) به مقامی رسیدند که ...
🏴 فرا رسیدن سالروز وفات حضرت معصومه سلام الله علیها بر شما تسلیت باد
🌐 @mesbahyazdi_ir
🌸مهربان تر از هزاران مادر
حضرت آیت الله مصباح(ره):
🔹در ميان زنهای عالم، معلوم نيست که چند تا مثل حضرت معصومه(سلام الله علیها) وجود داشته باشد و چه قدر اين خانم نسبت به دوستانش مهربان است؛ از هزاران مادر مهربانتر؛ اما ما زورمان می آيد که يک سلامی عرض کنيم! اين ناسپاسی نسبت به نعمت خدا محروميت هم به دنبالش خواهد داشت.
🔹اگر می خواهيم اين ارتباط برقرار شود جدی بگيريم؛ [لا اقل] به اندازه يک مادر مهربان که سر ما را نوازش می کند اين اندازه مقام برای حضرت معصومه قائل باشيم؛ هر وقت کارمان گير می کند، غمی، غصهای، گرفتاری ای داريم بگوييم: مادر! آمديم شما ما را دريابيد؛ اگر درنيافتند آن وقت گله کنید!
🗓 ۱۳۹۳-۱۰-۱۸
🌴اراده قوی(حسین ممبینی)
@EradehGhavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 "برتری یک سلام به حضرت معصومه (سلام الله علیها) از هزار دستورالعمل اخلاقی"
#دقایقی_پای_کرسی_اخلاق
🔸 قسمتی از بیانات استاد فقیهی در جلسه درس اخلاق
🆔 @KHAMENEI_QOM
💠 چقدر شبیه ما شده اند!
مردم غزه را میگویم
که زیر بمباران و موشک بارانِ دشمن تا دندان مسلح
هنوز هم می توانند در میانِ اشک و درد
زندگی کنند و بخندند!
درست شبیه ۸ سالی که ما در میان بمباران و جنگ و هجوم دشمن
در عین مظلومیت و غربت و تنهایی
روی پای خود ماندیم
شهید دادیم
از کودک و زن و مرد و جوان و...
ولی ماندیم پای عهدِ پیر خمین
در میان انبوهی از نامردی و خیانت و دشمنیِ همه زورگویان و خبیث های دنیا
تک و تنها و با دستانی خالی
و با ایمانی پر و صبری لبریز
ماندیم و ماندیم و پیروز این نبرد شدیم.
روزگاری مظلوم بودیم اینک اما حامی مظلوم!
♻️ غزه امروز چقدر شبیه ماست
شبیه رنج ها و اشک ها و مظلومیت ها و پیروزی نهایی ما
شاید برای همین است که ما بهتر از هرکسی
حال مردم غزه را می فهمیم
این زمانه نیز بگذرد!
بگذرد این روزگار تلخ تر از زهر
بار دگر روزگار چون شکر آید
#طوفان_الاقصی
#غزه_مقاوم
#صبر_جهاد_پیروزی
✍ احمدی پرتو
💠 #حدیث_روز
🔸امام صادق علیه السلام: إنَّ لَنا حَرَما و هُوَ بَلَدَةُ قُمَّ و سَتُدفَنُ فيهَا امْرَأةٌ مِن أولادِي تُسَمّى فاطِمَةَ ، فَمَن زارَها وَجَبَت لَهُ الجَنَّةُ ؛
🔹 ما را حرمى است و آن «قم» است، و به زودى بانويى از فرزندان من به نام فاطمه در آن دفن خواهد شد. هر كس او را زيارت كند، بهشت بر او واجب شود .
📚 بحار الأنوار ج ۶۰ ص ۲۱۶
💠 #حدیث روز 💠
🌀 جایگاه حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)
🔻 امام جواد عليه السلام:
مَن زارَ قَبرَ عَمَّتي بِقُمَّ، فَلَهُ الجَنَّةُ
⬅️ هر كس قبر عمّه ام (حضرت معصومه عليهاالسلام) را در قم زيارت كند، بهشت پاداش اوست.
📚 كامل الزيارات، ص ۵۳۶
•┈┈••✾••┈┈•
نشست استاد بهجت پور mp3-mc.mp3
40.78M
🎙صوت نشست علمی بررسی شبهات در باب قرائت حفص از عاصم و تغییر یا تحریف قرآن
🔹 استاد #بهجتپور
🕔 چهارشنبه ۳ آبانماه ۱۴۰۲
🌐 @kalamcenter
🌐 @tabiin_ir
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
🌐 کانال مرکز تخصصی تفسیر تنزیلی و موسسه تمهید
---------------------------------
💠 @mtamhid
---------------------------------
#اطلاعیه
💥 همه مومنین در سراسر کشور، برای نجات مظلومین غزه و پیروزی رزمندگان اسلام، امشب هر کدوم از ما 100 مرتبه آیه شریفه "امن یجیب" رو با توجه عمیق قرائت کنیم.
⭕️ امَّن یُّجیبُ المُضطَرَّ اِذا دَعاهُ وَ یَکشِفُ السُّوءَ
🔶 کیست آن کسی که مضطرین و گرفتاران را هنگامی که او را میخوانند اجابت میکند و گرفتاری او را برطرف میکند؟
سوره نمل آیه 62
#انتشار_عمومی
⭕️🔺⭕️🔺⭕️🔺⭕️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴غزه الان😭😭
اینجا زنان و کودکان زندگی میکنند و این بمب ها بر سر آنها فرود می آید...
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
حجتالاسلام محمدتقی احمدی پرتو بیان کرد:
دفاع قرآن از امنیت جنسی زنان
https://iqna.ir/00HWyx
حجتالاسلام محمدتقی احمدی پرتو بیان کرد:
دفاع قرآن از امنیت جنسی زنان
پژوهشگر حوزه خانواده و تربیت تأکید کرد: قرآن، امنیت جنسی زنان را در قالب انحصار مشروعیت رفتار جنسی و در ساختار ازدواج و کانون خانواده مطرح کرده و این در حالی است که بردگی جنسی و صنعت روسپیگری به عنوان بخشی از حقوق زنان در اسناد بینالمللی تحت عنوان برابری جنسیتی و عدم تبعیض و استفاده از حق سلامت به تصویر کشیده شده است.
محمدتقی احمدی پرتوبه گزارش ایکنا، حجتالاسلام و المسلمین محمدتقی احمدی پرتو، پژوهشگر حوزه خانواده و تربیت، ششم آبان ماه در نشست علمی «مقایسه تطبیقی رویکرد قرآن و اسناد بینالمللی در تأمین امنیت جنسی و جنسیتی زنان» که در ذیل همایش ملی زن، خانواده و امنیت و نشست هماندیشی اساتید مجتمع قرآن و حدیث جامعه المصطفی برگزار شد، گفت: براساس حوادث سال قبل، هجمه جهانی علیه کشور رقم خورد زیرا ما ادبیات علمی متناسب با بحث امنیت جنسی و جنسیتی زنان را تولید و به گفتمان تبدیل نکردهایم.
حجتالاسلام احمدی پرتو بیان کرد: وقتی بحث سند ۲۰۳۰ مطرح شد، یکی از اشکالات جدی رهبر انقلاب این بود که خود ما در این موضوعات دارای ادبیات و گفتمان هستیم لذا نباید منفعل عمل کنیم.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها تصریح نمودهاند که در مسئله حقوق زن ما باید از کشورهای دیگر طلبکار باشیم، اظهار کرد: متأسفانه فضای رسانهای طوری شده است که گویی ما بدهکار هستیم و به نظر بنده وجود خلأ ادبیات علمی از عوامل مهم آن است.
وی با بیان اینکه غربیها حدود ۷۰ تا ۸۰ سال است که بحث زن را از طریق تولید اسناد بینالمللی وارد ادبیات علمی و گفتمان عمومی کردهاند، افزود: به چالش کشیدن ادبیات و گفتمان آنان یکی از کارهای مهمی است که باید انجام شود؛ از این رو بررسی اسناد مرتبط با زنان در فضای بینالمللی که از دهههای ۴۰ و ۵۰ میلادی به بعد تصویب شده است، ضروری است.
این پژوهشگر حوزه خانواده و تربیت افزود: تفکیک بین جنس و جنسیت و از بین بردن تمایزهای جنسی و جنسیتی زنان و مردان به عنوان یکی ازمهمترین سازههای فمنیستی، ابزار اصلی تئوریزهکردن گفتمان مشابهسازی در نقشها، حقوق و مسئولیتها است که ذیل اصل عدم تبعیض بین زن و مرد در اسناد بینالمللی مطرح شده است.
دفاع قرآن از حق حیات زنان
احمدی پرتو با اشاره به رویکرد قرآن در تأمین امنیت جنسیتی و جنسی زنان ضمن اشاره به اهمیت امنیت برای انسانها، گفت: قرآن کریم امنیت به جنس زن را به خوبی مورد توجه قرار داده است که نخستین بُعد آن حق حیات به عنوان حق اساسی و اولیه همه انسانها است؛ قرآن در بین انبوهی از مسائل سیاسی و اجتماعی که در جامعه جاهلی معاصر نزول و فرهنگ غالب آن زنان وجود داشت به مسئله زن به عنوان یکی از اولین موضوعات پرداخت و در سوره تکویر که هفتمین سوره به ترتیب نزول است، جامعه جاهلی را وارد یک چالش کرد و فرمود: «بای ذنب قتلت». خیلی از تفاسیر مصداق این آیه را به سنت جاهلی دخترکشی مرتبط کردهاند. بنابراین اولین دفاع اسلام از زنان، امنیت زندگی و زیستی آنان است.
وی با اشاره به امنیت انتساب نسلی، اظهار کرد: سنت غلطی به نام عدم انتساب فرزندان به مادر در دوره جاهلی وجود داشت و حتی پیامبر وقتی فرزند پسری نداشت، ایشان را ابتر دانستند زیرا معتقد بودند انتقال نسل از طرف دختر صورت نمیگیرد. ولی قرآن کریم در سوره کوثر که پانزدهمین سوره در سیر نزول قرآن است، بر امنیت انتساب نسلی تاکید کرده و حضرت زهرا(س)، وسیله بقای نسل پیامبر عنوان شده است. همچنین حوزه دیگری که قرآن بر آن تأکید دارد، حقوق زن را در ساختار خانواده و در نقش مادری و همسری و فرزندی و... تعریف کرده است؛ این در حالی است که رویکردهای غربی زن را به صورت فردگرایی و جدا از خانواده تعریف کرده است.
پژوهشگر خانواده و تربیت با بیان اینکه قرآن در سوره بقره و در بحث شیردادن به فرزند و مطالب پیرامونی آن، دستورات متعددی برای تأمین امنیت زنان را مطرح کرده است، اظهار کرد: تأمین امنیت مالی و اقتصادی زن هم در قالب نفقه، مهریه و ارث مورد توجه قرآن کریم قرار گرفته است. در اسلام، زن در عین اینکه حق کسب درآمد و تولید ثروت دارد ولی وظیفهای در تأمین اقتصاد خانه ندارد و شوهر باید مخارج را تأمین کند، در حالی که در غرب این مسائل وجود ندارد.
تأکید قرآن بر کنشگری صحیح اجتماعی زنان
وی با بیان اینکه اسلام با اینکه جامعه انسانی مطلوب را غیر مختلط معرفی کرده است با این حال حضور اجتماعی زنان را با رعایت حدود و شرایطی پذیرفته است و باز این توصیهها هم برای تأمین امنیت خود زنان است، اضافه کرد: با وجودی که زنان در دوره جاهلی کمترین نقش اجتماعی را داشتند ولی قرآن نمونههایی از زنان موفق را مطرح کرده است؛ داستان حضرت مریم(س)، داستان حضرت آسیه و مادر موسی و...
نمونههای بارز این موضوع است که درصدد رسمیت دادن به نقشهای مطرح و مؤثر اجتماعی برای زنان در عین رعایت چارچوبهای مشروع بوده و نشانه تأکید قرآن بر حضور اجتماعی زنان است.
احمدی پرتو بیان کرد: یکی از اقدامات قرآن در تأیید فعالیت زنان، بحث بیعت و مشارکت در روند حاکمیت و دخالت در اصلاح جامعه است که در سوره توبه به امر به معروف و نهی از منکر توسط مردان و زنان اشاره فرموده است. مسئله دیگر امنیت عبادی برای زنان است که حتی در مکاتب دینی دیگر بهشدت کمرنگ بوده ولی در قرآن به آن اهتمام ورزیده و فرموده است که زنان مانند مردان میتوانند به حیات طیبه برسند.
احمدی پرتو اظهار کرد: قرآن به تقسیم کار جنسیتی قائل است در حالی که در مکاتب دیگر اینطور نیست. قرآن در بحث امنیت شغلی آنان به تفاوت ظاهری زن و بافت روحی و جسمی زن توجه نشان داده است. طبق آموزههای دینی حضور اجتماعی زنان نباید صرفاً با اشتغال آنان پیوند بخورد. همچنین قرآن محیط اجتماعی و به تبع آن شغلی زنان را محیطی عاری از التذاذ و مراودات جنسی میداند تا زنان در کمال آرامش به عرصه اجتماعی و شغلی ورود کنند.
این پژوهشگر در مقایسه تطبیقی دو رویکرد قرآنی و اسناد بینالمللی، تصریح کرد: در اسناد بینالمللی اصل عدم تبعیض به سمت تشابه نقشها بین زنان و مردان رفته است و با وجودی که تاریخچه متون مدون در باب حقوق و امنیت زنان در اسناد بینالمللی به یک قرن نمیرسد ولی با این وجود قرآن کریم، ۱۴ قرن به تدوین این حقوق پرداخته است.
ضابطهمندکردن کارکرد زن در اسلام
وی تأکید کرد: قرآن بر خلاف اسناد بینالمللی که به برجستهسازی کارکرد جنسی زنان و مشروعیتبخشی در انواع روابط جنسی اقدام کرده است و نتیجه آن در انهدام کانون خانواده و رواج بی بندوباری جنسی در جهان و تبدیل زن به عنوان کالای جنسی، اقتصادی دیده میشود که به ضابطهمندی این روابط در قالب کانون خانواده و ازدواج اقدام کرده است.
احمدی پرتو تصریح کرد: همچنین بهم ریختگی در نقشهای اجتماعی و اقتصادی و....که در نتیجه اصل برابری جنسیتی و عدم تبعیض در اسناد بینالمللی و نهادهای مدعی حقوق بشر و زنان به دست آمده، منجر به ناامنی برای زنان شده است. زیرا زنان مجبورند با وجود عدم آمادگی بیولوژیکی و روحی و روانی لازم این نقشها را بپذیرند.
این پژوهشگر حوزه خانواده و تربیت تأکید کرد: قرآن علاوه بر ایجاد حق متناسب و نه مساوی برای هر یک از انسانها چه مرد و چه زن به حمایتگری مردان نسبت به زنان و استیفای حقوق و امنیت زنان در قالب ساختار خانواده اقدام کرده است.
وی افزود: قرآن، امنیت جنسی زنان را در قالب انحصار مشروعیت رفتار جنسی در قالب ساختار ازدواج و کانون خانواده مطرح کرده و ضمن مبارزه با رواج بی بندوباری جنسی و مبارزه با پدیده شوم همجنسگرایی و روسپیگری و انحرافات جنسی به ایجاد امنیت جنسی نسبت به زنان مبادرت ورزیده است. همچنین با توصیه به کمک به ازدواج و تشکیل خانواده بخشی از جامعه که در قالب برده و کنیز توانایی تشکیل خانواده را نداشتهاند، به امنیت جنسی این قشر اهتمام ورزیده است. این در حالی است که بردگی جنسی و صنعت روسپیگری به عنوان بخشی از حقوق زنان در اسناد بینالمللی تحت عنوان برابری جنسیتی، عدم تبعیض و استفاده از حق سلامت به تصویر کشیده شده است.