eitaa logo
مدرسه تربیت و رشد اسلامی
6.5هزار دنبال‌کننده
335 عکس
94 ویدیو
46 فایل
🔸 برگزاری دوره های آموزشی بلند مدت در زمینۀ تربیت و رشد اسلامی 🔸 زیر مجموعهٔ #تربیتکده آیین فطرت با نظارت حجت الاسلام #محسن_عباسی_ولدی 🔸 پشتیبان آموزشی دورهٔ تربیت و رشد اسلامی: eitaa.com/p_9709 🔸 سایت برگزاری دوره: mtarbiat.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
با اینکه مطمئنم در دوره ثبت نام کردم ولی وقتی به لینک بالا میرم مینویسه «ثبت نام نشده» و هیچ محتوایی رو نشون نمیده.چرا؟ ✅ پاسخ: اشکال از اینه که وارد حساب کاربری خودتون نشدید، از قسمت «ورود» در بالای صفحه سایت، با شماره موبایل و رمز عبور وارد حساب کاربری بشید تا صفحه دوره خودتون رو ببینید.(دقت کنید به صفحه «عضویت» در سایت نروید، چون شما قبلاً در سایت عضو شده‌اید) 🔑اگه رمزتون رو هم فراموش کردین، در صفحه ورود، از گزینه ورود با کد تأیید یا فراموشی رمز عبور استفاده کنید. البته توصیه ما اینه که رمز جدید انتخاب کنید که هر بار نیاز به دریافت پیامک نداشته باشین. @mtarbiat_ir
📣 افتتاحیهٔ دورهٔ مجازی تربیت و رشد اسلامی با حضور: حجت الاسلام محسن عباسی ولدی 📆 زمان جلسه : دوشنبه ۹ بهمن ماه، ساعت ۱۵ تا ۱۵:۴۵ 🎥 پخش زنده مراسم :‌ https://ktft.ir/live1 👈 شرکت همۀ اعضای دوره، در این جلسه به صورت برخط الزامی است. شرکت سایر افراد نیز، در جلسه بلامانع است. eitaa.com/mtarbiat_ir
8.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷 حسنین دفاع مقدس... ‼️ شهیدی که راه ۲۵ ساله رو ۲ ساله رفت. 🎞 انتشار به مناسبت ۹ بهمن ماه، سالگرد شهید حسن باقری 💠 بخشی از افتتاحیه دورهٔ "تربیت و رشد اسلامی" https://eitaa.com/tarbiatkadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️یک تذکر مهم سلام وقت همگی بخیر اولا برای تکمیل بحث امروز (1402/11/14) حتما نیاز به بحث فردا هست، پس، از بحث فردا غافل نشید. ثانیا برای این که خیالم راحت بشه که بحث امروز خوب جا افتاده تأکید می‌کنم که: بنده با توجه دادن مردم به کارکردهای دنیایی دین هیچ مخالفتی ندارم و اون رو لازم می‌دونم؛ قرآن و احادیث هم این کار رو انجام دادند؛‌ اما در بیان کارکردهای دنیایی نکاتی رو باید در نظر گرفت: 1. حتما چیزی رو که خود دین درباره کارکردهای دنیایی خودش گفته بگیم، با صدای بلند هم بگیم؛ اما کامل بگیم. یعنی اگه دین قید یا شرطی رو در کارکردها بیان کرده ما هم بیان کنیم. 2. کارکردهای دنیایی دین که به وسیلۀ‌ تجربۀ بشری به دست اومده و تعارضی با آیات و روایات نداره رو هم بیان کنیم و اصلا نترسیم. 3. در معرفی کارکردهای دنیایی، ذهن مخاطب رو طوری تربیت نکنیم که خیال کنه در برابر هر حکم الهی یک کارکرددنیاییِ انسان فهم وجود داره. 4. دربارۀ کارکردها طوری حرف نزنیم که منتهی به این بشه که درستی یا نادرستی دین، تقید و یا عدم تقید دین،‌ وابسته به فهم کارکردهای دنیایی بشه. 5. مراقب باشیم احکام الهی رو وابسته به فرضیه‌هایی نکنیم که با بطلان اونها احکام الهی هم باطل بشه. یعنی نباید کارکردها به جایی منتهی بشه که علم تجربی و خطاپذیر انسان،‌ ملاک سنجش حقانیت دین خدا بشه. 6. اصالت در دین با تعبد به خدا و بندگی اونه. نباید بحث کارکردهای دین طوری بیان بشه که تعبد فرع بشه و بیان کارکردها راهبرد اساسی. البته باز هم تأکید می‌کنم که ان شاء الله بحث فردا مکمل بحث امروز خواهد بود و در بارۀ‌ همین نکات هم ان شاء الله فردا صحبت می‌کنیم. 🖋عباسی ولدی
01 مطالب مورد استناد در کلاس مبانی از کتاب «حوزه و بایسته‌ها» به صورت ستونی مطالعه شود
👆مطالب مرتبط با جلسه یازدهم مبانی
939.8K
سلام لطفا حتما گوش کنید عباسی ولدی
✅نگاه کارکردگرایانه‌ای که برخی از مطالبش را خواندیم چند ویژگی داره؛ بدون توجه به این ویژگی‌ها که به صراحت در بیانات مربوط به اون اومد، نقدهایی که بهش می‌شه قابل فهم نیست: 1. معتقد به تعریف کارکردگرایانۀ دین است (که این با تبیین کاربردهای دنیایی دین فرق دارد.) 2. مقصود از کارکردها، کارکردهای انسان‌فهم دنیایی است (چه مادی یا معنوی) 3. تعریف کارکردهای گزاره‌های دینی (مثلا سحرخیزی) باید فارغ از معنویت و اعتقاد و اخلاق و بدون اتصالش به خدا باشد. 4. کارکردها بر مدار انسان و منفعت‌های انسان‌مدارانه باشد. 5. این تعریف کارکردگرایانه باید راهبرد اساسی در جهاد تبیین باشد. 6. این نگاه ادبیات دینی را ادبیات دوران غربت در حوزۀ تبیین دین می‌داند که امروز سوء تفاهم و دین‌گریزی ایجاد می‌کند. 7. در این نگاه ارزش و واقعیت در تقابل با هم هستند. 🖋عباسی ولدی