هدایت شده از تک رنگ
هدایت شده از | اندکی اندیشه |
💂♀️💂فالو کردن، به مثابه ابراز ارادت به الگوهای اخلاقیِ نه چندان صالح
#اخلاق_فالوکردن (2)
😎بلاگر مشهور فضای مجازی است. در ایران زندگی نمی کند ولی نزدیک یازده میلیون فالوور دارد. حدود یک هشتم جمعیت کل کشور. یعنی هر مطلب خوب یا بدی که می گذارد فقط در پیج خودش چندین میلیون بار دیده می شود؛ اگر انتشار مطالبش در صفحات دیگر را هم بیافزاییم که رقمی بسیار فراتر از این می شود. طبیعتا همه نه، ولی بسیاری از فالوورهایش با گفتار و رفتارش موافق اند و از آن تاثیر می پذیرند.
😎از این منظر، بلاگرها و سلبریتی ها را می توان الگوهای اخلاقی بخشی از نسل امروز دانست. یکی از مهم ترین عواملی که آنان را به تشدید و تداوم تولید محتواهای بعضا غیراخلاقی شان تشویق می کند تعداد فالوورها و عکس العمل های آنان به صورت لایک و کامنت و فوروارد است. بنابراین، دنبال کننده های صفحات و سایت ها از نظر اخلاقی در مورد تاثیرات خوب و بد مطالبی که در آنها منتشر می شود مسوول اند.
❗️از این رو اخلاق حکم می کند که قبل از فشردن دکمه «فالو» ابتدا نسبت به پیامدهای کارمان بیاندیشیم؛ چرا که در عصر فضای مجازی پشیمانی بعدی فایده چندانی ندارد.
حسینعلی رحمتی
9 مهر ۱۴۰۳
#فالو_کردن_مسوولیت_می_آورد
💥اندکی اندیشه ضرر ندارد
-1446568190_1863109270.pptx
12.7M
آغاز نصرالله
🔺فایل مختصر برای ارائه کوتاه از شخصیت سید حسن نصرالله در مدارس
این فایل بهانه ای برای باز کردن فضای بحث های بیشتر در مورد مکتب و مسیر سید حسن نصرالله است
✅ بسته کنشگری
⭕️ اقدامات شاخص مردمی
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🏷️نهضت برپایی حجله های نصرالله/تهران
🏷️شمعی روشن کن/گیلان
🏷️میز یادبود شهدای قدس
🏷️امضای طومار و ثبت نام برای اعزام/طبس
🏷️بازسازی کلاسی که دانش آموز ندارد/سمنان
🏷️رجز خوانی بچه های مسجد /لنگرود
🏷️پرده خوانی نقشه فلسطین/ ورامین
🏷️فضاسازی و اهتزاز پرچم فلسطین/ خرم آباد
🏷️حمایت یک کاسب از جبهه مقاومت /ساری
🏷️نوجوان نقش آفرین_آش به نفع غزه/ مشهد
🏷️پرچم نویسی نوجوانان مسجد/ اصفهان
🏷️نمایشگاه پوستر/تبریز
🏷️همخوانی نماهنگ نوجوانان/ سمنان
🏷️یادواره شهدای قدس/ سمنان
🏷️مسابقه دارت /آذربایجان شرقی
🏷️هدیه هایی از جنس فلسطین/ فارس
🏷️برپایی روضه با طعم مقاومت/ خوزستان
🏷️ساختن کاردستی پرچم فلسطین/ نیشابور
🏷️نقاشی پرچم اسرائیل روی زمین/ لرستان
🏷️نذر غذای تبرکی مقلوبه/ مشهد
🏷️یادبود مادران مقاومت /تبریز
🏷️اجرای سرود ده هشتادی ها /کرمانشاه
🏷️اجرای سرود دختران/ مشهد
🏷️روضه مادرانه/ تهران
🏷️سمفونی کشتگان/تهران
🏷️دیوار جیغ /تهران
🏷️حرکت هنرمندانه دختران/ورامین
🏷️طراحی تابلوی شهری تا بیت المقدس ۲۵۷۵ کیلومتر
🏷️بازسازی صحنه جرم/بجنورد
🏷️بازی های خلاقانه کیش و مات
🏷️پویش رژیم کاغذی
🏷️نوجوان مبارز
🏷️مسابقه موشک بادی
🏷️شابلون زنی دریچه چاه فاضلاب
🏷️اعلامیه خلاقانه
⭕️پویش های شاخص
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🔸پویش هر مسجد یک خیمهی مقاومت
🔸پویش عملیات نجات دنیا
🔸پویش کمک به جبهه مقاومت
🔸پویش دعا سلاح مومن است
🔸پویش راوی شو
🔸پویش و مسابقه موشک بساز
⭕️بسته های محتوایی
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
جبهه مارکت
🏷️«سید مقاومت»شهید سید حسن نصرالله¹
🏷️«سید مقاومت» شهید سید حسن نصرالله²
🏷️بسته محتوایی «طوفانالاقصی»¹
🏷️بسته محتوایی «طوفانالاقصی»²
🏷️عملیات وعدهٔ صادق
جامعه فعالان مردمی اربعین
🏷️"ناگفتههایی از فلسطین و رژیم صهیونیستی" به زبان_عربی
قصه فلسطین
🏷️روایتگری قصه فلسطین
کنشگری
🏷️اطلس کنشگری طوفان الاقصی
گرا
🏷️"آغاز نصرالله"
پایگاه جامع محتوایی هیأت
🏷️بسته دیجیتال ۵۵فلسطین
🏷️مجموعههای گرافیکی با موضوع عملیات طوفانالاقصی
سرودها و نماهنگ مربوط به فلسطین
سرود های دانش آموزی
تحلیل از وقایع اخیر
🏷️تکلیف ما در حوادث اخیر لبنان_استاد عابدینی
تحولات منطقه و نقش ما_آقای محمد صادق شهبازی کارشناس مسائل سیاسی
⭕️کانال های مرجع
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🏷️قصه فلسطین
🏷️اسرائیلیسم
🏷️یک شنبه های الگونمایی
⭕️بسته های ایده
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🏷️۳۲عملیات فرهنگی
🏷️۳۴ راهکار عملیاتی فلسطین
🏷️ایده های معلمان پیرامون فلسطین
🏷️طرح نامه سفارتخانه مقاومت
🏷️منبر مکتوب
#لبنان #ایده #کنشگری #سید_حسن_نصرالله
بسته محتوایی #سید_مقاومت
🎥 آثار تصویری مرتبط با شهادت شهید سید حسن نصرالله
🔴 #پیشنهاد_اکران
فیلم سینمایی (بلیط اجباری) :
🔹 قلب رقه
📌تنها فیلم سینمایی حال حاضر سینمای ایران با موضوع مواجه سیستم اطلاعاتی ایران و اسرائیل!
انیمیشن و پویانمایی :
🔹 پایان اسرائیل
🔹 فوتبال مقاومت
📌دو پویانمایی جذاب برای رده سنی ۵ الی ۱۵ سال مناسب اکران در مساجد و مدارس.
فیلم داستانی کوتاه :
🔹 نگین سلیمان
📌فیلم داستانی کوتاه مناسب پخش در مدارس و مساجد.
مستند بلند (بلیط اجباری ) :
🔹 اسرائیلیسم
📌جدیدترین مستند بلند با موضوع اسرائیل و شناخت بهتر یهود مناسب پخش در دانشگاه ها و حوزه های علمیه.
مستند بلند :
وداع با اسلحه
📌مستندی با موضوع بررسی تاریخ شکل گیری اسرائیل و اتفاقات فلسطین مناسبت اکران در مساجد.
مستند کوتاه :
🔹 دوازده تموز
🔹 کرار
📌دو مستند کوتاه با موضوع جنگ سی و سه روزه مناسب پخش در مدارس و مساجد .
#بهانه_ارتباط
طوماری برای گرفتن انتقام
از همشهریان تقاضا می شود، امضا کنند، مخصوصا کسانی که شاید ظاهرشان غلط انداز باشد.
خیلی ها استقبال می کنند، برخی هم حرف هایی دارند، که باب گفتگو را باز می کند و در واقع این طومار بهانه ای است برای جهاد تبیین
الان این کار در میدان تجریش، میدان ولی عصر و چهارراه ولی عصر (عج) در حال اجراست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺حجله بزارید، و با پخش قرآن مردم را دعوت به ادای احترام کنید.
🖤
در کنارش بحث هایی هم شکل می گیرد، که زمینه روشنگری است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 *آیا شهر ما عزادار سید مقاومت است؟*
🔰 رهبر عزیزمان برای شهادت سید مقاومت، سیدحسن نصرالله، ۵ روز عزای عمومی اعلام کرد.
🔰هریک از ما چه تکلیف و مسئولیتی بر دوشمان داریم؟
🔰آیا صدای شهادت سید عزیزمان به گوش مردم کوچه و خیابان رسیده است و شهر حال و هوای عزا گرفته است؟
🔻 سادهترین کار، که برای همه ما مقدور است، برپایی موکبهای کوچکی است که میتوان با یک میز، مقداری پارچه سیاه، تصویر سید، شمع و خرما برپا کرد.
🔻 جلوی حوزه ها، مساجد، مدارس، مغازهها، خانهها و هر جای دیگری که برایتان ممکن است.
#عزای_عمومی
#آغاز_نصرالله
#نگران_ایرانیم
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
ستاد تعلیم و تربیت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می کند :
🔺اولین نشست حکمرانی تعلیم و تربیت با عنوان :
🔹ارزشیابی تربیتی چند ساحتی🔸
📍سخنرانان :
🔸دکتر نوید ادهم
▫️دبیر کل محترم هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی
🔸دکتر سعید اکبری زردخانه
▫️هیئت علمی دانشکده روان شناسی دانشگاه شهید بهشتی
🔸دکتر امیرحسین سلطانی فلاح
▫️معاون ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش
🔸دکتر مهدی نظری زاده کرمانی
▫️دبیر میز سنجش و ارزشیابی ستاد تعلیم و تربیت
🗒️ چهارشنبه 11 مهرماه 1403⏱️ساعت 13:30 الی 16 🏢سالن فرهنگ
📌آدرس : خیابان طالقانی، حدفاصل خیابان ولی عصر (عج) و حافظ پلاک 436 دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، طبقه همکف، سالن فرهنگ
📌ضروری است جهت هماهنگی برای حضور در نشست تخصصی ستاد تعلیم و تربیت از لینک زیر اقدام فرمائید :
🔹لینک پرسشنامه و ثبت نام survey.porsline.ir/s/XNyyF9Oi
🔹لینک مجازی ستاد تعلیم و تربیت
sccr.ir/r/tt
ble.ir/join/7gRrYWfWaU
🌷🏴🌷
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
آیا جمهوری اسلامی از گرفتن انتقام میترسد؟.mp3
30.01M
💠 سخنرانی بسیار مهم استاد طائب به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله
🔹 اکنون حساس ترین زمان در جبهه حق و باطل
🔹 در تاریخ فقط دوبار حق حاکم مطلق بوده
🔹 برای ظهور، سردمداران ظلم بابد از بین بروند
🔹 امام خمینی: اسرائیل باید از بین برود.
🔹 ورود ایران در عراق و سوریه به واسطه اشتباه آمریکا در تشکیل داعش بود.
🔹قوی شدن یمن به واسطه حمله عربستان
🔹 حماس در طوفان الاقصی به سرزمین های رسمی خود هجوم آورد.
🔹 جنگ حزب الله کاملا دقیق است.
🔹 چرا ایران نمیتوانست مستقیم وارد شود؟
🔹 انتقام شهادت هنیه چیست؟
🔹 آیا از جنگ میترسیم؟
🔹 سپاه را دست بسته نشان ندهید!
#نشرحداکثری
🌷🏴🌷
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
مشارکت استانها در نظام مسائل تا این لحظه؛
با تشکر از استانهای
اصفهان
لرستان
کهکیلویه و بویراحمد
خوزستان
بابت بیشترین مشارکت تا اینجا
هنوز برخی استانها وارد کار نشدهاند
به زودی تحلیل مضمون نیز ارسال خواهد شد ...
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
مشارکت استانها در نظام مسائل تا این لحظه؛ با تشکر از استانهای اصفهان لرستان کهکیلویه
تنظیم شبهات.xlsx
13.3K
🔺اولین جمعبندی و دسته بندی شبهات و مسائل دانش آموزی در حوزه فلسطین و مقاومت ویژه اعضای محترم این کانال
🌷🏴🌷
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
✨با تشکر از استاد حجتالاسلام و المسلمین دکتر #محمود_نوذری از طراحان رشته تخصصی #تربیت_دینی_کودک_ونوجوان که محتواهای مفیدی را برای اساتید؛ دانشپژوهان و مربیان رشتههای تربیتی سخاوتمندانه ارسال نمودند سبد محتواهای ارسالی ایشان (البته تا اکنون) و برخی اخبار روز و مرتبط با حوزه تربیت وفعالان این حوزه را میتوانید در کانال زیر 👇 ببینید:
@Mtarbiatdini
#تربیت_اخلاقی
#رشته_تربیتدینی
#رشته_مشاوره_خانواده
#رشته_اخلاقوتربیت
#ایدههای_عملیاتی
#نمونه_واحدکار
#معرفی_کتاب
#متن_کتاب
#مقالات
#اخبار
#نظاممسائل_نوجوان_درحوزهمقاومت
https://eitaa.com/Mtarbiatdini/9844
اگر فایلی در کانال ایتا حذف شده بود از روبیکا دریافت نمایید.
👇
https://rubika.ir/Mtarbiatdini
✨دلهایتان همچنان گرم ایمان و سرشار از رحمت الهی
🌷🇮🇷🌷
برچسب.jpg
214K
فایل آماده چاپ به صورت برچسب
جهت نصب بر روی آیفونها و زنگ منازل
هدایت شده از مجموعه نذر فرهنگی مصباح🇵🇸🇮🇷
🔰بسته محتوایی #سید_مقاومت
🎥 آثار تصویری مرتبط با شهادت شهید سید حسن نصرالله
🔴 #پیشنهاد_اکران
فیلم سینمایی (بلیط اجباری) :
🔹 قلب رقه
📌تنها فیلم سینمایی حال حاضر سینمای ایران با موضوع مواجه سیستم اطلاعاتی ایران و اسرائیل!
انیمیشن و پویانمایی :
🔹 پایان اسرائیل
🔹 فوتبال مقاومت
📌دو پویانمایی جذاب برای رده سنی ۵ الی ۱۵ سال مناسب اکران در مساجد و مدارس.
فیلم داستانی کوتاه :
🔹 نگین سلیمان
📌فیلم داستانی کوتاه مناسب پخش در مدارس و مساجد.
مستند بلند (بلیط اجباری ) :
🔹 اسرائیلیسم
📌جدیدترین مستند بلند با موضوع اسرائیل و شناخت بهتر یهود مناسب پخش در دانشگاه ها و حوزه های علمیه.
مستند بلند :
وداع با اسلحه
📌مستندی با موضوع بررسی تاریخ شکل گیری اسرائیل و اتفاقات فلسطین مناسبت اکران در مساجد.
مستند کوتاه :
🔹 دوازده تموز
🔹 کرار
📌دو مستند کوتاه با موضوع جنگ سی و سه روزه مناسب پخش در مدارس و مساجد .
⚠️ فقط آثاری که گزینه بلیط اجباری دارد دارای هزینه هست و اکران بقیه آثار کاملا رایگان است.
🎬 برترین محتوای فرهنگی و ایده های عملیاتی جهاد تبیین در کانال نذر فرهنگی مصباح 👇
https://eitaa.com/joinchat/602865839C29a7c2834c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باید مثل یک شطرنج باز قهار کنشی عمل کنیم نه واکنشی!
هدایت شده از علیرضا زادبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا پس از ترور سیدحسن احساس شکست و باخت نمیکنید؟
اسرائیل در جنگ ادراکی موفق شد
فایل کامل:
https://telewebion.com/episode/0xf2fa5b2
#مصطفی_خوش_چشم
#علیرضا_زادبر
@jaryan_tv1
https://eitaa.com/Politicalhistory
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
برنامه «مکث» بر آن است که پشتپرده سیاسی مسائل فرهنگی را برای مخاطب بیان کند. این برنامه با اجرا و تهیهکنندگی یونس محمدی با نوع خاص پرداختن به موضوعات، سبک زندگی را به شیوه متفاوتی به چالش میکشد.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «مکث» با آرایهای ساده و بیانی گیرا، تلاش کرده روایتی درست و دست اول از مرزهای میان واقعیت و حقیقت ارائه دهد و در ابتدای برنامه پرسشهایی را مطرح میکند و مخاطبانی را که هر روز با حجم بالایی از اطلاعات و دادههای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی روبهرویند در مقابل چرایی اتفاقها قرار میدهد. البته این برنامه قرار نیست پاسخگوی همه ابهامات در فضای رویدادهای کنونی جامعه باشد و تنها کلیدواژههای لازم را برای رسیدن به پاسخ و حرکت در مسیر دانستن به مخاطبان ارائه میدهد. این برنامه به دلیل ساختار اجرای متفاوت و استفاده از مستندها و برشهای تصویری حین اجرا نمونهای از تولیدات نوگرایانه تلویزیون است که مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. گفتوگوی ما با یونس محمدی، تهیهکننده و مجری برنامه «مکث» را میخوانید.
از ایده تولید این برنامه بگویید و اینکه چطور شد از فضای پادکست و یوتیوب به آنتن تلویزیون رسیدید؟
«مکث» پیش از این به عنوان یک برنامه مستقل با عنوان«قرن پانزدهم» از شبکههای اجتماعی و یوتیوب پخش میشد و همان طور که از عنوان آن برمیآید، میخواست به مسائل کلان فرهنگی و سیاسی مرتبط با ایران در آستانه قرن جدید بپردازد. این عنوان به این معنی بود که در این قرن ادامه پروژه پیشرفت ایران وارد گام دوم میشود.
دیدگاهتان برای برنامهای که مخاطبانش در فضای مجازی هستند، چه بود؟
آن زمان با بررسی برنامههای مختلف تبیینی متوجه شدم اغلب رسانهها، یا در حالت دفاعی قرار گرفتهاند یا در نهایت به بررسی مسائل کوتاه مدت بدون تبیین پیشینه و تاریخنگاری و یا ارائه سند میپردازند. البته رسانههایی هم هستند که در تحلیل و تبیین پیشرو عمل میکنند، اما در فرم و ساختار ضعف دارند. همیشه به این فکر میکردم کاش این رسانههای پیشرو از فرم جذابتری برخوردار باشند.
پس خودتان با آن رسانهها ارتباط برقرار کردید؟
با همین دیدگاه با برخی از آنها ارتباط گرفتم تا در فرم کمکشان کنم. به غیر از یکی دو رسانه در فضای مجازی که با تغییرات جزئی سعی کردند بهبود ببخشند، از باقی تولیدکنندگان پاسخی دریافت نکردم.
چگونه به این شکل از روایت رسیدید؟
حرفه من تولید ویدئو بود، اما فعالیت موثر من در فضای پادکست انجام میگرفت، لذا به پیشنهاد برخی دوستان و دنبالکنندگان ابتدا با تولید کولاژهای مستند کوتاه و روایت متفاوت تاریخ فعالیت تصویری را در این حوزه شروع کردم و بعد از مدتی مقابل دوربین کار را ادامه دادم، چون بر اساس راهبرد نسل جدید رسانه، شبکه اجتماعی واقعی در سکوهایی مانند یوتیوب شکل میگیرد.
پس به نظرتان یوتیوب فضای مساعدی برای تولید محتوا داشت؟
ارتباط مستمر مخاطب با تصویر و صدا و اتفاقات روزمره یوتیوبر، شنیدن تحلیلها، واکنش به نظرات مخاطبان و فعالیتهایی از این دست موجب میشود تا مخاطب خود را در یک دورهمیشریک بداند و بخشی از شبکه دوستان در کانال شود. به نحوی که با یوتیوبر احساس دوستی و نزدیکی کند. اینجاست که شبکه اجتماعی شکل میگیرد و کار درست و حرف درست، میتواند گره از سوالات ذهن مخاطبانی که به شما اعتماد کردهاند، بگشاید که صد البته این اعتماد به واسطه رو کردن اسناد و تبیین خط و ربط آنها به وجود میآید، نه لزوما به دنبال حس دوستی.
پس تجربیات خوبی از حضور در شبکههای اجتماعی از جمله یوتیوب داشتید؟
من احساس کردم بهعنوان فردی که جوینده است و میتواند برنامهسازی کند، یوتیوب بستر مناسبی برای شکل دادن یک شبکه اجتماعی است تا مخاطبانم را دور آن شبکه جمع کنم. به همین دلیل وارد یوتیوب شدم و بعد از ساختن چند قسمت، دوستان از تلویزیون پیشنهاد کردند که این برنامه روی آنتن برود.
چگونه از تلویزیون سردرآوردید؟
اتفاقا تلویزیون بستر مناسبی برای پخش این دست از محتواهاست که با تشخیص و اعتماد مدیران شبکه یک سیما این اتفاق افتاد. جذب مخاطب در شبکههای اجتماعی کار دشواری ست. مخاطبان فرصت دارند انتخاب کنند و اگر شما نتوانید در مدت زمان کوتاهی آنها را جذب کنید از محتوای شما عبور میکنند و به سراغ بعدی میروند، اما اغلب در تلویزیون اینگونه عمل نمیشود. وفاداری به تولید محتوا با ضرباهنگ مناسب و نمایش تصویر به جای سخن گفتن از آن به سیاق شبکههای اجتماعی برای تولید یک برنامه تلویزیونی، میتواند منجر به ترکیبی مخاطبپسند شود.
آیا ساختار برنامه بعد از کوچ از یوتیوب به تلویزیون تغییری کرد؟
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
بدیهی است که باید تغییراتی به برنامه میدادیم تا برنامه جدیتر شود، چون پیش از آن شاید بهواسطه اینکه بسیاری از دوستانم مخاطب برنامه بودند، برخی چیزها را جدی نمیگرفتم، مثل ساخت موسیقی یا ریتم تدوین. در واقع محتوا همان بود و برخی تغییرات شکلی صورت گرفت. هرچند در تلویزیون هم تغییری اعمال نشد و سختگیری از جانب خودم بود که میدانستم قرار است میلیونها نفر از مخاطبان این برنامه را ببینند. در واقع میخواستم سر و شکل مرتبتر و قابلیت پخش از رسانه داشتهباشد. هرچند در محتوا تغییری صورت نگرفت، چون اتفاقا محتوا باعث شد که تلویزیون اقدام به پخش آن کند.
تجربه تولید محتوا در فضای مجازی چطور بود و آیا در آن فضا خود را موفق میدیدید؟
همان طور که عرض کردم، بنده هم مثل همه تولیدکنندگان محتوا، قدم به قدم پیش رفتم. شما شبکه تلویزیونی خودتان را دارید، فهرست پخش و روزهای انتشار را تعیین میکنید، مخاطبان را گرد میآورید و محتوا را طبق سیاستهای کلی رسانهتان تولید میکنید. این تجربه فوقالعاده است، اما اینکه خودم را موفق میدیدهام یا نه، شاید از حیث روند رو به رشد مخاطبان و بازنشر محتواها در صفحات پر مخاطب بله این طور بود، اما من این را از برکت قدم گذاشتن در این مسیر میدانم. خود تنفس کردن در این فضا با اعتقاد به اینکه جایی که ایستادهایم کانون دنیاست و همه امور متوجه ماست، مایه برکت است و توفیقاتش هم به وضوح برایم قابل مشاهدهاست.
سرخط کلی برنامه«مکث» چیست؟
بررسی مسائل فرهنگی با پشت پرده سیاسی از زاویه ای کمتر دیده شده همه آن چیزی است که در یک خط میتوان به عنوان هدف برنامه ذکر کرد. متاسفانه برخی رسانههای اثرگذار به ظاهر تبیینی هم وجه دلخواه متناسب با چارچوبهای خودشان را نمایش میدهند و مخاطب را به کلی از مسیر حقیقت دور میکنند. گاهی وقتی تاریخ را بر اساس حقایق میدان و اسناد روایت میکنیم، برخی از مخاطبان آن را جدید و جالب میدانند، در حالیکه این بوده و ماجرای جدیدی نیست فقط آنها از آن بیاطلاع بودهاند.
«مکث» مبتنی بر دو وجه مستندها و آیتمهای کوتاه و صحبتهای مجری است. محتواها را چگونه تهیه میکنید؟
برای تهیه محتوا زمان زیادی صرف میشود و به نظر من برخی پیچها و گردنهها بدون دخالت ما سپری میشوند. کمک خداوند در لحظه لحظه تولید«مکث» قابل مشاهده است، چون من خودم را اصلا تولید کنندهای کامل و مسلط نمیدانم. تنها تلاش میکنیم تا خطوط وصل میان وقایع تاریخی، برنامههای راهبردی، اسناد خارج شده از طبقه بندی را پیدا کنیم.
منبعتان چه آرشیوی است؟
آرشیو در دسترس ما همان چیزیهایی است که در دسترس همه هست.
برای بیان موضوعات چقدر فضای مطالعاتی نیاز دارید و آمادگیتان برای تحلیل و بیان موضوع به شکل است؟
ما به همه گونه آرشیو و بانکی سرک میکشیم، دامنه وسیعی از کلید واژهها جستوجو میشود و گاهی در مسیرهای متفاوتی به اسنادی دست مییابیم که مورد نظر نبوده، اما بسیار راهگشاست. شاید مهمترین وجه تحلیل در«مکث» این اعتقاد باشد که تا چیزی ما را قانع نکند، مخاطب را اقناع نخواهدکرد. با این وصف به بند بند تحلیلی که ارائه میشود متعقد هستیم و از اینکه روند ارائه، تهاجمیباشد به باورهای غلط رسانه، واهمهای نداریم.
انتخاب آرایه برنامه بر چه اساسی بود؟
آرایه فعلی همان چیزی بود که در ذهنم داشتم. درواقع میخواستم فضایی را که در یوتیوب داشتم به تلویزیون منتقل کنم تا مخاطب همان فضا را به یاد بیاورد و فکر نکند که بهواسطه ورودم به تلویزیون، شکل برنامه تغییر کردهاست. به نوعی میخواستیم تلویزیون همان برنامهای را که در شبکههای اجتماعی بوده، نشان دهد، نه اینکه یک برنامه تلویزیونی ساخته شود. با این حال ما امکانات چندانی هم نداشتیم و سعی کردیم از امکانات موجود استفاده کنیم. همان میزی که تدوین«مکث» بر روی آن انجام میشود، به عنوان آرایه صحنه هم استفاده شدهاست. معتقدم در دوران تحول، دیگر چوبها و فلزها و لباسهای فاخر و دندانهای لمینت شده و چهرههای گران قیمت پیشرو نیستند. دوران تحول به معنای انقلاب از درون است، که از تحول فکری ما برنامهسازها آغاز میشود.
صریح بودن زبان در برخی کلاکتهای این برنامه چگونه بوده است؟
قصدمان این نبوده که دست به صراحت بزنیم. البته گاهی ممکن است لحن من یا موضوع برنامه این حس را به مخاطب بدهد که من موضوع را شخصی کردهام. مثلا ممکن است حس من نسبت به موضوعی که به بخشی از تفکر جامعه ضربه میزند یا تفکری همسو با افکار غربزده است در برنامه بیان شود، اما به نظرم این لطف خداوند بوده که برنامه مخاطب خودش را پیدا کرده. هرآنچه در برنامه بیان میشود حرفهایی است که به آنها معتقدم و هیچکس من را مجبور به گفتن چنین حرفهایی نکردهاست.
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
ویژگی دوربین این است که اگر به گفته خودتان اعتقاد نداشتهباشید و حرفتان واقعی نباشد لو میروید و مخاطب متوجه میشود. تولید این برنامه از صمیم قلب بوده و شاید به همین دلیل به دل کسانی نشسته که دغدغه موضوعات این چنینی را دارند.
به نظرتان مخاطب چقدر حوصله میکند بیننده برنامهای باشد که یک نفر متکلم وحده است و گویی دارد تحلیل خودش را از یک موضوع ارائه میدهد؟
قطعا برنامهای که یک نفر متکلم وحده باشد، حتی یک دقیقه اش هم حوصله سر بر است. برای همین ما در «مکث»، سیاستمداران، تحلیلگران، یوتیوبرها، سخنوران و صاحب نظران- حتی از دل تاریخ- را مشارکت دادهایم و سعی کردهایم رفت و برگشتهای تصویری با ظرافت و بجا باشد و به مخاطب حس رویارویی با متکلم وحده را ندهد. اصلا به دلیل همین تجمیع اطلاعات و گردآوری افراد و اسناد است که مخاطب حس میکند با یک تحلیل حاصل از خرد جمعی طرف است.
برای جذاب شدن اجرا و پذیرش مخاطب چه کار کردید؟
فقط سعی کردم صادق باشم و نخ تحلیل به باورهایم متصل باشد. این یک اصل است.
تا چه حد تلاش میکنید نگاه همه جانبه داشتهباشید و موضوعات را از منظر متفاوت بررسی کنید و متهم به یک سونگری نشوید؟
اول اینکه من رسانه بی طرف نمیشناسم، چون در جنگ باید جبهه مشخص باشد. اما انصاف چیز دیگری است که عموما حتی رسانههای حرفهای مدعی هم آن را رعایت نمیکنند. ما هم در «مکث» جبههمان مشخص است، لکنت هم نداریم. اسناد را نمایش میدهیم، بر پایه آنها روایت میکنیم و همیشه نتیجه را سوال میکنیم، خصوصا در پایان بندی برنامه. ذهن منصف خودش نتیجه را از درخت روایت میچیند.
فکر میکنید مخاطبان این برنامه چه کسانی هستند؟
بر اساس تحلیل دادههای شبکههای اجتماعی، مردان و زنان در بازه سنی ۱۸ تا ۳۵ سال بیشترین مخاطبان «مکث» هستند، اما طبیعی به نظر میرسد که سایر بازههای سنی هم در رتبههای بعدی مخاطب برنامه باشند. بخشی از مخاطبان ما قشر تحصیلکرده جوان هستند که مسائل اجتماعی را دنبال میکنند و پیشبینی من این است که مخاطبانی که به موضوعات روز آگاهند و مطالعه میکنند، دغدغه موضوعات مطرح شده در برنامه را دارند.
بازخوردهای مطرح شده درباره برنامه «مکث» را چگونه دیدید؟
در شبکههای اجتماعی همواره با لطف و محبت مخاطبان مواجه میشویم. اغلب پیامهای صوتی و پیامکهای مردمی هم که به دستمان میرسد، نیز همینطور است. راستش قبل از ورود به ساحت تلویزیون، تصور نمیکردم مخاطبی باشد که گاهی ۱۰ یا ۲۰ دقیقه پشت خط منتظر بماند تا از برنامه مورد علاقه اش تمجید کند. من به مردم با ایمان و سرزمینم از عمق وجود عشق میورزم و حتی اگر جایی از خستگی پلکها روی هم برود، خودم را شرمنده و مدیون میدانم. حس دیده بانی را دارم که در حین انجام وظیفه روی برجک نگهبانی خوابش برده است. برای همین همواره درخواست دارم که ما را دعا کنند.
https://www.pririb.ir/portal/newsview/85277/%D9%85%DA%A9%D8%AB-%D9%85%DB%8C%D8%A7%D9%86-%DB%8C%D9%88%D8%AA%DB%8C%D9%88%D8%A8-%D9%88-%D8%AA%D9%84%D9%88%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%88%D9%86
🌷🏴🌷