eitaa logo
مرکز تخصصی امام حسین علیه السلام
521 دنبال‌کننده
841 عکس
31 ویدیو
121 فایل
مرکز تخصصی امام حسین علیه السلام تحت اشراف حضرت آیت الله حاج سید علی اصغر دستغیب (دامت برکاته) ارتباط با ادمین کانال: @MTEHAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
نمرات درس آیین دادرسی مدنی 1 استاد لطفی ترم دوم حقوق سطح 2
نمرات درس اجرای احکام مدنی استاد لطفی ترم ششم حقوق سطح 2
🌹تلاش امام هادی علیه السلام برای احیای غدیر : ✅رهبر انقلاب : این امام بزرگوار در مجموعه‌ آثار و برکاتی که از ائمّه‌ی هدیٰ (علیهم‌السّلام) رسیده است، این خصوصیّت را دارد که در ضمن زیارت، مهم‌ترین فصول مربوط به مقامات ائمّه (علیهم‌السّلام) را با بیان وافی و شافی، با زیباترین تعبیرات بیان کرده‌اند. 🌹 زیارت #جامعه‌ی_کبیره، از این بزرگوار است؛ #زیارت_امیرالمؤمنین در #روز_غدیر که یکی از غُرَر تعبیرات و فرمایشات ائمّه (علیهم‌السّلام) است. ۹۷/۱/۱ @tollabolkarimeh 🌷
سلام و عرض ادب اگر علاقه مند به مشاوره و فعالیت در حوزه خانواده هستید این فرصت رو از دست ندید . آموزش
قابل توجه دانش پژوهان رشته مشاوره ✅ ملاک ها و اولویت های مرکز برای تصویب : 1- رویکرد روشی پژوهش رویکرد کیفی باشد. و نه کمی. مانند تحلیل محتوا، تحلیل مصاحبه، مدل مفهومی، کار توصیفی تحلیلی بر روی متون (کتابخانه ای) 2- محتوای پژوهش باید مرتبط با مشاوره و روان درمانی باشد. (مسائل مشاوره و روان درمانی باشد) به صورت "کلی" به روان شناسی مرتبط نباشد. 3- پژوهش دارای محتوای اسلامی باشد 🍃🔵🍃🔵🍃🔵🍃🔵🍃🔵🍃🔵🍃
Ganj R.pdf
644.4K
✅راهنمای ثبت نام و جستجو در سامانه گنج 🔻ویژه پژوهشگران ━━━🔸🔷🔸━━━
1_421529293.pdf
952.8K
نگارش سطح ۳ و ۴ حوزه تهیه شده توسط معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ دانلود رایگان آدرس https://ricest.ac.ir/ ━━🔸🔷🔸━━
نشریات علمی ترویجی حوزه .pdf
553.7K
✅ لیست علمی_پژوهشی حوزه های علمیه ✍ خدمت پژوهشگران محترم ━━━🔸🔷🔸━━━
عجب حال و هوایی دارد امشب میوه دل ششمین گوهر آسمان ولایت است که زمینی شده و جهان را مجذوب حرمتش کرده است. آری امشب هفتمین بهار معطر بى ‌خزان امامت از راه رسیده و آفتاب، چه بی صبرانه به قرص رویش لبخند مى‌زند و هم ‌صدا با هلهله افلاکیان و هم دست با شادی زمینیان به شادی ایستاده است. او همان هفتمین ستاره دنباله دار عشق در کهکشان امامت آل طه (ع) است که با آمدنش باید درهای نیاز را بست چرا که رحمتی بی نیاز به فریادرسی دل های مضطرب آمده است. چشم زمین روشن باد که امشب خشم در پس نگاه کاظم (ع) پرده‌ پوش خواهد شد!
باب الحوائجی که هیچ خواهش و تمنایی در آستانه کرامتش بى‌ پاسخ نمی‌ماند! میلاد امام موسی کاظم (ع) است همان که ایران از عشقش، پیکر فرزندان بسیاری از نسل او را در آغوش کشیده و صدف مروارید فرزندان او گشته است: خراسان، راضی است به تاج‌داری” رضا (ع) ” در توس؛ شیراز ، به حمد نشسته از در آغوش کشیدن  ” شاهچراغ (ع) ”  و اما قم ، غرق شفقت شده از میزبانی، دخترش ” معصومه (س) ” ...
سال ‎روز میلاد قله نشین صبر و ایمان، حضرت امام موسی بن جعفر علیه السلام بر دل‌ های عاشقانش مبارک باد.
▫️ ✅پیشینۀ تحقیق، جز مکمل ضرورت پژوهش 🔻پیش از شروعِ پژوهش، باید به این سوال پاسخ دهیم که چرا این پژوهش، ضروری است. 🔻هر مساله پژوهشی، از دو حال خارج نیست: یا پیش از ورود محقق به فرایند پاسخ به آن، تلاش هایی برای پاسخ به آن انجام شده یا محقق، اولین تلاش‌گر در این عرصه است. می‌توان قسم اول را «بازپژوهی» نامید و قسم دوم را «پژوهش آغازین». (1) 🔻هر موضوعی فارغ از پژوهش‌های صورت گرفته روی آن، می‌تواند دارای ضرورت باشد. حال اگر مساله بکر باشد طبیعتا ضرورت وجود چنین پژوهشی می تواند به راحتی اثبات شود. اما در بازپژوهی‌ها صرفِ بیان اهمیت موضوع برای اثبات ضرورت، کافی نیست چرا که باید اثبات شود تلاش این پژوهش‌گر در پاسخ به مساله، نتیجه‌ای غیر از نتیجه سایرین یا راه‌حلی غیر از راه‌حل آن‌ها به همراه دارد. پس در بازپژوهی‌ها اولا باید اثبات شود که اصل پاسخ به مساله مهم است و ثانیا باید ثابت شود که این پاسخ، غیر از پاسخ‌های دیگر یا این راه‌حل غیر از راه‌حل‌های دیگر است. به تعبیر دیگر، بیان اهمیت پاسخ به مسالۀ پژوهش، امری است و ضرورت پژوهش دوبارۀ آن امری دیگر. 🔹بنابراین بدون بررسی پیشینه، بیان ضرورت صرف نمی‌توان فایده‌مندی پژوهش را اثبات کند. در مجموع باید گفت چرایی یک پژوهش با دو جزء، پاسخ می‌گیرد: بیان ضرورت و پیشینه. لذا پیشینه جزء مکمل بیان ضرورت در پاسخ به چرایی هر پژوهشی است. (۱). اگرچه اصطلاح بازپژوهی سایقه دارد اما به دلیل عدم خلط اصطلاحاتی مانند پژوهش اصیل، مروری و مروری فراگیر اصطلاح پژوهش آغازین جعل شد. ✍️مجتبی قربانی همدانی، استاد حوزه و دانشجوی دکتری فلسفه تطبیقی 👉@rahnameh
✳️ ماموریت جهانی حوزه در گرو امر پژوهش 🔻ما برای حوزه رسالت جهانی قائلیم و نمی توانیم جهانی فکر نکنیم. باید در صحنۀ جهانی عرضه و تقاضایِ دانش گام بگذاریم و بر اساس آگاهی از فضای جوامع و شناخت اولویت ها، به تولید و انتشار محصولات اثربخش بپردازیم. 🔻ما باید طلاب جوان را متوجه کنیم که درون چرخه ای از فعالیت علمی قرار دارند. یک سوی این چرخه داخل حوزه است که باید علم تولید کند و آن سوی چرخه، بیرون حوزه ـ به پهنای کره زمین ـ است که تولیدات ما را دریافت می کند. اگر طلبه ها این چرخه را فعال ببینند، انگیزه علمی شان بیشتر می شود و احساس مفیدبودن می کنند. (تلخیصی از گفتگوی حجت الاسلام علیرضا امینی ـ معاون اسبق پژوهش حوزه ـ با خشت اول، ش5و6، ص 30) ✍️پانوشت: طلبه ای می تواند در زمینۀ رسالت جهانی حوزه نقش آفرین باشد که نسبت به آنچه در فضای جامعۀ بومی اش و جامعۀ جهانی می گذرد حساس و مطلع باشد و سعی کند به تحلیل عمیقی از روند حوادث دست پیدا کند. 👉@rahnameh
🔥 گناه مانع دریافت علم الهی .. ✍ #آیت_الله_جوادی_آملی ما باید این حقیقت را دریابیم که گناه واقعاً چرک و رین (حجاب دل که موجب کفر و گمراهی) است و روح را تیره می کند. انسان بر اثر گناه، نه خواب خوبی دارد تا در رؤیا معرفتی نصیبش شود، نه بیداری خوبی که بتواند علم درستی را کشف و تعلیم صحیحی را نصیب دیگران کند. بنابراین اگر روح تیره شود، بسیاری از اسرار بر او پوشیده خواهد ماند. روحی که خدا آن را منبع الهام قرار داده و به آن سوگند یاد کرده است «و نفسٍ و ما سَوّاها ، فألهمها فجورها و تقوها». @tollabolkarimeh 🌷
1_421529293.pdf
952.8K
#شیوه_نامه نگارش #رساله_علمی سطح ۳ و ۴ حوزه تهیه شده توسط معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه #پایان_نامه #معاونت_پژوهش_مؤسسه_تخصصی_امام_حسین_ع_شیراز 📗📕📗📕📗📕📗📕📗📕📗📕 📒📘📒📘📕📘📕📘📕 📓📗📓📗📓📗 .
💢زیربنای همه فعالیتهای طلبگی ✅حجت الاسلام محمود رجبی، عضو شورای عالی حوزه علمیه: 🔸پژوهشگری طلاب، زیربنای همه فعالیتهای طلبگی آنهاست و آنان را در انجام رسالتهای طلبگی به نحو مطلوب کمک می کند. یعنی یک طلبۀ پژوهشگر خوب، مدرس خوبی است، محقق خوبی است، مبلغ خوبی است، مدیر فرهنگی خوبی است؛ و در یک کلام، پشتوانۀ تحقّق هدف اصلی از طلبگی ـ یعنی شناخت دین، ترویج آن در جامعه و دفاع از آن در برابر تهاجمات ـ «پژوهش» است! 📚خشت اول، ش5و6، ص 54 👉@rahnameh #معاونت_پژوهش_مؤسسه_تخصصی_امام_حسین_ع_شیراز .
مباهله پیامبر اسلام (ص) با مسیحیان نجران درباره زمان مباهله شیخ مفید می‌نویسد: این واقعه پس از فتح مکه (سال هشتم هجری) و قبل از حجة الوداع (سال دهم هجری) در ذی‌الحجه به وقوع پیوست.  روزی که محمد (ص) با تمام خلق حسنه‌اش به مباهله آمد و با خود گنجینه پنج‌گانه طه را گواه برده بود.  «مُباهَلَه»درخواست لعن و نفرین الهی برای اثبات حقانیت است و بین دو طرفی رخ می‌دهد که هر کدام ادعای حقانیت دارند.  این واژه در تاریخ اسلام به ماجرایی اشاره دارد که طی آن، پیامبر اسلام (ص) پس از مناظره با مسیحیانِ نجران و ایمان نیاوردن آنان، پیشنهاد مباهله داد و آنان پذیرفتند.  با این حال مسیحیان نجران، در روز موعود از این کار خودداری کردند چرا که حقیقت نور را دریافته بودند.
ای پاسخ تمام اگرها و کاش‌ها ! مادر نوشته اسم تو را روی آش‌ها ... دارد برای آمدنت نذر می‌کند دستش همیشه پر شده از این تلاش‌ها من ردپای آمدنت را کشیده‌ام با رنگ‌های سبز و سپیدِ گواش‌ها ما لقمه‌لقمه نان و نمک می‌خوریم و بعد دنیا گم است بین بریز و بپاش‌ها پایان جنگ‌های جهانی به دست توست گُل می‌شود گلوله‌ی داغ کِلاش‌ها ای کاش صبح جمعه‌ی بعدی ببینمت ای پاسخ تمام اگرها و کاش‌ها ! اللهم عجل لولیک الفرج🙏🙏
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📗📗📗📚📚📚📚📚📕📕📘📘📘📕📕📚📚📚📚📚📒📒📒📚📚 بسم الله الرحمن الرحیم ✅ دوره آموزش مجازی روش پژوهش با تکیه بر مقاله نویسی 🌿مدرس: حجت الاسلام دکتر حسن اسلام پور @rahnameh 📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📗📗📗📚📚📚📚📚📕📕📘📘📘📕📕📚📚📚📚📚📒📒📒📚📚 .
9.17M
📚#دوره_آموزش_روش_تحقیق 🔻درس اول (بخش1): تعریف، اهمیت، پیش‌نیازها و آسیب‌های پژوهش 🌿مدرس: حجت الاسلام دکتر حسن اسلام پور 👉@rahnameh