eitaa logo
معاونت تهذیب مدرسه علمیه باقر العلوم ع
59 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
983 ویدیو
343 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم ؛ عزیزان برای ارتباط با مدیر به این آدرس رجوع کنید . @mostafa6063 <<<<<
مشاهده در ایتا
دانلود
🍂سلسله مباحث: شماره ۱ _________________ تاکنون ۵۴ پست، از سلسله مباحث راه و رسم طلبگی در کانال منتشر شد و عزیزان جهت مطالعه و باز نگری می‌توانند از هشتگ استفاده نمایند انشاءالله قسمت دوم این مبحث با عنوان تقدیم حضور می‌گردد _________________ 🌺واژه شناسی🌺 «زی» معادل فارسی این واژه، شکل و هیئت ظاهری جلوه خارجی و صورت مشهود افراد است این واژه تنها درباره انسان به کار می رود و در خصوص لباس نیز کاربرد فراوان تری دارد در زبان فارسی، این واژه به معنای جان، حیات، زندگی، روح و نفس آمده است زی طلبگی در زبان عربی به معنای نمای ظاهری طلبه و صورت مشهود حیات او است و در زبان فارسی به معنای حیات طلبگی و زیست متناسب با او «زی طلبگی» سخن از زی طلبگی یا زی روحانیت، سخن از ظواهر، بروزات بیرونی و تجلیات خارجی طلبه است و از هنجارهای حاکم بر سیمای مشهود طلبه در منظر دیگران و تصویر آشکار او در اجتماع کاوش می کند اینکه طلبه خودراچگونه بنمایاند و چه تصویری از خود در چشم دیگران ترسیم کند؟ وقتی سخن از زی طلبه به میان می آید، انتظار می‌رود طلبه با وصف طلبگی (به همان نحو طلبه و روحانی) مورد نظر باشد و صرفاً به عنوان یک مؤمن (به ما مسلمانان و مومن) موضوع بحث نباشد 🌺 @nedaye_tahzib 🍃 tahzib-howzeh.com
✅سوره مبارکه ، صفحه294، آیات 5 تا 15 🗓1399/08/30 🌼 @nedaye_tahzib 🍀 tahzib-howzeh.com
220.pdf
122.6K
هر روز با قرآن و عترت 📚 بیست ✅فضایل و کمالات اخلاقی ✏️5. علم آموزی 🗓1399/08/30 🌼 @nedaye_tahzib 🍀 tahzib-howzeh.com
شماره 4 🌸ضرورت طرح مباحث مهدویت / بعد اعتقادی (قسمت چهارم) / شناخت حق امام و قبولی اعمال، شرط پذیرش ولایت او🌸 شناخت حق امام و قبولی اعمال، شرط پذیرش ولایت او مسأله ولایت امامان چنان جایگاهی دارد که در روایات گوناگون، شناخت امام از تکالیف و حقوق شمرده شده است؛ آن گونه که امام صادق علیه السلام به ابن ابی یعفور فرمودند: «ثلاث لنا ان تعرفوا فضلنا و ان تطئوا عقبنا و ان تنتظروا عاقبتنا؛ (1) ما سه حق بر مردم داریم: یکی اینکه به فضل ما معرفت پیدا کنید، دوم اینکه پیرو ما باشید و سوم اینکه منتظر فرج ما باشید». و یا امام صادق علیه السلام در بیان دیگری پذیرش اعمال را منوط به معرفت ولایت ائمه علیهم السلام دانستند: «لایقبل الله من العباد عملا الا بمعرفتنا؛ (2) یعنی خداوند از بندگان عملی را نمی پذیرد، مگر به معرفت و شناخت ما.» براساس این روایات همه اعمال انسان در ظرف معرفت و آگاهی او نسبت به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ارزش می یابد، به طوریکه اولین حق امام بر ما شناخت مناقب و فضائل آنان، و قبولی اعمال بدون ولایت آنان امکان ندارد و پذیرش ولایت در صورتی امکان دارد که ابتدا معرفت و شناخت حاصل شود. پی نوشت: 1.. کافی، ج2، باب حق المومن لأخیه، ص 173، حدیث 9 2.. کافی، ج1، باب نوادر، ص 143، ح 4 🌼 @nedaye_tahzib 🍀 tahzib-howzeh.com
گره کور ظـــــــــــهور تو منم که می دانم هر جمعه برای گناهانم خون گریه می کنی اما باز هم گناه می کنم گره کور ظـــــــــــهور تو منم که می دانم نگاهم می کنی اما در مقابل نگاه مهربانت گناه می کنم و دلت را می شکنم گره کور ظـــــــــــهور تو منم که می دانم چقدر غریبی اما من حتی اراده ترک یک گناه را برای کم شدن غربتت ندارم 🌼 @nedaye_tahzib 🍀 tahzib-howzeh.com
مجموعه پوسترهای نمایشگاهی آیات اخلاقی، شماره21 🌹 @nedaye_tahzib ☘️ tahzib-howzeh.com
✅سوره مبارکه ، صفحه295، آیات 16 تا 20 🗓1399/09/1 🌹 @nedaye_tahzib ☘️ tahzib-howzeh.com
 آیت الله العظمی بهجت  (رحمت الله علیه) فرموده اند: «اهل تهران اگرهفته‌ای یک مرتبه به زیارت عبدالعظیم(ع) نروند جفا کرده اند.» 🌼 @nedaye_tahzib 🍀 tahzib-howzeh.com
🌺فاسقین هرگز به قرآن ایمان نمی آورند🌺 وَ لَقَدْ اَنْزَلْنا اِلَیْکَ ایاتٍ بَیِّناتٍ وَ ما یَکْفُرُ بِها اِلاَّ الْفاسِقُونَ نشانه های روشنی برای تو فرستادیم و جز فاسقان کسی به آن ها کفر نمی ورزد .( 99 / بقره .) کلمه « فاسِق » از ماده « فِسْق » در اصل به معنی خارج شدن هسته از درون رطب ( خرمای تازه ) است ، به این ترتیب که گاهی رطب از شاخه درخت نخل سقوط می کند ، هسته از درون آن به خارج می پرد ، عرب از این معنی تعبیر به « فَسَقَتِ النَّواهُ » می کند، سپس به تمام کسانی که لباس طاعت پروردگار را از تن درآورده و از راه و رسم بندگی خارج شده اند ، « فاسق » گفته شده است . در حقیقت همان گونه که هسته خرما به هنگام بیرون آمدن، آن قشر شیرین و مفیدو مغذّی را رهامی سازد، آن هانیز بااعمال خود تمام ارزش و شخصیّت خویش را ازدست می دهند. تفکّر در آیات قرآن برای هر انسان پاک دل و حقّ جویی روشن کننده راه ها است و با مطالعه این آیات می توان به صدق دعوت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و عظمت قرآن پی برد ، ولی این حقیقت را تنها کسانی درک می کنند که قلبشان بر اثر گناه تاریک نشده باشد ، بنابراین جای تعجّب نیست که فاسقان و آلودگان به گناه و آن ها که از اطاعت فرمان خدا سر باز زده اند ، هرگز به آن ایمان نیاورند . 🌹 @nedaye_tahzib ☘️ tahzib-howzeh.com