eitaa logo
قَلْبــــــ سَلِیمــْـــ♥
427 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1هزار ویدیو
362 فایل
﷽ ولتکن منکم امة يدعون الي الخیر کانال «قلب سلیمـــــ» یک پشتیبان برای مبلغین از جهت تولید محتوا می باشد. "گروه فرهنگی،تبلیغی قلب سلیمـــ "استان قم. 📲ادمین کانال👇 🌍 @moballegh_110
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 حدیث روز 💠 💎 روایتی خواندنی و کاربردی 🔻امیرالمومنین علیه السلام: و إِذَا وَجَدْتَ مِنْ أَهْلِ الْفَاقَةِ مَنْ يَحْمِلُ لَكَ زَادَكَ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ فَيُوَافِيكَ بِهِ غَداً حَيْثُ تَحْتَاجُ إِلَيْهِ فَاغْتَنِمْهُ وَ حَمِّلْهُ إِيَّاهُ وَ أَكْثِرْ مِنْ تَزْوِيدِهِ وَ أَنْتَ قَادِرٌ عَلَيْهِ فَلَعَلَّكَ تَطْلُبُهُ فَلَا تَجِدُه‏ 🌸 اگر مستمندى را دیدى كه توشه‌ات را تا قیامت مى‌برد و فردا كه به آن نياز دارى به تو باز می‌گرداند، کمک او را غنیمت بشمار، و زاد و توشه را بر دوش او بگذار، و اگر قدرت مالى دارى بيشتر انفاق کن و همراه او بفرست؛ زیرا ممکن است روزی در رستاخیز در جستجوى چنین فردی باشى و او را نیابی. 📚 نهج‌البلاغه، نامه ۳۱ ‌ ‌ •┈┈••✾••┈┈• @HawzahNews
🌙در محضر نورانی حضرت امیر المؤمنین صلوات الله و سلامه علیه🔻 🔰بَيْنَكُمْ وَبَيْنَ الْمَوْعِظَةِ حِجَابٌ مِنَ الْغِرَّةِ. 💥امام علیه السلام فرمود : 🔰ميان شما و موعظه، پرده اى از غفلت (و غرور) وجود دارد (كه مانع تأثير آن است). 🌹نهج البلاغه حکمت282🌹 ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ اَللّهُــــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــــکَ الفَـــــرَج ╭┅─────────┅╮ 💠 @mtsadoghi2 ╰┅─────────┅╯👇
شرح و تفسير حجاب معرفت امام علیه السلام در اين گفتار كوتاه و حكيمانه، به يكى از حجاب هاى معرفت و علم و حكمت و تربيت اشاره كرده مى فرمايد: «ميان شما و موعظه، پرده اى از غفلت (و غرور) وجود دارد»؛ (بَيْنَكُمْ وَبَيْنَ الْمَوْعِظَةِ حِجَابٌ مِنَ الْغِرَّةِ). «غِرَّة» به معناى غفلت و بى خبرى و كم تجربگى است. مى دانيم، در جهانى كه زندگى مى كنيم هم واعظان بسيارند و هم موعظه ها؛ تاريخ پيشينيان، واعظ بسيار گويايى است، حوادثى كه در طول تاريخ رخ مى دهد و دگرگونى قدرتها، سرنگونى دولت ها و از كار افتادن قهرمانان و فقر گروهى از ثروتمندان، هركدام واعظى هستند، حتى مردگان كه همه روزه مى بينيم بر دوش بستگان و عزيزانشان به سوى ديار خاموشان برده مى شوند ـ به فرموده اميرمؤمنان على علیه السلام ـ بهترين واعظانند. كاخهاى ويران شده شاهان مقتدر و قصرهاى آباد آنها همه در حال وعظند؛ دندانه هرقصرى پندى دهدت نونو پند سر دندانه بشنو ز بن دندان در كلام امام موسى بن جعفر علیه السلام خطاب به هارون ـ كه درخواست موعظه كرده بود ـ آمده است: «هرچيزى را كه در گرد خود مى بينى همه داراى موعظه است»؛ (مَا مِنْ شَيْءٍ تَرَاهُ عَيْنُکَ إِلاَّ وَفِيهِ مَوْعِظَةٌ). اضافه بر همه اينها، خيل انبيا و اوليا و معصومان : همگى واعظان بزرگى بودند كه در طول تاريخ به وعظ و اندرز انسانها پرداختند و امروز بسيارى از مواعظ آنها در اختيار ماست. با اين حال چرا اين موعظههاى بسيار قوى در دلهاى گروهى تأثير نمىگذارد؟ قطعاً دليلى دارد؛ امام علیه السلام در اين بيان كوتاه به يكى از مهمترين آنها اشاره مى كند و مى فرمايد: «حجاب غفلت، جلوى تأثير اندرزها را مى گيرد». اين غفلت ممكن است هنگام شنيدن مواعظ باشد كه انسان گوش دل به واعظ نمى سپارد و در فكر مال و منال و شهوت خويش است و يا اينكه همچون هارون موقتاً با شنيدن موعظه مردى الهى بيدار مى شود؛ اما بهزودى حجاب غفلت بر دل او مىافتد و موعظه را به فراموشى مى سپارد. بسيارند كسانى كه در يك مجلس فاتحه كه براى دوست و يا يكى از بستگان نزديكشان برپا شده در فكر فرو مى روند و لحظاتى بيدار مى شوند، مخصوصاً اگر واعظ آگاهى در آنجا سخنرانى كند، اما هنگامى كه از آن مجلس پا بيرون گذاشتند همه چيز فراموش مى شود و به حال اول بازمى گردند. سرچشمه اين غفلت ممكن است هوا و هوس هاى نفسانى و شهوت و زرق و برق دنيا و يا وسوسه هاى شيطانى جن و انس باشد. قرآن مجيد مى فرمايد: «(فَلاَ تَغُرَّنَّكُمُ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا وَلاَ يَغُرَّنَّكُمْ بِاللهِ الْغَرُورُ)؛ پس مبادا زندگانى دنيا شما را بفريبد، و مبادا (شيطان) فريبكار شما را به (كرم) خدا مغرور سازد!». در حديث عبرت انگيزى از امام هادى علیه السلام آمده است كه متوكل عباسى شبى آن حضرت را به كاخ خود فرا خواند. دليل آن اين بود كه به وى خبر داده بودند آن حضرت مشغول جمع آورى اموال و سلاح در خانه خود است تا قيام كند ومردم را بر ضد او بشوراند. او دستور داد به خانه امام برويد، آنجا را با دقت تفتيش كنيد و او را در هر حال كه بود نزد من بياوريد. مأموران به خانه امام علیه السلام ريختند و چيزى نيافتند و امام علیه السلام را در دل شب مشغول عبادت ديدند. با اين حال، حضرت را با خود به قصر متوكل آوردند. متوكل كه سرمست شرابِ قدرت و مشغول به نوشيدن خمر بود، همين كه چشمش به آن حضرت افتاد از جا برخاست و احترام كرد و او را نزد خود نشاند و با نهايت جسارت جام شرابى را كه در دست داشت به آن حضرت تعارف كرد! امام علیه السلام رو به سوى او كرده فرمود: به خدا سوگند اين مايع ننگين هرگز با گوشت و خون من آشنايى نداشته و ندارد. متوكلِ مست شرمنده شد و دست خود را عقب كشيد. آنگاه به امام علیه السلام گفت: شعرى براى من بخوان (لابد شعرى كه بزمش را گرمتر كند). امام علیه السلام فرمود: من كمتر شعر به خاطر دارم. متوكل گفت: حتمآ بايد بخوانى. هنگامى كه حضرت اصرار متوكل را ديد، اشعار تكان دهنده اى خواند كه متوكل به گريه افتاد و حاضران نيز گريستند. اشعار اين بود : بَاتُوا عَلَى قُلَلِ الاَْجْبَالِ تَحْرُسُهُمْ غُلْبُ الرِّجَالِ فَلَمْ تَنْفَعْهُمُ الْقُلَلُ وَاسْتَنْزَلُوا بَعْدَ عِزٍّ مِنْ مَعَاقِلِهِمْ وَاسْكِنُوا حُفَراً يَا بِئْسَمَا نَزَلُوا نَادَاهُمْ صَارِخٌ مِنْ بَعْدِ دَفْنِهِمْ أَيْنَ الاَْسَاوِرُ وَالتِّيجَانُ وَالْحُلَلُ أَيْنَ الْوُجُوهُ الَّتِي كَانَتْ مُنْعِمَةً مِنْ دُونِهَا تُضْرَبُ الاَْسْتَارُ وَالْكِلَلُ قَدْ طَالَ مَا أَكَلُوا دَهْراً وَقَدْ شَرِبُوا وَأَصْبَحُوا الْيَوْمَ بَعْدَ الاَْكْلِ قَدْ أُكِلُوا يعنى: «گروهى بودند كه بر قله هاى كوهها، دژهاى محكمى ساخته بودند ومردانى نيرومند از آنها پاسدارى مى كردند؛ اما هرگز اين قله ها به حال آنها سودى نداشت. چيزى نگذشت كه از پناهگاه خود، از آن مقام عزت، به ذلت كشانده شدند، ودر حفره هاى گور ساكن
گشتند و چه بد فرود آمدند. فريادگرى بعد از دفن آنها صدا زد: كجا رفت آن دستبندهاى طلا و آن تاجها وزينتها؟! كجا رفتند آن صورتهايى كه آثار ناز و نعمت در آنها نمايان بود و در پشت پردهها قرار داشتند؟! آرى مدت طولانى خوردند و نوشيدند؛ ولى امروز همه آنها در كام زمين فرو رفته اند». در حديث ديگرى در بحارالانوار آمده است كه متوكل بعد از شنيدن اين اشعار، جام شراب را بر زمين زد و مجلس عيشش به هم خورد. متوكل شرمنده شد و آن حضرت را با احترام به منزل بازگرداند. آرى، گاهى حجاب غفلت كنار مى رود و موعظه ها اثربخش مى شود؛ اما افسوس كه اين كنار رفتن حجاب براى بسيارى موقتى است. جريان عبرت انگيز ديگرى درباره يكى ديگر از خلفاى عباسى؛ يعنى هارون الرشيد نقل شده كه طعام زيادى ترتيب داد و مجلس خود را آراست وشاعر معروف عرب، «ابوالعتاهيه» را دعوت كرد و از وى خواست تا حال او را توصيف كند. ولى ابوالعتاهيه برخلاف انتظار هارون و حاضران به جاى اينكه اشعار سرگرم كننده اى درباره زيبايى مجلس وى و اقتدار هارون بخواند، اشعار زير را خواند : عِشْ ما بَدا لَکَ سالِمآ فِي ظِلِّ شاهِقَةِ الْقُصِورِ! يُهْدى إلَيْکَ بِمَا اشْتَهَيْـ تَ لَدَى الرَّواحِ وَفِي الْبُكُورِ! فَإذَا النُّفُوسُ تَقَعْقَعَتْ في ظِلِّ حَشْرِجة الصُّدُورِ فَهُناکَ تَعْلَمُ مُوقِنآ ما كُنْتَ إلّا فِي غُرُورٍ! تا مى خواهى در سايه قصرهاى سر به آسمان كشيده، سالم زندگى كن! در حالى كه آنچه مورد علاقه توست هر صبح و شام براى تو هديه مى كنند. ولى هنگامى كه جان در فضاى سينه به ناله مى افتد ـ به يقين خواهى دانست كه عمرى در غرور و غفلت بودى! اطرافيان هارون از خواندن اين اشعار كه به گمان آنها متناسب با چنان مجلسى نبود و موجب كدورت خاطر هارون مىشد ناراحت شدند؛ ولى عجب اينكه هارون ناراحت نشد و اشعارش را ستود و اظهار داشت: مايه بيدارى من گشت. در تاريخ كامل ابن اثير آمده است كه هارون بعد از شنيدن اين اشعار گريه كرد. وزيرش، فضل بن يحيى، رو به ابوالعتاهيه نمود و گفت: خليفه تو را دعوت كرده بود كه مسرورش كنى، چرا غمگينش ساختى؟ هارون به فضل بن يحيى گفت : رهايش كن، او ما را در غرور و غفلت ديد، نخواست بر آن بيفزايد. 🖍پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی
هدایت شده از ترنم ظهور
📿😁 خنده عمدی و غیر عمدی در نماز 😁📿 💢سوال : ⁉️حکم خندیدن عمدی یا غیر عمدی در نماز چیست؟ ✅ پاسخ: 👇👇 الف) خنده عمدی: خندیدن با صدا و عمدی نماز را باطل می کند؛‌ اما لبخند زدن و خنده بی صدا نماز را باطل نمی کند. ب) خنده غیر عمدی: خندیدن غیر عمدی نماز را باطل نمی کند؛‌ هر چند با صدا باشد. [1] 📖آیت الله بهجت: اگر با صدا بخندد، ولی به حد قهقهه نرسد، در صورتی که مقدمه خندیدن با اختیار و توجه خودش بوده، نمازش باطل است و در غیر این صورت، بنابر احتیاط واجب نمازش باطل است و باید نماز را تمام کرده و دوباره نماز بخواند. [2] 📖آیت الله سیستانی: بنابر احتیاط واجب،‌ اگر مقدمات خنده اختیاری هم نباشد، در صورتی که وقت برای اعاده باشد باید آن را اعاده کند، ولی اگر به عمد بی صدا بخندد یا به اشتباه و بدون توجه با صدا بخندد، نمازش اشکال ندارد. [3] 📖آیت الله صافی: چنانچه نمازگزار به اشتباه و بدون اختیار با صدا بخندد، به طوری که صورت نماز از بین برود، نماز باطل است. [4] 📖آیت الله مکارم: خنده غیر عمدی، نماز را باطل می کند؛‌ ولی به گمان این که در حال نماز باطل نیست باطل نمی کند. [5]. *ء*-----------------*ء* 📚 پی نوشت: [1]. امام، توضیح المسائل، ذیل م 1150. [2]. بهجت‌،‌ توضیح المسائل،‌ قبل از م 946 و استفتائات، ج 2، س 2211 تا 2215. [3]. سیستانی، توضیح المسائل، ذیل 1137. [4]. صافی، توضیح المسائل، م 1159. [5]. مکارم، توضیح المسائل، م 1031. >>> برگرفته از کتاب «رساله مصور»، ج2، ص 138.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
sokhanrani 19-9-97.mp3
7.48M
📌منبر کامل 📌 💠 🔸موضوع: شخصیت علیه السلام و درسهایی از زندگی ایشان 🔸حجم: 7.1 مگابایت 🌺 @mediamenbar ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ اَللّهُــــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــــکَ الفَـــــرَج ╭┅─────────┅╮ 🌺 @mtsadoghi2 ╰┅─────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانال موعظ العدديه-سه امتياز.mp3
3.89M
🔖منبر کوتاه🔖 سه ویژگی حضرت حسنی علیه السلام 🌺 @mediamenbar ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ اَللّهُــــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــــکَ الفَـــــرَج ╭┅─────────┅╮ 🌺 @mtsadoghi2 ╰┅─────────┅╯
✍️ آیت‌الله‌العظمی سیستانی بر ضرورت التزام به توصیه‌های پیشگیرانه کرونا تاکید کردند دفتر حضرت آیت الله سیستانی در پیامی به مردم عراق، بار دیگر بر دعوت خود برای توجه به اجرای توصیه های پیشگیرانه در جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تأکید کرد و گفت: کوتاهی و بی توجهی در این خصوص صحیح نیست. متن بیانیه به شرح زیر است:🔻 hawzahnews.com/news/904085
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیا من دیندارم؟؟؟؟.pdf
657K
📜فیش منبر کوتاه 📩 منبرک ؟؟؟؟؟ حسنی علیه السلام ♦️ فیش منبر حضرت عدالعظیم حسنی علیه السلام 🔖آنچه در این فیش می خوانید : 🌀عرضه عقاید حضرت عبدالعظیم محضر امام هادی علیه السلام و تایید ایشان 💠آیا ما دینداریم؟؟؟ آیا دینمان رو عرضه کردیم؟؟؟ 💠 مدال انت ولینا حقا برای حضرت عبدالعظیم از طرف امام زمان عج 🌺 @fishemenbar ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ اَللّهُــــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــــکَ الفَـــــرَج ╭┅─────────┅╮ 🌺 @mtsadoghi2 ╰┅─────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ده فضیلت حضرت حمزه علیه السلام.pdf
866.1K
📜فیش منبر کوتاه 📩 منبرک علیه السلام علیه السلام ♦️ فیش منبر حضرت حمزه سیدالشهدا علیه السلام 🔖آنچه در این فیش می خوانید : 🌀ده فضیلت حضرت حمزه علیه السلام ✍1 ـ حمزه، سیّد همه شهدا، جز انبیا و اوصیا است: ✍2ـ حضرت حمزه از سروران اهل بهشت است: ✍3ـ حضرت حمزه، محبوب ترین عموی رسول خدا صلی الله علیه و آله : ✍4ـ حمزه محبوب ترین نامها در نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله : ✍5ـ حمزه یکی از چهار راکب در قیامت: ✍6ـ حضرت حمزه انجام دهنده نیکی ها و بجا آورنده صله رحم: ✍7ـ حضرت حمزه شفیع در روز قیامت: ✍8ـ در پایه عرش نوشته شده است: «حمزه اسداللّه » و ... ✍9ـ حضرت حمزه در دعای رسول خدا صلی الله علیه و آله : ✍10ـ حضرت حمزه افضل شهدا است 🌺 @fishemenbar ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ اَللّهُــــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــــکَ الفَـــــرَج ╭┅─────────┅╮ 🌺 @mtsadoghi2 ╰┅─────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
═✧❁﷽❁✧═ شماره 2️⃣ ✍️ داستان از جایی شروع شد که من و مولوی خالد در اتوبوس همسفر شدیم. ایشان مدعی بود که بر اساس سیاق آیه همسران رسول الله (ص) جزو «اهل بیت» ذیل فراز تطهیر آیه 33 احزاب هستند. ما گفتیم: سیاق آیه با توجه تفاوت در لحن آیه و ضمایر کاملا بر علیه ایشان هست... . و اینک ادامه داستان: ♦️ مولوی خالد: من این حرف های شما را قبول ندارم. مگه امکان دارد یک جمله (فراز تطهیر) وسط چندین آیه که مخصوص مادرمان عایشه و حفصه (رض) و ... باشد و ربطی به آنها نداشته باشد؟ 🔷 سید مهدی: بله امکان دارد! یکی از اسلوب های پرکاربرد در قرآن جملات معترضه است. مثلا در آین آیه شریفه: «وَ ما أَكْثَرُ النَّاسِ 👈و لَوْ حَرَصْتَ 👉بمُؤْمِنِينَ» جمله «ولو حرصت» جمله معترضه هست! اگر وسط یک جمله، کسی برای از بین بردن یک توهم یا خیال احتمالی در مخاطب نکته ای را گوشزد کند، آن جمله معترضه است.مثلا در همین آیه خداوند فرموده: اکثر مردم (تا خداوند اراده نکند)مومن نمی شوند! شاید کسی توهم کند که اگر رسول خدا (ص) بیشتر تلاش می کرد ایمان می آوردند! خداوند با جمله «ولو حرصت» این توهم را پاسخ گفته است. ♦️ مولوی خالد: در آیه تطهیر جمله معترضه چگونه است؟ 🔷 سید مهدی: خیلی ساده! در آیات قبل که خطاب آن به همسران است خداوند آنها را تهدید می کند که تبرج و فاحشه گری نکنند، با لحن شهوانی با نامحرمان سخن نگویند و ... . حال شاید کسی توهم کند که این تهدیدات برای حضرت علی (ع)و زهرای اطهر و حسن و حسین (ع) نیز است! خداوند با یک جمله معترضه این توهم را جواب داده و فرموده اراده خداوند بر این شده که شما هیچ عیب و پلیدی نداشته باشید و مطلقا طاهر و پاکیزه باشید! ♦️ مولوی خالد: نه نمی توانم این را قبول کنم! رسول الله (ص) بارها بر همسران خود می گفت « اهل بیتی» یعنی اهل بیت من! مثلا در ماجرای افک (اتهام زنا به عایشه) گفت: ای مسلمانان! کدام یک از شما مرا یاری می کنید در برابر مردی که اذیت (و تهمت) او به اهل بیت من رسیده است:« يَا مَعْشَرَ الْمُسْلِمِينَ مَنْ يَعْذِرُنِى مِنْ رَجُلٍ ، قَدْ بَلَغَنِى أَذَاهُ فِى أَهْلِ بَيْتِى...» 🔷 سید مهدی: ما حدیث افک برای عایشه را دروغ و جعلی می دانیم . ولی اینکه رسول خدا (ص) به همسرانش بگوید اهل بیت من مراد اهل بیت قرآنی ذیل این سوره نیست! ♦️ مولوی خالد: چرا نیست؟ چرا با مادر مظلومم عایشه صدیقه (رض) دشمنی می کنید؟ 🔷 سید مهدی: ما تابع دلیل صحیح هستیم و با احدی دشمنی نداریم برادر! ♦️ مولوی خالد: (با عصبانیت) چرا دشمنی دارید!؟ چه فرقی بین اهل بیت ذیل آیه تطهیر با این اهل بیت _ که رسول الله (ص) به همسرانش گفته_ وجود دارد؟ 🔷 سید مهدی: شما روایات و مطالب صحیح مسلم را قبول دارید؟ ♦️ مولوی خالد: بله قبول دارم! صحیح بخاری و صحیح مسلم صحیح ترین کتاب ها هستند. 🔷 سید مهدی: خیلی عالی! می توانید این عبارت را برای من توضیح دهید و بگویید این دو کلمه «اهل بیت» چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟! «... فَقَالَ لَهُ حُصَيْنٌ وَمَنْ أَهْلُ بَيْتِهِ يَا زَيْدُ أَلَيْسَ نِسَاؤُهُ مِنْ أَهْلِ بَيْتِهِ قَالَ نِسَاؤُهُ مِنْ 1️⃣ أهْلِ بَيْتِهِ 👉ولَكِنْ 2️⃣ أهْلُ بَيْتِهِ 👉منْ حُرِمَ الصَّدَقَةَ بَعْدَهُ.» ♦️ مولوی خالد: اینجا «حصین» از «زید بن ارقم» (رض) _ صحابی بزرگ_ سوال می کند آیا همسران رسول خدا (ص) از اهل بیت او نیستند؟ زید پاسخ می دهد همسران او جزو اهل بیتش هستند، اما اهل بیت رسول خدا (ص) کسانی هستند که صدقه برای آنها حرام است! 🔷 سید مهدی: این دو اهل بیت در این این عبارت با هم تفاوت دارند یا نه؟ ♦️ مولوی خالد: ظاهرا تفاوتی داشته باشند! ولی عبارت صریح نیست مقداری! 🔷 سید مهدی: اشکال ندارد! این عبارت زیر را معنی میکنید؟ فکر کنم این دیگر واضح باشد: « ... فَقُلْنَا مِنْ أَهْلُ بَيْتِهِ نِسَاؤُهُ قَالَ لاَ وَايْمُ اللَّهِ إِنَّ الْمَرْأَةَ تَكُونُ مَعَ الرَّجُلِ الْعَصْرَ مِنَ الدَّهْرِ ثُمَّ يُطَلِّقُهَا فَتَرْجِعُ إِلَى أَبِيهَا وَقَوْمِهَا أَهْلُ بَيْتِهِ أَصْلُهُ وَعَصَبَتُهُ الَّذِينَ حُرِمُوا الصَّدَقَةَ بَعْدَهُ...» http://up44.ir/dqamy4ak ♦️مولوی خالد: (با تعجب و دقت فراوان) از زید بن ارقم (رض) پرسیدیم آیا همسران رسول الله ص از اهل بیت ایشان هستند؟ او گفت: قسم به خدا خیر! زن زمان زیادی با شوهرش زندگی می کند سپس شوهرش او را طلاق می دهد و او (از خانه شوهر می رود) نزد پدر و قبیله اش بر می گردد. (پس اهل بیت خاص و ویژه نیست) اهل بیت رسول الله (ص) اصل و فامیل های درجه یک او هستند که صدقه بر آنها حرام است. 🔷 سید مهدی: بفرمایید تفاوت این دو «اهل بیت» در چیست؟ اهل بیتی که با یک طلاق از بین می رود چه منظوری دارد؟ ♦️ مولوی خالد: باید به نظرات علما مراجعه کنم! ◀️ ادامه دارد... 🆔@Emamat110u 🌺 @mtsadoghi2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از دارالقرآن شهید"حاج قاسم سلیمانی
💠 📆 روزی یک صفحه 📜 ⃣6⃣ ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ اَللّهُــــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــــکَ الفَـــــرَج ╭┅─────────┅╮ 🌺 @dquran_sh_soleimani ╰┅─────────┅╯
هدایت شده از دارالقرآن شهید"حاج قاسم سلیمانی
💠 از قرآن کریم 📜 9⃣6⃣