آب حیات عشق را در رگ ما روانه کن...
آینه صبوح را ترجمه شبانه کن..🪞👑
#العبد
بنده ی راضی
#ماه_مَن
◍⃟🌴@mymoon_mymoon
📌ای خِردم شکار تو تیر زدن شعار تو
🏹
شَستِ دلم به دست کن جان مرا نشانه کن...🪔
"ماه_منـ...🌜•°"
بسمه تعالی شأنه شرح حدیث شریف کساء قسمت چهارم قالَ : اِنّى اَجِدُ فى بَدَنى ضُعْفاً فرمود: من د
بسمه تعالی شأنه
شرح حدیث شریف کساء
قسمت پنجم
قالَ : اِنّى اَجِدُ فى بَدَنى ضُعْفاً
فرمود: من در بدنم سستی و ضعفی ادراک و وجدان می کنم.
اینکه جناب رسول اکرم صلی الله و علیه و اله و سلم ضُعفی را که بر ایشان عارض شده است با حضرت زهرا سلام الله علیها مطرح مینمایند نشان از عظمت روحی حضرت فاطمه سلام الله علیها داردکه دراین ضُعفِ جناب رسول الله او ملجا وپناه پدر میشود!
زن مظهر اسم ستار حق متعال است . مظهر عفاف حق متعال است. حضرت زهرا سلام الله علیها اسمی است که مستقر در ذات خداست.
اللهم انی اسالک باسمک الذی خلقته من کلک فاستقر فیک فلا یخرج منک شی ابدا.
فاطمه سلام الله علیها ناموس ذات غیب الغیوبی است. حقیقت حضرت بر احدی تجلی و ظهور نکرده است مگر ائمه اطهار علیهم السلام، لذا هم قبرش و هم قدرش مجهول است.
جز امام زمان روحی فداه هیچ کس محرم اطلاقی حضرت نیست. صدیقه طاهره علیها سلام امام آفرین بود. لذا مهمترین وظیفه زن پرورش فرزند است، فعالیت اجتماعی که مستلزم برخورد با نامحرمان است به ضرر خانم است ، خدای متعال همه مسئولیت های اجتماعی را از دوش زن برداشته تا با فراغ بال به پرورش اشرف مخلوقات بپردازد.
زنی که در خانه بماند و همچون امام خمینی (ره) و یا مقام معظم رهبری(حفظه الله) ویا علامه طباطبایی وبهجت و مفیدوشیخ طوسی وسیدبن طاووس وخواجه نصیر تحویل جامعه دهد یقینا بزرگترین سرمایه و ارزشمندترین سودها را شامل جامعه بشری نموده است.
مادری که اهل تهذیب نباشد فرزندی تربیت میکند که :
صورته صورت الانسان و قلبه قلب الحیوان. (نهج البلاغه، حکمت ۳۷۴)
حتی سخن گفتنش هم عالم را آلوده میکند:
آن سخنهای چو مار و کژدمت
مار و کژدم گردد و گیرد دمت
انسان ملکوتی به فکر تهذیب نفس و اصلاح صفات خویش است:
ای دریده پوستین یوسفان
گرگ برخیزی از این خواب گران
برای محرم شدن با اولیای الهی باید عبادتی مطیعانه داشته باشیم یعنی عبادتی عاقلانه. عقل مقدس است لذا حضرت ختمی مرتبت صلوات الله علیه فرمودند:
یَا عَلِیُّ! إذَا رَأَیْتَ النَّاسَ یَتَقَرَّبُونَ إلَی خَالِقِهِمْ بِأَنْوَاعِ الْبِرِّ، تَقَرَّبْ إلَیْهِ بِأَنْوَاعِ الْعَقْلِ حَتَّی تَسْبِقَهُمْ .( حليه الأولياء ، ج 1، ص 18 )
«ای علیّ! چون ببینی مردمان را که به انواع گوناگون از اعمال صالحه و خیرات و مبرّات به خالقشان تقرّب جویند، تو به أنواع ادراکات معقولیّه و علوم انسانیّه و فکریّه تقرّب بجو، تا از همۀ آنان سبقت گیری!»
لحظه به لحظه زندگی پر برکت حضرت زهرا سلام الله علیها جلوات عقل و اطاعت است ازاینرو حضرت رسول اکرم واهل بین علیهم السلام هنگام ضُعف وحوادث روزگار به نزد مادرشان که مقام امومت دارد پناهنده میشوند
ادامه دارد
التماس دعا
#ماه_مَن
◍⃟🌴@mymoon_mymoon
عشق دختر بچهاى ست . .
كه شیرین زبانی اش؛ قند توی دلت آب می کند...!💙' ›
-| zoha|-
-2061361406_-1375160080.opus
5.55M
سلام مخاطبین جان 🤗
روزتون به خیر ان شاءالله ⚘️
قرآن اول صبحتون رو خوندید؟!
صوت آیات ۲۷تا۵۰ سوره ی مبارکه ی شوری با ترجمه ی گویا رو واستون آوردم .👌🏻🍃
#ماه_مَن
◍⃟🌴@mymoon_mymoon 🍁
"ماه_منـ...🌜•°"
بسمه تعالی شأنه شرح حدیث شریف کساء قسمت پنجم قالَ : اِنّى اَجِدُ فى بَدَنى ضُعْفاً فرمود: من در
بسمه تعالی شأنه
شرح حدیث شریف کساء
قسمت ششم
قالَ : اِنّى اَجِدُ فى بَدَنى ضُعْفاً
فرمود: من در بدنم سستى و ضعفى درك مى كنم
کلام و فعل معصوم به دور ازهرگونه تعارف است. صرف لفظ نیست بلکه کلام انسان کامل مطابق با واقع و نفس الامر است. طبق حدیث حضرت میفرماید:
اِنّى اَجِدُ فى بَدَنى ضُعفا..... یعنی محققا من دریافتم در بدنم ضعفی را. تعریف بدن چیست؟ آیا تن و بدن یک معنا دارد یا غیر هم هستند؟ حکما قائل اند بدن محل ظهور آثار نفس است و مادامیکه انسان در نشئه طبیعت به حیات ظاهری زنده است چون آثار نفس در تن اوظاهر میشود لذا تن و بدن یک معنا دارد اما به محض قطع تعلق روح از بدن که تعبیر به مرگ میشود آثار نفس ناطقه انسانی در مرتبه ای ظهور میکند که از آن تعبیر به بدن برزخی میشود. اینجا دیگر اطلاق تن و جسم نداریم. این بدن شأن نفس و مرتبه نازله ی آن است.
همانگونه که ما جسم و خیال و عقل داریم، به همین وزان نظام هستی نیز جسم و خیال و عقل دارد. جسم نظام هستی، همین نشئه طبیعت مبارکی است که ظاهر است و آن بمنزله بدن عالم است که آثار نفس کل درآن ظاهر میشود. لذا همه ی طبیعتِ زیبا، آثارنفس کل است.
سراسر صـنــع دلـــدارم بهـــشـت اســــت
بهشت است آنکه آن نیکو سرشت است
این عالم طبیعت، دنیای مذموم در اخلاق و شریعت نیست. نشئه طبیعت و عالم ناسوت شامل کره زمین و کهکشانهای لایتناهی است.
خدا حقیقتی است لایتناهی، بنابراین ظهوراتش نیز لایتناهی هستند به تعبیر دیگر هر چیزی به شاکله خالق خویش است:
«قل کُلّ یعمَلُ عَلی شاکِلَتِهِ؛ بگو: هر کس بر اساس شاکله و ساختار خود عمل می کند» (اسراء/۸۴)
برهان و عقل و قرآن نیز همین مطلب را تأیید می فرمایند. از مُظهر نامحدود، مَظهر نامحدود ظاهر می شود. لذا دنیای نکوهیده تعلق انسان به حدود این عالم و غفلت از خدای نامحدود است:
چیست دنیا؟از خدا غافل شدن
نی لبــاس و نقره و فرزند و زن
یعنی تعلق به غیر خدا، مصداق دنیاست. اگر به نشئه طبیعت، همسر، فرزند و ... به دیده ی توحیدی بنگری حتی اگر به آنها تعلق هم داشته باشی تعلقت، خدایی است و مذموم نیست، چون همه آثار صنع یار است.
رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند:
"الخلق کلهم عیال اللَّه"، مردم همه عیال خدایند. (نهج الفصاحه حدیث شماره 1543)
البته گاهی تعلق به عبادات و ریاضات ظاهرا معنوی هم تعلق است، و سبب غفلت از صاحبخانه میشود. لذا مذموم است و باعث دوری از محبوب. از اینرو آنچه ترا ازحق مشغول کند صنم و دنیاست و گرنه طبیعت ظهور ملکوت عالم است و به منزله ی بدن است برای عقل و نفس کل.
حق جان جهان است و جهان جمله بدن.
دلا بازیچـه نبـود دار هسـتـی
هـمه حقنـد در بـازار هـستـی
بـود آن بنده فیـروز و موفـق
نجوید اندر این بازار جز حق
"خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ بِالْحَقِّ"، اوست آنكه آسمانها و زمين را به حق بيافريد. (انعام/۷۳)
بنابراین این ظاهر نشئه ی طبیعت، جسم نظام هستی است. نشئه ی طبیعت به مثابه ی جسم انسان کامل است و انسان کامل با همه هستی خویش در مقابل ذات ربوبی، ضعف را در می یابد و این ضعف و فقر امام با همه ی شئونش در مقابل ذات احدیت سرّ امامت است که خود را هیچ می بیند.
ادامه دارد
التماس دعا
◍⃟🌴@mymoon_mymoon