💥Operation Eagle Claw💥
🦅عملیات پنجه عقاب!
🔻۵ اردیبهشت ۱۳۵۹
🔺عملیات نظامی ارتش آمریکا به دستور کارتر رئیس جمهور آمریکا
🔻برای آزادسازی آمریکاییهای گروگان گرفتهشده توسط دانشجویانِ پیرو خط امام در تهران
🔺نتیجه: شکستِ عملیاتِ هنوز شروع نشده
🔻پیام امام خمینی(ره):
«آیا جز این بود که یک دست غیبی در کار است؟
چه کسی هلیکوپترهای آقای کارتر را ساقط کرد؟
ما ساقط کردیم؟👇
شنها ساقط کردند. شنها مأمور خدا بودند، باد مأمور خداست.»
✒️ @mywritings_128
❤️
آنقدر در برابر نافرمانی ها صبور هستی
آنقدر در برابر فرمانبُرداری ها کَرَم و بخشندگی داری
گویا نافرمانی نشدی...
❤️
💠 #حرفهایگفتنی🔖
🗒
💢 به ناچار، چار دست و پا میشوم و میگویم:
بیا اسب سواری!🐴
آخ جونی میگوید و با زحمت روی کمرم سوار میشود.🐎
او این بازی را خیلی دوست دارد اما من نه!
راستش را بخواهید احساس میکنم نقش اسب برای زانوهایم خوب نیست.😒
ده پانزده دوری که خانه را بالا و پایین میکنم؛ مرا به این اطمینان میرساند که انسان بودن خیلی بهتر از اسب بودن است؛🙄
اما میدانم تا ایده جذاب تری نداشته باشم بیخیال اسب سواری نمیشود.😶
در لابلای فایلهای خلاقیتم به دنبال ایدهای میگردم که،
همسرم نجاتم میدهد....
💢
📚 ادامه یادداشت را در لینک زیر دنبال کنید😊👇
https://rasanews.ir/002ioe
📝یادداشت
📺🎞 سینمایِ ترازِ انقلاب
#قسمت_اول
وقتی صفحات تاریخ معاصر را ورق میزنیم،📑 این نکته بهروشنی، خودنمایی میکند که
انقلاب اسلامی مهمترین و کلیدیترین نقطه عطف تاریخ کشور ماست.
نقطه عطفی که همه شئون جامعه ایرانی را (از جمله: اقتصاد، سیاست و فرهنگ) تحتالشعاع خود قرارداد.
البته شاید درستتر این باشد که بگوییم تغییر سیاست و اقتصاد محصول تغییر فرهنگ بود؛
یا به عبارتی
فرهنگ، بسترساز به ثمر نشستن انقلاب اسلامی بود.
بسترسازیای که امام خمینی (ره) حدود بیست سال قبل از 57 با خوانش متفاوت و متقنی که از اسلام ارائه داد، شروع آن را رقم زد؛
بنابراین اگر عامل اصلی پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را، تغییر ارزشها و باورهای جامعه (فرهنگ) بدانیم بیراه نگفتهایم.
از آن گذشته، باید به این نکته توجه داشته باشیم که همانطور که کارکرد تغییر در نگرش جامعه قبل از انقلاب، پیروزی انقلاب اسلامی بود؛ آبیاری این نهال زیبا (که اکنون به درختی شکوهمند تبدیل شده است) جز با رشد فرهنگ دینی جامعه میسور نخواهد بود.
ازاینرو، رشد فرهنگی جامعه، همواره جزو مهمترین دغدغههای امامین جمهوری اسلامی بوده و هست.
✍ حسین رحیمی
📚 ادامه دارد...
✒️ @mywritings_128
📝یادداشت
📺🎞 سینمایِ ترازِ انقلاب
#قسمت_دوم
📌 سینما عنصری شکوهمند
یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین عناصر در فرهنگ جامعه، عنصر پر طمطراقی به نام سینماست.
عنصری که امام خامنهای (حفظه الله تعالی) در بیان اهمیت، از آن به عنوان کلید پیشرفت کشور یاد کردهاند.[1]
بنابراین؛ بدیهی است که غفلت از عنصر سینما، میتواند ضربات جبرانناپذیری را به بدنه فرهنگ جامعه وارد آورد؛
و شاید به همین خاطر بوده است که حضرت امام خمینی، رهبر کبیر انقلاب اسلامی، به محض ورودشان به میهن اسلامیمان، نظر تاریخی معروفشان درباره سینما را بیان کردند که «ما با سینما مخالف نیستیم، با مراکز فحشا مخالفیم»[2].
سخنی که برخی از آن به عنوان نجاتدهنده سینما یاد کردهاند[3].
چراکه سینمای ورشکسته قبل از انقلاب، بعد از انقلاب در لبه پرتگاه نابودی قرار داشت زیرا یک پندار غلط وجود داشت که انقلاب اسلامی مخالف تمامی مظاهر تجدد (از جمله سینماست)
و امام خمینی (ره) با این جمله، هدف را روشن و مسیر را برای تشکیل سینمایی با هویت اسلامی بازنمودند.
مسیری که بعد از گذشت چهل و یک سال از عمر انقلاب اسلامی، هنوز به آن نتیجه مطلوبی که باید نرسیده است.
___________________________
[1] دیدار مقام معظم رهبری با سینما گران 23 خرداد 1385
[2] سخنرانی در بهشت زهرا ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ به محض بازگشت به میهن اسلامی
[3] داریوش مهرجویی (کارگردان فیلم گاو): نه تنها نظر من، بلکه نظر تمامی مورخین این است که حضرت امام خمینی (س)، خط مشی سینمای ایران را مشخص کرد که چگونه باشد، ایشان دلیل وجودی سینما را مشخص کرد که عامل تعیینکننده مهمی بود. در آن زمان، همه مانده بودند که چه کار کنند.
📚 ادامه دارد....
✒️ @mywritings_128
📝یادداشت
📺🎞 سینمایِ ترازِ انقلاب
#قسمت_سوم
سینمای پس از انقلاب، از نقطه صفری شروع شد که بر بستر همان مسیر قبل از انقلاب (البته با شتاب و سرعت بسیار کمتر) قرار داشت.
به بیانی دیگر، سینمای اکنون ایران، تولیدات مناسب و خوب فراوانی دارد
اما کلیت آن تراز انقلاب اسلامی نبوده و نیست.
چرا که به بیان رهبری معظم انقلاب، سینما و بهطورکلی هنر، نباید در خدمت شهوت و خشونت و ابتذال و استحالهی هویت انسان و جامعه باشد.[4]
اتفاقی که بعد از گذشت این سالها، گاه و بیگاه شاهد آن بوده و هستیم.
البته نباید از حق بگذریم که در طول سالهای پس از انقلاب، محصولات نسبتاً مطلوبی (در راستای پیشبرد اهداف انقلاب) تولید شده است.
محصولاتی چون:
آژانس شیشهای، بچههای آسمان، قلادههای طلا، یتیمخانه ایران، به وقتشام، بیستوسه نفر و... که همواره موردتمجید و تعریف علاقهمندان به انقلاب بوده و هست؛
اما حقیقت آن است که کمیّت این محصولات، نسبت به محصولات مروج فکر و اندیشه لیبرال، بسیار اندک است.
از آن گذشته، مشکل حائز اهمیت دیگر این است که به دلایلی چون بایکوت شدن بازیگران تولیدات به اصطلاح ارزشی سینما، از سوی دیگر فعالان این عرصه، تعداد این تولیدات در سالهای اخیر در روند نزولی قرار گرفته است و آنچه که معلوم است، این است که خروجی این وضعیت، چیزی جز سینمای تراز انقلاب اسلامی خواهد بود.
از این روست که وقتی بیانات امام راحل و رهبری را درباره سینمای تراز انقلاب اسلامی مرور میکنیم، بهوضوح مییابیم که محصولات امروز سینمای ایران با آنچه که باید باشد، فرسنگها فاصله دارد.[5]
___________________________
پینوشت
[4] بیانات در دیدار جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر 1 مرداد 1380
[5] مضمون سینما باید در جهت اصلاح کشور و جامعه باشد؛ اگر انتقاد هم انجام میگیرد، این انتقاد با این نگاه باشد و آن وقت من تصور میکنم اختلافات بر سر اینکه «آیا انتقاد بکنیم؟ اسم این انتقاد سیاهنمایی است یا نقنقوگری است یا نیست؟» کم خواهد شد؛ به خاطر اینکه وقتی نیت، نیت اصلاح و پیشرفت بود، این نیت خودش را در اثر نشان خواهد داد. بنابراین، این فاصله کم خواهد شد. (دیدار با سینما گران 23 خرداد 1385)
📚 ادامه دارد...
✒️ @mywritings_128
📝 یادداشت
📺🎞 سینمایِ ترازِ انقلاب
#قسمت_چهارم
اصلاً شاید گزافه نباشد اگر بگوییم،
سینمای امروز (در خیلی از موارد) هدفی جز شکستن تابوهای فرهنگ ایرانی-اسلامی جامعه ما را ندارد.
بهعنوانمثال: بسیار شاهد این بودهایم که یک محصول سینمایی (محصولاتی چون عرق سرد، رحمان 1400، چهارانگشت و...)
اصلیترین و مهمترین ارزشهای انقلاب اسلامی را به چالش بکشد
و آنها را بیارزش تلقی کند.
تولیداتی که به بهانه طنز و کمدی، مملو از صحنههای زننده با محتوای جنسی پنهان (که آثاری به مراتب مخربتر از محتوای جنسی عیان دارد) هستند.
این اتفاق، استفاده از ابزار سینما در نقطه مقابل اهداف انقلاب اسلامی است.
نقطه اوج این ناهنجاری به حدی است که جشنواره سینمایی فجر را (که میبایست مظهر تام تولیدات سینمای تراز اسلام و انقلاب میبود) به مکانی برای بیان و ترویج گفتارها و رفتارهای هنجار شکنانه فرهنگی تبدیل نموده است.
شاید بتوان علت این اتفاق ناخوشایند را در این بیت جستجو کرد که
از کوزه همان برون تراود که در اوست.
وقتی تولیدکننده محصول سینمایی باوری به ارزشهای دینی نداشته باشد؛ و یا (از آن بالاتر) وقتی درخت سینما در لجنزار علومی چون لیبرالیسم و ماتریالیسم ریشه دوانده باشد،
میوهای جز دینستیزی از آن به ثمر نخواهد نشست.
چرا که نگاه این علوم به عالم هستی، فراتر از ماده و اقتضائات آن نرفته و نمیرود.
به همین خاطر است که آزاد نبودن مظاهر تبرج و لااُبالیگری در همین سینمای نیمبند ایران، همواره مورد اعتراض سینماگران ما بوده است.
سینماگرانی که چشم ایده آل نگرشان به سینمای دنیازده غرب است و تمام دغدغهشان رها کردن سینما از قیود دینی و رساندن سطح سینمای کشور به هالیوود (از حیث بیقید و بندی) است.
همین امر موجب شده است که سینمای امروز جامعه ما، بیش از آنکه در خدمت «تحویل تربیت طاغوتی به تربیت انسانی-اسلامی»[6] باشد، مروج فرهنگ لیبرال غرب باشد.
____________________________
[6] صحیفه امام ج ۹ ص ۱۳۷
✍ حسین رحیمی
📚 ادامه دارد...
✒️ @mywritings_128
📝یادداشت
📺🎞 سینمایِ ترازِ انقلاب
#قسمت_پنجم
البته این ترویج را با روکش و پوشش شیک طنز، نقد اعمال کرده و میکنند؛
اما اتفاقی که در عمل شاهد آن هستیم، این است که سینما درحال پیمودن همان مسیر سقوطی است که قبل از انقلاب اسلامی، با فیلمفارسی به قعر ورشکستگی رسید
اگرچه این روند بعد از انقلاب (به واسطه نظارت و مطالبه عناصر فرهنگی و مردم) به کندترین شکل ممکن درحال پیشرفت است اما این کافی نیست؛
زیرا نتیجه حاصله (هرچند کند) به نفع اصلاح ملت و کشور نیست.[7]
بر همین اساس، شاید بتوان گفت، تنها راه رهانیدن عرصه فرهنگ از این دام و جلوگیری از عدم تکرار ورشکستگی فرهنگی سینما در سالهای آینده
و به خدمت گرفتن رسانه ارزشمند و پرظرفیت سینما «در راستای تقویت ارزشهای دینی و ملی»[8] باید سینمایی با الزامات دین مبین اسلام
و درعینحال غنی از جذابیتهای عینی ملموس تعریف نمود.
اتفاقی که تلاش بالایی در جهت هماهنگ نمودن دو عنصر دین و رسانه را میطلبد.
البته برای اصلاح وضعیت موجود سینما نیز؛
میتوان از نقد گفتمانی محصولات سینمایی، به آن صورت بهره برد که تولیدات ناهمخوان باارزشهای ناب جامعه، با ادبیاتی منتقدانه به چالش کشیده شده و از کیفیت اثرگذاری این تولیدات بر جسم واگن فرهنگ جامعه تا حد زیادی کم نمود.
اگرچه نظارت دقیق مسئولان سینمایی بر تولیدات این رسانه پر مخاطب، میتواند تا حد زیادی از نشر این نوع تفکرات در جامعه جلوگیری کنند؛
اما متأسفانه، در عمل نه تنها رفتار برخی از این مسئولین از اکران فیلمهای داعیهدار فرهنگ غرب جلوگیری نمیکنند
بلکه موجب میشود مخاطب به دیدن آنها حریص شده و با دقت بیشتری جریان فیلم را دنبال نماید.
اتفاقی که شاید به دلیل باورمند نبودن سیاستگذاران سینمایی به ارزشهای والای انسانی دین مبین اسلام و در نگاهی دقیقتر، ❌غربزده بودن دستاندرکاران اجرایی عرصه فرهنگ کشور است.
⭕️عدم باوری که محصولش رشد روزافزون تولیدات سینمایی مغایر با شئون فرهنگی ایرانی-اسلامی جامعه ماست.
__________________________
[7] امام خمینی ره: سینما باید در خدمت اصلاح ملت و کشور باشد (صحیفه امام ج ۸ ص ۴۹۶)
[8] دیدار مقام معظم رهبری با سینما گران 23 خرداد 1385
💠 والسلام
✍ حسین رحیمی
✒️ @mywritings_128
🌐 لینک یادداشت 🔸سینمای تراز انقلاب اسلامی🔸 در سایت خبری راسخون:
https://rasekhoon.net/article/show/1496550
✒️ @mywritings_128
✳️این روزها، در دعای پس از هر فریضه میخوانیم:
{ اللَّهُمَّ اقْضِ عَنَّا الدَّیْنَ وَ أَغْنِنَا مِنَ الْفَقْرِ إِنَّکَ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ.}
❓❓اما سوال اینجاست که فقر و نیازمندی ما، به چه میزان است؟
خداوند مهربان در آیه پانزدهم سوره فاطر میفرماید:
{ يَا أَيُّهَا النَّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَرَاءُ إِلَى اللَّهِ ۖ وَاللَّهُ هُوَ الْغَنِيُّ الْحَمِيد.}
لفظ "الله" جامعِ تمامیِ صفات و اسماء باریتعالی است.👈 و این یعنی همان اندازه که خدا بزرگ و قدرتمند و بینیاز است ما انسانها فقیر و نیازمندیم.
بنابراین؛ وقتی از خدا بینیازی را طلب میکنیم، درواقع خودِ او را طلب کردهایم.💗
و خدا نیز راه برآوردن این نیاز را از خیلی قبلتر به انسان آموخته است.
آنجا که میفرماید:
عبدی أطِعنی حتی أجعلُک مَثَلی ، أنا حیُُّ لا اَموت اَجعلُک حیّاََ لا تَموت، أنا غنیُُّ لا أفتَقِر أجعَلُک غنیّاََ لا تَفتَقِر، أنا مَهمَا أشاءُ یَکون أجعلُک مهما تشاء تَکون»
بنده من! از من اطاعت کن تا تو را مانند خود سازم.❣
من زنده هستم و هرگز نمىمیرم تو را هم مانند خود جاویدان خواهم کرد. من غنى هستم و هرگز فقیر نمى شوم تو را نیز بینیاز میکنم. من هر چه را اراده کنم مىشود، کاری میکنم که تو نیز هرچه را اراده کردی به وقوع بپیوندد». [جواهر السنیه، حرعاملی، ص ۳۶۱]
🌐 لینک یادداشت ♨️دوگانگی حقیقت و واقعیت♨️
🌀 نگاهی به ناهنجاری های اخلاقی سینمای ایران📽🎞📽
درسایت خبری 《راسخون》
https://rasekhoon.net/article/show/1509087
💟 دلنوشته
دست خالی آمدم🤲
📌تا چشم بر هم میزنم آسمان آبی روز، به سرخی غروب رنگ میبازد و شب بر سرم سایه میافکند. شبی که همه ذرات وجودم، خنکای رحمتش را از لابلای مولکولهای اکسیژنی که تنفس میکنم حس میکنند.
🌙امشب شب آخر است. شبی که اگر غفلت کنم و با او نباشم، نمیدانم شاید حسرتش تا هزاران ماه بر سینهام سنگینی کند.
نمیخواهم با دست خالی روبرویش بنشینم. دوست دارم هدیهای، تحفهای، چیزی برایش در طبق اخلاص بگذارم.🎁 فکر میکنم، تمام ثانیههای عمرم را به دنبال دستمایهای زیر و رو میکنم. به امید چیزی که بتوانم عرق شرم پیشانیام را در پس آن پنهان کنم. اما افسوس! چه بگویم که عمرم مصداق بارز این بیان شریف مولا امیرالمومنین علیه السلام است که فرمود: وَقَدْ اَفْنَيْتُ عُمْري في شِرَّةِ السَّهْوِ عَنْكَ، وَاَبْلَيْتُ شَبابي في سَكْرَةِ التَّباعُدِ مِنْكَ.
❇ به ناچار به سمت قفسه کتابخانهام میروم (تنهایی جایی از خانه ام که همیشه بوی او را میدهد).
📚کتابهایم ورق می زنم که شاید بتوانم از سطری ایدهای بگیرم و بر دستهای خالیام بگیرم و به محضرش پیشکش کنم.
نمیدانم کجا و چطور اما چشمم به داستان هدیه بردن مورچهها🐜 برای حضرت سلیمان نبی علیه السلام میافتد. همان روزی که حضرتشان به مُلک و پادشاهی رسیدند و هر قبیلهای (اعم از انسانها و حیوانات) هدیه ای را به محضرشان تقدیم کردند. مورچه ها در آن روزگار با یک ران ملخ🦗 (لذیذترین غذایشان) بر سلیمان نبی وارد شدند.
فکر کردم اما محبوب من بینیازتر از سلیمان است و من در مقابل او حتی از یک مورچه ناتوانتر.
✒️ @mywritings_128
💟 دلنوشته
دست خالی آمدم🤲
#قسمت_دوم
📌نا امیدتر از قبل کتاب را میبندم. چشمم به جملهای میافتد که سالها پیش پشت جلد کتابم نوشته بودم.
⬅️ وَفَدتُ عَلی الکَریمِ بغَیرِ زادٍ
مِنَ الحَسَناتِ والقَلبِ السَلیم
وحَملِ زادٍ اَقبَحُ کُلّ شئٍ
اِذا کانَ الوَفودُ علی الکَریم
❇
⬅️ بر شخصی کریم وارد شده ام
بدون هیچ زاد و توشه ای
نه حسنهای آورده ام نه قلبی سلیم
چرا که زشت ترین کار این است
که در پیشگاه کریم با زاد و توشه حاضر شوی
(بیت شعری که حضرت علی پس از دفن سلمان با انگشت خود بر قبر ایشان نوشتند.)
💡آرام گرفتم! این همان چیزی بود که به دنبالش بودم.
من، بنده روسیاه و گنهکاری که حضرت دوست بر سرش منت نهاده و او را در آخرین #شب_قدر ، به همنشینی با خود خوانده است؛ فقیرتر از آنم که چیزی برای عرضه به پیشگاه با عظمتش داشته باشم.
برای چون منی که جز گناه و سرافکندگی دسترنجی ندارم این جمله مولا بهترین راهنما بود.
خدایا!
دست خالی🤲، جای بیشتری برای عطا دارد.
#ای_که_مرا_خوانده_ای_راه_نشانم_بده
✒️ @mywritings_128
عید است و دلم خانۀ ویرانه بیا 🧱
این خانه تکاندیم ز بیگانه بیا ⛺
یک ماه تمام میهمانت بودیم 🌕
یک روز به مهمانی این خانه بیا 🏕
🌺همراهان عزیز، عیدتون مبارک🌺
✒️ @mywritings_128
🔅🔆🔅🔆🔅🔆🔅🔆🔅🔆🔅
📝یادداشت
📱💻فَجازی، مسلخِ باورها✏️
🤔
🔸#با_ما_همراه_باشید
✒️ @mywritings_128
📝یادداشت
📱💻فَجازی، مسلخ باورها
#قسمت_اول
📌 مسلخ باورها
تقریباً اکثر مردم جامعه با مواد مخدر و آثار مخربشان آشنایی دارند.
موادی که تشخیص خودشان و یا تشخیص مصرف کنندگانشان، نیازی به تخصص نداشته و با کمی دقت میتوان حضورشان را در جامعه حس کرد. اما این همه ماجرا نیست.
دنیای امروز، دنیای سلطه و قدرت طلبی است، دنیایی که خیلیها به دنبال برتری و سروری بر دیگران هستند و حاضر هستند در راه رسیدن به این هدف، هر مانعی را از سر راه خود بردارند و برای حذف این موانع از راهها و ابزارهای مختلفی را به کار میبرند.
یکی را با جنگ،
یکی را با تهدید،
یکی را با مذاکره
و یکی را با تغییر باورها
و به راستی این راه آخر، مسیری به مراتب مخربتر از دیگر روشهای نامبرده شده است.
🔆خیلی روشن است که بزرگترین خطر برای مستکبران دنیا، نیروی ارادهای است💪 که تا پای جان به مقابله با این شیطان صفتان خواهد پرداخت.
نیرویی که در وجود تک تک مردم جامعه باورمند به ویژه جوانان یافت میشود.
و اگر این باورمندی نباشد، تسلط بر آن جامعه کار سختی نخواهد بود.
بنابراین همه مشکل استکبار برای مقاومت افرادی که برای آنها تره هم خورد نمیکنند، همین باورهای شان است. 👈 به همین دلیل طبیعی است که برای ریشه کن کردن یا تغییر این باورها، دست به کار شده و با تمام قوا به میدان بیایند.
📚ادامه دارد...
✍حسین رحیمی
✒️ @mywritings_128
📝یادداشت
📱💻 فَجازی، مسلخ باورها
#قسمت_دوم
📌 بستری مناسب
از آنجایی که تغییر باورهای یک جامعه، نیازمند فعالیتی همه جانبه و دقیق و کارآمد است،👈 باید بستری برای این فعالیت ایجاد می کردند که مرتعی و جولانگاهی جامع برای همه شیطنتها و برنامهریزیهایشان باشد.
این بستر چیزی نیست جز اینترنت.🌐
فضای اعتیادآوری که با دربرداشتن انواع و اقسام جاذبهها،
احساسات جامعه را تحریک و با وابسته کردن مخاطبانش احساس نیاز به خود را در ذهن آنها نهادینه کرده
و پس از مدتی، باورهای آنها را تغییر میدهد
و گاه آنقدر در این کار حرفهای عمل میکند که واقعا نمیتوان فهمید باورها از چه زمانی تغییر کردند.🤔
چراکه تأثیر گرفتگان این مخدر به راحتی قابل تمیز از سایرین نیستند.
💡 به عنوان مثال با طرفداری از بخش عظیمی از باورهای جامعۀ شیعی، مخاطب را قانع میکنند که ایشان را با خود هم عقیده بداند،👈 بعد با سوألی مغرضانه، زیرآب بخش دیگر باورهاش را میزنند؛
کاری که با جنگ فیزیکی ابداً نمیتوانستند انجام دهند و همین شبهه افکنی کمکم بخش زیادی از باورهای جامعه را به نفع استکبار تغییر میدهد و آن وقت است که مردمِ همین جامعه مقاوم، خیال میکنند با دادن افسارشان به دست استکبار به فلاح و رستگاری خواهند رسید.😯
📚 ادامه دارد...
✍ حسین رحیمی
✒️ @mywritings_128
📝یادداشت
📱💻 فَجازی، مسلخ باورها
#قسمت_سوم
💡مثال دیگر 👈 نمایش دروغین آرامش و لذت جویی بیدغدغه در جوامع خوشان از طریق سایتهای تفریحی و حتی مستهجن است.
نمایشی که با تحریک عواطف و شهوات جامعه به خصوص مخاطبان جوان،
بذر نفرت از آرمانهای برخاسته از دین و علاقهمندی به باورهای مِنهای خدا و معاد را در دل آنها کاشته
و میوهاش میشود مخالفت با مقاومت و علاقه به سازشکاری.
البته نیاز به استدلال ندارد که ابزاری مانند اینترنت، میتواند دستمایه جبهه مقاومت قرار گرفته و با آن در جهت تقویت باورمندی جامعه بهرهبرد،
اما این مهم در صورتی اتفاق میافتد که استفاده از این بسترِ فراگیر و پر مخاطب، دغدغه اصلی همه کسانی باشد که قدرت و توان مقابله با هجوم نرم دشمن را دارند.
چرا که اگر این طیف دغدغهمند، اینترنت را خط مقدم جنگ فرهنگی علیه باورهای جوامع دین مدار ندانند،
جذبههای شیطانی این فضا،
سرابی است که دائما هَل مِن مخاطب میطلبد و آرمانهای شان را به مسلخ کشانده و بیرحمانه سر میبُرد.
💠والسلام
✍حسین رحیمی
✒️ @mywritings_128
♥️ دلنوشته
🌅 آفتاب در حجاب
#قسمت_اول
از وقتی خودم را شناختم، دخیل دلم لابلای گرههای پنجره فولادش جامانده و مرغ روحم در میان بال و پر ملائکی که #صحن_انقلاب را فرشکردهاند، گم است.
حریم امنش کهربایی دارد که کاه وجودم(وقتی از دنیا نا امید و خالی میشود) را به سمت خود میکشد.
معمولا در این مواقع، با شوقی غیر قابل توصیف، هزاران کیلومتر را تا گوشه امن پارکینگ شارستان طی میکنم که خستگی روحم را در زلال آب حوض صحن آزادی بشورم و پر شوم از نور وجودش مهربانش.
این قصه تمام زندگی من است.
✒️ @mywritings_128
#قسمت_دوم
حالا شما فرض کنید لبتشنهای را که تا لب چشمه رفته باشد و نتواند سیر دلش آب بنوشد.
حال و روز این روزهای من حال همان لبتشنه است!
یک ماهی میشود که از پشت دربهای بسته رواقش زیارت وداعم خواندم
اما هنوز دلم مالامال از شکوائیههایست که با یک نگاه به ضریح زیبا و منحصر بهفردش، از غدههای اشکیام سر بازمیکرد.
میدانم که بُعد منزل نبُوَد در سفر روحانی؛ میدانم که امام رضا از رگ گردن هم به من نزدیکتر است.
اما
قصه، قصه عادت است.
راستش را بخواهید، من اگر عقلم را هم بتوانم قانع کنم چشمانم را نمیتوانم.
چشمانی را که به دیدن نور سبز داخل ضریح کبریاییاش احتیاج دارد؛ برای ادامه حیات!
چشمانی که با همه وجود به این مصرع باور دارد که:
شهر بییار مگر ارزش دیدن دارد؟
آقا جان!
اگر کرونا برای اثبات عجز و ناتوانیمان به جانمان افتاده، ما به این عجز معترفیم.
به جان کبوترانت قسم از دوری حرمت مانند اسپند روی آتشیم.
جمع کردن بساط این ویرویس منحوس که برای شما کاری ندارد.
بس است هرچه تنبیه شدیم.
شما را به جوادتان قسم!
تصویر واقعی ضریحتان را به چشمانمان گناه الوده ما پس بدهید؟
غلط کردیم که قدر نعمت ندانستیم.
💠 والسلام
✍حسین رحیمی
✒️ @mywritings_128
#واقعه_گوهرشاد 💔
#قسمت_اول
به دنبال نامگذاریِ #۲۱_تیرماه، به عنوان #روز_عفاف_و_حجاب، به این واقعه ی پرسروصدا برخوردم.🔥
واقعه ای که هنوز هم که هنوز است، سوزناک است و توجه هر انسانی را به خود جلب میکند؛ پیروِ این حرکت✊، به مطالعه مقالاتی که در این زمینه نگاشته شده، پرداختم و خلاصه ای از آن را برایتان شرح میدهم:👇
بهدنبال وضعِ قوانینِ #ضددینیِ #رضاخان، مردم جامعه کم و بیش با #تجمعاتِ خود به این سیاست ها معترض بودند؛ #مشهد به چند دلیل به اوج این اعتراضات رسید؛
_وجود حوزه علمیه باقدمت و علمای سیاسی☝️
_قانون های ضددینی رضاخان✌
_اجباری شدن کلاه شاپو🎩
_دستگیری آیت الله قمی و تبعید ایشان🔗
_وجود سخنرانیهای بسیار محرک🎤
_برگشت رضاخان از ترکیه و تحت تاثیر محیط بیبندبار آنجا و تلاش برای ترکیه کردنِ ایران😞
طبق گفته ها، مردم و علمای بسیاری در صحن مسجد گوهرشاد تحصن کردند و اعتراض خود را به تشبه به لباس کُفار (که #حرام بود) و تمام سیاست های ضددینیِ رضاخان، اعلام کردند.
اول از همه حکومت از درِ #مذاکره وارد شد وقتی دید همه حرفشان یکی است ✊☝️و قدمی به عقب برنمیدارند، آن #فاجعه ی خونین و وحشیانه به وقوع پیوست.😞
پ.ن: ⭕نکته۱: #علمای آن زمان در #سیاستها نقش بسزایی داشتند که نمونه های بسیاری در تاریخ معاصر خودمان داریم؛ و شروع این حرکت ضد حکومتی(که بر #دین و #دیانت مردم دست گذاشته بود)از سوی علما بود و آنها #روشنگری را از وظایف خود میدانستند.
⭕نکته۲: مردم هم پیروِ حرفِ علما بودند بهعبارت دیگر، به علما #اعتماد داشتند و میدانستند #حافظ_دین شان و #امانتدار خوبی ند.
#واقعه_گوهرشاد 💔
#قسمت_دوم
⭕نکته۳: دلایل و علل این اتفاق است که همه مربوط به دین مردم میشود دین و مردم باهم عجین بودند؛ اگر جایی تشخیص میدادند دین درخطر است از خود #غیرت به خرج میدادند و با #جان_شیرین خود پای حرفشان میایستادند.
⭕نکته۴: این واقعه نشان میدهد که دینِ یک مسلمان از #سیاست جدانیست؛ چه بسا سیاستی که لباسِ دین نداشته باشد رو به زوال میرود. مردم هم این را قبول دارند چون دین را میفهمند و حسابِ دین را از #مظاهرِ_دینی (کسانی که اَدای دینداری درمیآوردند) جدا میکنند.
⚫خلاصه اینکه متاسفانه رفتارها،سیاستها، منشها و برخوردهای اشتباه ما دینداران، باعث جدایی دین از مردم شده است.
🟢روز عفاف وحجاب، ریشه در دینداری مردم ما دارد.
پ. ن:درابتداخلاصه ای از پژوهش آقای #دکتر_یوسف_متولی_حقیقی ،استاد دانشگاه وپژوهشگر تاریخ معاصر ایران استفاده کردم البته ایشان پژوهشی مفصل از تاریخ تحولات سیاسی_اجتماعی مشهداز #انقلاب_مشروطه تا #انقلاب_اسلامی دارند.
✍ وفا محمدی
https://www.instagram.com/p/CCgDJrJj31T/?igshid=1dzn1bf29h516
✒️ @mywritings_128