eitaa logo
آموزه های دینی شامل احکام-اخلاق_اذکارومعارف دین N_Ashrafi
435 دنبال‌کننده
7.7هزار عکس
5.7هزار ویدیو
64 فایل
بیان تفسیر آیه به آیه قرآن -احکام -سخنرانی های کوتاه -بیان احادیث وادعیه ومطالب ارزشمنددیگر @a_s_h_2 کپی مطالب مجاز @n20011
مشاهده در ایتا
دانلود
ـ⁣⁣⁣⁣☘️⁩🌼‌☘️⁩🌼‌ ـ⁣⁣⁣⁣⁩🌼‌☘️⁩🌼‌﷽ ـ⁣⁣⁣⁣‌☘️⁩🌼‌ ـ⁣⁣⁣⁣🌼 حکم قمه‌زنى برای امام حسین(ع) چیه؟ 📚 مشهور مراجع: هر کاری که باعث وَهْن و بدنام شدن مذهب شیعه بشه اشکال داره و حرامه. 📚 مقام معظم رهبری: قمه‌زنی 🔸 از نظر عرفی از مظاهر و نمادهای حزن و اندوه و ناراحتی حساب نمی‌شه. 🔸 سابقه‌ای هم در عصر ائمه(علیهم‌السلام) و زمان‌های بعد از اون نداره. 🔸 تأییدی هم به شکل خاص یا عام از معصومین(علیهم‌السلام) در موردش نرسیده. 🔸 در این زمان و روزگار هم موجب وَهْن و بدنام شدن مذهب شیعه می‌شه. ⭕️ بنابراین در هیچ حالتی جایز نیست. 👈 نکته: در کشورهای غربی وقتی می خوان شیعه رو بکوبن از تصاویر قمه زنی استفاده می کنن، خود همین شاید نشون بده که این کار باعث بدنام شدن مذهب اهل بیت(ع) هست یا نه. 🔺 رهبری، اجوبة‌الاستفتائات، س1459؛ وحید، استفتای شفاهی از دفتر؛ مکارم، استفتائات، 1/505، س1646؛ خوئی، صراة‌النجاة، 1/432، س1183؛ تبریزی، استفتائات، 2/454، س1850؛ بقیه مراجع، استفتائات جامعة‌الزهرا، مجموعه16، ص45؛ امام، استفتائات، ج3، ص582، س38. ⬅️ احکام به زبان خیلی ساده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 عذاب وجدان ناشی از سقط جنین چگونه قابل جبران است؟ 🔻 توضیحات حجت‌الاسلام رضا یوسف زاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دو علت اصلی برای جدا بودن قبر گفته شده است که عبارتند از ... پس از آنکه عمر بن سعد نیروهای خود را از کربلا بیرون برد، گروهی از بنی اسد که در آن منطقه زندگی می کردند، آمدند و شهدا را دفن کردند، امام حسین(ع) را در همین مکانی که الان می بینید دفن کردند، علی اکبر را پایین پای امام حسین دفن کردند، شهدای دیگر را در یک قبر بزرگ دفن کردند و ابوالفضل العباس را در همانجایی که به شهادت رسید دفن کردند. بنی اسد حبیب بن مظاهر را نزد سر امام حسین (ع) دفن کردند و او را به همراه شهدای دیگر در آن قبر بزرگ دفن نکردند چون نسبت به حبیب احترام فوق العاده ای داشتند و حبیب از همین بنی اسد بود. بنی تمیم حر بن یزید را در این مکانی که الان موجود است ، دفن کردند و او را به همراه شهدای دیگر در آن قبر بزرگ دفن نکردند. بنی تمیم نسبت به حر بن یزید احترام خاصی قائل بودند . حر از همین بنی تمیم بود و همین بنی تمیم نگذاشتند سر حر بن یزید را از بدن جدا کنند با اینکه سرهای همه شهدا را از بدن جدا کردند. (المجالس السنیه ، سید محسن عاملی، ص 119، مجلس 73) این می رساند که این دو شهید به دست قوم و قبیله خود به این صورت دفن شده اند. برخی اعتقاد دارند که علت اصلی جدا بودن قبر حر بن یزید از قبر امام حسین(ع) این است که چون حر صاحب مقامات معنوی خاصی است ، خداوند خواسته است که او بارگاه مستقل داشته باشد تا اولیای الهی او رابطور مشخصی زیارت کنند. (الحر بن یزید الریاحی، نوشته علی محمد علی دخیل ، ص 41، بیروت ، لبنان) بر این اساس این خواست خدا بوده که مرقد حربن یزید زیارتگاه مستقلی برای زائران باشد و حق هم همین است زیرا در میان آن همه شهید ، فقط حربن یزید موقعیت خاصی دارد. حر کسی است که با یک هزار سواره نظام برای جنگ با امام حسین (ع) آمده بود.(تاریخ طبری، ج 4، ص 302، هشت مجلدی) این فرمانده با این موقعیت ، ناگهان منقلب می گردد و به سوی امام حسین(ع) می آید و در این راه جان خود را فدا می کند. (بحار ، ج 45، ص 10 و 14) کدامین شهید چنین بود؟ پس سزاوار است که او مستقلا زیارت شود و این نکته به دلها سپرده شود که انسان در هر مقامی که باشد، می تواند به سوی خدا برگردد. بنابراین دو علت برای جدا بودن قبر حر گفته شده است: الف. اهتمام قوم و قبیله اش ب. لطف الهی خبرگزاری برنا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سـ🥀ـلام ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین علیه السلام تسلیت🥀 امروز چهارشنبه ☀️  ۲۰  تیر   ١۴٠۳   ه. ش   🌙 ۴ محرم   ١۴۴۶  ه.ق 🌲   ۱۰  ژوئیه  ٢٠٢۴   ميلادی
💠 نور (محسن قرائتی)💫 يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ كُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ «توبه آیه119» اى كسانى‌كه ايمان آورده‌ايد! از خدا پروا كنيد و با راستگويان باشيد. نکته ها در روايات شيعه و سنى آمده است كه مقصود از «الصَّادِقِينَ»، محمّد صلى الله عليه و آله و آل‌محمّد عليهم السلام مى‌باشند. آيه 177 سوره‌ى بقره، اهل ايمان، انفاق، نماز، وفاى به عهد و صبر در برابر مشكلات را صادق مى‌شمارد و آيه 15 سوره حجر و 8 سوره حشر، مهاجرانِ رنج كشيده و جان بركف را «صادق» شمرده است. پیام ها 1- دوستى، همنشينى و همراهى با راستگويان، يكى از عوامل تربيت و جلوگيرىِ انسان از انحراف است. «اتَّقُوا اللَّهَ وَ كُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ» 2- از رهبران الهى جدا نشويم. «كُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ» 3- رهبران الهى معصوم هستند، وگرنه خداوند فرمان نمى‌داد با آنان باشيد. «1» «كُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ» 4- تكامل جامعه در سايه‌ى ايمان، تقوا و اطاعت از رهبر معصوم است. «آمَنُوا، اتَّقُوا، مَعَ الصَّادِقِينَ» 5- در هر زمان بايد معصومى باشد كه مسلمانان با او همراه باشند. «كُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ» «1». شگفت از فخررازى كه مى‌گويد: معصوم، فرد خاصّى نيست، بلكه اجماع امّت از خطا معصوم است!! آيا اجتماع افراد جايزالخطا و فاسق، عصمت‌آور است؟ تفسير نور(10جلدى)، ج‌3، ص: 519
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
D1737390T11642126(Web)-mc.mp3
2.16M
●━━━━━━─────── ⇆ㅤ ◁ ㅤ❚❚ ㅤ▷ㅤ ↻ |⇦• ماجرای حرّ در عاشوراء 👤 مرحوم استاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 گرفتن تسهیلات بانکی ❓سؤال: 🔻از نظر شرعی آیا گرفتن وام کالا با سود ۲۴ درصد برای خرید اقلام ضروری منزل و.... اشکال دارد؟ 🔻آیا می‌توان وام را در امور دیگری غیر از موارد ذکر شده در وکالتی که به بانک داده می شود، خرج کرد؟ 🎙 حجت الاسلام و المسلمین سید 🌸مرکز پاسخـ۱۸۰۲ـگویی ✍ پاسخگوی‌آنلاین‌به‌سوالات‌شرعی👇 @Pasokhgoo_1802
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 خواندن زیارت عاشورا در ایام عادت ماهانه ♻️ سوال: در ایام عادت ماهانه خواندن زیارت عاشورا چه حکمی دارد؟ ✍🏻 پاسخ: خواندن زیارت عاشورا، با داشتن عذر شرعی [حیض و جنابت] ، اشکال ندارد؛ ولی خواندن نماز زیارت در چنین ایامی صحیح نیست. 🔺 پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 💻 مرکز نشر احکام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 داستان سعید بن عبدالله 🎙 حجت الاسلام محمدهادی فلاح 💠برشی از برنامه ی 📡 برنامه گنج سعادت هر روز ساعت ۷:۴۰ پخش می شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
متن بیانات و حضرت آیت‌الله که در نماز جمعه تهران و در تاریخ پنجم آذر سال 1364 درباره بن حسن بیان فرمودند به شرح ذیل است. آن وقتى که حسین‌بن‌على علیه‌السّلام از اسب روى زمین افتاد - یعنى در آن لحظات آخر - و اسب بى‌صاحب امام حسین به خیمه‌ها برگشت، و زن و بچه و اهل حرم فهمیدند که حادثه براى حضرت ابى‌عبدالله پیش آمده، خب هر کدام یک عکس‌العملى نشان دادند. یک بچه‌ى یازده ساله‌اى بود که در آغوش امام حسین بزرگ شده بود؛ در حادثه‌ى کربلا ده سال از شهادت امام حسن مى‌گذشت. یعنى این بچه از یک سالگى در دامان عمو تربیت پیدا کرده بود و با عمو انس گرفته بود مثل پدر. شاید به خاطر این‌که بچه‌ى یتیم بوده امام حسین از فرزندان خودش هم بیشتر به او محبت مى‌کرده. خب پیدا است که یک چنین محبتى چگونه این بچه را سراسیمه کرد وقتى فهمید که عمویش در وسط میدان روى زمین افتاده، با شتاب آمد و رسید بالاى سر أبى‌عبداللَّه آن‌طورى که نقل کردند و نوشتند. هنگامى که این بچه رسید یکى از سربازان خبیث و قسى‌القلب ابن‌زیاد شمشیر را بلند کرده بود که بر بدن مجروح ابى‌عبدالله فرود بیاورد، این بچه در همین حال رسید که دید عمویش افتاده روى زمین و یک ظالمى هم شمشیر بلند کرده که فرود بیاورد، این بچه آنقدر ناراحت شد، آنقدر سراسیمه شد که این دستهاى کوچک خودش را بى‌اختیار جلوى شمشیر گرفت. اما این کار موجب نشد که آن حیوان درنده شمشیر را فرود نیاورد. شمشیر را فرود آورد، دست این بچه قطع شد. فریاد این بچه بلند شد، بنا کرد استغاثه کردن، اما این گرگ خونخوار به همین هم اکتفا نکرد، پشت سر این بچه رفت، بچه‌ى یازده ساله را روى زمین انداخت و او را به شهادت رساند. این‌جا بود که امام حسین خیلى منقلب شد، کارى هم از او برنمى‌آید، در مقابل چشم او این عزیز دلش را، این یتیم برادرش را، این بچه‌ى یازده ساله را دارند مى‌کشند، این بود که این‌جا دست به دعا برداشت و از ته دل این مردم را نفرین کرد. صدا زد «اللّهم أمسک عنهم قطر السماء» خدایا باران رحمتت را بر این مردم حرام کن...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا