eitaa logo
آموزه های دینی شامل احکام-اخلاق_اذکارومعارف دین N_Ashrafi
453 دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
5.1هزار ویدیو
64 فایل
بیان تفسیر آیه به آیه قرآن -احکام -سخنرانی های کوتاه -بیان احادیث وادعیه ومطالب ارزشمنددیگر @a_s_h_2 کپی مطالب مجاز @n20011
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️ فضائل دختر در کلام پدر 👤 مرحوم استاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استفتاء از آیت الله ❓ به یکی از دوستانم پولی قرض دادم و ایشان پس از چند ماه که قرض خود را برگرداند، مبلغی هم به عنوان هدیه به من دادند و پیشنهاد این کار و مبلغ هم از خودش بود آیا دریافت مبلغ اضافه ربا محسوب می شود؟ ✅جواب: اگر بر اساس پیشنهاد قرض گیرنده مبنی بر اهداء مبلغی هدیه، قرض داده باشید، دریافت مبلغ بیش از مقدار تورم جایز نیست ـ هر چند شما شرط نکرده باشید ـ ، اما در صورتی که بدون شرط یا قرار قبلی، قرض گیرنده مبلغی اضافه پرداخت کند، اشکال ندارد، هر چند دریافت آن مکروه است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
28.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📄خاطره گویی شنیدنی مادر شهیدان محمد رضا و محمود رضا حقیقی در تریبون مصلی نماز جمعه لواسانات 📆 جمعه 1402/02/22 برادران و خواهران عزیز حتما این ویدیو رو نگاه کنید عالیه.....خوش به سعادتمون که نوکر شهدا هستیم 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 | مکاشفه بزرگ ملاصدرا در حرم حضرت معصومه (علیهاالسلام) 🎥 روایتی از عنایت ویژه بانوی کرامت به حکیم فرزانه ملاصدرا، از بزرگان فلسفه اسلامی و از بزرگترین دانشمندان جهان 🗓 به مناسبت ۱ خردادماه، سالروز بزرگداشت [صدرالمتألهین]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠پرسش: برخی شبکه های ماهواره ای وابسته به بیت شیرازی از ارتکاب زنا توسط برخی از زنان پیامبران صحبت می کنند. آیا این مطلب صحت دارد؟ ✍️ جواد حیدری نکته ی اول: همه ی علمای بزرگ شیعه بر این مسئله اتفاق نظر دارند که زنان انبیاء هیچ‌کدام مرتکب عمل زنا نشده‌اند. البته کافر و جهنمی بودن برخی از زنان انبیاء از مسلمات است. نکته ی دوم: بعضی از منتسبین به علم در عصر حاضر، با استناد به بعضی از ادلّه ی ضعیف، چنین مطلبی را بیان می‌کنند که بعد از بیان نظر علمای بزرگ شیعه، حقیقت مطلب آشکار می‌شود. الف ): سید مرتضی (ره) : «واجب است زنان انبیاء از این حالت منزه باشند چون این عمل، از منزلت آنان می‌کاهد». (1) ب) : شیخ طوسی (ره) : «کسی که این عمل را به زنان انبیاء نسبت دهد ، خطای بزرگی را مرتکب شده است»(2) ج): علامه حلی (ره): « شایسته مقام نبوت این است که زنان پیامبر از این عمل منزه هستند وازهیچ کدام از همسران انبیاء چنین عملی واقع نشده است». (3) د) : آیت الله مکارم شیرازی : «ممکن نیست که خیانت کند همسر پیامبر به این معنا». (4) نکته ی پایانی: تمام دلائل نسبت زنا به زنان انبیاء را در فایل صوتی (نزاهت زنان انبیاء از زنا) توضیح داده ام. پی نوشت ها: 1. أمالی ، ج 2 ، ص 145 2. التبیان فی تفسیر القرآن ، ج 10 ، ص 52 3. المسائل المنهائیه ص 121 4. الأمثل في تفسير كتاب الله المنزل ، ج18، ص294 استاد جواد حیدری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سـ🌸ـلام روزتون پراز خیر و برکت🌸 🗓 امروز  سه شنبه ☀️  ٢   خرداد   ١۴٠٢   ه. ش   🌙 ٣   ذیعقده    ١۴۴۴  ه.ق 🌲   ٢٣    می   ٢٠٢٣    ميلادی
💫 نور (محسن قرائتی)⚡️ سيماى سوره‏ اعراف‏: اين سوره دويست و شش آيه دارد و از سوره‏ هاى مكّى است. در اين سوره از اصحاب اعراف و داستان اعراف (آيه 46 و 48) سخن به ميان آمده، لذا به «اعراف» نامگذارى شده است. اين سوره سوّمين سوره‏ اى است كه با حروف مقطّعه آغاز مى‏ شود و اوّلين سوره از سوره‏ هاى سجده ‏دار قرآن است و در آيه‏ ى آخر آن، سجده مستحبّ وارد شده است. از ميان يكصد و چهارده سوره‏ ى قرآن، هشتاد و شش سوره در مكّه نازل شده است كه معمولًا درباره‏ ى اصول عقائد و مبارزه با شرك و توجّه دادن به مقام انسان و امثال آن بحث مى‏ كند. در اين سوره همچنين به ماجراى آدم عليه السلام با ابليس، داستان حضرت نوح، هود، صالح، لوط، شعيب و موسى عليهم السلام، بيان اصول و مبانى دعوت پيامبر اسلام و شرح احوال قيامت، توبه و اصلاح خويشتن، موضوع عرش، ميزان، عالم ذرّ و پيمان خداوند با انسان و بيان قرآن و عظمت آن و اعراف و اصحاب اعراف اشاره شده است. المص «اعراف آیه 1» الف، لام، ميم، صاد. كِتابٌ أُنْزِلَ إِلَيْكَ فَلا يَكُنْ فِي صَدْرِكَ حَرَجٌ مِنْهُ لِتُنْذِرَ بِهِ وَ ذِكْرى‌ لِلْمُؤْمِنِينَ «اعراف آیه 2» (اين) كتابى است كه به سوى تو نازل شده، پس در سينه‌ات تنگى (و شك وترديدى) از آن نباشد، تا به وسيله‌ى آن (كتاب)، بيم دهى و براى مؤمنان تذكّر و پندى باشد. نکته ها از مجموع 29 سوره‌اى كه با حروف مقطّعه آغاز شده، بعضى با حروف «الم» و بعضى با حرف «ص» شروع شده است؛ امّا اين سوره با مجموعه‌ى «المص» آغاز شده كه شايد بيانگر آن باشد كه آنچه در تمام آن سوره‌ها مى‌باشد، در اين سوره نيز هست. «1» پیام ها 1- قرآن، كتابى بس بزرگ است. («كتاب» نكره آمده است) 2- توجّه به قرآن و مفاهيم آن، سبب سعه‌ى صدر است. كتاب ... فَلا يَكُنْ فِي صَدْرِكَ حَرَجٌ مِنْهُ‌ 3- شرط رسالت و تبليغ، سعه‌ى صدر است. «أُنْزِلَ إِلَيْكَ فَلا يَكُنْ فِي صَدْرِكَ حَرَجٌ مِنْهُ لِتُنْذِرَ بِهِ» 4- از لجاجت كفّار نگران نباش، وظيفه‌ى تو انذار است، نه اجبار. «لِتُنْذِرَ» «1». تفسير الميزان. جلد 3 - صفحه 17 پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله پس از نزول قرآن، نگران نپذيرفتن مردم و مخالفت آنان با قرآن بود كه خداوند با اين آيه پيامبر را تسلّى مى‌دهد. 5- هشدارهاى انبيا براى عموم است، ولى تنها مؤمنان از آنها بهره‌گرفته و متذكّر مى‌شوند. «لِتُنْذِرَ بِهِ وَ ذِكْرى‌ لِلْمُؤْمِنِينَ» @n20011💧🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️ مسائل حقّ الناس (۱) 👤 مرحوم آیةالله میرزا علی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیا تغییر نیت در میان نماز جایز است؟ پاسخ در چند جا عدول (یعنی برگرداندن نیت) از نمازی به نماز دیگر جایز است: مورد اول: در نمازهایی که دنبال هم قرار دارند (مانند ظهر و عصر و مانند مغرب و عشا) که اگر مکلّف داخل در نماز دوم شده و یا فراموش کرده که نماز اول را نخوانده است در صورتی که در بین نماز متوجه شود و از محلِ عدول به نماز سابق، تجاوز نکرده باشد، واجب است نیت را به نماز اول برگرداند و اما اگر بعد از تمام شدن نماز متوجه شود و یا از محلِ عدول تجاوز کرده باشد (مثل اینکه در رکوع رکعت چهارمِ نماز عشا باشد) دیگر نمی تواند عدول کند و در فرض اول که بعد از نماز متوجه شده، نمازی که خوانده بعنوان نماز دوم (یعنی عصر یا عشا) صحیح است و باید نماز اول را بخواند؛ و اما در فرض دوم که در رکعت چهارم در حال رکوع یا بعد از آن متوجه شده، نماز را تمام نموده و نماز قبلی را بعد از آن بیاورد و نزدیک تر به احتیاط آن است که از نو نماز مغرب و عشایی به دنبال آن نماز عشا بخواند. مورد دوم: از موارد جواز عدول این است که مشغول نماز یومیه شده و در بین نماز بیادش بیاید که نماز قضایی بر گردنش هست که در اینجا مستحب است در صورت بقای محل عدول و وسعت وقت، عدول کند و نماز قضا را بخواند و سپس به نماز یومیه خود بپردازد مگر آن که در اثر این عدول وقت فضیلت نماز یومیه اش فوت شود که در اینجا مستحب بودن عدول محل تأمل است بلکه مستحب نبودنش خالی از قوت نیست. مورد سوم: عدول کردن از نماز واجب به نماز مستحب است که در دو جا جایز است یکی در نماز ظهر جمعه است برای کسی که قرائت سوره جمعه را فراموش کرده و بجای آن سوره ای دیگر خوانده و به نصف آن سوره رسیده و یا از نصف هم تجاوز کرده باشد که در این صورت می تواند نیت خود را به نافله برگرداند؛ و موضع دوم جایی است که نمازگزار مشغول نماز واجب باشد و در بین نماز، جماعتی برپا شود و او از این نگران باشد که اگر نمازش را تمام کند به جماعت نرسد که در چنین وضعی می تواند نیت خود را از نماز واجب به نافله برگرداند و دو رکعتی سلام بدهد و به جماعت برسد (و اما اگر از دو رکعت تجاوز کرده و به رکوع رکعت سوم رسیده باشد، عدول از آن جایز نیست). منبع : دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای