eitaa logo
آموزه های دینی شامل احکام-اخلاق_اذکارومعارف دین N_Ashrafi
451 دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
5.1هزار ویدیو
64 فایل
بیان تفسیر آیه به آیه قرآن -احکام -سخنرانی های کوتاه -بیان احادیث وادعیه ومطالب ارزشمنددیگر @a_s_h_2 کپی مطالب مجاز @n20011
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب های انتظار 💠 نوآهنگ| فرمانده مهدی مردم دنیا رو می‌بینی فرمانده نمی‌شناسنت ولی صدات می‌کنن 🎙 ابوذر روحی علیه‌السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 و ذکرالله در کنیسه 💫 نقل است که میرزا ابوالقاسم فندرسکی در ایام سیاحت به یکی از ولایات کفار رسید و با اهل آنجا در هر موضوعی گفتگو و بحث نمود. روزی جمعی از اهل آن ولایت گفتند: از جمله اموری که دلیل بر حقانیت دین ما و بطلان دین شماست این است که بعضی معابد و کلیساهای ما قریب به دو هزار یا سه هزار است که بنا شده و هیچ اثر خرابی و سستی در آنها راه نیافته ولی اکثر مساجد شما به صد سال نمی ‏رسد که خراب می ‏شود نظر بر اینکه حقیقت هر چیزی حافظ آن است پس مذهب ما بر حق است! سید در جواب گفت: که بقای معابد شما و خراب شدن معابد ما نه باین سبب است بلکه به جهت آنست که در مساجد ما عبادت صحیح بجا آورده می‏ شود و طاعت پروردگار در آنجامی شود و نام پروردگار عظیم در آنجا ذکر می‏ شود بناء طاقت تحمل آن را ندارد و به این جهت خراب می‏ شود و اما معابد شما باقی می‏ ماند و اگر عبادت ما در معابد شما انجام و ذکر خدای ما در معابد شما شود لحظه ‏ای طاقت تحمل نمی ‏آورد و خراب می‏ شود. کفار گفتند: امتحان این کار بسیار آسان است اگر شما راست می‏ گوئید بیائید در یکی از معابد ما عبادت کنید و نام خدای خود را ببرید تا صدق و کذب حرف شما معلوم شود. سید قبول نمود توکل بر خدا نموده و متوسل به ارواح طیبه ائمه معصومین علهیم السلام شد وضو ساخت و رفت در کنیسه اعظم ایشان که آن را در نهایت استحکام ساخته بودند و قریب سه هزار سال بوده بنا شده و هیچ گونه اثر خرابی نداشت. جمع کثیری در آنجا به نظاره آمده بودند. سید بعد از داخل شدن اذان و اقامه گفته مشغول نماز شد و بعد از نیت یک مرتبه دستها را بلند کرده و به آوازه گفت: الله اکبر و از کنیسه بیرون دوید. فی الفور سقف کنیسه فرود آمده دیوارهای آن بر هم ریختند. (خزائن نراقی، ص21) ________________________________منبع: مردان علم در میدان عمل، سید نعمت الله حسینی، دفتر انتشارات اسلامی(وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم)، جلد 1.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سـ🌸ـلام روزتون پر از خیر و برکت 🌸 🗓 امروز  شنبه ☀️  ۱   اردیبهشت   ١۴٠۳   ه. ش   🌙 ١۱   شوال    ١۴۴۵  ه.ق 🌲   ٢۰    آوریل   ٢٠٢۴    ميلادی
💠 نور (محسن قرائتی)💫 يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا ما لَكُمْ إِذا قِيلَ لَكُمُ انْفِرُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ اثَّاقَلْتُمْ إِلَى الْأَرْضِ أَ رَضِيتُمْ بِالْحَياةِ الدُّنْيا مِنَ الْآخِرَةِ فَما مَتاعُ الْحَياةِ الدُّنْيا فِي الْآخِرَةِ إِلَّا قَلِيلٌ «توبه آیه38» اى كسانى‌كه ايمان آورده‌ايد! چرا وقتى به شما گفته مى‌شود در راه خدا (و براى جهاد) حركت كنيد، سنگين و زمين‌گير مى‌شويد؟ آيا به جاى آخرت، به زندگى دنيا راضى شده‌ايد؟ پس بدانيد بهره‌ى زندگى دنيا در (برابر) آخرت، جز اندكى نيست. نکته ها اين آيه اشاره به جنگ تبوك دارد كه برخى از شركت در آن سستى نشان مى‌دادند. عوامل و بهانه‌هاى سستى، فاصله‌ى زياد مدينه تا تبوك (حدود 600 كيلومتر)، گرمى هوا، فصل برداشتِ محصول و تبليغات منافقان نسبت به عظمت و قدرت سپاه روم بود. پیام ها 1- مؤمنان نيز بايد گاهى مورد انتقاد و مؤاخذه قرار گيرند. يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا ما لَكُمْ‌ ... 2- دلبستگى به دنيا وماديّات، مانع جداشدن انسان از زمين وخاك و رسيدن به‌ جلد 3 - صفحه 421 كمال وافلاك مى‌شود. اثَّاقَلْتُمْ‌ ... (دنياطلب، كوتاه همّت است) 3- ارزش و جايگاه انسان تا حدّى است كه دنيا براى او ناچيز است. «أَ رَضِيتُمْ» 4- كسى‌كه آخرت را برتر از دنياى اندك بداند، به جبهه‌ى جنگ رو مى‌كند، نه دنيا. «إِلَّا قَلِيلٌ» @n2001🌷💧
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
●━━━━━━─────── ⇆ㅤ ◁ ㅤ❚❚ ㅤ▷ㅤ ↻ |⇦• شخصیت‌ها در هر مرتبه‌ای که باشند معیار حق و باطل نیستند! 👤 شهید مرتضی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 ❓آیا سهم امامِ خمس را می‌توان صرف کمک به مردم مظلوم فلسطین کرد؟ ✔️ حجت‌الاسلام علیان‌نژاد نماینده پاسخ می‌دهند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ـ⁣⁣⁣⁣🌿🌼🌿🌼🌿 ـ⁣⁣⁣⁣🌼🌿🌼🌿 ـ⁣⁣⁣⁣🌿🌼🌿﷽ ـ⁣⁣⁣⁣🌼🌿 ـ⁣⁣⁣⁣🌿 غذایی که می‌خوایم بخوریم، از نظر اسلام باید: 1️⃣‌ حلال باشه؛ 2️⃣ پاک باشه؛ 3️⃣ ضرر قابل‌توجهی برای بدن نداشته باشه. 📌 علاوه بر اینا، بهتره که: 1️⃣ قبل از اینکه سیر بشیم، دست از غذا بکشیم؛ 2️⃣ لقمه‌هامون کوچیک باشه؛ 3️⃣ غذا رو خوب بجویم و غذا‌خوردن رو طولانی کنیم؛ 4️⃣ در اول غذا «بِسمِ اللّه» و در آخر «اَلحَمدُ لِلّه» بگیم. 📌 همین‌طور بهتره این کارها رو انجام ندیم: 1️⃣ خوردن غذای داغ؛ 2️⃣ غذاخوردن با شکم سیر؛ 3️⃣ فوت‌کردن غذا؛ 4️⃣ نگاه‌کردن به صورت بقیه؛ 5️⃣ گذاشتن نون زیر ظرف؛ 6️⃣ خوردن همه گوشت‌های استخوان؛ 7️⃣ خوردن بدون پوست میوه‌هایی که با پوست می‌شه خورد؛ 8️⃣ بعد از اینکه نون داخل سفره گذاشته شد، منتظر چیز دیگه‌ای باشیم. 🔺 رساله مراجع، م2636 _2637.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠کراماتی از سید 💫 وقتی سید [محمدمهدی] بحرالعلوم در مکه اقامت داشته، زندگی ایشان در آنجا اشرافی بوده؛ بیرونی با تشریفات و مخارج، ریاست، رفت‌وآمد و... زمانی توسط صاحب مفتاح‌الکرامة۱ مقداری غذا و چند اشرفی برای کسی می‌فرستد، او می‌گوید: در عمرم چنین غذایی نخورده بودم. روزی خادم سید رحمه‌الله به او گفت: خرجی تمام شده است. سید نامه‌ای به‌صورت برات و حواله به او داد و محلی را در پشت «صفا» آدرس داد که در بازارچه آنجا دکان تاجری است، برو از او بگیر. خادم رفت و دید و حواله را به او داد، و آن تاجر نیز با احترام مقدار زیادی پول به خادم تقدیم کرد. او نیز مانند گذشته مشغول هزینه کردن آن شد، ولی بعد از مدتی خادم به همان‌جا رفت تا تاجر و دکان او را پیدا کند، هرچه گشت اثری از آن محله و بازارچه و دکان‌ها در پشت «صفا» ندید، ولی پولی که از آن تاجر گرفته بود، هم‌چنان باقی بود و آن را خرج می‌کردند. در محضر بهجت، ج۱، ص۱۹ ۱.فقیه بزرگ، محمدجوادبن‌محمد حسینی شقراوی عاملی نجفی، صاحب تألیفات فقهی بسیار، از جمله مفتاح‌الکرامة فی شرح قواعدالعلامة.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 مرد عرب💫 هر انسانی جائز الخطاست و ممکن است گناهانی را در طول حیات خود مرتکب شود امّا خداوند متعال دوست دارد کسی که مرتکب خطا شده با توبه حقیقی، دوباره به راه راست باز گردد و در این مورد می فرماید: یا ایها الَّذینَ آمَنُوا تُوبُوا الی الله تَوْبَة نُصوحاً[1] «ای اهل ایمان به سوی خدا توبه کنید، توبه ای خالص.» آیت اللَّه آخوند ملا حسینقلی همدانی (رحمه الله)- از فقهای بزرگ شیعه و معلم اخلاق و عارف نامدار حوزه علمیه نجف- به یکی از شیوخ و بزرگان عرب دستور توبه داده بود و او در نخستین گام توبه موظّف بود که هر چه حقّ الناس بر ذمّه دارد ادا کند. آن مرد نیز به فرموده استادش عمل کرد چرا که گفته اند: آیینه شو! جمال پری طلعتان طلب جارو بزن به خانه و پس میهمان طلب پس از ادای همه حقوقِ مردمی، به خاطرش رسید که روزی در حال غضب با شمشیرش دست یکی از ملازمان و نوکران خود را از بدنش جدا نموده است. از دوستانش تقاضا کرد که آن شخص را به نزد او بیاورند وقتی حاضر شد جریان کار خود و تصمیم توبه را به او گزارش کرد و اظهار ندامت و پشیمانی نمود و دستور داد مبلغ زیادی پول حاضر کردند و گفت: اکنون بابت دیه دست، هر مبلغ که می خواهی از این پول برگیر! آن مرد راضی به گرفتن دیه نشد و از قبول آن امتناع ورزید. شخص تائب دستور داد شمشیری حاضر کردند و به نوکرش گفت: من آماده قصاصم! این تو و این هم شمشیر و این هم دست من! هر چه می خواهی بکن. نوکر اندکی فکر کرد و سپس گفت: تو ستمی بر من کرده ای و بدون جهت مرا از نعمت دست محروم ساخته ای. اکنون گیرم که من دست تو را به قصاص بریدم، چه نتیجه ای به حال من خواهد داشت؟ من که دیگر صاحب دست نخواهم شد پس چه بهتر که محاکمه من و تو همچنان برای روز قیامت بماند و داد خواهی در پیشگاه عدل الهی انجام گیرد. شخص تائب که این سخن را شنید، امیدش از هر طرف قطع شد و آتش به جانش افتاد و آن چنان بی چاره شد که با تمام غروری که داشت، شروع کرد به های های گریه کردن، چون ناله اش بلند شد رحمت الهی او را دریافت و خدای مقلّب القلوب دل صاحبِ حق را نرم کرد و آن نوکر به حال او رقّت کرد و گفت: بدون دیه و قصاص عفو کردم.[2] پی نوشت ها [1] تحريم/ 8. [2] رساله لقاء الله، ص 89 منبع : پاک نیا، عبدالکریم؛ آموزه های وحی در قصه های تربیتی، ص: 124