eitaa logo
آموزه های دینی شامل احکام-اخلاق_اذکارومعارف دین N_Ashrafi
434 دنبال‌کننده
7.8هزار عکس
5.7هزار ویدیو
64 فایل
بیان تفسیر آیه به آیه قرآن -احکام -سخنرانی های کوتاه -بیان احادیث وادعیه ومطالب ارزشمنددیگر @a_s_h_2 کپی مطالب مجاز @n20011
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از امام حسن عسکری علیه السلام🌺🌺🌺🌺 ابوهاشم جعفري از محضر امام نقل مي کند، روزي مردي تنومند و قوي هيکل از يمن اجازه ورود به محضر امام را خواست پس از ورود بر امام سلام ولايت کرد، حضرت جواب او را با قبول ولايت پاسخ داد، در دلم گفتم اي کاش مي دانستم اين مرد کيست، حضرت از ضمير من آگاه شد و فرمود اين مرد از نژاد زن اعرابي است که ديگي آورده که پدران من مهر امامت بر آن زده اند، تا من نيز مهرم را بزنم، حضرت مهرش را در آورد و بر آن زد. نقش مهر «محمدبن علي» بود که بر ديگ افتاد، آن مرد يمني با اين کرامت به امامت همه ائمه اقرار کرد. منبع: شيخ حرّ، اثبات الهداه، تهران، چاپ سوم، دار الکتب الاسلاميه، 1366، ج6، ص 280. @n20011🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برای درمان نفخ معده ۲ گرم دارچین، ۲ گرم زنجبیل را دم‌کرده بالای غذا میل شود. باعث تقویت بینایی می‌شود. چای دارچین، برطرف‌کننده اضطراب، وسواس و جنون است. برای رفع جهش، پرش پلک و رعشه از دم‌کرده این گیاه استفاده کنید. برای درمان قلنج رحم از دم‌کرده آن استفاده کنید. دم‌کرده آن تنظیم‌کننده عادت ماهانه است. محرک گردش خون است. کسانی که فشارخون آن‌ها پائین است و سردی انگشت دارند از دم‌کرده زنجبیل و دارچین استفاده کنند. خوردن این گیاه همراه با انیسون بی‌میلی جنسی خانم‌ها را برطرف می‌کند. سوزش و ناراحتی‌های ادرار را برطرف می‌کند و حجم ادرار را افزایش می‌دهد. برای خوشبویی دهان و نفس می‌توان یک تکه کوچک چوب دارچین را در دهان نگاه داشت. لطیف است و راحت در بدن جذب می‌شود و سنگینی و غلظت را دفع می‌کند. به همین دلیل در غذاهایی که سنگین ( مثلا دارای گوشت) هستند موجب لطافت غذا می‌شود یعنی باعث می‌شود غذا به راحتی در بدن بشکند. در کاهش قندخون و درمان دیابت، کاهش وزن، کمک به گوارش غذا، سرماخوردگی، تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت حافظه، کاهش مشکلات قاعدگی، و درمان اضطراب آثار مفیدی دارد. برای رفع سنگینی گوش یک قطره عرق دارچین، در گوش بچکانید و صدای گوش را نیز درمان می‌کند. نشاط آور، درمان‌کننده برخی عفونت‌ها و تریاق (پادزهر) سموم معدنی، حیوانی و نباتی است و موجب تقویت قلب، مغز، کبد و معده می‌شود. موارد مصرف مصرف مقادیر زیاد این گیاه می‌تواند باعث تپش قلب، بی‌خوابی و افسردگی و بروز عوارض، به خصوص در افراد دارای مزاج گرم و خشک شود. دارچین در افراد مبتلا به زخم‌های گوارشی و تب‌های با منشأ ناشناخته ممنوع است و بهتر است زمان شیردهی استفاده نشود. در زمان بارداری مصرف این گیاه ممنوع است و بهتر است از مصرف آن در مقادیر بیش از آن‌چه که در غذا مصرف می‌شود، خودداری شود. نحوه در آشپزی ایرانی، در پخت مرغ و گوشت‌ها از دارچین، پیاز و زردچوبه استفاده می‌شود. در شله زرد، حلیم، قیمه، شیربرنج و… نیز به عنوان مُصلح، کاربرد دارد. در دمنوش: ۰.۵ تا ۱ گرم از پوست خشک‌شده را در یک لیوان ریخت و روی آن آب جوش ریخته و روی آن را پوشاند و بعد از ۱۰ دقیقه میل کرد. این دمنوش را ۲ تا ۳ بار می‌توان مصرف کرد. یک قسمت عسل را در ۲ قسمت آب گرم حل کرده و به آن ۱ قاشق چای‌خوری پودر دارچین، بیافزایید. خمیر حاصله را روی محل درد به آرامی بمالید. درد بعد از ۱۵ دقیقه از بین خواهد رفت. ۵ قاشق چایخوری عسل به همراه با ۱ قاشق چای خوری پودر این گیاه، مخلوط کرده و خمیر حاصله را روی دندان خراب بمالید. این عمل را ۳ بار در روز انجام دهید تا دندان خراب و دردناک درمان شود. @n20011👈
سـ🍁ــلام روزتون پراز خیر و برکت امروز دوشنبه ☀️ ٢۴ آبان ١۴٠٠ ه. ش 🌙 ٩ ربیع الثانی ١۴۴٣ ه.ق 🌲 ١۵ نوامبر ٢٠٢١ ميلادى
سخنرانی حجت الاسلام محسن قرائتی با موضوع سوره آل عمران - آیه ۱۱۹ هَا أَنْتُمْ أُولَاءِ تُحِبُّونَهُمْ وَلَا يُحِبُّونَكُمْ وَتُؤْمِنُونَ بِالْكِتَابِ كُلِّهِ وَإِذَا لَقُوكُمْ قَالُوا آمَنَّا وَإِذَا خَلَوْا عَضُّوا عَلَيْكُمُ الْأَنَامِلَ مِنَ الْغَيْظِ ۚ قُلْ مُوتُوا بِغَيْظِكُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ شما کسانی هستید که آنها را دوست می‌دارید؛ امّا آنها شما را دوست ندارند! در حالی که شما به همه کتابهای آسمانی ایمان دارید (و آنها به کتاب آسمانی شما ایمان ندارند). هنگامی که شما را ملاقات می‌کنند، (به دروغ) می‌گویند: «ایمان آورده‌ایم!» امّا هنگامی که تنها می‌شوند، از شدّت خشم بر شما، سر انگشتان خود را به دندان می‌گزند! بگو: «با همین خشمی که دارید بمیرید! خدا از (اسرار) درون سینه‌ها آگاه است.»( آل عمران آیه ۱۱۹) ۱- تشخیص روحیات دشمن و انگیزه‏ هاى حقیقى خود، بسیار دقیق است، به همین جهت در صدر آیه، کلمه «ها» براى هشدار و تنبیه آمده است. ۲- دوستى باید دو جانبه باشد وگرنه مایه‏ ذلّت و خودباختگى و احساس حقارت است. «تحبّونهم و لا یحبّونکم» ۳- مسلمان به تمام کتب آسمانى پیشین ایمان دارد، گرچه دیگران به قرآن ایمان نیاورند. «تؤمنون بالکتاب کلّه» ۴- به هر اظهار ایمانى اطمینان نکنید. «قالوا امنّا و اذاخلوا...» ۵ - گمان نکنید محبّت شما، دشمنان کینه ‏توز را نسبت به شما دلگرم مى‏ کند. «تحبّونهم... عضّواعلیکم الانامل من الغیظ» ۶- انگیزه ‏هاى درونى، بازتاب بیرونى دارد. در آیه قبل: «قدبدت البغضاء من أفواههم» در این آیه «عضّواعلیکم الانامل من الغیظ» ۷- دشمن نسبت به شما غضب ندارد، غیظ دارد. غیظ در مواردى بکار مى‏ رود که ظرف انسان از غضب پر شده باشد. «من الغیظ» ۸ - یکى از امدادهاى الهى، افشاى روحیه‏ هاى دشمن براى مسلمانان است، تا اغفال نشوند و هوشیار باشند. «وما تخفى صدورهم اکبر... و اذا خَلوا عضّوا علیکم الانامل...» ۹- دشمنان خود را تحقیر کنید. «موتوا بغیظکم» ۱۰- گاهى مسائل روانى چون حسد و کینه، انسان را تا سرحد مرگ پیش مى‏ برد. «موتوا بغیظکم» ۱۱- برخورد اسلام با منافقانِ موذى، شدیدتر از کافران یکرنگ است. «اذا لقوکم قالوا آمنّا... موتوا بغیضکم» ۱۲- گاهى اعلان نفرت و نفرین لازم است. کافران کینه ‏توز و منافقان حیله ‏گر شایسته نابودى هستند. «موتوا بغیظکم» ۱۳- به بهانه جذب کفّار، به آنها محبّت نکنید، زیرا گاهى انگیزه‏ واقعى محبّت، طمع یا ترس و یا خودباختگى است. «انّ اللّه علیم بذات الصدور» ۱۴- خداوند به اسرار دل ها آگاه است. «علیم بذات الصدور» اگر باور کنیم که خداوند همه چیز را مى‏ داند، کمتر دست به حیله و فریب مى‏ زنیم. منافقان توطئه‏ گر نیز بدانند که خداوند عملکرد آنان را مى‏ داند و به موقع پاسخ خواهد داد. منبع: پایگاه درس هایی از قرآن @n20011💧🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حضرت فاطمه سلام الله علیها🌴🌴🌴🌴 حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها) دختر امام موسی کاظم (علیه‌السلام) از امام‌زادگان مشهور و مدفون در شهر قم که دارای حرم و بارگاه و محل زیارت دوستداران اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) می‌باشد. در سال ۲۰۱ هجری قمری وقتی مأمون عباسی حضرت امام رضا (علیه‌السلام) را به عنوان ولیعهد خود تعیین نمود و به خراسان برد، حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها) برای دیدار برادر، عازم خراسان گردید، اما در راه بیمار شد و در دهم ماه ربیع الثانی، در سن بیست و هشت سالگی، در شهر قم درگذشت و به خاک سپرده شد. برخی علت درگذشت ایشان را مسمومیت و برخی غم و اندوه ناشی از کشته شدن برادران و برادرزادگان خویش در ساوه توسط ماموران عباسی دانسته‌اند. بنابر روایات اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله‌علیها) دارای شخصیتی رفیع و والا مقام است؛ به‌طوری‌که ائمه طاهرین (علیهم‌السّلام) از این بانو، با جلالت و تکریم یاد کرده‌اند و حتی پیش از ولادت آن حضرت، بلکه پیش از ولادت پدر بزرگوارش، نام او بر لسان بعضی از ائمه (علیهم‌السّلام) آمده و از مقام والای او سخن گفته‌اند. @n20011🌴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
معصومه سلام الله علیها به ایران حضرت معصومه یکسال پس از ورود برادرش حضرت امام رضا (علیه‌السّلام) به ایران به همراه عده‌ای از برادران و خواهران و عده دیگری از خویشان به منظور دیدار امام رضا (علیه‌السّلام) وارد ایران شدند.[۱] جعفر مرتضی عاملی می‌نویسد: «حضرت معصومه در راس یک قافله ۲۲ نفری متشکل از علویان و برادران امام رضا (علیه‌السّلام) برای دیدار با آن امام همام رهسپار ایران گردید.» [۲] البته برخی از پژوهشگران تعداد افراد این کاروان را حدود ۴۰۰ نفر نوشته‌اند و قائلند ۲۳ نفر از آنان در ساوه کشته شدند.[۳] ۲ - ورود به قم پس از آنکه حضرت معصومه و همراهیان ایشان به ساوه رسیدند، ماموران حکومتی با آن‌ها درگیر شدند و بسیاری از افراد این قافله را به شهادت رساندند. در همین زمان حضرت معصومه بیمار شد. از خادمش پرسید: از اینجا تا قم چقدر فاصله است؟ خادم عرض کرد: ۱۰ فرسخ. حضرت فرمود: مرا از اینجا به قم منتقل کن.[۴] در همین زمان موسی بن خررج که از بزرگان آل سعد و از شیعیان قم بود به خدمت حضرت معصومه مشرف شد و زمام ناقه او را گرفت و به سرای خویش فرود آورد.[۵] @n20011🌴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۳ - علت بیماری [ویرایش] برخی از محققان معتقدند که حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها) در ساوه، مسموم شد و سپس با حالت بیماری وارد قم شد. و پس از مدت کوتاهی به شهادت رسید.[۶] محمد محمدی اشتهاردی می‌نویسد: «مطابق نقل بعضی مسموم نمودن حضرت توسط زنی در ساوه انجام شد». [۷][۸] برخی نیز گفته‌اند: «وقتی حضرت معصومه بدن‌های پاره پاره برادران و برادرزادگان خویش را که ۲۳ نفر بودند را دید، به شدت غمگین گشت و در اثر آن بیمار شد». ۴ - مدت اقامت در قم [ویرایش] پس از ورود حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیهم) به قم در روز ۲۳ ماه ربیع الاول،[۹] آن حضرت ۱۷[۱۰] یا ۱۹[۱۱] روز ساکن منزل موسی بن خررج بود و در این مدت با حالت بیماری به عبادت و راز و نیاز با خداوند می‌پرداخت. ۵ - زمان رحلت [ویرایش] قول مشهور این است که حضرت معصومه پس از آنکه در ۲۳ ماه ربیع الاول وارد قم شدند، ۱۷ روز بیشتر زنده نبودند. بنابراین رحلت آن حضرت باید دهم ماه ربیع الثانی صورت گرفته باشد. علی‌اکبر مهدی‌پور می‌نویسند: «روز رحلت حضرت معصومه دهم ماه ربیع الثانی سال ۲۰۱ هجری بوده است». [۱۲] برخی از محققان نیز دوازدهم ربیع الثانی[۱۳] را به عنوان روز رحلت ذکر کرده‌اند. محمدی اشتهاردی می‌نویسد: «همانگونه که برخی از بزرگان گفته‌اند، انصاف این است که برای جمع کردن بین قول اول و دوم، برای بزرگداشت مقام آن بانوی بزرگوار سه روز ۱۰، ۱۱، و ۱۲ ماه ربیع الثانی را به عنوان سوگواری معصومیه، مراسم برگزار شود». [۱۴] ۶ - مراسم دفن [ویرایش] پس از رحلت حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیهم) زنان آل سعد بی‌بی فاطمه معصومه را غسل دادند و کفن کردند.[۱۵] سپس جسم مطهر آن حضرت به باغ موسی بن خررج (محل فعلی حرم مطهر ایشان) برده شد. در آن هنگام میان اشعریان (آل سعد) بر سر اینکه چه کسی شایستگی دفن آن بدن مقدس را دارد اختلاف روی دارد... ناگهان دو سوار نقابدار از طرف رودخانه قم به پیش آمدند و وقتی نزدیک بدن مطهر رسیدند از اسب پیاده شدند. نخست بر آن نماز گزاردند و سپس وارد سردابی که برای تدفین وی مهیا شده بود، شدند و به کمک یکدیگر او را به خاک سپردند و بدون اینکه با کسی سخن بگویند آن محل را ترک کردند. کسی نفهمید آنان چه کسانی بودند.[۱۶] برخی از محققان احتمال داده‌اند که این دو سوار امام رضا (علیه‌السّلام) و امام جواد (علیه‌السّلام) بوده‌اند.[۱۷][۱۸] ۷ - سن حضرت [ویرایش] با توجه به اینکه ولادت حضرت معصومه اول ذی‌القعده سال ۱۷۳[۱۹] هجری می‌باشد و با توجه به زمان رحلت آن حضرت یعنی سال ۲۰۱ هجری، بنابراین سن مبارک آن حضرت هنگام وفات ۲۸ سال بوده است. ۸ - پانویس [ویرایش] ۱. ↑ قمی، حسن بن محمد، تاریخ قم، ص۲۱۳، ترجمه حسن بن علی بن حسن عبدالملک قمی، تهران، طوس، ۱۳۶۱. ۲. ↑ عاملی، جعفرمرتضی، الحیاة السیاسه للامام الرضا، ص۴۲۸، دارالتبلیغ الاسلامی، ۱۳۹۸. ۳. ↑ محمدی اشتهاردی، محمد، حضرت معصومه فاطمه دوم، ص۱۱۸، قم، علامه ۱۳۷۵، چاپ اول. ۴. ↑ قمی، حسن بن محمد، تاریخ قم، ص۲۱۳، ترجمه حسن بن علی بن حسن عبدالملک قمی، تهران، طوس، ۱۳۶۱. ۵. ↑ قمی، حسن بن محمد، تاریخ قم، ص۲۱۳، ترجمه حسن بن علی بن حسن عبدالملک قمی، تهران، طوس، ۱۳۶۱. ۶. ↑ عاملی، جعفرمرتضی، الحیاة السیاسه للامام الرضا، ص۴۲۸، دارالتبلیغ الاسلامی، ۱۳۹۸. ۷. ↑ محمدی اشتهاردی، محمد، حضرت معصومه فاطمه دوم، ص۱۲۳، به نقل از وسیلة المعصومین. ۸. ↑ واعظ تبریزی، میر ابوطالب، وسیلة المعصومین، ص۶۸. ۹. ↑ محمدی اشتهاردی، محمد، حضرت معصومه فاطمه دوم، ص۱۱۹، قم، علامه ۱۳۷۵، چاپ اول. ۱۰. ↑ قمی، حسن بن محمد، تاریخ قم، ص۲۱۳، ترجمه حسن بن علی بن حسن عبدالملک قمی، تهران، طوس، ۱۳۶۱. ۱۱. ↑ مجلسی، محدباقر، بحارالانوار، ج۶۰، ص۲۱۹، تهران، مکتب الاسلامیه. ۱۲. ↑ مهدی‌پور، علی‌اکبر، کریمه اهل بیت، ص۱۰۹، قم، حاذق. ۱۳. ↑ منصوری، مهدی، حیات الست، ص۸، قم، صحفی، ۱۳۳۹. ۱۴. ↑ محمدی اشتهاردی، محمد، حضرت معصومه فاطمه دوم، ص۱۱۵-۱۱۶، قم، علامه ۱۳۷۵، چاپ اول. ۱۵. ↑ فیض، عباس، گنجینه آثار قم، ج۱، ص۳۹۰، مهر، ۱۳۴۹. ۱۶. ↑ قمی، حسن بن محمد، تاریخ قم، ص۲۱۳-۲۱۴، ترجمه حسن بن علی بن حسن عبدالملک قمی، تهران، طوس، ۱۳۶۱. ۱۷. ↑ جمعی از نویسندگان، مجموعه مقالات، ص۱۱۸، به نقل از گنجینه دانشمندان، قم، زائر، ۱۳۸۴. ۱۸. ↑ رازی، محمد شریف، گنجینه دانشمندان، ج۱، ص۱۴-۱۵. ۱۹. ↑ نمازی، شیخ علی، مستدرک سفینة البحار، ج۸، ص۲۶۱، مشهد، چاپخانه خراسان. @n20011💧💧💧😭
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مداحی آنلاین - تو صحن تو بانو - سید امیر حسینی.mp3
2.25M
🎙مداحی تو صحن تو بانو با گریه زدم رو ⚜یا فاطمه اشفعی لنا فی الجنه
سـ🍁ـلام رحلت حضرت معصومه(س)تسلیت 🏴 امروز سه شنبه ☀️ ٢۵ آبان ١۴٠٠ ه. ش 🌙 ١٠ ربیع الثانی ١۴۴٣ ه.ق 🌲 ١٦ نوامبر ٢٠٢١ ميلادى