سخنرانی حجت الاسلام محسن قرائتی با موضوع #تفسیر سوره آل عمران - آیه ۱۵۰
بَلِ اللَّهُ مَوْلَاكُمْ ۖ وَهُوَ خَيْرُ النَّاصِرِينَ
(آنها تکیهگاه شما نیستند،) بلکه ولی و سرپرست شما، خداست؛ و او بهترین یاوران است.
در آیه قبل سخن از اطاعت کفّار بود، نه مولى گرفتن آنان، که این آیه مى گوید: خداوند مولاى شماست، پس معلوم مى شود هر کس کفّار را اطاعت کند، در حقیقت آنان را مولى گرفته است.
انگیزه ارتداد و اطاعت از کفّار، کسب عزّت و قدرت است. قرآن در این آیه و آیاتى نظیر آن، این خیال واهى را رد مى کند و مى فرماید: «انّ القوّة للّه جمیعاً» و «فانّ العزّة للّه جمیعاً»
پیام ها
۱- ولایت و اطاعت، در خداوند منحصر است. «بل اللّه مولیکم»
۲- ولىّ گرفتن خداوند، سبب پیروزى شماست. «مولیکم و هو خیر الناصرین»
منبع: پایگاه درس هایی از قرآن
@n20011🌹💧
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باز هم پنجشنبه و جمعه ای دیگر از راه رسید یادی کنیم از اموات و درگذشتگان خاک پدران و مادران و دیگر عزیزان آسمانی با خواندن فاتحه و صلوات ودادن خیرات به نیابت از آنان هرچند که اندک باشد.
@n20011🌹💧
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در آستانه شب و روز جمعه شب زیارتی ابا عبدالله الحسین علیه السلام قرار داریم دلت را راهی کربلا حرم مطهر و با صفای امام حسین علیه السلام کن و با توجه وخلوص نیت بگو السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین علیه السلام بدان که با این سلام دل رسول اکرم صلیالله علیه و آله و سلم و امیر المومنین علی علیه السلام وحضرت زهرا سلام الله علیها را از خود خشنود کرده ای و شفاعت امام حسین علیه السلام را شامل حالت نموده ای.
@n20011🖐
#زیان نرساندن آتش به بدن فاطمه علیها السلام🔰
انس می گوید: حجاج بن یوسف از این حدیث که عایشه دیده بود فاطمه علیها السلام با دست خود، غذای داغ دیگ را به هم می زند، پرسید. گفتم: بله، عایشه بر فاطمه زهراعلیها السلام وارد شد در حالی که غذا برای حسنین علیهما السلام آماده می کرد، ظرف غذا کاملا می جوشید، دید فاطمه با دست خود (بدون هیچ وسیله ای) دیگ جوشان را به هم زد، عائشه هراسان و فریاد زنان نزد پدر خود (ابوبکر) رفت، ماجرا را تعریف کرد، ابوبکر گفت: این صحنه را کتمان کن [و با کسی مطرح نکن] زیرا امر بسیار بزرگی است.
این خبر به پیامبرصلی الله علیه وآله رسید، حضرت بالای منبر رفت، بعد از حمد و ثنای الهی، فرمود: ماجرای دیگ و آتش فاطمه زهرا را خیلی بزرگ و عجیب تلقی می کنند ... .
«لقد حرم الله عزوجل النار علی لحم فاطمة ودمها وعصبها وشعرها وفطم من النار ذریتها وشیعتها... الویل ثم الویل، الویل، لمن شک فی فضل فاطمة (1 ); خداوند آتش را بر گوشت و خون و رگ و موی زهرا حرام نموده است (هرگز به او زیانی نمی رساند) و شیعیان و فرزندان او را از آتش [جهنم] به دور داشته است... . وای بر شما، خشم و عذاب خدا بر کسی که در فضیلت فاطمه شک کند.»
این نوع کرامت، ریشه قرآنی هم دارد، چرا که خداوند آتش را بر ابراهیم علیه السلام سرد و گلستان قرار داد، «یا نار کونی بردا وسلاما علی ابراهیم » (2) پس بعدی ندارد که بدن فاطمه را که انبیاء به او توسل جسته اند، بر آتش حرام گرداند.
پانویس:
2) فاطمة الزهراء، پیشین، ص 102
2) انبیاء/69.
@n20011🔰
komeil-bokai.mp3
14.38M
📢دعای پرفیض کمیل
🎙مداح وذاکر اهلبیت (ع)حاج رضا بکائی
سخنرانی حجت الاسلام محسن قرائتی با موضوع #تفسیر سوره آل عمران - آیه ۱۵۱
سَنُلْقِي فِي قُلُوبِ الَّذِينَ كَفَرُوا الرُّعْبَ بِمَا أَشْرَكُوا بِاللَّهِ مَا لَمْ يُنَزِّلْ بِهِ سُلْطَانًا ۖ وَمَأْوَاهُمُ النَّارُ ۚ وَبِئْسَ مَثْوَى الظَّالِمِينَ
بزودی در دلهای کافران، بخاطر اینکه بدون دلیل، چیزهایی را برای خدا همتا قرار دادند، رعب و ترس میافکنیم؛ و جایگاه آنها، آتش است؛ و چه بد جایگاهی است جایگاه ستمکاران!
پس از شکست مسلمانان در اُحد، ابوسفیان و لشکریانش که هنوز در اطراف مدینه بودند، گفتند: مسلمان ها نابود شدند و باقیمانده آنان گریختند، خوب است بازگردیم و آنها را ریشه کن کنیم. ولى خداوند آنچنان رعبى در دل آنان افکند که مانند شکستخوردگان به مکّه بازگشتند، چون نگران حمله مسلمانان بودند.
پیام ها
۱- خداوند، مسلمانان را با القاى ترس بر قلب دشمن یارى می کند. «سنلقى فى قلوب الّذین کفروا الرعب»
۲- تکیه به غیر خدا، شرک و عامل ترس است. همان گونه که ایمان و یاد خدا عامل اطمینان مى باشد. «الرعب بما اشرکوا»
۳- مشرک، بر ادّعاى شرک برهان ندارد. «مالم ینزّل به سلطاناً»
۴- اصول عقاید باید بر اساس منطق و استدلال باشد. «لم ینزّل به سلطاناً»
۵ - برهان، نورى الهى است که بر دل ها نازل مى شود و مشرکین این نور را ندارند. «لم ینزّل به سلطاناً»
۶- شرک، ظلم است. لذا پایان آیه مى فرماید: «بئس مثوى الظالمین»
منبع: پایگاه درس هایی از قرآن
@n20011🌹💧
⁉️یکی از مواردی که در بعضی مداحیها و یا سخنرانیها عنوان میشود، آن است که گفته میشود حضرت زینب سلامالله علیها قبل از ازدواج با همسر خود شرط گذاشته بودند که همیشه همراه امام حسین علیه السلام باشند. آیا طبق شواهد و آثار تاریخ اسلام، چنین مطلبی صحت دارد؟
✅پاسخ استاد رجبی دوانی:👇👇
نه خیر. وقتی منابع تاریخی مستند و دست اول و همچنین سیره زندگی حضرت زینب سلامالله علیها را بررسی میکنیم، در هیچ یک از موارد با چنین مطلبی برخورد نمیکنیم که آن بانوی گرامی چنین شرطی برای ازدواج خود گذاشته باشند. حتی در احادیث هم به این موضوع اشارهای نشده است. گویا این مطلبی غیرواقعی است که ساخته و پرداخته ذهن افراد است.
این در حالی است که وقتی مشاهده میکنیم حضرت زینب سلامالله علیها همراه امام زمان خود یعنی امام حسین علیه السلام حرکت کرده و راهی سرزمین کربلا میشوند، درواقع حرکتی بر مبنای مسئولیت اسلامی و وظیفه شرعی را انجام دادهاند و قصد دفاع از امام خود را داشتهاند که در معرض خطر دشمن و تهدیدهای شدید قرار گرفته بودند. در چنین اوضاعی میدانیم که حتی زنان هم مسئولیت دینی و شرعی دارند که ساکت و بیاعتنا نبوده و از امام خود و دین اسلام دفاع کنند. چنین مسئولیتی نیازی به اجازه و اذن گرفتن از شوهر ندارد که حضرت زینب سلامالله علیها بخواهند چنین شرطی با همسر خود بگذارند.
https://www.balagh.ir/content/17104
بخش دوم:(( تحلیل خصیصه فرشی وسیاسی))
((سلام علیکم :عظم الله اجورکم
))
می شود خواهش کنم درجهت ترویج فرهنگ فاطمی درشب شهادت صدیقیه شهادت به 18 نفر به سن مبارکش ارسال فرمایید شک نکنید حضرت ازماه درجایی که سخت نیازمندیم دستگیر ی می کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱مجموعه استوری جدید ویژه #ایام_فاطمیه
مجموعه استوری جدید ویژه ایام فاطمیه کاری از گروه تولید پایگاه اطلاع رسانی بلاغ
📡پایگاه اطلاع رسانی بلاغ