🔴 آینده جبهه مقاومت
🔹 حاج آقا ریشهری رحمة الله علیه:
🔹 در تاریخ ۱۳۸۷/۲/۶ در دیداری که همراه جمعی از دوستان در تهران با آقای سید حسن نصرالله (رهبر حزب الله لبنان) داشتیم، ایشان فرمود: دو سه سال پیش از رحلت حضرت امام خمینی، شخصی به نام «الحارس» که از نیروهای استشهادی حزب الله بود، گفت: با اتومبیل شخصی از بیروت خارج میشدم.
🔺 شخصی را با لباس و هیئت عربی دیدم که حدود شصت سال سن داشت. از او خوشم آمد و او را سوار کردم در راه با روشن شدن ضبط صوت اتومبیل صدای شعار مردی شنیده شد که میگفت:«حَتّی ظهور المهدى اِحفَظ لنا الخمينی» و در ادامه آن میگفتند:«احفظ لنا المنتظرى خليفة الخمينی».
🔺 آن شخص وقتی شعار نخست را شنید، گفت: شما تصوّر میکنید که پرچم جمهوری اسلامی به دست امام خمینی تحویل حضرت مهدی علیه السلام میشود؛ ولی اشتباه میکنید.
🔺 در مورد شعار دوم هم گفت: منتظری خلیفه خمینی نخواهد شد؛ اما انقلاب ایران مشکلی پیدا نمیکند، به جای امام خمینی سیدی خواهد آمد.
🔺 همچنین اضافه کرد: شما فکر میکنید جنگ ادامه پیدا میکند و سپاه ایران برای فتح قدس به لبنان خواهد آمد؛ اما اشتباه میکنید. جنگ ایران و عراق پایان مییابد و میان سربازان آنها گُل رد و بدل می شود.
🔺 وی افزود: سه جنگ میان حزب الله و اسرائیل پیش می آید که در دو جنگ حزب الله پیروز می شود؛ ولی در جنگ سوم پیروزی حزب الله خیلی گسترده است.
🔺 او گفت: در عراق، حکومت اسلامی برپا نمی شود؛ ولی حکومتی روی کار میآید. که گویا عراق جزئی از ایران است.
🔺 من از آقای سید حسن نصرالله پرسیدم: شما در چه تاریخی این مطالب را از الحارس شنیدید؟ ایشان پاسخ داد: من دو سه سال پس از آن پیشگویی، ولی دیگران همان موقع این مطالب را از وی شنیده بودند. وی افزود به استثنای دو مورد، همه پیشگوییهای وی تحقق یافته است.
📚 خاطرههای آموزنده، ص ۱٠۹
#امام_زمان
#شهید_سید_حسن_نصرالله
💠#تفسیر نور (محسن قرائتی)💫
وَ قالَ فِرْعَوْنُ ائْتُونِي بِكُلِّ ساحِرٍ عَلِيمٍ «یونس آیه79»
و فرعون گفت: هر جادوگر كاردانى را نزد من آوريد.
فَلَمَّا جاءَ السَّحَرَةُ قالَ لَهُمْ مُوسى أَلْقُوا ما أَنْتُمْ مُلْقُونَ «یونس آیه80»
پس چون جادوگران (به ميدان مبارزه) آمدند، موسى به آنان گفت: بيفكنيد آنچه را (از وسايل جادوگرى كه مىتوانيد) بيفكنيد.
نکته ها
فرعون مىخواست به كمك جادوگران ماهر، حركت الهى موسى عليه السلام را خنثى كند.
جادوگران، وسايلى همچون طناب، چوب و ... داشتند كه با آغشتن آن به موادّى خاصّ، در برابر آفتاب به حركت در مىآمدند.
پیام ها
1- طاغوتها با جار وجنجال وتبليغات، مىخواهند جلوى حركت انبيا را بگيرند. «ائْتُونِي بِكُلِّ ساحِرٍ»
2- طاغوتها همهى توان خود را براى سركوب مخالفان به كار مىگيرند. «ائْتُونِي بِكُلِّ ساحِرٍ عَلِيمٍ»
3- طاغوتها گاهى دانشمندان و متخصّصان را خريده و در راه اهداف خود از آنها استفاده مىكنند. «جاءَ السَّحَرَةُ»
4- مبارزهطلبى از ويژگىهاى پيامبران است. «أَلْقُوا»
5- پيامبران چون به هدف خود وامداد الهى اطمينان دارند، قاطعانه سخن مىگويند. «أَلْقُوا ما أَنْتُمْ مُلْقُونَ»
🆔@n20011💧🌷
1403-07-16(panahian).mp3
12.88M
📌 فایل صوتی برنامه سمت خدا
🎙 #حجت_الاسلام_پناهیان
📚 موضوع: نگرش صحیح به دین و مفاهیم دینی ( مدیریت ذهن )
🕐 دوشنبه شانزدهم مهرماه ۱۴۰۳
📥 حجم: ۱۳ مگابایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 #زمزم_احکام
❓ حکم شرعی اعمال عبادی انجام شده بدون تقلید از مرجع چیست؟
✔️ حجتالاسلام علیاننژاد نماینده #آیت_الله_مکارم_شیرازی پاسخ میدهند.
#مرجع_تقلید
#احکام_شرعی
#زمزم_احکام
ـ🌼🍂🌼🍂
ـ🍂🌼🍂 ﷽
ـ🍂🌼
ـ🍂 #کمک_به_لبنان_از_خمس
❓اینکه توصیه کردن به مردم لبنان کمک های مالی کنیم، آیا میتونیم از خمس برای کمک به مردم لبنان واریز کنیم؟
📚 رهبر معظم انقلاب: بله، نصف سهم مبارک امام (یک چهارم کل مبلغ خمس) رو می تونید برای کمک به مردم مظلوم لبنان و جبههٔ مقاومت پرداخت کنید.
📚 آیات عظام مکارم و سیستانی: بله، کل سهم مبارک امام (نصف کل مبلغ خمس) رو میتونید در این راه پرداخت کنید.
📚آیات عظام وحید و زنجانی: بله، یک سوم سهم مبارک امام (یک ششم کل مبلغ خمس) رو میتونید در این راه پرداخت کنید.
⬅️ احکام به زبان خیلی ساده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⤴️ رفیقباز نباشی، توی فتنههای آخرالزمان دوام نمیاری!
#استوری | #استاد_شجاعی
ویژه میلاد حضرت عبدالعظیم علیهالسلام
💠#کرامتی از حضرت عبدالعظیم حسنی 💫
#ماجرایتعزیه
در سال های گذشته، موضوعی تا مدّتها در شهر ری نقل محافل بود و امروز نیز پیرمردها آن را به یاد دارند، و اگر از آنان بپرسید چه کسی کاشی کاری مناره های حرم سیّدالکریم علیه السّلام را انجام داده، پاسخ می دهند :همان که از ایوان امامزاده حمزه علیه السّلام افتاد دنبه گوسفندش ترکید حال ببینیم که این ماجرا چه بوده است؟! در آن زمان ایّام محرّم که فرا می رسید در صحن حضرت حمزه بن موسی علیه السّلام هر روز مراسم تعزیه خوانی برقرار می شد. آن روز موضوع تعزیه مربوط به قربانی کردن حضرت اسماعیل علیه السّلام توسّط حضرت ابراهیم علیه السّلام بود. در این تعزیه اینطور عمل می شد که وقتی تعزیه خوان به تلاش حضرت ابراهیم علیه السّلام برای قربانی کردن حضرت اسماعیل علیه السّلام می رسید و به اراده خداوند موفّق به این کار نمی شد، در همین لحظه جعبه ای از بالای ایوان به طرف پایین می آمد که درون آن فردی که نقش جبرییل را ایفا می کرد به همراه یک گوسفند قرار داشت. گوسفند که به زمین می رسید، کسی که نقش حضرت ابراهیم علیه السّلام را داشت آن را می گرفت و قربانی می کرد. این جعبه به وسیله طنابی از بالای ایوان هدایت می شد. آنرزو در حالی که جمعیّت انبوهی به تماشای تعزیه نشسته بودند کار به لحظه پایین آمدن جعبه رسید. طبق معمول درون جعبه �استاد محمود کاشی کار� که نقش جبرییل را داشت به همراه یک رأس گوسفند قرار گرفته بود. جعبه هنوز فاصله چندانی از ایوان نگرفته بود که صدای جمعیّت و شیپور و طبل موجب رم کردن گوسفند شد که در اثر تکان های شدید بالاخره به واژگون شدن جعبه انجامید. در این لحظات حسّاس معین البکاء(مسؤول تعزیه) که مراقب این اوضاع بود در یک آن متوجّه این واقعه می شود و در همان حال با ذکر یا پسر موسی بن جعفر علیه السّلام متوسّل به حضرت حمزه بن موسی علیه السّلام می گردد. در آنجا بود که جمعیّت در عین ناباوری می بیند گوسفند به صورت چهار دست و پا در میان جمعیّت می افتد و در پی آن استاد محمود کاشی کار نیز آنچنان دقیق بر روی گوسفند می افتد که دنبه گوسفند می ترکد. در این واقعه با وجود آن جمعیّت فشرده و ارتفاع زیاد، به هیچ یک از تماشاچیان و همچنین استاد محمود کاشی کار، کوچکترین آسیبی وارد نمی شود. استاد محمود کاشی کار همان کسی است که کاشی کاری مناره های حرم حضرت عبدالعظیم علیه السّلام یادگار اوست.
برگرفته از سایت حوزه علمیه
💠#تفسیر اثنی عشری (حسینی شاه عبدالعظیمی)💫
فَلَمَّا جاءَ السَّحَرَةُ قالَ لَهُمْ مُوسى أَلْقُوا ما أَنْتُمْ مُلْقُونَ (یونس آیه 80)
فَلَمَّا جاءَ السَّحَرَةُ: پس چون آمدند سحره براى معارضه موسى. قالَ لَهُمْ مُوسى أَلْقُوا ما أَنْتُمْ مُلْقُونَ: فرمود موسى عليه السّلام بياندازيد آنچه را مىخواهيد بياندازيد (در اين كلام حذف و تقدير است، يعنى چون آمدند سحره با ريسمانها و عصاها، فرمود موسى عليه السّلام بجا بياوريد آنچه را مىخواهيد) و اين امر به سحر نيست، بلكه براى تحدى و الزام بوده كه هر كه نزد او چيزى است كه تصور نمايد مقاومت و برابرى با معجزه را، بياورد تا بطلانش محقق يابد؛ يا امرى باشد به شرط، يعنى بيفكنيد اگر محقيد مانند «فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِنْ مِثْلِهِ» «1»، يا: «وَ ادْعُوا شُهَداءَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ إِنْ كُنْتُمْ صادِقِينَ» «2».