eitaa logo
آموزه های دینی شامل احکام-اخلاق_اذکارومعارف دین N_Ashrafi
451 دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
5.1هزار ویدیو
64 فایل
بیان تفسیر آیه به آیه قرآن -احکام -سخنرانی های کوتاه -بیان احادیث وادعیه ومطالب ارزشمنددیگر @a_s_h_2 کپی مطالب مجاز @n20011
مشاهده در ایتا
دانلود
سخنرانی حجت‌ الاسلام محسن قرائتی با موضوع تفسیر سوره بقره - آیه‌ی ۲۸۴ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ ۗ وَإِنْ تُبْدُوا مَا فِي أَنْفُسِكُمْ أَوْ تُخْفُوهُ يُحَاسِبْكُمْ بِهِ اللَّهُ ۖ فَيَغْفِرُ لِمَنْ يَشَاءُ وَيُعَذِّبُ مَنْ يَشَاءُ ۗ وَاللَّهُ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ آنچه در آسمانها و زمین است همه ملک خداست و اگر آنچه در دل دارید آشکار و یا مخفی کنید همه را خدا در محاسبه شما خواهد آورد، آن گاه هر که را خواهد ببخشد و هر که را خواهد عذاب کند، و خدا بر هر چیز تواناست. علامه طباطبائى در تفسیر المیزان مى‏ فرماید: حالات قلبى انسان دو نوع است: گاهى خطور است که بدون اختیار چیزى به ذهن مى‏ آید و انسان هیچگونه تصمیمى بر آن نمى ‏گیرد که آن خطور گناه نیست، چون به دست ما نیست. امّا آن حالات روحى که سرچشمه‏ اعمال بد انسان مى‏ شود و در عمق روان ما پایگاه دارد، مورد مؤاخذه قرار مى‏ گیرد. ممکن است مراد آیه از کیفر حالات باطنى انسان، گناهانى باشد که ذاتاً جنبه درونى دارد و عمل قلب است، مانند کفر و کتمان حقّ، نه مواردى که مقدّمه گناه بیرونى است. انسان، در برابر روحیّات، حالات و انگیزه‏ هایش مسئول است و این مطلب مکرّر در قرآن آمده است. از آن جمله: * «یؤاخذکم بماکسبت قلوبکم» خداوند شما را به آنچه دلهاى شما کسب نموده است مؤاخذه مى‏ کند. * «فانّه اثم قلبه» براستى که کتمان کننده، دل او گناهکار است. * «انّ‏السّمع و البصر والفؤاد کلّ اولئک کان عنه مسئولاً» همانا گوش و چشم و دل، هر کدام مورد سؤال هستند. * «انّ الّذین یحبّون ان تشیع الفاحشة فى الّذین امنوا لهم عذابٌ ألیمٌ فى الدّنیا والأخرة» علاقه قبلى به شیوع گناه و فساد در میان مؤمنان، سبب عذاب دنیا و آخرت است. حضرت على (ع) مى‏ فرمایند: مردم بر اساس افکار ونیّات خود مجازات می ‏شوند. پیام ها ۱- خداوند، هم مالک مطلق است؛ «للّه ما فى السموات و ما فى الارض» و هم عالم مطلق؛ «ان تبدوا...اوتخفوه» و هم قادر مطلق. «واللّه على کلّ شى‏ء قدیر» ۲- از کوزه همان برون تراود که در اوست. اعمال انسان‏ها نشانگر طرز تفکّر و اعتقادات درونى آنهاست. «تبدوا ما فى انفسکم» ۳- مربّى باید مردم را میان بیم وامید نگه دارد. «یغفر، یعذّب» منبع: پایگاه درس هایی از قرآن @n20011🌹💧
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳 (ع) 🌴قاتل تو زخم غصه های کربلا شد 🌴قاتل تو آتیشی که تو حرم بپا شد 🎤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قديمی ها توی آب ميخوردن، درسته؟🤔 محققان متوجه شدند كه علت سردرد ها ی ميگرنی كه شايع شده بين مردم، آب خوردن با و يا هست. به دو دليل مهم:👇🏼 1️⃣ اولين دليل خيلی مهم: 👈🏼شما وقتی با ليوان يا بطری آب ميخوريد سرتون رو به عقب بر ميگردونيد، ولی وقتی با كاسه آب ميخوريد، سرتون پايين ميمونه و برای انتقال آب به دهان، كاسه رو كج ميكنيد. همين الان امتحان كنيد لطفا!! ☝️🏼 در روش با ليوان و بطری، آب وارد دهان ميشه و همونطور كه ميدونيد داخل دهان باقی مانده ی غذاهای قبلی هست و حتی ميكروب هم تشكيل شده بعضا. اين آب با اين مواد قاطی ميشه و با يك نفس كشيدن هنگام آب خوردن ميره توی سينوس ها! و باعث عفونت و سردردهای شديد میشه 🤕 2️⃣ دومين دليل اينه كه سطح تنگه و هنگام نفس كشيدن، نفستون وارد ليوان ميشه كه اصلا خوب نيست، ❌با ، نفستون قشنگ از لبه پهن كاسه خارج ميشه. در حقیقت دی اکسید کربن خون که باید با هر بار نفس کشیدن از دهان خارج شود، متاسفانه وارد لیوان شده مجددأ به بدن و خون برمیگردد.و بدن را بیمار میکند.🤒 : در زمان های قديم اينگونه سردردها و ميگرن وجود نداشت يا خيلی كم بوده و علت شايعش بخاطر همين سبك زندگيمونه.☝️🏼 لطفا با كاسه آب بنوشيد...😊
🔹 سوال شماره ۲۸ ➖ آیا نماز را تند بخوانیم اما درست ، قبول است یا نه ؟ ✅ پاسخ : ✍ انسان باید نماز را به صورت صحیح بخواند . اگر تند خواندن باعث شود که انسان واجبات نماز و قرائت را رعایت نکند ، نمازش اشکال پیدا می کند . 👈 بنابراین تند خواندن تا وقتی که نماز را با اشکال مواجه نکند ، ایرادی ندارد . ✍ البته تند خواندن نماز کار پسندیده ای نیست . انسان اگر آثار و برکات نماز را بداند و توجه کند که در مقابل خداوند ایستاده است ، نماز خود را با آرامش می خواند .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 پنج‌جاسوردادن‌خوبہ!👆 گفتہ‌هاے‌ ـــ💐آن‌دوبزرگوار💐ـــ
سـ🌸ـلام روزتون پراز خیر و برکت 🌸 امروز دوشنبه ☀️ ٢٨ تیر ١۴٠٠ ه. ش 🌙 ٨ ذیحجه ١۴۴٢ ه.ق 🌲 ١٩ جولای ٢٠٢١ ميلادى
سخنرانی حجت‌ الاسلام محسن قرائتی با موضوع تفسیر سوره بقره - آیه‌ی ۲۸۵ آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنْزِلَ إِلَيْهِ مِنْ رَبِّهِ وَالْمُؤْمِنُونَ ۚ كُلٌّ آمَنَ بِاللَّهِ وَمَلَائِكَتِهِ وَكُتُبِهِ وَرُسُلِهِ لَا نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِنْ رُسُلِهِ ۚ وَقَالُوا سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا ۖ غُفْرَانَكَ رَبَّنَا وَإِلَيْكَ الْمَصِيرُ این رسول به آنچه خدا بر او نازل کرده ایمان آورده و مؤمنان نیز همه به خدا و فرشتگان خدا و کتب و پیغمبران خدا ایمان آوردند (و گفتند) ما میان هیچ یک از پیغمبران خدا فرق نگذاریم، و (همه یک زبان و یک دل) اظهار کردند که ما (فرمان خدا را) شنیده و اطاعت کردیم، پروردگارا، ما آمرزش تو را خواهیم و (می‌دانیم) بازگشت همه به سوی توست. در این آیه اصول دین (توحید، نبوّت، معاد) بیان شده و در آیه بعد، آمادگى انسان براى انجام تکالیف الهى و درخواست رحمت و مغفرت از خدا مطرح مى‏ شود. لذا در حدیث آمده است که این آیه و آیه بعد ارزش خاصّى دارند و تلاوت آن دو همانند گنج است. تکریم پیامبر لازم است و حساب رسول اللّه (ص) از دیگران جداست. لذا در این آیه ابتدا نام رسول خدا و ایمان او آمد و سپس نام مؤمنان و عقاید آنان. پیام ها ۱- تبلور مکتب در رهبر است. «آمن الرّسول بما انزل الیه» ۲- مبلغان دینى باید به آنچه دعوت می کنند، باور داشته باشند. «آمن‏الرسول...» ۳- نزول کتب آسمانى، براى پرورش و تربیت انسان‏ هاست. «من ربّه» ۴- ایمان به همه انبیا لازم است، چون تمام انبیا یک هدف دارند. «کتبه ورسله» ۵ - زمینه‏ دریافت مغفرت الهى، ایمان و عمل است. «سمعنا واطعنا غفرانک ربّنا» ۶- در کنار ایمان و عمل، باز هم باید چشم امید به رحمت و غفران الهى داشت. «سمعنا و اطعنا غفرانک ربّنا» ۷- بخشش، از شئون ربوبیّت و زمینه‏ پرورش است. «غفرانک ربّنا» منبع: پایگاه درس هایی از قرآن @n20011🌹💧
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🌸خانه ها را پر از کنید 💚امام صادق(ع) فرمود: 💎 غذا دادن به یک مومن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق (در راس آنها خود ائمه معصومین) و یک میلیون شهید (در راس آنها حضرت عباس و شهدای کربلا) و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد. (بحار ج۶ ص ۳۰۳) 💚در جای دیگر ایشان فرمودند: 💎غذا دادن به یک نفر در این روز مانند غذا دادن به همه پیامبران و صدیقان است. (مفاتیح الجنان ص۵۰۰) به گونه ای که امام صادق(ع) اصلاً این روز را روز اطعام الطعام نامیدند. (بحار ج۹۵ ص۳۲۳)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا