eitaa logo
عرفان های نوظهور
393 دنبال‌کننده
198 عکس
99 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
عرفان های نوظهور
واجب شد!!!!!‌ ‌ چرا احمد اسماعیل بایستی مردم را به شدن ترغیب و کند؟؟؟‌‌ ‌ عجب امامی بجای اینکه بیاد انجام بده پیروانش را به مسلح شدن امر می‌کنه!!!‌ ‌ ‌ @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
32.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ویژگی‌ معنویت‌های کاذب از زبان استاد ارجمند خسرو پناه عرفان‌های نوپدید همان معنویت من درآوردی هستند که تمامی آنها با عقل و عقلانیت ضدیت شدید دارند. این معنویت‌ها با دین و دین مداری نیز سر ناسازگاری دارند. از دیگر انحرافاتی که در معنویت‌های نوپدید و کاذب وجود دارد، وجود انحرافات اخلاقی در بین سرکردگان و پیروان آن‌هاست. شما فرض کنید، اگر انسانی عقل را رها کند، تقید و اعتقاد به نماز و آموزه‌های دینی نیز نداشته باشد، از طرفی گرفتار فساد اخلاقی هم باشد، چگونه می‌توان از این انسان انتظار رسیدن به کمال و قرب الهی را داشت؟؟؟ @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از مواردی که با صریح قرآن کریم و روایات معتبر حضرات معصومین (علیهم السلام )مغایرت دارد، مسئله هم نوع یا حداقل هم ردیف و گاهی بالاتر دانستن ابلیس از ملائکه مقربین در چرخه خلقت، در آثار محمدعلی طاهری سرکرده فرقه حلقه است، طاهری با استفاده از جملاتی مانند: (مَلکِ جاری کننده قانون تضاد)، (ابلیس به عنوان کارگزاری که بر اساس طرحی از پیش تعیین شده مأموریت خود را انجام داده است در گروه «ملائک» جای می گیرد)، (هر یک از ملائک در مقطعی از مسیر حرکت آدم به سوی نقطه پایانی این چرخه، به سجده در می آیند... در میان این کارگزاران، تنها ابلیس است که مأموریت او تا پایان این چرخه ادامه دارد) ، به دنبال بی‌گناه نشان دادن شیطان است. طاهری می‌گوید: «ابلیس به عنوان کارگزاری که بر اساس طرحی از پیش تعیین شده مأموریت خود را انجام داده است در گروه «ملائک» جای می گیرد»[ موجودات غیر اُرگانیک/ص 13] در حالی که در قرآن کریم آمده است، ابلیس از اجنه بوده و در تعریف ملائکه قرار نمی‌گیرد. «وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلَائِكَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلَّا إِبْلِيسَ كَانَ مِنَ الْجِنِّ»[کهف/50] مشاهده جملات این چنینی در سخنان طاهری، پرده از وحی گریزی وبی‌اطلاعی محض فرقه حلقه از منابع دینی برمی‌دارد. به طوری که طاهری آیه صریح قرآن کریم در مورد ماهیّت وجودی ابلیس را کنار گذاشته و به قیاس مطرود و مستنبط روی آورده است. @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طور سینا مکانی است که خدا در آنجا با موسی سخن گفت: بنابر آیه ۱۲ سوره طه خداوند در آنجا، به حضرت موسی(ع) دستور داد که کفش‌هایش را در بیاورد چرا که «إِنَّک بِالْوادِ الْمُقَدَّسِ طُوی؛ تو در سرزمین مقدّس طُوی هستی». منبع:[۱۱] برخی محققان از این آیه،‌ مقدس بودن طور سیناء را استفاده کرده‌اند.[۱۲] همچنین خداوند در سوره طور به این کوه قسم خورده است.[۱۳] از پیامبر اسلام، در پاسخ به سؤالی درباره علت مقدس بودن طور سیناء نقل شده است که: «زیرا در آن وادی، ارواح تقدیس می‌شوند و فرشتگان را در آنجا به صف کشیده‌اند و خداوند در آنجا با موسی(ع) تکلّم فرموده است».[۱۴] سوره طه، آیه۱۲. قرشی، قاموس قرآن، ۱۳۷۱ش، ج۵، ص۲۵۶. سوره طور،‌ آیه۱. شیخ صدوق، علل الشرائع، ۱۳۸۵ش، ج۱، ص۴۷۲.
عرفان های نوظهور
وقتی خدا و ابلیس در فرقه حلقه تبانی می‌کنند! از جمله مباحثی که در عرفان حلقه به صورتی پررنگ تبلیغ می‌شود، نگرشی جدید به «شیطان» است. این نگرش از آن‌جا که به عنوان یک بینش اسلامی در کتاب‌های عرفان حلقه ارائه می‌شود، نیازمند بررسی و نقد است. در کنار آن، تبیین بینش قرآنی و روایی ضرورت دارد تا مخاطبان عرفان حلقه این نگرش را به حساب متون اسلامی نگذارند محمدعلی طاهری می‌گوید: «ابلیس به عنوان کارگزاری که بر اساس طرحی از پیش تعیین شده مأموریت خود را انجام داده است... .»[ موجودات غیر اُرگانیک/ص 13] این مطلب علاوه بر بی اساس بودن و دروغ بستن آشکار بر خداوند، با عدالت رحمانی خداوند هم سازگار نیست، مگر می‌شود خداوند متعال ابلیس را در اوج فرمانبرداری، به آتش دوزخ وعده داده باشد؟؟؟ در حالی که ابلیس، با رعایت تمامی جوانب کار، علت تمرّد و عدم سجده بر آدم را برتری خود بر آدم ذکر می کند، نه نوعی مأموریت از جانب خدا یا إشعار به توحّد به ذات اقدس الاه. و بعد از آن است که خداوند ابلیس را گناهکار معرفی می‌کند. «قال أنا خیرً منه خلقتنی مِن نارٍ و خلقتَهُ من طینٍ»[اعراف/12]؛ «إنّ الشیطانَ کان للرّحمنِ عِصِیّا»[مریم/44]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عرفان‌های نوظهور، معنویتی بریده از آسمان در تفکر ذن بودیسم آمده است: «دعا و مناجات از دید ذن، تنها بافته‌هایی از صور ذهنیه است که برای استفاده اذهان مقدس با استادی تمام، تنیده شده است.»[سوزوکی، د.ت.مقدمه‌ای بر ذن بودیسم، مقدمه یونگ،ص 51] از نظر ذن بودیسم، تکیه بر فیض آسمانی، تکیه بر بخت و اقبال است و تفوق بر لایه‌های پنهان انسان، تنها از راه‌‌های بشری به دست می‌آید و عملی‌تر است.[همان، ص40] در حالی که صحبت از تعالی معنوی در معنویت‌های کاذب و در عمل بی‌تفاوت بودن نسبت به ارتباط با جهان معنا، تناقضی آشکار وجود دارد؛ و روش عرفانی مذاهب، هرگز متکی بر بخت و اقبال نیست. از دیدگاه عرفان اسلامی اصولاً اگر از جانب آسمان کششی وجود نداشته نباشد، کوشش عارف و راهرو، به جایی نخواهد رسید. بنابراین باید گفت؛ اگر انسان خود را از آسمان و امور ماورای زمین جدا کند، هرگز نمی‌تواند از خواسته‌های نفس و لذایذ فانی این دنیا رهایی پیدا کند. چون خاصیت دنیاگرایی و وابستگی یه دنیا این است که انسان را از امور ماورایی و آسمانی دور می‌کند. @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معنویت‌های کاذب و ترویج بی‌خدایی و آزادی افسار گسیخته در مبانی ذن بودیسم آمده است:«ذن حتی از خوبی و بدی و گناه و ثواب هم آزاد است و به طور کلی به دنبال آزادی از همه قید و بندهاست و تفکر به خدا و صفات او و هر نوع تفکر استعلالی، هرچند در مرحله‌ای شاید مفید باشد، اما در نهایت باید کنار گذاشته شود. حتی تصور وحدانیت یا همه خدا بودن، مانع آزادی اصلی مطرح است.»[سوزوکی، د.ت.مقدمه‌ای بر ذن بودیسم، مقدمه یونگ،ص 46-50] در تفکر ذن هرچند خدا رسماً نفی نمی‌شود، اما هیچ اسمی یا رسمی از خدا به عنوان محور هستی و دیگر مفاهیم مقدس وجود ندارد. در حالی که در عرفان اسلامی محور همه چیز خدا بوده و قرب الهی به عنوان غایت و هدف توسط عارف دنبال می‌شود. بنابراین باید گفت؛ یکی از عوامل گرایش افراد به برخی از فرقه‌ها و معنویت‌های کاذب، همین آزادی افسار گسیخته و عدم اعتقاد به خداوند حاضر و ناظر بر اعمال بندگان است. یعنی کسی که به دنبال رسیدن به لذایذ نفسانی بوده و هیچ قید و بندی برای خود قائل نیست، معنویت‌های کاذب بهترین گزینه برای رسیدن او به اهدافش است.