eitaa logo
عرفان های نوظهور
393 دنبال‌کننده
198 عکس
99 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
نان به نرخ روز خوردن یعنی چه؟ تا دیروز اتباع ندای البیعه لله سر می‌دادند و می‌گفتند که احمدالحسن همان "یدعوا الی صاحبکم" است، امروز نان جریان احمد بصری در این است که جای "صاحبکم" را با "سید جعفر صدر" عوض کند زیرا جعفر صدر جانشین مقتدا صدر برای رهبری سیاسی این جریان شده است. منبع؛ خبرگزاری اهل‌بیت، کد خبر 508563. اتباع بصری تا دیروز می‌زدند: راه_حل_فقط_مهدی_است؛ اما امروز احمدالحسن در بیانیه‌اش می‌گوید: راه_حل_فقط_جعفر_صدر_است. از اتباع احمد: اگر روزی رسید که احمد الحسن گفت: راه_حل_فقط_سفیانی_است چه می‌کنید؟؟؟ منتظر این روز هم باشید. @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بخشش در مفهوم "بخشش" در معنویت‌های جدید فراوان تبلیغ می‌شود. این مفهوم در نوشته‌های " " فیلسوف آلمانی برجستگی خاصی دارد. در متون اسلامی، مفهوم بخشش در عرصه حیات جمعی و تعامل با افراد در اجتماع وارد شده و به معنای صرف نظر کردن از حق معنوی و مالی خود و یا سهیم کردن دیگران در امکانات شخصی است. اینگونه بخشش در متون دینی، در صورتی محسوب می‌شود که با قصد خیر رساندن به دیگران و کسب رضایت خدا انجام شده باشد. واژه بخشش در کلام ، به معنی چشم‌پوشی از داشته‌های خویش و شریک کردن دیگران در دارایی‌های خود نبوده بلکه به معنی چشم‌پوشی از نگرانی‌ها و گذشتن از خود است. به عبارت دیگر، بخشش در نظام اندیشه اکهارت، نه با سرگذشت دیگران پیوند می‌خورد نه با انگیزه ورود به عالم معنا و کسب فضیلت اخلاقی انجام می‌شود یعنی نه خدا در آن به چشم می‌خورد و نه رسالت اجتماعی در آن دیده می‌شود، نتیجه اینکه بخشش در اندیشه اکهارت واژه‌ای در مقابل کینه‌توزی یا خساست نیست بلکه در مقابل ندامت به کار می‌رود. بخششی که اکهارت به آن دعوت می‌کند، در حقیقت دعوت به بر وجدان اخلاقی است یعنی چراغی به نام عذاب وجدان که ممکن است سوسوی آن در نهایت آدمی را به خالقش پیوند دهد و راه بسته انسان مدرن را به عالم معنا باز کند. این در مکتب اکهارت، ضد ارزش است و مدفون کردن آن، ارزش معرفی می‌شود! اکهارت از دیگران می‌خواهد با بخشش، گله و شکایت را کنار بگذارند و انسان‌های قانع و سربه‌راهی باشند و اجازه دهند که تمدن غرب به کار خود ادامه دهد. به راستی که با انکار مشکلات روانی انسان مدرن آغاز می‌شود، شناختش از نیازهای روحی آدمی چه میزان درست خواهدبود؟ فهمش از ساحت‌های وجودی انسان چقدر قابل اعتماد خواهدبود؟ در نهایت راهکارهایی که برای درمان پیشنهاد می‌دهد، چه میزان واقع‌بینانه و کارآمد خواهندبود؟ @n_erfanha
یک سوال برای تفکر؛ افرادی که با ژست ، و را به خاطر اعتقاد به آن می خوانند، خودشان در خلوت به دنبال چه هستند؟! @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روایتی برای حال و روز این روزهای ما: یکی از اصحاب امام سجاد علیه السلام با نگرانی از گران شدن کالایی خبر می دهد، امام با خونسردی پاسخ می دهد: گرانی این کالا به من مربوط نیست. اگر گران است روزی من بر عهده خداوند است و اگر هم ارزان است، باز هم روزی من برعهده اوست. منبع؛ وسایل الشیعه/ج17/ص57 @n_erfanha
آیا میدانید قریب به اتفاق برای جلوگیری از قانونی به نام برای خود وضع کرده اند؟! @n_erfanha
خدای بی نام به روایت در رابطه با بی‌نامی خداوند می‌گوید: اگر ما برای خداوند نام بگذاریم (مانند رحمن، رحیم و ...) بت پرست شده‌ایم» منبع؛ سلسله مباحث عرفان کیهانی، جلسه ششم، ص ۹۱. این درحالی است که همین افراد در سرآغاز مطالبشان می‌گویند: «به نام بی‌نام او» که این خود یک نوع نام گزاری برای به حساب می‌آید. که می‌توان از اتباع حلقه پرسید این است که آیا در این نام گزاری جدید (من درآوردی) شما نشده‌اید؟ مگر خدواند در نفرموده: «وَ لِلَّهِ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَى فَادْعُوهُ بِهَا وَ ذَرُوا الَّذِینَ یُلْحِدُونَ فِی أَسْمَائِهِ سَیُجْزَوْنَ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ؛[الأعراف/۱۸۰] و براى خدا، نام‌هاى نیک است؛ خدا را به آن (نام‌ها) بخوانید! و کسانى را که در اسماء خدا تحریف مى‌کنند، رها سازید! آنها بزودى جزاى اعمالى را که انجام مى‌دادند، مى‌بینند!» @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جریان و تقلید از فقیه یکی از باورهای احمد الحسن بصری، حرمت « از فقیه» است. البته احمد بصری با اصل تقلید از فقیه مخالفتی ندارد، اما از آنجا که خود را نماینده و فرستاده (عج) می‌داند، تقلید را با وجود خود جایز نمی‌داند! منبع؛ التیه او الطریق الی الله، ص27. اما اتباع احمد بصری بر خلاف نظر احمدالحسن، تقلید از فقیه را اساساً دانسته و آن را عملی باطل می‌ پندارند. درحالی که خداوند در قرآن با آیه‌ی نَفر «فَلَوْ لا نَفَرَ مِنْ کُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طائِفَةٌ»[توبه/122] وجوب تقلید از فقیه را بر هر مسلمانی واجب می‌داند. @n_erfanha
آیا میدانید چرا آتئیست شدن برای جوامع و انسانیت است؟! @n_erfanha
فراز و فرود پرونده سرکرده پرونده محمد علی سرکرده گروه عرفان حلقه قرار است امروز در شعبه ۳۶ دادگاه انقلاب بار دیگر بررسی و متهم محاکمه شود. هر چند در طول چند سال گذشته دستگاه قضا حکم صادر کرده و طاهری و وکیلش نیز به حکم اعتراض کرده اند اما باید دید امروز دادگاه برای طاهری مجدداً چه برای وی در نظر می‌گیرد و آیا متهم بار دیگر به حکم اعتراض خواهد کرد یا خیر؟ را در لینک زیر بخوانید👇 fna.ir/bnsj5q @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پُر مدعاترین یکی از پُر مدعاترین جریان کاذب ، جریان احمد بصری است. وی تاکنون توانسته 53 ادعای باورنکردنی را به نام خود ثبت کند. چند نمونه از این ادعاها عبارتند از: ۱. أنه رسول الإمام المهدي؛ ٢. أنه وصي الإمام المهدي؛ ٣. أنه من ولد الإمام المهدي؛ ٤. أنه أول المهديين الاثني عشر؛ ٥. انه الإمام الثالث عشر؛ ٦. انه قائم آل محمد المذكور في كثير من الروايات. منبع؛سایت مهدیون منتظر ادعاهای بعدی ؛ از جمله و هم باشید! @n_erfanha
وقتی عرفان حلقه به صورت چراغ خاموش از اعضای خود را دور میکند و به انسان خدایی می رساند! @n_erfanha
امام صادق(ع)می فرمایند : خداوند بندگانی دارد که روز قیامت پروندۀ کاملاً خالی و سفید است. ملائکه از پروردگار می‌پرسند: چرا هیچ چیزی در پروندۀ اعمال اینها ثبت نشده است؟ خداوند می‌فرماید: اینها برخی از بندگان من هستند که آن‌قدر خلوص‌شان بالا بوده که وقتی کار خوبی انجام می‌دادند حتی دوست نداشتند ملائکه‌ای که اعمال را می‌کنند هم ببینند، فقط دوست داشتند خدا ببیند! لذا هر وقت اینها می‌خواستند کار خوب انجام دهند، خدا اجازه نمی‌داد ملائکه ببینند و ثبت کنند. اینها با خود خداوند است.  منبع؛ عدة الداعی و نجاح الساعی/ص207 @n_erfanha
یمانی در روایات کیست؟ ۱- اسم یمانی ، می باشد نه احمد! منبع؛ معجم الاحادیث المهدی، ج۳، جزء۴، ص۲۴۸ ۲- خروج یمانی همزمان با خروج می باشد و برای ظهور کردن او قبل از خروج هیچ روایتی وجود ندارد. منبع؛ بحار الانوار، جزء۵۲، ص۲۳۲ ۳- خروج یمانی ازشهر پایتخت کشور یمن می‌باشد نه از بصره! منبع؛معجم الاحادیث المهدی، ج۳، جزء۴، ص۲۴۸ @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
همسو با رودخانه شنا کنید... دو نفر در رودخانه شنا می‌کنند یکی بر خلاف جریان رودخانه و خیلی تقلا و انرژی مصرف می‌کند و پیش‌رفتی هم نمی‌کند و حتی آب به صورتش هم می‌زند ولی نفر دیگر تنها با هماهنگ کردن دست و پایش بیشترین پیشرفت را بدست می‌آورد. البته منظور از جریان رودخانه همسویی با مردم و همرنگ شدن و نیست بلکه همسو شدن با است که حاکم بر جهان طبیعت است. ؛با خدا همه‌چیز ممکن است، ص11 باخدا و ذیل فرامین او باشیم تا به آرامش برسیم... @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اساس مکتب ذن، و این آئین مملو از ایده‌های فرهنگ است. در آئین ذن خدا نیست، معاد نیست، وحی و نبوت نیست و اساساً دینی وجود ندارد. آئین ذن با هرگونه تعقل، خردورزی و ذهن‌گرایی مخالف است. ؛ آفتاب و سایه‌ها، ص373 @n_erfanha
تصاویری از شهر صفد (Safed)، مركز کابالا و جادوگری یهود! @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا