eitaa logo
عرفان های نوظهور
393 دنبال‌کننده
198 عکس
99 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
تهدیدی به نام گرایش برخی جوانان به ، مو و پوشاک و آن، نشان دهنده‌‌ی بی‌توجهی آنان به فلسفه‌ی ظهور چنین مدهایی است. شیطان‌پرستی اکنون در حال انتقال از نمادها به ایدئولوژی در سطح جامعه است. شیطان‌پرستی هم دارای یک جهـان‌بینی بوده و شـیطان‌ پرسـتان برای اثبات خود از شواهـد زیادی استفاده می‌کننـد و می‌توانند افراد 6 تا 60 سال را با خود همراه کنند. آن‌ها شـیطان را به عنوان در جهان می‌دانند و اگر کسـی می‌خواهد در جهان خوب زندگی کند باید با شیطان باشد به‌طوری که معتقدند راه خدا از طریق ارتباط با شیطان می‌گذرد!؛ نشریه‌ی قدر، شماره 20 @n_erfanha
مدعی دروغین یکی از جدیدترین گونه های ، فردی با نام منصور هاشمی خراسانی است. تا کنون از او هیچ گونه تصویر یا زندگی نامهای منتشر نشده و در هاله ای از ابهام اطلاعاتی به سر برده است. لذا تنها حلقه وصل او با مخاطبان، منشورات و مقالاتی است که از طریق رسمی او منتشر شده است. وی در توجیه این بینشانی میگوید: «اگر شما من را نمیشناسید من شما را میشناسم و اگر شما من را دوست نمیدارید من شما را دوست میدارم. به سخنم گوش بسپارید و نپرسید که کیستم».[۱] منصور هاشمی که خود را خراسانی موعود میداند، در معرفی اصل اعتقادی اش مینویسد: «همچنانکه من به طور حتم، یک یا به معنای مصطلح نیستم ولی نمونه ای از یک مسلمان حق گرایم».[۲] برخی از منصور خراسانی عبارتند از: جایز نبودن از فقیه،مخالفت با ،[۳] حرام بودن تشکیل اسلامی.[۴] ؛ [۱] هاشمی خراسانی، منصور، الکلم الطیب، نامه یکم، ص۱۲٫ [۲] هاشمی خراسانی، منصور، بازگشت به اسلام، ص۱۲۵٫ [۳] همان، ص۴۸٫ [۴] همان، ص۱۲۵٫ @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رقص و لودگی، سرحد مکتب اشو یکی از مکاتبی بود که پیروان زیادی به خود جذب کرد. یکی از توصیه‌های او جهت دوری از مشکلات و است. وی می‌گوید: اگر مردم بتوانند کمی بیشتر به رقص آواز بپردازند مشکلاتشان به تدریج ناپدید می‌شود. ؛ الماس‌های اشو، ص 47 این همان است که اشو در قالب و معنویت به خورد مخاطبین خود می‌دهد. متاسفانه چشم بر روی انتشار این گونه کتاب‌ها بسته و توانسته‌اند بر اندیشه‌ی جوانان ما بتازند. این درحالی است که امریکا که مدعی آزادی‌ است، در مقابله با وی او را از جامعه خود کرد. @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استحاله‌ی دین با متد به گزارش شبکه‌ی الجزیره انگلیسی،" " نام مجموعه‌ای است که در سال 2015 در تشکیل شده است. یکی از فعالیت‌های این گروه، زنان مسلمان است. در این مجموعه ترکیبی از یوگا و تلاوت به بانوان مسلمان آموزش داده می‌شود. عنوان این دوره‌ها «Islamic Yoga» نامگذاری شده است. @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خروج یا ورود موجودات غیر‌اُرگانیک، کدام یک حقیقت دارد؟ به اعتراف سرکرده‌ی ، یکی از شاخص‌ترین درمان‌های او خارج کردن موجودات غیرارگانیک از بدن آسیب دیده‌گان بود. هرچند در کوتاه‌مدت و در سایه‌ی و ایجاد ذهنیت و در هیجانات فرد با استفاده از ، در درون برخی افراد نوعی احساس می‌شود. اما بعد از گذشت مدتی، موجوداتی به زندگی این افراد وارد می‌شوند که منجر به و و از هم پاشیدگی سلامت روانی ایشان می‌گردد، به گونه‌ای که افراد زیادی در عرفان حلقه گزارش داده‌اند که حضور موجوداتی مانند را در زندگی‌شان حس می‌کنند. گواه این سخن؛ مراجعه کنندگان بی شمار به سایت است که هزینه های سنگینی را متحمل شده‌اند و زندگیشان مختل شده است. عاقلانه انتخاب کنیم... @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مراقبه به یا به ؟! آنچه در به عنوان و مطرح است، تمرکز کردن و خالی کردن ذهن و تکرار کلمات بی‌معنی و یا ایجاد صداهایی شبیه به زنبور و غیره است. ولی آنچه (علیهم‌السلام) سفارش نموده‌اند این است که انسان بخشی از وقتش را به خود اختصاص داده و خود را در که هستی بی‌کران است، حاضر ببیند. و با به یاد آوردن اعمال خوب یا بدش که در طول روز مرتکب شده به حمد خدا و یا استغفار بپردازد. آیا سزاوار است بالاترین سطح که در است را با عرفان پوشالی تعویض کرد؟! @n_erfanha
آشنایی مختصر با بی‌اعتمادی نسبت به مذهب از جمله خصوصیات پیروان فالون دافا در است. هنگ جی رهبر این فرقه گرایش ویژه به دارد. او ایمان به خدا را امری میداند زیرا پدر هستی در هر دوره، خدایی جدید را برای رسیدگی به امور بر می‌گزیند! ادیان آسمانی را موجب محدودیت آزادی‌ های شخصی می‌داند. برخورد او با اسلام خصمانه است و و در نماز مسلمانان را از جمله عوامل مؤثر در زوال عقل و ناتوانی در تمرکز برمی‌شمرد. درواقع هنگ جی به‌نوعی از معنویت معتقد است که در آن جایی ندارد و همه موجودات برای دستیابی به سعادت باید به او که حتی از تزکیه بی‌نیاز است متوسل شوند. ؛ جمعی از نویسندگان، کژراهه، انتشارات موسسه جام‌جم، ۱۳۹۰، ص ۱۹۶. @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: ، است! محمدعلی طاهری سرکرده‌ی در اظهارنظری عجیب می‌گوید: «ببینید اگر صورت مجادله باز شود، می‌بینیم که یزید هم صورتی از مجادله من است، باید طلب بکنیم، اما در دید کل‌نگر می‌گوید اگر یزید نبود امام حسین(سلام‌الله‌علیه) ارزشی نداشت و یا اگر یزید نبود عظمت امام مشخص نمی‌شد.» ؛ کمیته عرفان، جلسه‌ی سیزدهم در همین راستا طاهری در مورد رسیدن به مواردی را بیان می‌دارد. با خدا، صلح با هستی، صلح با خود و صلح با دیگران. وی با نگاه کل‌نگر همه را می‌بیند و و افراد ظالم را منفی می‌داند و آن را موجب گرفتاری خود می‌داند. ؛ کمیته عرفان، جلسه سیزدهم با این دیدگاه دیگر ستمگری که در تاریخ بیدادهایی را روا داشته‌اند مانند ، و در عصر کنونی جنایتکارانی مانند و که در جهان به غارت و چپاول مشغول هستند، باید جزئی از این تن واحده بشمار آیند و مورد لعن و نفرین قرار نگیرند. @n_erfanha
هدف در کتاب « » متاسفانه شاهد آن هستیم که هیچ توجهی به امر خطیر خود نداشته و روز به روز شاهد و کتاب‌های پائولو در سطح جامعه هستیم. پائولو در کتاب «زهیر» تلاش می‌کند، تا بخشی از سرگذشت خود را به صورت داستان بیان نماید. در بخش اول داستان سعی دارد و_مرد را آزادی معرفی کند. وی می‌گوید: «از عشقم به استر مطمئن بودم، اما به سرعت عاشق زن‌های دیگر می‌شدم، فقط به خاطر اینکه بازی جالب‌ترین بازی دنیاست.» ؛ زهیر، ترجمه آرش حجازی، ص187 در بخش دیگر، به ترویج و می‌پردازد و می‌گوید: «یک سیگار کامل می‌کشم، دو بطری می‌خورم و وسط اتاق ازحال می‌روم.» ؛همان، ص 42 در جایی دیگر، به تبلیغ و حرام می‌پردازد و این‌گونه می‌گوید: «سالها ، و را مطالعه و تمرین کرده‌ام... بله کشف کردم که بسیاری از این مؤثر است.» ؛ زهیر، ترجمه آرش حجازی، ص 45 روح حاکم بر این کتاب اندیشه که از مخربترین نوع تبلیغ سکس است. نویسنده با مهارت کامل توانسته خواننده را باخود همراه نماید و آنچه راکه می‌خواهد به خورد او بدهد. @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیا هر باید شمرده شود؟ : در فلسفه اروپایی لازمه احترام به حیثیت ذاتی انسان این دانسته شده است که خواسته ها و تمایلات و پسندها و انتخابهای هر انسانی باید محترم شمرده شود. پس هر عقیده ای که انتخاب کرد محترم است ولو آن عقیده و و متناقض ترین عقاید با شأن و مقام انسان باشد (مثل ). از نظر ما انسان از آن نظر محترم است که به سوی هدف تکاملی طبیعی حرکت می کند، پس محترم است. هر عقیده ای که -ولو زاییده انتخاب خود انسان باشد- نیروهای کمالی او را راکد کند و در زنجیر قرار دهد احترام ندارد. ؛ یادداشتهای استاد مطهری، ج1، ص77 @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلمان رشدی در بمبئی و در خانواده‌ای مسلمان به دنیا آمد. پدر او بازرگانی هندی بود. رشدی در همان نوجوانی نیز بارقه‌های را ازخود نشان داد، به طوری که پدر وی نزدیک به سیزده بار به دلیل اعمال رشدی به اداره پلیس احضار شد. رشدی در محیطی سرشار از متعلق به مکاتب شرقی همچون رشد کرد و ذهن وی نیز بسیاری از این اندیشه ها را جذب کرد. اندیشه‌هایی که به وضوح می توان رد آن را در آثار بعدی رشدی دید. در نهایت رشدی مانند اغلب جوانان هندی برای تحصیل راهی شد. سلمان رشدی برای اقامت درلندن در یک پانسیون که متعلق به خانمی به نام "مادام روزا " اقامت می کند. وی در آنجا باپسری به نام " عمر " از مصر اشنا شد. سلمان و عمر به اندازه ای به هم علاقه‌مند شدند که تصمیم گرفتند با هم کنند، ولی هیچ راهی برای این کار در هیچ یک از و پیدا نکردند. "مادام روزا" وقتی فهمید به "پدر عمر" اطلاع داد. "پدر عمر" که یک ژنرال مصری بود بعد شنیدن این مطلب "عمر" را به مصر برد و او هم کرد. "سلمان" که به خاطرمرگ "عمر" بسیار ناراحت شده بود تصمیم گرفت به همه ی و و عقاید دهن‌کجی کند. حق الزحمه 500 هزار پوندی برای توهین به یک میلیارد انسان! سلمان رشدی در سن 41 سالگی رمان را به نگارش درآورد. کتابی که با الهام از یک روایت مجعول شدید‌ترین توهین‌ها به رسول اکرم (ص) انجام داد. آیات شیطانی (ترجمه عبارت انگلیسی Satanic Verses) رمانی است در 547 صفحه (نسخه انگلیسی در چاپ اول) که در تاریخ 26 سپتامبر 1988) توسط انتشارات «وایکینگ» (جزو گروه انتشاراتی «پنگوئن») منتشر شد. نویسنده این کتاب، « سلمان رشدی » مسلمان هندی تباری بود که تبعه « کبیر» محسوب می شد و «آیات شیطانی» پنجمین رمان این نویسنده بود. « سلمان رشدی » کتاب مذکور را به سفارش «گیلون ریتکن» (رئیس انتشارات وایکینگ) با دستمزد بی سابقه 580 هزار پوند به رشته تحریر در آورد. حمایت گسترده رسانه‌ای از این کتاب و انتشار آن با تیراژ وسیع در کشورهای مختلف از همان ابتدا حمایت محافل پشت پرده را از انتشار این کتاب را نشان داد. اين کتاب که در سبکي شبيه به سبک نوشته شده به دليل مطرح کردن بحث غرانيق که در به عنوان يک مساله کذب مطرح است، به عنوان يک ايده داستاني و بدليل مطرح کردن جوانبي از زندگي شخصيتي داستاني که شبيه مسلمانان است، از سوي روحانيون و مسوولين کشورهاي اسلامي توهين آميز و خلاف دين و شرع معرفي شد. کتاب حالتي داستان گونه دارد که در آن مقدسات اسلام را به سخره گرفته و با نگاهي طنز آلود از خرافات اسلام انتقاد می‌کند. @n_erfanha
توهین بی شرمانه احمد الحسن مدعی دروغین به حضرت علی (علیه السلام) به روایت تصویر! @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مروج از کسانی که در مروج عرفان سرخ‌پوستی است، شخصی به نام سرکرده فرقه ابرآگاهی می‌باشد. بابایی چند سال پیش در شهر فرقه ای به نام ابرآگاهی تاسیس نمود که ترکیبی از چندین فرقه انحرافی دیگر هم‌چون ، و ... است. وی در سال 91 ازدواج کرد و به آمریکا سفر می‌کند و سپس فرقه‌ای به نام تشکیل می‌دهد که در این فرقه از و استفاده می‌کند. @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نهی زیارت قبور در آنچه از روایات (علیهم‌السلام) بر می‌آید این است که یکی از راه‌های کسب و تخلیه استرس‌ های روحی، رفتن به و زیارت اهل‌قبور است. (ع) میفرمايد: «قسم به خداى متعال، رفتن شما را [بر سر قبورشان] میدانند و با حضور شما مسرور میشوند و با شما اُنس میگيرند و بهرهمند میشوند». پرواضح است که این علقه و سرور از جانب میت بر شخص نیز منتقل می‌شود، و به‌طور قطع به تجربه‌ی همگان رسیده است که بعد زیارت اهل‌قبور و سروری برای افراد حاصل می‌شود. امّا مهمترين اثر دنيوى زيارت اهل قبور براى انسان، تذكر و يادآورى اين رخداد مهمّ است و اين خود، موجب باز داشتن انسان از بازی هاى دنيوى، مانع انجام كارهاى زشت و ناروا، باعث انجام اعمال و كردار نيك، سبب بى رغبتى و كم خشنودى از دنيا، و زمينه ساز آموزى است. حال سؤالی که مطرح است این است که چرا در عرفان حلقه، زیارت می‌شود؟ @n_erfanha